Cisza przed burzą, czyli Arsene Wengera letnie plany

Cisza przed burzą, czyli Arsene Wengera letnie plany 13.06.2009, 23:58, Mateusz Kolebuk 92 komentarzy

Kolejna sobota bez futbolu za nami. Niektórzy zdążyli się już przyzwyczaić do wakacyjnej przerwy, wielu natomiast brakuje jeszcze tego sobotniego, bądź niedzielnego oczekiwania na mecz Kanonierów z prostej przyczyny - ubiegły sezon pozostawił spory niedosyt. Nie będę się jednak wywnętrzał za słabą postawę obrony, niską skuteczność napastników, czy brak konsekwencji zawodników na innych pozycjach. Zajmę się więc sprawą, która jest aktualnie na czasie - transferami.

Brytyjska (i nie tylko) prasa prześciga się w bzdurach o zawodnikach, których Arsene Wenger obserwuje i zamierza kupić. Nie jesteśmy przecież kibicami Realu, dla których wszelkie plotki, największe wyobrażenia z najbardziej cudownych snów zaczynają się spełniać. Jesteśmy kibicami Arsenalu. No właśnie, co dla nas, którzy dobrze zdają sobie sprawę, że o grubych milionach wydanych przez zarząd i charyzmatycznego Francuza możemy zapomnieć, byłoby spełnieniem marzeń tego lata?

Osobiście nie mam absolutnie żadnych preferencji, jeżeli chodzi o nazwiska. Dziwi mnie jednak fakt, że gdy w prasie pojawiają się informacje na temat powszechnie nieznanego zawodnika (jeżeli chodzi o zdefiniowanie tego wyrażenia, to jako kontrast dodam, że powszechnie znani są przykładowo Kaka, Ronaldo i David Villa) łączonego z Arsenalem, wszyscy buńczucznie jednym głosem odpowiadają - nie! On się zwyczajnie do Arsenalu nie nadaje, jest za słaby, za mało znany.

Sławne nazwiska to głównie marketingowy twór, który przekłada się na zarobki klubów, w których te nazwiska grają. Te i owe nazwiska kojarzą nam się ze świetną grą wyłącznie dlatego, że piłkarze je noszący grają w znanych klubach, których mecze często się ogląda. Nie mamy absolutnie żadnego odniesienia do piłkarzy ze słabszych zespołów, chyba, że ktoś namiętnie ogląda przykładową ligę belgijską czy bardziej egzotyczne rozgrywki i jest w stanie wychwycić kandydatów na przyszłe gwiazdy.

Arsene Wenger jak dobrze wiemy nie jest zainteresowany bardzo znanymi piłkarzami, bo nie lubi przepłacać. Już w przypadku Arszawina, który po Mistrzostwach Europy zdobył dość dużą popularność, mamy przykład tego, jak prasa i agenci piłkarzy tworzą sztuczne "zainteresowanie" piłkarzem przez wiele klubów, co wpływa potem na wyższą cenę zawodnika. Wenger za wszelką cenę chce tego unikać.

Duża część kibiców ocenia piłkarzy po tym, co zobaczyli w niezwykle tendencyjnych filmikach video, znajdowanych na popularnych serwisach internetowych. Jest to totalną bzdurą i podważaniem autorytetu menedżera, który obserwuje piłkarzy nawet przez kilka sezonów (może nie zawsze osobiście, ale od czego są scouci) i nie wybiera ich na podstawie kilku udanych zagrań obejrzanych w internecie. Arsene Wenger jest człowiekiem, który wynajduje doskonałe substytuty dla znanych nazwisk - ktoś ma co do tego jakiekolwiek wątpliwości?

Kogo więc powinien sprowadzić Arsene Wenger? Dla mnie może to być ktokolwiek, kto posiada duszę i mentalność zwycięzcy. Grając tak młodą drużyną jest to cecha niezbędna. Nie mogę wciąż przeboleć odejścia Flaminiego i gdy tego lata nie pojawi się w drużynie ktoś, kto mocno przypominać będzie Francuza, to jako kibic będę mocno pesymistycznie podchodzić do następnego sezonu. Krewki, waleczny, odpowiedzialny, konsekwentny - powinno wystarczyć.

Transfery autor: Mateusz Kolebuk źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
lukasz19031989 komentarzy: 136223.04.2010, 20:40

Teraz na 10/11.

DzAno komentarzy: 35509.07.2009, 13:25

zmila checia na emirates stadion ujrzal bym davida silve ladnie sie zaprezentowal na ME w austrii i szwajcarii a poza tym przy dal by nam sie taki typowy skrzydłowy

DzAno komentarzy: 35509.07.2009, 13:21

madjer---> jestes pesymista dla nas kibicow arsenalu kazdy zawodnik arsenalu powinien byc gwiazda

Szef komentarzy: 1303530.06.2009, 12:21

chce zeby dolaczyli do nas zawodnicy defensywni ktorzy w obronie beda znaczyc tyle dla nas co w ofensywie pozyskaniu ostatnio Arshavin i Nasri

witkowskil komentarzy: 99027.06.2009, 19:17

dobry tekts, brawo, zobaczymy kogo Wenger zlowi w swoja siec na transferowym rynku, pozostaje tylko wierzyc ze beda to transfery na miare Nasriego i Arshavina

kubeusz95 komentarzy: 132126.06.2009, 11:59

Ronaldo nawet jakby co nie pasowałby tutaj, nie ma szans. A sprzedać Ade nie można bo na jego miejsce i tak nie kupimy wartościowego zawodnika.

Kanonierka87 komentarzy: 454 newsów: 5922.06.2009, 22:38

madjer -> żałujesz, że nie kupimy sobie Cristiano?:D

madjer komentarzy: 553415.06.2009, 19:37

Niestety naszym prezesem nie jest F.Perez i gwiazd na Emirates raczej nie zobaczymy XD

Cesc_Fan komentarzy: 452415.06.2009, 19:30

goal.com/en/news/1717/editorial/2009/06/15/1325276/goalcom-summer-shopping-who-should-arsenal-buy - Zobaczcie jaki skład Goal.com nam preferuje :P
Mamy kupić m.in. Upsona czy Toulalana :P
Za Toulalanem byłem od początku .

lakasz19 komentarzy: 18915.06.2009, 17:56

Chciałbym zobaczyć Karima w jakiejś silnej lidze w solidnym zespole wtedy mozna by rzeczywiscie go ocenic. Bo w Francji Lyon miał dotychczas monopol nie licząc tego sezonu

michal3 komentarzy: 25915.06.2009, 16:19

ja tam bym chciał Marcosa Sennę. Może i stary, ale posiada wszystkie cechy jakie chętnie widzę u defensywnego pomocnika.

crisadus komentarzy: 850715.06.2009, 11:47

Jak dla mnie Benzema jest za słaby! Są lepsi napastnicy. Ade powinien zostać, więc zajmijmy się jakimś obrońca i defensywnym pomocnikiem.

Q_Bert komentarzy: 49215.06.2009, 11:38

Ech, Bendtner nich się rozwija, broń Boże by mu ktoś to odbierał. Tylko kosztem innego klubu.

Arsenal zbyt długo czeka aż młodzi dojrzeją do walki o jakiekolwiek trofea. Jak już jakiś gracz się wyróżni to bach spieprza do Milanowa lub Barcogrodu. Ten klub potrzebuję rewolucji!

Szef komentarzy: 1303515.06.2009, 11:09

dobry tekts, brawo, zobaczymy kogo Wenger zlowi w swoja siec na transferowym rynku, pozostaje tylko wierzyc ze beda to transfery na miare Nasriego i Arshavina

lakasz19 komentarzy: 18915.06.2009, 09:52

porównujesz Benzemę do Arshavina ? Z całym szacunkiem dla naszego nowego gracza ale to chyba nie ten pułap

mierkiew komentarzy: 750 newsów: 35515.06.2009, 09:35

Świetny tekst Mateusz!

Wiele poruszonych w nim zagadnień może być podstawą do naprawdę rozległej i niekończącej się wręcz polemiki.

