Czy Arsenal będzie tęsknił za Ramseyem?

Czy Arsenal będzie tęsknił za Ramseyem? 01.11.2018, 19:30, Tomasz Kowalski 47 komentarzy

Według źródeł Sky Sports, Ramsey pożegna się z Arsenalem latem 2019 roku, opuszczając klub za darmo. Czy Kanonierzy będą tęsknić za jednym z ostatnich graczy tworzących dawny british core?

Walijczyk zamierzał podpisać nowy kontrakt z Arsenalem, jednak klub wycofał swoją ofertę, co oznacza, iż za kilka miesięcy stanie się on wolnym agentem.

Sky Sports podjął się analizy jego występów.

Pod wodzą Unaia Emery'ego

Ramsey nie jest kluczową postacią w układance Emery'ego, jednak udało mu się zdobyć trzy asysty w 524 minutach w Premier League. W tej klasyfikacji plasuje się tylko za Hectorem Bellerinem, którego podania zostały zamienione na gola czterokrotnie.

Walijczyk jest ceniony za tworzenie szans bramkowych. Według Opta, stworzył 12 sytuacji, które mogły zakończyć się bramką - tylko dwie mniej od Mesuta Özila, jednocześnie rozgrywając znacznie mniej minut od Niemca.

Ramsey vs Ozil

Ramsey rozpoczął gromadzenie bramek na swoje konto, gdy wszedł z ławki rezerwowych w meczu z Fulham, kiedy to zdobył nietuzinkowego gola po drużynowej akcji, jednak lepszym dorobkiem bramkowym może pochwalić się Özil, który zdobył swojego trzeciego ligowego gola w niedawno rozegranym spotkaniu z Leicester.

Bez wątpienia, Emery postrzega Özila jako kluczowego gracza odpowiadającego za kreowanie gry w długoletniej perspektywie, jednak statystyki Ramseya mówią nam, że wciąż ma on ważną rolę do odegrania.

Ostatnie pięć sezonów

Przyjrzenie się statystykom Ramseya z ostatnich pięciu lat stworzy nam obraz wpływu Walijczyka na Arsenal. 27-latek miał problemy z kontuzjami, co przełożyło się na to, iż jest on sklasyfikowany jako 7. gracz z największą liczbą minut w Premier League, jednak jego statystyki w ataku plasują go znacznie wyżej.

Od początku sezonu 2014/15, Ramsey stworzył łącznie 147 okazji, co przekłada się na trzecie miejsce wśród graczy Arsenalu, pozostając w tyle za Mesutem Özilem (414) i Alexisem Sanchezem (272).

Znajduje się on również na trzeciej lokacie pod względem liczby asyst, bowiem posiada on ich 25, czyli tyle samo, co Sanchez, ale 17 mniej od Özila, co sugeruje nam, iż jego współczynnik bardziej klarownych szans jest wyższy.

stat ramsey

Ramsey oddał 239 strzałów, pozostając w tyle jedynie za Sanchezem, który próbował swoich szans aż 426 razy. Walijczyk nie bał się sprawdzać bramkarzy rywali, jednak jego dorobek bramkowy jest względnie mały, bo biorąc pod uwagę ostatnie pięć sezonów, 20 razy umieszczał piłkę w siatce przeciwnika, przez co musi on uznać wyższość Sancheza, Giroud i Özila.

20 zdobytych bramek z 239 oddanych strzałów oznacza, iż współczynnik przekładania prób strzeleckich na gole wynosi zaledwie 8,3%. Czy aż tak niski procent przyczynił się do podjęcia decyzji o wycofaniu oferty przez Arsenal?

Piłkarz stworzony do ważnych spotkań?

ramsey

Ramsey miał problemy z ustabilizowaniem wysokiej formy w Arsenalu, a wciąż pojawiają się zapytania o jego najlepszą pozycję na boisku, jednak niewielu innych graczy odgrywało aż tak znaczące role w ważnych meczach.

Patent Ramseya na kluczowe spotkania był najbardziej widoczny w pucharze FA Cup. W 2014 roku to właśnie jego gol w dogrywce przyczynił się do świętowania zdobycia pierwszego trofeum od 8 lat. 27-latek został wtedy wybrany zawodnikiem meczu i odegrał równie ważną rolę w zwycięstwie przeciwko Chelsea w 2017 roku, kiedy to jego gol okazał się decydującym w finale FA Cup.

Aaron Ramsey autor: Tomasz Kowalski źrodło: skysports.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
pauleta19 komentarzy: 41430 newsów: 102.11.2018, 17:54

Ja będę tęsknić ;(

majormati (zawieszony) komentarzy: 189002.11.2018, 16:52

@Bednar: Jeżeli bedziemy grać w LM w przyszłym sezonie a o to jakoś jestem dziwnie spokojny, to nie bedzie żadnego problemu żeby kupić wzmocnienia, pomijając ,że jak wcześniej napisano Ramsey to zwykły rezerwowy i biorąc pod uwagę zmiane systemu gry i trenera gość jest zwyczajnie niepotrzebny. Bardzo mi sie podoba robienie porzadku po poprzedniku.

Er4s komentarzy: 302202.11.2018, 15:41

@Bednar:
Chłopie nie rozumiesz że Ramsey jest beznadziejny od paru lat? Wiesz że nie pracuje za darmo?
Chciałbyś miec w swojej firmie pracownika który się opieprza a bierze wyższa pensje niż Ty??? I prawie największa w zespole.
Wy macie właśnie idiotyczne podejście. Już teraz wolę żeby grał AMN, Guendouzi, Mkhitaryan, Smith Rowe i żeby słabiutki Walijczyk nie blokował im miejsca na ławce. Za 30 milionów? Słabym dowodem jest Francuz którego pozyskaliśmy tego lata za 8 mln lub Urugwajczyk którego pozyskaliśmy za 30??? Przecież to jest bardzo słaby piłkarz od kilku lat, nie musimy go zastępować Dybala czy De Bruyne żeby odnotować progres. Myślenie Wengerowskie wciąż z nami.

patryksz komentarzy: 364602.11.2018, 14:07

No ŁAŁ! Ramsey wykręca liczby w Arsenalu. Odkrycie Ameryki.
A kto miał je kręcić jak poza Ozilem i Cazorlą nie mieliśmy konkretnego pomocnika?

Serduszko komentarzy: 117902.11.2018, 13:35

Bez przesady. Aaron nie jest tak ważny jak ważny był Ronaldo dla Realu. Nie pierwszy raz odchodzi od nas kluczowy gracz , ale nie tak ważny jak miało to miejsce w przeszłości , a nie będę już wymieniał tych graczy. Szczerze to bardziej interesuje mnie gdzie pójdzie i ile będzie zarabiał niż to że nas opuszcza .

Repcak komentarzy: 32402.11.2018, 13:32

Ramsey byłby dobra opcją, ale do rotacji. Grałby ze słabszym zespołami i kiedy podstawa musiałaby odpocząć. A gdyby osiągnął wysoka formę, to mógłby grać w pierwszym składzie, jeżeli by na niego zasłużył. W tym momencie nie jestem pewien czy klub stać na to, alby w letnim okienku uzupełnić braki na lewej i środkowej obronie, skrzydle i za Ramseya, to może być za dużo jak dla nas

markiz0 komentarzy: 71902.11.2018, 12:36

po co nam Ramsey skoro mamy Elneny'ego.

Auba14 komentarzy: 11202.11.2018, 12:10

Zimą go sprzedać

SMTX komentarzy: 204502.11.2018, 12:06

Ja się generalnie zgadzam z Alonso. Ludzie piszą, że pozbyć się Ramseya bez żalu, w lato kupić dzika za 100 melonów najlepiej. Sranie w banie naiwniaków. Nie twierdzę, że Ramsey to dla nas jakieś zbawienie i powinniśmy się go trzymać, przy takich żądaniach, ale trzeba do tego podejść z chłodną głową, bo ktoś go będzie musiał zastąpić i gwarantuje wam, że na ten cel pójdzie maksymalnie 30mln. Po prostu mamy zbyt wiele do łatania, a za mały budżet. Najlepiej byłoby za Ramseya wycisnąć jeszcze jakieś 15mln w zime. W lato będzie straszny ból głowy, bo albo trzeba będzie wydać hajsy, albo też dać wysoką tygodniówke jakiemuś innemu wolnemu zawodnikowi.

