Wenger o zarządzaniu budżetem

Wenger o zarządzaniu budżetem 06.01.2013, 13:17, Tomasz 110 komentarzy

Arsene Wenger wypowiedział się na temat struktur finansowych w klubie, ukazując tym samym swoją silną pozycję w Arsenalu.

Do tej pory sposób zarządzanie budżetem był obiektem spekulacji, ale francuski menadżer potwierdził, że będzie osobiście zaangażowany w negocjacje podczas styczniowego okienka transferowego.

Podczas gdy trenerzy tacy jak Rafael Benitez czy Roberto Mancini mają ograniczony wpływ na rozmowy na temat kontraktów i wysokości tygodniówek, Wenger ukazał, że bierze udział w każdych negocjacjach.

- Nie wiem jak to wygląda w innych klubach, ale o tygodniówkach w Arsenalu decyduję ja w kooperacji z zarządem. Mamy określony budżet na te cele każdego roku. W ramach tych pieniędzy staramy się razem dobrać odpowiednie wynagrodzenia dla piłkarzy - powiedział Arsene.

- Dopóki płacimy piłkarzom w ramach rozsądku i ekonomiczny bilans się zgadza, to wszystko jest w porządku. Jeśli chcę zapłacić zawodnikowi więcej niż jest przewidziane w budżecie, muszę poprosić zarząd o zgodę.

- Forma zarządzania zespołem wymusza na nas potrzebę robienia miejsca dla ewentualnych transferów. Czasem trzeba puścić dobrych graczy, żeby można było myśleć o nowych nabytkach.

Wenger potwierdził, że polityka odnośnie wynagrodzeń jest różna od sposobu zarządzania w wielu klubach Premier League. Arsenal stara się utrzymywać małe różnice w wysokościach tygodniówek pomiędzy zawodnikami. Z kolei takie kluby jak Manchester City potrafią płacić swoim gwiazdom nawet ponad 200 tys. funtów tygodniowo.

Samir Nasri i Robin van Persie to niektóre z wielkich nazwisk, które niedawno opuściły Arsenal i którym odmówiono nagięcia budżetu na wysokie wymagania finansowe. Sytuacja ta nie musi się powtórzyć w przypadku Theo Walcotta, ale Wenger broni swojego podejścia.

- Wielu ludzi nie docenia tego, że Arsenal jest rozsądny w tym aspekcie, ale ja będę bronił naszych decyzji. Uważam, że powinno się dobrze płacić ludziom, którzy dla nas pracują i jeśli wierzę, że stać nas na daną tygodniówkę, to podejmujemy decyzję o jej przyznaniu. Taka jest polityka i nie zamierzamy jej zmieniać.

- Nie będziemy płacić jednemu zawodnikowi 200 tys. funtów tygodniowo. Staramy się utrzymywać graczy na podobnym poziomie pod względem płac, więc można powiedzieć, że mamy socjalistyczny model w tym aspekcie. Możliwe, że czyni nas to bardziej podatnymi na utraty gwiazd i problemy z ich pozyskaniem.

- Hołdujemy zasadzie rozsądnego zarządzania budżetem w przypadku każdego zawodnika. Czasem robimy wyjątki, ale to rzadka sytuacja. Jeśli chcemy dalej utrzymywać zyski, musimy być wierni tej polityce - zakończył Wenger.

Komentarze menadżera Arsenalu rozjaśniają obraz zarządzania klubem, w którym trener jest odpowiedzialny za decyzje transferowe i kontraktowe tak jak każdy członek zarządu.

Ostatnie ruchy związane z wypożyczeniem Marouane'a Chamakha i Johana Djourou, a także chęć sprzedania Sebastiena Squillaciego pokazują, że Arsenal może szukać miejsca w budżecie na przybycie większego nazwiska w styczniowym okienku. Z klubem łączeni są m.in. David Villa z Barcelony i Adrian Lopez z Atletico Madryt.

Arsene Wenger autor: Tomasz źrodło: ESPN
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia123następna
DawidAFC komentarzy: 18095 newsów: 125108.01.2013, 14:51

Co z tego jak w takiej Chelsea nie potrzebują menadżerów bo wystarczy że zaoferują odpowiednią kasę i nic nie trzeba negocjować :)

tyson880 komentarzy: 1049608.01.2013, 00:24

Dziwicie się, że SS ma taką dużą tyg. Cóż, to był błąd, ale nawet Wenger się nie spodziewał, że będzie grał tak słabo, bo kiedyś był świetny. Teraz dzięki sponsorowi doszły pieniądze, które mają być przeznaczone na transfery, więc miejmy nadzieje, że przyjdzie 2/3 dobrych zawodników.

bergkamp55 komentarzy: 13207.01.2013, 14:23

Taki to sprawiedliwy system ze Song zarabiał tyle samo co siedzacy no ławie S.S.A teraz bedzie zdobywał puchary z Barcelona.

piwosz90 komentarzy: 27507.01.2013, 07:38

Bla bla bla, a w dodatku potwierdził to czego się domyślałem, że ma duży wpływ na finanse klubowe jak i na ruchy transferowe w tym klubie. On i zarząd są z jednej gliny ulepieni. Z takimi ludźmi ten klub raczej niewiele osiągnie. Mam jedynie nadzieję, że po sezonie pożegna się z kibicami i poszuka siebie nowego pracodawcy, z mniejszymi oczekiwaniami. On swojej filozofii nie zmieni przez co ten klub będzie się staczał. Nawet małe dzieci wiedzą, że światem rządzi kasa. Czasy gdy gra w wymarzonym klubie była zaszczytem i największa nagrodą bezpowrotnie minęły.

AlexVanPersie komentarzy: 806406.01.2013, 23:38

MichalM
Nie opowiadaj co TY myślisz o takiej ilości gotówki i co to dla CIEBIE znaczy.

Mówimy o środowisku piłkarskim i ogólnych płacach tam. I nie interesują mnie osobiste wyznania na temat za dużych stawek piłkarzy. Tu tematem są stawki W środowisku piłkarskiem i W Arsenalu

arcik7 komentarzy: 3806.01.2013, 22:53

Ja nie nadaję, tylko zastanawiam się czy nie lepiej delikatnie podnieść płace - nie mówie do 200 tys. bo to chore - ale te 120-130 sa realne dla najlepszych zawodnikow. Przecież zamiast skupiać się na samym zysku pieniężnym można się skupić na zysku łączonym tj. "trofeowym" i pieniężnym.

I zgodzę się oczywiście z @Yahoooo bo nie można doprowadzić do tego żeby w razie nagłego wypadku klub był bombą zegarową.

Yahoooo komentarzy: 103906.01.2013, 21:34

Profesjonalny klub - profesjonalne podejście. Tak wszyscy hejtujecie Bossa a ciekawe co będzie jak się nagle okaże, że Szejk Monsur stracił swoje bogactwo, albo odpukać coś mu się stało. Nagle City zostanie odcięte od źródła kasy, 3 miesiące i degradacja? A z czego PSG będzie opłacać swoje gwiazdki jak nagle udziałowcy się wycofają? Malaga jest świetnym przykładem. Sprzedać klub jednemu człowiekowi to wcale nie taka fajna sprawa jak wam się wydaje. Natomiast samemu poradzić sobie w dzisiejszych czasach też się nie da, trzeba więc szukać złotego środka i uważam, że Arsenal robi to w sposób perfekcyjny, a że "gwiazdki" lecą na kasę to już nic na to nie poradzimy. Ambitny i wierny gwiazdor i za 50tys tygodniowo będzie grał dla swojego klubu, tylko, że takich zawodników ostatnimi czasy brakuje..

Simpllemann komentarzy: 52835 newsów: 52406.01.2013, 21:24

Czyli kasa w budżecie musi się zgadzać.

Kubaa1910 komentarzy: 7906.01.2013, 21:21

Ludzie czy to sie kiedys skonczy ? Jak zwykle gadka o zyskach które gówna daja lub nie sa dobrze wykorzystane. Panie Wenger ogarnij sie swiat idze do przodu a my w tył. Teraz kasa to podstawa zeby zdobywac trofea oczywiście bez przesady jak np City czy PSG. No kupic zawodnika za 20 mln w dzisiejszym swiecie to podstawa dobrych klubów np RVP do MU dzeki niemu prowadza w tabeli i raczej wygraja PL. Tak sie teraz zdobywa trofea.

arsenalfan98 komentarzy: 91606.01.2013, 20:27

Dodam jeszcze od siebie, że te słowa nie muszą odzwierciedlać pozycji Wengera przed tą wypowiedzią. Równie dobrze Wenger taki przywilej mógł dostać, daw dni temu, pół roku, rok, może od samego początku w klubie go ma. Trzeba również zwrócić uwagę na to, że Arsene mówi o budżecie przeznaczonym na pensje, ale nie powiedział jakiej jest wysokości. Osobiście domyślam się, że oscyluje on w granicach 80-90 tys. funtów tygodniowo. Także wstrzymajmy się z wielkimi pretensjami do Wengera bo rozjaśnił nam sytuację zarządzania budżetem w klubie, nie mówiąc nam ile on wynosi. Sam przecież powiedział, że jeżeli chce przekroczyć budżet musi to uzgodnić z zarządem, a ten nie musi być wcale taki przychylny Wengerowi.

HusarzAFC komentarzy: 150206.01.2013, 19:57

I później dziwić się takim Nasrim, Songom czy Persilom, że odchodzą.

skyrim komentarzy: 807106.01.2013, 19:12

SS nie ma wakacji ?
Heh, to jak określić inaczej "pracę" kolesia, który przez ostatni rok wyciągnął więcej kasy niż ja wyciągnę pewnie przez całe życie, a w tym czasie jedyne co robił to: trenował.
Grał w dziada, siłka, treningi szybkościowe i inne duperele. Poza tym podpierał swoje ulubione miejsce na ławie a potem wracał swoim Ferrari do domu.

Jeżeli to nie są wakacje, to nie wiem jak inaczej mógłbym to nazwać.

MichalM komentarzy: 63106.01.2013, 19:08

skyrim

Taki SS pracowal nie mniej ciezej od innych, ktorzy regularnie graja. Dyscyplina na treningach w takim klibie jest z pewnoscia wieksza niz w szkole. Leniuch nie ma prawa bytu. Wiec prosze nie glosic takich rzeczy, ze taki SS ma wakacje...

AlexVanPersi

70 tys tygodniowo to juz jest wystarczajaco duza motywacja.
Przy takich zarobkach po kilku latach i po dobrych inwestycjach, mozna jescze lepiej zarabiac, kompletnie przy tym nic nie robic...

skyrim komentarzy: 807106.01.2013, 18:44

Dziwny ten model biznesowy - grasz mecz w mecz, zdobywasz mnóstwo goli, zapier... na treningach i jesteś twarzą klubu - dostajesz 70k; nie grasz od pół roku bo w poprzednim sezonie ośmieszałeś się w co drugim meczu, ławka to twój drogi dom, na treningach tylko absolutne minimum, jedne wielkie wakacje i wszystko w dupie i masz 60k.
Rzeczywiście niezbyt to motywujące.

AlexVanPersie komentarzy: 806406.01.2013, 18:23

Genialna motywacja dla topowych zawodników typu Walcott, zarabiać 20 tysięcy więcej niż Squillaci...

Yakub97 komentarzy: 574606.01.2013, 18:08

To wlasnie nasz minus bo szrot dostaje 60tys a dobry grajek 80max
A w innym klubie szrot do 30-40 i z tego moga dac innemu pilkarzowi 150tys nawet

tomekafc95 komentarzy: 413606.01.2013, 18:02

arsenal business club jak ja was niecierpie !

Lr556 komentarzy: 153606.01.2013, 17:58

Przy okazji.
Krytykujecie Manciniego, nazywacie City "$hitami"... szkoda słów. Boże, załamuję ręce. City wcale nie daje jakiś ogromnych tygodniówek - wysokie mają Agureo i Yaya Toure, ale nie są nawet w pierwszej 5-tce zarobków. Nie wydają też na transfery "aż takich" pieniędzy. Owszem, całkiem sporo ich kosztują gracze, ale nie dorastają do pięt takiemu PSG. Tak płaczecie, że pieniądze niszczą futbol, a pewnie zaczęlibyście fapować, gdyby Usmanow przejął akcje klubu i zaczął inwestować grubą kasę.
Mancini jest akurat wspaniałym trenerem, szczególnie w dziedzinie wypowiedzi i szacunku. A zarabia mniej niż Wenger. Pomyślcie.
Więc błagam was, odpier... odwalcie się od City, bo taka prawda że większość was zżera zazdrość o ich zeszłoroczny tytuł.

setoku komentarzy: 17206.01.2013, 17:07

o trofeach nawet nie wspomniał..

WoolwichArsenal komentarzy: 72106.01.2013, 16:50

Szkoda gadać...

Nafciarz1990 komentarzy: 90606.01.2013, 16:47

Kiedy wy zrozumiecie, że Arsenal jest jednym z nielicznych klubów, który ma przynosić przede wszystkim zyski, a nie trofea. Dobrze, że nie idziemy jeszcze w kierunku komercji tak jak PSG czy Monaco, które chciały sprowadzić Beckhama zapewne tylko dlatego, że jest celebrytą na którym można sporo zarobić, a nie piłkarzem, który ma wzmocnić zespół. Zresztą najlepszym przykładem jest liga amerykańska i ogólne Ameryka, gdzie komercja i sztuczność jest tak widoczna że chce się rzygać. USA w dzisiejszych czasach jest tak nienormalne, że aż przerażające.

kshomshch komentarzy: 10006.01.2013, 16:42

Bzdurne mają te swoje zasady i do tego widać wyraźnie, że bardzo słabo to działa. Żadna poważna firma nie działa w taki sposób. Dlatego zawodnicy są tak mało pewni siebie, nie czują się wielcy pod żadnym względem i nie ma się co dziwić. Najlepsi powinni dużo zarabiać, proste. Słabsi mieli by motywację żeby się starać i zwiększać zarobki a tak to po co się mordować jak za siedzenie na ławce też jest niezła kasa. Paranoja, jak za komuny, po co robić jak kasa będzie.

Wenger nie potrafi zatrzymać dobrych graczy i ostatnio nie za bardzo wychodzą mu nowe transfery, mamy słabą ławkę rezerwowych, braki w kadrze itd. Mamy wiele problemów a on ich zwyczajnie nie zauważa. Tak długo jak on będzie managerem tak długo nie ugramy niczego. Jedyne co Wenger może powiesić w gablocie to zeznania PIT za ostatnie 8 lat. Nic tylko pogratulować.

arcik7 komentarzy: 3806.01.2013, 16:38

Czemu nasz klub chce mieć tylko zyski pieniężne?!?! Nie lepiej odrobinę podnieść poziom płacowy w zespole bo to by zyski były przede wszystkim w trofeach? To chyba oczywiste, że dopóki będziemy się skupiać tylko na pieniążkach to nie osiągniemy zbyt wiele i nie będziemy w stanie rywalizować o prymat w BPL czy ChL.

Jedyne co mnie pociesza to rozwój zawodników pod skrzydłami Wengera, szkoda że każdy z nich po jakimś czasie uświadamia sobie, że Arsenal jest klubem przejściowym.

Jednak już teraz widzę w postępowaniu niektórych zawodników, którzy są przywiązani do tradycji i historii naszego klubu. Nie będę ich tu wymieniał bo na pewno każdy się domyśli o kogo mi chodzi.

Jedyny apel jaki można wystosować (a którego i tak nikt nie usłyszy, więc może nazwijmy go marzeniem) to skupianie się na trofeach bo to one dają i pieniądze i pewność siebie drużynie, aprzede wszystkim spajają cały nasz team.

Pozdro from KRK

Rider komentarzy: 242206.01.2013, 16:30

jak Kroenke odejdzie to prawdziwy Arsenal powróci.

Rider komentarzy: 242206.01.2013, 16:29

wszystko jasne... tylko zapomniał powiedzieć, że Kroenke musi otrzymywać część tych zysków aby kupował sobie różne rzeczy... ON MUSI ODEJŚĆ.

polus78 komentarzy: 206.01.2013, 16:20

finansowe fair play,polega na tym,że druzyna nie może wydawać wiecej niż zarabia,wiec jezeli nic nie bedziemy wygrywac to sponsorzy bedą mniej płacic i ogólnie bedziemy dużo mniej zarabiac,transmisje tv itd. i dopiero bedzie porażka Arsenalu.po prostu im jesteś lepszy i dalej zajdziesz tym wiecej zarobisz,i niech AW nie pieprzy o ffp

DAVOR74 (zawieszony) komentarzy: 15406.01.2013, 16:10

no na reszcie cos ze starego arsenalu

DAVOR74 (zawieszony) komentarzy: 15406.01.2013, 16:00

sorry JAKOSC miala byc

pauleta19 komentarzy: 41430 newsów: 106.01.2013, 15:57

wszystko byłoby do zaakceptowania, gdyby tylu przeciętnych lub po prostu słabych zawodników nie zarabiało tyle, co gwiazdy zespołu.

DAVOR74 (zawieszony) komentarzy: 15406.01.2013, 15:54

gdzie ta jakos arsenalu pytam sie panie wenger!!!!!zawsze tylko mamy potencjal i znowu kloejny rok bez trofeum i najprawdopodobniej poza 4 i jezeli jeszcz ktos napisze komentarz w stylu dumny ze nie wydajemy kasy ale zawsze na 3-4 miejscu to niech sobie tym dupe obetrze!!!!!bo meczow naszego klubu nie da sie ogladac,jestesmy jak stoke.....

DAVOR74 (zawieszony) komentarzy: 15406.01.2013, 15:48

znacie graczy ze swansea to chyba jakies gwiazdy z premiership ha,ha,ha a nasi reprezentanci krajow gowno nie ma ambicji,ale to wina wengera,nigdy nie mowi o nich zle

DAVOR74 (zawieszony) komentarzy: 15406.01.2013, 15:45

dejavu.... i co z naszym wielkim gownianym arsenalem nawet ze swansea nie umiemy wygrac .dawac laudrupa do nas

Jajko komentarzy: 9406.01.2013, 15:35

Zgadzam sie z ostatnim zdaniem ,jak pozbeda sie tych co chca dopiero wtedy kogos kupimy ,a nie jak reszta w pierwsze dni okienka.

Ars3n komentarzy: 1235406.01.2013, 15:32

Titi
Arsenal zawsze walczyl o mistrzostwo Anglii, a nie smieszne top4. Podoba ci sie taki stan? w takim razie powiem 'kibicujesz krotko i nie znasz smaku zwyciestwa'.

patrykob komentarzy: 3424 newsów: 306.01.2013, 15:31

"According to reports in Russia, Andrey Arshavin is eyeing a move to Fulham, with his Arsenal contract set to expire in the summer."
Ten darmozjad ma nam zamiar dokuczać do lata. Będzie jeszcze mniej kasy... :/
Mam nadzieję, że jednak pójdzie do Zenitu lub PSV...

DAVOR74 (zawieszony) komentarzy: 15406.01.2013, 15:31

do szyszak- ma racje koles,chodzi o ambicje i sport,w koncu pilka nozna to sport a nie biznes,oczywiscie wazne sa zyski ale jak skonczymy na 5 -6 miejscu to bedzie blamaz i kibole z azji przestana kupowac koszulki to zyski zmaleja,nie bedzie kasy z LM a pilkarze przyjda do nas - ale drugiej klasy.

hei007 komentarzy: 352806.01.2013, 15:30

Czemu puszczać dobrych graczy dla następnych? Nie lepiej puścić 2x gorszych niż 1 dobrego?

Głupoty gada, że masakra.

szyszak komentarzy: 94306.01.2013, 15:25

mnie to obojętnie kto ile zarabia to nie moja sprawa dbam o swój własny portfel, zawodników i drużyny nie oceniam przez pryzmat pieniędzy i biznesu tylko sportu

a sportowo jest kicha, to nie ten sam arsenal, i tu pieniądze nie mają nic do rzeczy, wenger zdziadział i tyle

niech ktoś mi wmówi że to wina zarządu ze ramsey jescze nie jest drugim lampartem, że zawodnikami sie nie rotuje, cały czas ta sama formacja, 0 taktyki, i kupujemy stosunkowo drogo i beznadziejnie

TrueGunner komentarzy: 105906.01.2013, 15:22

"Jeśli chcemy dalej utrzymywać zyski" i wszystko jasne, tego nie trzeba komentowac.

Leehu komentarzy: 1049606.01.2013, 15:17

Ale po co generować zyski skoro można wychodzić na zero nie rozumiem tego Arsenal to klub czy maszynka do robienia pieniędzy. Z reszto zaraz te pieniądze się skończą jak awansu do LM nie będzie.

DAVOR74 (zawieszony) komentarzy: 15406.01.2013, 15:12

ci kolesie co graja dzie nie potrafia podac pilki porzadnie wiec trzeba nam zmian i to drastycznych,wenger out.......

12Titi14 komentarzy: 4302 newsów: 57006.01.2013, 15:08

Właśnie to mi się podoba w Arsenalu, że nie dają piłkarzom 200 tys./tyg. nie wydają na jednego zawodnika 30 mln funtów, a i tak są w LM i walczą o top 4 w PL, zamiast gdzieś leżeć w środku tabeli. Wole taki Arsenal, z taką filozofią, niż MC czy CFC, które wydaje mnóstwo pieniędzy na młodych zawodników, żeby Ci mogli kupować coraz to nowsze samochody. Zawodnik nie powinien zarabiać moim zdaniem więcej, niż główny trener i nie powinno się płacić za nazwiska, jak w Zenicie, gdzie Hulk zarabia więcej niż Denisov, który długo już tam gra.

DAVOR74 (zawieszony) komentarzy: 15406.01.2013, 14:58

powinien sie zaczac bawic kurtka a nie klubem pilkarskim,kibicuje naszym od kiedy nielatajacy holender byl w naszym klubie,ale to byly odlegle czasy,kiedys swansea najpierw by zapytala ile dostanie w plecy a dzis sami widzicie...... teskine za starym arsenalem

DAVOR74 (zawieszony) komentarzy: 15406.01.2013, 14:52

Ogladacie ten mecz?W co oni garja?I my jestesmy tymi ktorzy maja sie mierzyc z bayernem.Z tymi gownianymi transferami to do wora panie Wenger, czas na ciebie,musimy sie pozegnac i wprowadzic kogos swierzego ktory ma ambicje wygrywac trofea a nie mowic o budzecie i placach - przykald swansea

Arsenalfcfan komentarzy: 1320706.01.2013, 14:32

To skoro wszyscy to wszyscy.. panie Wenger, pan również powinien mieć tygodniówke taką jak piłkarze..

bialysul komentarzy: 369906.01.2013, 14:27

To jest najwiekszy blad jaki robia

"Wszystcy równo, i bedzie gówno"

sa pracownicy ktorzy sa lepsi od innych, ktorzy maja wieksze umiejetnosci, sa bardziej potrzebni, bardziej sie angazuja, daja z siebie wiecej niz inni, i naturalnie powinni byc traktowani lepiej, bardziej doceniani, i powinni zarabiac wiecej, nawet duzo wiecej, od innych.

daje to po pierwsze sygnal im ze sa szanowani, potrzebi, i doceniani, po drugie, tym ktorzy zarabiaja mniej daje sygnal ze moga zarabiac wiecej, jesli sobie na to zapracuja.

w Afc darmozjady zarabiaja niewiele mniej, a czasem tyle samo, co ci ktorzy sa kluczowymi pilkarzami, i staraja sie, to chore.

Wisnia1770 komentarzy: 17106.01.2013, 14:26

Najwidocznie Wengerowi pasuje takie zarządzanie ZYSKAMI ....

Oldgunner3 komentarzy: 966906.01.2013, 14:19

Wszystko rozumiem jeśli chodzi o manc,manu i chelsea ;ale dlaczego nie potrafimy pokonać w bezpośrednim starciu transferowym spurs?!

gruszon18 komentarzy: 62606.01.2013, 14:19

Po Ch*j mi przybycie większego nazwiska jak Walcott nie zakontraktowany!!!! Najpierw Theodora za łeb i niech podpisze ten zakichany kontrakt ! A dopiero mysleć o transferach!

rayuuuu komentarzy: 313206.01.2013, 14:19

Na żadnych klubowych stronach nie ma tyle newsów o budżecie i sytuacji finansowej danego zespołu (pomijając ManCity, Chelsea i PSG, ale to zupełnie inny biegun). Nasz klub pod tym względem zaczyna popadać w paranoję!

poprzednia123następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
? : ?
Arsenal - Aston Villa 14.04.2024 - godzina 17:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Manchester City32227373
2. Arsenal32225571
3. Liverpool32218371
4. Aston Villa33196863
5. Tottenham32186860
6. Newcastle321551250
7. Manchester United321551250
8. West Ham331391148
9. Chelsea301281044
10. Brighton3211111044
11. Wolves321271343
12. Fulham331261542
13. Bournemouth321191242
14. Crystal Palace32891533
15. Brentford33881732
16. Everton31981427
17. Nottingham Forest33791726
18. Luton33672025
19. Burnley33482120
20. Sheffield Utd32372216
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland205
O. Watkins1810
Mohamed Salah179
D. Solanke173
A. Isak171
C. Palmer169
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
0
Gracz marca wybór redaktorów
0
Gracz marca wybór użytkowników
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com