Nie zróbmy z Ramseyem tego samego błędu co z Walcottem

Nie zróbmy z Ramseyem tego samego błędu co z Walcottem 11.02.2013, 17:56, Konrad Barwas 76 komentarzy

Dzień bardzo dobry wszystkim!

Jestem lekko zdezorientowany dzisiejsza pogodą. Słońce świeci na zewnątrz i wygląda na to, że mamy piękny słoneczny dzień, jednak mróz jest tak intensywny jak moje nerwy, kiedy Arsenal broni rzut rożny w doliczonym czasie gry, prowadząc jedną bramką.

Pojawiły się ostatnio interesujące plotki ustawiania w Europie meczów na szeroką skalę. Moim zdaniem te informacje nie powinny być żadnym zaskoczeniem. Tam gdzie w grę wchodzą duże pieniądze, tam zawsze spotka się chciwość - taki jest po prostu świat i piłka nożna nie jest odporna na tego tupu zachowania. Myślenie, że angielski futbol jest bezpieczny od tej ciemnej strony gry, jest moim zdaniem naiwnością. Spodziewam się, że jeszcze dużo jest do odkrycia w naszej lidze.

Ostatnio dużo uwagi skupiało się wokół Walcotta i jego reprezentacyjnej kariery, więc skoro teraz ten temat trochę przycichł, chcę się na nim dziś znowu skupić. Jeżeli śledzicie mnie na Twitterze i czytaliście moje wpisy wczorajszej nocy, znacie już część tego co mam do powiedzenia, ale o to o co mi chodzi.

Wczorajszej nocy ponownie oglądałem mecz Arsenalu ze Stoke City, a przynajmniej jego większą część, i uderzyło mnie, jak bardzo Theo dojrzał jako piłkarz. Nie jest już nierozgarniętym, przewidywalnym dzieciakiem, który zawsze próbował kiwnąć obrońcę lewą stroną, a ten jedyne co musiał zrobić, aby odebrać mu piłkę, to wystawić nogę. Theo był dzieciakiem, który potrafił przechodzić „obok” meczów, który w meczach rozgrywanych na The Emirates, kiedy obrona gości tkwiła głęboka na własnej połowie, a on tkwiąc/grając szeroko przy linii bocznej, był praktycznie wyłączony z gry. Jestem pewien, że przeszedł przez kiepski okres , kiedy nie udawało mu się notować trafień podczas meczów u siebie, głównie z tego powodu, że przestrzeń której potrzebował, nigdy nie była dla niego dostępna, a jego rola w drużynie sprowadzała się głównie do rozciągania linii obrony przeciwnika, aby zrobić miejsce dla kolegów z drużyny.

Młody Theo Walcott potrafił zdobywać bramki dające nam punkt i był prawdopodobnie jednym z najszybszych graczy, jakich kiedykolwiek widziałem na boisku.

Miał więc wszystkie potrzebne cechy, które już wtedy były lepsze niż wielu innych graczy w świecie futbolu. Nie o każdym można to samo powiedzieć, kiedy ma 16-17 lat. Nigdy nie był najbardziej obdarzonym, jeżeli o technikę chodzi, graczem i nigdy nie był na tyle zwinnym graczem, żeby potrafił pokonywać obrońców na małej przestrzeni. Prawdopodobnie zaczął grę zbyt późno, żeby nabyć te cechy. Ale pokładając, zgodnie z prawidłami piłki nożnej, nadzieję w doskonaleniu tych cech, które Theo posiadał, dziś oglądamy właśnie takiego zawodnika, jakim jest Theo. Walcott ma teraz 23 lata i fakt ten, cofa mnie do słów Wengera z 2010 roku:

Wenger powiedział:

Nasri stał się bardziej skuteczny i dojrzał, ale ma tylko 23 lata. W tym wieku cały czas się rozwijasz” powiedział menadżer.

„Kiedy Henry przyszedł tutaj miał już wtedy 23 lata i mimo to potrafił rozwinąć się jeszcze bardziej. To oznacza, że jeszcze o wiele więcej możemy się spodziewać od Nasriego, Cesca i wszystkich tych piłkarzy, którzy urodzili się w 1987 roku”.

„To nie są piłkarze, którzy zakończyli już swój rozwój”.

Piłkarscy fani mają okropny zwyczaj wydawania sądów ostatecznych na temat młodych piłkarzy, tak jakby ich gra w wieku 19 lat, była wszystkim na co ich stać (co rzadko kiedy okazuje się prawdą). Theo Walcott jest właśnie w wieku, o którym mówił Wenger w przytoczonym cytacie z 2010 roku. Theo jest również w takim samym wieku jak Henry, kiedy przychodził do Arsenalu i kiedy był jeszcze daleki od stania się graczem, jakiego pamiętamy z jego najlepszych lat. Zastanówcie się nad tym przez moment, spójrzcie na gigantyczny skok, jaki wykonał Thierry i wyobraźcie sobie, co może się stać, jeżeli Theo osiągnie chociaż w połowie taki progres, licząc od teraz do wieku 27 lat. Już obecnie ma jedne z lepszych statystyk w lidze pod względem strzelonych goli i asyst. Co prawda nie przypuszczam, żeby Theo znajdował się wśród najbardziej uzdolnionych piłkarzy w Premier League, jednak spodziewam się, że będzie jednym z najbardziej skutecznych.

Jeżeli nam jako fanom może być wybaczone wydawanie pochopnych sądów o młodych piłkarzach, byli gracze i obecni eksperci powinni być w stanie lepiej oceniać młodych gracz, jako że sami przechodzili przez cały proces rozwoju. Tacy ludzie jak Chris Waddle, Alan Hansen i Stewart Robson robili kąśliwe uwagi i skreślali Walcotta, z powodu początkowego zahamowania jego przez kontuzje ramienia. Theo jest na fali wznoszącej, i ten sezon nie jest żadnym szczęśliwym przypadkiem. Już w zeszłym sezonie pokazał swoją jakość asystując van Persiemu przy dużej liczbie jego bramek i nie spodziewam się , że w najbliższym czasie Theo spuści z tonu. Dlatego uważam, że przedłużenie z nim kontraktu było dla naszej drużyny tak bardzo ważne.

Wiem, że taki sam progres czeka Ramseya i mam nadzieję, że wyraźne postępy Theo zmienią podejście i nastawienie części fanów Arsenalu do Walijczyka. Ramsey, który zaledwie kilka miesięcy temu skończył 22 lata, jest na drodze do pełnego rozwinięcia swojego potencjału. Mogliśmy już zobaczyć jego dojrzałość w grze, gdy grał na pozycji Artety. Aaron otrzymał gorące oklaski od fanów, kiedy wchodził jako rezerwowy w meczu Arsenalu ze Stoke City. Jeżeli chcemy, żeby Ramsey dokonał takiego postępu jak Theo albo (jeszcze wcześniej) Song, takie wsparcie piłkarza będzie na pewno korzystne dla wszystkich, zarówno kibiców, klubu jak i piłkarza. Aaron zbyt długo co prawda holuje piłkę i nie można nie przyczepić się do jego strzelania na wiwat pod bramką przeciwnika, ale czy gra Walcotta jakiś czas temu nie miała mankamentów? Czy nie był boiskowym „samolubem”, który nie podawał do nikogo, i który straceńczo pakował się w defensywę przeciwnika? Ramsey, podobnie jak Theo, posiada odpowiednie umiejętności, potrzebuje po prostu tego samego okresu do rozwoju co młody Anglik. Jeżeli damy mu szansę, na pewno osiągnie podobne rezultaty.

To dlatego, gdy patrzę teraz na Chamberlaina, który obecnie jest zupełnie bez formy, zacieram moje ręce z radością. Ox ma więcej niezbędnych piłkarzowi „narzędzi”, niż Theo kiedy ten miał 19 lat. Alex wierzy w siebie i jestem pewien, że stanie się jednym z najlepszych graczy w lidze, kiedy będzie miał 23-24 lat. Patrząc na młodzieżowy skład Kanonierów, możliwości jawią się jako nieskończone. Piłkarze tacy jak Serge Gnabry, Thomas Eisfeld czy Hector Bellerin, żeby wymienić tylko kilku, maja ogromne możliwości i ogromny potencjał do osiągnięcia. Oczywiście ciągły rozwój nie jest jedyną drogą, jaką mogą pójść ci zawodnicy. Mogą również zanotować regres i nie osiągnąć pełni swoich możliwości. Jay Emmanuel Thomas jest tutaj dobrym przykładem, ale z odpowiednim podejściem, kilku z tych młodych piłkarzy na pewno dokona ogromnego rozwoju.

Kiedy patrzę na Chamberlaina (19), Ramseya (22), Wilshere'a (21) i Walcotta (23) i przypomnę sobie, że oni wszyscy podpisali długoterminowe umowy, nie mogę nie być dalej optymistyczny co do kierunku, w jakim podąża obecny skład. I to bez wspominania Szczęsnego, Jenkinsona i Gibbsa, przed którymi jeszcze dużo czasu do osiągnięcia „tego” wieku. Temat Sagny zostawiam na boku. Nie dysponujemy obecnie piłkarzami tak dobrymi jak on na swojej pozycji, jednak z pewnością nie będzie już lepszym piłkarzem i nie pokaże niczego nowego ponad to, co pokazuje w koszulce Arsenalu od czasu podpisania z nim kontraktu.

Nie każdy będzie podzielać moje zdanie na temat obecnego składu i rozumiem to, biorąc pod uwagę fakt, że przez ostatnie kilka lat sprzedawaliśmy naszych co lepszych piłkarzy. Jednak różnica polega na tym, że ci piłkarze którzy odeszli – chcieli odejść. Wierzę, że gdyby wszyscy oni chcieli zostać, to byliby tutaj. Trzon zespołu, który mamy obecnie chce być na The Emirates i zakładając, że uzupełnimy tych graczy o piłkarzy pokroju Podolskiego, Cazorli czy Monreala, wtedy będziemy mogli wrócić tam, gdzie kiedyś byliśmy.

Tekst jest tłumaczeniem felietonu z arsenalvision.co.uk.

Aaron RamseyTheo Walcott autor: Konrad Barwas źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
wataha978 komentarzy: 10301.03.2013, 15:17

DUUUUUUUUUUUU PAAAAAAAAAA

invincible komentarzy: 13112.02.2013, 20:24

Że kibicowi City, Ballotellego i Mourinho chciało się tłumaczyć tekst o Ramseyu :) Pozdro Konrad, dobra robota :D

batt18les komentarzy: 27812.02.2013, 18:07

@AlexVanPersie

ani skrzydlowy, ani rozgrywajacy, ani DM bo Arsenal gra systemem w ktorym DMa i tak nie ma. dla mnie Ramsey to jest typowy box-to-box. czlowiek ktory jest odpowiedzialny za bronienie tak samo jak za atakowanie i przechodzenie z jednego do drugiego. ma do tego predyspozycje bo jest wielkim walczakiem, zawsze daje z siebie maksa i moze biegac od jednej bramki do drugiej przez pelne 90 min. czy jest genialny w tym co robi? jeszcze nie, ale kiepski tez juiz na pweno nie jest. ma sie na pewno czegu uczyc. od Wilshera na pewno ma gorszy strzal. od Rosickego moglby sie nauczyc odbierac czysto pilki wslizgiem bo Czech robi to genialnie. 2 metrow Diabyego nigdy miec nie bedzie ale przynajmniej jest od niego duzo sprawniejszy. pewnie nigdy tez nie bedzie mial takiego przyspieszenia i gubienia przeciwnikow jak Wilshere na kilku pierwszych metrach z pilka, aczkolwiek mysle ze moze to rozwinac do pewnego stopnia. co do tego co widzi i jak szybko chyba sie nie zgodzimy bo uwazam ze pod tym wzgledem Ramsey ma wielki talent. i wg mnie ostatni argument, ktory byc moze jest najsilniejszy. ostatnie podanie. w tym jest Jacka lepszy. tyczy sie zarowno podan po ziemi jak i dlugich gornych pilek. tyle ze niektore jego proby sa tak kosmiczne ze sie nie udaja i wtedy ci "niewierzacy" w Walijczyka maja sie czym karmic. tyle ze tych udanych podan na 50 m to juz pamietac nie chca.

@gizusm
"Walcott przynajmniej strzelal, asystowal..." gdyby Walcott, Gerv czy inni nie marnowali sytuacji sam na sam po podaniach Ramseya to w tym sezonie juz troche by tych asyst mial. w zeszlym sezonie w ktorym gral srednio/slabo i tak mial 8 asyst

12Titi14 komentarzy: 4302 newsów: 57012.02.2013, 15:02

Ramsey to młody perspektywiczny zawodnik, może teraz jest w cieniu zawodników takich jak Diaby, Wilshere, Arteta, ale kiedyś będzie jednym z filarów drużyny i szczerze w to wierze. Wenger musi widzieć w nim potencjał skoro pokłada w nim nadzieje. Walcott też nie był jakimś wielkim asem u boku RvP, ale Wenger w niego uwierzył i teraz mamy najlepszego strzelca Arsenalu obecnego sezonu.

tenZparagwaju komentarzy: 78812.02.2013, 10:46

bardzo dobrze, że ukazało sie to tłumaczenie to raz a dwa, że jest pokaźne grono osób które Ramseya nie chcą skreślać. Również uważam, że należy dać mu szansę, Wenger widzi w nim drzemiący potencjał a już nie raz przekonalismy się, że zna sie na tym co robi. Obecnie problemem u Aarona jest brak boiskowego luzu, chłopak jest wyraźnie spięty przez co trafiają mu się głupie błędy czy niezrozumiałe zagrania. Nie nabierze pewności siebie i "luzu" jeśli będzie siedzieć na ławie, myślę, że w ostatnim meczu papcio celowo wystawił go w pierwszym składzie mimo, że ławke mieliśmy solidną, pokazał tym, że mu ufa i pozytywnie wpłynąć to mogło na jego pewność siebie.

Ktoś niżej pisał, że Ramsey powoli myśli. Faktycznie gdy akcja nabiera tempa często nie potrafi się do niego dostosować i odpowiednio wkomponować. Tak jak napisałem wcześniej może być to rezultatem tego, że za bardzo mu zależy i jest spięty, przez co nie może w 100% skoncentrować się i pokazać swojego potencjału, gdy Twoją głowę nachodzą niepotrzebne myśli i wątpliwości to nic dobrego na boisku z tego nie wyniknie... Nawet jeśli faktycznie jego "powolne myślenie" nie jest spowodowane tym co napisałem ustawiać go można troche dalej od bramki i być może tam pokaże pełnię swoich możliwości, chłopak ma serducho do gry u nas, nie skreślajmy go

gizusm komentarzy: 10712.02.2013, 08:47

Boże, ale ile mu szans można dawać?! Walcott przynajmniej strzelał, asystował a ten nieudacznik nawet z 5 metrów nieatakowany w Mignoleta uderza. Sprzedajmy go za tone węgla do Górnika Zabrze.

sirGunner komentarzy: 13112.02.2013, 07:36

adrian to, że mam swoje zdanie nazywasz głupotą?
Nietolerancja to głupota a to wasze towarzystwo wzajemnej adoracji taką się wykazuje i to wobec mnie, którego nazywacie głupcem..A co do Twojej prośby niech Ci się zrobi miło, bo zapodałem Ci z ALTEM więc czapeczka do przodu i ogarniaj ;)))

AlexVanPersie komentarzy: 806411.02.2013, 23:19

No ale o tym mówię, że coś tam widzi, ale nie na poziomie Arsenalu. Do Fabsa, Jacka i Santiego brakuje mu wiele. Nie ma też dynamiki dwóch ostatnich, czy choćby Diabiego, nie potrafi niemal nikogo minąć.

No to jak żadna z pozycji to gdzie, bo niewiele już zostaje? Chyba że bronisz zawodnika nie wiedząc na jakiej miałby grać pozycji, co samo w sobie potwierdza wątpliwości na jego temat

batt18les komentarzy: 27811.02.2013, 23:00

po pierwsze nie zgodze sie ze widzi za malo i za powoli. choc jeden mecz nie jest dowodem to zeby nie odsylac do jakis archiwow to nawet w ostatnim meczu bylo dosyc przykladow na jego przeglac pola w ataku. tylko jak sie nie chce to sie nigy nie bedzie widzialo.

co do pozycji to zadna z tych, ktore wymieniles moim zdaniem. choc gdzie Wenger go widzi tego juz pewien nie jestem

AlexVanPersie komentarzy: 806411.02.2013, 22:47

No dobra, ale w jakim aspekcie ma się objawić ten talent Ramseya?

Rozgrywający na poziomie Fabsa czy Wilshera? Za mało i za powoli widzi

Skrzydłowy na poziomie Piresa? Za słabo kiwa i jest za wolny

DM? To nowy pomysł i przeszkodą wydają się straty, nieuważność Aarona i brak cwaniackich fauli.

Ogólnie nie ma jakiegoś talentu, "pomysłu" na Ramseya.

Mi się wydaje, że on mogłby być takim, solidnym rozgrywającym w jakimś słabszym teamie, WBA czy coś podobnego.

arsenalfan98 komentarzy: 91611.02.2013, 22:34

@Luki342
Nie to żebym bronił sirGunnera, bo oceniać jego komentarze to strata czasu, ale dysleksja nie uniemożliwia zajrzenia do słownika.
Oczywiście nic do ciebie nie mam. Po prostu uważam takie tłumaczenie za mało sensowne. Chyba, że tak po prostu chciałeś szybko odpisać temu typowi. Wtedy przepraszam za zwrócenie uwagi ;]

Luki342 komentarzy: 274211.02.2013, 22:24

sirgunner wiesz ja mam dyslekcje wiec moja ortografia ma wytlumaczenie ale twoja glupota juz wytlumaczeniaa nie ma

sirGunner komentarzy: 13111.02.2013, 22:21

Luki pozwolisz ze cie oleje ;) "poruwnuj" i wal w klawe poki ci stoi hehehe analfabetyzm i Ramsey dobra spadam bo robie roznice...;);) Ramsey zapłać;))

arsenalfann komentarzy: 1024311.02.2013, 22:18

Arsenal to coś więcej niż klub!

Luki342 komentarzy: 274211.02.2013, 22:14

omg sirgunner ale ty jestes glupi poznalismy twoja opinie to po co piszesz kolejne glupie komentarze i w dodatku poruwnujesz jego sytuacje do benedykta

sirGunner komentarzy: 13111.02.2013, 22:10

bo bez biegania w pile sie nie pogra batmanku;))

sirGunner komentarzy: 13111.02.2013, 22:09

WilczkuSzary napisz cos madrego zamiast zaczynac od wyzwisk badz napisz do sw. Mikolaja zeby zabral cie juz z tego rownoleglego swiata, w ktorym wszystko dzieje sie na odwrot i w ktorym tkwisz po uszy we wlasnych odchodach..cdn

Lukiner komentarzy: 194911.02.2013, 22:09

Super tekst, zgadzam się z tym w 100%. Jedyna obawa, to czy ci zawodnicy nie będą chcieli odejść, gdy osiągną tę najwyższą formę. Być może nie, bo albo to wychowankowie Arsenalu, albo słabszego klubu. (a nie np. Barcelony - patrz. Fabregas)

batt18les komentarzy: 27811.02.2013, 22:05

robie z niego prawego obronce? naucz sie czytac ze zrozumieniem najpierw chlopaczku. a z bieganiem juz glupszego argumentu nie mogles wymyslic

vP7 komentarzy: 232011.02.2013, 22:02

Jezeli sie tak popatrzeć z tej strony co autor tekstu to faktycznie, aktualna kadra moze wlewać troche nadziei w serca kibiców

batt18les komentarzy: 27811.02.2013, 21:54

@Oldgunner3

"a teraz to wydaje sie być zupełnie inny gracz - niepewny,trochę zagubiony i często ''zagapiony'' - kiedyś był odważny ,zdecydowany i dokładniejszy"

a mecze Arsenalu ogladales w tym sezonie? a setki wypracowane Walcottowi i Gervinho ktore obaj zmarnowali widziales? a jego w roli Artety w styczniowych meczach? niedokladny, zagubiony? proponuje poszukac jak wygladaly jego statystyki z meczow styczniowych kiedfy gral jako najbardziej cofniety pomocnik. tam sobie zobaczysz jak wygladal rzeczywiscie a nie jak Ci sie wydawalo bo takie masz o nim zdanie od dawna. ciezko zmienic o kims opinie jak ma sie tak mocno wyrobione zdanie ale powtarzanie bez konca tych obecnie puistych frazesow temu na pewno nie pomaga. w druzynie Arsenalu sa ludzie do ktorych sie przekonywalem dlugo. to sie nie dzieje z dnia na dzien. tylko ze zamiast co mecz pisac to samo mimo ze nie mialo to pokrycia w rzeczywistosci to ogladalem uwaznie jak ten kotos sie prezentuje na boisku. i tym ktorzy uwazaja Ramseya za produkt skonczony proponuje mniej narzekac a wiecej obserwowac

tyson880 komentarzy: 1049611.02.2013, 21:54

arsenalfan98

Zgadzam się z Tobą w 100 %

sirGunner komentarzy: 13111.02.2013, 21:51

hehehe ale ty cisnieniowiec jestes myslisz ze o RVP to tak na powznie? ja sobie z Ramseya to juz tylko jaja robie a ty go mozesz kochac i nie doktoryzuj sie tak bo nie masz racji niestety chlopaczku..i jeszcze prawym obronca juz go robisz???hmm ciekawe kto ci takich kitow nawciskal ziom sczekałtuj pare spraw pozniej do mnie podbijaj..

InArseneWeTrust09876 komentarzy: 29411.02.2013, 21:48

@Laurent
pelna zgoda!

InArseneWeTrust09876 komentarzy: 29411.02.2013, 21:48

@Laurent
pelna zgoda!

batt18les komentarzy: 27811.02.2013, 21:43

@sirGunner

moze ty abdykuj i przestan sie udzielac tutaj co? gdyby nie Ramsey... bla bla bla. twoj idol zlamal ci serce odchadzac latem? i teraz zamiast byc zlym na niego to szukasz winnego w obecnych zawodnikach Arsenalu chyba i jako cel obrales Ramseya widze. brak trofeow od 7 lat to rozumiem tez wina Aarona? slyszales co van Cunt powierdzial jak odchodzil? ze maly Smeagol sie w nim odezwal mowiac "United". ja jakos nic o Ramseyu nie slyszalem wiec przestan pierd...

Ramsey od kiedy Arteta doznal kontuzji gra bardzo dobrze. oby z kazdym meczem nabieral pewnosci siebie, co przy takiej grze bedzie na pewno latwiejsze. choc niekoniecznie jako prawy obronca

Frytek komentarzy: 319711.02.2013, 21:41

ok ja wierzę. Song też był kiedyś SŁABY idąc tokiem Twojego rozumowania. A potem najlepszy DM w Anglii.. Ile Ramsey ma lat ? 22 ? Kurcze to dużo, fakt..

sirGunner komentarzy: 13111.02.2013, 21:38

Ale Ramsey juz nie jest przed kontuzją tylko PO i jest słaby..on nam sukcesow nie zapewni..Rosicky jest od niego w kazdym aspekcie..i nic sie w jego kwestii nie zmieni bo musialby nauczyc sie najpierw biegac..ale wierzcie sobie w cuda powodzonka ;)

Oldgunner3 komentarzy: 969811.02.2013, 21:27

Duzo racji z tym,że co do Ramseya to trzeba dużo dobrej woli i optymizmu żeby liczyć ,iż on ''wystrzeli'' - potencjał to było widać od zawsze u Jackai Ox`a oraz Theo w którego ja nigdy nie zwątpiłem bo uważałem,że jak na swoje lata to i tak gra nieźle.Ramsey nieźle wyglądał przed swoja cieżką kontuzją,a teraz to wydaje sie być zupełnie inny gracz - niepewny,trochę zagubiony i często ''zagapiony'' - kiedyś był odważny ,zdecydowany i dokładniejszy - jak dziś pamiętam jego bramę z manu w wygranym u nas meczu z nimi 1:0.Może trzeba bedzie sie pogodzić z tym,że mogło zajść coś w jego psychice,a dużo nie trzeba żeby na takim poziomie było to widoczne.Dlatego krytykować go należy,ale też pewnie wypada dac szansę jeszcze może przez następny sezon.O resztę jestem spokojny o ile[odpukać!] nie przytrafią się urazy.Ox ma jeszcze trochę czasu i chyba na razie musi sobie poradzić z myśla,że niełatwo bedzie wygryźć Theo z pierwszego składu.Gibbs byłby już najlepszym lewym obr. wlidze gdyby nie częste urazy.Jacka nie ma co wspominać to czysty talent.Najbardziej martwi brak utalentowanego młodzieńca na środku obrony i w ataku.Z młodych największe wrażenie robią Gnabry i Eisfeld którzy ,nie zdziwię się mocno,mają duże szanse już w przyszłym sezonie ogrywać się w pierwszym zespole.Nie mniej ważne dla osiągnięcia celu jakim jest zbudowanie silnej drużyny mogącej skut. rywalizować z najlepszymi jest zakończenie opuszczania przez najlepszych klub - no i wg moich ostrożnych przewidywań - pierwszy raz od wielu sezonów najprawdopodobniej nikt kluczowy nas nie opuści,a w dodatku paru zakałom kończą się kontrakty czyli odpada co -sezonowe zgrywanie się drużyny,a dzięki zakończeniu się kontraktu przez SS ispółkę dodatkowo jest szansa na sprowadzenie w ich miejsce b. wartościowych graczy.Doprawdy przyszły sezon zapowiada się ekscytująco i chyba nawet tego nie zakłóci ewent. brak miejsca w top 4 choć pewnie mogłoby to utrudić nieco rozmowy z potencjalnymi celami transf.Jeśli będzie jak przypuszczam to przyszły sezon powinien być tym w którym drużyna powinna wskoczyć o szczebel wyżej ,a czy to wystarczy do zdobywania trofeów to już inna sprawa.

Frytek komentarzy: 319711.02.2013, 21:26

Kto twierdzi, że Rammsey to sierota albo nieudacznik nigdy nie będzie dla mnie prawdziwym kibicem. Bo Ramsey przed kontuzją był niesamowity. A Cesc mówiący o nim, że to najlepszy technik dał na to dowód.

To świetny zawodnik, nie zapominajcie co się stało z Eduardo. Ramsey ma jednak na to sporo czasu, by z nim się działo tak samo jak z Chorwatem. Dajcie spokój, on jeszcze będzie wielki.

A dla wszystkich niewierzących 'kibiców':

youtube.com/watch?v=RyIZXQeQyXc

Polecam szczególnie ostatnie 2 minuty.

sirGunner komentarzy: 13111.02.2013, 21:20

Gdyby nie Ramsey to RVP zgodzilby sie zostac z nami;)

Zdygany komentarzy: 135511.02.2013, 21:15

Tekst długi to i komentarze długie :)

sirGunner komentarzy: 13111.02.2013, 21:15

Ramsey to powinien wziac przykład z Benedykta i w abdykowac

KochamArsenal88 komentarzy: 100311.02.2013, 21:12

Tekst bardzo dobry mam identyczne zdanie codo naszych graczy i zarazem wkurza mnie ciągłe jechanie Ramseya nawet po ostatnim meczu z Sunderlandem gdy chłopak zagrał dobry mecz, Ci którzy go nie lubią obrzucili go błotem, to są pewnie CI sami co wcześniej jechali Walcotta i Songa, a potem tylko klaskali gdy Ci czarowali/czrują na boisku.
Dopiero gdy Ramsey będzie strzelał i asystował reguralnie powiedzą że jest dobry i że nie wyobrażają sobie składu bez niego, przykre to ale takich ślepców którzy patrzą tylko na statystyki czy spektakularne zagrania jest coraz więcej.

benekjuve88 komentarzy: 8411.02.2013, 21:08

Pobożne życzenia co do Ramseya.

arsenalfan98 komentarzy: 91611.02.2013, 20:43

Tekst fajny, niosący nadzieję, że polityka Arsenalu w końcu przyniesie tak długo wyczekiwane plony.
Prawdą jest, że wiek od 23 lat w górę jest najlepszym dla rozwijających się piłkarzy.
Wenger to nie lada fachowiec i na pewno podpisując długoletnie kontrakty z Wilsherem i spółką miał to na uwadze. Nie można też z góry zakładać, że wszyscy osiągną wysoki poziom, niektórzy pewnie w pewnym momencie się zatrzymają, ale ważne, aby nie tracić nadziei na to, że za dwa/trzy lata będą stanowić zagrany kolektyw z naprawdę dobrych zawodników. Wilshere już jest ważnym elementem drużyny, Szczęsny i Walcott też.
Czekać aż zbliżony poziom osiągną Gibbs, Ramsey i Ox, aa puchary same będą do nas wlatywać. Dokupywać co jakiś czas solidnych graczy z perspektywami i nikt nam się nie oprze. Tak jak to ma miejsce chociażby w Manchesterze United. (!) Wiem jak to brzmi, ale oni są najlepszym przykładem jak stworzyć wielki klub bez wydawania wielkich pieniędzy.
Chelsea i City się sypią i kolejne grube miliony wydane na transfery zbliżają się do nich wielkimi krokami, bo inaczej nie utrzymają się na powierzchni.

Oczywiście tutaj pewne słowa słowa cisną mi się na palce: Nie można teraz zwolnić Wengera!!!
Wiem jak to brzmi, ale jestem przekonany, że zarząd wie jak Wenger chce zbudować drużynę i wszyscy musimy po prostu czekać. Uważam, że mistrzostwo wpadnie do nas najpóźniej za pięć lat. Wytrzymałem 8 sezonów bez trofeów, wytrzymam następne, byle ujrzeć jak opinie, że nie da się odbudować potęgi Arsenalu bez wielkich pieniędzy, spłoną...

Blizniak96 komentarzy: 1457 newsów: 511.02.2013, 20:42

niech sie rozwijają bo potencjał jest ogromny, w obronie mamy dwóch bardzo młodych bocznych graczy, gibbs już gra na bardzo wysokim poziomie a też jest w podobnym do walcotta wieku, a co dopiero po carlu możemy oczekiwać jak on ma chyba 20 lat a ten początek sezonu kiedy baca zastępował był w jego wykonaniu genialny. w środku mamy walijczyka koklę i jacek, gramy 3 w środku i to mogą być za 2-3 lat nasi wychowankowie tylko, stać ich na gre na wysokim poziomie, pamiętajmy też o naszych juniorach, gnabry i eisfeld mogą i na skrzydłach i na rozegraniu zagrać jest jeszcze olsson dobre noty zbiera, mamy aoxa theo, młody afobe na atak, nie wolno tego potencjału zmarnować, ale potrzeba wzmocnień bo piłkarze takiej samej klasy lub lepsi powinni być na ławce, jak ma boss rotować skoro nie ma kim? licze że w lato dojdzie porządny ŚO,DP LS i N[taka 9 genialna] nie chodzi tu o geniuszy jakichś ale graczy wartych 1 składu którzy zrobią konkurencje, najbardziej chodzi tu o motywacje dla poldiego bo w kratke gra a musi mieć świadomość że jest kto go zastąpić

Laurent komentarzy: 411.02.2013, 20:29

Ehhh ,ja wiem, że hejterów nie przekonam i czymkolwiek bym się nie posiłkował to i tak będziecie ślepo tkwili w przekonaniu, że Ramsey to sierota i nieudacznik, ale spróbuję. Ostatnie 3 mecze które Aaron rozpoczynał w podstawowej 11( vs. West Ham, Liverpool, Sunderland) :
-co do holowania piłki : 330 podań (89 %) , 6 Key Passes, 4 Accurate Through Balls
- co to głupich strzałów pod bramką przeciwnika : 3 uderzenia (2 celne)
- co to tracenia piłki : 2 dispossesed, 1 turnover ( dla porówania Jack : 3 dispossesed , 2 tunrover) , ale za to Aaron odbierał ( 10 tackle , 7 interception)
Już nie mówiąc o tym, że w każdym meczu biega jak szalony po całym boisku (proponuję go poobserwawać jeśli będziecie mieli okazję obejrzeć te mecze jeszcze raz ) ,a w ostatnim meczu zmuszony do grania na prawej obronie kasował co chwilę akcje Sessegnona, który wcześniej co chwila objeżdżał i Carla i Nacha. Nadal był w stanie z pozycji PO zagrać co najmniej 2 świetne piłki ( Do Girouda i Walcotta). Więc prosze was odłóżcie na chwilę swoje bezsensowne uprzedzenia do konkretnych zawodników i oceńcie ich w miarę obiektywnie. Od razu przepraszam za błędy gramatyczne, leksykalne i jakiekolwiek inne.

InArseneWeTrust09876 komentarzy: 29411.02.2013, 20:14

bardzo mi sie podoba w jakim kierunku to idzie. na potencjalny przyszly sklad mamy Szczesnego- Gibbsa,Verma- Ramsey, Wilshere- Chamberlain, Afobe(?), Theo. laczac to z paroma transferami - obrona pomocnik napastnik skrzydlowy, dodajac pare talentow- wyglada to BARDZO ciekawie!!!

Carpitu komentarzy: 32911.02.2013, 20:12

KwaZI14-->Masz racje,że Messi czasem bład popełni ale nie popełni takiego jak Ramsey czyli podane piętka w polu karnym do przeciwnika lub podanie do przeciwnika na wlasnej połowie nie raz w 1 meczu 2 razy to zrobie.Chodzi o to,że Ramsey gra na takiej pozycji ze błedy trzeba ograniczyć do minimum.On ich po prostu robi o wiele za dużo

techn9ne komentarzy: 7211.02.2013, 20:04

waskitcz - Henry też w dużej mierze polegał na swojej szybkosci. A z meczu na mecz Walcott odważniej wchodzi w pojedynki 1na1 i wychodzi mu to coraz lepiej. Na meczu Anglia - Brazylia barceloński Adriano był pomiatany przez niego raz po raz : )

swoją drogą doskonały artykuł !

aRamsey komentarzy: 948611.02.2013, 20:02

@Verminator97
Widziałeś ty kiedyś Anghe i Bellerina w akcji, poza filmikami na yt?

pajdi komentarzy: 378011.02.2013, 19:54

Z Miquela nic nie będzie, mogę się założyć o każde pieniądze. Dużo lepszy był Bartley, bił go na głowę, ale Wenger po tym jak stwierdził, że trzeba inwestować w Anglików, oddał go do Swansea :f

Verminator97 komentarzy: 1490011.02.2013, 19:41

Fajny tekst , według mnie mamy naprawdę kilku młodych zawodników , którzy w przyszłości mogą stanowić o sile naszej drużyny taka moja "11": Szczęsny - Carl - Miquel - Angha - Bellerin - Jack - Ramsey - Eisfeld - Gnabry - Chambo - Theo

sochagol komentarzy: 135411.02.2013, 19:29

Niektórzy tutaj piszą, że mają dość czekania na trofea, że zarząd, że to, że tamto. Zastanawiam się co wam, kibicom w Polsce co siedzą na stronie internetowej i oglądają canal + albo ruskie sopcasty taki zarząd Arsenalu i cała drużyna jest winna? Jeśli komukolwiek są coś winni to kibicom w Anglii, którzy przychodzą na stadion, płacą za bilet. Można krytykować, wygłaszać opinie, tak już ten świat działa, ale stwierdzać, że Arsenal każe wam zbyt długo czekać na trofea, na zwycięstwa jest po prostu śmieszne ;)

lays komentarzy: 3987111.02.2013, 19:23

Bardzo fajny artykuł i bardzo fajnie się go czyta. Zgadzam się w 90 procentach z osobą, która to napisała. Wydaje mi się, iż Theo był samolubem i nadal nim jest w niektórych sytuacjach tak jak i Giroud :D

EvilDevil komentarzy: 14111.02.2013, 19:16

lizaq predzej Gibson trafi na Camp Nou

lizaq komentarzy: 4611.02.2013, 19:09

Tekst bardzo dobry i w pełni się z nim zgadzam, Ramsey będzie jeszcze świetnym, kompletnym pomocnikiem, mogącym grać na ŚP, ŚPD oraz ŚPO

KwaZI14 komentarzy: 29511.02.2013, 19:08

Ludzie prosze was, nie ma na świecie zawodnika ktory prze 90 minut plus dwie doliczne do czasu podstawowege, podejmuje tylko i wyłacznie dobre decyzje. Ważne jest to by tych złych było jak najmniej. Nawet Messi się czasami pierdyknie. Aron nie jest zły, choc czasami jak na niego patrze to boli to strasznie, ale ten gość ma 22 lata gra w Arsenalu i w reprezentacji. Ja nie mogę czasami podać dwuch dobrych piłek po rząd, więc nie mnie go krytykować. Dlatego czasmi tak wkurza mnie, denerwuje i wpienia ta cała fala wiecznie jęczących, płaczących, wyzywających psełdo znawcow piłki nożnej, którzy maja pewnie na przed ramienu wytatuowane "Wenger out".
Wracając do tematu, Aron chyba puki co nie zasługuje na pierwszą 11, ale napewno jest wartościowym zmiennikiem.

ares765 komentarzy: 9508 newsów: 10311.02.2013, 19:00

Zgadzam się w 100% z autorem tego tekstu.

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com