Declan Rice zapewnia Arsenalowi zwycięstwo nad Newcastle
18.05.2025, 20:04, Mateusz Kolebuk
775 komentarzy
Arsenal zakończył sezon na własnym stadionie, pokonując Newcastle United 1:0 dzięki fantastycznemu trafieniu Declana Rice'a. Dzięki temu zwycięstwu Kanonierzy zapewnili sobie miejsce w przyszłorocznej Lidze Mistrzów.
Raya bohaterem pierwszej połowy
Goście z Newcastle przyjechali do Londynu z zamiarem zdobycia trzech punktów, które zagwarantowałyby im powrót do europejskiej elity. Jednak David Raya miał inne plany. Bramkarz Arsenalu popisał się serią znakomitych interwencji, które utrzymały wynik bezbramkowy do przerwy. Już na początku meczu musiał ratować sytuację po błędzie przy wyprowadzeniu piłki, a później kilkakrotnie udowodnił swoją klasę, broniąc strzały m.in. Bruno Guimaraesa i Tino Livramento.
Arsenal próbował odpowiedzieć, ale Nick Pope skutecznie zatrzymał próbę Thomasa Parteya po rzucie rożnym. Mimo to Raya musiał jeszcze raz wykazać się refleksem, broniąc strzały Harveya Barnesa i Dana Burna.
Rice daje zwycięstwo
Po przerwie Arsenal wyszedł na boisko z nową energią i już po dziesięciu minutach objął prowadzenie. Bukayo Saka przejął piłkę od Anthony'ego Gordona, a Martin Odegaard podał do Rice'a. Ten nie zastanawiał się długo i huknął z 20 metrów, nie dając szans Pope'owi. To już dziewiąty gol Rice'a w tym sezonie, który tylko podkreśla jego znakomitą formę.
Kanonierzy nie zwalniali tempa i kontynuowali ataki na bramkę Newcastle. Ben White był bliski podwyższenia wyniku, ale jego strzał minimalnie minął słupek. Dodatkowo kibice mogli cieszyć się z powrotu Kaia Havertza po długiej przerwie spowodowanej kontuzją.
Newcastle próbowało jeszcze wyrównać, ale ich wysiłki nie przyniosły efektu. Joe Willock, były zawodnik Arsenalu, również nie zdołał pokonać bramkarza gości.
Co dalej?
Arsenal zakończy sezon wyjazdowym meczem z Southampton, które już pożegnało się z Premier League. Spotkanie odbędzie się 25 maja na St Mary's Stadium i będzie ostatnim akcentem tej kampanii dla Kanonierów przed letnią przerwą.
źrodło: arsenal.com
20.05.2025, 10:06 11 komentarzy

19.05.2025, 15:10 4 komentarzy

19.05.2025, 14:44 9 komentarzy

19.05.2025, 14:27 6 komentarzy

19.05.2025, 12:12 2 komentarzy

19.05.2025, 08:58 6 komentarzy

18.05.2025, 20:08 3 komentarzy

18.05.2025, 17:43 18 komentarzy

18.05.2025, 15:06 4 komentarzy

18.05.2025, 15:05 3 komentarzy
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|
-
A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
-
Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
-
Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Sky Germany podaje,że Rodrygo jest bardzo wysoko na liście podaje bardzo dobrze poinformowany Florian Clutenberg.
@Mastec30 napisał: "Sprowadzenie Rodrygo, Zubimendiego i jakiegoś napastnika to faktycznie byłoby na papierze spektakularne okienko."
Spełnienie marzeń xd
Sprowadzenie Rodrygo, Zubimendiego i jakiegoś napastnika to faktycznie byłoby na papierze spektakularne okienko. Tylko, że to też będzie ogromne ryzyko. Idziemy all in w lecie bo jak ktoś z nich nie udźwignie to domyślam się że przez następne 2/3 nie będziemy mogli go wymienić. Teraz albo nigdy. Albo robimy ten ostatni krok albo staniemy w miejscu
@Lysy1111:
A co ma Arteta do tego? To kluby muszą się dogadać i to zawodnik musi chcieć dany klub. Ochłoń chłopie
@Nicsienieda napisał: "Dopiero co mówiłeś, że spadamy do LE. Ślisko panie, ślisko, normalnie polityk."
Czytaj ze zrozumieniem, pisałem, że wylądujemy w LE zapewne szybciej niż 10 lat :) i nie będzie to nic niezwykłego raczej
Rodrygo to transfer idealny pod Chelsea. Kolejny overhype za 80mln+ który zakręci się przy max 10 golach w lidze.
Arteta jak nie podpisze Gyökeresa to będzie frajerem roku!!
Cuńha i Gyökeres to powinni przyjść obaj na początku, jednego już nie ma.Za chwilę okażę się że drugi też do Utd,a do nas Seško i N.Williams xd:
@Barney napisał: "Mam nadzieje ,ze w tych plotkach nie ma prawdy w ogole arteta kombinuje jakby nie chcial miec normalnego srodkowego napastnika.
Gyokeres to powinien byc priorytet wszyscy inni to porazka bedzie jak dla mnie."
To bardzo w stylu Artety. Mi się wydaje, że tak na prawde on go nie chce tylko presja z zewnątrz go do takiego ruchu zmusza. Jeśli ta faja Rodrygo kosztem Gyokeresa czy innego napadziora przyjdzie to będzie tragedia.
@damianARSENAL: A ten. Odpisałem że Rodrygo na LS będzie inny poziom niz z prawej strony
@arsenallord: „ Rodrygo robi podobne liczby jak Martinelli a jest traktowany jak zbawienie”
O wiele bardziej wolę być dosyć długo pretendentem do tytułu i go przegrać niż być pretendentem do top 6 a mimo to być na ogonie tabeli i mieć szanse na niby nie taki zły puchar, ale jednak to trochę taki podobny zaszczyt jak wygranie Championship
@Furgunn napisał: "Mogę się założyć, że w przyszłym sezonie maks 3 miejsce z Arteta u sterów."
Dopiero co mówiłeś, że spadamy do LE. Ślisko panie, ślisko, normalnie polityk.
@adek504:
moizliwe ,ze ten Impuls to bedzie odejscie Artety
@arsenallord napisał: "Tylko czas leci, coraz wieksza presja, coraz więcej wydajnych pieniędzy a gablota pusta. My z tym klubem będziemy na zawsze ale nasi najlepsi piłkarze będą chcieli coś wygrać i prędzej czy później stwierdzą dosyć i odejdą. A mamy super skład i ciężko będzie o lepszy."
Wiadomo brakuje tego trofeum jak tlenu, ale przez to że jesteśmy stabilni finansowo nie mam poczucia, że np jednego roku odejdzie Saliba, Rice i Saka albo odejdą za paczkę gruszek
Jak pokazuje przykład PSG czasem odejście tego największego może się okazać zbawieniem i dać impuls do lepszej gry
@adek504: Jesteśmy w świetnej sytuacji pod każdym względem i to jest niezaprzeczalnie fakt. Tylko czas leci, coraz wieksza presja, coraz więcej wydajnych pieniędzy a gablota pusta. My z tym klubem będziemy na zawsze ale nasi najlepsi piłkarze będą chcieli coś wygrać i prędzej czy później stwierdzą dosyć i odejdą. A mamy super skład i ciężko będzie o lepszy.
@damianARSENAL: A kto tak powiedział? Czegoś takiego tu nie widziałem.
Jak można mówić, że Rodrygo to poziom Martinellego?
Gość w porównaniu do Gabiego ma technikę i wizję gry. Chcieliśmy wzmocnić lewą stronę? To lepszego piłkarza na skrzydło nie znajdziemy bo nie ma co liczyć na transfer pokroju Wirtza.
Mam nadzieje ,ze w tych plotkach nie ma prawdy w ogole arteta kombinuje jakby nie chcial miec normalnego srodkowego napastnika.
Gyokeres to powinien byc priorytet wszyscy inni to porazka bedzie jak dla mnie.
@adek504 napisał: "Mówię o tym jak wygląda wycena naszego składu na Transfermarkt, tam mamy 3 najdroższa kadrę po Realu i City"
A to jeśli o to Ci chodzi to może tak być ;)
Jako dodatkowy transfer, pod warunkiem że nie za chore pieniądze to może przychodzic.
@arsenallord napisał: "Tak jak niektórzy przesadzają z krytykują klub, tak ty przesadzasz w drugą stronę. Nikt nas nie potrafił pokonać? Ok ale my mamy marne 70 pkt w lidze. My nie przegraliśmy ligi o punkt gdy sami uzbieraliśmy 100. Sloty wygrali ligę bez większego wysiłku. Można z drugiej strony powiedzieć, że my prawie połowy meczów nie potrafiliśmy wygrać. W lidze mistrzów trofea nikt nam na to nie da, że nikt z nami nie chciał grać. Wartość naszej kadry może jest i TOP3 na świecie, ale papier to nie gra. Bournemouth ma kadre pewnie z 10x mniejszą a robi z nami 6 punktów. Trzeba na niektóre rzeczy patrzeć realistycznie a nie przez różowe okulary. I to idzie q oba obozy kibicowskie."
To była całościowa ocena, że obecnie jesteśmy spokojnie gdzieś w top 5 drużyn biorąc pod uwagę wszystkie czynniki
Jasne w tym sezonie traciliśmy dużo punktów i nawet takie Bournemouth zrobiło na nas 6 pkt, ale Liverpool też potrafił przegrać z drugoligowcem i to im w niczym nie umniejsza
Realistycznie naprawdę klub jest w dobrej sytuacji zarówno finansowo jak i pod względem składu i to wcale nie jest patrzenie przez różowe okulary, wiadomo zabrakło trofeów, ale dalej uważam że dzięki temu że sukcesywnie idziemy do przodu one w końcu przyjdą
Odpady z innych drużyn to nasza specjalność. Jeśli rzucimy wszystkie środki na Rodrygo kosztem Gyokeresa to będziemy frajerami okienka.
@Joker_224: Rodrygo na PS traci sporo atutów. On powinien grać z lewej strony. W Realu nie ma na to szans. Nie byłby zdziwiony jakby on u nas zrobił takie 10g/10a w pierwszym sezonie. Klasa Saki to nie jest, ale już nie taka przepaść jak Martinelli.
@Furgunn napisał: "Nie zgadzam się :)"
Masz do tego prawo
Mówię o tym jak wygląda wycena naszego składu na Transfermarkt, tam mamy 3 najdroższa kadrę po Realu i City
@adek504: Tak jak niektórzy przesadzają z krytykują klub, tak ty przesadzasz w drugą stronę. Nikt nas nie potrafił pokonać? Ok ale my mamy marne 70 pkt w lidze. My nie przegraliśmy ligi o punkt gdy sami uzbieraliśmy 100. Sloty wygrali ligę bez większego wysiłku. Można z drugiej strony powiedzieć, że my prawie połowy meczów nie potrafiliśmy wygrać. W lidze mistrzów trofea nikt nam na to nie da, że nikt z nami nie chciał grać. Wartość naszej kadry może jest i TOP3 na świecie, ale papier to nie gra. Bournemouth ma kadre pewnie z 10x mniejszą a robi z nami 6 punktów. Trzeba na niektóre rzeczy patrzeć realistycznie a nie przez różowe okulary. I to idzie q oba obozy kibicowskie.
@Garfield_pl: Opoźnić na kiedy, za rok? Kpina jakaś
Nie wiem, ten Rodrygo robi podobne liczby jak Martinelli a jest traktowany jak zbawienie
@adek504 napisał: "To nie jest żadne patrzenie sercem, kadrę wartościowo mamy top 3 na świecie,"
Nie zgadzam się :)
@Furgunn napisał: "Proszę Cię to gruba przesada, trzeba czasem przestać patrzeć na klub sercem i spojrzeć jak to naprawdę wygląda :)"
To nie jest żadne patrzenie sercem, kadrę wartościowo mamy top 3 na świecie, praktycznie nikt nas nie potrafi pokonać, nikt na nas nie chciał trafiać w LM
@Womanizer: Oczywiście że tak. Nawet w ostatnich latach lepiej nam idzie z City czy LFC bo nie przegrywamy a większość na naszą korzyść. Tylko to są pojedyńcze przypadki. Te zespoły wsadzają trofea do gabloty. My nie.
@Garfield_pl: Zdecydowanie najlepsza opcja na LS Rodrygo
Arsenal could delay striker move and prioritise guaranteeing quality in other positions like left-wing amid links to Rodrygo should the club not be convinced by centre-forward options - @Football_LDN
@kamo99111: „Trofeum to trofeum”
Ale tarcz dobroczynności zdobywanych przez Arsenal to pewnie nie liczysz, a z Audi cup spurs się śmiejesz, nie? A przecież trofeum to trofeum, co za różnica czy pierwszej czy dziesiątej ligi.
@arsenallord:
Z City i Liverpoolem od dwóch sezonów gramy jak równy z równym i nie przegrywamy.
Real to wiadomo. Na tle Interu mimo porażki 1:0 również wyglądaliśmy co najmniej dobrze.
Na boisku z takimi hegemonami nie mamy się czego wstydzić. I tylko ignorant tego nie widzi
@papiez4 napisał: "Chłopie Ty nie widzisz różnicy pomiędzy Arsenalem a UTD I Totkami? UTD jeżeli I'm się uda to dobija w końcu do naszego poziomu, ale szybko to nie nastąpi. A Tottenham... Bez komentarza"
Widzę, a Ty?
W sumie Marca ostatnio pisała że Rodrygo odmówił gry w El Classico. I faktycznie nie wstał wtedy z ławki. Jego odejście z Realu wydaje się prawdopodobne. Chyba jedna z lepszych opcji na LS dla nas ale też na pewno jedna z najdroższych
@kamo99111 napisał: "A ja bym się bardzo cieszył. Trofeum to trofeum, a w szczególności na arenie Europejskiej. Może Liga Europy jest nazywana drugim szczeblem za LM ale jest to jednak fajne trofeum. Stąd nie powiem ale muszę iść dzisiaj do apteki i kupić sobie masc na bol dupy, bo nasze ostatnie trofeum bylo 5 lat temu."
teraz tak piszesz, bo nic nie wygraliśmy, bije z Twoich komentarzy frustracja i pesymizm. Zupełnie niepotrzebnie. Coś innego pewnie myślałeś, gdy pobiliśmy Real i graliśmy dwumecz z PSG, jestem pewien, że większość z nas wtedy nawet by się nie pokusiła o stwierdzenie, że finał/puchar LE> od półfinału LM.
Teraz nastroje są inne, sezon bez trofeum, więc i takie komentarze się teraz pojawiają. LE to nie jest puchar Myszki Miki, ale umówmy się to taki puchar pocieszenia dla topowych klubów, a my byliśmy o krok od finału LM, nieraz narzekałem na Artetę w tym sezonie, nie potrafiłem zrozumieć pewnych decyzji, ale myślę, że dla każdego trzeźwo myślącego kibica rozgrywki LM stoją kilka pięterek wyżej od LE i dałoby się pokroić za finał/puchar LM. Dla mnie jeśli wzmocnimy się odpowiednio to będziemy w stanie zrobić kolejny krok, jesteśmy już bardzo blisko. A United czy Tottenham? Niech wygrywają LE, ale nie wierze, że w przyszłym sezonie czeka ich coś więcej niż walka o top 6 i mecze w grupie LM.
Liverpool, Real, Barcelona, Inter, City, Bayern. To jest ścisły TOP. My aspirujemy żeby tam wejść.
@Furgunn: Chłopie Ty nie widzisz różnicy pomiędzy Arsenalem a UTD I Totkami? UTD jeżeli I'm się uda to dobija w końcu do naszego poziomu, ale szybko to nie nastąpi. A Tottenham... Bez komentarza
@kamo99111 napisał: "ale co z tego? Któryś z tych klubow bedzie miał trofeum w tym sezonie. I mozna mówić, że to tylko LE, że zmienil się format itd itp... ale trofeum to trofeum i to jeszcze na scenie Europejskiej gdzie my nie wygraliśmy tej słabej LE nigdy! Sorry brandzlujmy się dalej tymi drugimi miejscami."
Chłopie ale to co, chcesz spaść niżej tylko dla trofeum? xD za nic bym się nie zamienił :) a fakty są takie, że z ich gra, gdyby drużyny z LM spadały do LE , to dawno kur i mułów by nie było w tych rozgrywkach. Powiem Ci ciekawostke ,nie da się wygrać trofeum, nie będąc w danych rozgrywkach, tak jak nigdy Brazylia nie wygra ME ;)
Arsenal are now seriously considering signing Rodrygo & talks have started behind the scenes. Arsenal are currently exploring all the options for a possible transfer. [@Plettigoal]
@Nicsienieda napisał: "A jeśli nie to odpukasz swoje przepowiednie i przyznasz się do błędu? Tak rzucasz przepowiedniami często, chcesz się założyć o 100 zł, że nie wypadniemy z Top 4 w przyszłym sezonie?"
Mogę się założyć, że w przyszłym sezonie maks 3 miejsce z Arteta u sterów. Jeszcze za wcześnie na powroty Chelsea czy United do gry, ale kto wie. Na pewno szybciej niż 10 lat :)
@Furgunn napisał: "Arteta nas tam ściągnie znacznie szybciej"
A jeśli nie to odpukasz swoje przepowiednie i przyznasz się do błędu? Tak rzucasz przepowiedniami często, chcesz się założyć o 100 zł, że nie wypadniemy z Top 4 w przyszłym sezonie?
@adek504 napisał: "Poziom klubu że ścisłego topu europejskiego, obecnie pewnie jakieś top 5, z którym nikt nie chce się mierzyć"
Proszę Cię to gruba przesada, trzeba czasem przestać patrzeć na klub sercem i spojrzeć jak to naprawdę wygląda :)
@kamo99111 napisał: "gdzie my nie wygraliśmy tej słabej LE nigdy"
Bo byliśmy ogórkami, teraz już nie jesteśmy, więc nawet tam nie gramy. Jak chcesz się chłostać za to, że 3 lata temu nie wygraliśmy to spoko, ale już teraz mamy wyższe cele. Inaczej mówiąc, fakt że ten argument wzmógł się akurat w tym tygodniu obrazuje coś innego niż mówisz.
@Furgunn napisał: "Na nasz poziom czyli jaki?"
Poziom klubu że ścisłego topu europejskiego, obecnie pewnie jakieś top 5, z którym nikt nie chce się mierzyć
@Furgunn napisał: "Wyniki broni się pucharami, za 10 lat nadal będziemy się jarać trzema drugimi miejscami z rzędu? Daj spokój."
No to jest połączenie idealne, wieńczyć dobre wyniki pucharami, ale jak czegoś zabrakło do zdobycia pucharu to jednak dalej klub który zachodzi wysoko w LM i walczy o najwyższe trofea w lidze daje w ciągu roku dużo radości kibicom
@Dzulian napisał: "Chyba nikt z tutaj piszących nie chciałby przez najbliższe 10 lat widzieć Arsenalu w LE."
Arteta nas tam ściągnie znacznie szybciej ;)
Jak gralismy w LE to byl płacz,ze emocji nie ma nawet w fazie pucharowej,a teraz zle
Chyba nikt z tutaj piszących nie chciałby przez najbliższe 10 lat widzieć Arsenalu w LE.
I szarpaniny z jakimś Rennes czy Eintrachtem w 1/4. To by znaczyło że coś kurewsko poszło nie tak.
@papiez4 napisał: "My jesteśmy klubem, który jest poziom wyżej więc dla mnie nie ma znaczenia w tej chwili LE. Graliśmy tam i nie wygraliśmy i taka jest prawda. Tottenham lub UTD ja wygrają ale czy dzięki temu wskoczą na nasz poziom w najbliższym czasie? Wątpię."
Na nasz poziom czyli jaki? Wyniki broni się pucharami, za 10 lat nadal będziemy się jarać trzema drugimi miejscami z rzędu? Daj spokój.
Ja to już mówiłem ostatnio. Nikt normalny oczywiście nie zamieniłby się aktualną sytuacją kadrową i sezonem z United czy Spurs tylko jeden z tych zespołów ma dziś taki dzień, którego my np. nie mieliśmy. Ich kapitan podniesie trofeum do góry. Czy to mniej znaczące jak LE czu FA Cup a nawet Puchar Ligi zawsze fajnie to wygrać. My też graliśmy w LE i cudów tam nie pokazywaliśmy. Ja dziś kibicom Spurs albo United zazdroszczę, ale tylko dziś. Bo od jutra wszystko wraca do normy i to my patrzymy na nich z góry.