Alonso komentarzy: 1282402.11.2018, 12:00

@Er4s napisał: "a nie w zespole Arsenalu, który dla mnie (nie wiem czy się zgodzisz jz frustratem jako super kibic) w każdym sezonie powinien byc liczony w gronie faworytów w walce o mistrzostwo Kraju"

No ja bym też chciał by grali tu piłkarze takiej klasy jak Messi, Varane czy Hazard ale to nierealne przez kolejne wiele lat

Elastico07 komentarzy: 1243702.11.2018, 11:46

@White_Walker: A moim zdaniem lepiej zwolnić tygodniówke której domagał się Ramsey czyli 200k+ i kupić kogoś młodszego lepiej zapowiadającego się zawodnika i dać mu połowe z tego na początek,twój argument nie jest żadnym argumentem

White_Walker komentarzy: 30402.11.2018, 11:44

Moim zdaniem lepiej mieć Ramseya niż go nie mieć i to jest wszystko na temat.

Er4s komentarzy: 302202.11.2018, 10:52

@Alonso:
Nie czaruj. Jestem kibicem jakich mało wierz mi i dlatego boli mnie że przez lata kluczową pozycję na boisku w mojej ukochanej drużynie zajmował gość który grał bo był nigdy niespełnioną perełka menagera a nie dlatego że dodawał jakiejkolwiek jakości i prezentował godny tej pozycji poziom. Skończmy się oszukiwać ostatnie sezony były w naszym wykonaniu fatalne i prawdziwi kibice również to przeżywali dlatego chcą zmian. Zgadzam się że trafił kilka ważnych bramek ale nawet kiedy to robił to nie były to jakieś wybitne mecze w jego wykonaniu, żeby ciągnął zespół w tych spotkaniach... Poprostu Walijczyk często znajdował się w dobrym miejscu w dobrej chwili i nie ujmuje mu tych bramek natomiast to może wystarczyć mu na pierwszą jedenastkę w PAOKU Saloniki czy Sochaux a nie w zespole Arsenalu, który dla mnie (nie wiem czy się zgodzisz jz frustratem jako super kibic) w każdym sezonie powinien byc liczony w gronie faworytów w walce o mistrzostwo Kraju i do tego w koncu zmierza ta układanka. Tamte części się nie sprawdziły, samochód nie ruszył a jak ruszył to ciągle się psuł,czas zamówić nowe.

kaman17 komentarzy: 496602.11.2018, 10:49

A teraz weźmy pod uwagę dwa ostatnie lata.
Spowalnianie akcji, wyróżnia się raz na 10 meczów, kompletnie bezużyteczny (wręcz przeszkadzający) przy grze z kontry.
Popatrzcie co robi Miki jak jest szansa wyjścia z kontrą, a co robi Ramsey.
Armeńczyk stara sie wręcz na ślepo wyjść jak najszybciej z piłką i poszukać Auby czy innego lepiej ustawionego zawodnika, a Ramsey biegnie do połowy, zobaczy Aubameyanga wybiegajacego na czystą pozycję i.. robi kółeczko.
Dlatego według mnie on nie wnosi do naszej gry już nic.

Alonso komentarzy: 1282402.11.2018, 10:28

@Er4s napisał: "Jaki piłkarz stworzony do ważnych spotkań?"

Dwa z trzech wygranych finałów FA Cup w ostatnich latach w tym pierwszy który przełamał okres bez pucharów, zresztą masz o tym wzmiankę pod koniec artykułu. No ale by mieć tego świadomość to trzeba być kibicem Arsenalu a nie frustratem.

Tibijczykwielki komentarzy: 5502.11.2018, 10:25

Co by o nim mówić pożegnanie go będzie ostatecznym końcem ery chłopców Wengera i granie za nazwisko

IPiotrek komentarzy: 212302.11.2018, 10:18

Na tle innych Kanonierów może nie wypada źle, ale trzeba pamiętać jaki Arsenal oglądaliśmy w ostatnich sezonach.

Podsumowując: zawodnik jakich wielu.

Er4s komentarzy: 302202.11.2018, 09:53

Jaki piłkarz stworzony do ważnych spotkań?
Przecież my od czasów Henry'ego i Fabregasa z małymi przebłyskami przegrywaliśmy 95% ważnych spotkań z czołowymi zespołami czy w lidze mistrzów czy w premier league. Gdybyśmy mieli piłkarzy stworzonych do ważnych spotkań chyba sytuacja miała by się nieco inaczej.
Nigdy nie miałem pretensji do niego o to że jest zwyczajnie cieniasem.
Najbardziej irytowało mnie to, że robiono z niego wielka gwiazdę, Wenger go tak traktował i on sam sienie za takową uważa więc sto razy bardziej wole takiego Guenduziego, który ma status rotacyjnego młodzika a nie odstaje od Ramseya a wręcz go przerasta. Mówicie, że Emery ma inne podejście ale z jakiegoś powodu wchodzi z tej ławki jako jeden z pierwszych mimo, że gdyby nie jego przebita wielokrotnie rynkowa wartość z obecną formą nie powinien się nawet przebijać do drużyny meczowej.

Er4s komentarzy: 302202.11.2018, 09:47

@Alonso:
Gorsi niż Ramsey nie będą.
Wole sprawdzać nowy towar niż 6 czy 8 rok z rzędu walić trefny i słaby.

GunnersFan9 komentarzy: 8682 newsów: 802.11.2018, 08:37

Sky mogłoby jeszcze napisać czy Arsenal będzie tęsknił za Mustafim.

dziejo komentarzy: 9002.11.2018, 08:27

Mi trochę szkoda sytuacji pod Wengerem zawsze miał miejsce w 11, więc mógł trochę spocząć na laurach.
Liczyłem ze Unai ogarnie go od strony taktycznej, i z takich niuansów jak przyjęcie.
Ale drogi się rozchodzą, smutne.

Skotii komentarzy: 1692 newsów: 802.11.2018, 08:19

Jak dla mnie Ramsey to podobna sytuacja co Giroud za czasów gry w Arsenalu. Niby liczby dobre, niby bramki strzelał, ale brakowało "tego czegoś". Tutaj jest ta sama sytuacja. Gość jakieś liczby ma, ale jak przychodzi go oglądać, to wychodzi mu 1 zagranie na 5. Tutaj mamy tylko "pozytywne statystyki", a jestem bardzo ciekawy jakby wypadł na tle tych negatywnych - straty, celność podań do przodu, strzały niecelne itp.

Kill_Bill (zawieszony) komentarzy: 16202.11.2018, 07:31

@Alonso napisał: "Jak Arsenal wyda ze 100 baniek na topową ósemkę to klub ani fani nie będą tęsknić za Walijczykiem ale jak przyjdzie jakiś Herrera z Porto, 30 latek Banega albo jakiś typ z MLS to będzie kabaret."
Przy tylu poważnych niedoborach na bokach obrony, w środku obrony i na skrzydłach nie ma co liczyć na drogiego i topowego zastępcę Ramseya.

gnabry_ komentarzy: 5704 newsów: 102.11.2018, 00:08

nie bedzie

Alonso komentarzy: 1282401.11.2018, 23:41

Jak Arsenal wyda ze 100 baniek na topową ósemkę to klub ani fani nie będą tęsknić za Walijczykiem ale jak przyjdzie jakiś Herrera z Porto, 30 latek Banega albo jakiś typ z MLS to będzie kabaret.

ziom komentarzy: 190001.11.2018, 22:25

Ja się cieszę,że odchodzi.To nie jest zawodnik klasy światowej i już nigdy nim nie zostanie.Arsenal jeśli chce mieć sukcesy w Premiership to musi pozbywać się dobrych piłkarzy na rzecz tych bardzo dobrych i wybitnych.Rasmey to solidny zawodnik,idealny do podstawowego składu do średnika w Premeirship albo jako rezerwowy w topowym klubie.On żąda kosmicznej tygodniówki niewspółmiernej do jego jakości.Zwolni się miejsce dla Nelsona czy Smitha-Rowa.:-)

Elastico07 komentarzy: 1243701.11.2018, 22:22

Zgadzam się z użytkownikiem niżej,Eksperci z k.com nie oglądają meczów Arsenalu i nie widzą co Ramsey tam wyprawia i twierdzą że jest słaby ''BO TAK".