Mam na myśli przede wszystkim to jak wielu Fanów twierdzi, że lepiej wie kto się nadaje do zespołu, a kto tylko go nadwątli. Wiem, że każdy ma prawo do własnego zdania, a i ta strona ma służyć wymianie poglądów, ale TYLKO POGLĄDÓW, bo czasami padają już oskarżenia pod adresem Wenger'a. Niektórzy potrafią odsądzić go od czci twierdząc, że pojęcia o futbolu nie ma i w ogóle "jak on śmie gracza X kupować, skoro Y tak wymiata na YouTubie?!"

Jeśli chodzi o mnie to ja całkowicie ufam Wenger'owi. Nie będę się podpierał infantylnym zdaniem: "Najpierw sam coś wygraj w EPL, a później krytykuj Boss'a". Kierowanym pod adresem któregoś z Użytkowników, ale czasami takowe stwierdzenie wydaje się najbardziej adekwatne.

'In Arsene We Trust'. Wierzmy w człowieka, który zbudował nam Klub na miarę XXI wieku, Klub który wszyscy Kochamy. Wierzmy, że chce on tylko dobra Klubu i naszego. Wierzmy, że...ma już na oku odpowiednich zawodników.

Jeszcze raz Gratuluję tekstu Mateusz.

xqvz komentarzy: 2030 newsów: 515.06.2009, 08:37

Arsenal to chyba najbardziej francuski klub z poza Francji na świecie ;) Obecność Wengera też robi swoje. Nie można z góry zakładać, że czegoś się nie da zrobić. Przypuszczałeś po Euro 2008, że Arshavin u nas zagra ??

lakasz19 komentarzy: 18914.06.2009, 22:56

wybacz xqvz ale jestes chyba lekko wyalienowany, Benzema u nas ? On odrzucił ofertę ManU Realu i łudzisz sie że przejdzie do nas ?

xqvz komentarzy: 2030 newsów: 514.06.2009, 22:49

Obrońca i DP to rzecz oczywista. Ale gdyby odszedł Adebayor to myślę, że powinniśmy przynajmniej postarać się o Benzeme. Potrzebujemy mieć w zespole kogoś kim był Thierry Henry a myślę, że Benzema byłby najlepszym wyborem.

lakasz19 komentarzy: 18914.06.2009, 21:16

Tulanan ?

Vpr komentarzy: 8702 newsów: 56714.06.2009, 20:41

GunnersFan9 > w sumie to może być misterny plan Bossa - Toure i Gallas się nie lubią więc Kolo gra obok Cesca, a na ŚO Gallas-Vermaelen ;)

GunnersFan9 komentarzy: 8682 newsów: 814.06.2009, 20:19

LordCarrington-nie o to chodzi.poprostu sprostowałem twoje zdanie ze Cesc nie jest typowym ofensywnym pomocnikiem bo od najmłodszych lat tyrał w defensywnie a nie w ofensywie tak jak ty to napisałes;)Ture?ja bym spróbował go w roli Defenywnego pomocnika.Warunki ma siwetnie w dodatku szybki i jak na obronce to swietny technicznie

Marc komentarzy: 39314.06.2009, 20:18

hiszpania wygrywa 4-0 na luzie z nowa zelandia a wlochy sie meczyly 4-3 xD gwozdz programu bramka fabregasa xD

Arsenal1994 komentarzy: 749714.06.2009, 20:17

27' New Zealand 0 - 4 Spain

3 bramki - Torres
1 bramka - Fabregas :)

evelred komentarzy: 369114.06.2009, 20:13

Fabregas gol!!!

