Newcastle 1:2 Arsenal. Gabriel i Merino bohaterami Arsenalu

Newcastle 1:2 Arsenal. Gabriel i Merino bohaterami Arsenalu 28.09.2025, 20:28, Mateusz Kolebuk 256 komentarzy

Arsenal zafundował swoim kibicom prawdziwy dreszczowiec, pokonując Newcastle 2:1 dzięki bramkom Gabriela i Mikela Merino w końcówce meczu. Dzięki temu zwycięstwu Kanonierzy zbliżyli się do Liverpoolu na zaledwie dwa punkty. Mikel Merino, wprowadzony z ławki, wyrównał stan meczu na sześć minut przed końcem regulaminowego czasu gry, odpowiadając na trafienie Nicka Woltemade'a z pierwszej połowy. Jednak Arsenal nie zamierzał poprzestać na remisie, zwłaszcza po tym, jak Liverpool doznał pierwszej porażki w sezonie z Crystal Palace.

Arsenal królem stałych fragmentów

Kanonierzy po raz kolejny udowodnili swoją dominację przy stałych fragmentach gry, zdobywając 35. i 36. bramkę po rzutach rożnych od początku sezonu 2023/24. To aż o 15 więcej niż jakakolwiek inna drużyna w Premier League.

Gabriel, który był kluczową postacią w niemal każdej kontrowersyjnej sytuacji na St James' Park, miał szczęście uniknąć kary po tym, jak piłka odbiła się od jego ręki przy interwencji VAR. Wcześniej obrońca Arsenalu był zamieszany w sytuację przy golu Woltemade'a, kiedy to upadł twierdząc, że został popchnięty, choć powtórki pokazały minimalny kontakt.

Arsenal nie krył frustracji, gdy sędzia Jarred Gillett cofnął decyzję o przyznaniu rzutu karnego dla Viktora Gyokeresa po interwencji VAR. Mimo że Gyokeres wydawał się być blisko piłki, uznano, że Nick Pope dotknął jej wystarczająco, by anulować decyzję o karnym.

Pomimo tych kontrowersji, Arsenal zdołał odwrócić losy meczu i wywalczyć zwycięstwo dzięki główkom Gabriela i Merino, co wywołało euforię na ławce rezerwowych po serii trzech porażek na tym stadionie.

GabrielMikel Merino Raport pomeczowy autor: Mateusz Kolebuk źrodło: skysports.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia123456następna
Marcinafc93 komentarzy: 34104 newsów: 129.09.2025, 14:39

Tom Canton
@TomCantonMedia
Understand that William Saliba has now put pen to paper on his new deal.

As reported last week and as broken by
@David_Ornstein
, a five-year agreement was found between all parties.

Excellent news for the Gunners, and now all that is left is the announcement.

alexis1908 komentarzy: 645529.09.2025, 14:36

@Be4Again: no większość osób tutaj tak jeszcze wczoraj pisało jak wchodził na boisko xD

Be4Again komentarzy: 540129.09.2025, 14:28

@alexis1908: ?

alexis1908 komentarzy: 645529.09.2025, 14:17

@Be4Again: Ale Ode przecież nie gra do przodu tylko robi kółeczka i podaje do boku i tyłu ;)

Be4Again komentarzy: 540129.09.2025, 13:51

@Kaczaza: Na pewno nie na każdy mecz, wiadomo. Jednak jakieś Burnley powinniśmy gnieść takim duetem. Ewentualnie łatwiejsze mecze w CL. Wiadomo, że na typowych fizoli jak NCU czy LFC potrzebujemy 2xŚPD.

Kaczaza komentarzy: 785929.09.2025, 13:44

Mega mecz, mega emocje, mega wynik.
Ode z Eze razem to może być dream team. Potrafią obaj grać bardzo konstruktywnie.

Marzag komentarzy: 45730 newsów: 129.09.2025, 13:43

@Be4Again napisał: "Chcemy zobaczyć Eze + Ode w środku pola"
Przecież Ode jest skończony tak jak ten hamulcowy Arteta.

adek504 komentarzy: 278829.09.2025, 13:42

@Pawelars napisał: "jak dla mnie, jest hamulcowym w takim ustawieniu, nie ważne kto odpowiada za kreowanie. a chyba Ci się mylą użytkownicy, bo w żadnym z moich postów nie ma, ze jest DMem."

A ja myślę, ze bardziej to ustawienie jest po prostu hamulcowe niż poszczególne jednostki, bo np jedyne groźne podanie prostopadle z LFC wyszło akurat od Marino i czemu nie powiedzieć wtedy ze to Rice jest hamulcowym?

Po prostu Rice z Merino nie powinni razem grać, bo brak jest wtedy pierwiastka nieprzewidywalność w ataku i tyle

Be4Again komentarzy: 540129.09.2025, 13:40

Eddie Howe po wczorajszym meczu: "Wprowadzenie Martina Ødegaarda na boisko odmieniło oblicze Arsenalu."

Chcemy zobaczyć Eze + Ode w środku pola

Pawelars komentarzy: 35529.09.2025, 13:22

@Mastec30 napisał: "Merino ze swojej roli wywiązuje sie dobrze tylko ze ta rola to nie kreowanie sytuacji"
jak dla mnie, jest hamulcowym w takim ustawieniu, nie ważne kto odpowiada za kreowanie. a chyba Ci się mylą użytkownicy, bo w żadnym z moich postów nie ma, ze jest DMem.

Mastec30 komentarzy: 1032829.09.2025, 13:14

@Pawelars napisał: "która wynikała z ustawienia środka pola, no więc skoro Zubi jest DM, Rice poł DM/CM no to Merino, jeżeli miał odpowiadać za kreację, no to był tym hamulcowym."

ale jakie to ma znaczenie ? nie jest DM i tyle. Nawet jezeli hamuje akcje. Zresztą to kolejne niezrozumienie taktyki bo kreacja z Merino w składzie nie spoczywa na pomocnikach. Merino ze swojej roli wywiązuje sie dobrze tylko ze ta rola to nie kreowanie sytuacji

alexis1908 komentarzy: 645529.09.2025, 13:05

@Marzag: dobra dobra tu miałem bardziej na myśli że wychodzimy bez dychy z zawodnikami którzy dają mało w kreacji ale masz racje posypuje głowę popiołem określiłem go tak ;) długo szukałeś ? :D nie jest defensywnym pomocnikiem ale box to box też nie najlepiej się sprawdza jako 9 tyle ;)

Marzag komentarzy: 45730 newsów: 129.09.2025, 13:02

@alexis1908 napisał: "nigdy nie napisałem że dla mnie to defensywny pomocnik ;) dla mnie to napastnik ;)"

To ktoś Ci się włamał na konto 16 września, powinieneś zmienić hasło:

@alexis1908 napisał: "Serio my na Blibao musimy wychodzić 3 defensywnymi pomocnikami o ile na Anfield to rozumiałem tak w tym meczu zupełnie nie"

Pawelars komentarzy: 35529.09.2025, 13:00

Merino to środkowy pomocnik. Chciałbym go zobaczyć w jakimś pucharowym meczu obok Zubimiendiego, i przed nimi 4-ka atakujących. Myślę ze z aktualną naszą obroną to w cale nie jest głupi pomysł.

Artetaballer komentarzy: 89029.09.2025, 13:00

@Marzag napisał: "To było podanie Zubimendiego"
Fajna była ta wcinka, jak stary dobry Ode

Artetaballer komentarzy: 89029.09.2025, 12:59

@Marzag napisał: "według @alexis1908 to defensywny pomocnik :P"
No Be4Again też tak myśli

Artetaballer komentarzy: 89029.09.2025, 12:59

@Pawelars napisał: "która wynikała z ustawienia środka pola, no więc skoro Zubi jest DM, Rice poł DM/CM no to Merino, jeżeli miał odpowiadać za kreację, no to był tym hamulcowym."
Z tego co mi się wydaje, to przy takim środku ze skrzydła ma iść kreacja (Eze/Trossard), a także Zubi jest ustawiony trochę wyżej. Można było zauważyć, że wtedy Eze, Trossard grali niżej, bardziej w środku i pokazywali się do gry biorąc piłkę z głebi, a następnie wyprowadzając atak.

Nie mniej i tak brakowało wtedy w środku kogoś kto przytrzyma piłkę z dala od naszego pola karnego, a następnie poszuka prostopadłego podania.

Marzag komentarzy: 45730 newsów: 129.09.2025, 12:57

@alexis1908 napisał: "Zubi musi więcej tego typu piłek próbować ma do tego umiejętności"
Tu trzeba współpracy i zrozumienia z kolegami, tu wyszło nieźle, ale jakby nikt sie nie zorientował to bramkarz łapie w ręce i rzuca piłkę na kontrę gdy Zubimendiego nie ma na swojej pozycji.

alexis1908 komentarzy: 645529.09.2025, 12:57

@Marzag: nigdy nie napisałem że dla mnie to defensywny pomocnik ;) dla mnie to napastnik ;)

Marzag komentarzy: 45730 newsów: 129.09.2025, 12:56

@Artetaballer napisał: "No ja to wiem, ale niektórzy tutaj trollują ;p Merino to backup za Rice, Gyo i Ode"
według @alexis1908 to defensywny pomocnik :P

alexis1908 komentarzy: 645529.09.2025, 12:56

@Marzag: Zubi musi więcej tego typu piłek próbować ma do tego umiejętności

Damper komentarzy: 414329.09.2025, 12:55

Tak naprawdę, to Merino spełnia u nas podobną rolę, co w reprezentacji. Czy tam jest DM-em? Niech każdy sobie sam odpowie.

Artetaballer komentarzy: 89029.09.2025, 12:54

@adek504 napisał: "O co chodzi z tym Merino i nazywanie go DM, gośc może z 2 czy 3 mecze zagrał u nas na 6, to jest sordkowy pomocnik który ma zarówno zadania obronne jak i ofensywne, a patrząc jak jest często ustawiany u nas to dużo bliżej mu do spo niż SPD"
No ja to wiem, ale niektórzy tutaj trollują ;p Merino to backup za Rice, Gyo i Ode

Pawelars komentarzy: 35529.09.2025, 12:49

@Mastec30 napisał: "zaciagniety ręczny odnosi sie do problemów z kreacja."
która wynikała z ustawienia środka pola, no więc skoro Zubi jest DM, Rice poł DM/CM no to Merino, jeżeli miał odpowiadać za kreację, no to był tym hamulcowym.

Marzag komentarzy: 45730 newsów: 129.09.2025, 12:44

@Be4Again napisał: "Timber główka z 5m przy lobie od Declana"
To było podanie Zubimendiego

Be4Again komentarzy: 540129.09.2025, 12:42

Nie pierwszy i nie ostatni raz sędzia próbuje nas przekręcić. Jeszcze się z tym spotkamy w tym sezonie, gwarantuje to Wam. Jednak tak jak powiedział Saka, nie można pozostawiać kwestii zwycięstwa w rękach sędziego i jednej sytuacji w meczu. Mamy na tyle jakości w składzie, że nawet z najsilniejszymi ekipami jesteśmy w stanie wypracować 3-4 dogodne sytuacje bramkowe. Zwłaszcza, że ten przekręt był na początku spotkania, mieliśmy czas zareagować.

Może to nie były SETKI, ale w meczu z Newcastle naprawdę dobre sytuacje mieli:

Eze x2 dwa ładne woleje.
Timber główka z 5m przy lobie od Declana
Saka firmowy strzał z prawej strony boiska po krótkim. Kiedyś już tak strzelił Srokom.
Trossard w poprzeczkę
Merino gol na 1:1
GM6 dol na 2:1

Newcastle nie dość, że mieli sędziego to dodatkowo los im sprzyjał. O ile strzały Eze i Timbera wyciągnął Pope to naprawdę mieli sporo szczęścia, że Trossard swojego strzału nie wsadził do siaty. On 9/10 takich uderzeń z tak bliska kończy z golem.

Jak będziemy grać tak odważnie jak z Newcastle to naprawdę coś pięknego może nas spotkać w tym sezonie.

alexis1908 komentarzy: 645529.09.2025, 12:42

A tak ogólnie taka beka była jak to Ode słabo różne wykonuje no i cyk asysta ;)

Mastec30 komentarzy: 1032829.09.2025, 12:41

@Pawelars napisał: "No ale był nazywany środek pola Rice-Zubi-Merino ze to jest zaciągnięty ręczny, może stąd ten wniosek"

zaciagniety ręczny odnosi sie do problemów z kreacja. To nie zmienia faktu ze Merino dalej nie miał zadań DM i nazywanie go DM jest błedne

alexis1908 komentarzy: 645529.09.2025, 12:38

@Damper: on już miał w tamtym sezonie takie wejście fajne że nam dupę ratował z Lisami chyba że po wejściu strzelił 2 bramki , on sie dobrze odnajduje w polu karnym umie uderzyć z główki a z ławki to już w ogóle mega cenny i za to go cenię ;) ale nie cenię go jak wychodzi w pomocy z Ricem i Zubim bo to nie funkcjonuje

dtdtdod komentarzy: 51429.09.2025, 12:34

@Theo10 napisał: "@Marzag: Ja się z tym zgadzam, ale tak jak mówię - nie widziałem jeszcze sytuacji żeby VAR wezwał głównego arbitra do monitora i ten nie przychylił się do ich sugestii."
Na pewno była taka sytuacja. Był to chyba Michael Oliver, który podtrzymał swoją decyzję z boiska, mimo że został wezwany do monitora. Niestety nie pamiętam w jakim to meczu było i jaki to był sezon.

Pawelars komentarzy: 35529.09.2025, 12:33

@Mastec30 napisał: "Myślą ze jak ktos jest wysoki, silny i niewiele kreuje to od razu musi byc 6. Merino ma u nas zupełnie inne zadania"
No ale był nazywany środek pola Rice-Zubi-Merino ze to jest zaciągnięty ręczny, może stąd ten wniosek.

Damper komentarzy: 414329.09.2025, 12:33

@alexis1908 napisał: "ale uważasz że grając od początku też by to zrobił i był w tym miejscu bo ja nie potrafię tego określić ;)"

Nie mam pojęcia. Będąc na miejscu Mikela też bym go wczoraj nie wystawił w pierwszym składzie.

Be4Again komentarzy: 540129.09.2025, 12:32

@Damper napisał: "Gdzie jest vitold?"

Liczy gole i asysty BESTII w meczach z LFC, CITY i NCU :)

alexis1908 komentarzy: 645529.09.2025, 12:28

@Damper: no dokładnie zrobił idealne wejście zagrał idealną główkę strzelił bramkę i chwała mu za to ;) ale uważasz że grając od początku też by to zrobił i był w tym miejscu bo ja nie potrafię tego określić ;)

Damper komentarzy: 414329.09.2025, 12:24

@alexis1908 napisał: "on jest dobry żeby wejść na końcówkę i robić jako druga 9"

Zgadzam się, w ciągu 15 minut zrobił to, czego pierwsza 9 nie potrafiła zrobić cały mecz.

Mastec30 komentarzy: 1032829.09.2025, 12:20

@adek504 napisał: "O co chodzi z tym Merino i nazywanie go DM, gośc może z 2 czy 3 mecze zagrał u nas na 6, to jest sordkowy pomocnik który ma zarówno zadania obronne jak i ofensywne, a patrząc jak jest często ustawiany u nas to dużo bliżej mu do spo niż SPD"

ludzie tutaj taktyki nie rozumieją. Myślą ze jak ktos jest wysoki, silny i niewiele kreuje to od razu musi byc 6. Merino ma u nas zupełnie inne zadania i to tak jak piszesz praktycznie nigdy nie byla destrukcja. Blizej mu czasami nawet do bycia secondery striker

Matelko komentarzy: 380829.09.2025, 12:14

@Damper: pewnie gdzieś oblicza w których meczach Bestia ustrzeli te 30 bramek:)

FlameDood komentarzy: 229629.09.2025, 12:13

@Marzag napisał: "To wina sędziego, jeśli pozwala na to z jednej strony to druga strona też zacznie próbować żeby wyrównać szanse w fizycznych starciach."
To się zgadza, rozumiem że można postawić poprzeczkę wysoko jeśli chodzi o grę i faule ale są sytuacje, gdzie nie powinno być pobłażania. Normalnie Gabriel powinien tu wyłapać kartkę, tak samo powinien ją wyłapać już w 1 minucie Joelinton za w 100% świadome kopnięcie Saki bo w tej sytuacji nie było mowy o walce o piłkę z jego strony.

Damper komentarzy: 414329.09.2025, 12:10

Gdzie jest vitold?

adek504 komentarzy: 278829.09.2025, 12:09

@Artetaballer napisał: "No, ale widzisz znowu nasz DM strzelił gola dającego nadzieje..."

O co chodzi z tym Merino i nazywanie go DM, gośc może z 2 czy 3 mecze zagrał u nas na 6, to jest sordkowy pomocnik który ma zarówno zadania obronne jak i ofensywne, a patrząc jak jest często ustawiany u nas to dużo bliżej mu do spo niż SPD

Marzag komentarzy: 45730 newsów: 129.09.2025, 12:08

@FlameDood napisał: "Co jak co, sędzia był słaby ale nam też się kilka razy upiekło w tym meczu jeśli chodzi o brak kartek. W pierwszej połowie chamskie zachowanie Gabriela gdy łapami zaczął pchać Woltemada i skończyło się na lekkim uderzeniu w twarz. Jednak akurat grając z nimi to nic nadzwyczajnego. Bruno G. to by kończył każdy mecz z czerwoną za takie sytuacja a ma takich co najmniej kilka na mecz.

Druga sytuacja to z Calafiorem. Pierw dostał żółtą za lekki faul, ale raczej kartka w normie a później mieliśmy dużo szczęść, że sędzia nie dał mu drugiej za ewidentne trzymanie za koszulkę bodajże Gordona tuż przed polem karnym."

To wina sędziego, jeśli pozwala na to z jednej strony to druga strona też zacznie próbować żeby wyrównać szanse w fizycznych starciach.

FlameDood komentarzy: 229629.09.2025, 12:02

Co jak co, sędzia był słaby ale nam też się kilka razy upiekło w tym meczu jeśli chodzi o brak kartek. W pierwszej połowie chamskie zachowanie Gabriela gdy łapami zaczął pchać Woltemada i skończyło się na lekkim uderzeniu w twarz. Jednak akurat grając z nimi to nic nadzwyczajnego. Bruno G. to by kończył każdy mecz z czerwoną za takie sytuacja a ma takich co najmniej kilka na mecz.

Druga sytuacja to z Calafiorem. Pierw dostał żółtą za lekki faul, ale raczej kartka w normie a później mieliśmy dużo szczęść, że sędzia nie dał mu drugiej za ewidentne trzymanie za koszulkę bodajże Gordona tuż przed polem karnym.

marimoshi komentarzy: 539729.09.2025, 12:00

@alexis1908:

Chyba o top10 xd

alexis1908 komentarzy: 645529.09.2025, 11:57

@sbladek: jeszcze United oni są cały czas w grze xD

alexis1908 komentarzy: 645529.09.2025, 11:55

@Theo10: nie no gdzie sam faul Joelintona na Sace był na żółtą i tu nie ma dyskusji później wykopnął piłkę żółta znowu i czerwona , czy ten co łapy na twarz Gyo wpychał przecież ciężko o bardziej oczywisty faul , Sam Szwed przegrał kilka pojedynków ale w kilku to był faulowany Saka też nie wiem co by tam się musiało stać żeby gwizdnął jakiś faul na nim gdzie często był ewidentnie faulowany to był bardzo słabo sędziowany mecz

drewniane_krzeslo komentarzy: 287329.09.2025, 11:54

Nie milkną kontrowersje po tym wczorajszym cyrku sędziego, dla mnie chłop powinien zostać zdegradowany za całokształt nie tylko za brak oczywistego karnego.

Angielskie sędziowanie nigdy nie było na najwyższym poziomie przykład Dean Atkinson którzy co prawda już nie sędziują od kilku lat ale na pewno gdzieś tam w strukturach działają. To frustrujące, że jest taka sytuacja co sezon nie chce powiedzieć, że jesteśmy skrzywdzeni bo był wczoraj na szczęście happy end.

marimoshi komentarzy: 539729.09.2025, 11:50

Jedno jeszcze mi przyszło do głowy oglądając wczorajszy mecz. Każda sytuacja Newcastle w naszym polu karnym było ropatrywana przez VAR - czy to ciąganie za koszulki czy ręce.

W drugą stronę to tak nie działało. Szybko była wznawiana gra czy to po ręce Bruno czy po ciąganiu Naszych za koszulki

sbladek komentarzy: 229.09.2025, 11:49

Jako kibic Liverpoolu- gratulacje za walke do konca i zasluzone zwyciestwo na bardzo trudnym terenie. Ta kolejka pokazala, a wlasciwie udowodnila, ze nikt nigdy we wrzesniu mistrza jeszcze nie wygral ani nie przegral... Pokazala tez ze sezon bedzie dlugi i wyboisty dla kazdego z tzw faworytow.Tylko tyle i az tyle. Tym razem to do Was usmiechnelo sie szczescie a nam los zabral z tego co ostanio nam dawal. Tyle tylko ze zwyciestwo CP bylo w pelni zalsuzone, tak jak porazka NU.
Po tych kilku kolejkach wydaje sie ze mistrz zostanie wyloniony z trojki Arsenal, Man City, LFC. Oczywiscie tytul jest wypadkowa formy, skladu, kalendarza, kontuzji ale rowniez szczescia. Tak bylo jest i bedzie- sezon PL to maraton z przeszkodami i musza zagrac wszystkie ww czynniki. Przewidywanie po 5 kolejkach to jak wrozenie z fusow. Poczekajmy na zime, na wkomponowanie nowych zawodnikow itp. Wydaje sie jednak ze w tym sezonie na roztrzygniecia poczekamy dluzej niz do poczatku kwietnia...

Be4Again komentarzy: 540129.09.2025, 11:46

Podobna sytuacja była z ręką Salaha przy golu Chiesy w ich ostatnim meczu z CP. Salah wyciąga rękę ponad głowę, zmienia tor lotu piłki, przez to obrońca CP źle ją główkuje, po czym piłka finalnie ląduje pod nogami Włocha, który bez większego wysiłki ładuje z 6m piłkę do bramki...

Theo10 komentarzy: 915429.09.2025, 11:45

@Marzag: Ja się z tym zgadzam, ale tak jak mówię - nie widziałem jeszcze sytuacji żeby VAR wezwał głównego arbitra do monitora i ten nie przychylił się do ich sugestii.
Dlatego ja tu główną winę widzę w varze i imo tam ktoś powinien ponieść konsekwencje za to, że w ogóle go do tego monitora przywołał.

@marimoshi: Generalnie się zgadzam, ale były też pojedyncze przypadki w drugą stronę. W pierwsze połowie ktoś z Arsenalu wszedł w kostkę Gordona z dużą siłą i to też było na ewidentną żółta, której nie było.

poprzednia123456następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady