Van der Sar o Arsenalu i transferze van Persiego

Van der Sar o Arsenalu i transferze van Persiego 04.01.2013, 20:42, Marcin Witkowski 69 komentarzy

Edwin van der Sar uważa, że Arsenal stał się klubem, który wychowuje piłkarzy, by następnie sprzedać ich do większych drużyn. Według Holendra filozofia Kanonierów jest bardzo podobna do tej, którą kieruje się Ajax Amsterdam.

Van der Sar uważa, że odejście van Persiego, Fabregasa i Nasriego oznacza, że Kanonierzy stali się klubem, w którym piłkarze rozwijają swój talent, a korzyści z tego czerpią inne drużyny.

- Uwielbiam styl gry Arsenalu oraz filozofię Wengera dotyczącą pracy z młodzieżą. Mamy podobne podejście w Ajaksie. My też chcemy nauczyć młodych zawodników, jak grać dobrą i ofensywną piłkę.

- W pewnym momencie swojej kariery chcą oni przejść do lepszego zespołu z zagranicznej ligi i tak się dzieje. Identyczna sytuacja ma miejsce w Arsenalu. Wielu zawodników odeszło od nich i stało się jeszcze lepszymi piłkarzami.

Van der Sar po zakończeniu kariery zawodniczej został zatrudniony w Ajaksie na stanowisku dyrektora sportowego, gdzie dołączył do swoich kolegów z reprezentacji - Mark Overmars i Dennis Bergkamp to trenerzy, a Frank de Boer jest menedżerem zespołu. Innymi graczami Ajaxu byli Patrick Kluivert i Clarence Seedorf, którzy po odejściu z holenderskiego klubu również odnosili mnóstwo sukcesów w wielkich europejskich klubach. Według wielu ekspertów podobną ścieżką podąży Christian Eriksen - 20-letni duński pomocnik.

Van der Sar wypowiedział się również o transferze Robina van Persiego do Manchesteru United.

- Nie jestem zdziwiony, że trafił do Czerwonych Diabłów. To klub, który wygrywa trofea w przeciwieństwie do Arsenalu. Dla Robina decyzja o odejściu w wieku 29 lat z The Gunners była trudna, ale jak się okazało był to strzał w dziesiątkę. Manchester United to stabilna drużyna z wieloma kibicami, a zawodnicy zawsze trzymają się razem.

Edwin van der SarRobin van Persie autor: Marcin Witkowski źrodło: bbc.co.uk
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
piresfan komentarzy: 104105.01.2013, 19:19

VderSaar zauważył to, co każdy rozsądny obserwator. Nie sposób połączyć szkolenia
młodych i sprzedawania najlepszych piłkarzy
z byciem klubem wagi ciężkiej. MU ma wielu
młodych, ale trzyma filary drużyny. Arsenal
od lat się ich pozbywa, dlatego stracił siłę, styl
i stabilność. Czy więcej w tym winy właścicieli czy Wengera to inna sprawa. Ale rzeczywistość skrzeczy, co widać zwłaszcza w tym sezonie.

hei007 komentarzy: 352805.01.2013, 17:44

Co racja to racja.

NSK17 komentarzy: 5105.01.2013, 13:59

co z tego ze za 30mln? gdyby z nami zostal jak i kilku innych mielibysmy klub ktory rok w rok walczy i wygrywa z najlepszymi.. przykro to przyznac ale jak narazie jestesmy ligowym sredniakiem

DawidAFC komentarzy: 18095 newsów: 125105.01.2013, 13:33

Niestety, ale ma rację. :)

Lukiner komentarzy: 194905.01.2013, 12:27

Straciliśmy szacunek rywali na arenie Europy. Nie jesteśmy już wielkim klubem, tylko średniakiem, który tworzy gwiazdy dla innych klubów. Świetnie.

Lr556 komentarzy: 153605.01.2013, 12:16

To też ma swoje plusy. Fabregasa ściągnęliśmy za darmo, a sprzedaliśmy za 30 mln.

FryzjerPierwszy komentarzy: 76705.01.2013, 11:01

szyszak masz rację że wtedy Wenger zawalił ale drużyna też się nie popisała z Bradford. Co do transferów to podczas pracy z Arsenalem Boss ściągał dobrych piłkarzy ale każdemu trenerowi zdarzy się jakiś niewypał jak ss18 itp. Postaw się też na jego miejscu jak co roku odchodzą Ci piłkarze na których opierasz siłę zespołu a Ty oczekujesz cudów sorry ale chyba pomyliłeś Wengera z tym gościem co żył 2000 lat temu.

Tuptus komentarzy: 11605.01.2013, 11:00

Szyszak- Cazorla gorszy od Rosy ? Ty chyba dzisiaj naprawde na leb dostales i to ladnie. Cazorla jest jak narazie najlepszym play makerem w Arsenalu i nawet chyba w BPL a ty mowisz o Rosickim- dziadku juz.

gruszon18 komentarzy: 62605.01.2013, 10:56

" Wielu zawodników odeszło od nich i stało się jeszcze lepszymi piłkarzami." Mowa tu van Persie'm? Wątpie by ta jego forma strzelecka utrzymała się do przyszłego sezonu, ale faktem jest to że on juz był znakomity jeszcze w Arsenalu zanim odszedł. Ale cała reszta? Nasri, Adebayor, Song, Hleb.... To piłkarze którzy odejściem z Arsenalu zrobili błąd...

szyszak komentarzy: 94405.01.2013, 10:43

FryzjerPierwszy jego kunszt trenerski podziwialiśmy w meczu z Bradford, chba nie chcesz mi powiedzieć że Bradford miało lepszy zarząd i lepszy skład? a gdzie ten jego niesamowity nos do transferów? jeśli chodzi o dwa ostatnie lata to może per wypalił, może jeszcze arteta ale w rozgrwaniu średni, no i cazorla ale i tak gorszy od rosy

FryzjerPierwszy komentarzy: 76705.01.2013, 10:18

sebkob Ty naprawdę chcesz odejścia Wengera ? Człowieku to co on robił z tą drużyną w pierwszych 10 latach pracy to było coś za co większość z nas pokochała ten klub. A to że zarząd chce zarabiać na sprzedaży piłkarzy to nie jego wina myślisz że on przed sezonem mówi żeby sprzedali jego najlepszych piłkarzy ?

sebkob0884 komentarzy: 4905.01.2013, 09:20

Arsenal to tylko sklepik z piłkarzami i nic więcej :) I pewnie będzie tak dopóki Wenger i Gazdis nie odejda

AlexSong17 komentarzy: 100005.01.2013, 06:10

#arsenalfan98; Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś, nic dodać, nic ująć. Brawo!

pasterz komentarzy: 13805.01.2013, 05:28

No wielu piłkarzom odejście z Arsenalu wyszło na gorsze... Nasri, Song, Clichy, Hleb
na dobre wyszło tylko RvP i Fabsowi

IlPadrino komentarzy: 40505.01.2013, 03:22

Smutne, ale prawdziwe :/ Filozofia stawiania na zawodników z Wysp wydaje się nawet dobrym pomysłem. Oni bardzo rzadko uciekają do innych lig i są bardziej przywiązani do klubu, w którym rozwinęli się piłkarsko.

rayuuuu komentarzy: 313205.01.2013, 02:43

Sama filozofia klubu mnie nie boli, bo to powód do dumy. Rozchodzi się o to, że zaczynamy być postrzegani jako akademia piłkarzy...

elw83 komentarzy: 8205.01.2013, 01:49

rayuuuu Ciebie boli porownanie do Ajaxu,a jak dla mnie nie ma sie czego wstydzic.Bolalo by mnie porownanie do $ity.pozdro.

piter1908 komentarzy: 509805.01.2013, 01:30

Tak swoją drogą który z zawodników Arsenalu rozwinął się po odejściu od "tatusia" Wengera ?
na pewno Fabs ale reszta ? raczej jakoś nie specjalnie...

Yakub97 komentarzy: 574605.01.2013, 01:17

Wyjdziemy z tego dolka. PRzeciez kupowanie mlodych kilkoma tapami to byl plan splaty Emirates a dni posuchy juz prawie sie koncza

rayuuuu komentarzy: 313205.01.2013, 01:08

Boli porównanie do Ajaxu. Boli, bo to po części prawda. Szkoda klubu...

TaYekARS komentarzy: 2474 newsów: 3405.01.2013, 00:35

Niestety taka prawda. Od kilku lat jesteśmy tylko przystankiem dla piłkarzy. Przychodzą do nas utalentowani, marzący o trofeach młodzi zawodnicy. Niestety od pewnego czasu nie potrafimy im tego zapewnić. Odchodzą więc do lepszych klubów. Smutne jest to, że nie widać końca tej sytuacji. Więc musimy się wreszcie przełamać i zrobić wszystko, by wygrać jakiś puchar. Najlepiej już w tym sezonie. Jeśli tego nie zrobimy, w przeciągu kilku lat możemy się stać klubem pokroju takiego Stoke czy Fulham.

arsenalfan98 komentarzy: 91605.01.2013, 00:32

Boże Titi nie Tita...

arsenalfan98 komentarzy: 91605.01.2013, 00:29

@sz_darek
Jacy to my jesteśmy biedni przez to, że Wengerowi chce się jeszcze samemu ciągnąć to bagno. Tak na źle i tak niedobrze.... Wy mówcie, e to przez Arsena tutaj jesteśmy, a ja i tak będę twierdził, że to dzięki niemu nie jesteśmy niżej. Żaden dobry trener w jego miejsce nie przyjdzie, bo klasowi trenerzy chcą mieć poparcie ze strony zarządu, przede wszystkim finansowe wsparcie.
Wenger takiego wsparcia nie ma więc o czym tu mowa? trenera można rozliczać tylko wtedy, kiedy ma on pieniądze i wsparcie zarządu.
Wenger pieniędzy nie dostaje, a zarząd na dodatek traktuje go jeszcze jako tarczę przed krytyką, która głownie spada na niego.
Wenger pokazuje tym, że jest niezwykle lojalny wobec Arsenalu. Może i czuje się po części winny całej tej sytuacji i próbuje jeszcze SAM wyciągnąć nasz klub z tego bagna. Oczywiście ja za winnego całej tej sytuacji go nie uważam.
Trener będący tak lojalnym pracownikiem klubu, to obecnie wielka rzadkość. Ilu jest obecnie takich trenerów? Ferguson, Wenger i może Klopp... Tyle... Mancini wygra jeszcze raz mistrza i odejdzie z City. Spójrz na Guardiole... Taki zakochany w Bluagranie się wydawał, a przyszedł słabszy sezon i od razu uciekł, tłumacząc to znudzeniem, potrzeb nowych wyzwań. Jestem ciekaw kiedy do ludzi twojego pokroju dotrze to, że taki trener to skarb.
Jedyną osobą, która coś zmieni w tym klubie to Usmanov i w nim trzeba upatrywać zmian an lepsze. Takich zmian trzeba jednak upatrywać dopiero za 3/4 lata, bo wtedy może Kroenke uzna, że dużo na staczającym się Arsenalu już nie zarobi. Tylko właśnie gdzie my za te 3/4 lata będziemy? Czy Wengerowi uda się to jeszcze przez tak długi czas dźwigać??

Co do samej wypowiedz van Der Sara to aż przesiąka przez nią nienawiść do Kanonierów. Był Diabłem i chce jeszcze ich fanom raz wejść w dupę. Szkoda, że wypowiadając się wziął pod uwagę tylko i wyłącznie transfer Robina.
Zawodnicy, którzy z Arsenalu odeszli i stal się lepszymi zawodnikami to Adebayor, Robin (chociaż on gra na tym samym poziomie, tyle że w United), Colo Toure i może Fabregas. Oczywiście wziąłem pod uwagę te transfery z ostatnich lat. Bo tak to jeszcze Cole i Viera. Tita na transferze do Barcy zyskał tylko i wyłącznie Ligę Mistrzów.

Cóż na razie musimy czekać. Nic więcej zrobić nie możemy. Podpisaliśmy nową umowę z Emirates to może przełoży się to dobre transfery latem. Tylko żebyśmy dali radę dostać się do top4, bo inaczej to zarząd powie, że brak Ligii Mistrzów, brak kasy an transfery....

patrykob komentarzy: 3424 newsów: 305.01.2013, 00:19

Do pewnego czasu tak się działo. Ale teraz coś się zmienia. Pozbywamy się po kolei szrotu. Przedłużamy kontrakt z jednym z lepszych graczy. Wyciągamy najlepszych zawodników na rynku Villa, a nie zadowalamy się ochłapami(no może przesadzam) takimi jak Ba...

Verminator97 komentarzy: 1490005.01.2013, 00:14

Najgorsze w jego wypowiedzi jest to , że ma racje :/

ViruS komentarzy: 35905.01.2013, 00:05

Ten klub trzeba przebudować od sztabu medycznego po sam zarząd bo jeszcze trochę a staniemy się zwykłym średniakiem pokroju Fulham czy Stoke

Oldgunner3 komentarzy: 967504.01.2013, 23:39

Na szczęście panie kolejny Holendrze-mądralo jeszcze jesteśmy nieco lepsi od Ajaksu,ale oczywiście niebezpiecznie balansujemy na krawędzi i LM i utrzymania statusu klubu wielkiego i silnego.Ten sezon,może jeszcze przyszły powinny pokazać w jakim kierunku idziemy.Inna sprawa,że niektóre kluby trzymają się na topie tylko i wyłącznie dzięki pieniądzom właścicieli gdyż ani baza, zaplecze czy historia nie predestynują ich do do roli jaką aktualnie odgrywają np. mancity.Sądzę,że jednak prędzej czy później odnajdziemy drogę na szczyty angielskiej piłki i nie będziemy postrzegani tylko jako renomowana ''wytwórnia klasowych piłkarzy''.

madderns29 komentarzy: 3233 newsów: 204.01.2013, 23:38

Dobrze prawi, przykra prawda

Yakub97 komentarzy: 574604.01.2013, 23:30

Kurde Eriksen super grajek szkoda że Wenger go nie ściagnie :/

sz_darek komentarzy: 68404.01.2013, 23:11

smutna i przykra prawda ze jestesmy szkolka dla pilkarzy ktorzy potem odchodza odnosic sukcesy. Upadlismy strasznie nisko jako Arsenal i w oczach innych klubow zawodnikow ekspertów mediów i wszedzie gdzie się da i nie wyglada na to zeby mialo sie cos zmienic nie za kadencji tego trenera i tego zarzadu :(

squarecube komentarzy: 74704.01.2013, 23:06

Niby nic odkrywczego, ale smutno się to czyta. Patrząc jakim klubem był Arsenal kiedyś, a jakim się stał to ciężko być optymistą.

milo komentarzy: 8104.01.2013, 22:36

To i tak cud, że nie wypadamy z TOP 4 i co roku gramy w LM, ale ile tak można wytrzymać? Boję się, że skończymy jak Liverpool, a każde kolejne okienko transferowe mnie w tym utwierdza niestety :/

Malina komentarzy: 122104.01.2013, 22:34

Do "wybranych" -----"Tylko Robin się rozwinął"...jesteście żałośni. Gdzie się rozwinął, w MU? U nas się rozwinął, Wy ...brak słów, w MU tylko dopełnia formalności! Większość z Was nawet nie pamięta jak przechodził z Feyenoord'u do Arsenalu a Wy się wypowiadacie na Jego temat?!

Czajnik17 komentarzy: 4688 newsów: 7204.01.2013, 22:29

niestety, ale chłop ma rację.

radzio_TRN komentarzy: 2713 newsów: 1304.01.2013, 22:25

Damian20 - i co z tego? To, że obecnie mamy jakieś problemy, stawia nas w roli przeciętniaków, szkółki piłkarskiej??
Arsenal to wielka marka i należy się jej szacunek, nie daj sobie wmówić, że jest inaczej..

12Titi14 komentarzy: 4302 newsów: 57004.01.2013, 22:24

Prawda w oczy kole i tyle w tym temacie.

Przemuto komentarzy: 164804.01.2013, 22:23

Tylko Robin sie rozwinął to nw o co mu chodzi w ogóle

Damian20 komentarzy: 127504.01.2013, 22:18

radzio

No narazie prezentujemy poziom sredniaczkow w tym sezonie.

podol333 komentarzy: 404.01.2013, 21:57

Ma racje wychowują dobrych piłkarzy żeby potem ich sprzedac

radzio_TRN komentarzy: 2713 newsów: 1304.01.2013, 21:55

Ta, pajac przeżarty męczysterkim bełkotem.. Niech sobie ubliżają, to się kiedyś skończy, Arsenal nie będzie już zawsze klubem przejściowym. Przeszliśmy na nowy stadion i mieliśmy trochę problemów, ale te łajzy już robią z nas średniaczków.. jeszcze się zdziwią.

Pecyn komentarzy: 25704.01.2013, 21:52

Staliśmy się podobni do Ajaxu, to prawda. Z tą różnicą, że Ajax wygrywa. Klub aspirujący o trofea w trudnej lidze, działając przy tym jak Ajax, nie racji bytu. Wóz, albo przewóz, Panie Wenger.

Malina komentarzy: 122104.01.2013, 21:50

...ale mają, to czego chcieli...trofea! VdS wie co mówi, ma rację.

Jajko komentarzy: 9404.01.2013, 21:48

W jednym sie myli ,procz Robina nikt nie stal sie lepszy ,co wiecej graja gorzej.

Borekenema komentarzy: 7887 newsów: 104.01.2013, 21:47

@Theo10
news jest o szkoleniu i sprzedawaniu... Hleb Adebayor, Toure czy nawet Flamini nie zawdzięczają swoich umiejętności Arsenalowi. Trzeba odróżniać młodych chłopaków, których wyszkoliliśmy praktycznie od zera i odeszli, a piłkarzy którzy już mieli nazwisko i odeszli w poszukiwaniu nowych ambicji (Toure, Hleb czy nawet Cole) od tych, którzy traktowali Arsenal jako odskocznie do lepszych klubów

jimmykanonier1886 komentarzy: 1078404.01.2013, 21:44

Niczego odkrywczego nie powiedział

InArseneWeTrust09876 komentarzy: 29404.01.2013, 21:36

z tekstu wynika, jakbyśmy robili to specjalnie, a przecież wiadomo, że nie chcieliśmy sprzedać choćby Nasriego, Fabregasa, RVP - ich nie chcieliśmy sprzedać, nie mieliśmy wyboru, a to są przykłady, które wstrząsnęły kibicami i pamiętamy do dziś

fabregas1987 komentarzy: 2577004.01.2013, 21:26

No niestety taka prawda, może teraz w Arsenalu zrobi się taka angielska ekipa, która będzie chciała właśnie tu osiągnąć sukces, a nie tylko wypromować się na Arsenalu żeby pójść dalej ...

Kangur96 komentarzy: 158604.01.2013, 21:26

brutalna prawda.

adaminho77 komentarzy: 332504.01.2013, 21:22

Ameryki nie odkrył. Przecież to już od dawna wiadomo. :(

Simpllemann komentarzy: 52838 newsów: 52404.01.2013, 21:22

Nie powiedział nic odkrywczego, chociaż wszystko to jest prawdziwe.

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
? : ?
Arsenal - Aston Villa 14.04.2024 - godzina 17:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Manchester City32227373
2. Arsenal32225571
3. Liverpool32218371
4. Aston Villa33196863
5. Tottenham32186860
6. Newcastle321551250
7. Manchester United321551250
8. West Ham331391148
9. Chelsea311381047
10. Brighton3211111044
11. Wolves321271343
12. Fulham331261542
13. Bournemouth321191242
14. Crystal Palace32891533
15. Brentford33881732
16. Everton32981527
17. Nottingham Forest33791726
18. Luton33672025
19. Burnley33482120
20. Sheffield Utd32372216
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland205
O. Watkins1810
Mohamed Salah179
D. Solanke173
A. Isak171
C. Palmer169
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com