Najważniejszy mecz sezonu: Finał Pucharu Anglii!
16.05.2014, 17:39, Mateusz Kolebuk 2181 komentarzy
Sezon 2013/14 rozgrywek Premier League już za nami. Arsenal zrealizował plan minimum i zajął czwarte miejsce w lidze. Apetyty kibiców - co nikogo nie dziwi - nie zostały jednak zaspokojone, a w kibicowskich brzuchach wciąż burczy z głodu zwycięstw, a przede wszystkim z głodu upragnionych trofeów. Głód może jednak zostać zaspokojony, gdyż 17 maja o godzinie 18:00 Arsenal stanie przed ogromną szansą przełamania prawie 9 lat pucharowej posuchy. Na Wembley Kanonierzy zmierzą się z drużyną Hull City, którą przed miesiącem pokonali pewnie 3:0 na KC Stadium.
Gładka wygrana Arsenalu w ligowym pojedynku jest z pewnością jednym z wielu powodów, dla których klub z Londynu jest uważany za faworyta finałowego pojedynku. Nie należy jednak popadać w hurraoptymizm i już dopisywać kolejnego pucharu na koncie Kanonierów. Tygrysy z Kingston upon Hull znalazły się w finale nie przypadkiem. Co prawda przeprawę do finału miały dużo łatwiejszą, ale za kilka lat nikt już o tym nie będzie pamiętał, bo liczy się końcowy wynik meczu na Wembley. Kanonierzy musieli się nieźle napocić, aby po raz osiemnasty w swojej historii (Dla Hull jest to pierwszy finał FA Cup) znaleźć się w finale i mieć szansę na wywalczenie po raz jedenasty tego prestiżowego trofeum. W drodze do finału pokonali Tottenham, Liverpool (warto podkreślić, że zrobili to zaledwie tydzień po blamażu na Anfield, gdzie przegrali w lidze 1:5) oraz świetnie dysponowany w tym sezonie Everton.
Jeżeli chodzi o sytuację kadrową, to Hull City wydaje się mieć dużo większy problem, ponieważ w rozgrywkach pucharowych nie mogą wziąć udziału dwaj zawodnicy pierwszego składu - Shane Long i Nikica Jelavic. Obaj zawodnicy grali miesiąc temu przeciwko Arsenalowi w lidze, a mecz zakończył się wygraną 3:0 dla Arsenalu. Zdrowy rozsądek podpowiada, że w finale powinno być Kanonierom jeszcze łatwiej, ale oklepane porzekadło, że mecze pucharowe, a w szczególności finały rządzą się swoimi prawami zdaje się być swego rodzaju chłodnym kubłem wody na rozgrzane głowy Goonersów z całego świata.
Wracając do sytuacji kadrowej, zawodnicy tacy jak Paul McShane, James Chester, Sone Aluko i Robbie Brady przejdą przed meczem testy sprawnościowe. Do składu powróci bramkarz - Allan McGregor. Jeżeli chodzi o Arsenal, przed meczem zostanie przetestowana sprawność Vermaelena i Oxlade-Chamberlaina. Możliwe też, że na boisku w finałowym spotkaniu zobaczymy wiecznego rekonwalescenta - Abou Diaby'ego. Wszyscy życzymy mu przerwania nie tylko pucharowej posuchy w klubie, ale także przerwania czarnej passy kontuzji. Między słupkami oczekujemy Łukasza Fabiańskiego, dzięki któremu Arsenal w rzutach karnych pokonał Wigan w półfinale rozgrywek i zdołał awansować do finału.
Wszyscy trzymamy mocno kciuki, aby presja nie związała Kanonierom nóg i z całego serca wierzymy i liczymy na sukces, który zapoczątkuje tłuste lata, zastępując chude lata rozczarowań, wyrzeczeń. Niech sukces na Wembley będzie kolejny kamieniem milowym w rozwoju klubu.
Skład Kanonierzy.com: Fabiański - Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs - Arteta, Rosicky - Ramsey, Özil, Podolski - Giroud
źrodło:Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 11 | 9 | 1 | 1 | 28 |
2. Manchester City | 11 | 7 | 2 | 2 | 23 |
3. Chelsea | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
4. Arsenal | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
5. Nottingham Forest | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6. Brighton | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
7. Fulham | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
8. Newcastle | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
9. Aston Villa | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
10. Tottenham | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
11. Brentford | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
12. Bournemouth | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
13. Manchester United | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
14. West Ham | 11 | 3 | 3 | 5 | 12 |
15. Leicester | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
16. Everton | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
17. Ipswich | 11 | 1 | 5 | 5 | 8 |
18. Crystal Palace | 11 | 1 | 4 | 6 | 7 |
19. Wolves | 11 | 1 | 3 | 7 | 6 |
20. Southampton | 11 | 1 | 1 | 9 | 4 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
E. Haaland | 12 | 0 |
Mohamed Salah | 8 | 6 |
B. Mbeumo | 8 | 1 |
C. Wood | 8 | 0 |
C. Palmer | 7 | 5 |
Y. Wissa | 7 | 1 |
N. Jackson | 6 | 3 |
D. Welbeck | 6 | 2 |
L. Delap | 6 | 1 |
O. Watkins | 5 | 2 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Michu dla mnie nigdy nie był zdatny do tego by zrobić u nas różnice.
Jeśli pójście po tańszego Remy'ego oznacza zakup Martineza, to ja jestem jak najbardziej za.
Michu też tak wszyscy chcieli po jednym sezonie...
@Marzag - Chodziło mi 30 bramek we wszystkich rozgrywkach :P
@kyrtap - A widzisz gdzieś w City, aby jakiś ich napastnik miał +20 bramek? To Yaya Toure ma ich 20. Ponadto Navas nie jest napastnikiem tylko pomocnikiem. W dodatku spójrz, że City mając 4 napastników (Aguero, Dżeko, Jovetić, Negredo) może sobie pozwolić na luksus. Jak Aguero złapał kontuzję to Dżeko zaczął strzelać. Jak którykolwiek złapie zadychę wejdzie kolejny i wcale nie gorszy. Więc po co srać się o napastnika typu Cavani. Skoro można spokojnie kupić solidnego napastnika, który byłby niczym Sturridge czy Remy. Czyli szybki, zwinny i dość silny. Wtedy Ozil czy Cazorla spokojnie znaleźliby mu więcej sytuacji podbramkowych niż Giroud, który do szybkiego ataku się nie nadaje. Spójrz jak nasze kontry wyglądają. Jak ktoś widzi, że sam Giroud jest z przodu to zatrzymuje akcje bo wie, że Olivier nic nie zrobi, a taki Remy to spokojnie wyprzedzi obrońców.
Poza tym Muller grając w pomocy zdobył tylko 2 bramki. Resztę strzelił grając w ataku albo na skrzydle.
@lays
Bony nie jest szybki ? FTW? Czyli szybkościowo jak Giroud?
no to teraz to śmiechłem.
pierre
Jak ty liczysz Riberyego i Robbena jako zawodników drugiej linii, to wybacz, nie mamy o czym gadać.
Wenger o tak zrobi wszystko po swojemu
Ja tam jakoś traktuje Bonego jako kloca :) Nie pasuje on do nas.
Remy >>>>> Bony. Jeśli chdozi o typ napastnika co do nas pasuje :) Potrzebny szybki napastnik co będzie wybiegał do prostopadłych a nie kolejny, który dobrze gra główkami i dobrze tyłem do bramki... :) Aczkolwiek Bony ma lepsze strzały oD Giroud
Szogun@
a sie naszukałem ^^ dzieki
@kyrtap, Bayern - 4 pomocników ma minimum 10 bramek w samej lidze.
TakKrzysiu Łap : youtube.com/watch?v=6va3nTS2rHc
Ja będę mega szczęśliwy jak za Sagne przyjdzie Aurier. ALe wiadomo, że wolałbym ogranego w BPL już Colemana, który był najlepszym PO BPL :)
Ja tam jakoś napaliłem się na Benzeme w tym okienku :D
@Marzag
prawdopodobnie chodziło mu o wszystkie rozgrywki.
BPL + puchary.
A ja , jeśli nie będzie napastnika z topu to bardzo chciałbym Bonego. Następny sezon będzie miał jeszcze lepszy niż ten.
lays
No okej - Brytyjczyk :] No ale tu jeszcze dodatkowo działa fakt, że gra w Evertonie - z nimi zawsze trudno się negocjowało i zawsze sprzedają swoich zawodników za spore sumy.
Tak dla porównania jeszcze. W City pomocnicy zdobyli tylko 40 ze 102 bramek.
jak można spokojnie strzelać 30 goli w premier league?
Jestem zdania, że najlepszy byłby dla nas Benzema. Ma wszystko, aby wpasować się idealnie w styl Kanonierów. Takim zawodnikiem byłby Balo, ale on to jak tykająca bomba. Ponadto nie wiadomo czy kiedykolwiek Włoch dojrzeje, bo Karim już dorósł i to widać w tym sezonie. Ale jeśli nie ma szans na Karima to nawet zadowole się Remym, który ma podobne zalety co Benzema. Na pewno Ozil w dobry sposób wykorzystałby jego szybkość, całkiem niezłą siłę i na dobrym poziomie strzelanie goli z głowy. Loic przy Mesucie spokojnie strzeliłby dla nas z 30 bramek w cały sezonie.
Midgardsorm
Coleman nie jest anglikiem
Bo Lewy jest mega koksem , to co wyprawia robi ogromne wrażenie.
Taki gość u nas i mistrza mamy na tacy.
Midgardsorm
Pozostaje mieć nadzieję, że Anglicy obecni w naszych drużynach młodzieżowych w najbliższych latach zaczną przebijać się do pierwszej drużyny, a z czasem stanowić o jej sile
Dopiero teraz zobaczyłem, że Lewy wart jest więcej niż Aguero ;O no ładnie.
Jack-Herrer
3, 11, 19
pierre
Co ty chrzanisz za przeproszeniem? Jaki brak rażenia w drugiej linii? Nasza pomoc strzeliła w tym sezonie 31 z 68 bramek w PL. To daje 45% i jest to wynik bardzo dobry.
no dobra to jeszcze raz który z tej listy ? ;)
transfermarkt.de/en/spieler/goldenerschuh/basics.html
qwerty123
Też chciałbym Colemana. Ale też tu należałoby wymienić kolejny powód, dla którego prawdopodobnie jest u nas mało Anglików - ANGLICY SĄ DRODZY. Anglia swoje talenty ceni, a tym bardziej teraz, kiedy zostało wprowadzone ograniczenie dotyczące zagranicznych piłkarzy.
DzejCoop
Najlepsze jest to, ze antyfutbol zose jest skuteczny, ale pilkarze nie lubia grac tym "stylem" , wiec zaczynaja sie poniekad lekko buntowac.
@kamo99111 - TOP napastnik? Dobra to: Suarez, Cavani, Ibrahimović, Aguero, Benzema, Diego Costa. Chyba nikogo nie pominąłem, w takim razie na kogo z nich mamy szansę? Największą na Benzeme, a ta szansa jest uzależniona od tego czy uda się Królewskim zdobyć Suareza. Ponadto brakuje nam tak naprawdę siły rażenia w drugiej lini i na skrzydłach. Jak Podolski nie strzela to na lewej flance nie ma kogoś kto by to zrobił, na prawej stronie tylko Theo potrafi nastrzelać bramek bo takowym nie jest zawodnikiem The Ox. Środek pomocy? Ozil głównie asystuje, a strzelania bramek to się chyba boi, Ramsey nam spokojnie zapewni +10 bramek. Arteta? Tylko z karnych, bo z daleka też o dziwo nie strzela. Wilshere? Raczej póki co to 5 bramek w sezonie jest wstanie strzelić. Diaby? Głównie szpital okupuje. Cazorla? Coś mu się maszynka zacięła do strzelania goli, ale nawet jeśli znów ruszy to strzeli ok 10 bramek w sezonie. Rosa? To samo co u Jacka. Sam widzisz, że jeśli nie ma szans na TOP CLASS napastnika to lepiej wzmocnić skład w taki sposób, żeby więcej zawodników dorzucało swoje bramki. Nie muszą to być olbrzymie liczby typu 30 bramek na sezon.
nie powalczymy z nim w składzie o nic większego*
mógłby być zmiennikiem , a zmiennik już jeden jest Giroud. Może i będzie rotacja jak będą we dwoje. Ale czy nastrzelamy z nimi dwoma 100 bramek jak Lfc i City?
My nie potrzebujemy koniecznie napastnika, który sam coś wykreuje. Wystarczy tak, który będzie umiał w 100% wykorzystać potencjał naszej drugiej linii, przez umiejętność ustawienia się/wyjścia na pozycję. Do tego jeszcze musi być bardzo skuteczny.
@pierre_afc
masz rację , ale z tego 2 worka , tych co strzelają bramki z podań itp. Remy nie jest "mistrzostwem świata" - moim skromnym zdaniem nie powalczymy o nic "większego".
@Hasz - Chciałbym Ci uzmysłowić, że napastników którzy sami sobie kreują akcję jest co raz mniej.
Kilka dni temu ktoś wrzucał tu taki filmik na yutup, gdzie goście wkręcają kolesia. Jadą z nim samochodem, (azjata i jeszcze jeden), gdzie prawdopodobny fan Godzilli okazuje sie gangsterem, tłucze jakiegoś gościa w bagażniku i wyrzuca na ulice, po czym strzela ślepakiem^^ ma ktoś linka? Bo chciałem komuś pokazać.
@DzejCoop
to tak samo nasz Giroud jak dostanie piłke to potrafi ją strzelić. Oczywiście z skutecznością szału nie ma , ale trafia ogórasom.
Pozatym Remy to gość mający 27 lat , który nie nie pokazał w europejskich pucharach. A sam fakt , że jest w QPR pokazuję , że szału nie ma.
Nie wiem jak chcecie na nim opierać nasz przyszłosezonowy atak.
Hasz
Mam podobne zdanie co do Remy'ego. Słaba pipa z niego ;P
Albo top albo not! Jak już mamy się bawić w wygrywanie ligi to musimy mieć jakiego napadziorka z prawdziwego zdarzenia. Zazwyczaj klub który wygrywa coś ma jakiegoś napastnika, który się przyczynia do wygrania trofeum...
U nas ostatnimi czasy byli tacy (RvP, Henry, itd) ale zawsze czegoś brakowało. teraz mamy to coś, a nie mamy napastnika :/
Midgardsorm
racja, zapomniałem o fakcie, że Arsenal gra piłkę, która nie jest typowa dla angielskich klubów. Bardzo żałuję, że Coleman jest nie do wyciągnięcia z Evertonu, bo to jest zawodnik, który byłby dla mnie idealnym posunięciem. Ale z drugiej strony, gdyby na prawą stronę defensywy przyszedł Aurirer to też na pewno zostawiałby serducho na boisku, skoro jak sam przyznaje jest fanem Arsenalu.
Hasz
Dla mnie Balo+Martinez. Idealnie by bylo. To do komentarza wczesniejszego
Oczywiście,że DP jest Nam potrzebny najbardziej i sam od pierwszej plotki o Martinezie jestem jak najbardziej za nim i tu pojawia się pytanie. Jakie najpoważniejsze źródło mówiło jakoby Arsenal jest zainteresowany Martinezem?? Czy są to tylko Nasze pobożne życzenia czy też ktoś z poważnych redaktorów pisał o Naszych staraniach??
Hasz
A od czego jest kućwa maciek pomocnik? Od stania na bramce? Od stwarzania sytuacji napastnikowi.
SAMUEL ETO'O : Mourinho is a fool
EDEN HAZARD: Chelsea is not a football team
TERRY: Chelsea don't have football plan
CESC FABREGAS: José Mourinho should 'shut
up'
YAYA TOURE: Mourinho talks to much, he
should shut up
ARSENE WENGER: Mourinho has fear of
failure
MORTEN OLSEN: Mourinho is enemy and
danger of football
RAFA BENITEZ: Jose Mourinho talks too
much
PEP GUARDIOLA: Mourinho always moan,
always make excuses and always complain
One Word For Jose MouRinho?
Co ja czytam ;o
Mi cholernie ten Remy nie pasuje , niczym mnie nie przekonał. Może jest szybki i zwinny , niby będzie dostawał piły , ale w takim razie znów bazujemy na umiejętnościach pomocników , bo ktoś mu musi dać tą piłę. Ja chciałbym takiego napastnika co sam potrafi coś stworzyć sobie. (tak nie oglądałem wielu meczów Remiego , ale nie wygląda mi on na takiego co to potrafi , a robienie z niego HenriegoV2 to jest kpina)
Ale by było pięknie jakby dziś Giroud zaliczył swojego pierwszego hat-tricka :]
P.S. - Nie zapominajmy, że Wilshere'a non stop stopują urazy.
Hasz
Zgadzam się - ja też bardzo wierzę w Jenkinsona.
Jack_Herrer
Jakie jutro?! To już dzisiaj! :D
Tutaj wielu uważa że Wilshere stanął w miejscu i sie nie ruszy. Pierwsze sie zgadza, ale z drugim bym nie ryzykował. Ramsey prawie 2 lata grał na takim samym (marnym) poziomie, po czym odpalił jak z armaty przystało. Jack natomiast nie gra marnie a dobrze. Może on również wystrzeli jak mu jakiś zwój w mózgu wskoczy na właściwe miejsce.
Póki co, Walijczyk jest od niego lepszy pod wieloma względami.
04.12.13
transfermarkt.de/en/fc-arsenal-hull-city/index/spielbericht_2332040.html
20.04.14
transfermarkt.de/en/hull-city-fc-arsenal/index/spielbericht_2332299.html
Plan na lato:
Kupić/powrót z wypożyczenia:
- bramkarza (Marshall wydaje się pewną opcją z powodu spadku z ligi Cardiff, a on sam całkiem dobrze się prezentował)
- prawego obrońcę w miejsce Sagny (Serge Aurier za jakieś 8mln)
- defensywnego pomocnika (Javi Martinez)
- skrzydłowego/napastnika (Vela za 4 mln)
- napastnika (Loica Remy)
- niech Joel dostanie szanse w Arsenalu
Wypożyczyć/Sprzedać:
- Sanogo (do jakiegoś klubu beniaminka, aby się ogrywał)
- Sprzedać Ryo (zmarnowany talent, który już jest przyćmiony przez Gnabriego)
- Gnabriego (niech też się ogrywa, ale nie na cały sezon tylko na razie na 3 miesiące, aby być ubezpieczonym na wypadek nie wypału z Velą albo jakiś kontuzji)
Zmienić pozycję Oxowi na ŚPO (jak coś mógłby grać na skrzydle)
I jesteśmy obstawieni na cały sezon :3 Bo w ataku byłby na stałe Loic z Olivierem, a jak coś można zawsze przesunąć tam Carlosa, Theo czy nawet Joela. Lewe skrzydło Podolski, Joel, znając Wengera nawet Cazorla (Vela też daje rade na LS - w RS często wymienia się pozycjami z Girezmannem), na prawym mamy Theo, Carlosa (zawsze Ox może grać na PS, i krótkie wypożyczenie Gnabriego też nas ubezpiecza). ŚPO - Ozil, Rosicky, Cazorla, Oxlade (który moim zdaniem będzie świetnym ŚPO/PS, a ma zadatki nawet na B2B) itd. :)
qwertyu123
Też nad tym ostatnio kontemplowałem. Też bym chciał więcej Brytoli w składzie, ale smutna prawda jest taka, że nie każdy nadaje się do Arsenalu. Nasi skauci wyszukując młode talenty patrzą przede wszystkim na kondycję, wyszkolenie techniczne i "boiskowe IQ". W ostatnim czasie piłka nożna w Anglii uległa znacznej zmianie, ale do niedawna podczas szkolenia młodzieży nie zwracało się tak dużej uwagi na wyszkolenie techniczne. Przecież jak Wilshere nagle wystrzelił to wszyscy byli w szoku, że Anglik może tak grać.
Jack
Piekna wymowa girouda xd
W sumie co ja sie martwie, u nas bedzie znowu tyle kontuzji ze i za kallstromem zatesknimy ;p Serio myslicie ze nasi "spece" to zdiagnozuja ?
jutro na miekko
ramsey---------wilshere
------------ozil-----------
cazorla---------podolski
------------ | ------------