Arsenal - Kairat 3:2. Faza grupowa LM zakończona zwycięstwem
29.01.2026, 10:23, Mateusz Kolebuk
186 komentarzy
Arsenal kontynuuje swoją imponującą serię w Lidze Mistrzów, notując ósme zwycięstwo z rzędu po wygranej 3-2 nad Kairat Almaty. Choć wynik sugeruje wyrównane starcie, to Kanonierzy mogli pokusić się o bardziej przekonujące zwycięstwo.
Mikel Arteta postanowił nieco zamieszać w składzie, dając szansę m.in. Kaiowi Havertzowi, który już w drugiej minucie popisał się świetnym podaniem do Viktora Gyokeresa. Szwed nie zmarnował okazji i otworzył wynik spotkania. Chwilę później VAR dopatrzył się faulu Riccardo Calafioriego w polu karnym, co zaowocowało rzutem karnym dla Kairatu, który pewnie wykorzystał Jorginho.
Havertz nie zamierzał jednak na tym poprzestać. Po efektownym dryblingu zdobył swoją pierwszą bramkę od lutego 2025 roku, kiedy to Arsenal rozgromił Manchester City 5-1. Gyokeres miał kilka okazji, by podwyższyć prowadzenie, ale brakowało mu skuteczności. Niemniej jednak, jego zaangażowanie przyniosło efekt w postaci asysty przy trzeciej bramce, którą zdobył Gabriel Martinelli.
Druga połowa nie była już tak emocjonująca. Arteta zdecydował się na zmiany, wprowadzając m.in. Martina Odegaarda i Piero Hincapiego. Tempo gry spadło, a Arsenal nie zdołał już tak dominować jak przed przerwą. Eberechi Eze wyróżnił się kilkoma kluczowymi podaniami, ale Gabriel Jesus i Noni Madueke nie potrafili ich wykorzystać.
Pod koniec meczu Kairat zdobył bramkę kontaktową, co nieco zepsuło obraz całego spotkania. Arteta dał szansę debiutu młodym zawodnikom, co pokazuje, że traktował ten mecz jako okazję do rotacji składu.
Po meczu Arteta podkreślił znaczenie serii ośmiu zwycięstw w Lidze Mistrzów oraz rolę Havertza w drużynie:
- Jestem dumny z zawodników i naszej serii w tej fazie rozgrywek. Wygranie ośmiu meczów z rzędu w Lidze Mistrzów to nie lada wyczyn. Kai to wyjątkowy zawodnik, który daje nam wiele możliwości i będzie kluczowy w drugiej części sezonu.
Zwycięstwo nad Kairatem pozwoliło Arsenalowi na odpoczynek kluczowych graczy przed nadchodzącym starciem z Leeds. Choć wynik mógł być bardziej okazały, to najważniejsze jest przygotowanie do trudnego meczu wyjazdowego w Premier League.
źrodło:
13 godzin temu 18 komentarzy
16 godzin temu 20 komentarzy
17.02.2026, 22:11 2096 komentarzy
17.02.2026, 17:58 16 komentarzy
17.02.2026, 17:55 4 komentarzy
16.02.2026, 20:31 12 komentarzy
16.02.2026, 07:07 7 komentarzy
15.02.2026, 20:07 12 komentarzy
15.02.2026, 20:01 726 komentarzy
15.02.2026, 07:44 9 komentarzy
| Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
|---|
| Zawodnik | Bramki | Asysty |
|---|
-
Zagadnienia Taktyczne #39: Skrzynka narzędziowa
- 16.10.2025 7 komentarzy
-
80 procent: Gdy statystyka przestaje być przypadkiem
- 29.09.2025 28 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #38: Porażka na Anfield
- 09.09.2025 9 komentarzy
-
Okiem kibica #2: Marzenie młodego chłopca
- 28.08.2025 7 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #37: Manita na Emirates
- 26.08.2025 5 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@Marzag:
Zależy jakie kryteria dobierzemy.
Saka już biegał z opaską, nie widziałem różnicy w jego wpływie na grę drużyny. Może i masz rację, że spelniliby się w tej roli, jednak jeżeli za wzór wziąłem (nie tylko pod względem umiejętności, lecz charakteru, ducha, poświęcenia etc.) Adamsa, to jest inna liga. Ale tak, uważam, że wymienieni przez Ciebie dają wrażenie, że bardziej spelniliby się w tej roli niż Ode.
@bobocian napisał: "Poza Ricem nie znajduję nikogo, kto zaslugiwalby na opaskę."
Saka, Gabriel, Timber, Raya, Odegaard, Calafiori
Każdy z nich nadaje się też na kapitana.
@Barney napisał: "Ile chciales za niego to realna wycena gosc pikuje z kazdym meczem w dol. Na transfermarkt spada co kazda aktualizacje i slusznie."
Skoro Simons kosztował 65, Gallagher 40, a Woltemade 75, to myślę, że Odegaard to jakieś 300 :)
@Goonder:
Wszystko weryfikuje boisko koniec końców. Poza Ricem nie znajduję nikogo, kto zaslugiwalby na opaskę. Każdy z nich może odejść w każdej chwili, każdy z nich może zostawić Arsenal kwestia pieniędzy. Rice charakterem, zaangażowaniem bije resztę na głowę. Poza Gabrielem, ale obawiam się, że przyjdzie pora rozstania z naszym obrońca, gdy zgłosi się coś z Hiszpanii i sypnie groszem. Tęsknię za Tonym po prostu
@Mizzou: a każdy teraz o tym pisze? bo ja praktycznie bardzo mało widzę takich wpisów w necie.
@Barney napisał: "Ile chciales za niego to realna wycena gosc pikuje z kazdym meczem w dol. Na transfermarkt spada co kazda aktualizacje i slusznie."
No nie przesadzaj :PPP
@KapitanJack10:
Ile chciales za niego to realna wycena gosc pikuje z kazdym meczem w dol. Na transfermarkt spada co kazda aktualizacje i slusznie.
@super_frog napisał: "Bo nie dostana strzału dopaminowego"
czy teraz każdy będzie pisał o dopaminie?
https://www.youtube.com/watch?v=BWbOoB1olA8
Występ Eze z wczoraj. No wychodzi mi jakieś 24 podania z czego tylko 4 do tyłu czy do boku, a reszta progresywna. Nice. Udział przy golu Gyo, bo to on przyspieszył grę do Havertza i rozpoczął akcję z głębi. Strasznie fajnie się na niego patrzy jak pieści tę piłkę, ale przy okazji nie boi się grać szybko i do przodu. Nie ma kółeczek, a jeśli jest balans czy drybling to mają czemuś służyć a nie tylko stopować akcję. Bardzo bym chciał go zobaczyć w lidze w większym wymiarze czasowym.
@super_frog napisał: "My gram na 4 frontach co 3 dni."
Dlatego tutaj bardzo duzo osób na Inter wrzucało prawie cała podstawowa 11, racja
@KapitanJack10: Dlatego nikt go nie kupi, a my bedziemy sie meczyc
@Barney napisał: "Odegaarda to lepiej sprzedac gość nie daje za duzo ,a z 60mln bysmy dostali moze latem. Pozniej to bedzie wart czapke gruszek."
Ode za 60mln xD Myśmy się zatrzymali mentalnie w 2015?
Jakiś placek zagra 3 dobre mecze w Stuttgarcie i biorą 75, a my kapitana za 60 z pocałowaniem ręki xD
powtarzam bo zapomniałem odświeżyć stronę i napisałem pod starym postem :) Ja ciągle mam wrażenie, że tutaj większość komentujących traktuje piłkarzy jak cyborgi. I ze są najlepsi, najbardziej opłacani, w "najbardziej konkurencyjnej lidze Świata" itp. My gram na 4 frontach co 3 dni. To są tylko ludzie oni tez maja rozterki swoje prywatne problemy mega presję ciągły atak z każdej strony w mediach społecznościowych itd. A tutaj mam wrażenie ze niektórzy swoje porażki życiowe cedują na to czy ich ukochany klub wygrywa. Bo nie dostana strzału dopaminowego od wygranej skoro im w życiu się coś nie udało to cisną bezwiednie po wszystkich. A kozłem ofiarnym może być co mecz inny zawodnik plus trener i sztab szkoleniowy.
@Goonder: odpowiedź na to pytanie zależy w dużej mierze od tego kto ma większy wpływ na zarząd poza kulisowo my tego nie wiemy.
Wątpię, żeby Mikel chciał Ode sprzedać, wydaje mi się to niemożliwe.
Kwestia jest taka, że za sprzedażą mógłby obstawać Berta namawiając tym samym do tego zarząd. Wiemy już po przykładzie Gyo i Sesko, że trener i dyrektor mają różne zdania na temat transferów przychodzących. Co do tego kto miałby zastąpić Ode to ciężko się wypowiedzieć w jaki sposób chciałby arteta za niego grać
@Champishere napisał: "Problemem nie jest Odegaard, a to ile spotkań rozgrywa i to jak niewiele pokazują z przodu jego koledzy z pomocy,"
Jakby Odeegrad potrafił zagrywać niespodziewane, zaskakujące oraz ryzykowne podania do naszych kolegow z przodu, którzy są 1 w tabeli w statystyce ruchu za obrone, to ci koledzy pokazaliby wiecej xd d
@Marzag:
Tak samo robi pare rzeczy ktore tobie sie nie podobaja to niczemu nie dowodzi. Nawet dzisiaj cos pisałes ,ale nie chce mi sie szukac.
Wystawianie szweda pomijam
@Goonder: Havertz w pressingu na 9 wygląda zdecydowanie najlepiej spośród wszystkich napastników i to może być gamechanger, pytanie jak to będzie wyglądało jak będą grać obok siebie...
W każdym razie Ja się bardzo cieszę z powrotu Niemca, bo chłop gra na większym spokoju, a to nam się teraz bardzo przyda, nie ma co gadać, ale gramy teraz nerwowo.
Apropo Zubimendiego to szczerze chciałbym żeby teraz chłop złapał trochę oddechu i za niego wszedł Merino, Havertz bądź Norgaard
@Champishere napisał: "robi tytaniczną pracę w każdym spotkaniu i w mojej opinii ten gość to jest główny architekt tego co tu się dzieje,"
Zgadzam się, dlatego najlepiej w pressingu wyglądamy z Ode+Havertz bo oni dobrze rozumieją jak to robić. Ale niestety w ofensywie trochę nie dojeżdża - chyba tak jak mówicie, ciąży na nim za duża presja. @Champishere napisał: "a Zubi czy Rice głównie mi się kojarzą z zatrzymywania kontrataków, a w ofensywie strzelania goli, pozdrawiam"
Ja mam własnie wrażenie, że o ile w rozegraniu to Zubi gra bardzo asekuracyjnie, tak jak już się znajdzie gdzieś przypadkiem wysoko, to potrafi podać fajną piłkę lub wybiec na wolne pole (czasem zastanawiam się co on tam robi)
@Matelko napisał: "Gyokeres i Odegard to są aktualnie liderzy drużyny w poprawianiu włosów podczas meczu."
Dodaj smarkanie nochala przy każdym ujęciu przez CAPITANO xD
@bobocian: być może. Ale też nie wiemy jak to wygląda w szatni i relacje pomiędzy zawodnikami. Niestety na boisku, ani nie ciągnie charakterem (Gabriel) ani grą (obecnie Rice(?), kiedyś Saka)
@Goonder: dla mnie Odegaard to jeden z najważniejszych gości, robi tytaniczną pracę w każdym spotkaniu i w mojej opinii ten gość to jest główny architekt tego co tu się dzieje, co wcale mu nie pomaga bo ciąży na nim duża presja, szczerze to jest zdania że Rice czy Zubimendi powinni zdejmować z niego ją i też kreować coś z akcji, a szczerze uważam że od dłuższego czasu Rice takich podań nie wykonuje.
Problemem nie jest Odegaard, a to ile spotkań rozgrywa i to jak niewiele pokazują z przodu jego koledzy z pomocy, szczerze to oprócz Martina w ostatnim miesiącu to tylko Saka próbował coś kręcić i kreować reszta to jedynie wspomnienie poprzednich miesięcy.
Przypomnijcie sobie z kim Ozil grał w swoich czasach, Ramsey Wilshere, Cazorla, każdy z nich spokojnie można powiedzieć że pomagali mu w kreowaniu sytuacji, a Zubi czy Rice głównie mi się kojarzą z zatrzymywania kontrataków, a w ofensywie strzelania goli, pozdrawiam
Ode nie jest liderem. Podobnie jak Xhaka opaska mu ciąży. Daje zbyt duzo odpowiedzialności, do której obaj nie byli predysponowani przez Matkę Naturę. Za to z tylnego siedzenia, bez tych obowiązków i takiej odpowiedzialności jest im lżej.
Ode miał okres w tym sezonie, że fajnie zaczynał wyglądać w ofensywie - ciągnął grę, strzelał z daleka. Jest ciężko pracującym żołnierzem Artety, ale staje się też jego problemem. Nie wiemy jak wygląda szatnia w środku i jaka jest pozycja Ode. Czy wszyscy go wspierają czy też są zirytowani jego grą. Jest też kapitanem (na moment nadania mu opaski wyglądało to na logiczny ruch). Ciężko też zmieniać kapitana, bo jest to zawsze cios w tego zawodnika (nie wiemy jak reszta drużyny widzi Ode jako C).
I pytanie co zrobimy jeśli on się nie odpali w tym sezonie - czy zostaniemy z takim solidnym zawodnikiem z przebłyskami, który blokuje potencjalnie miejsce dla bardziej kreatywnego pomocnika czy jednak będziemy się starać go sprzedać?
Lubię go i chciałbym aby jego gra się poprawiła, ale coś ewidentnie mu nie idzie w ostatnim czasie, może spróbować Rice-Ode-Eze w środku, tak żeby ten Eze z kolei nie schodził tak głęboko.
Co byście zrobili? A jeśli go sprzedać to kogo w zamian byście widzieli?
@Matelko napisał: "SPORTS WORLD SHAKEN: Michael Jordan Strikes Historic $35M Deal With Martin Ødegaard
Michael Jordan has sent shockwaves across global sport by signing a stunning $35 million partnership with Martin Ødegaard, officially naming the Arsenal captain as the new face of Air Jordan’s next global era. The NBA icon’s decision marks a bold and unexpected crossover moment.
Hailed by media as “one of the most impactful alliances in modern sports,” the deal blends Jordan’s immortal legacy with Ødegaard’s class, leadership, and worldwide appeal — signaling Air Jordan’s aggressive expansion beyond basketball and into football’s elite.
Zagadka rozwiązana dlaczego nasz kapitan obniżył loty."
Iga Swiatek tez pewnie dlatego odpadła z AO, bo podpisała umowę z MJ pare tygodni wcześniej
@Hadukat92 napisał: "@Barney: @Barney: Głos rozsądku problem w tym, że Arteta nie ma tego głosu w swojej głowie. Ojciec zawsze będzie chronił syna :)"
To prawda, Arteta nie ma pojęcia co robi, dlatego jesteśmy najmocniejszą drużyną w każdych rozgrywkach w których gramy.
@alexis1908 napisał: "no w drugiej połowie go nie było i gra wróciła do punktu wyjścia właśnie z tym kairatem xD"
Bo grał "Pan kółeczko", który obecnie jest w tragicznej formie.
https://www.facebook.com/share/v/17DDRQYGK9/?mibextid=wwXIfr
Kocham Madueke xD zadecydowały mimetry
@Topek napisał: "Mam nadzieję że niedługo zobaczymy jedenastkę z Havertzem na szpicy i Eze na ofensywnym pomocniku. Odegaarda coraz ciężej się trawi i póki co nie widać światełka w tunelu. Arteta pewnie będzie uparty bo Norweg daje mityczną kontrolę, ale patrząc chociażby na mecz z United to chyba sam widzi że coś tu nie gra."
Też mam taką nadzieję na taki duet w ofensywie. Odnośnie Odegaarda już rok temu pisałem jak bardzo irytująca zrobiła się jego gra, ale z drugiej strony na obronę Norwega trzeba pamiętać, że ktoś stoi z boku boiska i na to wszystko patrzy. Mikel z całym sztabem na czele powinni już dawno zrobić coś z grą Odegaarda, popracować z nim na treningach, dać mu inne instrukcje na boisku a jednak z jakiegoś powodu nie widać żadnych zmian w jego grze. Może Artecie to odpowiada i tego oczekuje od Martina? Nie wiem, ale właśnie gra Odegaarda to też ogromny kamyczek dla Artety bo już dawno powinno coś być z tym zrobione a nie jest. Ja osobiście nie kupuje takiej gry, tego efekciarstwa Martina, spowalniania gry i tutaj mam ogromny zarzut do Mikela, że do tej pory nic z tym nie zrobił.
To w końcu Kai ma byc od strzelania bramek czy do swojej tytanicznej pracy zeby rozciagac gre, grac kombinacyjnie itd? xD
Warto zauważyć jedną rzecz w dyskusji Havertz - Odegaard.
Zmiania nie odbyła się w stosunku 1:1. Ode zajął pozycję w głębi jak to ma w zwyczaju, a Eze grał wyżej bramki rywala, natomiast w pierwszej połowie był ustawiony za plecami Havertza.
@kamo99111: no w drugiej połowie go nie było i gra wróciła do punktu wyjścia właśnie z tym kairatem xD
@AR14 napisał: "i wczoraj było to super widać"
Ehe z Kairatem ;-) Zobaczymy jak będzie gąszcz 21 zawodników na ostatnich 30-35 metrach i asekuracja z podwajaniem krycia ;-)
Alez mnie irytuja te wylewy w komentarzach pod każdym postem gdzie przytaczany jest nasz perfekcyjny bilans w fazie ligowej LM i to, ze nigdy nie wygraliśmy tego pucharu. Co ma piernik do wiatraka? Mamy być smutni, ze z bilansem 23-4 roznieślismy te faze? I to nie unikając potyczek z największymi typu Bayern, Inter, Atletico. Jasne, ze możemy odpaść w 1/8 i dla tych komentujących to będzie beka roku, tak jak Liverpool rok temu (swoja droga przegrał z późniejszym triumfatorem w karnych, wiec to warto wziąć pod uwagę), ale warto docenić, ze cos sie wykonalo dobrze, jednocześnie być świadomym, ze nic kto nie znaczny w kontekście późniejszego triumfu
Ajax rozpoczął zimową operację mającą na celu wzmocnienie środka pola o lidera z doświadczeniem i silną obroną, a na szczycie listy potencjalnych kandydatów znajduje się Christian Norgaard z Arsenalu.
Jak poinformowały CaughtOffside źródła bliskie branży agentskiej, gigant z Amsterdamu rozpoczął już negocjacje z Arsenalem w sprawie 31-letniego reprezentanta Danii.
Źródła w Holandii sugerują, że zawodnik byłby otwarty na przeniesienie się do Amsterdamu.
@kamo99111
Przecież jako 10 w nowoczesnym futbolu gra w różnych strefach boiska i wczoraj było to super widać, jak Arteta go wysyłał, żeby grał podwieszonego pod Gyo. Odklejał się od niego i obrońca miał rozkminić, czy iść z Kaiem czy zostać z Gyo.
Tworzył w ten sposób przestrzeń i jednocześnie miał dużo możliwości po otrzymaniu piłki, chociażby na obsłużenie Gyo co widzieliśmy.
Ja osobiście jestem sceptyczny do Havretza na 8, ale jeżeli ma rolę, że gra niemalże jak drugi napastnik, to naprawdę fajnie wygląda i spróbujmy tego w lidze.
Co ja pacze... Havertz na 10... Przecież to będzie wyglądać nielepiej niż z Ode. Havertz nie jest ani szybki, ani gibki, ani nie ma jakiejś wybitnej techniki, ani nie ma predyspozycji do gry na tej pozycji w PL. Może z Kairatem to zadziałało bo miał komfort przestrzeni. W PL będzie mniej miejsca. Zresztą już były próby grania nim w środku i większość użytkowników odsyłała do Chelsea. Dlatego nie eksperymentowałbym z takim ustawieniem bo to według mnie zbyt ryzykowne. Kai najlepiej u nas wygląda na ataku i niech tak zostanie. Na 10 widziałbym Eze. Tylko pytanie czy on jest w stanie wejść spowrotem na poziom z CP?
@Hadukat92:
Tez sie tego obawiam, ale moze w koncu zmadrzeje.
Gyokeres i Odegard to są aktualnie liderzy drużyny w poprawianiu włosów podczas meczu.
Klątwa kapitana trwa xD
@Barney: niech się Arsenal dogada z Realem i wymieni Odegarda za Paza.
@Barney: @Barney: Głos rozsądku problem w tym, że Arteta nie ma tego głosu w swojej głowie. Ojciec zawsze będzie chronił syna :)
Odegaarda to lepiej sprzedac gość nie daje za duzo ,a z 60mln bysmy dostali moze latem. Pozniej to bedzie wart czapke gruszek.
@Mizzou: albo Interem/Realem :)
Sterling miał dwie asysty w PL dla nas. Ciężko mi sobie wyobrazić, że Madueke to przebije
@barto32: rice za Zubiego, a Ode jako box to box. Ode stracił to coś, ale dalej to wartościowy piłkarz. Przekwalifikowanie go na inną pozycję jest jakaś opcją, bo i tak z jego ofensywy nie ma pożytku.
Gdyby to był piłkarz wchodzący z ławki a nie ktoś kto jest najważniejszym piłkarzem w ofensywie w naszym ustawieniu to by to nie był taki problem, ale jest jak jest. Moim zdaniem Arteta robi mu krzywdę wystawiając go do podstawy bo się przez to kompromituje i pogłębia frustracje w piłkarzach i kibicach po tym jak nie wygrywamy meczów.
Taki Madueke też miewa tragiczne występy, jak ten wczorajszy, ale na szczęśćie w ważnych meczach jest trzymany na ławce więc nie ma aż takiego wpływu na cały mecz jak Gyokeres, o ile w ogóle wejdzie z ławki.
@DyktatorArsene napisał: "Z merytoryka twoje krytkanctwo nie ma nic wspolnego a szczegolnie z umiarem. A kiedy udajesz, ze jestes caly czas obiektywny to pograzasz sie jeszcze bardziej."
Nikt nie jest obiektywny, każda opinia jest z definicji subiektywna. @DyktatorArsene napisał: "a szczegolnie jesli chodzi o umiar* bo go nie znasz."
Moim zdaniem krytyka należy się za po każdym złym występie, żeby nie było sytuacji że jeden zawodnik przestaje byś krytykowany tylko dlatego że nie potrafi grać w piłkę i zostało to zaakceptowane.
Gyokeres to jest w tym sezonie piłkarz który jest uosobieniem bardzo wielu wad i tylko jednej zalety (strzał na bramkę gdy nikt mu nie przeszkadza - ale takie rzeczy się dzieją tylko przy karnych a z gry to ze 2-3 razy na sezon pewnie.)
Jest najgorszym piłkarzem w premier league, a z racji tego że gra w Arsenalu to mam go okazję oglądać regularnie no i jest jak jest, nie byłoby uczciwe gdyby krytykowani byli piłkarze którzy grają lepiej niż on tylko dlatego że się przyzwyczailiśmy do tego że on już taki tragiczny będzie i tyle.
W 1/8 gramy z BVB/Leverkusen/Olymp/Atalanta. W 1/4 zagramy albo z City albo ze Sportingiem.
@Topek: też bym sobie życzył takiego składu.
Trossard - Havertz - Saka
Eze - Zubimendi - Rice
Calafiori - Gabriel- Saliba - Timber
Raya
@damianARSENAL: trzeba oddać ze bramki strzelał z topem tylko Kairat taki słaby xD