Arteta i Eidevall z nowymi kontraktami!
06.05.2022, 11:46, Mateusz Rosłoń
1329 komentarzy
Arsenal poinformował dziś, że Mikel Arteta i Jonas Eidevall podpisali nowe kontrakty z klubem. Moment ten uświetniono wyjątkowym złożeniem podpisów na Emirates Stadium.
- Jestem dziś podekscytowany, wdzięczny i naprawdę bardzo szczęśliwy - powiedział Mikel po podpisaniu przedłużenia umowy z klubem, która obowiązuje teraz do końca sezonu 2024/25.
- Z moich rozmów z Joshem Kroenke wynikło, że postrzega on klub tak samo jak ja i ma taką samą wizję jego prowadzenia. To, co mówił mi on i co mówił mi Stan, zawsze się sprawdzało.
- Chcemy wprowadzić klub na wyższy poziom i naprawdę rywalizować z najlepszymi drużynami. Aby to osiągnąć, musimy grać w Lidze Mistrzów. Musimy być w stanie wzmacniać zespół, rozwijać naszych piłkarzy i wszystkie działy, tworzyć jeszcze lepsze relacje z kibicami, poprawiać atmosferę na Emirates, rekrutować największe talenty i najlepszych specjalistów, aby przenieść ten projekt na wyższy poziom.
Nową umowę podpisał również Jonas Eidevall. Jego pierwszy sezon w Londynie jest imponujący: prowadzi Arsenal Ladies do walki o tytuł mistrzowski w Women's Super League aż do ostatniej kolejki. Jonas, który latem ubiegłego roku przeszedł do nas ze szwedzkiego Rosengard, podpisał kontrakt do końca sezonu 2023/24.
- To świetna sprawa - powiedział. - Pozwala mi to kontynuować pracę dla klubu, który tak bardzo kocham i przebywać w otoczeniu wspaniałych ludzi. Możemy wspólnie wiele osiągnąć, więc bardzo się cieszę.
W imieniu właścicieli klubu, Kroenke, Sports & Entertainment, wypowiedział się Josh Kroenke:
- Mój ojciec i ja jesteśmy zachwyceni, że przedłużyliśmy kontrakty zarówno z Mikelem, jak i z Jonasem. Daje to klubowi stabilną i jasną wizję przyszłości oraz pomaga nam wszystkim razem skutecznie podążać naprzód.
- Wszyscy widzą zaangażowanie i pasję Mikela. Jesteśmy przekonani, że z biegiem czasu przywróci nas on do rywalizacji o najważniejsze trofea. Jeśli chodzi o Jonasa, to fantastycznie rozpoczął swoją karierę w Anglii. Wykonał wspaniałą pracę z drużyną, w ostatniej kolejce wciąż jesteśmy w grze o tytuł. Jesteśmy pewni, w nadchodzących latach będzie jeszcze lepiej.
Obaj trenerzy podpisali umowy w loży dyrektorów z widokiem na boisko Emirates Stadium w obecności dyrektora generalnego Vinaia Venkateshama, dyrektora technicznego Edu Gaspara oraz szefowej ds. kobiecej piłki nożnej Clare Wheatley.
- Myślę, że to idealny czas - powiedział Edu. - Naprawdę wierzę, że ta wiadomość podniesie na duchu wszystkich: kibiców, klub, zawodników, Mikela. Istotne jest, aby pokazać wszystkim, w jakim kierunku chcemy podążać jako klub. Ponownie czeka nas wielkie lato i ważne jest, aby nasz menedżer był z nami
Vinai dodał:
- Ambicje tego klubu są proste i mają swoje źródło u samych właścicieli. Ta drużyna musi rywalizować o najważniejsze trofea, w Europie i w Anglii - i w męskiej, i w kobiecej piłce. Wiemy, że jeszcze tego nie osiągnęliśmy, ale zmierzamy do tego celu. Mam nadzieję, że wszyscy widzą postępy, jakie robimy w tym kierunku.
- Dzisiejszy dzień jest naprawdę bardzo ważny, ponieważ Mikel i Jonas zobowiązali się wobec nas, wobec Arsenalu, wobec tego projektu i wobec tej podróży. Przed nami długa droga i wiele ciężkiej pracy, ale dzięki Mikelowi i Jonasowi jesteśmy przekonani, że mamy odpowiednich ludzi pracujących w odpowiednich zespołach, dzięki którym możemy osiągnąć ten cel.
źrodło: Arsenal.com
13.09.2025, 10:11 585 komentarzy

12.09.2025, 15:40 7 komentarzy

09.09.2025, 20:46 8 komentarzy

09.09.2025, 05:17 15 komentarzy

03.09.2025, 23:30 8 komentarzy

03.09.2025, 08:41 20 komentarzy

03.09.2025, 08:39 8 komentarzy

03.09.2025, 08:38 7 komentarzy

02.09.2025, 07:46 7 komentarzy

02.09.2025, 07:43 15 komentarzy
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|
-
Zagadnienia taktyczne #38: Porażka na Anfield
- 09.09.2025 8 komentarzy
-
Okiem kibica #2: Marzenie młodego chłopca
- 28.08.2025 6 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #37: Manita na Emirates
- 26.08.2025 5 komentarzy
-
Powrót do domu: Jak Arsenal odzyskał wychowanka po 14 latach
- 25.08.2025 16 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #36: Trzy punkty na trudnym terenie
- 19.08.2025 13 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@SZYMON_TYROL: Ale też sam Arteta nam obniżył oczekiwania co do tej drużyny. Jak dostał syf na kółkach to czemu Emery wyleciał skoro też miał ten sam syf? Gdyby nie karny auby że Spurs to byśmy w jego pierwszym sezonie to byśmy już wtedy grali w lm, potem pół słabszego sezonu, zwolnienie i 2 letni marazm w okolicach 8 miejsca. Arteta robi progress względem samego siebie a nie klubu. I żeby uciąć pewnie masę komentarzy, nie nie zwalnialbyn go teraz, ale o jakim progressie tu mówimy, wróciliśmy po prostu do punktu wyjścia
Papcio pewnei dalej ma wtyki w Monaco, jakby Afc widzial w mlodym kolejnego Vieire to mysle ze mozemy byc faworytami, ale nie sadze zebysmy szukali kogs takiego bo mamy Parteya.
Mikel Arteta on his new contract: “I’m excited, grateful & really, really happy today. When I spoke to Josh, he could see the club at the same point & he wanted to take the club the way I wanted to do it. Everything he’s said & that Stan has said, they’ve always delivered.” #afc
@Dziadyga napisał: "Ja tam uważam,jak dziś pisałem,że ocenienie Artety będzie na koniec sezonu.Nie chce powtórki z Emeryego(tfu odpukac) że była autostrada a potem płacz.Czlowiek już się na tą LM napalil."
Odpisałem Ci w poprzednim wątku :) no a z LM to coś szybko się napaliłeś ;)
@Taki napisał: "Tam jest ogromna konkurencja i może woli w młodym wieku więcej grać?"
Jak bym był piłkarzem i zobaczył na kontrakcie: Real Madryt, Liverpool i Arsenal. To bym nawet nie myślał i poszedł do tego Realu, bo jak mi się tam nie uda to do Arsenalu zawsze sobie wrócę, a do Madrytu pociąg może już nigdy nie przyjechać. Podobnie z The Reds.
Zresztą cieszcie się, że nie osiągamy sukcesów jak Liverpool albo City, bo zamiast starych wyjadaczy gadalibyśmy tutaj o fortnajcie ;)
@Dziadyga: Mówiłem o Torresie z City, który poszedł do Barcy, pomyliły mi się Torresy xd
@Nicsienieda: Dobrze, że kibic nie oczekiwał mistrzostwa :D
Dostał umowę przed ostatnimi meczami, bo sobie zagwarantowaliśmy miejsce w europejskich pucharach, co było założeniem przedłużenia umowy na początku sezonu. Oj krótka pamięć kibica, chciałby więcej :D
Jakbysmy się nim zainteresowali, to pewnie Fabregas tez szepnie slowo dla mlodego propo AFC, bo w Monaco jednak ma swoja renome ^^
@Ech0z napisał: "Tchouameni 80mln"
Tchouameni jest wyceniony przez Monaco na 60 milionów. @enrique napisał: "Tchouameni ?
Przecież ten koleś jest na celowniku Realu i LFC"
Tam jest ogromna konkurencja i może woli w młodym wieku więcej grać?
Tej wojny i tak żadna ze stron nie wygra. Nawet jeśli skończymy w top4 i niektórzy posypią głowę popiołem to i tak jak trafi się gorszy moment to będą jechać po Artecie. A to, że transfery nie te, a to że trawa za zielono. Malkontenci zawsze będą malkontentami
Jasne, że koszykówka to nie to samo co piłka nożna. Jednak NBA jest uważana za najlepszą ligę na świecie w swojej dyscyplinie tak samo jak Premier League. Różnica jest taka, że tam system jest tak stworzony żeby wyrównywać szansę drużynom. Robią to przez slary cap czy draft. Jednak i pomimo tego są organizacje, które czekają po kilkadziesiąt lat na kolejne mistrzostwo czy nawet pierwsze mistrzostwo. Takie San Antonio Spurs miało swoje złote lata na koniec lat 90 i początek 21 wieku. Poniekąd można ich porównywać do Arsenalu. Kibice chcieliby mistrzostwa, ale są świadomi, że trzeba najpierw posprzątać syf, potankować żeby zgarnąć lepszych prospektów i znowu zwojować ligę. Dlatego mówię o cierpliwości.
@Ech0z:
Skąd ten pomysł? Nie zapomniałem i nigdy nie gloryfikowałem Emery'ego. Kilkukrotnie odnotowałem jedynie fakt, że od odejścia Wengera to jednak Emery był bliżej LM niż Arteta, abstrahując od stylu jego drużyny.
@enrique: Troszkę nie zrozumiałeś... W takiej sytuacji, w jakiej znajduje się klub, można ze spokojem stwierdzić, że zmierza on w dobrym kierunku. Piłka nożna to sport, w którym wiele czynników wpływa na wynik końcowy, i nie można szukać winy tylko i wyłącznie w trenerze.
Arteta już teraz zasłużył na nowy kontrakt, niezależnie od tego, czy zajmie top4, czy nie. Widać, że jego wizja, sposób pracy oraz pasja są na odpowiednim poziomie.
I sam powiedziałeś, że nie widzisz, gdzie zmierza klub, dlatego napisałem Tobie, że deklaracje zarządu, trenera i piłkarzy, są dosyć jasne i przejrzyste.
@Qarol napisał: "ale nie można zapominać, że przez długi czas pod Artetą byliśmy dramatyczni."
To dlaczego zapomniałeś jak bardzo tragiczni byliśmy za Emerego?
@enrique: właśnie bardzo ważne jest to co się wydarzy ;) przez to tu tyle nerwów na tej stronie :D
@enrique:
Piękny masz avatar. Prawdziwy człowiek sukcesu na nim jest.
Moim zdaniem trochę się pośpieszyli z tym kontraktem. Teraz jest hurraoptymizm, który ma swoje podstawy, ale nie można zapominać, że przez długi czas pod Artetą byliśmy dramatyczni. Ponadto ten sezon jeszcze trwa i dopiero jesteśmy na drodze do realizacji wymarzonego celu. Oczywiście sam awans do LM nie powinien być decydującą kwestią, ale niewykorzystanie takiej szansy kamyczkiem do ogródka już być powinno.
Wstrzymałbym się z nową umową po pierwsze do wzmocnień letnich, które są niezbędne, a po drugie do porządnego wejścia w nowy sezon.
Tchouameni ?
Przecież ten koleś jest na celowniku Realu i LFC, mierzmy siły na zamiary albo skończy się jak z Vlaho :)
Tchouameni 80mln Gabry 50 Jesus 40
170mln wątpię żebyśmy mieli więcej na transfery ale może jeszcze 2 perełki na boki obrony do środka Saliba i byłbym kontent . Jestem jedynym kibicem który wierzy że Nketiah jeszcze odpali xD Ale też byłem nielicznym który wierzył w Artete gdy przegraliśmy 3 mecze na początku
@Furgunn: Sygnał jest taki - nieważne co się wydarzy w ostatnich 4 kolejkach bo i tak Ci ufamy.
@pierre_afc: to zły moment na nowe kontrakty, sezon się nie skończył. Arteta ma jeszcze swoje do zrobienia. Pewnie kontrakt miał przygotowany tylko czekali na odpowiedni moment, gdyby 3 ostatnie spotkania nie skończyły się kompletem punktów, to pewnie dziś by nie wyskoczyli z takimi informacjami.
@Furgunn: Wcześniej też o tym pisałem, ale nie zdziwię się jeśli wzięli pod uwagę plotki mówiące o tym, że PSG widzi w Artecie nowego trenera. I w ten sposób chcieli też zamknąć temat potencjalnego odejścia żeby nie było plotek w tak ważnym momencie sezonu.
@pierre_afc napisał: "Wielu kibiców mogłoby się uczyć cierpliwości i zaufania do procesu od kibiców NBA"
Ale pieprzysz.
Ani to koszykówka,ani Ameryka.Tutaj i tak za dużo ludzie czekają od lat.
@Alffik: A więc wyrabianie sobie opinii na podstawie miejsca w tabeli jest słabe, ale na podstawie jakichś tam deklaracji jest jak najbardziej ok ? :)
Ciekawe podejście.
@pierre_afc napisał: "Wielu kibiców mogłoby się uczyć cierpliwości i zaufania do procesu od kibiców NBA."
Stary tutaj ludzie od 18 lat czekają na cokolwiek xD taki tekst to do Realu Madryt. W Arsenalu już żadnych sezonowców nie ma nikt takim drużynom jak my nie kibicuje, bo dzieciaków interesują puchary nie proces.
@enrique napisał: "Jak będę widział gdzie jesteśmy i ku czemu idziemy wtedy się wypowiem."
Przecież masz jasne deklaracje sztabu szkoleniowego, zarządu i piłkarzy, odnośnie tego, gdzie klub chce być, i jakie cele sobie stawiają... A to, czy będzie 4, czy 5 miejsce na koniec, nie ma większego znaczenia, ponieważ już teraz widać, co się dzieje w klubie. A wyrabianie sobie opinii, tylko na podstawie zajętego miejsca na koniec sezonu, w mojej opinii, jest słabe.
@pierre_afc napisał: "Wcześniejsze podpisanie umowy zmniejsza szanse na top4? NIE. Poza tym kto powiedział, że zarząd postawił przed Artetą za cel top4? Czy też kto powiedział, że to jest jego główne zadanie? Z punktu widzenia prowadzenia klubu bierze się znacznie więcej czynników. Atmosfera wokół klubu jest najlepsza od wielu lat. Progres zespołu jest widoczny. Pod względem wyników i gry zespołu. Były słabsze okresy, ale trzeba pamiętać, że Arteta nadal jest mało doświadczonym trenerem (a pod tym względem będzie tylko lepiej) i ma bardzo młody skład (młodzi zawodnicy mają to do siebie, że ich forma jest chwiejna, idealny przykład to Martinelli). Wszystko zmierza w dobrym kierunku, więc nie ma sensu żegnać się z Hiszpanem. Stworzył wokół siebie zespół ambitnych, młodych i utalentowanych zawodników. Co kolejkę widzisz ile ten zespół ma pasji w sobie, że nawet przeciwników irytuje fakt, że cieszymy się z wygranych. Każdy chce Ligi Mistrzów, najważniejszych trofeów, ale trzeba na to czasu. Wielu kibiców mogłoby się uczyć cierpliwości i zaufania do procesu od kibiców NBA. Tam drużyny tankują po kilka lat lub dłużej żeby móc stworzyć drużynę mogącą walczyć o mistrzostwo."
Zgadzam się prawie we wszystkim, ale mamy 4 mecze do końca. Akurat liczyłem, że z ewentualnym kontraktem wstrzymają się do końca sezonu. Nie mówiąc czy zajmiemy 4 czy 5 miejsce, nie wiemy jak to wpłynie na drużynę i samego Artetę, powinniśmy być skupieni teraz tylko na grze w piłkę a nie na kontraktach, zdjęciach i głaskaniu po głowie.
@notopyk:
Nie to tacy jak ty nie rozumieja , ze od dawna nie jestesmy juz tamtym Arsenalem i probujemy wrocic do dawnej potegi.
To tak jakby kibice Milanu plakali bo co roku nie udaje im sie LM zdobyc.
Ja sie mega ciesze jesli nam sie uda wejsc do LM bo to daje lepsze transfery i progres na kolejne lata.
@arsenallord: Dla mnie podobne. Klopp miał w lidze 8, 4 i 4 miejsce. Arteta bardzo możliwe, że będzie miał 8, 8 i 4 miejsce. W lidze dość podobnie, rok dłużej zajmie powrót do top4, ale mówię Arteta nie jest tak doświadczonym trenerem jak Klopp, gdy przychodził. Niemiec ma przegrane dwa europejskie puchary w tym czasie, Arteta jeden półfinał. Na duży plus dla Niemca jest szczególnie ten finał LM. Jednak to Hiszpan w tym czasie zgarnął więcej trofeów, bo 2. Dlatego mówię, że dość podobne.
@Furgunn: Wcześniejsze podpisanie umowy zmniejsza szanse na top4? NIE. Poza tym kto powiedział, że zarząd postawił przed Artetą za cel top4? Czy też kto powiedział, że to jest jego główne zadanie? Z punktu widzenia prowadzenia klubu bierze się znacznie więcej czynników. Atmosfera wokół klubu jest najlepsza od wielu lat. Progres zespołu jest widoczny. Pod względem wyników i gry zespołu. Były słabsze okresy, ale trzeba pamiętać, że Arteta nadal jest mało doświadczonym trenerem (a pod tym względem będzie tylko lepiej) i ma bardzo młody skład (młodzi zawodnicy mają to do siebie, że ich forma jest chwiejna, idealny przykład to Martinelli). Wszystko zmierza w dobrym kierunku, więc nie ma sensu żegnać się z Hiszpanem. Stworzył wokół siebie zespół ambitnych, młodych i utalentowanych zawodników. Co kolejkę widzisz ile ten zespół ma pasji w sobie, że nawet przeciwników irytuje fakt, że cieszymy się z wygranych. Każdy chce Ligi Mistrzów, najważniejszych trofeów, ale trzeba na to czasu. Wielu kibiców mogłoby się uczyć cierpliwości i zaufania do procesu od kibiców NBA. Tam drużyny tankują po kilka lat lub dłużej żeby móc stworzyć drużynę mogącą walczyć o mistrzostwo.
@Jacek1s napisał: "Pulisic czy też Havertz, Torres to nadal młodzi piłkarze."
Torres :D
@erykgunner: Havertz golem w finale LM praktycznie się spłacił
@notopyk napisał: "Arsenal to co roku powinien walczyć o najwyższe cele, chociaż te w Anglii"
Powiedz mi chłopie i wielu innych używających tego argumentu, jaki Wy byście mieli plan na klub od odejścia Wengera i totalnej destabilizacji, pomyłek błędów itd do teraz.
Słucham.
Oczywiście gdybanie odstawiamy na bok.
Sam czcigodny Wenger sobie już nie radził pod koniec bo się zatrzymał jak starzec na schodach w połowie.
Uwielbiam takich gości.
@erykgunner napisał: "Zobacz jak imponująca jest lista ich niewypałów transferowych z ostatnich lat za gigantyczna kwotę:
1. Lukaku - 113 mln euro - ławka
2. Havertz - 80 mln euro - tu jeszcze są przebłyski, ale miał z miejsca być topem w lidze
3. Kepa - 80 mln euro - ławka
4. Morata - 66 mln euro - niewypał
5. Pulisic - 64 mln euro - miał być top, a jest przeciętny
6. Torres 58,5 mln euro - niewypał
7. Werner - 53 mln euro - niewypał
8. Ziyech - 40 mln euro - miał być top
9. Bakayoko - 40 mln euro - niewypał
10. Drinkwater - 39 mln euro - niewypał"
Co do Pulisicia to mam mieszane odczucia. Mi się wydaje, że jest to solidny piłkarz, ale poziomem na pewno nie topowym, przeciętnym też bym go nie nazwał.
No i też należy zwrócić uwagę na wiek tych piłkarzy, wielu z nich jak wspomniany Pulisic czy też Havertz, Torres to nadal młodzi piłkarze.
@damianARSENAL: mogli zaczekać do końca sezonu. Tym bardziej że szanse na 4 miejsce są.
@enrique napisał: "Nawet jeśli Chelsea przepaliło sporo kasy na nietrafione transfery - kto bogatemu zabroni ?"
W sumie zależy skąd wyniknęła rozmowa, bo masz rację że Chelsea osiąga trofeowo podobne wyniki do Liverpoolu i City, ale kosztem braku stabilizacji roli trenera. Transfery też mają najgorsze z tej trójki, ale za to najlepiej sprzedają, więc wydatkowo to się jakoś broni porównując z City.
@pierre_afc: nie płacze , marszcz się tam dalej z podobnymi sobie.
@pierre_afc: Podobne osiągnięcia? Zależy jaką miarą się mierzy
Ja tam uważam,jak dziś pisałem,że ocenienie Artety będzie na koniec sezonu.Nie chce powtórki z Emeryego(tfu odpukac) że była autostrada a potem płacz.Czlowiek już się na tą LM napalil.
@pierre_afc: Tylko w erze Guardioli City wydało na transfery miliard funtów :)
Mikel, powodzenia. Bardzo powodzenia
I już się zaczyna...
@Furgunn: Żebyś się pytał i mógł popłakać na stronie z podobnymi sobie.
@Furgunn: skąd wiesz ze nie dokończył roboty? Wychodzi na to ze zarząd postawił mu za cel zakończyć sezon w TOP6 i powrót do europejskich pucharów. Zadanie wykonane.
@Furgunn:
Za dobrą kawusię
Pospieszyli się z Artetą, nie dokończył roboty a tu nowy kontrakt, za co?
@enrique: No właśnie, kto bogatemu zabroni. Wystarczy też wspomnieć, że Romek z własnej kieszeni (pożyczył klubowi) dał ponad 1.5 miliarda.
Nawet jeśli Chelsea przepaliło sporo kasy na nietrafione transfery - kto bogatemu zabroni ? Przez 19 lat pod rządami Abramovicha ten klub zdobył łącznie 21 (!) trofeów.
- 5x PL
- 5x FA Cup
- 3x Carabao Cup
- 2x Community Shield
- 2x Champions League
- 2x Europa League
- 1x UEFA Super Cup
- 1x FIFA Club World Cup
Dla porównania City wydające ogromne sumy pod szejkiem przez ostatnie 13 lat zdobyło 13 trofeów, ale wszystkie te trofea są ligowe - 5x PL, 2x FA Cup, 6x Carabao Cup - w Europie kompletnie nic.
"Tchouameni has decided that he will definitely leave Monaco this summer acc to RMC Sport"
Trzeba chłopaka przekonać. Słowa klucz: Proces, młoda drużyna, Liga Mistrzów.