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11514.06.2009, 20:08

Powtórzyłem się dwa razy. :P

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11514.06.2009, 20:08

GunnersFan9 --> czyli co, sugerujesz, że z Toure powinniśmy zrobić napastnika, bo w Afryce również grał na tej pozycji? ;) A tak na poważnie, skoro świetnie wychodzi mu gra w roli ofensywnego pomocnika, to po co to zmieniać? Oczywiście można w mniej ważnych meczach pokusić się o takie zmiany, ale w ważnych meczach PL nie można sobie na to pozwalać. Tym bardziej, że na tę pozycję bardziej nadają się inni zawodnicy. :)

GunnersFan9 komentarzy: 8682 newsów: 814.06.2009, 19:44

LordCarrington-no własnie Lordzie o to chodzi ze nie od lat.W szkółce Barcelony Cesc był defensywnym pomocnikiem.Grał tam cały czas.To Boss przekszałcił go w ofensywnego pomocnika z wiadomo jakim skutkiem

kamil_malin komentarzy: 933214.06.2009, 19:38

Lord --> masz rację co do Cany. Głównie o problem z kupnem chodziło mi o Toulalana. Tak jak mówi olo_18 oraz Ty, kupno Cany może być o wiele łatwiejsze. :]

RahU (administrator) komentarzy: 5061 newsów: 214314.06.2009, 18:56

Ja bym z Christianem - malkontentem i znawcą od siedmiu boleści nawet nie wdawał się w dyskusje. :)

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11514.06.2009, 18:33

Christian --> po części masz rację, ale czy to wina Fabregasa, że Wenger nie zakupił defensywnego pomocnika. Przecież od zawsze było wiadomo, że Cesc to ofensywny piłkarz. Kiedy z tyłu miał Flaminiego gra w pomocy układała się wyśmienicie, natomiast teraz kiedy nie mamy takiego zawodnika, Hiszpan nie może pokazać wszystkiego co potrafi, ponieważ Wenger na siłę chce zrobić z niego wszechstronnego gracza. Dlatego też ważne jest, żeby do naszego klubu dołączył ktoś, kto zapewni nam dobrą grę w defensywie, pomagając tym samym Cescowi.

I nie mów, że nawet Ronaldo czy Kaka niewiele zmieniliby w naszym zespole. Tacy piłkarze jak oni robią różnicę, ale problem tkwi w tym, że my nie kupujemy zawodników z nazwiskiem. Póki trenerem Arsenalu jest Wenger takie transfery mamy z głowy. ;)

ivexo123 komentarzy: 176614.06.2009, 18:24

q-bert - sądze ze z Bendtnera naprawde bedą ludzie... pamietasz pewnie z poczatku sezonu jak kazdy bluzgal Songa i pisal ze Song na sprzedaz... teraz Song w koncowce sezonu pokazal jaki w nim potencjał wiec dajmy i Bendtnerowi kilka lat spokojnego rozwoju, o ile go nie puścimy za marne pieniadze to jestem pewny ze sie odwdzieczy i bedzie pilkarzem swiatowego formatu...

Christian komentarzy: 342714.06.2009, 18:10

Doświadczenie. Bez tego nic nie osiągniemy.

Nam Ronaldo i Kaka by nie pomogli gdyby nie było w środku kogoś kto to wszystko będzie łączył. Fabregas jeszcze takim zawodnikiem nie jest on gra do przodu, ale często defensywe ma gdzieś.
Kiedyś był Flamini on pamiętał o defensywie i tylko dlatego Fabregas się wybił bo miał spokojną głowę. W tym sezonie graliśmy bardziej chaotycznie.

Ja wątpię by Wenger sprowadził kogoś takiego jak Flamini (takiego walczaka) kupi kogoś młodego, kogoś kto dopiero będzie się uczył "wielkiej piłki". Jeśli chodzi o naszą linię ofensywną jest rewelacyjna nie licząc ataku bo nie mamy godnych zmienników. Zaś defensywa jest kiepska.

Q_Bert komentarzy: 49214.06.2009, 18:04

kubeusz95: Nie przesadzam.
Po prostu moja cierpliwość dla tego gracza się skończyła (podobnie jak dla paru innych). To nie ten poziom, nie te umiejętności.
Nie tęsknicie za Arsenalem zwanym "The Invincibles".

kubeusz95 komentarzy: 132114.06.2009, 17:28

Bez przesady Q_Bert. Drewniak jeszcze nie pokazał teg co potrafi.

Q_Bert komentarzy: 49214.06.2009, 17:10

Wysłać mi tu Nicklasa Bendtnera do VfB Stuttgart i sciągnąć Hulka z FC Porto.

ivexo123 komentarzy: 176614.06.2009, 16:51

cacapa - a jak ma byc? ;) bedzie dokladnie tak samo... puscimy 2 zawodników, kupimy jednego i przed sezonem znowu bedą obiecanki cacanki ze wygramy lige, lige mistrzów itp itd a za rok o tej samej porze bedziemy wymieniac potencjalne transfery które mają wzmocnic Arsenal przed walką o najwyzsze trofea ;)

cacapa komentarzy: 76914.06.2009, 16:34

zeby tylko nie bylo tak jak rok temu:/

evelred komentarzy: 369114.06.2009, 16:01

to, że nie piszą w gazetach o Toulalanie wcale nie znaczy, że Wenger się nim nie interesuje. to działa dokładnie odwrotnie.

co do M. Diarry, to gościu nie grał ponad pół roku, więc odzyskanie formy też by mu zajęło trochę czasu, poza tym jak już ją odzyska to pewnie poleci na PNA

z obrońców proponowałbym wymienić Silvestre'a na Upsona z dopłatą i ew. wypożyczeniem Veli, bo Zola go chciał

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11514.06.2009, 14:53

Bardzo trafny artykuł. Rzeczywiście brakuje mi kolejnych dni bez meczów. Teraz najważniejszą sprawą jest letnie okienko transferowe, które powinno być dla nas priorytetem. Przynajmniej dla mnie, ponieważ najważniejsze dla mnie jest to, żeby Arsenal utrzymał obecny skład i jeśli się uda - wzmocnił go o jednego lub dwóch dobrych zawodników.

Jak na moje powinniśmy zakupić środkowego obrońcę i defensywnego pomocnika. Jeśli chodzi o pozycję defensora, tutaj najchętniej widziałbym u nas Hangelanda, Bassonga, Sakho, Lescotta lub Albiola. Wszyscy czterej piłkarze nie są tak prości do wyciągnięcia. O ile Bassong spadł z Newcastle do Championship, a Sakho nie chce grać dla PSG, ponieważ ci nie zakwalifikowali się do Ligi Europejskiej, o tyle Hangeland i Lescott potwierdzili, że pozostają w swoich klubach, natomiast Albiol jest jedną nogą w Realu. Biorąc jednak pod uwagę transfer Vermaelena, tylko jeden z tych zawodników trafiłby do Arsenalu i chciałbym, żeby był to Sakho, ale nie kosztem odejścia któregoś z naszych obecnych obrońców.

Na pozycję defensywnego pomocnika na samym początku kandydatów było wielu, a wszyscy pragnęli transferu Yayi Toure, albo Xabiego Alonso. Niestety wydaje się, że oba zakupy nie dojdą do skutku, ponieważ Afrykanin to podstawowy gracz Barcelony, natomiast Hiszpanowi najbliżej do Realu, więc w starciu z takimi drużynami nie mamy szans. Najbardziej prawdopodobnymi transferami byliby jak dla mnie Cana z Marsylii, Toulalan z Lyonu i M. Diarra z Realu Madryt.

kamil_malin --> niby czemu? :) Cana oświadczył zarządowi Marsylii, że chciałby odejść, Toulalan odejdzie zapewne sam dlatego, że Lyon w tym sezonie nic nie ugrał. Podobnie jak Diarra, który jest na wylocie z Santiago Bernabeu po tym, jak Królewscy zaczęli ściągać lepszych piłkarzy do swojego zespołu.

Poza tym potrzebny, ale niekoniecznie byłby jakiś bramkostrzelny napastnik i w razie wypożyczenia Fabiana - porządny bramkarz. Ale to tylko moje marzenia. :)

fabianski1111 komentarzy: 15914.06.2009, 14:52

Na gunners.com jest ,że MC puści Micah Richardsa tylko za 5 milionów. Jest okazja

aRamsey komentarzy: 948614.06.2009, 14:39

wierzę w Wengera i liczę na bdb transfery...

fabianski1111 komentarzy: 15914.06.2009, 14:22

Xabi Alonso ani Toulalen do nas nie przejdą. Alonso pewnie będzie grał w Realu, a Toulalanem to Boss się chyba nie interesuje, tylko jeden z internautów wymienił to nazwisko i dlatego wszyscy chcieliby go u nas. Ja chciałbym u nas na DP Yaya Toure ale jeśli Hill-Wood nie zmieni radykalnie swojej polityki to nie ma o nim co marzyć. Gdyby Yaya przeszedł do nas to sprawa Kolo byłaby jasna. O Clichy'ego nie ma się co martwić bo on też mówił że będzie w Arsenalu tak długo jak Wenger. Jako partnera Kolo w obronie najlepiej widziałbym Chielliniego, Boss był nim zainteresowany i wyrażał się o nim w samych superlatywach, ale jeśli nie wyłożymy odpowiedniej sumki to też go nie będzie. A co do ataku to można przesunąć Theo do ataku a na skrzydło kupić (nie wiem czy mamy takowego w składzie) jakiegoś solidnego piłkarza.

waldek_89 komentarzy: 573514.06.2009, 13:55

Bardzo ciekawy artykuł, mam nadzieję, że Wenger tego lata kupi kogoś ciekawego i utalentowanego, nie mówię tu od razu o jakiś znanych nazwiskach.

Szef komentarzy: 1303514.06.2009, 13:31

czekamy na transfery, fajnie by bylo gdyby boss zrobil nam niespodzianke i kupil Xabiego Alonso

tintalle komentarzy: 6914.06.2009, 13:17

wierzę w Wengera i wierzę, że w tym okienku transferowym sprowadzi na Emirates jakiegoś dobrze zapowiadającego się zawodnika ;D

sidtsw komentarzy: 303414.06.2009, 13:00

jeszcze raz to napisze..przyklad Arszawina to dowod jak bardzo boss sie mylil nie kupujac jeszcze jakies gwiazdy na defensywnego pomocnika...jeden kolo (arszawin) potrafil tyle wniesc do druzyny to co dopiero by bylo jakby sprowadzil takich dwoch albo arszawin 6 miesiecy wczesniej !

Edu914 komentarzy: 122714.06.2009, 12:47

Oby Wenger znowu zaskoczył nas jakimś ŚWIETNYM transferem takim jak np. był transfer Arszawina... !

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9814.06.2009, 12:11

Gago to też niezły wybór. W tym sezonie grał sporo w Realu jak i w reprezentacji. Ale nadal jestem za Caną, ten gość wchodzi w rywali jak nóż w masło. Polecam obejżeć jakiś mecz OM bo naprawdę warto zabaczyć go w akcji.

gooner92 komentarzy: 1678 newsów: 514.06.2009, 12:07

Flamini był odpowiedzialny tylko i wyłącznie na boisku. Z nami postąpił jak z jakimś prowincjonalnym klubem. Najpierw zarzekał się, że zostanie, wszystko będzie w porządku, a potem? Potem odszedł do Milanu... tak samo było jak przechodził do nas z Marsylii. Jest to fałszywy człowiek.

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester City - Arsenal 31.03.2024 - godzina 17:30
? : ?
Arsenal - Brentford 9.03.2024 - godzina 18:30
2 : 1
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal28204464
2. Liverpool28197264
3. Manchester City28196363
4. Aston Villa29175756
5. Tottenham28165753
6. Manchester United281521147
7. West Ham29128944
8. Brighton28119842
9. Wolves281251141
10. Newcastle281241240
11. Chelsea271161039
12. Fulham291151338
13. Bournemouth28981135
14. Crystal Palace28781329
15. Brentford29751726
16. Everton28871325
17. Luton29571722
18. Nottingham Forest29671621
19. Burnley29452017
20. Sheffield Utd28352014
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland185
O. Watkins1610
Mohamed Salah159
D. Solanke153
Son Heung-Min148
J. Bowen143
B. Saka137
A. Isak120
C. Palmer118
P. Foden117
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
0
Gracz lutego wybór redaktorów
6
Gracz lutego wybór użytkowników Aaron Ramsdale
Aaron Ramsdale
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com 1 2 3 4 5 6