Arsenal - Kairat 3:2. Faza grupowa LM zakończona zwycięstwem

Arsenal - Kairat 3:2. Faza grupowa LM zakończona zwycięstwem 29.01.2026, 10:23, Mateusz Kolebuk 164 komentarzy

Arsenal kontynuuje swoją imponującą serię w Lidze Mistrzów, notując ósme zwycięstwo z rzędu po wygranej 3-2 nad Kairat Almaty. Choć wynik sugeruje wyrównane starcie, to Kanonierzy mogli pokusić się o bardziej przekonujące zwycięstwo.

Mikel Arteta postanowił nieco zamieszać w składzie, dając szansę m.in. Kaiowi Havertzowi, który już w drugiej minucie popisał się świetnym podaniem do Viktora Gyokeresa. Szwed nie zmarnował okazji i otworzył wynik spotkania. Chwilę później VAR dopatrzył się faulu Riccardo Calafioriego w polu karnym, co zaowocowało rzutem karnym dla Kairatu, który pewnie wykorzystał Jorginho.

Havertz nie zamierzał jednak na tym poprzestać. Po efektownym dryblingu zdobył swoją pierwszą bramkę od lutego 2025 roku, kiedy to Arsenal rozgromił Manchester City 5-1. Gyokeres miał kilka okazji, by podwyższyć prowadzenie, ale brakowało mu skuteczności. Niemniej jednak, jego zaangażowanie przyniosło efekt w postaci asysty przy trzeciej bramce, którą zdobył Gabriel Martinelli.

Druga połowa nie była już tak emocjonująca. Arteta zdecydował się na zmiany, wprowadzając m.in. Martina Odegaarda i Piero Hincapiego. Tempo gry spadło, a Arsenal nie zdołał już tak dominować jak przed przerwą. Eberechi Eze wyróżnił się kilkoma kluczowymi podaniami, ale Gabriel Jesus i Noni Madueke nie potrafili ich wykorzystać.

Pod koniec meczu Kairat zdobył bramkę kontaktową, co nieco zepsuło obraz całego spotkania. Arteta dał szansę debiutu młodym zawodnikom, co pokazuje, że traktował ten mecz jako okazję do rotacji składu.

Po meczu Arteta podkreślił znaczenie serii ośmiu zwycięstw w Lidze Mistrzów oraz rolę Havertza w drużynie:

- Jestem dumny z zawodników i naszej serii w tej fazie rozgrywek. Wygranie ośmiu meczów z rzędu w Lidze Mistrzów to nie lada wyczyn. Kai to wyjątkowy zawodnik, który daje nam wiele możliwości i będzie kluczowy w drugiej części sezonu.

Zwycięstwo nad Kairatem pozwoliło Arsenalowi na odpoczynek kluczowych graczy przed nadchodzącym starciem z Leeds. Choć wynik mógł być bardziej okazały, to najważniejsze jest przygotowanie do trudnego meczu wyjazdowego w Premier League.

Kai HavertzMikel ArtetaRaport pomeczowy autor: Mateusz Kolebuk źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Marzag komentarzy: 48577 newsów: 129.01.2026, 16:39

@wnw46 napisał: "Sporting mial mega pake zagrali pod wiktora zeby zrobil bramki i na nim zrobili kase :0"
Teraz tak pompują Luiza Suareza bramkami, ciekawe kto się nabierze.

adek504 komentarzy: 370829.01.2026, 16:38

@Marzag napisał: "Hmm, ciekawe czy ktoś jeszcze wszedł w drugiej połowie czy tylko Martin."

