Arsenal pewnie ogrywa Chelsea w derbach Londynu 3-1!
02.05.2023, 23:00, Patryk Bielski 1375 komentarzy
Arsenal świetnie odpowiedział na ostatnie słabsze wyniki i pewnie zwyciężył w derbach Londynu z Chelsea 3-1. Mecz na Emirates Stadium Kanonierzy zamknęli już w pierwszej połowie, kiedy zdobyli trzy bramki. The Blues byli dziś tłem dla drużyny Mikela Artety, a wynik mógłby być wyższy, gdyż gospodarze nie wykorzystali wielu bardzo dobrych okazji podbramkowych.
Pierwsze dwie bramki dla Arsenalu ustrzelił kapitan Martin Odegaard. Przy obu golach Norwega asystował Granit Xhaka. Na 3-0 podwyższył Gabriel Jesus. Chelsea stać było dziś jedynie na bramkę kontaktową, którą zdobył Madueke.
Dzisiejsze spotkanie miało wielu bohaterów, ale na plus należy z pewnością zaliczyć występ Jakuba Kiwiora. Polak otrzymał od Artety szansę występu od pierwszych minut i dobrze czytał grę, kilka razy udanie interweniując. Arsenal choć na chwilę wrócił na pozycję lidera tabeli. Jutro Manchester City rozegra mecz na Etihad Stadium z West Hamem. Kolejny przystanek Arsenalu: St' James Park, gdzie czeka na nich rozpędzone Newcastle United.
Fani Arsenalu mogą być natomiast zmartwieni stanem zdrowia Gabriela, który w końcówce opuścił boisko wyraźnie utykając. Na chwilę obecną nie wiadomo, jak poważny jest uraz Brazylijczyka i czy wykluczy go ze starcia ze Srokami.
Obszerny skrót spotkania | Statystyki meczu
Arsenal: Ramsdale; White, Kiwior, Gabriel (85' Holding), Zinczenko (73' Tierney); Odegaard, Jorginho (85' Partey), Xhaka; Saka (73' Nelson), Jesus, Trossard (59' Martinelli).
Chelsea: Kepa; Azpilicueta, Fofana (86' Chalobah), Silva, Chilwell; Kante, Fernandez (71' Gallagher), Kovacic, Madueke (79' Ziyech), Aubameyang (46' Aubameyang), Sterling (71' Mudryk).
źrodło: własneDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 15 | 11 | 3 | 1 | 36 |
2. Chelsea | 16 | 10 | 4 | 2 | 34 |
3. Arsenal | 16 | 8 | 6 | 2 | 30 |
4. Nottingham Forest | 16 | 8 | 4 | 4 | 28 |
5. Manchester City | 16 | 8 | 3 | 5 | 27 |
6. Bournemouth | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
7. Aston Villa | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
8. Fulham | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
9. Brighton | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
10. Tottenham | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
11. Brentford | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
12. Newcastle | 16 | 6 | 5 | 5 | 23 |
13. Manchester United | 16 | 6 | 4 | 6 | 22 |
14. West Ham | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
15. Crystal Palace | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Everton | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17. Leicester | 16 | 3 | 5 | 8 | 14 |
18. Ipswich | 16 | 2 | 6 | 8 | 12 |
19. Wolves | 16 | 2 | 3 | 11 | 9 |
20. Southampton | 16 | 1 | 2 | 13 | 5 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@mar12301 napisał: "A my sami martwmy się o mecz z Newcastle, bo tam będzie nie dużo łatwiej niż na City."
A o co tu się martwić dla Ciebie sezon już skończony, z top4 nie wypadniemy, wg Ciebie na mistrza nie ma szans, więc czym się stresowac?
@aguero10: Nikt tego nie neguje, natomiast cała taktyka polega na tym że z lewej strony zagęszczamy środek pola w postaci Ziny. Też uważam, że możemy zrobić połączenie Tierney Zina.
To zabawne, jak tutaj jest 50/50 podział, czy wierzyć, czy nie w mistrzostwo. Problem w tym, że Ci co wierzą, po prostu sobie wierzą, a Ci, którzy nie wierzą, wmawiają tym pierwszym, że to bez sensu by wierzyć...
City już tego nie odda, przestańcie wierzyć w cuda.
A my sami martwmy się o mecz z Newcastle, bo tam będzie nie dużo łatwiej niż na City.
@Armata500:
Jeśli City straci 2 pkt do końca do będzie max .
Ja będąc szczerym nie wierzę w komplet pkt z Brighton i Newcastle w naszym wykonaniu .
@songoku95:
Ja nie neguje gry ofensywnej w wykonaniu Ukraińca . Szczególnie rozegranie gdzie przecina często linię obrony prostopadłymi podaniami . Tylko trzeba powiedzieć jasno że Zina jest w defie poprostu przeciętny . Arteta ściągając go do nas dobrze o tym wiedział .
A odnośnie meczu z CFC przypomniało mi się jak w poprzednim sezonie mierzyliśmy się z nimi na ES i jak ten mecz wyglądał. Chelsea grała świetnie , miała fantastycznie wypracowane schematy, James na prawej stronie penetrował nas jak chciał. Pamiętam jak zazdrosiłem im tego, byli świeżo po wygraniu LM i ten projekt wyglądał fantastycznie.
@Armata500 napisał: "City będzie miało jeszcze trudne mecze - z Brighton i ostatnia kolejka Brentford - wyjazdy. Z Fulham City naprawdę nie grało dobrej piłki. Wczoraj pierwsza połowa bardzo średnia, odpalili dopiero w drugiej. Nadzieja, że stracą punkty jeszcze w lidze jest myślę dość uzasadniona."
Ja nie ukrywam, że mocno wierzę w to, że stracą punkty z Chelsea. Nie wiem czy są jakieś przesłanki o tym, czy do tego czasu klub dogada się już z Pochettino, ale jeżeli tak to czuje w środku, że Mauricio z tej bandy gwiazdeczek, zrobi chociaż remis na Etihad.
@executer1 napisał: "Czemu nikt nie mówi jak beznadziejna jest nasza prawa flanka z Whitem na czele, który jest mega wolny, zwrotny jak czołg i praktycznie nic nie wnosi do ataku o ile przeciwnik nie muruje bramki."
Bo nie jest. White jest świetny. Świetnie współpracuje w ofensywie, bardzo dobrze broni.
@executer1 napisał: "Teraz wyobraźmy sobie jak by to wyglądało gdyby zamiast White był np taki prawo nożny Alphonso Davies czy Hakimi czy Reece James czy Trippier."
1. Dziura w obronie
2. Dziura w obronie
3. Dziura na boisku bo ciągle w szpitalu
4. Zaraz koniec kariery
To by było
Większym problemem od tego, że Zinchenko jest słaby w defensywie i że ostatnio popełnia sporo błędów jest to, że od jakiegoś czasu nie potrafimy porządnie zdominować środka pola i w tej części boiska tracimy sporo piłek.
Jest to spowodowane gorszą dyspozycją Parteya od paru spotkań, nasz presing również nie jest tak efektywny jak na początku sezonu. Potem mamy efekt domina i na końcu tego domina niestety jest Ukrainiec jak w Liverpoolu Arnold i to oni są kozłem ofiarnym.
Czemu nikt nie mówi jak beznadziejna jest nasza prawa flanka z Whitem na czele, który jest mega wolny, zwrotny jak czołg i praktycznie nic nie wnosi do ataku o ile przeciwnik nie muruje bramki.
Teraz wyobraźmy sobie jak by to wyglądało gdyby zamiast White był np taki prawo nożny Alphonso Davies czy Hakimi czy Reece James czy Trippier.
@sebaarsenal napisał: "i z głównym przeciwnikiem do tytułu w dwumeczu dostajesz bęcki 7-1 grając przyzwoite łącznie 20-30 minut. To świetny sezon, ponad nasze możliwości i oczekiwania, ale bądźmy realistami.. tytułu nie zdobędziemy."
I co to zmienia? Sezon ma 38 kolejek, nie 2.
Kiedyś Leicester pokonaliśmy 2 razy w sezonie i im chyba nastukalismy z 8 bramek a to oni zgarnęli mistrza
@damianARSENAL: W punkt.
@Adi17: on gra jako ŚP tyle że w obronie jako jako LO.
@ArtetaBall napisał: "Dobra napisze to pierwszy, tak jak zapowiedziałem odejście Tierneya zanim to było modne :D Tylko bez hejtów, ale... Gabriel za 1-2 sezony też odejdzie i być może właśnie Kiwior zajmie jego miejsce. Brazylijczyk nie jest zawodnikiem w stylu Artety, natomiast obecnie są ważniejsze pozycje do wzmocnień, więc nie liczę, że to wydarzy się podczas najbliższego okienka."
+1
Pisałem to już kilka razy, że gdyby za Gabriela była dobra oferta to sprzedać i kupić kogoś w stylu Diasa czy Stonesa
Jak się wtedy na mnie rzucili wszyscy bo jak to, najlepszego obrońcę ligi chce zamieniać na gorszych itd itd
Potem przyszedł mecz City i Stones czy Dias pokazali jak powinien grać dziś środkowy obrońca w takich systemach jak Guardioli czy Artety
Gabriel super piłkarz ale to przestarzały profil obrońcy, do Juve by się nadawał albo Atletico gdzie trzeba wywalać piłki przed siebie i nic poza tym
@songoku95:
Zgadzam się. W ogóle dla mnie Zina powinien grać w środku, bo jego atuty bardziej pasują do gry w centralnej części boisko. Z resztą w reprezentacji najczęściej grywa na tej pozycji.
@songoku95: z Zina zle, bez niego jeszcze gorzej
Ciekawa jest ta nowa strategia Guardioli z dwoma 10-tkami, 3 ŚO i 2 DM. Takie ustawienie daje niesamowitą kontrolę w defensywie bo jest o 1 zawodnik więcej, odciąża "wahadłowych" (grają oni wysoko mając asekurację 2 DMów i jeszcze 3 obrońców za plecami).
City będzie miało jeszcze trudne mecze - z Brighton i ostatnia kolejka Brentford - wyjazdy. Z Fulham City naprawdę nie grało dobrej piłki. Wczoraj pierwsza połowa bardzo średnia, odpalili dopiero w drugiej. Nadzieja, że stracą punkty jeszcze w lidze jest myślę dość uzasadniona.
Problem jednak w tym, że jest spora szansa, że my też stracimy, a to już pogrzebie nadzieje. Też mamy bardzo trudny mecz z Newcastle teraz, a przecież potem właśnie z tym Brighton, które gra ciekawą piłkę. W niedzielę iskierka nadziei może ostatecznie zgasnąć, choć liczę, że tak się nie stanie.
Dobra napisze to pierwszy, tak jak zapowiedziałem odejście Tierneya zanim to było modne :D Tylko bez hejtów, ale... Gabriel za 1-2 sezony też odejdzie i być może właśnie Kiwior zajmie jego miejsce. Brazylijczyk nie jest zawodnikiem w stylu Artety, natomiast obecnie są ważniejsze pozycje do wzmocnień, więc nie liczę, że to wydarzy się podczas najbliższego okienka.
Czytam dywagacje na temat Ziny i to, że jest za słaby. Zawalił w akcji z LFC nie ma wątpliwości, ale trzeba być zaślepionym żeby nie doceniać jego kunsztu piłkarskiego i wpływu na grę w tym sezonie. Też uważam, że niekiedy Mikel jest zbyt uparty aby grać fałszywym LO w szczególności, że jest świetny zmiennik w postaci Tierneya.
Strasznie żal tej przegranej szansy... A już myślałem, że to będzie właśnie ten sezon. Właściwie czy to drugie miejsce, czy czwarte, teraz już dla mnie nie ma znaczenia. Powrót do ligi mistrzów super, ale najbardziej będę czuł, że jednak przegraliśmy ten sezon.
Kubuś chyba już się zaaklimatyzował i poduczył języka, u Wheatleya udzielił małego wywiadu, Arteta też o tym wspominał, że jest już częścią drużyny, może rzeczywiście będzie wartością dodatnią do tej drużyny :)
Beka, że są tutaj osoby które już go przekreśliły po tych kilkudziesięciu minutach.
Bardzo ciekawe jak potoczy się jego kariera.
Jednak te komputery(algorytmy) liczące procentowo szanse na wygranie mistrzostwa są bardzo dobre w swoich obliczeniach. Ciekawa rzecz dla hazardzistów myślę :D
Ciekawe za rok jakie transfery zrobi LFC i czy wrócą do walki o mistrza
@Kiepomen:
Policz sobie ile straciliśmy do tej pory pkt z zespołami zajmującymi 11-20 miejsce .
A ja wam powiem że za nim zaczniemy liczyć na jakąś porażkę City w PL (na co są nikłe szanse) pokonajmy pierwsze Newcastle, które jest zajebiscie mocne u siebie i o 3 pkt będzie cholernie ciężko.
Dusan Vlahović is only one of two players/Haaland/ born since 1/1/2000 to have already scored 60 goals in the Big-5 European Leagues.
Wbić do ligi angielskiej i od razu rozwalić nie to że rekord Salaha to jeszcze Andy Cole I Alana S 34 goli w 42 kolejkowej PL
Kosmita. Ciekawe czy świat ujrzy 40 goli w samej lidze.
Z wyliczen wynika, że chcąc zdobyć majstra i tak musielibyśmy wygrać jakiś mega ciężki mecz, czy to na anfield, etihad czy teraz z Newcastle.
Gdybyśmy byli w formie to bym powiedział, że punkty jakieś będą, ale bez obrony i w lekkim dołku mimo wszystko będzie niesamowicie ciężko, oni u siebie nie przegrali jeszcze.
Niestety nie jesteśmy jeszcze na tyle mocni i tyle, remisy z sou i West hamem prawdopodobnie niczego by nie zmieniły bo city i tak wygra wszystko do końca z dużo większą szansa niż my.
Jeśli ktoś twierdzi, że tutaj jeszcze nic nie jest rozstrzygnięte i różne rzeczy mogą się zdarzyć to stawiając w tej chwili na mistrzostwo Arsenalu można naprawdę się wzbogacić i pomnożyć swój wkład. Kurs na Arsenal 11, a na City 1,05. Tak to oceniają bukmacherzy, a oni oceniają realnie, bez emocji.
@sebaarsenal: „Przecież oni wystawią drugi garnitur i rozjadą jakieś Evertony, (…) czy Brentfordy.”
Ekhem:
City 1:1 Everton (Etihad stadium, PL sezon 22/23)
City 1:2 Brentford (Etihad stadium, PL sezon 22/23)
*7-2
@Gunner915: i z głównym przeciwnikiem do tytułu w dwumeczu dostajesz bęcki 7-1 grając przyzwoite łącznie 20-30 minut. To świetny sezon, ponad nasze możliwości i oczekiwania, ale bądźmy realistami.. tytułu nie zdobędziemy.
@arsenallord napisał: "Ja nie widzę piłkarza z ławki City co grałby u nas w pierwszym składzie ani jednego."
Taki Foden czy Alvarez myślę że swobodnie by o pierwszy skład u nas grali.
jak z Southampton ugrywasz 2 pkt to nie mozesz byc mistrzem, proste :)
@sebaarsenal napisał: "@lordpat: No to zobaczysz to jedno wielkie XD na koniec sezonu. Każdy z nas chciałby wierzyć, ale nie ma już żadnych szans."
No takie fenomeny,że mają bilans 33-0-0 i bramki 150-1.
Po co te dywagacje i kłótnie... czas pokaże! Skupmy się na sobie i do końca wszystko wygrywajmy.
@Marzag: końcówki w każdym sezonie mają zabójcze i ciężko przypuszczać, żeby tym razem było inaczej.
@danielosik: no tak masz rację. Pewnie dlatego Pep go tyle trzymał w City i nie zdobyli w tym czasie ani jednego mistrzostwa.
Wychwalany przez wszystkich Zina przez cały sezon po trzech ostatnich meczach stał się piłkarzem pokroju Andre Santosa.
Musimy tylko i wyłącznie wygrywać bo tych bzdur czytać się nie da
@sebaarsenal napisał: "No to zobaczysz to jedno wielkie XD na koniec sezonu. Każdy z nas chciałby wierzyć, ale nie ma już żadnych szans."
True, przecież City w tym sezonie są niepokonani, nawet remisów nie mieli no nie?
@lordpat: No to zobaczysz to jedno wielkie XD na koniec sezonu. Każdy z nas chciałby wierzyć, ale nie ma już żadnych szans.
@sebaarsenal napisał: "Przecież oni wystawią drugi garnitur i rozjadą jakieś Evertony, Chelsea, czy Brentfordy."
jedno wielkie XD
@Embix napisał: "@Damper napisał: "Aż tak to nie, ale faktem jest, że ich kadra a nasza to jest dysproporcja w jakości"
Bo chyba jednak tak, prawie każdy z ławki by się załapał do podstawy na tym polega ich fenomen że podstawa i zmiennicy to wprost gracze pierwszego składu. Kadra wąska ale jakościowa"
Tego nie kwestionuję. Faktem jest, że oni mają kilkunastu zawodników, których można traktować jako tych podstawowych i czy Pep wystawi jednego czy drugiego to dużej różnicy nie ma. U nas w zasadzie tylko Trossard jest takim zawodnikiem, który najczęściej jest na ławce, ale poziomem nie odbiega. Natomiast chodziło mi o to, że na pewno nie każdy ich rezerwowy grałby u nas w pierwszym składzie. No chyba, że ktoś woli Mahreza za Bukayo Sakę, albo Akanji'ego za Salibę.
Serio myślicie, ze Real to City zmęczy? Przecież oni wystawią drugi garnitur i rozjadą jakieś Evertony, Chelsea, czy Brentfordy. No way, nie ma już żadnych szans. Tylko matematyczne.
Ja nie widzę piłkarza z ławki City co grałby u nas w pierwszym składzie ani jednego.
@Damper napisał: "Aż tak to nie, ale faktem jest, że ich kadra a nasza to jest dysproporcja w jakości"
Bo chyba jednak tak, prawie każdy z ławki by się załapał do podstawy na tym polega ich fenomen że podstawa i zmiennicy to wprost gracze pierwszego składu. Kadra wąska ale jakościowa
Ponoć Nelson zakomunikował że nie podpisze kontraktu z Arsenalem. Powrót Pepe, czy szukanie zmiennika dla Saki?
@Paul77 napisał: "Może faktycznie Zinchenko powinien dostać szansę w środku pola. Potrzebny ktoś na tą pozycję."
Pytanie za kogo to raz, na LO gra bo ma lewą nogę. W środku pola też nie wiem czy by się nadal bo tytanem pracy to on nie jest i w obronie lubi odpuścić. Zaczynał jako SPO, a u City nawet taki Bernardo gra na LO...
@gunner1990 napisał: "To jest maszyna do której wiele nam brakuje , tam każdy rezerwowy u nas pierwsza jedenastka by była ."
Aż tak to nie, ale faktem jest, że ich kadra a nasza to jest dysproporcja w jakości.
"There's nobody ahead of me, in football terms. Not Pep, not Klopp, not Arteta."
Big Sam with a BIG claim
Mam wrażenie że Arteta czasem wbrew logice wykonuje pewne ruchy, stawia na danych zawodników. Chyba przeciwnicy rozszyfrowali to i maszyna zaczęła zwalniać.
Oczywiście wielki szacunek za to co robi w tym sezonie, ale chyba widać mankamenty w tym wszystkim.
Oby za rok było lepiej.