Arsenal wygrywa z Milanem 1-0 w pierwszym przedsezonowym sparingu
23.07.2025, 15:50, Patryk Bielski
532 komentarzy
Arsenal rozpoczął przygotowania do sezonu 2025/26 od skromnego, ale cennego zwycięstwa 1:0 nad AC Milanem w Singapurze. Bohaterem spotkania został Bukayo Saka, który po precyzyjnym dośrodkowaniu Jakuba Kiwiora zdobył jedyną bramkę meczu.
Po zakończeniu regulaminowego czasu gry, zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, obie drużyny przystąpiły do serii rzutów karnych. Tym razem lepsi okazali się zawodnicy z Mediolanu, wygrywając 6:5.
Mikel Arteta wykorzystał to spotkanie, aby dać szansę gry wielu zawodnikom, w tym debiutującym 15-latkom - Maxowi Dowmanowi i Marli Salmonowi. Saka, który został wybrany najlepszym zawodnikiem meczu, z pewnością z niecierpliwością czeka na start nowego sezonu Premier League.
Kanonierzy wracają na boisko już w niedzielę, kiedy to zmierzą się z Newcastle United. Kolejne zwycięstwo byłoby dla nich świetnym bodźcem przed nadchodzącym sezonem. Po meczu z Newcastle, Arsenal czekają jeszcze starcia z Tottenhamem i Villarrealem, zanim powrócą na Emirates Stadium, by wziąć udział w Emirates Cup przeciwko Athletic Bilbao.
Nowy sezon Premier League Arsenal rozpocznie 17 sierpnia na Old Trafford, gdzie zmierzy się z Manchesterem United.
W meczu z Milanem na boisku pojawili się m.in. David Raya, Ben White, William Saliba, Riccardo Calafiori, Oleksandr Zinchenko, Christian Norgaard, Declan Rice, Ethan Nwaneri, Saka, Gabriel Martinelli i Kai Havertz. W przerwie do gry weszli Kepa Arrizabalaga, Leandro Trossard, Myles Lewis-Skelly, Martin Odegaard, Martin Zubimendi i Jakub Kiwior. W 65. minucie swoje szanse otrzymali także Salmon, Dowman, Josh Nichols i Mikel Merino. Więcej zawodników powinniśmy zobaczyć w akcji w nadchodzącym meczu z Newcastle.
VIDEO: Precyzyjne dośrodkowanie Kiwiora i bramka Saki
źrodło: Arsenalnews.co.uk
29.07.2025, 00:24 14 komentarzy

17 godzin temu 2 komentarzy

25.07.2025, 12:36 14 komentarzy

25.07.2025, 10:59 3 komentarzy

24.07.2025, 17:47 1 komentarzy

24.07.2025, 14:19 11 komentarzy

24.07.2025, 09:15 20 komentarzy

23.07.2025, 15:50 532 komentarzy

23.07.2025, 12:49 9 komentarzy

23.07.2025, 12:48 1 komentarzy
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|
-
Viktor Gyökeres – brakujące ogniwo w mistrzowskiej układance Arsenalu?
- 29.07.2025 14 komentarzy
-
A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
-
Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
-
Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@Marzag napisał: "Oho, Ornstein napisal ze Isak chce odejść. Arteta musisz!"
Jak Liverpool odpali Nuneza do Arabii Saudyjskiej to Isak do LFC, Here We Go!
I mamy
Diaz/Gakpo - Eketike/Isak - Salah/Chiesa
a w obwodzie jszcze Wirtz (może grać na LW), Ngumoha
@adek504 napisał: "To wcale tak nie działa, że Saka jest potrajany to Martinelli ma mnóstwo miejsca, bo często przeciwnik broni się 10 zawodnikami za linią piłki i Martinelli ma albo do ogrania PS i potem PO albo PO i potem jest od razu asekuracja ze strony SO"
Zazwyczaj w lidze ma na przeciwko siebie tylko jednego obrońcę. Tyle wystarczy by zmusić go do podania do tyłu.
@iluzbg napisał: "Swoją drogą oczekiwania i wymagania wobec Waszej nowej bestii będą ogromne, prawda jest taka że musi zacząć strzelać od pierwszej kolejki"
A jak zacznie od 10 i zdobędzie 25 goli to będzie flopem, bo nie zaczął od pierwszej?
@iluzbg napisał: "Swoją drogą oczekiwania i wymagania wobec Waszej nowej bestii będą ogromne, prawda jest taka że musi zacząć strzelać od pierwszej kolejki."
Jest zapowiedziany hat-trick z MU:)
Swoją drogą oczekiwania i wymagania wobec Waszej nowej bestii będą ogromne, prawda jest taka że musi zacząć strzelać od pierwszej kolejki.
Oho, Ornstein napisal ze Isak chce odejść. Arteta musisz!
@Marzag napisał: "Martinelli ma mnóstwo miejsca i powinien mieć dużo więcej okazji do oddawania strzałów niż Saka."
To wcale tak nie działa, że Saka jest potrajany to Martinelli ma mnóstwo miejsca, bo często przeciwnik broni się 10 zawodnikami za linią piłki i Martinelli ma albo do ogrania PS i potem PO albo PO i potem jest od razu asekuracja ze strony SO
Wczoraj była taka sytuacja gdzie ograł dwóch zawodników Milanu i dopiero miał sytuację żeby dograć piłkę i tutaj wyszła największą bolączką bo on ma problem w ostatniej fazie ataku, dobrze dograć albo dobrze strzelic
@Marzag napisał: "Martinelli w ogóle nie robi atutu ze swoje szybkości, jedynym jego atutem jest dobra jak na skrzydłowego gra w obronie"
Martinelli sporo pracuje w obronie, ale nie jest w niej dobry. Wiele kluczowych parametrów ma tam grubo poniżej średniej w porównaniu z pozostałymi skrzydłowymi w lidze.
@Mastec30:
W meczach bezpośrednich tej przewagi nie było widać.
Podliczyłem i z pozycji prowadzącej stracilismy 21 pkt stracislimy.
Liverpool zdobywał punkty, ale fakt jest taki, że sami przegraliśmy mistrzostwo. Można stracić 5pkt, a nie 21. Różnica wynosiła między nami 10pkt, gdzie pod koniec ligi to obie ekipy odpuściły
Newcastle jest w lekkim potrzasku. Ostatnio gruchnęła wiadomość, że Isak nie podpisze przedłużenia umowy jeżeli w kontrakcie będzie mniejsza kwota niż 300k p/w - ok 16 mln za sezon. Najwyższy kontrakt w klubie to umowa Bruno - 160k p/w - 8,5mln za sezon.
Taki kontrakt może zachwiać całą strukturą płacową klubu.
Jak dla mnie trzymanie zawodnika na siłę i "przekupywanie" go do pozostania kosztem narażenia stabilności finansowej nie ma sensu. Isak raczej droższy już nie będzie i w tym momencie ma swój peak cenowy. Newcastle ma wąską kadrę, a za środki z Isaka mogliby kupić 3-4 topowych zawodników i finalnie wyjść na tym na plus.
@Barney napisał: "Niby czemu nie strzeli bo strzelal w portugalskiej, rownie dobrze moze to przełożyć na eng.
Ja stawiam minimum 18 goli na 1 sezon ,ale sie nie zdziwie jak zrobi 30 zwlaszcza jesli bysmy wzmocnili LS.
Orstein/romano pisali ,ze isak nr1 cel liverpoolu ,a jak nie to ekitike nr 2 i wzieli go dlatego dali 95mln"
Widziałem jak go nasi obrońcy w meczu przeciwko nam gnębili, był jak dziecko we mgle, pewnie minie trochę czasu zanim przyzwyczai się do fizyczności ligi. Isak z kolei sobie świetnie radzi z obrońcami w lidze.
Ale oczywiście chętnie się mile zaskocze.
@Be4Again napisał: "120 już za niego dawali i ta oferta trafiła do kosza. Tam trzeba położyć 150mln +"
No tak, tylko teraz jest info na stronie NUfc ze Isak nie pojechal na tour, więc jak sam zawodnik złożył TR czy coś w tym stylu, to jest inna sytuacja niż ta co była.Śmierdzi na kilometr.
@Be4Again napisał: "G: 40 XG: 41
Nie ma tragedii."
No jesli patrzeć pod względem skuteczności to tak, ale pod względem tego jak rzadko próbuje strzelać to już inna sprawa.
W ostatnich 3 sezonach Saka będąc potrajany miał na 90 min średnio 0,43xG i 3 strzały na mecz
Marinelli miał w tych samych sezonach średnio:
0,33xG i 2,4 strzały na mecz
Dla porównania powolny Trossard grając na pozycji Martinellego na 90 średnio wypadał tak(w 2 pełnych sezonach bo tyle z nami pełnych sezonów jest):
0,42xG i 2.9 strzały na mecz
Martinelli ma mnóstwo miejsca i powinien mieć dużo więcej okazji do oddawania strzałów niż Saka.
Martinelli w ogóle nie robi atutu ze swoje szybkości, jedynym jego atutem jest dobra jak na skrzydłowego gra w obronie, ale to za mało żeby być wiodącą postacią w Arsenalu.
@Pawelars napisał: "Najgorsze ze jak im głupi bayern da 80 baniek za Diaza a Nuneza popchną do arabów za 70 baniek. To właśnie Isaka mogą kupić."
Tylko, że wtedy zostają w linii ataku z Isakiem, Ekitikie, Salahem, Gakpo i Chiesa
Pierwszy skład petarda, ale do wejścia tylko Gakpo, przecież oni ta trójka nie pociągną 60 meczów w sezonie z jednym Gakpo jakościowym na zmianę
Tak wejde w dyskusję z prawej flanki - skrzydła Saka-Alexis z okresu w Arsenalu to by było cudo.
Sorry Gyokeres, głupio wyszło, ale jednak Cię nie chcemy, idziemy po twojego kumpla z reprezentacji XD
Jak Liverpool jeszcze weźmie Isaka, to chyba będzie najlepsze okienko w historii Premier League :O
@Marzag:
Niby czemu nie strzeli bo strzelal w portugalskiej, rownie dobrze moze to przełożyć na eng.
Ja stawiam minimum 18 goli na 1 sezon ,ale sie nie zdziwie jak zrobi 30 zwlaszcza jesli bysmy wzmocnili LS.
Orstein/romano pisali ,ze isak nr1 cel liverpoolu ,a jak nie to ekitike nr 2 i wzieli go dlatego dali 95mln
@Pawelars napisał: "Dać 90 za Rodrygo czy 120 za Isaka? Wybór radszej jasny."
120 już za niego dawali i ta oferta trafiła do kosza. Tam trzeba położyć 150mln +
Najgorsze ze jak im głupi bayern da 80 baniek za Diaza a Nuneza popchną do arabów za 70 baniek. To właśnie Isaka mogą kupić.
Dać 90 za Rodrygo czy 120 za Isaka? Wybór radszej jasny.
@alexis1908: ale ani Halland ani Vini nie są jakkolwiek realni do sprowadzenia. Przynajmniej ja tego nie jestem sobie w stanie wyobrazić, a i tak Viniego bym w Arsenalu nie chciał i na LS wolałbym zdecydowanie Kvare.
@Marzag napisał: "Saka to zupelnie inny pilkarz, ale moim zdaniem na poziomie Alexisa pod wzgledem przydatnosci na boisku. Jakbysmy Girouda mieli to Saka tez by wiecej strzelal ale nie mamy."
Inny, inny... mimo szczerej miłości do Saki to Alexis był po prostu o wiele bardziej unikatowy, że tak powiem. On potrafił w pojedynkę wygrywać mecze w momencie gdy obok siebie miał takie tuzy footballu jak Sanogo, Iwobi, Debuchy, Gibbs, Paulista, Chambers, Welbeck, Lucas Perez czy Mustafi :D
@marimoshi napisał: "Jak chcesz nazwać to, że z pozycji wygrywającej straciliśmy dwadzieścia kilka punktów? Na moje to jest frajestrwo wypuścić tyle punktów.
Liverpool wygrał, ale my bardzo im w tym pomogliśmy"
No frajerstwo ale nasze remisy nie dodawały punktów Liverpoolowi. Sami je zdobywali więc nie sprowadzałbym ich mistrzostwa tylko do naszej słabości. 10 punktów przewagi i mistrzostwo potwierdzone już zdaje się w kwietniu. To nie była kwestia kilku naszych remisów. Przewaga była widoczna
@alexis1908: 30 bramek w lidze w sezonie *
@Marzag: no w jakiej ? przecież NU to nie jest ubogi krewny już od 3 sezonów , masz rację lepszy napastnik szczególnie to mówią liczniki bramek obu w każdym sezonie niezależnie w jakich klubach grali ;) masz rację oglądając obu nie mam wątpliwości że Haaland jest lepszy a Isak nigdy sie nie zbliży do 30 bramek w sezonie .
@Barney napisał: "Kanonierzy.com w strachy wystarczy byle plotka i wylacza sie myslenie. No tak wzieli ekitike i teraz jeszcze isaka"
Nie no, nie wierze ani w to ze Isak zlozyl transfer request ani w to ze lfc go kupi. Po prostu to byłby mega mocny ruch dla każdego z kandydatów do mistrzostwa, Gyokeres pewnie nie strzeli więcej goli w Arsenalu w lidze niż Isak w Newcastle, a co dopiero jakby Isak grał w LFC.
@Mastec30:
Jak chcesz nazwać to, że z pozycji wygrywającej straciliśmy dwadzieścia kilka punktów? Na moje to jest frajestrwo wypuścić tyle punktów.
Liverpool wygrał, ale my bardzo im w tym pomogliśmy
@Barney napisał: "Daj martinelliego xG i gole do nich porownamy."
G: 40 XG: 41
Nie ma tragedii.
https://understat.com/player/7752
@Be4Again napisał: "Nawet Saka to jest 3/4 prime Alexisa..."
Saka to zupelnie inny pilkarz, ale moim zdaniem na poziomie Alexisa pod wzgledem przydatnosci na boisku. Jakbysmy Girouda mieli to Saka tez by wiecej strzelal ale nie mamy.
@Arsenal2004: wymarzony dla mnie nie wolalbym Van Persie albo Sancheza w primie a z obecnych to wymarzony Haaland na 9 albo Vini na skrzydło ;)
@vitold napisał: "Liverpool nie wygra ligi przez transfery - wygrają jeżeli znowu będziemy frajerzyć bezmyślne remisy"
Teraz ligi nie wygrali dlatego że my frajerzyliśmy remisy tylko dlatego, że sami te punkty zdobywali
@alexis1908 napisał: "XD nie nie jest równie skuteczny a nawet mniej asystuje nie ma podjazdu do Norwega , który zniszczył 2 ligi . Taki lider że w tamtym roku jak im nie szło to w ogóle do pucharów nie weszli xD bawi mnie stawianie wyżej Isaka nie Erlinga który pobije wszystkie możliwe rekordy bramkowe w PL w przeciągu 5 lat ."
No tylko bierz pod uwage w jakiej druzynie on gra a w jakiej Haaland, ogladajac obu w akcji nie mam watpliwosci ktory jest lepszym pilkarzem i napastnikiem. Fajnie ze sobie Haaland rekordy ponabijal, ale pilkarsko jest gorszy od Isaka.
@erykgunner napisał: "Zdania o Martinellim są podzielone, ale pewne jest jedno. To nawet nie jest 1/6 prime Sancheza."
Nawet Saka to jest 3/4 prime Alexisa...
Zmarnowaliśmy jego najlepsze lata... Może gdyby w tamtych latach zamiast Ozila kupilibyśmy dobrego napastnika i solidnego PS to udałoby się coś ugrać... a tak ciągle borykaliśmy się z niezbalansowanym składem.
@darek250s napisał: "Ale ludzie tutaj miękkie galoty zrobili. Ja tam jakoś tego Liverpoolu się nie boje. Według mnie znowu sezon będzie zależał od Pana mr. SALAHA i tego jak Wirtz wjedzie w sezon."
Obojętnie od czego będzie zależeć. Trzeba być ignorantem żeby nie zauważyć że mają naprawdę spektakularne okienko. I u nich prawie każdy od razu do pierwszego składu. My licząc Gyokeresa do pierwszego składu mamy na razie dwóch, reszta to głębia składu. No liczyłbym mimo wszystko na jeszcze 1 kozaka do ofensywy
@Marzag: XD nie nie jest równie skuteczny a nawet mniej asystuje nie ma podjazdu do Norwega , który zniszczył 2 ligi . Taki lider że w tamtym roku jak im nie szło to w ogóle do pucharów nie weszli xD bawi mnie stawianie wyżej Isaka nie Erlinga który pobije wszystkie możliwe rekordy bramkowe w PL w przeciągu 5 lat .
Isak to profilowo bardzo jest podobny do Henrego. To byłby transfer wymarzony chyba każdego fana Arsenalu, ale już poszliśmy po potężnego Gyökeresa, a po drugie on nawet jak sam będzie chciał odejść to poniżej 100 mln sie go nie kupi.
@Be4Again:
Daj martinelliego xG i gole do nich porownamy.
Jesus to zawsze marnowal na potege to wie kazdy
Też się nie boję transferów Live. Liverpool nie wygra ligi przez transfery - wygrają jeżeli znowu będziemy frajerzyć bezmyślne remisy
W sumie ten Isak co pół sezonu siedzi w szpitalach podobno opuścił w ostatnich 2 latach mniej spotkań w PL z powodu kontuzji co Haaland
@darek250s:
Salah juz tego nie powtorzy ,a Van Dick coraz starszy.
@Barney napisał: "Semenyo za 70 to zart typ warty 40-50 max.
I chyba ludzie co go chca nie za wiele razy go ogladali bo typ uwielbia marnowac dobrw okazje."
Co do ceny racja, reszta to bzdura.
Od początku jego przygody w EPL:
G: 20 XG: 21,34
Dla porównania Madueke w EPL:
G: 13 XG: 16
Oraz nasz As Jesus:
G: 76 XG: 103 :D
Może Semenyo nie jest super strzelcem który wykręca 10g przy xg8, ale jakimiś "ślepakiem" też na pewno nie jest... Pod tym względem wypada lepiej niż Madueke i o niebo lepiej niż Jesus...
Kanonierzy.com w strachy wystarczy byle plotka i wylacza sie myslenie. No tak wzieli ekitike i teraz jeszcze isaka
@pioafc napisał: "A nie jest?
Mistrz kraju, jedne z najlepszych transferów w lidze (już teraz), a co tu mówić jakby jeszcze dodali Isaka."
Jest jednym z kilku, bo jestesmy my i City, ale taki pilkarz jak Isak robi ogromna roznice.
@Joker_224: jak się Bayern zbłaźni i kupi od nich tego Diaza za 80 mln to całkiem możliwe że byłoby ich stać na ten transfer.
@Mastec30 napisał: "Jak Liverpool skończy z Isakiem to my będziemy musieli zrobić dużo więcej niż sam Gyokeres. Remont lewej strony potrzbny na już. Nawet dodanie Eze będzie wyglądało za słabo"
Ale ludzie tutaj miękkie galoty zrobili. Ja tam jakoś tego Liverpoolu się nie boje. Według mnie znowu sezon będzie zależał od Pana mr. SALAHA i tego jak Wirtz wjedzie w sezon.
@ozzy95 napisał: "ale z karnymi czy bez? Bo to istotne ostatnio na stronie."
wszystko jedno, z karnymi o te kilka wiecej by pewnie mial, chociaz w lfc to pewnie i z 10 wiecej wiec by sie kolo 40 zakrecil @alexis1908 napisał: "Haaland >>> Isak zawsze ;)"
Niee, Haaland jest bezuzyteczny gdy druzynie nie idzie, a Isak to prawdziwyt lider, jest rownie skuteczny co Haaland ale sprawia tez ze z nim druzyna gra lepiej.
Zdania o Martinellim są podzielone, ale pewne jest jedno. To nawet nie jest 1/6 prime Sancheza.
@Marzag napisał: "jak dla mnie Liverpool po transferze Isaka byłby faworytem do tytułu"
A nie jest?
Mistrz kraju, jedne z najlepszych transferów w lidze (już teraz), a co tu mówić jakby jeszcze dodali Isaka.
Jak Liverpool skończy z Isakiem to my będziemy musieli zrobić dużo więcej niż sam Gyokeres. Remont lewej strony potrzbny na już. Nawet dodanie Eze będzie wyglądało za słabo
@Marcinafc93:
O co zaklad ,ze nie zrobimy kolejnych dwoch transferow ?
@Marzag: Haaland >>> Isak zawsze ;)