Busquets: Arsenal to młody, ale też doświadczony zespół

Busquets: Arsenal to młody, ale też doświadczony zespół 07.03.2011, 21:27, Łukasz Klimkiewicz 60 komentarzy

Pomocnik Barcelony - Sergio Busquets - wypowiedział się na temat jutrzejszego meczu z Kanonierami w rewanżowym spotkaniu 1/8 finału Ligi Mistrzów.

22-letni Hiszpan uważa, że pojedynek z ekipą z Emirates Stadium będzie jest dla niego oraz jego kolegów najważniejszym wydarzeniem tego sezonu. Jutro o godzinie 20:45 czasu polskiego Kanonierzy wybiegną na murawę stadionu Camp Nou z jednobramkową przewagą, a w drużynie Pepa Guardioli nie wystąpią kontuzjowany Carles Puyol i zawieszony za kartki Gerard Pique.

- Dwóch naszych kluczowych zawodników nie będzie mogło jutro wystąpić, ale rok temu było podobnie i daliśmy sobie doskonale radę. Jutrzejszy mecz jest dla nas wydarzeniem sezonu i zrobimy wszystko, żeby wykorzystać przewagę jaką daje nam Camp Nou - powiedział Pique w rozmowie z hiszpańską prasą.

- Arsenal to bardzo młody zespół, ale również doświadczony. Cesc Fabregas jest najważniejszym elementem drużyny Arsene Wengera i jestem pewien, że jutro odegra bardzo ważną rolę.

BarcelonaLiga MistrzówSergio Busquets autor: Łukasz Klimkiewicz źrodło: Goal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
Ketiw komentarzy: 6708.03.2011, 23:58

cesc723
nie rozumiesz, że czym innym jest dla mnie kupno zawodnika dojrzałego, od kuszenia młodego smarkacza wielką kasą? Logika tkwi w wychowaniu młodzieży! Kuszenie młodzika kasą jest nieetyczne dla mnie.

cesc723 komentarzy: 47608.03.2011, 20:02

nic do ciebie nie dociera. chodzi mi o to, że barcelona może kupować 29-latków nie wyszkolonych w ich szkółce, ale 19-latków już nie? gdzie tu sens, gdzie logika?!

Ketiw komentarzy: 6708.03.2011, 18:41

cesc723,
Nie mam nic przeciwko transferom zawodników. Barcelona ich kupiła, bo potrzebowała piłkarzy na tych pozycjach.

cesc723 komentarzy: 47608.03.2011, 17:12

To po cholerę Barcelona sprowadza dojrzałych piłkarzy wychowanych w innych klubach= nie mających 'dna' barcelony?

Ciasteck2 komentarzy: 446708.03.2011, 16:49

Nie lubię Busquetsa, ale jestem zadowolony z jego wypowiedzi. Widać, że niektórzy potrafią jeszcze szanować przeciwnika.

Ketiw komentarzy: 6708.03.2011, 16:11

cesc723,
no właśnie nie do końca tak jest jak mówisz. Do Barcelony sprowadzani są tylko najmłodsi gracze w wieku max 15, ale to i tak tylko w pojedynczych przypadkach. Raz był nawet wywiad na interii z szefem szkółki Barcy i ten wypowiadał się, że nie opłaca im się sprowadzać starszych (mam na myśli 15, 16, 17 i 18-latków), bo Barca gra bardzo specyficzny football i nie ma sensu przestawiać piłkarza w tym wieku na filozofię Barcy. Jest już po prostu za późno dla nich. Nie mówię, że nauczenie się gry w FCB w wieku 18 lat jest niemożliwe, ale jest bardzo praco- i czasochłonne, więc w zdecydowanej większości przypadków jest po postu nie opłacalne.

A co do sodówy to zgadzam się z Tobą- może uderzyć każdemu. Ale dużo bardziej prawdopodobne jest, że dopadnie młodego dojrzewającego chłopaka niż dorosłego mężczyznę.

Dzisiaj wielki mecz :D

cesc723 komentarzy: 47608.03.2011, 15:20

Ketiw: Alkoholizm, sodówa, to proble, który dotknie i 26-latka. Spójrz na rzesze agielskich grajków z lat 90, którzy u szczytu kariery popadali w przeróżne nałogi. Nie ma zasady.

Pamiętaj i nie można wytykać komuś, że postępuje fe, jak samemu robi się to samo. Nie chce mi się szukać przykładów, ale uwierz mi, do Barcelony jak i każdego klubu przychodzą co roku piłkarze, którzy mają 8,9,10...19 lat. Nie zmienisz tego.

cesc723 komentarzy: 47608.03.2011, 15:15

"PS Dzięki możliwości podpisania profesjonalnego kontraktu w Anglii przez 16-latka, co w Hiszpanii jest niemożliwie, Jon Toral zarabiać będzie, bagatela, jakieś 25-30 razy więcej niż jego kolega z La Masia, niejaki Samper. Ciekawe, prawda?"

Barcelona jakiś czas temu ściągnęła niejakiego 9-letniego Giancarlo Patine. Podczas gdy jego rodzice mieszkają w 100-metrowym mieszkaniu w centrum Barcelony, rodzice jego kolegów ze szkółki w Vancouver małe domki na przedmieściach. Ciekawe, prawda?

Leehu komentarzy: 1049608.03.2011, 12:36

To w końcu powiedział to Busquets czy Pique?

holyart32 komentarzy: 36108.03.2011, 12:09

Ketiw

Po pierwsze sztab szkoleniowy nie dopuściłby do sytuacji, że młody zawodnik w wieku 16 lat pije alkohol itp. opuszcza treningi bo odrazu by się nim zajęli. Przecież chcą piłkarza a nie alkoholika. Po drugie - Co do kuszenia. W chwili podpisywaniu kontraktu są przy tym rodzice i to oni decydują czy puścić synka do innego klubu czy nie bo nie skończył 18 lat co jest ogólnie w Europie przyjęte. Po trzecie dzieje się tak na całym świecie a poszkodowana jest zawsze tylko Barcelona.

galopujacymajor komentarzy: 308.03.2011, 11:30

"Czym różni się kuszenie młodzika (powiedzmy, 16 lat), nad którym ktoś solidnie popracował i wychował, od kuszenia faceta (powiedzmy, 26 lat), nad którym ktoś 10 lat dłużej pracował i którego 10 lat dłużej piłkarsko wychowywał."

Na przykład 35 milionami Euro
BTW Wenger nad Cesciem pracował o 4 lata dłużej, nie o 10.

"No, i druga sprawa, czym różni się zabieranie utalentowanego 8-latka Unii Leszno od zabierania młodzika Barcelonie. Mam kilka sposobów na wyjaśnienie, ale po prostu chciałbym usłyszeć Twoją argumentację, żeby wiedzieć na czym stoimy ;)"

Na przykład prawdopodobieństwem odniesienia sukcesu przez owego 8-latka.

PS Dzięki możliwości podpisania profesjonalnego kontraktu w Anglii przez 16-latka, co w Hiszpanii jest niemożliwie, Jon Toral zarabiać będzie, bagatela, jakieś 25-30 razy więcej niż jego kolega z La Masia, niejaki Samper. Ciekawe, prawda?

bua komentarzy: 14007.03.2011, 23:46

@Ketiw
Jakby to bylo tak proste jak piszesz to barca zaoferowalaby wiecej kasy dla mlodzikow i zostaliby w swoim ulubionym klubie. W swoim rodzinnym miescie. Blisko przyjaciol. Rzecz w tym ze Arsenal nie oferuje wiecej kasy. Fabregas zarabial grosze jak do nas przyszedl. Ale dostal mozliwosc gry w pierwszym zespole jak mial 16 lat. Cos czego Barca nie byla mu w stanie zagwarantowac. Dzieki Arsenalowi stal sie gwiazda swiatowego formatu. W barcelonie nigdy by sie tak nie rozwinal. Nie bylo miejsca dla niego w pierwszym skladzie. Co wiecej teraz tez grzalby lawe. Nic nie uczy tak jak gra tydzien w tydzien. Ci co grzeja lawe nie rozwijaja sie. Dlatego zawszse jakis utalentowany mlody zawodnik bedzie opuszczal szeregi Barcelony, Arsenalu, Milanu czy innych wielkich klubow.

Ketiw komentarzy: 6707.03.2011, 23:28

Moim zdaniem różnica między kuszeniem 16 a 26 latka jest bardzo duża. Ten pierwszy to ciągle dziecko. Nie potrafi jeszcze w pełni świadomie kierować swoim przyszłym życiem. Taki młody człowiek żyje chwilą i kieruje się emocjami. W większości przypadków skuszą go pieniądze i piękna wizja bycia gwiazdą (nie wierzę, żeby scouci przekonując piłkarza do przejścia do swojego klubu mówili mu, że długa przed nim droga, że musi ciężko trenować itd.). A dojrzały 26- letni facet dobrze wie co jest dobre, a co nie dla jego kariery.

Do tego dochodzi aspekt wychowawczy- wyobraź sobie, że w wieku 16 lat zarabiasz więcej od swoich rodziców i grasz w świetnym klubie, ale daleko od domu. Nie trudno chyba przewidzieć na co wydasz tą kasę. A potem niestety talent się marnuje przez imprezy, alkohol itp. No i problem: co dalej robić w życiu? Przecież nie mam żadnego wykształcenia,a zawsze żyłem z pieniędzy klubu, który teraz mnie nie chce. Woda sodowa może bardzo łatwo uderzyć do głowy dobrze opłacanemu młodzikowi.

"No, i druga sprawa, czym różni się zabieranie utalentowanego 8-latka Unii Leszno od zabierania młodzika Barcelonie."- do zabierania 8-latków nic nie mam, tylko do starszych. W dodatku w Unii Leszno chłopak nie miałby tak dobrych warunków szkolenia i nie zostałby tak dobrym piłkarzem.

karlo komentarzy: 906907.03.2011, 23:14

Najważniejszy i ostatni w LM.

karlo komentarzy: 906907.03.2011, 23:14

Najważniejszy i ostatni w LM.

cesc723 komentarzy: 47607.03.2011, 22:59

naturalnie, przez młodzika z Barcelony rozumiem równieśnika tego z Unii.

cesc723 komentarzy: 47607.03.2011, 22:56

A ja staram się przedstawić Ci logiczny tok rozumowania, który brzmi tak:

Czym różni się kuszenie młodzika (powiedzmy, 16 lat), nad którym ktoś solidnie popracował i wychował, od kuszenia faceta (powiedzmy, 26 lat), nad którym ktoś 10 lat dłużej pracował i którego 10 lat dłużej piłkarsko wychowywał.

No, i druga sprawa, czym różni się zabieranie utalentowanego 8-latka Unii Leszno od zabierania młodzika Barcelonie. Mam kilka sposobów na wyjaśnienie, ale po prostu chciałbym usłyszeć Twoją argumentację, żeby wiedzieć na czym stoimy ;)

Ketiw komentarzy: 6707.03.2011, 22:54

pedro61,
Wiesz, że nie miałem tego na myśli :D
Nawet śmiesznie wyszło.

pedro61 komentarzy: 219907.03.2011, 22:53

cesc723-->OK,masz rację."Uje się nie kreskuje"

Ketiw komentarzy: 6707.03.2011, 22:52

cesc723,
Jak uważasz. Dla mnie gorsze jest "kuszenie" młodzika nad którym już ktoś solidnie popracował i co ważniejsze wychował, niż znalezienie jakiegoś dziecka w średnim, mało uznanym klubie, zapewnienia mu i jego rodzicom warunków życia i nauczenie go gry w piłkę prawie od podstaw.

Ale to już kwestia gustu, a ja przedstawiam tylko swój pogląd na tego typu sprawy.

cesc723 komentarzy: 47607.03.2011, 22:49

a Ty miarkUj ortografię

pedro61 komentarzy: 219907.03.2011, 22:49

Ketiw-->Sformułowanie "..podkradaniu (...)młodych chłopców i kuszeniu ich wielką kasą"ociera się o zarzut pedofilii i handlu żywym towarem.Miarkój trochę swoje wypowiedzi.

KiAK komentarzy: 47007.03.2011, 22:48

"Arsenal to bardzo młody zespół, ale również doświadczony." a ty sergio też jesteś młody a o piłce gówno wisz:P

Ketiw komentarzy: 6707.03.2011, 22:48

Charles,
cóż bardzo mi przykro, że nienawidzisz człowieka tylko za 1 mecz, w którym rzeczywiście się nie popisał. Powiem mocniej nie zagrał fair. Ale od tamtego meczu Sergi zmądrzał i nie symuluje już.
Gdybyś regularnie oglądał mecze Barcy zgodziłbyś się ze mną.

W każdym razie niech jutro wygra lepszy!!! :D

cesc723 komentarzy: 47607.03.2011, 22:47

Charles: nie spinaj się tak stary, po co szukać w hiszpanii jak na własnym angielskim podwórku jest tyle symulantów że nie wiadomo na którego patrzeć : )

cesc723 komentarzy: 47607.03.2011, 22:45

bardziej lub równie*

cesc723 komentarzy: 47607.03.2011, 22:45

"Także Wenger nie jest do końca taki idealnie czysty moralnie w oczach cule. Może to trochę mocne słowa, ale scouci podbierają nam takie perełki."

Rozmawiamy o moralności, uwierz mi, mniej lub równie niemoralne jest kuszenie 9-latka z Guadalajary, czy innego Buenos Aires mieszkaniem dla rozdiców w Barcelonie, niż robienie tej samej rzeczy 16-latkowi.

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3007.03.2011, 22:43

@Ketiw
W samym meczu z Interem znalazłbym Ci spokojnie 15 takich przykładów, z czego 10 Serżja.

Wybacz, ale nie mam czasu an znajdywanie czegokolwiek teraz. Busquets to bardzo mierny aktorzyna, którego z całego serca nienawidzę.

Ketiw komentarzy: 6707.03.2011, 22:42

cesc723,
Tak myślę, ale widzę, że źle mnie zrozumiałeś. Mówimy tu nie o transferach dorosłych facetów, tylko o podkradaniu (może to za mocne słowo, ale inne nie przychodzi mi do głowy) młodych chłopców i kuszeniu ich wielką kasą i zawodowym kontraktem.

Ketiw komentarzy: 6707.03.2011, 22:40

Charles to przytocz mi 10 przykładów nurkowania nie licząc tego które wydarzyły się od roku. Jeżeli znajdziesz ich aż tyle, to zwracam honor, ale ja oglądając każdy mecz Barcy nie jestem w stanie sobie przypomnieć żadnego.

P.S. Możliwe, że po prostu nie pamiętam, ale jestem pewien, że w Barcelonie nie ma nikogo takiego, kto położy się na boisku po delikatnym dotknięciu. Każdy ze wszystkich sił chce utrzymać piłkę w grze, a nikt nie szuka stałych fragmentów gry.

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3007.03.2011, 22:38

@Ketiw
Lol, powiedz to PZPNowi!

cesc723 komentarzy: 47607.03.2011, 22:37

Idąc tym tokiem myślenia, to 27,28-latków już nie można broń boże wyrwać z klubu, bo to przecież już wykształcony, dojrzały piłkarz. Myślisz czasem?

Ketiw komentarzy: 6707.03.2011, 22:35

cesc723,
Między 9, a 16 latkiem jest ogromna różnica. Im wcześniej dzieciak uczy się grać w piłkę pod okiem specjalistów tym ma większe szanse na zostanie w przyszłości gwiazdą. A 16- latkowie to już prawie (prawie czyni wielką różnicę :D) ukształtowani technicznie piłkarze.

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3007.03.2011, 22:34

@Ketiw
Jedyny? Jeżeli to maił być żart, to był on równie śmieszny jak żarty w Familiadzie...

pedro61 komentarzy: 219907.03.2011, 22:32

Ciekawe,czy Busquets zastosuje w jutrzejszym meczu warianty taktyczne z ubiegłorocznego pojedynku w 1/2 z Interem.Zwłszcza ten z "puszczaniem oczka"spod przykrywającej twarz dłoni.

HellSpawn komentarzy: 618507.03.2011, 22:32

"powiedział Pique w rozmowie z hiszpańską prasą."

Chyba Bosquets.

Ketiw komentarzy: 6707.03.2011, 22:31

Charles,
jeżeli to miał być żart, to był on równie śmieszny jak żarty w Familiadzie...
Nie rozumiem co tak doczepiłeś się do nurkowania. Tak jakby piłkarze Barcy notorycznie nurkowali. Jeśli chcesz mogę Cię przeprosić w imieniu wszystkich kibiców FCB za tamten wybryk Busquetsa. To był jedyny przykład symulowania piłkarza Barca jaki jestem w stanie sobie przypomnieć w ostatnim czasie (a to było już rok temu).

cesc723 komentarzy: 47607.03.2011, 22:27

Ketiw

za to barcelona nikomu nie podbiera perełek i 9-latków z każdego zakątka świata wyciąga z rynsztoku... proszę...

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3007.03.2011, 22:25

@Ketiw
Jedyne czego Fabs zdążył się w La Masii nauczyć to jest właśnie nurkowanie ;x Bogu dzięki nie używa tej gałęzi "nie-sportu" za często...

Ketiw komentarzy: 6707.03.2011, 22:22

dicpauca, nie mogę się z Tobą zgodzić. Fabregas odszedł w podobnych okolicznościach co ostatnio jeden młodzik z Barcy. Wenger zaproponował młodzikowi kontrakt i duuużo wyższą pensję (w Barcelonie jest ona symboliczna). Natomiast klub z Katalonii nie ma zamiaru płacić takiej gotówki młodzikom, bo to źle wpływa na ich wychowanie. Do tego w Hiszpanii jest inne prawo- profesjonalny kontrakt można podpisać bodajże od 17 roku, gdy w Anglii od 16. Właśnie w tym wieku wielu młodych graczy z całej Hiszpanii wyjeżdża na wyspy.

Także Wenger nie jest do końca taki idealnie czysty moralnie w oczach cule. Może to trochę mocne słowa, ale scouci podbierają nam takie perełki. Dlatego nie rzucajcie się o te ciągłe plotki dotyczące transferu Cesca do Barcy, bo to naturalne, że chcemy odzyskać gracza z naszej szkółki.

PS. Ja osobiście jestem przeciwny ewentualnemu transferowi Fabregasa, więc prezentuje w tym poście ogólne odczucia kibiców Barcy.

kamgeorgia komentarzy: 13807.03.2011, 22:19

lepiej niech szykuja zraszacze. Jedynym ciekawym meczem jaki im pozostanie bedzie mecz z realem:)

dicpauca komentarzy: 296607.03.2011, 22:10

Ketiw- to ze Fabregas gra jak gra zawdziecza o wiele bardziej Wengerowi i szkolce w Anglii..
wtedy w La M byl przecietniakiem, w ktorym Arsene (i jego skauci) dostrzegl talent.. a ktorego nie chcieli katalonczycy.. i teraz tego baaardzo zaluja.. ale u nich by sie tak nie rozwinal jak w stolicy Anglii..

rudy13jol komentarzy: 40607.03.2011, 22:09

Jutro bedzie takie widowiisko jakiego swiat nie widzial hehe ;] damy rade ;)

dicpauca komentarzy: 296607.03.2011, 22:07

zeby im tylko nie przyszlo do glowy unieszkodliwiac Cesca na okolo tydzien;];D

Ketiw komentarzy: 6707.03.2011, 22:04

Charles,
miej przynajmniej szacunek do La Masii bo to dzięki ludziom w niej pracującej dzisiaj w Arsenalu Fabregas gra na takim poziomie na jakim gra.

TOmm1 komentarzy: 121507.03.2011, 21:56

spoko gada ale za tego nura z Interem to w moich oczach jest skreślony po wieki x))) Barca płacze, że Inter wtedy postawił mur przed bramką a on sam odwalił maniane co nie miara... pff...

Jutro będzie grubo :D Liczę na mega widowisko ^^ Oby Robin zagrał bo zdeka się obawiam czy Benio da rade. Chyba, że nagły napływ formy Chamakha też coś da xD Tyle pytań i na wszystkie odpowiedzi już jutro! ;D coraz większe emocje :)

grand92 komentarzy: 793707.03.2011, 21:51

Charles tak mi się powiedziało

Szef komentarzy: 1303507.03.2011, 21:50

juz nie mozna mowic o nas dzieciaki bo ten sklad ma zawodnikow ktorzy rozegrali niemala ilosc spotkan w swojej karierze

aRamsey komentarzy: 948607.03.2011, 21:50

Ale oni manipulują... ta, oni nie mieli 2 zawodników w składzie, a my? Arsza, Alex, Cesc, Robin, Willy + Almunia na bramce i Sylwek na obronie.

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3007.03.2011, 21:49

@grand92
Naszego pokolenia? Czy to miał być policzek?

Każdy wie, że Busquets to światowej sławy nurek, który ma swoją własną szkołę nurkowania w Hiszpanii. Z tego co pamiętam to zwie się ona La Masia, tak, chyba tak! Z pod Jego "bystrego oka" nurka wyszły takie gwiazdy jak Ciotaldo, który aktualnie przeistoczył się w Ronaldo oraz Nani, który z kolei miał niedawno otworzyć filię tejże szkółki nurkowania, tyle że na Wyspach! Niestety, ale wielkie otwarcie zostało przełożone do czasu kiedy Portugalczyk wyleczy kontuzję zadrapanego pośladka.

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
? : ?
Arsenal - Aston Villa 14.04.2024 - godzina 17:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Manchester City32227373
2. Arsenal32225571
3. Liverpool32218371
4. Aston Villa33196863
5. Tottenham32186860
6. Newcastle321551250
7. Manchester United321551250
8. West Ham331391148
9. Chelsea311381047
10. Brighton3211111044
11. Wolves321271343
12. Fulham331261542
13. Bournemouth321191242
14. Crystal Palace32891533
15. Brentford33881732
16. Everton32981527
17. Nottingham Forest33791726
18. Luton33672025
19. Burnley33482120
20. Sheffield Utd32372216
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland205
O. Watkins1810
Mohamed Salah179
D. Solanke173
A. Isak171
C. Palmer169
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com