Kanonierzy w półfinale Ligi Mistrzów! Real 1-2 Arsenal (1-5)

Kanonierzy w półfinale Ligi Mistrzów! Real 1-2 Arsenal (1-5) 16.04.2025, 22:19, Łukasz Wandzel 860 komentarzy

Londyńczycy lecieli do Madrytu z solidną, trzybramkową zaliczką z pierwszego meczu, ale zespół Mikela Artety nie mógł lekceważyć rywala takiej rangi. Spotkania Królewskich w Lidze Mistrzów rządzą się swoimi prawami. Real od pierwszych minut próbował rzucić się do odrabiania strat, jednak z biegiem czasu tempo gospodarzy spadło, a gwiazdy – zamiast błyszczeć – bladły.

Do tego Kanonierzy mogli szybko znaleźć się w komfortowej sytuacji, tyle że Bukayo Saka zmarnował rzut karny. Niewykorzystana szansa nie zemściła się na przyjezdnych, którzy mieli mecz pod kontrolą. Rozegrali dojrzałe spotkanie i nie tylko nie wypuścili prowadzenia z rąk, lecz także wygrali rewanżowe spotkanie na Bernabeu 2-1.

Składy obu drużyn

Real Madryt: Courtois – Lucas Vazquez (61' Endrick), Asencio (74' Modrić), Rudiger, Alaba (61' Fran Garcia) – Valverde, Tchouameni, Bellingham – Rodrygo (61' Ceballos), Mbappe (75' Brahim), Vinicius Junior

Arsenal: Raya – Timber (90+5' White), Saliba, Kiwior, Lewis-Skelly – Odegaard, Partey, Rice (90+5' Zinczenko) – Saka (77' Trossard), Merino, Martinelli (90+5' Tierney)

Szybka bramka mogłaby sprawić, że Królewscy szybko wrócą do gry w dwumeczu. Już w 2. minucie meczu Mbappe trafił do siatki, ale francuski napastnik był na oczywistym spalonym. Real w pierwszych momentach atakował lewym skrzydłem, a Vinicius szukał Mbappe w polu karnym, lecz po kilku minutach akcja przeniosła się pod bramkę gospodarzy.

W 5. minucie Alaba przerwał kontrę Arsenalu i obejrzał żółtą kartkę za faul na Sace. W kolejnych momentach Bukayo był najbardziej aktywnym zawodnikiem Kanonierów – najpierw oddał lekki strzał, potem zmusił Courtois do trudnej interwencji i rzutu rożnego. Dodatkowo Anglik dostał szansę na strzał z wapna.

W 10. minucie sędziowie wrócili do sytuacji przy rzucie rożnym, w której Asencio wyraźnie powstrzymywał Merino przed nabiegiem . Saka podszedł do piłki, ale nie wykorzystał prezentu od VAR-u. Prawdopodobnie chciał podciąć piłkę, ale strzelił w stronę, w którą rzucił się Courtois. Strzał był zbyt lekki dla Belga.

Kilkanaście minut później to Real domagał się jedenastki. VAR długo analizował sytuację po starciu Mbappé z Ricem. Ostatecznie sytuację obejrzał główny arbiter i nie przyznał Królewskim rzutu karnego.

To Real, a nie Arsenal potrzebował bramek. Tym samym chyba można wysnuć wniosek, że za nie najwyższy poziom spotkania odpowiedzialna była drużyna Carlo Ancelottiego, która nie rzuciła londyńczykom wyzwania. Oba zespoły zeszły na przerwę przy bezbramkowym remisie, czyli nadal trzybramkową przewagą Kanonierów w dwumeczu.

Z każdą upływającą minutą drugiej połowy Królewscy mieli coraz mniej czasu, a ponadto w 65. minucie David Raya rozpoczął akcję bramkową dla Arsenalu. Po dalekim podaniu hiszpańskiego bramkarza Merino wygrał pojedynek główkowy, a po kilku podaniach sam wystawił piłkę Sace. Tym razem skrzydłowy się nie pomylił i wyprowadził Arsenal na prowadzenie.

Mimo to chwilowa nieuważność londyńczyków sprawiła, że Real odpowiedział tuż po wznowieniu gry. Raya podał do Saliby, który przegapił obecność Viniciusa przy swoim boku. Brazylijczyk przejął piłkę i strzelił do pustej bramki. Kibice na Santiago Bernabeu poderwali się jednak tylko na chwilę.

Czas uciekał. Vinicius próbował swoich sił, ale inne gwiazdy gospodarzy pozostawały w cieniu przez cały mecz. Rzucenie wszystkich sił do przodu spowodowało, że ostatnie słowo miał Arsenal. W doliczonym czasie gry Ødegaard zaskoczył Courtois strzałem prawą nogą z szesnastu metrów, a chwilę później szybki kontratak wykorzystał Martinelli. Wypuszczony na wolne pole Martinelli pobiegł na bramkę i ustalił wynik meczu na 2-1.

Liga MistrzówRaport pomeczowyReal Madryt autor: Łukasz Wandzel źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
songoku95 komentarzy: 2360117.04.2025, 14:23

@adek504: Możemy dyskutować bardzo długo, ja mam swoją wizję ty masz swoją wizję. :P

adek504 komentarzy: 109617.04.2025, 14:20

@songoku95 napisał: "Leo na napastniku no nie dojeżdza w ogóle. Ja mimo wszystko wolę Włocha, bo Jorgino wcale nie jest tak słąby jak wszyscy go malują."

Czasem Leo coś da na napastniku, w meczu z Evertonem dobrze się tam zaprezentował, dobrze wychodził na pozycję, a miał Sterlinga do pomocy

Natomiast Jorginho też doceniam, ale nie na PSG.
W meczu gdzie my dominujemy, a gra nie jest szybka to fajnie się sprawdza i reguluje tempo gry i daje dobre podania, ale w meczu gdzie przeciwnik będzie chciał grać tak szybko to przecież on tam co chwila będzie za wolny na tą grę
Zestawiając to z Kiwiorem, który zagrał z Realem super, ale jest jeszcze pewien strach że może być niepewny w obronie może zrobić się dziura w środku, a Rice jest gwarantem utrzymania środka pola w ryzach

songoku95 komentarzy: 2360117.04.2025, 14:15

@adek504: Leo na napastniku no nie dojeżdza w ogóle. Ja mimo wszystko wolę Włocha, bo Jorgino wcale nie jest tak słąby jak wszyscy go malują.

adek504 komentarzy: 109617.04.2025, 14:09

@songoku95 napisał: "Zgadzam się, ale cokolwiek nie zrobimy to mamy wyrwę w składzie.

Przestawiając Rice /6/, Merino /8/ to mamy wyrwę na pozycji nr /9/.

Więc imo aby zachować równowagę w składzie to należy zabezpieczyć pozycję nr 6 Włochem. No chyba, że cudownie Havertz powróci i da dodatkowe opcje taktyczne"


Wolę mieć wyrwę na 9 niż na najbardziej newralgicznej pozycji czyli 6
Trossard jest jaki jest, ale potrafi też dobry mecz zagrać, a może się wymieniać pozycjami z Merino
Stracimy pewnie też na ofensywnych walorach Rica, ale jak on zagra na 6 to wiadomo że zamknie środek pola, a jak zagra tam Jorginho to jest wielką niewiadomą, a według mnie ważniejsze niż jechanie z zaliczka jest jednak jechanie bez deficytu

sebaarsenal komentarzy: 261517.04.2025, 14:08

Jedyne sensowne wyjście na PSG to przesunięcie Skellyego na DP i wrzucenie na lewo Kalafiora (jeśli wyzdrowieje) lub Timbera na LO a Whitea na PO. Żadnych Zinczenków, Jorginhów, czy Tierneyów. Chłopaki to nie ten poziom.

songoku95 komentarzy: 2360117.04.2025, 14:05

@KapitanJack10: To jest to czego nam brakowało za czasów Arsena. Wiele razy brakowało fizyczności, teraz mamy zawodników, którzy fizycznie i technicznie potrafią dużo.

KapitanJack10 komentarzy: 6171 newsów: 417.04.2025, 13:59

@songoku95: Havertz i Merino aktualnie w jednym składzie? Ale by tam była ściana xd

executer1 komentarzy: 307817.04.2025, 13:58

Trossard jest totalnie nie odpowiedzialny i osobiście nie chciałbym go widzieć w składzie na tak ważne mecze. Przeciwko cieniasom w Premier League się może sprawdza, ale te jego idiotyczne straty i fochy kosztowały nas już bramki i również straty pkt i z groźnym PSG również nas to może srogo kosztować

songoku95 komentarzy: 2360117.04.2025, 13:55

@adek504: Zgadzam się, ale cokolwiek nie zrobimy to mamy wyrwę w składzie.

Przestawiając Rice /6/, Merino /8/ to mamy wyrwę na pozycji nr /9/.

Więc imo aby zachować równowagę w składzie to należy zabezpieczyć pozycję nr 6 Włochem. No chyba, że cudownie Havertz powróci i da dodatkowe opcje taktyczne.

KapitanJack10 komentarzy: 6171 newsów: 417.04.2025, 13:53

@Marcinafc93: wprowadzenie Merino do pomocy spowoduje, że zamiast jednej zmiany w składzie będą trzy. Nowy napastnik, nowy LSP i nowy DP. Jorginho jest zmianą dla Tomka w zasadzie 1 do 1. Jak nie będzie Jorginho dostępnego to dopiero wtedy zaczynamy kombinowanie.

adek504 komentarzy: 109617.04.2025, 13:49

@songoku95 napisał: "Jeżeli Jorginho będzie zdrowy to must have na /6/. W końcu mówimy o gościu, który jest doświadczony i na takich pojedynkach zjadł zęby."

Tylko, że środek PSG jest bardzo mobilny i bardzo wybiegany, o ile Jorginho sprawdzi się na zespol który broni głęboko tak na taki zespół jak PSG może być strzelam w stopę

Myślę, że warto jednak zrobić pewne przemeblowanie w środku pola

malyglod komentarzy: 656917.04.2025, 13:42

@Artetaballer: Michael Oliver by dał karnego i czerwień dla Declana.

songoku95 komentarzy: 2360117.04.2025, 13:40

Jak spojrzymy jak Rice się odnalazł jako LŚP to gość nie ma prawa być stamtąd zdjęty. Jeżeli Jorginho będzie zdrowy to must have na /6/. W końcu mówimy o gościu, który jest doświadczony i na takich pojedynkach zjadł zęby.

Marcinafc93 komentarzy: 33250 newsów: 117.04.2025, 13:40

Merino cofnięty do pomocy i wprowadzenie do ataku Trosaarda, a pozycjami i tak mogą się wymieniać pozycjami, trochę nam Partey pokrzyżował tą kartką założenia taktyczne, ale musimy wygrać u siebie.

executer1 komentarzy: 307817.04.2025, 13:32

Martinelli to nie jest słaby gracz tylko nie bardzo pasuje do naszego stylu gry. On się może wykazać jak ma trochę miejsca i przestrzeni żeby się rozpędzić, najlepiej czuje się z gry z kontry, natomiast my tak prawie w ogóle nie gramy.

miki9971 komentarzy: 7553 newsów: 217.04.2025, 13:31

@Barney napisał: "Ciekawe kto za Parteya w 1 meczu Jorginho?"

Nie mamy za bardzo wyboru... Ale ja bym dał Merino (coś tam jednak ma z DP) i do ataku Nwaneriego... Ale pewnie głupoty piszę.

Barney komentarzy: 2310717.04.2025, 13:28

@Womanizer:

a no tez tak moze byc, faktoza. Jakos ten Jorginho mi nie do konca podchodzi coraz wiecej glupich bledow mu sie zdarza.

Womanizer komentarzy: 1027817.04.2025, 13:26

@Barney: Albo Merino na 8 i wtedy Trossard na napad

Barney komentarzy: 2310717.04.2025, 13:22

Ciekawe kto za Parteya w 1 meczu Jorginho?

Artetaballer komentarzy: 3417.04.2025, 13:16

@Nicsienieda napisał: "Martinelli lepszy niż Mbappe i Vinicius (razem wzięci)?"
Martinell strasznie zaimponował mi tym rajdem w doliczonym czasie gry. Minał zawodnika realu, który wszedł z ławki jak pachołka. Jego wydolność jest na najwyższym poziomie. Pewnie mógłby biegać maratony

Nicsienieda komentarzy: 1632 newsów: 117.04.2025, 13:12

Martinelli lepszy niż Mbappe i Vinicius (razem wzięci)?

Artetaballer komentarzy: 3417.04.2025, 13:11

I myślę, że w pierwszej chwili sędzia podyktował karnego dla Realu ze względu na sytuację z naszym karnym. Chciał być konsekwentny, ale po dokładnym obejrzeniu wywnioskowali, że Mbappe symulował

Artetaballer komentarzy: 3417.04.2025, 13:09

@Bartek_ napisał: "Z drugiej strony faul na zawodniku bez piłki lub niebiorącym udziału w akcji to też faul, a pole karne, to pole KARNE, a więc miejsce, w którym za faul otrzymuje się karę w postaci rzutu KARNEGO. Nasz zawodnik był zatrzymywany niezgodnie z przepisami? No był. W polu karnym? No w polu karnym. A więc należy się kara? Według przepisów gry w piłkę nożną - tak."

Mi się podoba ten kierunek myślenia bo podczas rzutów rożnych mam wrażenie, że odbywają się zapasy, a nie gra w piłkę nożną.

Natomiast jest mnóstwo takich sytuacji jak ta z Merino, ale z moich obserwacji takich fauli się nie gwiżdże - szczególnie kiedy zawodnik nie uczestniczy w akcji. A gdyby uczestniczył, to może z 3 sędziów na 10 podyktuje karnego.

Czy to dobrze? Czy to jest zgodne z przepisami? Nie wiem... po prostu mówię o swoich obserwacjach, a oglądam sporo piłki nożnej.

A ten "faul" Declana, to 0 na 10 sedziów dyktuje rzut karny, a 1-2 daje zółtą kartkę dla Mbappe za próbę wymuszenia.

adek504 komentarzy: 109617.04.2025, 13:05

@Joker_224 napisał: "imo MLS wróci na swoją nominalną pozycję w pomocy"

Chyba raczej nie, przecież to jest mokry sen Artety na LO
Taki Zinchenko, tylko lepiej broni, jest bardziej dynamiczny, lepiej się trzyma na nogach i lepszy ma drybling
Nic tylko korzystać z niego na LO

Womanizer komentarzy: 1027817.04.2025, 13:04

@Joker_224: W systemie Artety on już gra jako hybryda LO i ŚP. Bo bardzo często schodzi do środka. Więc jak dla mnie to nie ma potrzeby zmieniać mu pozycji. Bo on w środku pola i tak biega.

Joker_224 komentarzy: 549217.04.2025, 13:00

@Womanizer: imo MLS wróci na swoją nominalną pozycję w pomocy

adek504 komentarzy: 109617.04.2025, 12:59

@Artetaballer napisał: "A co myślicie o pracy wczorajszego sędziego? Moim zdaniem karny z kapelusza... choć podoba mi się kierunek tej decyzji - w polu karnym często podczas stałych fragmentów dzieją się dziwne rzeczy. Nie mniej Merino nie miał prawa dojść do piłki i w Anglii nikt nie podyktowałby za to karnego"

Według mnie udźwignął ten mecz, wiadomo że z naszej perspektywy można patrzeć na to że był dobry bo dał karnego i zvarowal karnego przeciwko

Tylko, że ten Merino rzeczywiście był szarpany i chłop go przez 2/3 sekundy ciągnął za koszulkę i w ogóle nie był zainteresowany piłka

Natomiast Rice też dał argumenty na karnego, ale w odpowiednim momencie puścił Mbappe, który akurat w tym momencie zrobił takie lekki padolino

Pewnie z dwóch sędziów na 10 by dało tam karnego
Niby sytuację podobne, ale jednak inne

No i cały mecz prowadzony na spokojnie, też był taki moment gdzie Bellingham rzuca Timberem, mogła być żółta kartka, a on trzymał ciśnienie i pokazywał mu zebh myślał i po co takie rzeczy odwala
Taki trochę styl Marciniaka który żyje z pilkarzami

arsenallord komentarzy: 31143 newsów: 11717.04.2025, 12:58

Szkoda, że Saka był tyke kontuzjowany bo w przypadku ewentualnego wygrania LM byłby wtedy mocnym kandydatem do ZP.

Womanizer komentarzy: 1027817.04.2025, 12:56

Myles Lewis-Skelly co za perełka sie objawiła w tym sezonie. Taki Zinczecnko prime z sezonu 22/23 tylko z turbodoładowaniem i klase lepszy w grze 1 vs 1.

18 lat a zagrał jak 28 letni wyga. Wychodzisz na Real. Rodrygo przy Tobie wygląda jak Kucharczyk w obu meczach.
Czapki z głów. Profesor.

Jeszcze rok temu o tej porze były drzewka kto na lewą. Jakieś Gutierrezy z Girony. Nie ma już tematu. Jak dobrze pójdzie, to mamy swojego wymarzonego LO nawet na 12 lat na tej pozycji :)

adek504 komentarzy: 109617.04.2025, 12:54

@ZielonyLisc napisał: "Nadal nie rozumiem oddania Tomka za darmo, co z tego że ma 32 lata, nadal jest świetnym pomocnikiem i idealnym back upem."

Jak to mówią do tanga trzeba dwojga, można go przekonywać na zostanie, ale proponowanie czegoś więcej niż kontrakt 1+1 czy 2 lata to znowu będzie nieodpowiedzialność patrząc na jego historię kontuzji i inne jego problemy

A piłkarz zwyczajnie może pójść tam gdzie dostanie kontrakt 3 letni, bo będzie chciał mieć zapewnioną przyszłość

Według mnie należy przemyśleć przedłużenie kontraktu ale nie za wszelką cene

Bartek_ komentarzy: 158817.04.2025, 12:53

@Artetaballer: W mojej opinii tutaj dużo zależy od filozofii podejścia do dyktowania rzutów karnych. Jedni będą uważać, że skoro faul nie był wykonany na zawodniku w "centrum uwagi akcji" to rzutu karnego być nie powinno. Ktoś inny może też dorzucić, że w polu karnym nie powinno gwizdać się "miękkich przewinień".

Z drugiej strony faul na zawodniku bez piłki lub niebiorącym udziału w akcji to też faul, a pole karne, to pole KARNE, a więc miejsce, w którym za faul otrzymuje się karę w postaci rzutu KARNEGO. Nasz zawodnik był zatrzymywany niezgodnie z przepisami? No był. W polu karnym? No w polu karnym. A więc należy się kara? Według przepisów gry w piłkę nożną - tak.

Jak dla mnie słuszny rzut karny.

Joker_224 komentarzy: 549217.04.2025, 12:50

Gdzie dostanę koszulę Arsenalu z fontem Champions League? Lecę dalej na tej chmurce i chcę Kiwiora z gwiazdkami na rękawku

Klama komentarzy: 3972 newsów: 217.04.2025, 12:50

Dla takich chwil kibicuje temu klubowi od 2001 roku. Miałem wtedy 5 lat i jak przez mgłę pamiętam porażkę z Valencia w Champions League. Teraz łatwo policzyć, że jestem już przed 30-ką, ale pasja do Arsenalu nie mija. Przez te wszystkie lata nie było łatwo, ale... było warto!
Pozdrawiam Kanonierzy!

Artetaballer komentarzy: 3417.04.2025, 12:48

A co myślicie o pracy wczorajszego sędziego? Moim zdaniem karny z kapelusza... choć podoba mi się kierunek tej decyzji - w polu karnym często podczas stałych fragmentów dzieją się dziwne rzeczy. Nie mniej Merino nie miał prawa dojść do piłki i w Anglii nikt nie podyktowałby za to karnego.

Gwizdał też dużo drobiazgowych fauli + jak dla mnie Rudiger powinien wylecieć za hamstwo i żółtą kartkę powinien otrzymać bodajże Saliba w końcówce przy faulu na Mbappe za faul taktyczny.

miki9971 komentarzy: 7553 newsów: 217.04.2025, 12:44

@ZielonyLisc napisał: "Nadal nie rozumiem oddania Tomka za darmo, co z tego że ma 32 lata, nadal jest świetnym pomocnikiem i idealnym back upem."

Lata robią swoje, nadal jest i będzie kozakiem - w zdrowiu TOPKA w środku pola. Rozumiem zarząd/trenera, że chcą po prostu odmłodzić te pozycję (chociaż mógłby gość nawet za Jorginho zostać)

Ale pomimo tych kontuzji co miał, ja go będę wspominał bardzo ciepło i może nie udało się mu zdobyć Premier League - ale liczę mocno i wierzę, że Liga Mistrzów należy mu się za ten pobyt jak psu buda.

In Thomas we trust. W zdrowiu. Prze kot!

Reamoner komentarzy: 515317.04.2025, 12:42

@Dzulian: Pamiętam jak stawiani byli w naszym kontekście za podobną sumę Rice i Caicedo... ekwadorczyk nieźle sie kopie po czole teraz w Chelsea tam przy Enzo widać jak jest ograniczony. Rice jednak bardzo rozwinął się u nas płaciliśmy za potencjał i teraz widać jaki progres jest tego zawodnika. Declan ośmiornica :P

Dzulian komentarzy: 303117.04.2025, 12:26

Palhinha na wylocie z Bayernu. Już Wichniarki chłopa grillują że niewypał transferowy. W dwumeczu z Interem nawet minuty nie zagrał. A Bayern zapłacił 50 baniek za 29 letniego grajka.

On też był alternatywą dla Declana. Rynek piłkarzy na tej pozycji jest tak ubogi. Że Rice to był najważniejszy transfer ostatnich lat. Tam nie było opcji a,b i c.
Albo Rice albo nic. Gdybyśmy musieli jeszcze dołożyć do 120. To też by zapłacili.

Adi17 komentarzy: 364517.04.2025, 12:24

Teraz nie ma co się podniecać i trzeba się skupić na dwu-meczu z PSG. Łatwo nie będzie, ale Arsenal faworytem więc trzeba pokazać jaja i awansować do finału.

RavenPL komentarzy: 4517.04.2025, 12:24

Napastnik jest koniecznie potrzebny, każdy zespół walczący o wysokie cele ma w składzie kogoś gwarantującego 20+ bramek w sezonie. Barca-Lewy, Bayern-Kanę, City-Haaland, Inter-Martinez nawet Real z Mbppe chociaż to nie typowa 9. Zobaczcie sobie ile goli w lidzema Barcelona czy Bayern a ile my, wiadomo że lepiej mieć kilku zawodników strzelających 10+ ale u nas z tym jest problem, bo jeden taki sezon to wyjątek. Może po kupnie kogoś kto zagwarantuje 20+ styl gry zmieni się na bardziej ofensywny i inni dołożą więcej . Z obroną od dwóch lat nie mamy problemów i tu może zostać jak jest, ale napastnik i skrzydłowy najlepiej grający po obu stronach boiska to must have. Jeśli Partey odejdzie to ktoś za niego i do rotacji czyli 2 środkowych pomocników. Jeśli udało by się sprzedać graczy zbędnych typu Zinchenko, Jesus + odejdą Sterling, Neto, Jorginho, Tierney to miejsce będzie i każdy by minuty w następnym sezonie dostał.

Adi17 komentarzy: 364517.04.2025, 12:23

Witam Panowie i Panie w ten piękny dzień. 5-1 na tablicy wyników :)

executer1 komentarzy: 307817.04.2025, 12:20

Moim zdaniem szkoda czasu na zabawy z Parteyem, ma 32 lata i swoje już zrobił, im szybciej znajdziemy zastępstwo, kogoś kto będzie regularnie grał i zgrywał się z resztą drużyny tym lepiej.
Widać to u Rice co daje atletyczność i młodość i tego powinniśmy szukać do pary.

Ups147 komentarzy: 401217.04.2025, 12:17

@Artetaballer napisał: "Bardziej mi chodziło o to, żeby nie opierać całej ofensywy na jednym graczu - napastniku, który da +20 goli. Obecnie jesteśmy mocno zależni od Saki i pod jego nieobecność były duże problemy."

Tylko czemu od razu zakładać, że mając bramkostrzelnego napastnika, reszta zawodników nagle magicznie ma przestać robić liczby? Haaland strzelał dużo w poprzednim sezonie, ale jakoś Fodenowi nie to nie przeszkadzało strzelić 19 goli w lidze, Alvarezowi 11 czy nawet Rodriemu 8. Kwestia jak trener go wkomponuje w zespół. A nawet powiem więcej, uważam że taki napastnik pozytywnie wpłynie na grę innych, bo obrońcy rywali będą się musieli skupić na nim co może dać więcej miejsca naszym skrzydłowym.

Taki komentarzy: 222417.04.2025, 12:14

Różnie się mówi o Rudzkim ale za ten wpis szacunek.

Przemysław Rudzki
"Ja tak na co dzień nie obcuję z kibicami Realu, ale widzę, że jak ktoś wygrywa z ich drużyną, to po prostu dlatego, że ona była beznadziejna, a nie dlatego, że rywal dobrze grał, że coś umie, że ma świetnych piłkarzy i trenera, więc ogólnie nie ma się czym ekscytować.
Fajna filozofia, taka nie za mądra i pozbawiona szacunku do przeciwnika, umiejętności przyjęcia porażki, uznania klasy zwycięzcy, ale co ja się tam znam.
Piłka nożna akurat w przypadku tego dwumeczu była mało skomplikowanym zjawiskiem - przegrała drużyna nie tyle gorsza, ale przekonana o swojej wyższości na podstawie historii, wygrała ta, która grała, walczyła o teraźniejszość i strzelała gole. Co więcej - jestem skłonny uwierzyć, że gdyby oba zespoły starły się w ciągu najbliższego miesiąca dziesięć razy, dziesięć razy wygrałby Arsenal. Bo jest po prostu lepszy."

Mastec30 komentarzy: 849717.04.2025, 12:06

@pablofan napisał: "Marciniak będzie ;) on to agent od zadań specjalnych jest"

A była chyba jakaś kontrowersja na korzyść PSG z Marciniakiem. Jak grali z Newcastle chyba. Mówię z pamięci to mogę się mylić

alexis1908 komentarzy: 429317.04.2025, 12:05

@adek504: Dlatego jak kupimy Gyokeresa to dostaniemy napastnika który umie wykonać mityczną tytaniczną pracę i ma kliniczne wykończenie

Marzag komentarzy: 43555 newsów: 117.04.2025, 11:54

@pirx88 napisał: "Czytałem, że UEFA kasuje żółte kartki po ćwierćfinale"
Ale nie zawieszenia

Artetaballer komentarzy: 3417.04.2025, 11:48

@adek504 napisał: "Zgadzam się, że drużyna jest tak zbudowana żeby odpowiedzialność za gole była rozłożona i jest to bardzo dobre, bo wszyscy strzelają i wszyscy budują akcje

To nie powinien być ktoś w stylu Haalanda kto raczej w rozegraniu nie pomaga, bo jak drużynie nie szło i nie strzwarzala sytuacji to grali jakby w 10

Jednak to też musi być ktoś trochę innego stylu niż Havertz który pewnie dalej też będzie wykorzystywany na 9
Dobrze jakby to był ktoś szybszy, bardziej mobilny z dobrym wykończeniem żeby móc zmieniać styl na 9 w zależności od przeciwnika"


Dokładnie o tym pisałem i w 100% się zgadzam. Moim zdaniem teraz kiedy już odpadliśmy z walki o tytuł Premier League powinniśmy testować Nwaneriego na pozycji 9. U niego rozgrywanie to nie jest najlepsza strona, więc Odegaarda raczej nie wygryzie. Saka jest nie do ruszenia... A z jego niesamowitym uderzeniem, gibkością mógłby być świetnym napastnikiem.

Natomiast jeżeli nie sprawdzi się, to jazda po napastnika, ale tak jak piszesz - po kogoś kto gra dla klubu, a nie dla korony króla strzelców.

adek504 komentarzy: 109617.04.2025, 11:35

@Artetaballer napisał: "Przeczytaj całość. Bardziej mi chodziło o to, żeby nie opierać całej ofensywy na jednym graczu - napastniku, który da +20 goli. Obecnie jesteśmy mocno zależni od Saki i pod jego nieobecność były duże problemy."

Zgadzam się, że drużyna jest tak zbudowana żeby odpowiedzialność za gole była rozłożona i jest to bardzo dobre, bo wszyscy strzelają i wszyscy budują akcje

To nie powinien być ktoś w stylu Haalanda kto raczej w rozegraniu nie pomaga, bo jak drużynie nie szło i nie strzwarzala sytuacji to grali jakby w 10

Jednak to też musi być ktoś trochę innego stylu niż Havertz który pewnie dalej też będzie wykorzystywany na 9
Dobrze jakby to był ktoś szybszy, bardziej mobilny z dobrym wykończeniem żeby móc zmieniać styl na 9 w zależności od przeciwnika

adek504 komentarzy: 109617.04.2025, 11:31

@DyktatorArsene napisał: "Co za zdurnialy przepis, polfinaly juz powinny byc w nasilniejszych skladach"

Tak by można mówić o każdej fazie, a jednak po coś są te żółte kartki
Ten przepis jest po to żeby nikt nie mógł się wykartkowac żółtymi kartkami na finał i jest to bardzo mądre, bo to finał ma być w najmocniejszym składzie

ZielonyLisc komentarzy: 2072917.04.2025, 11:21

@thegunner4life: xD

Następny mecz
Ostatni mecz
Ipswich - Arsenal 20.04.2025 - godzina 15:00
? : ?
Arsenal - Brentford 12.04.2025 - godzina 18:30
1 : 1
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool32237276
2. Arsenal321712363
3. Nottingham Forest32176957
4. Newcastle31175956
5. Manchester City32167955
6. Chelsea32159854
7. Aston Villa32159854
8. Bournemouth321391048
9. Fulham321391048
10. Brighton321212848
11. Brentford321271343
12. Crystal Palace3111101043
13. Everton328141038
14. Manchester United321081438
15. Tottenham321141737
16. Wolves321051735
17. West Ham32981535
18. Ipswich32491921
19. Leicester32462218
20. Southampton32242610
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah2717
E. Haaland213
A. Isak206
C. Wood183
B. Mbeumo165
Y. Wissa152
C. Palmer147
O. Watkins146
Matheus Cunha144
J. Mateta132
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady