Declan Rice zapewnia Arsenalowi zwycięstwo nad Newcastle
18.05.2025, 20:04, Mateusz Kolebuk
1821 komentarzy
Arsenal zakończył sezon na własnym stadionie, pokonując Newcastle United 1:0 dzięki fantastycznemu trafieniu Declana Rice'a. Dzięki temu zwycięstwu Kanonierzy zapewnili sobie miejsce w przyszłorocznej Lidze Mistrzów.
Raya bohaterem pierwszej połowy
Goście z Newcastle przyjechali do Londynu z zamiarem zdobycia trzech punktów, które zagwarantowałyby im powrót do europejskiej elity. Jednak David Raya miał inne plany. Bramkarz Arsenalu popisał się serią znakomitych interwencji, które utrzymały wynik bezbramkowy do przerwy. Już na początku meczu musiał ratować sytuację po błędzie przy wyprowadzeniu piłki, a później kilkakrotnie udowodnił swoją klasę, broniąc strzały m.in. Bruno Guimaraesa i Tino Livramento.
Arsenal próbował odpowiedzieć, ale Nick Pope skutecznie zatrzymał próbę Thomasa Parteya po rzucie rożnym. Mimo to Raya musiał jeszcze raz wykazać się refleksem, broniąc strzały Harveya Barnesa i Dana Burna.
Rice daje zwycięstwo
Po przerwie Arsenal wyszedł na boisko z nową energią i już po dziesięciu minutach objął prowadzenie. Bukayo Saka przejął piłkę od Anthony'ego Gordona, a Martin Odegaard podał do Rice'a. Ten nie zastanawiał się długo i huknął z 20 metrów, nie dając szans Pope'owi. To już dziewiąty gol Rice'a w tym sezonie, który tylko podkreśla jego znakomitą formę.
Kanonierzy nie zwalniali tempa i kontynuowali ataki na bramkę Newcastle. Ben White był bliski podwyższenia wyniku, ale jego strzał minimalnie minął słupek. Dodatkowo kibice mogli cieszyć się z powrotu Kaia Havertza po długiej przerwie spowodowanej kontuzją.
Newcastle próbowało jeszcze wyrównać, ale ich wysiłki nie przyniosły efektu. Joe Willock, były zawodnik Arsenalu, również nie zdołał pokonać bramkarza gości.
Co dalej?
Arsenal zakończy sezon wyjazdowym meczem z Southampton, które już pożegnało się z Premier League. Spotkanie odbędzie się 25 maja na St Mary's Stadium i będzie ostatnim akcentem tej kampanii dla Kanonierów przed letnią przerwą.
źrodło: arsenal.com
16.09.2025, 14:46 0 komentarzy

7 godzin temu 1 komentarzy

7 godzin temu 5 komentarzy

7 godzin temu 10 komentarzy

7 godzin temu 4 komentarzy

7 godzin temu 0 komentarzy

13 godzin temu 30 komentarzy

13 godzin temu 13 komentarzy

13 godzin temu 1 komentarzy

13 godzin temu 1 komentarzy
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|
-
A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
-
Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
-
Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@Nicsienieda napisał: "To nie byliby już wtedy tamtymi zawodnikam"
Już za młodu zniszczono by ich swobodę taktyką, a za nie wywracanie się i nie symulowanie otrzymaliby srogą burę od trenera już za trampkarzy, więc zdecydowanie nie byliby tymi samymi zawodnikami ;]
Oprócz Artety oczywiscie
Wymiana Mc Tominnay za Odegarda. Who says no?
Wirtz praktycznie w Liverpoolu.
@losnumeros napisał: "zgadzam się, ale nie granie tym samym system jak większość, bo tak wypada."
A kto gra systemem jak większość?
Większość gra murowanie bramki
@losnumeros napisał: "Gdyby tamci zawodnicy mieli dostęp do obecnych możliwości, to byliby jeszcze lepsi."
Zawsze atakujesz Artete, że jest mistrzem w gdybaniu, a tutaj widzę uczysz się od mistrza ;)
@gbn napisał: "Danielosik uspokój się, nie wyzywaj!"
Ja? To niech pewien admin uspokoi się, bo Mikel jest dla niego nową religią
@losnumeros: Danielosik uspokój się, nie wyzywaj!
@Nicsienieda napisał: "To nie byliby już wtedy tamtymi zawodnikami"
Jest pojawiło się multikinto. Byliby, bo techniki nie zapomina się i przynajmniej mieli by jaja uderzać z dystansu, iść w drybling czy strzelać z rzutów wolnych. Za chwilę wyskoczyć z 2 wolnymi Declana i to chyba będzie kolejne x lat gdzie będziesz tym jarać się?
@Nicsienieda napisał: "To nie byliby już wtedy tamtymi zawodnikami"
Jest pojawiło się multikinto. Byliby, bo techniki nie zapomina się i przynajmniej mieli by jaja uderzać z dystansu, iść w drybling czy strzelać z rzutów wolnych. Za chwilę wyskoczyć z 2 wolnymi Declana i to chyba będzie kolejne x lat gdzie będziesz tym jarać się?
@losnumeros napisał: "Gdyby tamci zawodnicy mieli dostęp do obecnych możliwości, to byliby jeszcze lepsi."
To nie byliby już wtedy tamtymi zawodnikami.
@adek504 napisał: "Masz racje to się nie zmieniło, ale osiąganie tych goli i bronienie przed ich strata się bardzo zmieniło"
Z tym zgadzam się, ale nie granie tym samym system jak większość, bo tak wypada.
@adek504 napisał: "Ci piłkarze z lat 90 to by nie wytrzymali tych obecnych obciążeń i by nie ogarnęli połowy założy taktycznych"
Gdyby tamci zawodnicy mieli dostęp do obecnych możliwości, to byliby jeszcze lepsi. Oni już pod względem samej techniki przewyższali obecnych zawodników
@adek504 napisał: "Masz racje to się nie zmieniło, ale osiąganie tych goli i bronienie przed ich strata się bardzo zmieniło"
Z tym zgadzam się, ale nie granie tym samym system jak większość, bo tak wypada.
@adek504 napisał: "Ci piłkarze z lat 90 to by nie wytrzymali tych obecnych obciążeń i by nie ogarnęli połowy założy taktycznych"
Gdyby tamci zawodnicy mieli dostęp do obecnych możliwości, to byliby jeszcze lepsi. Oni już pod względem samej techniki przewyższali obecnych zawodników
@Tomi7 napisał: "mówiąc bardziej poważnie to jestem przeciwnikiem kupna Isaka, uważam, że ktoś za kogo płaci się powyżej 100 baniek musi mieć zdrowie."
Tak jak mówisz, Isak ma nie do końca pewne zdrowiem więc jest pewniakiem, ale nie za więcej niż 100 mln
Jeżeli za 150 mln to musiałby mieć żelazne zdrowie, a tego mu brakuje
Mc tominnay co za kot
@thegunner4life napisał: "Ja to generalnie mam na tyle oryginalne podejscie ze mi jest wszystko jedno kto u nas gra. Nie sledze okienek od lat.
Kto przydzie to bede za niego trzymal kciuki. Chcialbym tylko ze Arsenal wtedy fajnie gral i zebym mial radosc z ogladania meczy, jakies emocje itd."
Najpierw to Mikel musi mieć pomysł na grę. Nie może być tak jak w tym roku, że większość meczów gramy na minilizm, a jak chce to potrafi zdominować rywala jak w poprzednich 2 sezonach. Widzę to tak, niech gra swoje co w poprzednich 2 latach a jak strzelimy 2 bramki to grajmy na alibi z SFG. Wszystko będzie zależeć od pomysłu Mikela, a presja będzie bardzo duża w następnym sezonie i to też może wpłynąć na decyzje Mikela. Ta presja może okazać się pomocna lub gwoździem do trumny
@Dziadyga napisał: "Do Arsenalu tylko 1 napastnik -"
Krzysztof pią pią el pistolero Piątek!
@losnumeros napisał: "Liczy się ten kto strzeli więcej bramek niż rywal."
Masz racje to się nie zmieniło, ale osiąganie tych goli i bronienie przed ich strata się bardzo zmieniło
@losnumeros napisał: "Wiem że piłka nożna rozwinęła się, ale powiem wprost to pokolenie z lat 90 i początku 21 wieku ( którzy grali na najwyższym poziomie i pilli oraz palili) to zjedliby obecnych piłkarzy. Tam było zupełnie inne podejście i liczyła się walka i klub, a nie symulacje czy granie na alibi."
Ci piłkarze z lat 90 to by nie wytrzymali tych obecnych obciążeń i by nie ogarnęli połowy założy taktycznych
Do Arsenalu tylko 1 napastnik - Scott Mctominay!
@Dominik11 napisał: "Chcesz mieć pewniaka?
Harry Kane"
Chcesz mieć pewniaka?
Alex Ferguson
@adek504 napisał: "Otóż piłka dzisiaj nie jest tak prosta jak kiedy,"
Jest. Liczy się ten kto strzeli więcej bramek niż rywal. Wiem że piłka nożna rozwinęła się, ale powiem wprost to pokolenie z lat 90 i początku 21 wieku ( którzy grali na najwyższym poziomie i pilli oraz palili) to zjedliby obecnych piłkarzy. Tam było zupełnie inne podejście i liczyła się walka i klub, a nie symulacje czy granie na alibi.
@adek504 napisał: "żaden z nich nie jest w 100% pewnym strzałem takim jak był Rice"
Na 9 największym pewniakiem to jest Isak - pewniakiem, że dobrze się zakumpluje z Tomim samurajem, Jezusem i włoskim Calafiorem w gabinetach fizjoterapeutów ;] mówiąc bardziej poważnie to jestem przeciwnikiem kupna Isaka, uważam, że ktoś za kogo płaci się powyżej 100 baniek musi mieć zdrowie.
@Dominik11 napisał: "Chcesz mieć pewniaka?
Harry Kane"
On nigdy tu nie zagra, ciężko zrozumieć?
@Lysy1111 napisał: "sorry przez pomyłkę wysłałem jeszcze raz"
Po prostu dwukrotnie bardziej wolisz go niż Sesko :D
Chcesz mieć pewniaka?
Harry Kane
@GreKa: Pisze o samym wyrazie twarzy, nic więcej.
Tusk też był w bojówkach Lechii i było o tym w wywiadach, więc to już znane.
@adek504: sorry przez pomyłkę wysłałem jeszcze raz
@adek504 napisał: "@Lysy1111 napisał: "na dzień dzisiejszy to Gyökres jest maszyną a nie Seško"
Według mnie na dzień dzisiejszy to żaden z nich nie jest gotowym produktem na poziom PL i według mnie sprawa rozgrywa się kto bardziej pasuje do naszego zespołu i bardziej w tej roli widzę Sesko"
Ja wolę Gyökeresa.Cieszę się że to w końcu roztrzygneliśmy.
@Lysy1111 napisał: "wolę Gyökeresa.Cieszę się że to w końcu roztrzygneliśmy"
No i ja to rozumiem, Ty wolisz Gyokeresa ja Sesko i każdy ma prawo do swojego zdania
Bardziej mi chodzi w tej całej dyskusji, że żaden z nich nie jest w 100% pewnym strzałem takim jak był Rice
@adek504: to było trochę z przymrużeniem oka jak wskazuje ";]" a co do kontaktów i wejść w pole karne to problem w tym, że chyba za mało jest dynamicznych wejść, które bardziej prowokują ewentualny faul. Plus nieraz nasi przeciwnicy mają przyzwolenie na grę w siatkówkę jak choćby bodaj w meczu z Bournemouth w sezonie 22/23
@Mastec30: @adek504:
Generalnie w tej sytuacji mam nadzieję, że wahamy się pomiędzy rozwiązaniem dobrym i bardzo dobrym i mam nadzieję, że decydujące mądre głowy wybiorą słusznie:-)
Zarówno na jednym jak i drugim możemy się przejechać. Do mnie osobiście przemawia bardziej Gyokeres, bo napastnik z takimi cechami to było by dla nas coś nowego i mógł by rozruszać ten nasz dość niemrawy (w tym sezonie) system
@adek504 napisał: "@Lysy1111 napisał: "na dzień dzisiejszy to Gyökres jest maszyną a nie Seško"
Według mnie na dzień dzisiejszy to żaden z nich nie jest gotowym produktem na poziom PL i według mnie sprawa rozgrywa się kto bardziej pasuje do naszego zespołu i bardziej w tej roli widzę Sesko"
Ja wolę Gyökeresa.Cieszę się że to w końcu roztrzygneliśmy.
@losnumeros:
Ja to generalnie mam na tyle oryginalne podejscie ze mi jest wszystko jedno kto u nas gra. Nie sledze okienek od lat.
Kto przydzie to bede za niego trzymal kciuki. Chcialbym tylko ze Arsenal wtedy fajnie gral i zebym mial radosc z ogladania meczy, jakies emocje itd.
@Tomi7 napisał: "Jak przestaniemy podawać między sobą piłkę 30 metrow od bramki, a zaczniemy wchodzić w pole karne to pewnie będziemy mieć więcej karnych ;]"
Najczęściej mamy najwięcej kontaktów z piłką w polu karnym
W tym sezonie mamy pod tym względem 3 wynik w ligach top5
1326, że strata 60 do pierwszego LFC
@Hans_Zimmer napisał: "Nawet jeśli portugalska liga jest słabsza, to różnica w bramkach 39 - 13 nie bierze sie tylko z ligi."
Bierze się też z liczby karnych jakie miał Gyokeres. 12 do 2 na korzyść Szweda.
Mikel jak kogoś chce, to widać nie odpuści, od dwóch okienek chciał już tego Sesko, i pewnie go dostanie, zostaje trzymać kciuki żeby wypalił, i dodać konkretnego skrzydłowego.
@Hans_Zimmer napisał: "Nawet jeśli portugalska liga jest słabsza, to różnica w bramkach 39 - 13 nie bierze sie tylko z ligi."
Bierze się też z liczby karnych jakie miał Gyokeres. 12 do 2 na korzyść Szweda.
@adek504 napisał: "to i tak nikt nam nie da 13 karnych w lidze jak w tym sezonie mieliśmy 2"
Jak przestaniemy podawać między sobą piłkę 30 metrow od bramki, a zaczniemy wchodzić w pole karne to pewnie będziemy mieć więcej karnych ;]
@Imtari napisał: "Nawet po odjęciu, to dalej jest bardzo duża dysproporcja (2,5 raza więcej)."
Dodałem jeszcze inne rzeczy, które mogą wpływać na dużą dysproporcje
@Imtari napisał: "Dodatkowo on bardzo dobrze bije karne, więc dlaczego by nie miał przejąć tego obowiązku? (zwłaszcza po ostatnim strzale Saki:-p)."
Nawet jak mu Saka odda (Saka bardzo dobrze wykonuje karne od czasu pudła z Włochami) to i tak nikt nam nie da 13 karnych w lidze jak w tym sezonie mieliśmy 2
@Imtari napisał: "też pytanie ile z tych karnych było podyktowanych po faulach na nim, bo to też była by ciekawa statystyka"
4
@Imtari napisał: "Troszkę lekceważące podejście do kogoś, kto nawet grając w lidze poniżej Top5 bije się o najlepszego strzelca. Gość ma bardzo dobrze ułożona nogę, świetne odejście na 2 metrach i jest zdecydowanie najsilniejszy z całej stawki. Nie mamy ani jednego zawodnika o podobnym profilu w skladzie."
To nie jest tylko Liga poza top5. Tam poza 3/4 drużynami które ciągną tą ligę w rankingach reszta wyraźnie odstaje. Nie trafiają do mnie skille pokazywane w większości na zawodnikach którzy mogliby równie dobrze się załapać do czołówki ekstraklasy bo mniej więcej taki jest poziom klubów 6-18 miejsc w Portugalii.
Sesko i Rodrygo i nie bedzie źle
@losnumeros napisał: "Ten Zubimendi to kolejny DP. Nie rozumiem. Dlaczego nie kupimy kogoś bardziej kreatywnego i dać Declana na 6?"
Otóż piłka dzisiaj nie jest tak prosta jak kiedy, SPD to tylko broni, skrzydłowy tylko biega, a spo sobie lata przed polem karnym i o niczym więcej nie myśli
W związku z tym Zubimendi z naszego punktu widzenia to wcale nie defensywny transfer, bo ma odblokować rozegranie i regulowanie tempem gry
Jazda Napoli ;)
@Marcinafc93 napisał: "Tak, wygląda na to że Sesko będzie tą 9, nie jest moim preferowanym wyborem, ale kto by to nie był, zarówno Szwed, jak i Słowak to są ryzykiem i nie wiadomo czy odpalą w Anglii, potrzeba też kozaka na skrzydło, i nie wiem czy Rodrygo to odpowiedni wybór, pewnie preferowanym jest Williams"
Słoweniec raczej ;)
@NicolasJover napisał: "Bo Declan nie sprawdza się na 6"
Dokładnie. Przyznam, że wiążę duże nadzieje z Zubim, ale to tylko domysły po filmikach na YT, bo dla niego obejrzałem tylko 2 mecze Sociedad.
@NicolasJover napisał: "Za kim dzisiaj ? Ja trzymam kciuki za Inter i potknięcie Napoli."
Też liczę na taki rezultat.
@adek504 napisał: "Odejmując karne, bo u nas pewnie żaden z nich nie będzie strzelał to już się robi 27 do 11"
Nawet po odjęciu, to dalej jest bardzo duża dysproporcja (2,5 raza więcej). Dodatkowo on bardzo dobrze bije karne, więc dlaczego by nie miał przejąć tego obowiązku? (zwłaszcza po ostatnim strzale Saki:-p).
No i też pytanie ile z tych karnych było podyktowanych po faulach na nim, bo to też była by ciekawa statystyka
Tak, wygląda na to że Sesko będzie tą 9, nie jest moim preferowanym wyborem, ale kto by to nie był, zarówno Szwed, jak i Słowak to są ryzykiem i nie wiadomo czy odpalą w Anglii, potrzeba też kozaka na skrzydło, i nie wiem czy Rodrygo to odpowiedni wybór, pewnie preferowanym jest Williams
@losnumeros: Bo Declan nie sprawdza się na 6. Nie wiem, Ty chyba naprawdę tych meczy nie oglądasz…
@Dziadyga: Za kim dzisiaj ? Ja trzymam kciuki za Inter i potknięcie Napoli.
@thegunner4life napisał: "Bo on tu nie przyjdzie. Juz bardziej realne byloby ściągniecie Mbappe"
Żaden by tutaj nie przyszedł. Nawet Mbappe