Declan Rice zapewnia Arsenalowi zwycięstwo nad Newcastle
18.05.2025, 20:04, Mateusz Kolebuk
1926 komentarzy
Arsenal zakończył sezon na własnym stadionie, pokonując Newcastle United 1:0 dzięki fantastycznemu trafieniu Declana Rice'a. Dzięki temu zwycięstwu Kanonierzy zapewnili sobie miejsce w przyszłorocznej Lidze Mistrzów.
Raya bohaterem pierwszej połowy
Goście z Newcastle przyjechali do Londynu z zamiarem zdobycia trzech punktów, które zagwarantowałyby im powrót do europejskiej elity. Jednak David Raya miał inne plany. Bramkarz Arsenalu popisał się serią znakomitych interwencji, które utrzymały wynik bezbramkowy do przerwy. Już na początku meczu musiał ratować sytuację po błędzie przy wyprowadzeniu piłki, a później kilkakrotnie udowodnił swoją klasę, broniąc strzały m.in. Bruno Guimaraesa i Tino Livramento.
Arsenal próbował odpowiedzieć, ale Nick Pope skutecznie zatrzymał próbę Thomasa Parteya po rzucie rożnym. Mimo to Raya musiał jeszcze raz wykazać się refleksem, broniąc strzały Harveya Barnesa i Dana Burna.
Rice daje zwycięstwo
Po przerwie Arsenal wyszedł na boisko z nową energią i już po dziesięciu minutach objął prowadzenie. Bukayo Saka przejął piłkę od Anthony'ego Gordona, a Martin Odegaard podał do Rice'a. Ten nie zastanawiał się długo i huknął z 20 metrów, nie dając szans Pope'owi. To już dziewiąty gol Rice'a w tym sezonie, który tylko podkreśla jego znakomitą formę.
Kanonierzy nie zwalniali tempa i kontynuowali ataki na bramkę Newcastle. Ben White był bliski podwyższenia wyniku, ale jego strzał minimalnie minął słupek. Dodatkowo kibice mogli cieszyć się z powrotu Kaia Havertza po długiej przerwie spowodowanej kontuzją.
Newcastle próbowało jeszcze wyrównać, ale ich wysiłki nie przyniosły efektu. Joe Willock, były zawodnik Arsenalu, również nie zdołał pokonać bramkarza gości.
Co dalej?
Arsenal zakończy sezon wyjazdowym meczem z Southampton, które już pożegnało się z Premier League. Spotkanie odbędzie się 25 maja na St Mary's Stadium i będzie ostatnim akcentem tej kampanii dla Kanonierów przed letnią przerwą.
źrodło: arsenal.com
23 godziny temu 15 komentarzy

10.06.2025, 08:33 4 komentarzy

09.06.2025, 09:46 20 komentarzy

09.06.2025, 09:46 6 komentarzy

07.06.2025, 19:40 41 komentarzy

06.06.2025, 12:49 3 komentarzy

06.06.2025, 12:47 11 komentarzy

06.06.2025, 12:42 1 komentarzy

06.06.2025, 08:08 10 komentarzy

06.06.2025, 08:04 11 komentarzy
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|
-
A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
-
Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
-
Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Dla tych co nie pamiętają historii Arsenal wygrał Europejskie trofeum Puchar Miast Targowych (ang. Inter-Cities Fairs Cup) – europejskie klubowe rozgrywki piłkarskie chyba w 65 roku. Odpowiednik LE wtedy.
@silvano95: prawda, wszyscy będą pamiętać o tym, że United wygrało Fa Cup w 2024, a nie że przegrało LE 2025.
Ja zgadam się z @Dziadyga - Tottenham jest nawet w gorszej sytuacji niż my w 2019, i udało im się zdobyć puchar. Ale obecnie nas już LE nie zadowala, chcemy sięgać wyżej. Jak pisałem wczoraj - czy Emery/Krychowiak lub Simeone oddałby swoje LE za chociaż jedną LM? jestem przekonany, że tak. I my też chcemy walczyć o najwyższe cele
Zasnąłem o 21 że zmeczenia i widzę,że sporo mnie ominęło.
Kejn złamał klątwę pucharowa,ale na obczyźnie,to i kuraki uwolniły się automatycznie z tej klątwy xD sezon fatalny,ale im zazdroszczę pucharu,bo my czemudpdtslis.y w finale wpi**ol 1-4 i jeszcze nas ośmieszył Ziru.Tak więc cenny puchar trafia do nich patrząc na słabiutka sytuację klubu w tym momencie i średni potencjał tak jak my wtedy w 2019 r.
Wiadomo wybór między dżuma a cholerą był żaden,ale wolałem wygraną kuraków niż mulow.Nic bardziej nie cieszy niż porażki prawdziwie znienawidzonego Menczesteru Junajted!
@Moczyknur napisał: "wstąpiłem do pobliskiego pubu w koszulce arsenalu i szalikiem klubowym. Zdążyłem na ostatnie rozdanie więc zamówiłem piwko i usiadłem. Dosiadło się do mnie 2 starszych panów i zaczęliśmy rozmowę. Okazało się, że to kibice Spurs i to ich taki "mały klubowy pub". Opuściłem pub ze wszystkimi zębami, nie zabrano mi szalika i nie nasikano do piwa." @gunner1704 napisał: "Przez 20 lat dziesiątki razy oglądałem NLD w pubie w północnym Londynie(pare razy na stadionie też mi się udało), kibice Tottenhamu oglądali mecze też w tym samym pubie, zawsze siedzieli w grupie, mieli 1 tv, the gooners pozostałe 5 tv okupywało, piwo i tak wszyscy zamawiali przy tym samym barze, to tam normalne, uszczypliwości zawsze były, tak jak i w normalnym życiu, ale kibice Spurs zapewniam, że po takim słabym sezonie w Premier League i nawet po wygraniu nędznej LE, żadnej większej beki nie będą kręcić, to kuraki ale nie debile."
Różnie bywa, łatwo też można znaleźć nagrania jak się kibice Arsenalu i Tottenhamu leją po mordzie, przed chwilą widziałem nagranie jak dwóch kibiców United - jeden starszy, drugi młodszy podobno syn, chociaż widać, że już dorosły, idą obok dziesiątek kibiców kogutów, oczywiście są skandowane w ich stronę jakieś okrzyki, ci to z dystansem kwitują uśmiechem i przechodzą dalej aż nagle na plecy ktoś jednemu wylewa piwo, drugi w nich tym piwem rzuca, kolejnych dwóch którzy są na przeciwko nich wylewa z pogardą temu młodszemu browar na twarz... I tu już przestało być miło, tak że są ludzie i "ludzie" jak wszędzie.
@silvano95 napisał: "liczy się to co jest w gablocie , zawsze to ludzie pamiętają i to ma znaczenie"
Ale to jest spłaszczanie piłki nożnej
Kibicuje się też tu i teraz i warto żeby przez cały rok klub dawał powody do radości
Co wiecej o pucharach też każdy szybko zapomni jak kolejne sezony będą słabe
Dlatego uważam, że liczy się całość, a puchary są zwieńczeniem tej całości
@silvano95 napisał: "Zawsze liczy się to co jest w gablocie , zawsze to ludzie pamiętają i to ma znaczenie"
tutaj pełna zgoda , ale niewielu ma tyle odwagi by przyznać wprost ,ze
Glasner z Crystal aktualnie w jeden sezon ma dokładnie ! tyle samo Pucharów na krajowym podwórku co Arteta (tarczy wspólnoty nie licze ) chodzi mi tylko konkretnie o FA CUP
Glasner 1 one ! season win ( 1 FA CUP)
Arteta !!! 6 season !!! win ( 1 FA CUP )
nie żebym był czepialski i umniejszał Artecie ale to trochę wstydliwa za bardzo wstydliwa statystyka jeśli tu mówimy o procesie który zmierza do nie wiadomo czego ? co chcemy grać w Europie nadal nie jest sprecyzowane bo Arteta wam tego nigdy nie powie , on od zarządu ma dokładnie takie samo zadanie jak Wenger ! czyli Kwalifikacja bezpośrednia DO LM co sezon to jest jak Trofeum na koniec sezonu ! jak daleko zajdą to juz sprawa drugorzędna ważne by tam byli pod pretekstem farmazonu ,ze na Wielkich imprezach trzeba po prostu grać hehe brzmi znajomo ? :D gdzieś to juz słyszałem , xD
ale powiedzieć teraz trzeba otwarcie , Arteta Dostaje w Lato swoje puzzle do brakującej układanki , jezeli nic nie wygra ! to chyba wszystko powinno być jasne ,ze pewnego poziomu juz sie nie da przeskoczyć i przyjdzie ta frustracja :D ta żądza sukcesów , ten głód pucharów xD
żartuje :P Arteta jest tutaj Bezpieczny Forever póki spełnia ten jeden cel czyli Liga Mistrzów co sezon myśle ,ze powoli trzeba sie przygotować na Erę juz nie jak kiedyś Wengerową tylko coś w stylu Arteta Stayera na kolejne 5-10 sezonów o zgrozo ! ... fakty są brutalne Emery nie był gwarantem LM do tego za bardzo Fikał zarządowi , wypalil pamiętam z tekstem ,ze przyszedł do Londynu pomoc zdobywać trofea i liczy an wsparcie wiadomo kogo to sie Chłopina musiał zdziwić hoho :D
@pawel_1986 napisał: "pewnie, że wolałby grać w Arsenalu, który nic nie wygrał od 21 lat. A z Bayernem tylko mistrza walnął."
Z takim napastnikiem jak Kane świętowali byśmy drugiego mistrza z rzędu
@Garfield_pl napisał: "Panie, to są tylko ploteczki, tak samo jak o tych gyokeresach i innych na tym etapie. Jedyne coś bliskiego potwierdzenia to Zubimendi:) tak czy inaczej jak co okienko zalecam spory dystans i czekanie na oficjalki, jeśli ktoś zbyt emocjonalnie reaguje na każdy z setek newsów, które będą się pojawiać:) Ornstein i Romano to już jakieś w miarę pewne źródła, reszta to już trzeba brać poprawkę:)"
W każdej plotce jest ziarnko prawdy... Biorąc pod uwagę jak wyglądają nasze okienka transferowe to wcale się nie zdziwie, że tak jest... ile razy już tak było (nawet za Artety), że potrzebowaliśmy zawodnika na pozycje X i Y, a kupiliśmy na pozycje Z bo akurat na tamte pozycje zawodnicy byli za drodzy itd... Dlatego akurat takie coś mnie jakoś nie dziwi ale mocno niepokoi.
@Furgunn: pewnie, że wolałby grać w Arsenalu, który nic nie wygrał od 21 lat. A z Bayernem tylko mistrza walnął.
Zawsze liczy się to co jest w gablocie , zawsze to ludzie pamiętają i to ma znaczenie
Ciekawe co teraz myśli sobie Harry Kane xd
@Nicsienieda napisał: "Wasz piłkarz sezonu? Tyle kontuzji, tylko Rice i Raya stabilnie"
Gabriel M, rice, raya
@Nicsienieda: Dla mnie Rice. Odkryciem sezonu oczywiście MLS, a niespodzianką Kiwior.
@gunner1704 napisał: "kibice Tottenhamu oglądali mecze też w tym samym pubie, zawsze siedzieli w grupie, mieli 1 tv, the gooners pozostałe 5 tv okupywało, piwo i tak wszyscy zamawiali przy tym samym barze, to tam normalne, uszczypliwości zawsze były, tak jak i w normalnym życiu"
W zeszłym roku prosto po domowym meczu w LM z RC Lens poszedłem piechotą pół godziny spotkać się ze znajomą. Musiałem na nią poczekać wiec wstąpiłem do pobliskiego pubu w koszulce arsenalu i szalikiem klubowym. Zdążyłem na ostatnie rozdanie więc zamówiłem piwko i usiadłem. Dosiadło się do mnie 2 starszych panów i zaczęliśmy rozmowę. Okazało się, że to kibice Spurs i to ich taki "mały klubowy pub". Opuściłem pub ze wszystkimi zębami, nie zabrano mi szalika i nie nasikano do piwa.
Losnumeros kibicuje Arsenalowi, ale nie wydałby grosza na bilet czy koszulkę klubową bo są częścią mafii piłkarskiej. Zwalnia Artetę, ale np. na mecze z Realem odpuścił plewienie grządek. Kłóci się z każdym najlepiej o wszystko, bo wie wszystko najlepiej. Tak więc kto się z nim nie zgadza, jest kibicem Spurs i wydaje się, że staje w obronie społeczności k.com obnażając delikwentów, społeczności której tak bardzo nie lubi, a nadal ma tu konto... Nikt go jeszcze nie rozszyfrował i myślę, że ta jego wielobiegunowość zyskuje codziennie nowe oblicza.
Wasz piłkarz sezonu? Tyle kontuzji, tylko Rice i Raya stabilnie.
@jumanji: Przez najbliższy czas na pewno nie. United zgarnia miano klubu z którego będzie kręcona największa beka szczególnie dlatego że pozwolili Spurs wygrać trofeum, a kibice Spurs będą mówić że mieli najlepszy sezon z klubów w Londynie bo wygrali Europejskie trofeum i wchodzą tak samo do LM jak Arsenal. Wiadomo, kasa mniejsza za miejsce w lidze ale nikt nie będzie o tym pamiętał za kilka lat. Ogólnie kibicom Arsenalu się mega dostaje po dupie za ten sezon i mam nadzieję że w okienku transferowym będą zrobione odpowiednie ruchy i Arteta coś dowiezie w przyszłym sezonie, bo jeżeli nie to ciężko będzie znaleźć argumenty na to żeby go trzymać.
@losnumeros: często się odnosisz do Fergusona a wiesz w ogóle w którym sezonie Fergi zdobył pierwszy puchar z United i wiesz że był blisko zwolnienia ?
czas do spania do usłyszenia papa
ps wiecie z czym mi się czerwony kojarzy?
Przez 20 lat dziesiątki razy oglądałem NLD w pubie w północnym Londynie(pare razy na stadionie też mi się udało), kibice Tottenhamu oglądali mecze też w tym samym pubie, zawsze siedzieli w grupie, mieli 1 tv, the gooners pozostałe 5 tv okupywało, piwo i tak wszyscy zamawiali przy tym samym barze, to tam normalne, uszczypliwości zawsze były, tak jak i w normalnym życiu, ale kibice Spurs zapewniam, że po takim słabym sezonie w Premier League i nawet po wygraniu nędznej LE, żadnej większej beki nie będą kręcić, to kuraki ale nie debile. Koleś nie ma pojęcia o kulturze kibicowania w Londynie, w dupie był gówno widział, a pieprzy farmazony od paru godzin…tak Wszyscy wiemy, że kury to lokalny rywal i co?
Precz z Artetą!!
Precz z komuną!!
Dzulian
"Wygrana wygranej nierówna" kwiat polskiej młodzieży na tej stronie a to wybitny matematyk teraz nie ustraszony strateg co komuchów w 1920 pozamiatał. Przepraszam panowie nie chciałem przeszkadzać. Wszystko gra pozdrawiam
@Matrix253:
Myślisz, że teraz już nie będą się śmiać z totków?? Bo wreszcie wygrali jakiś europejski puchar?
@hanzo88h napisał: "Brawo! Jednak kawał matematycznego łobuza z Ciebie Brawo!"
Widzisz, szybko się uczę
Jeszcze pojąć o co chodzi w 2+2 = 17 i można pisać mature
adek504
"Ty = 1 Arsenal = 0" Brawo! Jednak kawał matematycznego łobuza z Ciebie Brawo!
Mieszkam w Londynie 20 lat i mogę spokojnie powiedzieć że każdy kibic Arsenalu był dzisiaj za United. Tak naprawdę to tylko kibice Liverpoolu byli za Spurs. Spurs zdobywające trofeum to dramat który będzie się ciągnął przez następne tygodnie, miesiące a może i lata biorąc pod uwagę jak bardzo będą tym żyć kibice Spurs. Przestali być na tą chwilę banter club a tego nikt nie chciał. W dodatku Ange który mówił że w drugim sezonie wygrywa trofea, i rzeczywiście wygrał...koszmar, lol.
@hanzo88h:
Wygrana wygranej nierówna stary komuchu.
Można wygrać 500 zł w zdrapke albo 5 milionów. Tworzysz narrację jakby Ligę Mistrzów ktoś wygrał.
@hanzo88h napisał: "Przynajmniej coś wygram. Wygrana mówi Ci to coś ?Triumf? Zwycięstwo? Wiktoria może masz koleżankę która ma tak na imię? Popularne imię teraz..."
No i widzisz, będzie co świętować!
Przy okazji zaliczysz lepszy sezon od Arsenalu
Ty = 1 Arsenal = 0
Od razu wiadomo kto jest lepszy ;)
no dobra to Zubi i Victor juz przyklepani :D teraz eze Simons albo ten Rodrygusa i fajnie: D byleby szybko zamknąć te 3 transfery i potem mozna na spokojnie ewentualnie ogarnąć in czy jakichś patałachów out :D
adek504
"Nie wiem czy świadomie czy nie, ale jeszcze parę komentarzy i zaliczysz lepszy występ w sekcji komentarzy od losnumerosa, a to już osiągnięcie xd"
Przynajmniej coś wygram. Wygrana mówi Ci to coś ?Triumf? Zwycięstwo? Wiktoria może masz koleżankę która ma tak na imię? Popularne imię teraz...
Żeś kur.. zrobił z rywalizacji Arsenal Tottenham rywalizacje jak Barca Real a im bliżej Barcy z Espanyolem gdzie Espanyol =Tottenham - najbardziej nienawidzi Barcy a Barca ma ich w peesdzie bo ci nienawidzą Realu a Espanyol zlewają ciepłym moczem. Bo z kim Tottenham miałby rywalizowac będąc notorycznie cienkim jak siki pająka?
@hanzo88h napisał: "ty adek i jumanji 2+2 to 17?"
Nie wiem czy świadomie czy nie, ale jeszcze parę komentarzy i zaliczysz lepszy występ w sekcji komentarzy od losnumerosa, a to już osiągnięcie xd
@losnumeros napisał: "Cały czas trzymam się swojego zdania."
No przykro mi no
@losnumeros napisał: "Do tych osób co piszą że jutro będzie git w Londynie, to Enrique da wam info jak było "git"."
Nie no będzie przejeb*ne. Kibice Arsenalu to pewnie z miesiąc z domów nie wyjdą bo Spurs wygrało puchar. Taka jest piłka i tyle. Będą mieć swoje "5 minut" i na pewno to wykorzystają w lokalnych "uprzejmościach" ale to by było na tyle. Człowieku przejmujesz się tym jakby w Londynie po tej wygranej wybuchała jakaś wojna i ludzie by zaczęli ginąć. Wygrali, nikt im tego nie odbierze.
@hanzo88h napisał: "ty no zadałem mu proste pytanie czy zespół A = LM i 0 pucharów jest lepszy od zespołu B = LM i 1 puchar?"
No może w piłce nożnej na wikipedii nie i jeżeli dla Ciebie półka nożna do tego się sprowadza to ok, masz rację
Chociaż tam też będzie widniało, że oni zajęli 17 miejsce, a my drugie i o ile 2 miejsce ktoś jeszcze czasem pamięta to 17 już nikt ;)
Co więcej sezon trwa 10 miesięcy, a nie 1 dzień i przez te 10 miesięcy to my prawie co 3 dni mogliśmy świętować jakieś zwycięstwo gdzie Spurs co chwila dostawali jakiś oklep, a ich droga do pucharu wiodła np przez Bodo gdzie my w tym czasie rozbijaliśmy Real i zrobiło to większe echo na świecie niż ich wygrana dzisiaj
ty adek i jumanji 2+2 to 17?
@hanzo88h napisał: "ty no zadałem mu proste pytanie czy zespół A = LM i 0 pucharów jest lepszy od zespołu B = LM i 1 puchar?"
Nie no masz racje, Tottenham jest lepszy do Arsenalu xD @losnumeros napisał: "Do tych osób co piszą że jutro będzie git w Londynie, to Enrique da wam info jak było "git"."
Oczywiście, że jutro będzie git w Londynie, a co kibice Arsenalu mają się teraz pociąć, bo Tottenham wygrał LE? xD Nie dla każdego czyjś sukces jest jego porażką a na koniec dnia to tylko sport.
kur kolejny sporo was tu.
@Lamoreaux napisał: "Doradze Ci zupełnie z serca, że byłbyś idealnym politykiem"
To właśnie Mikel jest taką osobą i nakręcił makaron na uszy większości, a oni podążają za nim jak za guru. Wenger czy Ferguson to powinni wziąć korepetycje u Mikela jak trenować drużynę
@hanzo88h napisał: "ty no zadałem mu proste pytanie czy zespół A = LM i 0 pucharów jest lepszy od zespołu B = LM i 1 puchar?"
A liga to się już wcale nie liczy tak???
Tu się nikt ze zwycięstwa nie cieszy tylko z porażki zespołu który od czasów wengera i safa był realnym naszym rywalem. Im dalej są od LM tym też na rynku nie poszaleją i powrot na swoje tory zostanie znacznie opóźniony, im później tym lepiej. A tottki? Zaraz znowu o nich zapomnimy. Pokręcą się koło środka tabeli albo utrzymają poziom z tego sezonu ligowego i tyle.
No i Gyo się nie wpierdzieli przynajmniej w to bagno mułu , taki zawodnik powinien walczyć o najwyższe cele. Mam nadzieję że Arteta tego nie spierdzieli i będzie to robił u nas.
@losnumeros:
Doradze Ci zupełnie z serca, że byłbyś idealnym politykiem. Szczególnie dobrze pelnilbys rolę, gdyby zapraszali cię do jakichś programów i wtedy mógłbyś mówić co ci ślina na język przyniesie, zupełnie nie odnosząc się do meritum tematu.
Patriko
ty no zadałem mu proste pytanie czy zespół A = LM i 0 pucharów jest lepszy od zespołu B = LM i 1 puchar?
@hanzo88h napisał: "masz czasami refleksie że nie jesteś za mądry czy spływa to po tobie?"
Czasami mam, ale potem pojawiają się tacy jak Ty i wtedy rozwiewają moje refleksje, bo widzę że inni mają gorzej ;)
@Lamoreaux: @Garfield_pl: To właśnie wy macie jakieś kompleksy. Cały czas trzymam się swojego zdania.
adek504
odporność na wiedze jest dość powszechna na pewno masz wielu kolegów.
Czy większość osób wie na tej stronie stronie że Spurs to lokalny rywal? Czy religia pod imieniem Mikela zmienia wam tok myślenia? Do tych osób co piszą że jutro będzie git w Londynie, to Enrique da wam info jak było "git".
@hanzo88h napisał: "masz czasami refleksie że nie jesteś za mądry czy spływa to po tobie?"
A ty masz czasami refleksje, że jesteś ignorantem czy tak jak większość z nich nawet o tym nie wiesz?
@losnumeros: idź już spać, bo serio nic nie rozumiesz xD
@losnumeros napisał: "Nie wierzę. To ja ten zły. Cieszcie się z zwycięstwa Spurs, to jest coś normalnego"
Strasznie lubisz na podstawie jakichś pojedynczych wypowiedzi, generalizować i pisać do ogółu.
To trochę tak jakby jakaś kobieta Cię odrzuciła, a Ty byś zaczął pisać - że żadna Cię nie chce, kobiety nie wiedzą co dobre.
Przecież jakieś 99% kibiców AFC miało w dupie ten finał i wywalona trąbkę kto wygra. Jedynie może jakiegoś delikatnego faworyzowania, mógł dodać fakt, że w razie wygranej ManU, Gyokeres czy ktoś tam może mieć jakiś dylemat w wyborze klubu.
Gdyby united wygralo, pewnie by coś tam mogli pokonkurowac na rynku, ale teraz sprawa się rozwiązała.