MVTI komentarzy: 1908 newsów: 57301.11.2018, 22:06

Ramsey jest solidny, ale nie przesadzajmy, że nie damy rady go nikim zastąpić. To bardzo chimeryczny piłkarz.

D14 komentarzy: 434701.11.2018, 21:51

@DontCry:
Według was ekspertów z k.com Ramsey to drewno i nieudacznik.
Według ekspertów sky sports Ramsey to solidny zawodnik.

Jedni gdaczą, że Aaron jest słaby BO TAK.
Drudzy podają solidne statystyki wyciągnięte na podstawie spotkań.
I komu tu wierzyć...? ¯\\\_(ツ)\_/¯

ale i tak wiadomo, eksperci k.com > sky sports
xD

mistiqueAFC komentarzy: 2676901.11.2018, 21:41

Nie będzie.Wilshere już został zapomniany, czas na Ramseya.

Elastico07 komentarzy: 1243701.11.2018, 21:22

Niech jeszcze Ornstein potwierdzi że ''Ramsey to solidny zawodnik"" i będzie prawie jak oficjalka.

Elastico07 komentarzy: 1243701.11.2018, 21:17

@DontCry: Mam takie samo zdanie :)

DontCry komentarzy: 760801.11.2018, 20:52

@D14: Według Ciebie w klubie zostać powinien Wenger, więc ciężko traktować Twoje opinie poważnie.

Dominik11 komentarzy: 2005701.11.2018, 20:43

@Elastico07 napisał: "-braki w technice
-braki w szybkości
-złe przyjęcia piłki
-nieskuteczność"

Czy ja wiem czy nieskuteczność owszem mógłby mieć więcej bramek, ale jak na pomocnika środkowego to ma bardzo dobre staty

Szybkość tutaj się zgodzę , co do przyjęcia piłki tutaj jak u każdego się zdarza.

D14 komentarzy: 434701.11.2018, 20:40

Ramsey jest solidnym zawodnikiem i sky sports to potwierdza. Według mnie powinien zostać w Arsenalu.

lays komentarzy: 3987101.11.2018, 20:38

Ten tytuł brzmi jakby to Ramsey chciał odejść, a to sam klub zerwał z nim negocjacje :D

Elastico07 komentarzy: 1243701.11.2018, 20:30

@Dominik11 napisał: "Jego wady to że za bardzo pcha się w pole karne rywali,"
Ty tak na poważnie? Uważasz że to jest jego jedyna wada? Jeżeli tak to słabym obserwatorem jesteś

Oprócz tego co napisałeś wymieniłbym:
-braki w technice
-braki w szybkości
-złe przyjęcia piłki
-nieskuteczność
-brak taktyczne,czyli jego ustawianie sie na boisku[to o czym napisałeś]
Ogólnie jest bardzo niedokładny prawie we wszystkim co robi dlatego nie można o takim zawodniku powiedzieć że jest bardzo dobry,wybacz ale takie są fakty.

Rhazzel komentarzy: 16101.11.2018, 20:30

Osobiście jestem zdziwiony, że Arsenal nie położy na stole kontraktu, ale takiego z niewielką podwyżką lub żadną. Jakby nie było gość jest doświadczony i posiada niemałe umiejętności. Idealny do rotowania w zespole. Nie bez powodu mówi się o zainteresowaniu wielu dobrych klubów. Przy obecnej sytuacji, kiedy wróciliśmy na dobre tory, gość mógłby podpisać kontrakt. Bardzo możliwe, że obecnie nie ma lepszych rozwiązań.

Dominik11 komentarzy: 2005701.11.2018, 20:25

Odpowiedz jest jasna tak , mimo wszystko to bardzo dobry zawodnik. Jego wady to że za bardzo pcha się w pole karne rywali, ale z drugiej strony to zaleta bo robi liczby.

No owszem te jego kółeczka też podnoszą ciśnienie , no i jego straty to jego wielki minus ma ich za dużo.

Elastico07 komentarzy: 1243701.11.2018, 20:16

@Bednar: Nawet gdyby obniżył wymagania to uważam że jest za słaby na ten klub,jedynie na rezerwowego mogłby zostać ale nie zgodziłby się na to bo sądząc jakiej gaży się domagał to uważał się za jednego z najlepszych z drużyny.

Arce komentarzy: 110401.11.2018, 20:14

To po prostu jest gość, który przyprawia kibiców Arsenalu o ból głowy i wszyscy wieszają na nim psy za jego grę i mają go dość i kiedy temperatura wżenia sięga zenitu to on nagle rozgrywa mecz marzeń i w jakiś sposób nam to rekompensuje lub pozwala delikatnie przymknąć oko. Po prostu brak mu regularności. Oczywiście nie tylko jemu można to zarzucić. Lepiej będzie się go pozbyć, Emery wie co robi, na pewno nie odbije nam się to jakąś większą czkawką, póki co Unai wykonuje kawał dobrej roboty, po prostu mu zaufajmy :)

Elastico07 komentarzy: 1243701.11.2018, 20:14

@kanapka: To nie ulega wątpliwości ale ja mimo wszystko ciesze się ze odchodzi i nie będą tęsknił,nie da się patrzyć na to jak kaleczy na boisku i tylko od czasu do czasu przysłoni swoje braki jakąś piękną bramką.

JanikK komentarzy: 16816 newsów: 201.11.2018, 20:13

Podobno bednar nawet takie rozwiązanie nie wchodzi już w grę

SMTX komentarzy: 204501.11.2018, 20:07

Sytuacja jest mega patologiczna i czego by Emery nie zrobił to trzeba to uszanować. Wszystkiemu winne są oczywiście władze, które zwlekały z przedłużeniem kontraktu/sprzedażą Ramseya. Teraz jesteśmy w sytuacji, bez idealnego rozwiązania. Ciężko gościa oddać za darmo bez żalu, bo kimś go trzeba zapłacić i nie jest powiedziane że ten ktoś będzie lepszy. Z drugiej strony klepnięcie z nim kontraktu to blokowanie miejsca dla innego zawodnika i budżetu przez wysokie wymagania. Ciężko coś mądrego wymyślić. Co byście sądzili o temacie, gdyby np Ramsey obniżył wymagania do 150k, kontrakt na 3-4 lata. Kolejny komin płacowy by nie powstał, długość kontraktu też na tyle długa że za 2 lata można go jeszcze sprzedać z zyskiem jakby co.

Nomad (zawieszony) komentarzy: 268301.11.2018, 20:05

Co by o nich wszystkich nie mówić to nie gra on tak wysoko jak Ozil i Sanchez (o Olim nie wspominając). Miał więcej zadań defensywnych więc czemu te statystyki są oparte tylko na ataku??

Ozil by wymiękł doszczętnie przy odbiorach piłki, cofaniu się po nią czy choćby walke po stracie.. Oliver z racji pozycji raczej też byłby daleko za Aaron'em. Może Sanchez bo jemu serca nie można było do gry odebrać..
Może właśnie zastosujmy statystyki bicia serca (?)

Co to za dyrdymały te numeracje. Nie są to kompletne rzeczy. Autor przykłada uwagę tylko do tego co mu się podoba..

kanapka komentarzy: 3033 newsów: 701.11.2018, 19:51

Co by o nim nie powiedzieć to swoje zrobił dla tego klubu.

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester City - Arsenal 31.03.2024 - godzina 17:30
? : ?
Arsenal - Brentford 9.03.2024 - godzina 18:30
2 : 1
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal28204464
2. Liverpool28197264
3. Manchester City28196363
4. Aston Villa29175756
5. Tottenham28165753
6. Manchester United281521147
7. West Ham29128944
8. Brighton28119842
9. Wolves281251141
10. Newcastle281241240
11. Chelsea271161039
12. Fulham291151338
13. Bournemouth28981135
14. Crystal Palace28781329
15. Brentford29751726
16. Everton28871325
17. Luton29571722
18. Nottingham Forest29671621
19. Burnley29452017
20. Sheffield Utd28352014
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland185
O. Watkins1610
Mohamed Salah159
D. Solanke153
Son Heung-Min148
J. Bowen143
B. Saka137
A. Isak120
C. Palmer118
P. Foden117
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
0
Gracz lutego wybór redaktorów
6
Gracz lutego wybór użytkowników Aaron Ramsdale
Aaron Ramsdale
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com 1 2 3 4 5 6