Manchester United 0–1 Arsenal: Zwycięski start na Old Trafford
18.08.2025, 11:15, Patryk Bielski
2151 komentarzy
Arsenal otworzył sezon Premier League wymęczonym, ale jakże cennym zwycięstwem na Old Trafford. Decydujący gol padł już w 13. minucie, kiedy to Riccardo Calafiori skutecznie wykorzystał dośrodkowanie z rzutu rożnego. Bramkarz United, Altay Bayındır, niepewnie interweniował, a Włoch precyzyjnym strzałem głową skierował piłkę do siatki, co ostatecznie wystarczyło, by wywieźć z Manchesteru trzy punkty.
W późniejszych etapach gry spotkanie zamieniło się w pasmo nerwowych prób przejęcia inicjatywy. Manchester United dłużej utrzymywał się przy piłce, kreował groźne sytuacje i napierał w ofensywie, pozostawiając wrażenie drużyny przeważającej. Mimo to Arsenal – choć daleki od swojej najlepszej formy – twardo bronił prowadzenia. David Raya wykonał kilka kluczowych interwencji, a defensywa, zwłaszcza duet Gabriel–Saliba, zachowywała czyste konto.
Debiutant Viktor Gyökeres - podobnie jak gra Kanonierów - pozostawił wiele do życzenia. Szwed był nerwowy z piłką przy nodze i nie miał za wielu sytuacji, by pokazać swoje umiejętności.
Z drugiej strony United – choć aktywni, agresywni i dominujący w statystykach – nie potrafili przekuć przewagi w gola. Mimo licznych strzałów i presji, brakowało im skuteczności, a stałe fragmenty Arsenalu po raz kolejny okazały się śmiertelnie skuteczne.
Drużyna Mikela Artety zaczyna ligę od wygranej i czystego konta na trudnym terenie. Solidność w defensywie i skuteczność przy stałym fragmencie gry wystarczyły, by w starciu pełnym energii ze strony rywala dowieźć rezultat do końca. To cenny sygnał na inaugurację sezonu.
Co dalej? Arsenal wraca na Emirates, gdzie w sobotę 23 sierpnia zagra z Leeds United.
Manchester United (3-4-2-1): Bayındır, Yoro, De Ligt, Shaw (80’ Maguire), Dalot (55’ Amad Diallo), Casemiro (65’ Ugarte), Fernandes, Dorgu, Mbeumo, Mount (65’ Sesko), Cunha.
Ławka rezerwowych: Heaton, Maguire, Heaven, Fredricson, Mainoo, Ugarte, Amad Diallo, Sesko.
Arsenal (4-3-3): Raya; White, Saliba, Gabriel, Calafiori (71’ Lewis-Skelly); Ødegaard, Zubimendi, Rice (82’ Merino); Saka, Gyökeres (59’ Havertz), Martinelli (59’ Madueke).
Ławka rezerwowych: Arrizabalaga, Timber, Lewis-Skelly, Mosquera, Merino, Nwaneri, Trossard, Madueke, Havertz.
źrodło: Arsenal.com
4 godziny temu 16 komentarzy

8 godzin temu 16 komentarzy

8 godzin temu 8 komentarzy

21 godzin temu 19 komentarzy

24.08.2025, 11:39 2 komentarzy

23.08.2025, 21:26 4 komentarzy

23.08.2025, 21:16 12 komentarzy

23.08.2025, 20:08 6 komentarzy

23.08.2025, 19:39 2 komentarzy

23.08.2025, 09:43 1206 komentarzy
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|
-
Powrót do domu: Jak Arsenal odzyskał wychowanka po 14 latach
- 25.08.2025 16 komentarzy
-
Podsumowanie kolejki PL2025/26 #1: Spektakl, debiuty i kontrowersje
- 20.08.2025 11 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #36: Trzy punkty na trudnym terenie
- 19.08.2025 13 komentarzy
-
Okiem kibica #1: 15-letni fenomen
- 17.08.2025 7 komentarzy
-
Panie, Panowie… PREMIER LEAGUE! - wstęp do sezonu 2025/26
- 15.08.2025 804 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Teraz czy za rok juz nikt trossarda nie wezmie bo ma jeszcze wieksza tyg. Pewnie wyoelni kontrakt co nie jest zle bo gość jako joker jest super.
Chelsea to ma zajebistych tych skautów, nawet nie wiedziałem, że Musiala i Olise byli w Chelsea :D
Tyle, ile oni topowych grajków przepuścili.
Rabiot zaoferowany mułom, może wezmą;)
@Ranczomen: Poza tym Mane jako prawonozny łatwiej miał przejść na lewe skrzydło niż Madueke. Ale kto wie moze będzie drugim messim i chelsea nigdy sobie nie wybaczy tego, że po tak zaciętych negocjacjach nam go sprzedali ;)
@Ranczomen napisał: "Wiesz przyjacielu, Mane a Madueke to trochę inny poziom."
Może tak, może nie. Mane przychodził do Liverpoolu w wieku 24 lat, Madueke ma 23. :) Sporo grania przed nim. To głównie od niego zależy jak będzie grać, a otoczenie i trenera ma wybitne. :)
@darek250s napisał: "zobaczymy w przeciągu sezonu ile razy będzie zmieniał Sake. Myślę, że jak Martinelli będzie utrzymywał taka formę to będzie grał razem z Saka na boisku. W ostateczności zmiennik Saki/ lub przy bardzo dobrym wyniku."
No wszystko wyjdzie w sezonie, ale przed Madueke będzie Trossard na LS jeszcze. Wiadomo kwestia też zdrowia zawodników i zawieszeń np.
@jumanji napisał: "Ja bym nie deprecjonował Madueke. Uważam, że gość ma potencjał by grać nawet na LS. Pamiętajcie, że Klopp też kupował Mane jako PS, później przyszedł Salah również jako PS i Mane został przesunięty na LS."
Wiesz przyjacielu, Mane a Madueke to trochę inny poziom.
@Carpitu:
w sensie finansowym, kadrowym i strukturalnym wiadomo, że Arteta ma dużo większy luz. I zgadzam się, że poziom ligi jest wyższy, bo na przykładzie Liverpoolu czasami 95 pkt do wygrania ligi to mało. Natomiast Arteta musi odpowiedzieć jakimś poważnym trofeum, ten klub tego potrzebuje jak tlenu.
Ja bym nie deprecjonował Madueke. Uważam, że gość ma potencjał by grać nawet na LS. Pamiętajcie, że Klopp też kupował Mane jako PS, później przyszedł Salah również jako PS i Mane został przesunięty na LS.
Także może się okazać, że z biegiem czasu Madueke zmieni Martineliego i będzie naszym podstawowym LS. Czas pokaże.
@darek250s napisał: "Znaczy jak widzisz kolega Marzag cały czas gryzie mnie, zaczepia i odpowiada na moje komentarze. Narzuca mi dziwną narrację, a jeżeli się z nim nie zgodzisz to już nie jesteś odpowiednim partnerem do rozmowy i wrzuca taką osobę do jakiejś "Nibylandii"."
Ja nie mam nic przeciwko nie zgadzania się ze mną, naśmiewam się dopiero wtedy jak się ludzie na fikcyjne argumenty powołują, albo jeszcze lepiej jak wymyślają jakieś wypowiedzi i mówią że to ktoś powiedział żeby móc wyglądać mądrzej i pozują na ostatnią ostoję rozsądku gdy w prawdziwości jest wręcz przeciwnie.
@pawel_1986 napisał: "Sekciarze tak mają albo się z nimi zgadzasz albo jesteś odrzucony :D"
Płaczki mają tak, że albo płaczesz z nami, albo jesteś sekciarzem :)
@Garfield_pl napisał: "Trossard miał uraz , więc nie grał. Przyszedł jako backup Saki, może zagrać na LS i pewnie będzie tam czasem grał. Chłopak nie miał okresu przygotowawczego, więc nie bardzo miał kiedy zagrać w miejsce Saki. Na LS może też zaskoczyć w meczach z broniącymi drużynami, bo dogrywać będzie lewą nogą , trudniej o gola, łatwiej o asystę. To że nasi piłkarze mogą zagrać na kilku innych pozycjach niż ich wyjściowa, to tylko dodatek na plus ."
zobaczymy w przeciągu sezonu ile razy będzie zmieniał Sake. Myślę, że jak Martinelli będzie utrzymywał taka formę to będzie grał razem z Saka na boisku. W ostateczności zmiennik Saki/ lub przy bardzo dobrym wyniku.
@darek250s: Sekciarze tak mają albo się z nimi zgadzasz albo jesteś odrzucony :D
@pawel_1986 napisał: "Pisałeś ostatnio, że szkoda energii na kolegę ale widzę, że sam go kąsasz :D On należy do sekty także nie dasz rady nic wytłumaczyć haha"
Znaczy jak widzisz kolega Marzag cały czas gryzie mnie, zaczepia i odpowiada na moje komentarze. Narzuca mi dziwną narrację, a jeżeli się z nim nie zgodzisz to już nie jesteś odpowiednim partnerem do rozmowy i wrzuca taką osobę do jakiejś "Nibylandii".
Na ten moment to lepiej żeby Trossard był na ławce, sprzedaż Gabiego i kupić kogoś na LS. Trossard odskoczy każdą ofensywną pozycję ( PS, LS, N czy nawet ŚPO gdybyśmy tak grali, taki James Milner który jest solidny na każdej pozycji gdzie gra).
@darek250s: Jak ja słyszę wciąż powracają frazę typu "Wenger też sie łapał do TOP4" to aż mnie skręca. Rozumiem, że według Ciebie konkurencyjność tej ligi sie nie zmieniła w przeciągu tych 15 lat, tak? Nadal o TOP4 bije sie w zasadzie 3,4 czy 5 drużyn?
@darek250s: Pisałeś ostatnio, że szkoda energii na kolegę ale widzę, że sam go kąsasz :D On należy do sekty także nie dasz rady nic wytłumaczyć haha
@arsenallord napisał: "Madueke to zmiennik Saki będzie w nagłych przypadkach. To będzie w większości ten nasz wymarzony LS."
A ja myślę że odciąży sporo Sake, a to nam potrzebne, dodatkowo dynamikę ma dobra, więc LO rywali będzie miał ciężkie mecze
Trossad to mocno chimeryczny grajek z ławki gra dobrze w podstawie przeciętnie , ogólnie jego kariera to są momenty , raz lepiej raz gorzej przez sezon i gdzieś się to kończy pośrodku , to nie jest grajek ja podstawowy skład w takim klubie
@Womanizer napisał: "Już tak nie przesadzajmy. Ja wiem, że wszędzie lepiej gdzie nas nie ma. Ale Trossard robi 8+8 i chłop jest dehumanizowany na tej stronie.
Gordon robi 6+6 i tutaj są tacy, co by zapłacili 70 mln za niego."
Gordon też dla mnie nie jest nie wiadomo kim , lecz dla mnie Martinelli tylko niżej i niżej , gorzej i gorzej w ofensywie to on już nawet kopnąć piłki do przodu nie potrafi, nam tam jest potrzebny powiew świeżości, dałby na bardzo duzo
O Agent Sesko daje wywiady ze od 7 lat planowali transfer do United i jego pragnieniem zawsze było United ;) a niektórzy się tak tu kłócili że chciał do Arsenalu jak dobrze że go nie wzięliśmy .
@pawel_1986: Haha no ja wiem że tego nie zrobi.
@silvano95: Już tak nie przesadzajmy. Ja wiem, że wszędzie lepiej gdzie nas nie ma. Ale Trossard robi 8+8 i chłop jest dehumanizowany na tej stronie.
Gordon robi 6+6 i tutaj są tacy, co by zapłacili 70 mln za niego.
@arsenallord: On zrobi na pewno na lewej stronie 16 GA jak Sterling u nas :)
@darek250s napisał: "Mylisz się. Madueke jeszcze nie zagrał minuty na pozycji Saki w Arsenalu. Pierwszy do wejścia na lewe skrzydło za Martinelliego był Madueke, nie Trossard. Więc póki co to zmiennik Martinelliego, a zobaczymy jak będzie dalej."
Trossard miał uraz , więc nie grał. Przyszedł jako backup Saki, może zagrać na LS i pewnie będzie tam czasem grał. Chłopak nie miał okresu przygotowawczego, więc nie bardzo miał kiedy zagrać w miejsce Saki. Na LS może też zaskoczyć w meczach z broniącymi drużynami, bo dogrywać będzie lewą nogą , trudniej o gola, łatwiej o asystę. To że nasi piłkarze mogą zagrać na kilku innych pozycjach niż ich wyjściowa, to tylko dodatek na plus .
@darek250s napisał: "Mylisz się. Madueke jeszcze nie zagrał minuty na pozycji Saki w Arsenalu. Pierwszy do wejścia na lewe skrzydło za Martinelliego był Madueke, nie Trossard. Więc póki co to zmiennik Martinelliego, a zobaczymy jak będzie dalej."
Patrzę z perspektywy Madueke gdzie najlepiej czuje się i jest to tylko PS ( na LS z niego pożytku nie ma). Okazać może się że Mikel zrobi z niego topowego grajka na LS i wtedy to będzie strzał w 10.
Jestem sceptyczny do zakupu Madueke za taką kasę i na pozycję gdzie najlepiej czuje się na pozycji Saki. Nie skreślam go, ma czas. Niektórzy dopiero nawet po 1 pełnym sezonie potrafią pokazać swoje możliwości
Lewa strona wygląda tragicznie , jak krew strona Burnley
@Garfield_pl: Madueke to zmiennik Saki będzie w nagłych przypadkach. To będzie w większości ten nasz wymarzony LS.
@Garfield_pl napisał: "Musisz nadrobić dużo na temat AFC, bo zmiennikiem Saki jest Madueke, a Ode będzie Nwaneri , dlatego Eze odpuszczamy."
Zobaczymy czy Mikel nadrobi, jak Ode będzie grał kiepsko. Ciekawe czy wtedy w 1 składzie wyjdzie Nwaneri lub dopiero jak będą kontuzje?
Nie ma bata że my tym skladem wygramy ligę .wzmocnienie lewego skrzydła było tak samo ważne jak transfer napastnika
Czyli z Trossardem dalej 2 lata dłużej , kontrakt nie przedłużony a tygodniówka do góry xd
Co do Madueke to 16 g+a w kanadyjce za takie pieniądze musi być. Inaczej porażka.
@Rynkos7 napisał: "Sprzedaż Martinellego natomiast to będzie znacznie większa kwota odstępnego i ogromny zastrzyk finansowy w PSR (zawodnik kupiony za grosze, zamortyzowany). Do tego pozbywamy się przeciętnego zawodnika z duża pensją. Dla mnie idealny scenariusz tylko no jeszcze trzeba znaleźć chętnego na Brazylijczyka a tutaj chyba tylko Arabia jest w grze..."
Kto wie, może Berta taką decyzję podjął właśnie, wtedy FFP UEFA nas nie trzyma, i może być właśnie jakiś top skrzydłowy na DD ;) a tu Newcastle nie puszcza Isaka do lfc, i my go na wypożyczenie zgarniamy, żeby nie siedział na trybunach. Isak, Gyo , Saka nawet w miarę atak by był ;)
@Garfield_pl napisał: "@losnumeros napisał: "Zmiennika dla Saki mamy w osobie Nwaneri który bardzo dobrze sobie radził."
Musisz nadrobić dużo na temat AFC, bo zmiennikiem Saki jest Madueke, a Ode będzie Nwaneri , dlatego Eze odpuszczamy"
Mylisz się. Madueke jeszcze nie zagrał minuty na pozycji Saki w Arsenalu. Pierwszy do wejścia na lewe skrzydło za Martinelliego był Madueke, nie Trossard. Więc póki co to zmiennik Martinelliego, a zobaczymy jak będzie dalej.
Moh Salah tells @Cecil_jee that Arsenal are the favourites for the Premier League title: “I think you [Arsenal] are favourites now. You have been together 5 years.” [@PFA].
@losnumeros napisał: "Zmiennika dla Saki mamy w osobie Nwaneri który bardzo dobrze sobie radził."
Musisz nadrobić dużo na temat AFC, bo zmiennikiem Saki jest Madueke, a Ode będzie Nwaneri , dlatego Eze odpuszczamy.
@Marzag napisał: "Fajnie macie tam w tej nibylandii."
Swietny argument, ja ci dam jeden, pucharów w gablocie dalej brak. Tarcza Wspólnoty czy Puchar Anglii mnie nie interesuje, bo takie rzeczy to Wenger robił z Mustafim na obronie.
@Marcinafc93 napisał: "Niektórzy już zwątpili i wręczają tytuł Liverpoolowi/City. Piękna jest fan baza Arsenalu. Rozumiem rozczarowanie brakiem wzmocnienia LW, ale be przesady. Kadra jest szersza, pozycja 9 wzmocniona. Zubiego cenie wyżej niż Parteya, no i może Dowman nam się ładnie jeszcze pokaże w sezonie i dostanie debiut w lidze. Wiążę duże nadzieje z tym sezonem, a co przyniesie to czas pokaże"
Otóż to:)
@arsenallord napisał: "Jakie liczby Madueke was zadowolą, żeby można powiedzieć, że to udany transfer?"
Wszystko zależy ile będzie grał. Zważając na to że najlepiej czuje się na PS (i bardzo ciężko sobie radzi na LS ( opinia kibiców CFC z neta i znajomego który jest kibicem CFC i ogląda mecze) to nie wiem czego oczekiwać. Zmiennika dla Saki mamy w osobie Nwaneri który bardzo dobrze sobie radził. Dla mnie zakupu Madueke to jest zagadka. Może Mikel chce zrobić z niego LS, posadzi Sake na ławkę lub będzie tylko rezerwowym za 55 mln.
Wątpię że Nwaneri dostanie szanse gry za Ode gdy ten będzie grać słabo.
@silvano95 napisał: "Szkoda jak ja widzę Martinelliego co on wyrabia w ofensywie to jest jakaś masakra"
Gyo - Havertz - Saka to tylko kwestia kilku kolejek, nie sprzedajemy więc ciężko będzie o kolejne transfery ;)
@darek250s napisał: "Myślę, że nie o LW chodzi. Tylko z roku na rok gra wygląda gorzej."
Fajnie macie tam w tej nibylandii.
@silvano95 napisał: "Exclusive: Leandro Trossard has agreed a new deal at Arsenal.
30-year-old will have salary increased to reflect valued role in squad.
Deal not extended - will still run to 2027. Xddddd"
Hmm czyli mamy Gabiego, Sake, Madueke i Trossarda.. jeśli myślimy o zakupie Rodrygo, to w miejsce Martinellego. Ciekawe czy dojdzie do takiego ruchu ;p
@Marcinafc93 napisał: "Niektórzy już zwątpili i wręczają tytuł Liverpoolowi/City. Piękna jest fan baza Arsenalu. Rozumiem rozczarowanie brakiem wzmocnienia LW, ale be przesady"
Myślę, że nie o LW chodzi. Tylko z roku na rok gra wygląda gorzej.
@Garfield_pl: No dlatego Garfildzie pytam na ten moment, jak sprowadzimy LS, to nie ma o czym gadać i okienko super. Ale bez tego to chyba więcej sobie obiecywałem.
@Dziadyga: Jak masz parę baniek na koncie to i łatwiej o winnego taka prawda xd
@fabregas1987 napisał: "Czyli za rok będziemy go sprzedawać w panice albo za dwa odejdzie za darmo"
Kto go kupi z jeszcze wieksza pensja xD
Będzie siedzial i odejdzie za darmo za 2 lata
Co to za pomysł żeby nie przedłużyć umowy choćby o rok tylko zwiększyć pensje? Cyrk
Czyli za rok będziemy go sprzedawać w panice albo za dwa odejdzie za darmo
@Ups147 napisał: "Większość pewnie się szprycuje, problem jest jak kogoś na tym złapią. To wtedy ja nie, to lekarz, to kucharz, to wszyscy tylko nie ja xd"
Tak jak Sinera masażysta po dupie smarował jakimś kremem i jego wina(masażysty),że niby się tam jakiś specyfik przedostał do tego kremu xDD tłumaczenia jak dla dzieci mają faktycznie.
Niektórzy już zwątpili i wręczają tytuł Liverpoolowi/City. Piękna jest fan baza Arsenalu. Rozumiem rozczarowanie brakiem wzmocnienia LW, ale be przesady. Kadra jest szersza, pozycja 9 wzmocniona. Zubiego cenie wyżej niż Parteya, no i może Dowman nam się ładnie jeszcze pokaże w sezonie i dostanie debiut w lidze. Wiążę duże nadzieje z tym sezonem, a co przyniesie to czas pokaże.
@silvano95: nie licząc Trossarda, który zrobił co do niego należało to straszna padaka z tymi skrzydłowymi.
Rodrygo to byłby statement signing jak kiedyś Ozil
Bardzo dobry ruch. Nie po to ściągamy takiego Madueke na PS dla głębi składu, żeby teraz dla odmiany kastrować lewą stronę. Trossard to dodatkowo bardzo uniwersalny zawodnik. Zagra na 9 czy jako bardziej centralny zawodnik w pomocy gdy na przykład trzeba gonić wynik. Mamy na 2 lata dobrego rezerwowego, który będzie zadowolony z podwyżki i dodatkowo nie będzie myślał o niebieskich migdałach czyt. innym klubie. Belg i tak nie ma ogromnej wartości rynkowej, więc kokosów na nim byśmy nie zarobili. Sprzedaż Martinellego natomiast to będzie znacznie większa kwota odstępnego i ogromny zastrzyk finansowy w PSR (zawodnik kupiony za grosze, zamortyzowany). Do tego pozbywamy się przeciętnego zawodnika z duża pensją. Dla mnie idealny scenariusz tylko no jeszcze trzeba znaleźć chętnego na Brazylijczyka a tutaj chyba tylko Arabia jest w grze...