Oceny za pierwszą część sezonu 2010/2011

Oceny za pierwszą część sezonu 2010/2011 04.01.2011, 12:49, Przemysław Szews 226 komentarzy

Witajcie w nowym, miejmy nadzieję obfitującym w sukcesy 2011 roku! Rekrutacja już dawno za nami, efektem czego będzie poszerzona wkrótce redakcja publicystyczna, a także napływające (oby strumieniami) nowe prace, nowych publicystów. Dzisiaj zapraszam Was do lektury tekstu Maćka Łuczaka, który wcielił się w rolę nauczyciela, otworzył swój dziennik i wystawił oceny semestralne Kanonierom, w których ocenami cząstkowymi były oczywiście mecze pierwszej części sezonu. Jest to jego debiut na Kanonierach, także proszę o oklaski na otuchę, żeby nam Maciek tymi brawami zachęcony wpadł w wir pisania nieogarniony ;) - Don_Corleone.

Oceny za pierwszą część sezonu 2010/2011.

Za drużyną Arsenalu półmetek rozgrywek o mistrzostwo Anglii, faza grupowa Ligi Mistrzów i trzy mecze w Curling Cup. Można uznać, że znajdujemy się obecnie mniej więcej w połowie sezonu. Przy tej okazji chciałbym pokusić się o ocenę każdego z zawodników, którzy mieli realny wpływ na wydarzenia boiskowe w pierwszej części sezonu 2010/2011, stosując skalę szkolną (1-6).

Bramkarze:

Manuel Almunia: 3 - rozegrał na początku sezonu 6 spotkań w Premier League i jedno w Lidze Mistrzów. Od tego czasu z powodu kontuzji (?) nie było nam dane oglądać Hiszpana w bramce Kanonierów. W meczach, w których wystąpił nie popełniał rażących błędów (jedynie mecz z WBA fatalny w jego wykonaniu) jednak daleko mu było też do występów, które można by określić mianem klasy światowej. Ot po prostu, co miał obronić to bronił, ale nic więcej od siebie nie dawał.

Łukasz Fabiański: 4+ - poprzedni sezon kończył z mianem Łukasza „Flappyhandskiego” zawodnika, który skompromitował się w meczach z Porto i Wigan. W obecnym wskoczył między słupki ze względu na uraz Almunii. I trzeba przyznać, że mimo początkowych obaw, (kto nie drżał na myśl o tym, że Łukasz ma stanąć na przeciw Chelsea na Stanford Bridge) swoją szansę wykorzystał. Trzy punkty w meczach z Man City, Wolverhampton czy Evertonem to w dużej mierze zasługa bardzo dobrej postawy Polaka w bramce. Nie obyło się bez wpadek (Newcastle!) jednak konia z rzędem temu, który w momencie urazu Hiszpana Almunii postawiłby na to, że swoją postawą Fabiański trafi kilka razy do jedenastki kolejki w angielskich mediach.

Wojciech Szczęsny – tu oceny nie wystawiam gdyż trzy występy to trochę mało, aby móc uczciwie wystawić cenzurkę. W meczach z Man Utd i Newcastle Szczęsny z pewnością pokazał, że jest wielką nadzieją na to, aby stać bramkarze ekipy Wengera na długie, długie lata. Należy mieć tylko nadzieję, że jeszcze w tym sezonie w CC i FA Cup młody Polak dostanie swoje szanse i dalej będzie udowadniał ponadprzeciętne możliwości.

Obrońcy:

Bacary Sagna: 4+ - bardzo solidny w obronie, w zasadzie nie przychodzą mi do głowy jego indywidualne błędy, po których Arsenal by tracił bramki. Ponadto jedno z najbardziej żelaznych płuc na Emirates – rozegrał 21 spotkań i w każdym z nich starał się dawać drużynie możliwość grania z nim w ofensywie, a przy tym nie zaniedbywał swojej roboty w destrukcji. Jedyne, co może czasem w tym zawodniku irytować to nagminne nieudane dośrodkowania. Mając w składzie zawodnika tak dobrze grającego głową jak Chamakh współpraca na linii boczny obrońca, a właśnie Chamakh powinna być dużo lepsza. Gdyby Francuz potrafił dorzucić piłkę tak jak to robi np. Baines w Evertonie to myślę, że parę bramek więcej mógłby mieć na swoim koncie Marokański napastnik.

Laurent Koscielny: 4+ - pomimo częstych bardzo radykalnie odmiennych ocen ja uważam ten transfer za udany. Francuz bardzo dobrze czyta grę, potrafi się mądrze na boisku ustawiać i można jedynie żałować, że tak mało meczów było mu dane zagrać w parze z Tomasem Vermaelenem. Wynikało to również po części z tego, że w momencie, gdy Belg był jeszcze zdrowy, Koscielny załapał czerwoną kartkę w otwierającym sezon meczu z Liverpoolem. Potem taka sytuacja miała miejsce również w spotkaniu z Newcastle i z pewnością takiego nieodpowiedzialnego zachowania numer w Arsenalu musi w przyszłości unikać.

Sebastien Squillaci: 2+ - w ostatnim czasie „ulubieniec” kibiców The Gunners. Rzecz jasna wypowiedź Bossa na temat tego, że Francuz będzie filarem naszej defensywy można by uznać za uzasadnioną jedynie 1 kwietnia. Jednak pod nieobecność w składzie Vermaelena i w czasie częstych pauz Koscielnego był zmuszony pełnić tą rolę. Trzeba uczciwie przyznać, że poza wieloma wpadkami, jakie notuje (szczególnie w ostatnim okresie) zdarzały się mecze, w których wyglądał naprawdę całkiem solidnie szczególnie z City czy Chelsea (na Stamford Bridge). Ostry zjazd w dół zaczął się od meczu na Villa Park i potem każdy jego występ napawa coraz większą grozą.

Gael Clichy: 3+ - zawodnik mający bardzo spore wahania formy. Potrafi wyłączyć z gry prawoskrzydłowego drużyny przeciwnej i dodatkowo zaliczyć ważną asystę (West Ham), ale również zdarzają mu się średnio udane występy gdzie lewą stroną Kanonierów rywale swobodnie atakują i stwarzają dogodne sytuacje np. mecz z Man Utd gdzie Francuz kompletnie nie radził sobie z Nanim.

Johan Djourou: 4+ - wskoczył do składu z powodu częstych pauz Koscielnego, a ostatnio słabej dyspozycji Squillaciego i trzeba przyznać, że radzi sobie nadspodziewanie dobrze. Z początku dość chaotyczny, niepewny (Man City) jednak z czasem pod nieobecność Vermealena wyrasta wraz z Koscielnym na ostoje naszej defensywy. Dla mnie cichy bohater spotkania z The Blues.

Emmanuel Eboue 3 - można by rzecz, że idealny rezerwowy. Bardzo wszechstronny może grać praktycznie wszędzie jednak na swojej koronnej pozycji zdecydowanie przegrywa rywalizację z Bacarym Sagna. Jak zdarza się mu grać od pierwszej minuty to nie zachwyca, ale poniżej pewnego poziomu też raczej nie schodzi. Najważniejsze zadanie w tym sezonie jeszcze przed nim. Wobec czerwonej karki w meczu z Partizanem Sagny reprezentant WKSu będzie musiał stawić czoła skrzydłowym Barcelony w 1/8 finału LM.

Kieran Gibbs – największy pechowiec w zespole Wengera. Jak tylko miał okazję grać to pokazywał naprawdę ogromne możliwości i potencjał na to, że w niedalekiej przyszłości może być lepszy niż Clichy. Jednak (za) częste kontuzje na razie uniemożliwiają mu podjęcie rywalizacji z podstawowym lewym obrońcą Arsenalu. Oceny póki, co brak.

Thomas Vermaelen – tylko trzy mecze, co oczywiście powoduje, że ciężko wystawić uczciwą ocenę. Bardzo pechowa kontuzja, która ciągnie się nadspodziewanie długo miejmy nadzieję, że już tylko 3-4 tygodnie i obejrzymy Belga na boisku, a wtedy w ocenach na koniec sezonu na pewno nie zejdzie poniżej „4+”.

Pomocnicy:

Cesc Fabregas: - 5- - jeżeli jest w pełni sił to nikt nie jest mu w stanie dorównać w drugiej linii Arsenalu. Chyba nikt w Premier League nie potrafi rzucić tak dokładnie prostopadłej piłki jak Hiszpan. Dał temu wyraz choćby w meczu z City (swoim podaniem do Chamakha wymusił czerwoną kartkę dla Boyaty) czy Tottenhamem (podanie do Nasriego przy bramce na 1:0). Z pewnością nie jest myślami w Barcelonie, a słabsze występy jak np. z Czerwonymi Diabłami są pokłosiem częstych kontuzji, po których i tak Cesc bardzo szybko wraca do dobrej dyspozycji.

Alex Song: 4+ - można by sobie życzyć, aby każdy z „chłopców” Wengera rozwijał się tak jak Kameruńczyk. Do dobrej gry w destrukcji i odbiorze piłki dodał w tym sezonie kilka bramek (ta najważniejsza w meczu z West Ham). Zdarzają się Songowi słabsze występy (Aston Villa) jednak jak na swoje 23 lata i tak gra niezwykle regularnie. Występuje w bardzo wielu spotkaniach i trochę obawiam się jak to wpłynie na jego dyspozycję w dalszej części sezonu, a brak mu niestety klasowego zmiennika.

Denilson: 3- - jedno z większych rozczarowań tego sezonu. Wydawało się jeszcze do niedawna, że jest w stanie rywalizować z Songiem o pozycję defensywnego pomocnika jednak w tym sezonie dzieli ich przepaść. Często niepewny, chaotyczny, bardzo rzadko bierze na siebie odpowiedzialność za piłkę i rozgrywanie akcji. W poprzednim sezonie potrafił zaskoczyć bramkarzy przeciwników mocnym uderzeniem z dystansu w obecnym niestety przy jego nazwisku ilość zdobytych goli wynosi 0.

Abou Diaby: 3+ - jak jest zdrowy to potrafi dać dużo spokoju w drugiej linii Kanonierów. Niestety permanentne kontuzje wyłączyły Francuza z gry od początku października. Miejmy nadzieje, że teraźniejsza absencja będzie już ostatnią w tym sezonie, bo tak uniwersalny piłkarz jest Wengerowi niezwykle potrzebny.

Jack Wilshere: 5+ - żywe srebro w drugiej linii Arsenalu. Gracz kreatywny, nieodstawiający nigdy nogi, przy tym niezwykle twardy (ileż to on razy zwijał się z bólu na murawie, po czym za chwilę dalej brał udział w grze). Gdy jest na boisku to robi różnice, czego przykładem może być choćby ostatni mecz z, Wigan gdy do momentu wejścia młodego Anglika gra Arsenalu wyglądała niezwykle chaotycznie i dopiero 19 latek uporządkował i uspokoił poczynania The Gunners. Jedyne, co trochę u Wilshere razi to brak skuteczności gdyż z dochodzeniem do sytuacji nie ma większych problemów, ale ich wykorzystanie to póki, co jeszcze nie jest jego mocna strona. I czy Wy też macie wrażenie, że jak na boisku nie ma Fabregasa to Wilshere wygląda lepiej i więcej gry potrafi brać na siebie?

Samir Nasri: 5 - jak dobrze, że kierujący się astrologią selekcjoner Francuzów Raymond Domenech nie ujrzał w gwiazdach nazwiska Nasriego i nie zabrał go na mundial do RPA. Dzięki temu mógł on odpocząć, a potem na spokojnie przygotować się do sezonu i teraz jest na pewno wiodącą postacią Kanonierów. Ojciec zwycięstwa w meczach z Fulham, Man City. Wraz z Garethem Balem jest z pewnością najjaśniejszą gwiazdą tego sezonu Premiership.

Andrey Arshavin: 3 - kiedyś potrafił błyszczeć w najważniejszych meczach (4 gole na Anfield, gol z United na Old Trafford) w tym sezonie mnie nie przekonuje. Owszem zdarzają mu się momenty bardzo dobrej gry, ale są to właśnie tylko momenty. Od zawodnika tej klasy oczekuje się przynajmniej 2-3 przebojowych akcji w każdym spotkaniu, a Rosjanin niestety często nie wykonuje ani jednej. Do tego nie jest bynajmniej najbardziej aktywnym graczem Kanonierów w momencie bronienia dostępu do własnej bramki. Oby gol i asysta z Wigan były zapowiedzią lepszej formy.

Tomas Rosicky: 4- - w każdym meczu gra z ogromną ambicją. Biega, walczy, stara się jak tylko może. Efekty raz są lepsze, czasem gorsze, ale warto Czechowi dawać szansę gry w przypadku niedyspozycji któregoś z piłkarzy drugiej linii. I oczywiście noworocznym postanowieniem (obowiązkowo spełnionym) Rosickiego powinna być poprawa skuteczności, bo na razie jego licznik przy ilości zdobytych bramek wskazuje zero.

Theo Walcott: 4+ - fantastyczny początek sezonu okraszony golami z Blackpool i Blackburn. Potem niestety nieszczęsna kontuzja, która wyhamowała znajdującego się w świetnej dyspozycji Anglika. Teraz można powiedzieć, że wraca stara dobra forma, bo w każdym meczu, w którym dostanie szansę potrafi zrobić różnicę (Partizan, Chelsea). Jeżeli dalej będzie się rozwijał to w drugiej części sezonu widzę w nim piłkarza podstawowej ‘11’ kosztem Arshavina.

Napastnicy:

Marouane Chamakh: 4 - bardzo dobra forma mniej więcej do połowy listopada. Spełniał pod nieobecność Van Piersiego rolę wysuniętego napastnika i trzeba przyznać, że wywiązywał się z niej naprawdę dobrze. Gole zdobywał zarówno w Premiership jak i Champions League, nie można również zapominać o sporym wkładzie w zwycięstwo nad Tottenhamem w CC (na nim podyktowano 2 rzuty karne w dogrywce). Jednak tempo i ilość rozegranych spotkań obecnie bardzo odbija się na formie Marokańczyka, który z pewnością nie jest tym samym piłkarzem, co w sierpniu, wrześniu i październiku. Arsene Wenger musi jakoś tej sytuacji zaradzić, bo zawodnik tego pokroju w swojej normalnej dyspozycji jest Kanonierom niezwykle potrzebny.

Robin Van Persie: 4+ - ten plus na zachętę, bo potencjał Holender ma ogromny jednak cały czas musi poprawiać swoją dyspozycję i skuteczność. Nie do przyjęcia jest taka nonszalancja jak w meczu z Birmingham gdzie będąc sam na sam z bramkarzem Robin próbuje go ośmieszać podcinką zamiast spokojnie uderzyć futbolówkę do siatki. Wielkim atutem Holendra jest wykonywanie stałych fragmentów gry i ten element pozwoli na pewno Arsenalowi zdobyć w tym sezonie jeszcze kilka goli. W pełni sił bezsprzecznie podstawowy gracz Kanonierów.

Nicklas Bendtner: 3+ - bardzo ciężko było mi ocenić Duńczyka, a to z racji tego, że niewiele szans dostaje w tym sezonie od Arsene Wengera. Na plus na pewno skuteczność, bo gdy Bendtner znajdzie się w dogodnej sytuacji to potrafi spokojnie ją wykorzystać (Newcastle, City, Wigan). Na minus to, że jest zbyt uzależniony od podań kolegów i ciężko mu samemu wypracować dogodną pozycje. Konsekwencją tego jest fakt, że gdy drużynie nie idzie to Duńczyk wtapia się w nędzne tło i nie jest w stanie pociągnąć drużyny do lepszej gry (Braga).

Carlos Vela – z racji małej ilości występów bez oceny. Na mundialu w barwach Meksyku pokazywał naprawdę spore umiejętności jednak w Arsenalu dalej nie potrafi się przebić i nie jest to chyba wina Arsene Wengera, bo nawet, gdy da Meksykaninowi szansę ten rzadko odwdzięcza się czymś pozytywnym. Gracz do wypożyczenia może ono pomoże mu się odbudować i od przyszłego sezonu będzie przynajmniej wartościowym zmiennikiem.

autor: Maciej Łuczak

autor: Przemysław Szews źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
jan111to komentarzy: 52604.01.2011, 16:48

Popieram AlexvanPersie w 100%. Redakcjo nie popisaliscie się!!

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3004.01.2011, 16:47

Hahah Kolo Toure pobił się z Abe na treningu $hity :D No to widać całkiem dobrze im się tam wiedzie! :D

pamplemousse komentarzy: 186004.01.2011, 16:43

AlexVPersie
W 100% się z Tobą zgadzam.
Arshavin może nie zachwyca pięknymi akcjami, ale 5 goli i 9 asyst mówi samo za siebie. 4 nawet + mu się wg mnie należy.
Jack lepszy od Samira? Bez przesady, a gdzie wliczenie głupiej czerwonej kartki? To bez Nasriego nie wygralibyśmy kilku ważnych meczów.
Van Persie wyżej od Chamakha? Bez przesady, to Marokańczyk nastrzelał się goli i wywalczył dużo karnych. W formie grał dobrze, a Robin jeszcze nie pokazał swoich umiejętności. RvP 3+/-4, Szaman nie zmęczony 4+, całokształt 4.

szalen komentarzy: 198204.01.2011, 16:43

Van Persie może i dobrze wykonuje wolne, ale wielu bramek nie zdobędzie w tym aspekcie gry. Jak patrzę gdy strzela swoje zawijasy to później bramkarz z przeciwnej drużyny ładnie to broni. Niestety Robin nie umie strzelać siłowo wolnych i tu jest pies pogrzebany. Może strzeli gola ale na pewno nie przy najlepszych bramkarzach jak Cech, Reina itp.

Jak zostało wspomniane wcześnie obronę mamy niesamowicie chwiejną. Ktoś wypada ze składu i trzeba się modlić o dobry mecz któregoś ze zmienników. I jeszcze jeden fakt nie mamy lidera w obronie. To jest prawda i na razie nie widzę kogoś, kto mógłby to zmienić. W składzie też nie widać tak na prawdę lidera. Cesc ma jedynie przebłyski i nie ma ciągłości w dobrej grze. I nie mówię tylko o tym sezonie, gdzie jest częściej nieobecny z powodu kontuzji. W poprzednim było podobnie. Inni zawodnicy podobnie, mają przebłyski ale wciąż to za mało. Może z Nasriego wyrośnie prawdziwy lider, ale do tego droga jeszcze daleka.

kwiatinho komentarzy: 1312804.01.2011, 16:41

Jak dla mnie nie można oceniać kazdego zawodnika w kontekście połowy sezonu bo zarówno piłkarze mieli bardzo dobre występy jak i słabe lub beznadziejne.Można o ocenę pokusić sie po zakończeniu rozgrywek i wtedy będziemy mogli sugerować sie wkładem danego piłkarza w końcowy wynik zespołu.Dla przykładu Arszavin w wielu spotkaniach grał piach ale 9 jego podań otwierało drogę do bramki kolegom i do tego sam trafił do siatki 4 razy więc wkład jest ogromny.Rosicky dobra niby nota ale z Sunderlandem zawalił 2 pkt Nasri jest najlepszy ale ma też słabsze zawody szczególnie gdy gra na skrzydle.Robin nic nie gra ale jest po kontuzji i powoli odzyskuje forme.Song zrobił duży postęp w ofensywie i strzelił ważne gole natomiast w defensywie zrobił 2 kroki w tył itd itp Trzeba poczekać na koniec sezonu i wtedy będziemy oceniać zawodników

Feromon komentarzy: 17404.01.2011, 16:39

-Taka mała statystyka Premier League:
Nasri Arszawin
9 4 gole
1 9 asysty
17(2) 19(2) występy

-I Ligi Mistrzów:
2 2 gole
2 2 asysty
379 237 minuty na boisku

I skąd taka rozbieżność w ocenach? Bo Arsza nie strzela teraz czterdziestu bramek na mecz? Rozumiem- można mu zarzucić, że jest nieruchawy, ale mimo wszystko, z tego co widać powyżej wypracował więcej bramek w lidze niż Francuz (nawet Sagna ma więcej-dwie asysty, a Fabiański (!) ma jedną). Oczywiście bardzo mi odpowiada dobra forma Nasriego, ale wydaje mi się, że nie doceniacie Rosjanina tylko dlatego, iż nie robi 10 błyskotliwych dryblingów na mecz-czyli jest mniej efektowny, mimo że jego efektywność jest bardzo wysoka.

I jeszcze statystyki wybranych skrzydłowych z czołowych klubów Premier League [zawodnik (bramki, asysty)]:
-Nani (5,10)
-Ji-Sung Park (4,1)
-A.Johnson (3,4)
-Silva (1,4)
-Bale (7,1)
-Kalou (6,3)
-Malouda (8,2)
-Lennon (2,2)
Gdyby dodać do siebie asysty i bramki to tak wyglądałay pierwsza trójka:
1.Nani,
2.Arshavin,
3.Malouda z Nasrim.
WięcAndriej nie ma się czego wstydzić, (choć wiadomo stać go na więcej) żądam dla niego 4+!

AlexVanPersie komentarzy: 806404.01.2011, 16:27

Te oceny są niejednokrotnie wzajemnie sprzeczne
Po
1. Wynika z nich, ze najlepszym zawodnikiem drużyny jest Jack. Na pewno jest jednym z trzech naszych najlepszych, ale czy najlepszym? Nazwijmy go największym odkryciem, jednak tytuł najlepszego przyznajmy Nasriemu. Gdyby nie obrona byłby bohaterem meczu z Tottenhamem i miałby ksywkę "pogromcy kurczaków". Wtedy jego dominacja byłaby bezapelacyjna.

2. Persie lepszy od Arszy? 1 gol kontra 5 goli i 9 asyst?Cały dotychczasowy sezon kontra kilka meczy głównie z ławki? 4+ kontra 3? Taki błąd nie powinien się pojawić w tekście o poważniejszych ambicjach.
Na tej zasadzie Berkamp mógłby dostać również sześć, w końcu to jego normalny poziom. Fakt, że nie grał w tym sezonie za wiele(rozegrał zero meczy czyli niewiele mniej niż Robin) to przecież szczegół.

3. Abou, Rosicky, Bendtner lepsi od Arshy? Przecież REALNĄ skutecznością Rosjanin ich zjada na śniadanie. Andriej wygrał nam parę meczów. Co wygrali nam tamci? Dobrze, że przynajmniej Boss zna, o czym sam wspominał, prawdziwą siłę i kreatywność tego zawodnika

4. Cesc, podobnie jak Robin, oceniony za potencjał, ale nie za to co grał. Na pewno nie był lepszy od Samira. Jeśli Samir 5+ a Jack 5, to wtedy 5 dla Cesca można by uznać

5. Artykuł ogólnie dobry. Biorąc pod uwagę, że na takich podsumowaniach prawie każdy się potyka i że to debiut, jest naprawdę nieźle

6. Osobiście uważam, że najważniejszymi zawodnikami jak dotąd byli: 1. Samir, 2. Jack, 3. Arsha, 4. Fabian. 5. Sagna, 6. Song- Kościelny

Gunner48 komentarzy: 792904.01.2011, 16:26

@FranekAFC
ok, już masz;D
5+

Arsenal1994 komentarzy: 749704.01.2011, 16:25

Christian > "jednak ja uważam że za kontuzje tylko 50% ponosi osoba która ją "spowodowała" a drugie 50% sam zawodnik" Ja rozumiem, że przemawia przez ciebie frustracja, ale w tym momencie bredzisz. Jak on ma niby nad tym zapanować, wiele jego kontuzji wydawały się być z du... wzięte, ale co... może on to robi specjalnie, sam się kontuzjuje (haha, ale słowo!)? Daj spokój. Zauważ, że prawie większość piłkarzy z Holandii to są szklanki. Może to jest jakieś złe przygotowanie fizyczne, kondycyjne kiedy Ci goście mieli z 15,16lat? Może wtedy za często ich obciążano i to się teraz odbija na nich? Albo ten nasz sztab jest tak dziadoski? Jest wiele możliwości, ale twoja jest żałosna. Mogliśmy Robina już dawno sprzedać, ale ten piłkarz jest magiczny i przynajmniej mi byłoby się z nim trudno pożegnać.
Persil jest jednak jak na razie zdrowy więc ta dyskusja nie ma zbytnio sensu.

FanekAFC komentarzy: 511204.01.2011, 16:25

Gunner48> Nie oceniłeś Samira ;p

grzegorz17 komentarzy: 109804.01.2011, 16:24

Myślę ze oceny w miarę sprawiedliwe.Squillaci to juz chyba nie zdał ;p Musi poprawić caaały semestr ;p

Gunner48 komentarzy: 792904.01.2011, 16:23

Almunia 2+
Fabiański pewne 4
Szczęsny 5
Sagna 5-
Kościelny pewne 4
Squillaci 2=
Clichy 3+
Djourou 4+
Eboue 3-
Gibbs 5
Vermaelen jako jedyny bez oceny
Fabregas 4
Song 4+
Denilson 3+
Diaby 3+
Wilshere 5-
Arshavin 3
Rosicky 4
Walcott 4+
Chamakh 4-
Van Persie 4
Bendtner 4=
Vela 3
To tylko moje oceny...
Prawie identyczne jak redakcja.

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3004.01.2011, 16:22

@PatrolFr
Tak zwłaszcza, że On ma dopiero 19 lat i powinien być głównie zmiennikiem, a na boisku jest masę innych graczy, którzy powinni brać ciężar gry na siebie...

LeBob komentarzy: 152304.01.2011, 16:19

Dzida lipne te oceny:D

PatrolFr komentarzy: 54104.01.2011, 16:13

"I czy Wy też macie wrażenie, że jak na boisku nie ma Fabregasa to Wilshere wygląda lepiej i więcej gry potrafi brać na siebie?"

to chyba logiczne...

bergkamp komentarzy: 111004.01.2011, 16:03

Zgadzam się w większości przypadków. Z tym że:

Kościelny 5
Squillaci 1
Djourou 5
Nasri 6

No i słaba postawa Denilsona wcale nie jest rozczarowaniem.

Christian komentarzy: 342704.01.2011, 15:56

sr za kilka literówek typu żadko=rzadko

Kanonier95 komentarzy: 288204.01.2011, 15:53

haha szczęsny NKL :D

Christian komentarzy: 342704.01.2011, 15:53

"Wielkim atutem Holendra jest wykonywanie stałych fragmentów gry i ten element pozwoli na pewno Arsenalowi zdobyć w tym sezonie jeszcze kilka goli." najbardziej żałosne słowa jakie słyszałem o RVP przecież ten chłopak do siatki z wolniaka strzela 1 na 2 sezony i to często po bardziej rykoszecie niż czystym strzale.
Nie pamiętasz już poprzedniego sezonu jak to VP podchodził do wolnego to wiadomo było że nie będzie bramki. RvP 3 jak nic na więcej nie zasłużył, mówi się że kontuzje to nie wina zawodnika, jednak ja uważam że za kontuzje tylko 50% ponosi osoba która ją "spowodowała" a drugie 50% sam zawodnik. Wybaczcie ale są zawodnicy niesamowicie dręczeni przez piłkarzy drużyn przeciwnych a i tak unikają tych kontuzji RvP podobnie jak Diaby co chwile jest kontuzjowany. Nie będę nic więcej mówił ale są zawodnicy którzy po prostu są sprzedawani ze swoich drużyn jak przez większość czasu nie ma z nich pożytku.
Przykład Hargreaves, jego czas powoli dobiega końca, kiedy grał utrzymywał niesamowicie wysoki poziom tylko że grał bardzo żadko podobnie jest z RvP.

Myślę że to właśnie dzieli na od mistrzostwa w takich klubach jak Man Utd jeśli ktoś naprawdę długo nie pomaga zespołowi to się go pozbywają i ściągają kogoś innego u nas się wierzy w piłkarzy bardzo długo, tylko że my nic nie zdobywamy od 2005 a Man Utd na każdym froncie zawsze do samego końca może liczyć na jakiś puchar gdzie my w kwietniu powoli się żegnamy ze wszystkim.

Kolejna rzecz Nasri zdecydowanie na lepszą ocenę zasługuję jego słabe mecze, hmmmm słabe mecze tylko że jak on jest mniej widoczny to dlatego że jest kryty przez 2-3 zawodników (Man Utd) i nikt mu się nie pokaże, tylk że wtdy winą za wynik obarcza się tych co niby zawiedli z tym że on i tak był najjaśniejszym punktem zespołu.

Fabregas w tym sezonie nie błyszczy z wyjątkiem kilku chwil w sezonie jednak nie schodzi ze swojego bardzo wysokiego poziomu.

Clichy on już od 2 lat gra tak samo, mam wrażenie że się nie rozwija w ubiegłym sezonie również popełniał błędy w obronie a do akcji ofensywnych włączał się niezwykle słabo, widać że się nie czuje zagrożony że może wylecieć z pierwszej 11.

Djourou patrząc na jego grę i Squillaciego to szwajcar gra o niebo lepiej. Francuz jest totalnym niewypałem, jak zobaczyłem go w meczu z Man UTD jak wychodzi na boisko to modliłem się o remis, o pół głowy niższy PJS strzelił bramkę głową, keidy ten go pilnował, powinien zostać sprzedany, a Wenger powinien sprowadzić naprawdę solidnego obrońce bo dalej nic nie wygramy.

Podsumowując ogólnie nasza gra na przestrzeni sezonu wygląda bardzo obiecująco z wyjątkiem naszej obrony. Nie wie czy Wenger nie wie że to obroną wygrywa się mecze.

Barcelona nie mogła by sobie tak śmiało poczyniać w ataku gdyby ich obrona grałaby tak nierówno.

Reprezentacja Francji z 98 roku opierała się właśnie na obronie i Zidane czy Petit nie mogli by tworzyć n-tych ataków gdyby ich obrona grała kiepsko.

Pamiętacie Chelsea za czasów José Mourinho, on wtedy rywala za miedzy zaczynał budować właśnie od obrony.

Takich przykładów można mnożyć i mnożyć. Arsenal nic nie wygra po raz kolejny jeśli nasza obrona nie będzie grała na odpowiednim poziomie, są w naszych szeregach naprawdę wybitne postacie jeśli chodzi o tą formacje (Sagna, Kościelny, Djourou, Vermaelen) ale wystarczy że jakiś zawodnik będzie kontuzjowany a drugi pauzuje z powodu czerwieni nasza obrona się sypie. Brakuje nam lidera w obronie i jeśli takowy się nie pojawi, a zawodnicy tacy jak Clichy nie będą chcieli podnieść swojego poziomu gry to nasze ambicje będą mogły sięgać miejsca na podium, jednak nie tego najwyższego niestety, a w tej chwili bez wątpienia najbliżej tego miejsca jest drużyna prowadzona przez Fergusona.

Arsenal1994 komentarzy: 749704.01.2011, 15:48

z Wolves? z City? Jeśli mnie pamięć nie myli

Cesc_AFC komentarzy: 99 newsów: 104.01.2011, 15:45

mam do was pytanie. w których meczach fabiański został uznawany MOTM w tym sezonie?

rage6 komentarzy: 54104.01.2011, 15:44

Wszystko wszystkim ale Wilshere nie był lepszym zawodnikiem od Samira... Dajmy spokój zachwytom nad młodzieńcem mimo talentu nie był on na pewno tak ważny jak Nasri.

Arsenal1994 komentarzy: 749704.01.2011, 15:44

Zaniżamy, bo Nasri mimo wszystko bardziej od niego błyszczy a szóstki Samirowi nikt raczej nie postawi, gdyż Francuz chcąc mieć taką ocenę musiałby grać genialne zawody co mecz a jak wiemy takie spotkania jak z Fulham nie można zaliczyć do jego codzienności.

jan111to komentarzy: 52604.01.2011, 15:38

koscielny 4-
nasri 5+
arszawin 3+ - na zachęte

evelred komentarzy: 369104.01.2011, 15:36

koscielny 3+
clichy 2+
gibbs 5
denilson 4+
arszawin 5
wilshere 5-
nasri 6

reszta jest ok

sebaarsenal komentarzy: 159904.01.2011, 15:31

ludzie dlaczego chcecie zaniżać ocenę Jackowi? ocena jest moim zdaniem w pełni uzasadniona on odwala czarną robotę jak mało kto przy tym jest dobry technicznie potrafi zagrać prostopadłą piłę albo kogoś ładnie wykiwać . To jest nasza przyszłość

madjer komentarzy: 553404.01.2011, 15:27

Nasri 5+ ,Wilshere 5 ....

JanekB komentarzy: 79704.01.2011, 15:15

Ja jutro wyszedłbym tak :
------------------------Łukasz------------------------
Sagna------------Dj---------------Kos----------Gael
---------------------------Songinho------------------
----------------Cesk----------------------Deni-------
Samir--------------------Robin----------------Arsza

I gdzieś w środku Theo Maruan Jacek in

Arsenal1994 komentarzy: 749704.01.2011, 15:13

Patryk > normalnie jakbyś siedział w mojej głowie :P Wszystkie te z którymi się nie zgadzasz są identyczne do moich i wystawiasz im ocenę także taką samą jak z moimi odczuciami :D
Dodałbym może jeszcze do tego Clichy'ego i to +3 zamieniłbym na -3 reszta, jest wporzo :D

concrete13 komentarzy: 869804.01.2011, 15:13

patryk --> :) ale ja chcę dziś :P..oj nie wiem czemu ale byłem przekonany , że to już dziś .. muszę zacząć chodzić spać o normalnych godzinach ...

Dawid04111 komentarzy: 13296 newsów: 1404.01.2011, 15:11

NASRI wg mnie 6. Cesc... Co??? 5??? Za co za 2/3 dobre mecze. Cesc jakieś 4-. Dalej gdyby nie kontuzja to Theo by miał 5 lub 6 ale liczy się cały sezon więc 4+/5- Tak to chyba dobrze. Szczęsnemu dał bym 3 hehe Nie no chyba nie :)

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9804.01.2011, 15:10

Nie wyszedłbyś tak dziś ponieważ mecz jest jutro :D

concrete13 komentarzy: 869804.01.2011, 15:06

tak bym dziś wyszedł na City..

------------Fabian-------------

Sagna-DJ--Kościelny--Clichy

------Song---Denilson-------
----------Fabregas-----------

Theo-------------------Samir
-----------RVP----------------

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9804.01.2011, 15:00

Jak na debiut tekst bardzo udany. Można by poprawić co nieco tak jak napisał Peter_HK44, ale ogólnie jest dobrze :)

Co do ocen to nie ze wszystkimi się zgadzam, ale po kolei.

Squillaci - Seb dostał 2+... Powinien dostać ocenę niedostateczną (czyli 1) okraszoną dodatkowo naganą dyrektora! ^^

Fabregas - 4+ - Cesc dopiero ostatnimi czasy zaczyna grać tak jak powinien, a na początku sezonu nie wiodło mu się najlepiej i nie przypominał Fabregasa jakiego chcemy oglądać. Czwóreczka na semestr z drobnym plusikiem w zupełności wystarczy.

Song - 4- - Można Aleksowi zostawić już tą czwórkę, ale z minusem. Za bardzo dał się nam - kibicom - we znaki, zmieniając się od czasu do czasu w Songinho, który niezmiernie irytował nas w pewnych momentach obecnego sezonu ;)

Wilshere - 5+ - Jackowi dam 5.

Nasri - 5 - Samirowi za to 5+. ^^

Arszawin - 3 - Jak popatrzeć co większą część sezonu gra Arsza to 3 wydaje się bardzo dobrze dobraną oceną. Jednakże statystyki każą mi podwyższyć do 4-, o tak będzie cool.

W większość różnice są oczywiście niewielkie, ale jest dla mnie lepiej :P

ja8pl komentarzy: 296604.01.2011, 14:54

vela do 11 !!!! na mecz z city!!

kanonier1991 komentarzy: 8204.01.2011, 14:49

Panowie kazdy ma inne poglądy :) i na pewno każdy by tak samo nie ocenił każdego z osobna zawodnika... Fajny ogólnie artykuł i oby więcej podobnych, nie każdy ma takie same zdanie :)

Kozak0700 komentarzy: 92004.01.2011, 14:39

tekst fajny ale mam zastrzezenia.

Nie wiem moze ogladalismy inny mecz ale squillaci gral slabo z chelsea i tutaj jest ewidentny blad, raz zawalil gola drugi raz by zawalil ale go fabian uratowal i gral strasznie niepewnie.
Samir zdecydowanie najlepszy ze wszystkich i powinien miec minimum -6, wilshare zawyzona ma ocene, bo jest dobry ale nie robi szalu strasznego dlatego +4 i Cesc to -5 to chyba za nazwisko mu dales bo +4 powinien dostac, zagral kilka fajnych pilek i tyle, wraca do formy ale za tamta runde zdecydowanie +4 i nie wiecej

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1504.01.2011, 14:34

Artykuł spoko, ale mam dwie uwagi ... mianowicie oceny Arszawina i Nasriego:P O ile Nasri wg. jest zbyt nisko oceniony bo jeśli Jack ma 5+ to Samir powinien mieć taką samą lub lepszą ocene. A tera Andriej ... może całych meczy kapitalnie nie gra, ale potrafi jednym podaniem nam zmienić wynik, a więc 4 dla Arszy to minimum

cesc1792 komentarzy: 48004.01.2011, 14:28

jak czytam ocene dla Sebastiana to przypomina mi sie odpowiedź przy tablicy z chemii w gimnazjum "bardzo ładnie, 2+"...

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3004.01.2011, 14:24

@GunnersFan9
To samo miałem napisać. Wreszcie zawiesili tego jełopa.

GunnersFan9 komentarzy: 8703 newsów: 804.01.2011, 14:20

Tak z innej beczki Bowyer zawieszony na trzy mecze!:D

Cesc1994 komentarzy: 447004.01.2011, 14:17

Bardzo dobry artykuł;) Nie zgadzam się jedynie z ocenami dla Wilshere'a i Nasriego (jak już to odwrotnie) oraz Fabregasa (o pół niżej).

GunnersFan9 komentarzy: 8703 newsów: 804.01.2011, 14:16

samir87;- dlatego zaznaczyłem,że to nasz najlepszy zawodnik i bez wahania powinien dostać 5 zaznaczający przy tym,że fabregas został oceniony za wysoko. 5 a 5- to żadna róznica w ocenie,ale patrząc już na poczynania tych zawodników na boisku widac kolosalną różnicę.

Micklbn komentarzy: 210704.01.2011, 14:11

Dobry artykuł. Zgadzam się w pełni z ocena Koscielnego wiele osób najeżdża na niego nie mam pojęcia z jakiego powodu, przecież gra dobrze;] dużo lepiej od drugiego francuza wiadomo o kogo chodzi.. Koscielny czyści górne piłki, kosi równo z trawą i jest mega twardy jak tak popatrze na jego występy to chyba we wszystkich padał na murawe po jakimś ciosie w głowe. Bardzo twardy zawodnik, ale fakt zdecydowanie lepiej gra w parze z johanem.

concrete13 komentarzy: 869804.01.2011, 14:09

według Mnie z obrońców najwyższą notę ( patrząc na całą pierwszą część sezonu) powinien dostać Bacary .. może się nie wyróżniał czymś wielkim , ale praktycznie w każdym meczu był solidnym punktem obrony...inna sprawa , że był mało doceniany przez osoby , które przyznawały noty ( sky, goal, k.com) albo kibiców podczas głosowania na MOTM .... a dośrodkowania to słaba wymówka
co do pomocników to zdecydowanie za niskie oceny dla Andrzeja i Samira..a za wysoka dla Cesca ... i patrząc obiektywnie na napastników.. to wkład w pierwszej części sezonu przez Robina był praktycznie niczym w porównaniu do Szamana, który powinien mieć najwyższą notę.. to że potem spuścił z tonu to już inna sprawa i nie do końca jego wina ..

"klask" "klask" "klask" na otuchę :)

Cortez komentarzy: 579 newsów: 104.01.2011, 14:04

Fabregas 4+, Nasri 6- :) Reszta jest ok. Nasri w krytycznych momentach, kiedy reszta drużyny grała piach, ciągnął naszą grę, gdyby nie on, to mielibyśmy na koncie kilka pkt mniej (choćby wygrany niemalże w pojedynkę mecz z Fulham, gdzie reszta drużyny myślała nie wiadomo o czym...)

Peter_HK44 komentarzy: 168704.01.2011, 13:59

siersciu > Ty tak na serio... ? Gdybyś przeczytał ten tekst ze zrozumieniem to wiedziałbyś kto jest autorem...

clash123 komentarzy: 188004.01.2011, 13:57

po przemysleniu odjalbym jeszcze cescowi , 4+ ....to max , i nie wydaje mi sie zeby Jack byl najlepszym zawodnikiem sezonu, zdecydowanie prym wiedzie tu Samir Nasri...gdyby oceniac kto zrobil najwiekszy postep od zeszlego sezonu wtedy Jacku jak najbardziej 5+ ale na dzisiaj mocne 4+....

siersciu komentarzy: 587 newsów: 104.01.2011, 13:55

Patrze na autor:Przemysław Szews-wiec nie kumam...ale Wiesz ajk jest...stary jestem i nie kumam tych netowych wałków:)

clash123 komentarzy: 188004.01.2011, 13:51

Arszawin zdecydowanie za nisko, statystyki nie klamia, on ma juz 9 asyst w lidze i kilka bramek, zmienil styl gry, jest mniej efektowny ale czy naprawde mniej efektywny...??? to nie jest jego zyciowa forma ale ocena 3 to zdecydowanie za malo, moim zdaniem bardzo mocna 4 ...

Następny mecz
Ostatni mecz
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com