Sądząc po komentarzach to Odegaard wyszedł sam na drugą połowę
Patrząc po tym, że przegraliśmy ja 1 na 11 piłkarzy tylko 1:0 to był wybitny wystep

Marzag komentarzy: 48577 newsów: 129.01.2026, 16:38

@alexis1908 napisał: "Ty dzisiaj jeszcze większe głupoty piszesz niż zwykle nie chce być niemiły ale wszystko w porządku ?"
Pewnie, że tak @alexis1908 napisał: "możliwe że Zara oceni że Kaka Nesta i Maldini też by siedzieli na trybunach ;)"
A to akurat tylko w twojej głowie się zadzieje, tak jak zresztą mnóstwo rzeczy które innym imputujesz :) @bobocian napisał: "No w Milanie z Maldinim, Nestą, Kaką i resztą starej szkoły miał plac. I był ważnym ogniwem zarówno w jednej z największych drużyn w historii jak i w reprezentacji. Nie bez powodu :)"
Inne czasy były, dziś taki chłop co nie rozumie gry a umie tylko krzyczeć i faulować nie miałby posłuchu w szatni. Przecież nie jest tak że ludzie potrzebują żeby ktoś na nich nakrzyczał żeby czuli że są odpowiednio zmotywowani do meczu pod względem mentalnym.

Ludzie potrzebują lidera, takiego na którego mogą liczyć że ich pociągnie gdy oni zaniemogą a nie chłopa co wyleci z boiska, ale zrobi groźną minę i będą w jeszcze większym gównie niż byli.

wnw46 komentarzy: 207529.01.2026, 16:37

Sporting mial mega pake zagrali pod wiktora zeby zrobil bramki i na nim zrobili kase :0

bobocian komentarzy: 161629.01.2026, 16:36

@alexis1908:
Przyjmując nawet, że Gattuso był najsłabszym ogniwem tamtego zespołu, to i tak zjada całą naszą dzisiejszą wesołą gromadkę pod względem charakteru. A był najsłabszy. Więc co to mówi o naszych (jakby to Borek powiedział) umiejętnościach wolicjonalnych :D

alexis1908 komentarzy: 852929.01.2026, 16:32

@bobocian: możliwe że Zara oceni że Kaka Nesta i Maldini też by siedzieli na trybunach ;)

aikon90 komentarzy: 67929.01.2026, 16:28

@Hadukat92: Edu jaki był to był ale przynajmniej sprowadzał piłkarzy którzy potrafią przyjąć piłkę w pełnym biegu.

alexis1908 komentarzy: 852929.01.2026, 16:26

@Marzag: Ty dzisiaj jeszcze większe głupoty piszesz niż zwykle nie chce być niemiły ale wszystko w porządku ?

bobocian komentarzy: 161629.01.2026, 16:26

@Marzag:
No w Milanie z Maldinim, Nestą, Kaką i resztą starej szkoły miał plac. I był ważnym ogniwem zarówno w jednej z największych drużyn w historii jak i w reprezentacji. Nie bez powodu :)

fabregas1987 komentarzy: 2694629.01.2026, 16:22

@Mizzou: dzięki

Goonder komentarzy: 893 newsów: 129.01.2026, 16:20

@aikon90: myślałem, że chłop będzie killerem - pozostałe aspekty pozostawiam. I jak będzie dochodził do sytuacji do jakich dochodzili Jesus/Kai i nie kończyli to on będzie na pewniaka je kończył. Niestety jest jak jest. Ale myślę, że on robi zasłonę dymną na końcówkę Ligi Mistrzów i wtedy wszystkich zaskoczy

Barney komentarzy: 2559429.01.2026, 16:18

@Marzag:

Odegaard tez nie zlapal by sie do wiekszosci topowych druzyn w tej formie.

Marzag komentarzy: 48577 newsów: 129.01.2026, 16:14

@bobocian napisał: "I tak i nie. Przedstawiasz sytuację z perspektywy tego co mamy dostępne. Wyobraź sobie, że dziś podpisujemy Gattuso ze swojego prime. Jak myślisz, kto do kogo się dostosuje i wygra próbę charakterów? Kto zostanie liderem? To tylko przykład, by unaocznic różnicę."
no chłop by pewnie na trybunach siedział z jego umiejętnościami piłkarskimi i sposobem gry, to że ktoś nie panuje nad nerwami to jest odwrotność kapitana

Mizzou komentarzy: 622829.01.2026, 16:12

@fabregas1987 napisał: "Ktoś jest w stanie wyjaśnić dlaczego zagramy w 1/8 z drużyna z miejsc 15-18 w tabeli, a nie np. z kimś z 24. miejsca jeśli ten wygrałby swój baraz?"

ponieważ drużyna 9 powinna grać z najsłabszą drużyną czyli 24, a lepiej z 15 niż z 9 dla nas. nikt nie robi rozgrywek pod jedną drużynę.

Hadukat92 komentarzy: 1829.01.2026, 16:12

@aikon90: pomyśl jacy rywale są wystraszeni ze świadomością gry przeciwko szwedzkiej strzelbie, pewnie z kibla na emirates nie mogą wyjść przed meczem XD

fabregas1987 komentarzy: 2694629.01.2026, 16:10

Ktoś jest w stanie wyjaśnić dlaczego zagramy w 1/8 z drużyna z miejsc 15-18 w tabeli, a nie np. z kimś z 24. miejsca jeśli ten wygrałby swój baraz?

bobocian komentarzy: 161629.01.2026, 16:06

@alexis1908:
Odpowiedzialność nie służy Ode zdecydowanie.

bobocian komentarzy: 161629.01.2026, 15:59

@Marzag:
I tak i nie. Przedstawiasz sytuację z perspektywy tego co mamy dostępne. Wyobraź sobie, że dziś podpisujemy Gattuso ze swojego prime. Jak myślisz, kto do kogo się dostosuje i wygra próbę charakterów? Kto zostanie liderem? To tylko przykład, by unaocznic różnicę.

aikon90 komentarzy: 67929.01.2026, 15:59

I gdzie są hejterzy Gyokeresa ja się pytam? Wczoraj bestia doszła do pięciu stuprocentowych okazji z czego wykorzystała aż jedną! To pokazuje, że nie strzela dlatego, że nie potrafi ale dlatego, że zespół nie tworzy mu do tego szans. Wystarczy 5 a najlepiej z 10 stuprocentowych okazji a Szwed na pewno którąś zamieni na bramkę. Czy tak wiele wymaga?

Barney komentarzy: 2559429.01.2026, 15:58

@KapitanJack10:

Nie no 300mln yenow to troche za malo jednak

alexis1908 komentarzy: 852929.01.2026, 15:57

@bobocian: kapitan przywódca i lider jest jeden, pan kółeczko co nawet z Kairatami nie potrafi dobrze zagrać a to już sztuka

Marzag komentarzy: 48577 newsów: 129.01.2026, 15:57

@AR14 napisał: "I co z tego? Martin wszedł i sam widziałeś regres w naszej grze."
Hmm, ciekawe czy ktoś jeszcze wszedł w drugiej połowie czy tylko Martin.

Marzag komentarzy: 48577 newsów: 129.01.2026, 15:56

@bobocian napisał: "Postawić do pionu niepostawionych?"
A mamy takich? @bobocian napisał: "Potrafi wstrząsnąć szatnią?"
To już ani ja ani Ty nie dowiemy się o tym. Ale na pewno jest bardzo asertywny. Gdy w tym sezonie Gyokeres chciał od niego wyżebrać karnego to mu powiedział że nie dziś, że ten jest jego i koniec tematu było, nikt nie był zły, karny został strzelony i gra się toczyła dalej.

O charakterze piłkarzy to my nic nie wiemy poza tym jak reagują na boisku, a Saka to wzór pod tym względem.

AR14 komentarzy: 148929.01.2026, 15:56

[quote@kamo09111 napisał:
Ehe z Kairatem ;-) Zobaczymy jak będzie gąszcz 21 zawodników na ostatnich 30-35 metrach i asekuracja z podwajaniem krycia ;-)

I co z tego? Martin wszedł i sam widziałeś regres w naszej grze.

bobocian komentarzy: 161629.01.2026, 15:51

@Marzag:
Czy Saka jest przywódcą? Czy Saka jest tylko i aż oddanym żołnierzem? Potrafi wstrząsnąć szatnią? Postawić do pionu niepostawionych? Czy potrafi roztoczyć aurę i pociągnąć za sobą resztę drużyny? Nie jestem przekonany. Ale oddać mu trzeba, że ciągnie tę drużynę. Jak nie idzie, to piłka w 100% kierowana jest do niego i stara się chłop, owszem. Ale tutaj mowa o umiejętnościach, a ja o charakterze prawię :)

Marzag komentarzy: 48577 newsów: 129.01.2026, 15:47

@alexis1908 napisał: "Sake to chyba dlatego że jest wychowankiem tu wstawiłeś ?"
A weź może przeczytaj to co napisałem niżej, co ty na to?

alexis1908 komentarzy: 852929.01.2026, 15:45

@Marzag: Calafiori się nadaje na kapitana pełna zgoda chłop ma problem żeby pół sezonu rozegrać bez kontuzji ale będzie idealnym kapitanem. Sake to chyba dlatego że jest wychowankiem tu wstawiłeś ?

Marzag komentarzy: 48577 newsów: 129.01.2026, 15:43

@bobocian napisał: "Zależy jakie kryteria dobierzemy.
Saka już biegał z opaską, nie widziałem różnicy w jego wpływie na grę drużyny. Może i masz rację, że spelniliby się w tej roli, jednak jeżeli za wzór wziąłem (nie tylko pod względem umiejętności, lecz charakteru, ducha, poświęcenia etc.)"

Saka to jest dosłownie twarz Arsenalu obecnego. Miał ogromny udział w tym, że jesteśmy w miejscu w którym jesteśmy. Zawsze jest zaangażowany i skupiony do ostatnich minut, nigdy nie brakuje mu wiary w to że można osiągnąć dobry rezultat i niejednokrotnie poświęcał się dla drużyny pracując czasem więcej w defensywie niż w ofensywie jeśli wymagało tego spotkanie.

bobocian komentarzy: 161629.01.2026, 15:34

@Marzag:
Zależy jakie kryteria dobierzemy.
Saka już biegał z opaską, nie widziałem różnicy w jego wpływie na grę drużyny. Może i masz rację, że spelniliby się w tej roli, jednak jeżeli za wzór wziąłem (nie tylko pod względem umiejętności, lecz charakteru, ducha, poświęcenia etc.) Adamsa, to jest inna liga. Ale tak, uważam, że wymienieni przez Ciebie dają wrażenie, że bardziej spelniliby się w tej roli niż Ode.

Marzag komentarzy: 48577 newsów: 129.01.2026, 15:28

@bobocian napisał: "Poza Ricem nie znajduję nikogo, kto zaslugiwalby na opaskę."
Saka, Gabriel, Timber, Raya, Odegaard, Calafiori

Każdy z nich nadaje się też na kapitana.

KapitanJack10 komentarzy: 6563 newsów: 429.01.2026, 15:22

@Barney napisał: "Ile chciales za niego to realna wycena gosc pikuje z kazdym meczem w dol. Na transfermarkt spada co kazda aktualizacje i slusznie."
Skoro Simons kosztował 65, Gallagher 40, a Woltemade 75, to myślę, że Odegaard to jakieś 300 :)

bobocian komentarzy: 161629.01.2026, 15:19

@Goonder:
Wszystko weryfikuje boisko koniec końców. Poza Ricem nie znajduję nikogo, kto zaslugiwalby na opaskę. Każdy z nich może odejść w każdej chwili, każdy z nich może zostawić Arsenal kwestia pieniędzy. Rice charakterem, zaangażowaniem bije resztę na głowę. Poza Gabrielem, ale obawiam się, że przyjdzie pora rozstania z naszym obrońca, gdy zgłosi się coś z Hiszpanii i sypnie groszem. Tęsknię za Tonym po prostu

super_frog komentarzy: 56829.01.2026, 15:17

@Mizzou: a każdy teraz o tym pisze? bo ja praktycznie bardzo mało widzę takich wpisów w necie.

vitold komentarzy: 403129.01.2026, 15:11

@Barney napisał: "Ile chciales za niego to realna wycena gosc pikuje z kazdym meczem w dol. Na transfermarkt spada co kazda aktualizacje i slusznie."

No nie przesadzaj :PPP

Barney komentarzy: 2559429.01.2026, 15:08

@KapitanJack10:

Ile chciales za niego to realna wycena gosc pikuje z kazdym meczem w dol. Na transfermarkt spada co kazda aktualizacje i slusznie.

Mizzou komentarzy: 622829.01.2026, 15:08

@super_frog napisał: "Bo nie dostana strzału dopaminowego"

czy teraz każdy będzie pisał o dopaminie?

ozzy95 komentarzy: 3370 newsów: 129.01.2026, 15:07

https://www.youtube.com/watch?v=BWbOoB1olA8

Występ Eze z wczoraj. No wychodzi mi jakieś 24 podania z czego tylko 4 do tyłu czy do boku, a reszta progresywna. Nice. Udział przy golu Gyo, bo to on przyspieszył grę do Havertza i rozpoczął akcję z głębi. Strasznie fajnie się na niego patrzy jak pieści tę piłkę, ale przy okazji nie boi się grać szybko i do przodu. Nie ma kółeczek, a jeśli jest balans czy drybling to mają czemuś służyć a nie tylko stopować akcję. Bardzo bym chciał go zobaczyć w lidze w większym wymiarze czasowym.

vitold komentarzy: 403129.01.2026, 15:07

@super_frog napisał: "My gram na 4 frontach co 3 dni."

Dlatego tutaj bardzo duzo osób na Inter wrzucało prawie cała podstawowa 11, racja

vitold komentarzy: 403129.01.2026, 15:04

@KapitanJack10: Dlatego nikt go nie kupi, a my bedziemy sie meczyc

KapitanJack10 komentarzy: 6563 newsów: 429.01.2026, 15:02

@Barney napisał: "Odegaarda to lepiej sprzedac gość nie daje za duzo ,a z 60mln bysmy dostali moze latem. Pozniej to bedzie wart czapke gruszek."
Ode za 60mln xD Myśmy się zatrzymali mentalnie w 2015?
Jakiś placek zagra 3 dobre mecze w Stuttgarcie i biorą 75, a my kapitana za 60 z pocałowaniem ręki xD

super_frog komentarzy: 56829.01.2026, 15:00

powtarzam bo zapomniałem odświeżyć stronę i napisałem pod starym postem :) Ja ciągle mam wrażenie, że tutaj większość komentujących traktuje piłkarzy jak cyborgi. I ze są najlepsi, najbardziej opłacani, w "najbardziej konkurencyjnej lidze Świata" itp. My gram na 4 frontach co 3 dni. To są tylko ludzie oni tez maja rozterki swoje prywatne problemy mega presję ciągły atak z każdej strony w mediach społecznościowych itd. A tutaj mam wrażenie ze niektórzy swoje porażki życiowe cedują na to czy ich ukochany klub wygrywa. Bo nie dostana strzału dopaminowego od wygranej skoro im w życiu się coś nie udało to cisną bezwiednie po wszystkich. A kozłem ofiarnym może być co mecz inny zawodnik plus trener i sztab szkoleniowy.

Hadukat92 komentarzy: 1829.01.2026, 14:54

@Goonder: odpowiedź na to pytanie zależy w dużej mierze od tego kto ma większy wpływ na zarząd poza kulisowo my tego nie wiemy.
Wątpię, żeby Mikel chciał Ode sprzedać, wydaje mi się to niemożliwe.
Kwestia jest taka, że za sprzedażą mógłby obstawać Berta namawiając tym samym do tego zarząd. Wiemy już po przykładzie Gyo i Sesko, że trener i dyrektor mają różne zdania na temat transferów przychodzących. Co do tego kto miałby zastąpić Ode to ciężko się wypowiedzieć w jaki sposób chciałby arteta za niego grać

vitold komentarzy: 403129.01.2026, 14:49

@Champishere napisał: "Problemem nie jest Odegaard, a to ile spotkań rozgrywa i to jak niewiele pokazują z przodu jego koledzy z pomocy,"

Jakby Odeegrad potrafił zagrywać niespodziewane, zaskakujące oraz ryzykowne podania do naszych kolegow z przodu, którzy są 1 w tabeli w statystyce ruchu za obrone, to ci koledzy pokazaliby wiecej xd d

Barney komentarzy: 2559429.01.2026, 14:45

@Marzag:

Tak samo robi pare rzeczy ktore tobie sie nie podobaja to niczemu nie dowodzi. Nawet dzisiaj cos pisałes ,ale nie chce mi sie szukac.
Wystawianie szweda pomijam

Champishere komentarzy: 14229.01.2026, 14:32

@Goonder: Havertz w pressingu na 9 wygląda zdecydowanie najlepiej spośród wszystkich napastników i to może być gamechanger, pytanie jak to będzie wyglądało jak będą grać obok siebie...
W każdym razie Ja się bardzo cieszę z powrotu Niemca, bo chłop gra na większym spokoju, a to nam się teraz bardzo przyda, nie ma co gadać, ale gramy teraz nerwowo.
Apropo Zubimendiego to szczerze chciałbym żeby teraz chłop złapał trochę oddechu i za niego wszedł Merino, Havertz bądź Norgaard

Goonder komentarzy: 893 newsów: 129.01.2026, 14:21

@Champishere napisał: "robi tytaniczną pracę w każdym spotkaniu i w mojej opinii ten gość to jest główny architekt tego co tu się dzieje,"
Zgadzam się, dlatego najlepiej w pressingu wyglądamy z Ode+Havertz bo oni dobrze rozumieją jak to robić. Ale niestety w ofensywie trochę nie dojeżdża - chyba tak jak mówicie, ciąży na nim za duża presja. @Champishere napisał: "a Zubi czy Rice głównie mi się kojarzą z zatrzymywania kontrataków, a w ofensywie strzelania goli, pozdrawiam"
Ja mam własnie wrażenie, że o ile w rozegraniu to Zubi gra bardzo asekuracyjnie, tak jak już się znajdzie gdzieś przypadkiem wysoko, to potrafi podać fajną piłkę lub wybiec na wolne pole (czasem zastanawiam się co on tam robi)

Dziadyga komentarzy: 1183029.01.2026, 14:19

@Matelko napisał: "Gyokeres i Odegard to są aktualnie liderzy drużyny w poprawianiu włosów podczas meczu."
Dodaj smarkanie nochala przy każdym ujęciu przez CAPITANO xD

Goonder komentarzy: 893 newsów: 129.01.2026, 14:16

@bobocian: być może. Ale też nie wiemy jak to wygląda w szatni i relacje pomiędzy zawodnikami. Niestety na boisku, ani nie ciągnie charakterem (Gabriel) ani grą (obecnie Rice(?), kiedyś Saka)

Champishere komentarzy: 14229.01.2026, 14:15

@Goonder: dla mnie Odegaard to jeden z najważniejszych gości, robi tytaniczną pracę w każdym spotkaniu i w mojej opinii ten gość to jest główny architekt tego co tu się dzieje, co wcale mu nie pomaga bo ciąży na nim duża presja, szczerze to jest zdania że Rice czy Zubimendi powinni zdejmować z niego ją i też kreować coś z akcji, a szczerze uważam że od dłuższego czasu Rice takich podań nie wykonuje.
Problemem nie jest Odegaard, a to ile spotkań rozgrywa i to jak niewiele pokazują z przodu jego koledzy z pomocy, szczerze to oprócz Martina w ostatnim miesiącu to tylko Saka próbował coś kręcić i kreować reszta to jedynie wspomnienie poprzednich miesięcy.
Przypomnijcie sobie z kim Ozil grał w swoich czasach, Ramsey Wilshere, Cazorla, każdy z nich spokojnie można powiedzieć że pomagali mu w kreowaniu sytuacji, a Zubi czy Rice głównie mi się kojarzą z zatrzymywania kontrataków, a w ofensywie strzelania goli, pozdrawiam

bobocian komentarzy: 161629.01.2026, 14:11

Ode nie jest liderem. Podobnie jak Xhaka opaska mu ciąży. Daje zbyt duzo odpowiedzialności, do której obaj nie byli predysponowani przez Matkę Naturę. Za to z tylnego siedzenia, bez tych obowiązków i takiej odpowiedzialności jest im lżej.

Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady