Friar o budżecie transferowym, jakim dysponował Wenger

Friar o budżecie transferowym, jakim dysponował Wenger 09.05.2018, 20:23, Patryk Bielski 59 komentarzy

Dyrektor zarządzający Arsenalu - Ken Friar - w najnowszym wywiadzie dla oficjalnej strony klubowej pochwalił Arsene'a Wengera za umiejętność radzenia sobie w sytuacji, gdy w kasie klubowej nie było zbyt dużych pokładów pieniężnych. 83-letni Anglik przyznał, że bywało, iż francuski menadżer dysponował budżetem na poziomie 5 milionów funtów, a i tak potrafił utrzymywać się w ligowej czołówce.

- Arsene pokazywał swoją prawdziwą wielkość, kiedy siadaliśmy razem do rozmów. Pytał wówczas: "Jakim dysponuję budżetem na transfery?" I nieważne czy to byłoby 5 milionów funtów czy 50, zawsze odpowiedziałby: "W porządku, świetnie, teraz wiem, na czym stoję".

- Nigdy nie wrzeszczał i nie pytał, jak ma poradzić sobie z budżetem na poziomie 5 milionów. Wszystko co robił, było zaplanowane. To bardzo rozsądny facet. Możesz usiąść z nim przy jednym stole i wyjaśnić powody, dla których polecasz jakieś rozwiązanie, a on zrozumie.

Arsene WengerKen Friar autor: Patryk Bielski źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
Elastico07 komentarzy: 580011.05.2018, 12:37

@piootrek2: Dlatego przydałby się Allegri bo ma doświadczenie w te klocki,czyli sciąganiu dobrych piłkarzy z ograniczonym budżetem,idealny następca Wengera w tej kwestii

piootrek2 komentarzy: 101711.05.2018, 10:26

@Elastico07: A tego to akurat nie wiemy co mu sie bardziej opłaca. Równie dobrze możemy stwierdzić, ze jakby mial tak co sezon dokladać to by zbankrutował :) Oczywiście wolałbym twoją opcje, ale rozum mi podpowiada mi, że pojdzie to w inną strone. Tutaj trener bedzie musial sie wykazac imo.

Elastico07 komentarzy: 580011.05.2018, 08:26

@piootrek2: Moze zmniejszyć ale bardzej oplaca mu sie zainwestowac u wrócić na szczyt bo jakby tak co sezon miał zmniejszać to wkoncu by zbankrutował

piootrek2 komentarzy: 101710.05.2018, 22:57

@Elastico07: Chodzi mi o to, że jesli klub który jest jego zarobił 60 czy 80 mln mniej w tym sezonie (suma przykladowa) to Kreonke jako właściciel wcale nie musi zainwestowac w drużynę zeby wrócila na szczyt. Moze na przyklad zmniejszyć budzet transferowy, podwyższyć ceny biletów o kilka funtów, zatrudnić slabego trenera w ciemno który nie bedzie mial wygórowanych wymagań. To oczywiście tylko przyklady, ale to mialem na mysli pisząc "ciąć koszty". Jedyne czego jestem pewny to właśnie to, że pan Kreonke sobie nie ujmie :)

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 22:34

@piootrek2: Przecież on nie dawał na klub pieniędzy więc z czego miał ciąć koszta? Pensji zawodnikom nie zmieni,a kasa na transfery zawsze była zarabiana przez klub,teraz nie bedzie ligi mistrzów to bedzie mniej ale nie przez jego cięcia tylko przez to ze mniej zarobilismy na siebie,narazie były podane 2 wersje,50 i 200 mln a ile bedzie naprawde tego sie pewnie nie dowiemy,zobaczymy ile wyda nowy trener.

piootrek2 komentarzy: 101710.05.2018, 22:26

@Elastico07: Właściciel wcale nie musi wsadzić, żeby potem wyciągnąć :) Właściciel może ciąć koszty :) i to właśnie robi :>

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 22:01

@piootrek2: Zgadzam się,jednak w kazdej normalnej firmie zdarzają się też kryzysy i właściciel musi troche wsadzić zeby potem wyciągnąc i teraz tego mozna oczekiwac od Kroenke jezeli mysli o powrocie do ligi mistrzów i pieniądzach z tym związanych

piootrek2 komentarzy: 101710.05.2018, 21:44

Panowie, przede wszystkim jeśli ktoś uważa, że Arsenal powinien brać kase Bóg wie skąd bo kibice tak chcą to jest niepoważny. Jeśli ktokolwiek myśli, że inny trener to zmieni to moim skromnym zdaniem jest w wielkim błędzie. Mam wrażenie, że spora część użytkowników tej strony patrzy na nasz klub przez pryzmat Barcy, Realu, MU, MCity czy Chelsea. Nie mogliśmy i nie możemy wydawać tyle na transfery co te kluby.
Arsenal działa samowystarczalnie. Wujek szejk nie daje kasy, a klub z d*py Wam kasy na transfery nie wykombinuje. Nie zrozumcie mnie źle, Arsenal biedny nie jest, ale nie jest też klubem bogatym, a za taki tutaj uchodzi. Spójrzcie, jakie podwyżki dostali niektórzy piłkarze. Spójrzcie ile kasy odpada przez brak Ligi Mistrzów czy niższe miejsce w lidze. To wszystko sprawia, że budżet sie kurczy i czy to będzie Arsene Wenger czy Max Allegri czy nawet Pep Guardiola to choćby się wszyscy razem zes**li na dywaniku u Gazidisa to kasy więcej nie dostaną bo Arsenal klub piłkarski to nie studnia bez dna. Bilans sie musi zgadzać i to nie jest kwestia zarządu, trenera czy kibiców. Tak po prostu działa każda normalna firma.

Nam pozostaje tylko liczyć na to, że nowy trener będzie potrafił się odnaleźć w tych warunkach. Miejmy nadzieje, że uda mu się wyciągnąć więcej z obecnych zawodników, albo posprzedaje co mu nie pasuje i za to sprowadzi innych (miejmy nadzieje lepszych) następców.

PS: IMO kadre mamy spoko tylko bat nad głowami niektórym by sie przydał...

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 20:14

@D14: Na zakonczenie,piszesz caly czas ''wytrzyj łzy'' a sam płaczesz i się prujesz od samego początku,ja tylko prowadze normalną rozmowe z nie normalną osobą,która nie trzyma poziomu.

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 19:46

@D14: Polemika? Przeciez ty nawet nie masz argumentów a chcesz do rozmów siadać,jedne co umiesz napisać bo wytrzyj łzy trollu i na tyle cię stać,wystarczająco juz zostałeś niżej podsumowany więc koncze tym komentarzem rozmowe z tobą,następnym razem pomysl a pozniej napisz

D14 (zawieszony) komentarzy: 287310.05.2018, 19:28

@Elastico07:
Powiedzialem ci trolu, wytrzyj lzy i juz przestan tak spamowac bo nabijasz komentarze by pozniej udawac niedzielnego experta. Bede madrzejszy i ustapie bo polemika z toba nie ma najmniejszego sensu.

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 18:14

Wystarczy popatrzeć na jego ostrzeżenia i wiadomo z kim mamy do czynienia,pozdrawiam :)

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 18:12

D14,zadam Ci proste pytanie
Uwazasz ze nowy trener tu magi nie zdziała,tak napisałeś niżej,na jakiej podstawie tak twiedzisz i skoro nie nowy trener to co ty byś zrobil zeby było lepiej niż jest ?

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 18:07

@kawa07: Nic dac nic ujać,zazwyczaj jak ktoś nie ma racji i argumentów a próbuje zachować swoje zdanie do konca to się spina.

kawa07 komentarzy: 45010.05.2018, 18:04

@D14
nie wiem o co sie spinasz, logicznie patrzac Elastico podał bardzo dobre przykłady. Juventus wrocil do elity w LM i zdobyl juz kilka mistrzostw mimo faktu, ze od ostatniego mistrzostwa zdobytego przez Arsenal zdążyli zostac zdegradowani do Serie B na dwa sezony i stracili praktycznie caly pierwszy sklad. Leicester po 2 sezonach w Premier League potrafilo zdobyc mistrzostwo naszym kosztem opierajac gre na Kante, Mahrezie i Vardym, ktorych sciagnelo za łaczną kwote nie przekraczajaca 5 mln funtow. Pokazali w tamtym sezonie szczegolnie Arsenalowi, slynacemu z groszowych transferow, ze da sie to zrobic lepiej, nie majac prestizu i milionow na koncie. Oczywiscie byl to jedyny swego rodzaju sezon Leicester ale umniejszanie tego osiagniecia ze wzgledu na to, ze sie nie powtorzy to juz choroba psychiczna, bo rownie dobrze mistrzostwo Arsenalu tez moze sie juz nigdy nie powtorzyc.

Co do samego artykulu, wielki szacunek dla Wengera, ze utrzymywal klub w LM te wszystkie lata, dzieki czemu splacilismy stadion kilka lat szybciej niz zakladano ale fakt zdobycia mistrzostwa w 2004 roku niestety zostanie lekko nadszarpniety z powodu jesgo ostatnich 2 lat pracy. Od 2 lat nie ma Ligi Mistrzow mimo, ze wlasnie ostatnie 2 lata pieniadze na transfery byly. Wychowankow w naszym skladzie jak na lekarstwo, caly system i strategia, ktora Wenger budowal latami zostala zburzona przez niego samego dlatego teraz odchodzi.

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 18:01

@D14: Ktoś tu chyba zapomniał o panicznej ofercie za Lemara 92 mln :D

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 18:00

@D14: kupilo 1 napastnika za 90mln a wiekszosc zawodnikow sciągają za darmo lub po okazyjnych cencach,porównaj ile wydają a jakie maja dochody z zysków i dopiero sie udzielaj

D14 (zawieszony) komentarzy: 287310.05.2018, 16:09

@Elastico07:
Gosciu skad ty sie urwales xD Z Leicester mi wyjezdzasz, ktore podobny sukces osiagnie w kolejnym stuleciu? Juventus, ktory kupil napastnika za 90mln? Arsenal przez dlugie lata nie wyda jeszcze tylu pieniędzy na jednego zawodnika. Nie wiem skad dojezdzasz, ale zawracaj trollu czym predzej.

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 14:36

@D14: Z Juventusem chodziło mi o ograniczony budżetu,oni mają mniej pieniedzy na transfery i dla pilkarzy na kontrakty a jaką pakę skleili i jak się liczą,wcale nie trzeba wydawac duzo zeby coś znaczyć,jezeli idziesz za filozofią płacisz wygrywasz to pomyliles strony i druzyny,City się kłania

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 14:34

@D14: Do piwnicy to ty wabisz dzieci pod pretekstem darmowego wi-fi,a co do ograniczonego budżetu i srednio dobrych piłkarzy#Leicester 2 lata temu i Juventus,nic dodać nic ując,dobranoc.

D14 (zawieszony) komentarzy: 287310.05.2018, 14:11

@Elastico07:
Wytrzyj lzy trollu i wracaj do piwnicy. Skoro nie rozumiesz, ze przez ograniczony budżet kupowalismy srednich, dobrych pilkarzy, ktorzy czesto zawalali nam mecze to nie mam o czym rozmawiac :)

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 12:21

@D14: A co do nowego trenera,wystarczy zeby wporowadzil trochę dyscypliny taktycznej na boisku,przede wszystkim w obronie i juz powinno funkcjonować to lepiej,tu nie potrzeba magii.

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 12:20

@D14: ""ale w kluczowych momentach zawsze ktos zawodzil. Ile bylo spotkan gdzie pojedyncze jednostki zawalaly nam mecze? Mnostwo"

I co wg Ciebie to przez ograniczony budżet transferowy jednojstki nam zwalały mecze ? To mozna wywnioskować z twojej śmiesznej wypowiedzi

Elastico07 komentarzy: 580010.05.2018, 12:09

@D14: Nie rozumiesz mojego komentarza,ja nie jestem nastawiony na hejt Wengera o wszystko tylko mam uzasadnione pretensje o jego decyzje odnośnie zawodników w 1 składzie i taktyki,nigdzie nie krytykuje go za poczynania na rynku transferowym bo w tej kwestii akurat wiem ze wyciskał max ile sie da bo jaki mamy zarząd to kazdy kibic wie,a jezeli ty mi mowisz zebym zastanowił się nad ''rzyciem'' i twierdzisz tak na podstawie mojego komentarza to powinienes wziąć solidny rozpęd i wyku*** głową w ścianę na ogarnięcie,chociaz to i tak pewnie by nie pomogło ale warto spróbować

Nomad (zawieszony) komentarzy: 232310.05.2018, 11:32

@RoMbi:

Warto tez dodac, że Arshavin był takim samym przereklamowanym zakupem jak obecnie Ozil.
Tyle tylko, że ten drugi transfer miał też potrzebę medialną co w ówczesnym czasie było pomocne klubowi...

Szkoda tylko, że za każdym razem gdy robiliśmy widoczny krok w przód w następnych okienkach stawialiśmy dwa mniej widoczne w tył

Armata500 (redaktor) komentarzy: 3466 newsów: 7310.05.2018, 10:48

@RoMbi:

Zgadzam się.
Skąpy zarząd to jedno. Ale Wenger po prostu im na to całkowicie pozwolił, uległ. Nowy trener powinien być znacznie bardziej stanowczy i mieć swoje żądania, wymagania, jeśli uzna, że musi wzmocnić zespół.

Marcinafc93 komentarzy: 1994010.05.2018, 10:46

Ludzie, ta wypowiedz jest skierowana, jak Arsenal zaczął budowę Emirates a nie teraz co się dzieje. No chyba nikt nie powie, ze w ostatnich latach wydaliśmy mało, to że Wenger nie potrafił odpowiednio wzmocnić składu to jego problem.

FadeIn komentarzy: 354710.05.2018, 09:46

Jednym słowem wiadome jest dla kogo jest ten klub. Dla zarządu nie dla kibiców. Ma się zgadzać hajs i tyle. Nie chodzi tu o wydanie nagle 200 baniek ale po zmianie trenera i w kryzysie Arsenalu nowy trener powinien mieć możliwość wydania 100 mln. Takie są obecnie realia w topowych klubach. Więc czy Arsenal naprawdę chce rywalizować znowu o mistrzostwo ? Myślę, że jak to im się nie kalkuluje bo muszą wydać tyle pieniedzy plus tygodniówki to może lepiej być na 6 miejscu. Dziwne to.

Forever_gunner komentarzy: 249110.05.2018, 08:48

Czyli w tym okienku osiągniemy górna granicę widełek podanych przez Pana Friara, czyli 50 mln. Brawo my! :-P Rozwijamy się jako klub i wychodzimy na wprost wyzwaniom współczesnej piłki. Trochę żartuję, ale naprawdę takie wypowiedzi nie stawiają Arsenalu w dobrym świetle, szczególnie teraz gdy musimy przyciągnąć nowych zawodników.

RoMbi komentarzy: 1111 newsów: 110.05.2018, 08:44

No pewnie miał 5 mln w czasach kiedy super grajki chodzili po 7 mln ;)
To jest właśnie to co trzeba też zmienić. Kogoś, kto spojrzy na proponowany budżet i powie "wy tak na poważnie?". Tu nie chodzi o to, że ktoś sobie z tym budżetem nie poradzi, tylko wyciśnie z tych sępów jak najwięcej, żeby realnie co roku walczyć o mistrzostwo. Żeby kasa od kibiców i całej "otoczki" klubowej (sponsorzy itd.) w jak największym stopniu szła na klub, a nie na ranczo.
Zanim zawiesicie na mnie psy, że tylko "marudzę" to od razu mówię - staram się patrzeć na sytuację tak rozlegle, jak się da. Naprawdę, niektórzy tu potrafią patrzeć na sytuację tylko w sposób w jaki ktoś ją przedstawi. Ograniczony budżet to raz, ale zbudowanie w zarządzie przekonania, że "ile mu damy to i tak weźmie" to druga strona, a to już leci na konto Arsena.

n0thing komentarzy: 4589 newsów: 36210.05.2018, 08:21

Hahaha wenger tak kochał klub ze nawet nie miał pretensji do budżetu XD a tak na poważnie jemu najprawdopodobniej chodzi o poprzednia dekadę, wenger sam wydał na Arszawina ponad 20 mln i to był jego rekord transferowy w którymś tam sezonie. Czasy się zmieniły i jeżeli chcesz się osiągnąć sukces to musisz wydawać

marcin04c komentarzy: 212510.05.2018, 08:15

@ljungberg77: wole być non stop w top 4 niż tak jak Lester raz wygrało ligę i tyle.

D14 (zawieszony) komentarzy: 287310.05.2018, 07:01

@Elastico07:
Stary wez usun konto albo idz sie przejdź, zastanów nad RZyciem. Masz jak na tacy informacje (chociaz wiadomo to juz od lat), ze Wenger mial bardzo ograniczony budżet i grał, kupował takich piłkarzy jakich widzimy i widzielismy. Nie jest to zla kadra, ani wczesniejsza tez taka nie byla, ale w kluczowych momentach zawsze ktos zawodzil. Ile bylo spotkan gdzie pojedyncze jednostki zawalaly nam mecze? Mnostwo. Wenger robil co mogl i jestem przekonany, ze nowy trener magii tu nie zdziala bo mamy zarzad nastawiony na zyski.
Nie chce bronic Wengera bo kazdy popelnia bledy, ale to jakimi pieniedzmi On dysponowal i ile cierpliwosci wykazal klubowi to teraz powinni mu stawiac pomnik i nazwac stadion jego imieniem.
ty tego nie zrozumiesz bo tak jak zarzad jest nastawiony na zyski, tak ty jestes nastawiony tylko na hejt Wengera.

Fozzie komentarzy: 17010.05.2018, 02:17

ljungberg zmień może stronę. Proponuję : wwww.gorzkiezale.radjomaryja. pl

tyson880 komentarzy: 969610.05.2018, 00:07

Wyłonił się ze swojej nory?

krecik349 komentarzy: 525 newsów: 109.05.2018, 23:21

Ljunberg77
Tylko klub ma być za 10,20,30 lat, a nie na rok.
Nie masz pojęcia o zarządzaniu tak ogromna instytucja.

Kanonier204 (zawieszony) komentarzy: 39343 newsów: 309.05.2018, 23:21

Ekonomista sobie radził, proste.

ljungberg77 (zawieszony) komentarzy: 173709.05.2018, 23:09

wolelibyście 1 tytuł czy dziesięć lat top4?
po co się gra w lidze krajowej? jaki jest cel sportowy gry w lidze krajowej: mistrzostwo czy "rozważna polityka transferowa" "stabilny budżet" "brak kominów płacowych" i tym podobne brednie maskujące nabijanie kosztem kibiców kabzy przez udziałowców....
czas przejrzeć na oczy a nie ciągle cytować komunały z książek że stadion kredyty że stabilność itp. - kogo to obchodzi, póki co mija 14 sezon bez tytułu i dla tak bogatego klubu co średniakom wali takie tygodniówki to jest zbrodnia

Deiigloo (zawieszony) komentarzy: 144809.05.2018, 23:02

Co by było gdybyśmy mieli inny budżet? Hmm...

Barney komentarzy: 1253409.05.2018, 23:00

@Amadi:

Z jego wypowiedzi to nie wynika. Tak napisała ta gazeta

KapitanJack10 komentarzy: 176409.05.2018, 22:46

@danielosik: @JackWilshere97: Raczej chodzi mi o skalę tego problemu. Bo teraz Friar mówi "5mln" i ludzie łapią się za głowy i w ogóle Wenger cudotwórca itp a trzeba wyraźnie zaznaczyć, że wtedy rynek wyglądał zupełnie inaczej i za stosunkowo niewielkie pieniądze można było wyhaczyć ciekawych grajków (Toure, Song, Fabregas). A teraz? Nawet jak w jakiejś ogorkowiej lidze ktoś się wyróżnia to wołają za niego miliony.. Dlatego to 5mln trzeba rozpatrywać z wziętym pod uwagę okresem ich użytkowania. I tak jest to niewiele, ale nie aż tak mało jakby to było dziś

Amadi komentarzy: 20009.05.2018, 22:42

@Barney: tylko co to znaczy:
"83-letni Anglik przyznał, że bywało, iż francuski menadżer dysponował budżetem na poziomie 5 milionów funtów"?

znaczy nawet, że było tak kilka razy (czy tak było - nie wiem, ale tak powiedział)

Barney komentarzy: 1253409.05.2018, 21:38

On nie powiedział , że Wenger miał w którymś sezonie 5 baniek to był przykład i tyle

Dominik11 komentarzy: 1582709.05.2018, 21:36

Te 5 mln to może na początku jego pracy w Arsenalu , ale na pewno nie w ostatnich 10 latach , nie wierzę w to .

Necro komentarzy: 240109.05.2018, 21:24

@enrique: On na pewno mówił o czasach, gdy budowano stadion.

Krzyma6 komentarzy: 27009.05.2018, 21:20

Kto przyjdzie do tego klubu ?

Necro komentarzy: 240109.05.2018, 21:19

@sidtsw: A co da tupanie? Jeśli nie ma kasy to nie ma.

enrique komentarzy: 553409.05.2018, 21:13

Klub który ma najdroższe bilety w całej PL i który generuje /czy raczej generował za czasów gry w LM/ niebotyczne zyski, daje manago 5mln na transfery... ehm.
Niestety zgadzam się jednak z przedmówcami, wielokrotnie przegrywaliśmy mecze nie dlatego że nie było na transfery - bo kadra bywała lepsza lub gorsza, ale przez fatalnie dobieraną taktykę, niezrozumiałe wielokrotnie dobory personalne i brak zmian, kiedy były potrzebne.

sidtsw komentarzy: 213709.05.2018, 21:04

Skoro był tak wielki mogł uzyc swojej charyzmy i tupnąć nogą na zarządzie a nie poczciwie sie na wszystko zgadzac.

Elastico07 komentarzy: 580009.05.2018, 20:48

@grzegorz1211: Mistrzostwo nie przegrywamy przez brak budzetu tylko przez decyzje Wengera odnośnie zawodników w 1 składzie i przez jego ''taktyke'' a raczej jej brak

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
Tammy Abraham70
Sergio Agüero61
Teemu Pukki51
Raheem Sterling50
Mohamed Salah42
Sadio Mané41
Ashley Barnes40
Harry Kane31
Marcus Rashford31
Jamie Vardy31
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
7
Gracz sierpnia wybór redaktorów Pierre-Emerick Aubameyang
Pierre-Emerick Aubameyang
6.96
Gracz sierpnia wybór użytkowników Lucas Torreira
Lucas Torreira
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna