Oficjalnie: Gabriel Jesus Kanonierem!
04.07.2022, 10:43, Mateusz Rosłoń 3014 komentarzy
Oficjalna strona Arsenalu potwierdziła, że saga transferowa z Gabrielem Jesusem dobiegła końca. Brazylijczyk podpisał z Arsenalem długoterminowy kontrakt. 25-letni napastnik dołącza do Kanonierów jako jeden z najlepszych atakujących na angielskich boiskach w ostatnich latach. Przez pięć sezonów zaliczył w barwach Manchesteru City 236 występów, w których trafiał do siatki 95 razy.
Gabriel jest czterokrotnym triumfatorem Premier League, sięgał również po FA Cup i trzykrotnie po Puchar Ligi. Regularnie występuje w brazylijskiej drużynie narodowej: od czasu swojego debiutu we wrześniu 2016 r. ma na swoim koncie już 56 występów i 19 bramek. Był częścią drużyny, która w 2019 r. wygrała Copa America. Brał również udział w Mistrzostwach Świata w 2018 r. Wraz z reprezentacją olimpijską Brazylii zdobył również złoty medal na Igrzyskach w Rio w 2016 r.
Gabriel przechodził przez młodzieżowe szczeble brazylijskiego Palmeiras, z którym pierwszy kontrakt podpisał w 2013 r. Jego instynkt strzelecki zapewnił mu szybki awans do pierwszej drużyny: zadebiutował w niej jako siedemnastolatek w marcu 2015 r. Był członkiem zespołu, który w 2016 r. sięgnął po mistrzostwo Brazylii. Został wtedy również wybrany zawodnikiem sezonu w lidze.
- Jesteśmy zachwyceni, że dopięliśmy transfer Gabriela. Każdy, kto zna się na piłce, wie, jakim jest on graczem. Gabriel to zawodnik, którego podziwiamy już od dłuższego czasu. Ma 25 lat i jest uznanym reprezentantem Brazylii, który konsekwentnie prezentuje swój wysoki poziom. Z niecierpliwością czekamy, aż dołączy do swoich kolegów z drużyny przed nowym sezonem. Wszyscy witamy Gabriela w Arsenalu - powiedział dyrektor techniczny Arsenalu, Edu Gaspar.
- Jestem bardzo podekscytowany. Klub włożył mnóstwo pracy w pozyskanie zawodnika tej rangi. Osobiście znam Gabriela bardzo dobrze, a wszyscy byliśmy świadkami sukcesów, jakie odnosił w Premier League. To pozycja, którą planowaliśmy wzmocnić już od dłuższego czasu, i udało nam się pozyskać piłkarza, którego wszyscy chcieliśmy. Jestem naprawdę szczęśliwy - dodał Mikel Arteta.
Gabriel będzie występował w Arsenalu z numerem 9 na plecach. Wkrótce dołączy do Kanonierów, by uczestniczyć w przedsezonowych przygotowaniach.
Wszyscy w klubie gorąco witają Gabriela. Do sfinalizowania transferu pozostały kwestie formalne.
źrodło: Arsenal.comDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 15 | 11 | 3 | 1 | 36 |
2. Chelsea | 16 | 10 | 4 | 2 | 34 |
3. Arsenal | 16 | 8 | 6 | 2 | 30 |
4. Nottingham Forest | 16 | 8 | 4 | 4 | 28 |
5. Manchester City | 16 | 8 | 3 | 5 | 27 |
6. Bournemouth | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
7. Aston Villa | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
8. Fulham | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
9. Brighton | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
10. Tottenham | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
11. Brentford | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
12. Newcastle | 16 | 6 | 5 | 5 | 23 |
13. Manchester United | 16 | 6 | 4 | 6 | 22 |
14. West Ham | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
15. Crystal Palace | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Everton | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17. Leicester | 16 | 3 | 5 | 8 | 14 |
18. Ipswich | 16 | 2 | 6 | 8 | 12 |
19. Wolves | 16 | 2 | 3 | 11 | 9 |
20. Southampton | 16 | 1 | 2 | 13 | 5 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@TlicTlac: niby tak, ale po tym co wczoraj pokazał moim zdaniem Djoko jest nie do ruszenia na trawie, tym bardziej, ze to jego jedyny GS to zdobycia w tym sezonie i musi pokrzyżować plany Nadala na kalendarzowego
Szczerze mówiąc, wydaje mi się, że mamy więcej do zaoferowania Martinezowi i Nasz projekt jest dużo ciekawszy niż MU…
Może zorientowali się w końcu, że sprawa może wyglądać jak z Lisandro - zrobiło się głośno i nagle United zmieniło target z droższego Timbera na Martineza psując nam szybki deal. I teraz żeby nie było czegoś podobnego z Belgiem
@Rynkos7 napisał: "Ok. Wszystko ok. To jest twoje zdanie. Jedyny problem jest taki, że jaki by Torreira nie był, słabszy czy gorszy od Parteya, jakich to DM-ów teraz się używa a jakich nie, to fakt jest taki, że jeżeli Torreira jest słaby to Elneny i Xhaka są jeszcze słabsi. Na Xhake nawet Roma żałowała 10 milionów. Elneny i Xhaka całe życie w Arsenalu słynęli z hamowania gry i z podań do boku, Szwajcar od czasu do czasu w jakimś łatwym meczu uraczył nas crossem na drugą stronę boiska i tyle. Problemem Torreiry jest jego mentalność i dlatego pewnie został odstrzelony dlatego nie ma sensu dalej dyskutować bo Urugwajczyk i tak nie ma przyszłości w tej drużynie. Ale kompletnie nie zgodzę się z żadnym twierdzeniem, że lepiej postawić na Elnenyego albo Xhake na DM niż Torreire."
Tylko ze Xhaka pełni zupełnie inne zadania na boisku. On jest łącznikiem między obroną i atakiem i jego głównym zadaniem jest wspieranie lini obrony w rozegraniu i przemieszczanie piłki na pozycje ofensywne. Xhaka ma lepsze i słabsze mecze, ale pod tym względem się z tej roli wywiązuje całkiem niezle za kadencji Artety. Jego rola nie ogranicza się tylko do odbiorów. Podobnie Elneny, który dobrze sobie radzi w elemencie rozegrania, I tak Eleneny faktycznie miewal problemy z szybkim przemieszaniem piłki gdzieś wyzej, ale w momentu gdy wskoczył za Parteya, to grał porostu świetnie i nagle pokazał ze potrafi to robić. jego rola równiez nie ogranicza się tylko do odbiorów. Wiadomo ze Eleneny to jest pilkarz za słaby na podstawe Arsenalu, ale jako zmiennik jest Ok.
W takim klubie jak Arsenal na DMie nie moze grać piłkarz który poza odbiorem nie ma nic szczególnego do zaoferowania i właśnie dlatego Arteta bardziej ceni tych piłkarzy i moim zdaniem słusznie.
Wiesz ja również mogę wyjechać z komentarzem ze Fiorentinie szkoda wywalić kasy na Torreire, bo jedynie oferowali śmieszne 7 milionów.
@ArsenalChampion: w pierwszym sezonie potrafił nie tylko fajnie grać w defensywie, ale i sensownie potem rozegrać piłkę, dlatego Unai go przestawił na środek pola, a tam urus się pogubił i zaczęły się problemy.
Średnio widzę jego przyszłość w Arsenalu, ale... Jeśli Partey faktycznie nabroił, to Lucas chwilowo może pomóc Arsenalowi. Tylko trzeba się dogadać... Są inne priorytety i tam trzeba się wzmocnić.
Lisandro Martínez nie trenował dzisiaj z Ajaxem. „Wygląda na to, że może przygotować się na transfer do Manchesteru United”.
[@bart_sanders]
A może AFC ;)
@mateusz19191010: Tielemans jest naszym celem. SMS to wymysł włoskich mediów
Torreira to był zaledwie wystarczający dla Arsenalu który zajmował miejsce poza top 4 . Miał obiecujący początek a później to równia pochyła. Cokolwiek się wydarzy , mam nadzieję że nie zobaczę już tego płaczka, człowieka mema w podstawie Arsenalu
@illpadrino napisał: "Czemu Wy dyskutujecie na temat Torreiry jak on sam powiedział, że nie ma miejsca dla niego i chce odejść..."
Ok. Przepraszamy. Już wracamy do dyskusji na temat Parteya gwałciciela.
@Paul77 napisał: "ak i nie. W pierwszym sezonie Toreirra potrafił przejąć piłkę i potem sensownie ja odegrać, lub rozegrać. Gdy Unai zaczął eksperymenty z Lucasem na ósemce zaczęły się problemy...
Toreirra na pewno jest lepszy od Elneny, tylko ma za długi język i narzeka, a Arteta tego nie trawi.
Oczywiście ma swoje ograniczenia, ale w Italii pokazał że potrafi grać w piłkę. Często go oglądałem ż ciekawości kim jest Vlachovic. A więc też przyglądałem się i jemu."
Torreira miał dobry okres gry w pierwszym sezonie, ale trwał on krótko. Ostatecznie tez pilkarz miał sporo mankamentów.
Dziwisz sie Emeryemu? Chciał miec w swoim zespole pilkarza, który bedzie jeszcze w czymś dobry, poza odbiorem to go przesuwał i ustawiał na innych pozycjach zeby coś z tego piłkarza wydobyć to go ustawiał równiez wyzej, co okazało sie porazką bo Torreira kiepsko sobie radził w innych elementach niz defensywa. Wiec sami próbujecie udowodnić ze Torreira nie był tylko dobry w odbiorze, ale tez w innych elementach. A z waszych komentarzy i tak wynika co innego.
Ta napewno ma długi język, napewno ten komentarz jest wiarygodny i tylko dlatego Emery, Simeone, