Wenger spisał się na piątkę

Wenger spisał się na piątkę 03.09.2013, 14:29, Łukasz Szabłowski 118 komentarzy

Transferowy rekord pobity, mamy piłkarza przez wielkie P, wreszcie kupiliśmy zawodnika z absolutnego topu, kogoś, kto w pojedynkę potrafi odmienić losy meczu na szczycie, który z pewnością niejednokrotnie wprowadzi nas w błogi stan ekstazy. Wydaje mi się jednak, że patrząc przez pryzmat Mesuta Ozila, mamy nieco zakłamany obraz zakończonego właśnie okna transferowego. Wszak śmiało można powiedzieć, że potrzeby były większe, że tego typu kolosalny transfer powinien być wisienką na torcie, bardzo drogim deserem przy schabowym z ziemniakami i surówką. Reprezentant Niemiec uciszy krzykaczy wołających o wydawanie większych pieniędzy, jednak wcześniejsze ruchy transferowe, te pozostające w cieniu, powinny zaspokoić ludzi patrzących na Arsenal w perspektywie całej kadry. Tak powinno być w teorii.

Bo trzeba postawić sprawę jasno: jeden transfer w dwa miesiące to po prostu śmiech na sali. Nie ściągnięcie od lipca obrońcy czy napastnika, którzy od zaraz mogliby wejść do składu i odmienić obraz czy styl gry, jest przejawem dużej ignorancji Arsene’a Wengera. Francuz musi zdawać sobie sprawę z tego, że Mesut Ozil nie rozwiąże wszystkich problemów zespołu, że w defensywie wyglądamy przeraźliwie słabo i w przypadku każdej kontuzji (odpukać) czy zawieszenia, musimy kombinować z przesuwaniem bocznych obrońców na środek, albo odwrotnie. Jest oczywiście Flamini, który również może zapchać ewentualną dziurę, ale czy naprawdę tak to ma wyglądać? Czy lub, który od tylu lat wystawia cierpliwość swoich fanów na próbę, powinien wybierać właśnie takie rozwiązania? Minęły dwa miesiące okna transferowego, a nie kupiono żadnego piłkarza, który mógłby wzmocnić defensywę. Mamy więc do dyspozycji trzech i pół środkowego obrońcy.

Kibice Arsenalu pytani na koniec poprzedniego sezonu o transfery, jakich potrzebuje klub, zgodnie odpowiadali: potrzebujemy napastnika. No właśnie. Dwa miesiące na sprowadzenie piłkarza, który odciążyłby Girouda, kogoś kto wchodząc z ławki mógłby zmienić obraz gry, zmienić styl naszej gry i wprowadzić inne rozwiązania taktyczne. Długo mówiło się o idealnym do tego zadania Suarezie, ale nie potrafiliśmy jednak wyciągnąć zawodnika, który chciał odejść z klubu. Była też sprawa Higuaina (moim zdaniem zupełnie pozbawiona sensu), ale kwestia sprowadzenia dobrego napastnika ostatecznie upadła. Zostajemy więc z jednym Giroudem, na ławce nie mamy piłkarza, który mógłby zaoferować nam coś innego niż wysoki Francuz. Nie mówmy o Podolskim czy Walcott’cie, bo oni albo nie nadają się na atak, albo dają drużynie więcej gdy biegają na skrzydle. I o ile sprowadzenie Ozila z pewnością dobrze wpłynie na sytuacje strzeleckie, o tyle znów mamy półtora napastnika. Miejmy więc nadzieję, że Ozil będzie miał komu dogrywać piłkę…

Nie jestem malkontentem, nie chcę złorzeczyć czy narzekać na to, że sprowadziliśmy genialnego piłkarza na Emirates Stadium. To byłoby chore. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że jeden wielki transfer nie wzmocni nas na pozycjach, na których tego potrzebowaliśmy. Wydaje mi się, że Wenger nie czuje się dobrze w tych czasach, gdzie lekką ręką wydaje się 50 czy 100 milionów na piłkarza. Francuz chce ale nie umie iść z duchem czasu. Wydaje mi się, że nieszczęsna przyzwoitość Bossa nie popchnie go do wydania dwa razy tyle w jednym okienku, wydaje się, że Arsene Wenger kupuje albo na pęczki albo raz a porządnie. Nie wiem czy akurat w tej sytuacji, gdy pierwszy raz od lat nasi najlepsi zawodnicy zostali po sezonie w klubie, nie warto było jednak poszerzyć kadry i dać alternatywę dla tych, od których najwięcej zależy?

Wybaczcie, ale ja nie potrafię do końca cieszyć się z transferu Mesuta Ozila. Patrząc na reprezentanta Niemiec, zawsze będę widział to, czego jednak nie zrobiliśmy tego lata. Wiele wskazuje na to, że zamknięte przed chwilą okno transferowe było najważniejszym od lat w klubie z Emirates Stadium. Dwa miesiące na wzmocnienie nie okaleczonego tym razem składu, na wykorzystanie przetasowań na ławkach trenerskich w lidze, na wydanie fortuny na klasowych zawodników. Sam Wenger mówił o potrzebie sprowadzenia „dwóch super piłkarzy”, a ja tylu po stronie zakupów nie widzę. Nie mamy więc kompletnej kadry, nie mamy kadry na realną walkę o mistrzostwo, jeden czy drugi puchar. Nie wykorzystaliśmy dwóch transferowych miesięcy na załatanie wszystkich dziur i zapewnienie spokoju przed meczami w Premier League. Znowu musimy liczyć na to, że ominie nas plaga kontuzji, która na Emirates ma chyba już swój oddzielny gabinet.

Co jednak trzeba oddać Wengerowi, to fakt, że o problemach Arsenalu możemy na razie mówić jedynie hipotetycznie. Bo wcale nie musi być tak źle. Francuz jednak na pewno zdaje sobie sprawę, że nawet Ozil nie złagodzi krzyków po kolejnych niepowodzeniach czy kontuzjach. Wtedy Wenger nie będzie miał nic na swoją obronę. Jednak na ten moment jest nieźle, a nam, kibicom, pozostaje tylko zainwestować w prywatnego kardiologa, bo za każdym razem gdy jakiś obrońca Arsenalu upadnie na murawę i będzie się zwijał z bólu, nasze serca będą cierpiały razem z nim. Nie mamy szerokiej kadry, nie mamy na ławce za dużo alternatyw dla zawodników pierwszej drużyny, ale w zamian mamy genialnego Mesuta Ozila, najlepszego rozgrywającego świata. I właśnie za to Wenger dostaje ode mnie piątkę. W dziesięciostopniowej skali.

Arsene WengerMesut Özil autor: Łukasz Szabłowski źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia123następna
edo komentarzy: 6926.09.2013, 22:18

mi jak narazie wystarczy . ladnie gramy pilka i wygrywamy mecze .. czego chciec wiecej . oby tak dalej bo naprawde jestesmy mocniejsi niz sezon temu. teraz to przynajmniej wszyscy musza grac i strzelac na bramke ... a w czesniej mielismy R.V.P i w zasadzie tylko pod niego gra byla ukladana . a teraz gramy cala druzyna i widac ze wkladaja w to duzo wysilku i serca ..... Wiec przestancie krytykowac i wspierajcie nasza druzyne..... narka i pozdro.....

DawidAFC komentarzy: 18095 newsów: 125104.09.2013, 15:10

Zgadzam się z artykułem. Sam do końca liczyłem na jakiegoś skrzydłowego i napastnika, ale niestety się nie doczekałem ;/

Zuzu komentarzy: 73403.09.2013, 23:20

może Ozil dowiedział się Wenger planuje jednak kupić napastnika z najwyższej półki skoro nie sprowadził nikogo a chciał jedynie kogoś wypożyczyć.

Czeka nas ciekawa zima

Verminator97 komentarzy: 1490003.09.2013, 21:55

Trochę szkoda, że nie udało się sprowadzić obrońcy i napastnika, ale damy rade. Ozil to kapitalny transfer, nie spodziewałem się aż takiej bomby transferowej po Wengerze :P

izrael komentarzy: 63703.09.2013, 19:28

ozzy95
Cóż. Swoją propagande "ciepłej wody w kranie" zachowaj dla siebie dla mnie ostatnie lata to cykl porażek i błedów, również Wengera. Różnica zdań może wynikać z innych oczekiwań. Ja oczekuje transferów pokroju Ozila, Tobie wystarcza pokroju Giroud. Uważam, że Arsenalowi potrzebny jest jeszcze co najmniej jeden dobry transfer. Jeśli nie sezon znowu będzie stracony. Okno zimowe bedzie w tym sezonie kluczowe. tylko do tego trzeba sie przygotowac, a z tego co widze to Wenger raczej działa w chaosie na rynku transferowym Ot taka mała różnica zdań. Wyniki rozstrzygną kto miał racje.

koyak09 komentarzy: 7803.09.2013, 19:23

I zapomniałem dopisać, ciekawe jak będzie wyglądać nasza linia pomocy?
Santi---------Ozil---------Walcott
-------Aaron--------Flamini/Wilshere?

koyak09 komentarzy: 7803.09.2013, 19:20

Jako kibic Arsenalu mam tylko jedno zastrzeżenie do naszego Bossa: dlaczego przepuścił transfery Dragovicia i Alderweirelda? obaj są młodymi i perspektywicznymi zawodnikami bloku defensywnego którzy mogli dołączyć do Kanonierów za grosze... No cóż, mamy Ozila, wielką gwiazdę, wy narzekacie, czego nie rozumiem. Kadra za wąska? Nie zgodzę się, na ławce mamy: Fabiana/Viviano, Gibbsa/Monreala(zależy który gra od pierwszych minut), Zelalem, Akpom, Bendtner, Sanogo, Flamini/Wilshere(bo nie wiem kogo Wenger będzie wystawiał jako defensywnego pomocnika), Rosicky, Gnabry i tu bym póki co skończył lecz nie zapominajmy o kontuzjowanych: Arteta, AOC, Podolski, Vermaelen, którzy są zawsze bardzo ważnymi punktami kadry meczowej. Co do linii to nie powinnismy narzekać teraz gdy Giroud wreszcie strzela jak rasowy snajper, czas na płacz i lament bedzie gdy ODPUKAĆ przestanie bądź coś mu nie pozwoli wyjść na boisko. Osobiście nastawiam się na to że Arsene będzie wystawiał Sanogo lub Nicklasa w meczach ze słabszymi rywalami co by i oni mogli się ogrywać.

jamniczek666 komentarzy: 28203.09.2013, 19:14

Juz nie narzekac mlotki !!!!

W miare jedzenia apetyt rosnie co ??

Cieszmy sie Ozilem, to naprawde duze wzmocnienie, jestesmy mocniejsi niz sezon temu.

ozzy95 komentarzy: 1933 newsów: 103.09.2013, 18:14

Lykasz

Ławkę mamy bardzo drobrą. Jedyną możliwością wzmocnienia ataku byo wypożyczenie. Nic ponadto niewchodziło w grę w obliczu przyjścia Ozila. Poza tym został ostatecznie Poldi, a Giroud zaczął świetnie sezon. Jedyną możliwością było ściągnięcie rezerwowego, któy godziłby się na taką rolę. Był Ba ale ostatecznie temat upadł. Nie szukaliśmy alternatywy, więc widocznie nie był to priorytet. Tak jak napisałem są jeszcze dwaj goście do grania na szpicy. Nie wiem czy zauważyłeś ale Wenger przestał ściągać piłkarzy jednowymiarowych. Wyraźnie zaczął podkreślać uniwersalność jako główne kryterium. Poza kilkoma wyjątkami we wszystkich formacjach mamy graczy, którzy obsadzają po 2 a nawet więcej pozycji. Mamy po dwóćh na każdą pozycję, a jedt i trzeci który nominalnie tam nie gra ale może zagrać. Przeanalizuj sobie dokładnie naszą kadrę i dojdziesz do takich samych wniosków. Ramsey, Flamini Rosa Poldi Santi Jack Arteta Sagna od bidy Gibbs Kosa grali w swojej karierze z konieczności na róóżnych pozycjach. Tak też można. Kluczem jest tak jak powiedziałem zgranie i harmonia w drużynie- to jest wartość dodana którą kumulujemy co roku. Kurczaki będą w tym miejscu za sezon lub da ze swoją bandą.

izael

Ostatecznie ie poznamy historii ostatniego okienka. Nezaprzeczalnym faktem odejścia Persiego, była chęć jego oejścia. Resztę spraw formalnych związanych z transferami "z" przprowadza zarząd a nie Papa. Musiałby mieć początki demencji starczej jeśli zdecyowałby się w pełni świadomie sprzedać najlepszego zawodnika do United. Sądzę że sprawa Songa wyglądała z goła inaczej. Arsene ie wierzył w jego dyscplinę taktyczną i go puścił. Ja uważam ze zrobił dobrze. Jak gra teraz? Co z Nasrim? Fabregas to te sam zawdonik co u nas? Kluczem ich seukcesu w Arsenalu było zgranie i uwypuklenie ich najlepszych cech. Czasem kosztem gry mimo słabszej dyspozycji. To taka filozofia naszego Francuza. Dla mnie wygląda na to że w tym sezonie w przypadku kilku graczy przynosi efekt. Może przynieśc efekt w postaci poprawy pozycji w hierarchii ligowej. Na to się dla mnie zanosi. Przeciętność? Daj spokój. Widzisz Merte jako wysokiego, wolnego drewniaka- twoja sprawa. Ja widziałem jego grę z Tottenhamem i myślę że to była klasa światowa. Pewnie wymienisz jeszcze Artete, Ramseya czy Poldiego. Zauważ tylko co oni wyprawiają na boisku, w tej drużynie. Nie wyobrażam sobie Arsenalu bez nich. Mniej transfermarkt.de i gier i myślę że dojdziesz do wniosku że są świeTNI.

malyglod komentarzy: 648703.09.2013, 18:12

Ja bym nie szukał na siłę drugiego dna a wsłuchał sie w to co Boss mówi i co pokazuje zespół.

A mianowicie mamy naprawdę dobry zespół. W poprzednich rozgrywkach, gdzie za napastnika też mieliśmy tylko Giroud ( z jego pierwszym, jedynie dość dobrym sezonem ) strzeliliśmy 72 bramki, co jest 3. miejscem w lidze pod tym względem.
W tym aspekcie nie jest zatem źle, jeśli dodać do tego pierwszy sezon Podolskiego i Cazorli i szok po odejściu Persiego.

Co do obrony. Zespół w poprzednich rozgrywkach stracił tylko 37 bramek, co daje 2 miejsce w lidze. Teraz paradoksalnie ( mimo kontuzji ) powinno być stabilniej. Do tego wiosenna passa meczów bez porażki też ma swoją wymowę - przecież presja była ogromna a jednak zespół jej podałał i finiszował praktycznie nie tracąc punktów w najważniejszej części sezonu. Teraz też widać progres w bronieniu, choć wolałbym jak najrzadziej oglądać bronienie jednobramkowej przewagi.

Nie chcę być przesadnym optymistą i widzę wiele braków. Choćby te 3,5 ŚO, co jest więcej niż niepokojące. Właściwie to jest naszym największym mankamentem. Środek obrony, bo na bokach wygląda to co najmniej przyzwoicie.

Także do środka pola i skrzydeł nie mam większych zastrzeżeń. Choć skrzydłowy przydaby się, to wierzę, że tak doświadczony trener jak Wenger poustawia to odpowiednio. Podobnie z napastnikiem.

Paniu76 komentarzy: 1246403.09.2013, 17:46

Kapitalne wzmocnienie ;)

lewy6321 komentarzy: 23503.09.2013, 17:28

@techn9ne
nie oszukujmy się, wątpię aby nagle Arsenal stał się oczkiem w głowie Kroenke. Brał udział przy tym transferze po pierwsze: ponieważ nic na niego z własnej kieszeni nie wydał tylko pieniądze poszły z kasy klubu.
po drugie: chciał uciszyć tym fanów aby mieć spokój. ;)
Przynajmniej ja tak to widzę, nie wiem jak inni.

techn9ne komentarzy: 7203.09.2013, 17:26

jeszcze chciałbym tylko dodać, że sam Ozil wspominał coś o niesamowitej wizji Wengera , której chce być częścią, więc na pewno są jakieś plany rozwojowe. Do tego Sky na wczorajszej transmisji z DD mocno zaznaczali że Kroenke miał udział przy zakupie Mesuta, może to też zapowiada jakieś zmiany "u góry"...

lewy6321 komentarzy: 23503.09.2013, 17:23

Niektórzy już słowa niezadowolenia interpretują na wyrost.
Nie chodzi aby zmienić pół składu ale o to aby Wenger zrobił tak abyśmy mieli więcej wartościowych zmienników.
dajmy przykład:
dodatkowy ŚÓ dajmy banalny przykład dobrze znanego już obrońcy ajaxu który poszedł do atletico.
Napastnik, ktoś kto wywarł by na Olim presję i mógł skutecznie go zmienić bądź nawet powalczyć o pierwszy skład.(tym lepiej)
Tutaj nawet np: Remy by wystarczył (tak szukam po taniości czyli w stylu papcia)
I już bym był znacznie ale to znacznie spokojniejszy a przecież wymieniłem opcje tzw: "po taniości".
Kwestia nie wiem.... 15 mln. ?
Jeśli do tego dorzucilibyśmy jakiegoś skrzydłowego za 15-20 mln. to byłaby bajka.
I to wszystko kwestia 30-40 mln. które nie oszukujmy się zapewne mamy w zanadrzu.
Ale chociazby kupno wyżej wspomianych : ŚO i ŚŃ po małej cene dałoby pocuzcie bezpieczeństwa w razie absencji Żiru bądź kogoś z obrony. (oczywiście nazwiska podałem dla przykładu, nie wątpię że Papcio potrafiłby dobrać ich lepiej jakby chciał no ale właśnie....jakby chciał.)
Suma sumarum po takich transferach rewolucji nie ma ale jest spokój, bezpieczeństwo i większa rywalizacja która wychodzi tylko na dobre. :)

tyson880 komentarzy: 1049603.09.2013, 17:23

Zgadzam się z autorem. Ozil dam nam ogromne poczucie pewności z przodu, ale nie uzupełni kadry, gdzie są rażące braki, zwłaszcza w defensywie.

techn9ne komentarzy: 7203.09.2013, 17:15

wydaje mi się, że to wszystko, czego dokonuje Wenger, ma jednak swój sens. jeżeli miałbym mówić o nietrafionym transferze, to wskazałbym na Fellainiego a nie Ozila. belg jest doskonałym zawodnikiem, ale nie tego potrzebują diabły, patrząc na ich grę w tym sezonie.

sprowadzenie Ozila sprawia, że z przodu będą mogli grać zarówno Podolski jak i Walcott - w razie gdyby Giroud nie dawał rady, nastąpi jedna zmiana (powiedzmy wejdzie Rosicky za Oliviera), przetasowanie pozycji i mamy na szpicy kogoś zwinnego i dobrego technicznie, co otwiera nowe możliwości. równie dobrze można zacząć mecz bez Girouda, jeżeli specyfika przeciwnika sugeruje bardziej ruchliwych napastników. Ozil to multum okazji, co też pozwoli zdobywać więcej bramek. w ofensywie będzie zatem doskonała rotacja i jak dla mnie ten zakup był genialny, mimo tego że wyglądamy tutaj bardzo mocno.

myślę, że wenger doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że stworzył i utrzymał solidne fundamenty, zespół jest zgrany, zżyty i nie potrzebuje rewolucji na miarę spurs czy LFC. być może w kolejnym okienku zobaczymy następny "element układanki", spektakularny tak samo jak Mesut. pamiętajmy też, że wróci Vermaelen i Arteta, wzięty za friko Flamini jest uniwersalny + wyglądał dobrze w derbach, a Merte i Koscielny grają bardzo solidnie w tym sezonie. spokojnie możemy walczyć tym składem o trofea i mamy do tego więcej argumentów niż zrewolucjonizowane LFC / Spurs. nie wyglądamy na papierze jak Real Madryt, ale nie musimy też głośno narzekać.

apropos LFC i Spurs - uważam, że będą bardzo mocni, ale jeszcze nie w tym sezonie. teraz się budują, będą zgrywać, łapać wspólny język, czyli coś, co my mamy już za sobą. po spurs widzę to samo, co rok temu po Arsenalu - mnóstwo strat, brak kreatywności z przodu, pamiętam te tragiczne wyniki 0-0 po bezpłciowej grze i utrata punktów ze słabszymi, mimo jakiejś tam dominacji w statystykach. gdyby nie rzuty karne , spurs tak samo jak my rok temu, dzierżyłoby raptem 2pkt na 3 mecze - dobrze to znamy. być może tak samo jak my wystrzelą po nowym roku, ale może być już za późno na walkę z czołówką. kontynuując myśl, oni bez wątpienia będą mocni, ale w tym czasie my również możemy się wzmocnić - kolejny raz jednym, ale wielkim transferem. moim zdaniem właśnie tak się buduje wielką potęgę.

jedyne czego bym się przyczepił to prawego obrońcy, bo jakoś Jenkinson nie przemawia za mną. tam przydałoby się wzmocnienie, bo Sagna bywa ostatnio chorowity. reszta moim zdaniem działa w porządku i napawa optymizmem. no, doczepiłbym się jeszcze bramkarza, ale mam nadzieję, że Viviano wpłynie pozytywnie na Szczęsnego i jego formę.

GarosS komentarzy: 74703.09.2013, 16:56

Bardzo cieszę się, że mamy Oezila, ale wydaje mi się, że tak jak niektórzy kibice czują niedosyt, tak samo i Arsene Wenger czuje lekki niedosyt. Sam mówił, że chciałby, aby dołączyło do Arsenalu dwóch super zawodników, skończyło się na jednym.

Z drugiej strony trochę rozumiem Arsene'a Wengera. Ostatnie lata pokazały tak nam, jak i menedżerowi, że nie warto uzupełniać kadry zawodnikami, którzy będą bezużyteczni. Gervinho zaliczył ostatnio słabe zawody w meczu Romy, Squillaci, Park czy Chamakh pobierali sowite tygodniówki, a nie dawali drużynie praktycznie nic, nawet siedząc na ławce irytowali kibiców.

Wiadomo, że tacy zawodnicy zawsze dają jakąś możliwość rotacji, ale właśnie przez rotowanie takimi niewypałami Arsenal przegrywał mecze, a jak się przegrywa mecze to można pożegnać się z pucharami. Myślę, że ten transfer to zapowiedź tego, że Arsenal wreszcie poradził sobie ze spłatą stadionu i że teraz będzie już tylko lepiej. Zyskaliśmy piłkarsko i marketingowo, cały świat mówi o genialnym zawodniku, który dołączył do Arsenalu, a mnóstwo piłkarzy będzie chciało grać razem z nim.

Mogliśmy wypożyczyć Dembę Ba, chcieliśmy nawet, ale wydaje mi się, że Mourinho maczał palce w tym, żebyśmy go nie wypożyczyli i nie mieli szans sprowadzić nikogo innego. No cóż, miał taką możliwość i ją wykorzystał. Na obronę mógł przyjść Toby Alderweireld, ale czy by się u nas sprawdził to jedna wielka niewiadoma.

arthas74 komentarzy: 234303.09.2013, 16:40

askanonier

no z Fellainim dalismy ciała bo był na wyciągniecie;p

smolny komentarzy: 4603.09.2013, 16:39

słaby tendencyjny tekst. Wiem, że Sanogo to nie jest piłkarz przed, którym będą drżały drużyny wLM czy BPL ale ja wierzę, że pod okiem Wengera świetnie się rozwinie i w maju wszyscy będą się rozpływać w komplementach nad jego grą. Drewniany Benek też może parę razy ukłuć z jakimiś rzemieślnikami ;)

jurasmolas44 komentarzy: 184803.09.2013, 16:35

ludzie wasze zdanie zmienia sie razem z wiatrem ,raz piszecie ze chceilibyscie zobaczyc Gnabryego i innych mlodych ,ze trzeba ich powoli do 1 skladu dolaczyc itd.

te okienko oceniam bardzo pozytywnie dlatego , ze nikt nie zostal sprzedany czyli mamy sklad z zeszlgo sezonu (sklad zgrany mlody i glodny sukcesow) do tego przyszla gwiazda swiatowa (wedlug mnie Ozil to scisla 5 najlepszych pomocnikow SWIATA).

Dlatego zastanowcie sie czy jest potzrba kupowac kogos na lawke i odsuwac wychowankow i dobrze zapowiadajacych sie mlodzikow czy wydawac pieniadze na transfery+tygodniowki zawodnikow , ktorzy i tak beda siedziec na lawke bo na dwa transfery po 50mln to od poczatku nie mozna bylo liczyc

takie mam zdanie

Koroniarz komentarzy: 1013903.09.2013, 16:31

Chciałbym dodać, ze obecni mecze wygrywa się w wiekszosci w środku pola, ktory mamy całkiem całkiem. Ponadto, myśle ze z taką pomocą to Giroud ma szanse zostać królem strzelców BPL, a już napewno pobije swój zeszłoroczny wynik.

Chciałbym żeby Santi z Mesutem takie piłki posyłali, żeby nawet Sanogo strzelił z 5 bramek w lidze :p

izrael komentarzy: 63703.09.2013, 16:29

askanonier3
Oczywiście, że fundusz płac to był fatalny pomysł Wengi, który m. in. skutkował brakiem sukcesów w ostatnich latach. Jednak chyba zaczyna się to zmianiać 150 tys dla Ozila i 40-50 dla Flaminiego a przede wszystkich pozbycie się tych wszystkich przeciętnych wynalazków AW rokuje pozytywnie na przyszłość. Czas pokaże.

Czeczenia komentarzy: 1248103.09.2013, 16:27

Ja się nie zgadzam z tym tekstem.

Wszystko co chciałem powiedzieć zostało już napisane w komentarzach. A takie marudzenie, to w stylu fanów RM: "co będzie gdy Isco złapie kontuzję?". Rok temu Isco nie było i grali.

Zresztą przypominam, że mamy przynajmniej dwóch napastników więcej niż sezon temu - Sanogo i Bendtner (powrót z wypożyczenia). Theo i Lukas wystarczą. Nie gramy do cholery co tydzień z United czy z Barceloną.

askanonier3 komentarzy: 23803.09.2013, 16:25

Nacho Monreal

aguero10 komentarzy: 855803.09.2013, 16:25

Skrzydłowy lub napadzior wtedy Theo na NŚ i problem z głowy bo jak dla mnie to więcej było by pozytku z Theo na NŚ niz na skrzydle.Wiadomo kazdy by chciał klasowego NŚ jak Suarez który ewidetnie zrobił by róznice moze kiedyś do nas przejdzie taki grajek

arthas74 komentarzy: 234303.09.2013, 16:24

askanonier- nie znam munreala ;]

askanonier3 komentarzy: 23803.09.2013, 16:23

A jak maja chciec przechodzic ? jak wenger proponujac tygodniowke to chyba kreci kolem fortuny i daje ile wypadnie. Slabiacy co wiekszosc sezonu siedza na lawce zarabiaja po 50 tys a kluczowi zawodnicy niewiele wiecej. Syztem plac w Arsenalu to jest jakis ZART !!

arthas74 komentarzy: 234303.09.2013, 16:22

zgadzam się z Tobą Łukasz! to jest świetny transfer ale jednak nie mamy napastnika....

mitmichael komentarzy: 4924303.09.2013, 16:21

Spisał sie na piatke ale zdecydowanie mogł sie spisac na 10tke. Pokazał, ze nie boi sie wydac wielkich pieniadzy, szkoda ze to nastapiło za pozno bo moze jeszcze jakims transferem by Nas zaskoczył.

pumeks komentarzy: 2080803.09.2013, 16:20

ale co tam.... jest jeszcze małe okienko zimowe :P

Rider komentarzy: 242203.09.2013, 16:19

ozil zajął miejsce najlepszemu piłkarzowi Arsenalu... Cazorli a ten na skrzydle nie gra aż tak dobrze jak na środku pomocy

sobpiotr komentarzy: 122703.09.2013, 16:18

Z obroną nie ma co robić dramatu, zawsze na środku może zagrać Sagna, dobrze sobie tam ostatnio radził. Ale atak faktycznie, słabo by było w wypadku kontuzji Girouda, można by w końcu dać szansę Sanogo albo Bendtnerowi, w końcu są w szerokiej kadrze, więc chyba jakoś Wenger ich powinien widzieć w składzie....

askanonier3 komentarzy: 23803.09.2013, 16:17

Karis7 ++
Powiem ci ze gdybym byl pilkarzem to nigdy bym tu nie przeszedl, patrzac co sie obecnie dzieje

.

izrael komentarzy: 63703.09.2013, 16:15

ozzy95
Jesli ty widzisz konsekwencje w działaniu Wengera to umknęła ci totalna rewolucja, którą on zaprezentował w minionym oknie transferowym. Jednym zdaniem na wychowywanie nie ma czasu a za małe pieniądze to można kupić jedynie przeciętnych graczy. W całym swoim wywodzi piszesz o stabilizacji. Zapomniałeś dodać stabilizacji na przeciętnym poziomie.

Zgadzam się natomiast ze stwierdzeniem, że aby kogoś kupić najpierw trzeba sprzedać. Tylko rewolucja Wengera w tym oknie polega na tym, że został zmuszony do kupna za duże pieniądze. Wczesniej wolał to robić swoją metodą czyli kupowanie relatywnie tanich, nie do końca ukształtowanych piłkarzy. Problem który nie dostrzegasz dotyczy ilości wzmocnień. Arsenal potrzebuje ich więcej niż jednego Ozila.

olo5 komentarzy: 14803.09.2013, 16:15

nie zapominajmy że w ataku jest jeszcze duńska gwiazda nicklas...

12Titi14 komentarzy: 4302 newsów: 57003.09.2013, 16:14

Zgodzę się, że nie wzmocniło to naszej ławki, ale ja też preferuje jak młodsi gracze mają możliwość gry, więc połączenie kupna zawodników, z wychowaniem młodzieży przemawia do mnie.

@askanonier3:
Zdajesz sobie sprawę, że co innego powiedzieć, "ściągnąłbym gracza x", a w rzeczywistości jest inaczej?

SMTX komentarzy: 204803.09.2013, 16:13

Moim skromnym zdaniem Wenger jednak powinien ściągnąć Sakho albo Alderweilda. Szczególnie ten drugi był do wyciągnięcia za marne pieniądze i jak poszło na stół 10mln to byłby nasz. Ogólnie opłaca się kupować zawodników z holenderskiej ligii, bo tam drużyny nie przeceniają swoich zawodników, tak jak to się dzieje w Hiszpanii czy Anglii.

Karis7 komentarzy: 1674 newsów: 203.09.2013, 16:10

askanonier3

no w FM to pewnie byś sobie taki skład sklepał, ale w realnej piłce, dużo zależy od chęci zawodnika o grze w danym klubie... a z roku na rok, coraz mniej piłkarzy chce u nas grać, bo w sumie nie ma z kim xD albo młodzi, albo bez formy... i to jest obecnie Arsenal

Koroniarz komentarzy: 1013903.09.2013, 16:09

Ja jeszcze raz powtórze, Wenger nie chciał nikogo kupować a już napewno nie za 50 mln, bo uważa, że obecna kadra wystarczy ale :

1) Frustracja kibiców po porażce z AV na inaugaracje BPL

2) Była okazja wyciągnąć Ozila, bo Real kupił Bejla

i skubnął Niemca. Ogólnie to się dziwie, że niektórzy tak narzekają na naszą kadrę. OK może nie mamy tylu nowych twarzy co KFC czy LFC, ale nie jest też tak źle jak piszą.

Sprowadziliśmy 4-ech grajków:
- Sanogo - mam nadzieję, że rozwinie sie przez rok pod okiem Bossa
- FLamini - zmiennik Artety, walczak, nie odpuszcza, doświadczony, grał już w AFC, wie co i jak, doda pewności siebie przede wszystkim tym młodym
- Viviano - może zagra w kilku spotkaniach krajowego pucharu, a przede wszystkim zmobilizuje Szczesnego do wiekszej pracy
- Ozil - tu to wiadomo, zuskujemy w kwestii sportowej i marketingowej. Jak sie zapytacie np. kogoś kto troche sie interesuje piłką kto to jest Fellaini to mało osób wie, a Ozil to prawie kazdy wie

dudekns komentarzy: 605003.09.2013, 16:07

Dobry artykuł. Bardzo fajnie, że mamy Ozila, ale jednak jest niedosyt, że nie został kupiony napastnik i obrońca.

askanonier3 komentarzy: 23803.09.2013, 16:03

A tak by wygladal nasz sklad gdybym to ja byl na miejscu Wengera

Tevez

Cazorla Felaini Walcot

Wilschere Arteta

Gibbs Koscielny Mertesacker Sagna

Szczesny

1. Fabianski
2. Giroud
3. Lamela
4. OX
5. Flamini
6. Munreal
7. Samba

I to za okolo 70 mil

kubanski komentarzy: 2392 newsów: 203.09.2013, 16:03

Trzech stoperów + boczny który w razie potrzeby mozlże pokryc środek w zupełności wystarczy. Tak jest większości klubów, także tych z czołówki. Inna sprawa że do pełnej stabilizacji potrzebujemy powrotu Vermaelena i to tego z dwóch pierwszych sezonów. Środek pola mamy najlepszy w lidze (moim zdaniem powrót Flaminiego to strzał w dziesiątke - zupełnie inny grajek od Artety - przyda się do bardziej fizycznej gry z przeciwnikami typu Stoke). Na skrzydłach, zakładając że permanentnie zacznie tam grać Cazorla, jest w czym wybierać. Pozostaje jedynie luka w ataku, ale myślę że do stycznia pociągniemy z samym Giroud, a w zimowym okienku kupimy kogoś wartościowego.

kilerr15 komentarzy: 69803.09.2013, 16:01

znalazłem taki komentarz pod artykulem o Ozilu na krotkapilka.pl i tsię z nim zgadzam w 100 procentach . "Trochę brakuje logiki w tych ruchach Wengera. Najpierw chciał napastnika (Higuain, Suarez), potem defensywnego pomocnika (Gustavo) a teraz kupuje piłkarza na pozycję która praktycznie nie wymaga wzmocnień. Owszem, Ozil to genialny piłkarz i kibice Arsenalu muszą być zachwyceni tym transferem (a kto by nie był?), można sobie wyobrazić jego grę z Cazorlą. Jednak tak jak napisałeś, Arsenal potrzebuje jeszcze napastnika w razie kontuzji Giroud. Myślę,że Mourinho nie będzie robił problemów z wypożyczeniem Ba jeśli Kanonierzy naprawdę będą go chcieli. Przecież takowych nie robił przy wypożyczeniu Mosesa do Liverpoolu. Defensywnego pomocnika nie można się już spodziewać bo Arsene zgarnął Flaminiego . Środkowy obrońca też by się przydał, okropnie dziwię się,że Wenger przepuścił taką okazję jak Sakho pozwalając aby ten przeszedł do Liverpoolu. Nie rozumiem tego. No cóż, tak jak napisałem na wstępie ciężko doszukać się logiki w ruchach Wengera…
"

Lykasz komentarzy: 104 newsów: 14703.09.2013, 16:01

@ozzy95
nikt nie mówi o rewolucji w składzie. Chodzi raczej o wzmocnienie ławki, ot co.

Karis7 komentarzy: 1674 newsów: 203.09.2013, 16:01

askanonier3

to już zależy od AW, Arszawina źle ustawiał na boisku i grał jak grał... Jeżeli Ozila też będzie ustawiał tam, gdzie nie będzie dobrze się czuł, to równie dobrze Arsenal mógł mi wpłacić na konto 50 mln Euro i bym sobie pobiegrał bo murawach w Premier League xD

IceScreaam komentarzy: 27303.09.2013, 15:57

askanonier3
nie uważam, że Giroud sobie w epl nie poradził. po rvp mieliśmy rozbuchane nadzieje ale nie przesadzajmy.

GoonerWoman komentarzy: 29 newsów: 403.09.2013, 15:56

ozzy95 i popieram w całości.

ozzy95 komentarzy: 1933 newsów: 103.09.2013, 15:55

Dla mnie bzdury kompletne. W dodatku połaczone z brakiem umiejętności interpretacji poczynań Wengera i jego słów. Od lat powtarza, że kluczem do sukcesu jest zgranie i konsekwencja. Nigdy nie kupowaliśmy hurtowo by rozwiązać nasze problemy, jedno takie okienko niczego nie zmienia (nawiasem mówiąc ilu się ostało z tamtego okienka?). Wenger nie będzie kupować zawodników dla samego kupowania. Nie będzie blokować Chambo czy Ramseya. Jeśli mamy ściągnąć w przyszłości kogos światowej klasy to po sprzedaniu zawodnika, który w oczach Wengera "umarł". Kimś takim był Gervinho. Wenger doszedł do wniosku, że nic już z niego nie wyciśnie i dlatego przyszedł ktoś wielki w jego miejsce. Obstawiam, że za rok odejdzie jakiś obrońca (Sagna lub Verma) i w ich miejsce ściągniemy ponownie jakiegoś topowego grajka. Podolski też za przeproszeniem powinien mieć się na baczności. Wtedy może wpadnie nam światowej klasy winger. Jeśli nikogo znaczącego nie sprzedamy to nie liczyłbym na jakieś spektakularne transfery. Dla Wengera kluczem jest stabilizacja i rozwój tego co jest. Grube miliony wydane na zawodników nie grają (serio!!). Ich postawa na boisku weryfikuje wybory klubu. Spójrzmy na to co dzieje się z Ramseyem...Jeszcze niedawno wielu wołało o Gundogana,a teraz robi drzewka z Aaronem kosztem Jacka. Ponadto Wenger od początku mówił o 3-4 transferach, ale tylko 1 lub 2 to miały być te ze ścisłego topu. Reszta to wymysły pismaków. Walczyliśmy o Higuaina, Suareza, Draxlera, Benzeme i Di Marie. Zamiast tego mamy Ozila. To był chyba najlepszy wybór.

W napadzie wbrew temu co uważa autor Theo i Łukasz mogą grać z powodzeniem. Transfer koljnego skrzydłowego/napastnika oznaczałby blokowanie któregoś z nich, bo najprawdopodobniej Poldi i tak będzie mniej grywać na skrzydle. Wcale wąskiej kadry nie mamy, a wręcz przeciwnie. Ławka z Poldim, Chambo, TV, Monrealem, Viviano, Jackiem i Rosą? Ja nie widzę drugiego takiego klubu. Jeśli jednak autor by kupił tego atakiera i opłacał to czemu nie w sumie...

GoonerWoman komentarzy: 29 newsów: 403.09.2013, 15:53

Ja się nie zgodzę na ocenę 5/10. Chyba część z was nie dostrzega tego, że sprowadzenie klasowego gracza, z absolutnego topu, do Arsenalu - którego teraz większość ludzi nie traktuje do końca poważnie jest niemałym wyczynem. Nie każdy potrafiłby tego dokonać. Szkoda, że musicie robić niesmak, zamiast się cieszyć... Z kadry z ważnych i potrzebnych zawodników odszedł tylko Gervinho - skąd więc nagle ta panika o ZASTRASZAJĄCO wąskiej kadrz? No, bez przesady. Część fanów MU robi w gacie z zazdrością, nawet kretyn Rudzki pochlebnie ocenia Wengera, ale nie wy. Zrobił nam wszystkim piękny prezent, a ja wierzę, że człowiek, który zajmuje się tym od lat wie lepiej na czym się skupić niż my tutaj wszyscy razem wzięci... Miast więc szukać dziury w całym jak część tego zacnego serwisu zróbmy sobie choć dwa dni racjonalnej satysfakcji... Jest chyba lepiej, niż nam się wydaje, choć faktycznie stan kadry nie jest idealny. 5/10 to jednak gruba przesada.

askanonier3 komentarzy: 23803.09.2013, 15:53

karis7
Tylko zeby nie bylo tak jak z Arshawinem on terz byl rekordowym transferem

poprzednia123następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool33228374
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Newcastle321551250
7. Manchester United321551250
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Brighton3211111044
11. Wolves331271443
12. Fulham341261642
13. Bournemouth331191342
14. Crystal Palace33991536
15. Brentford34981735
16. Everton331081530
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd33372316
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com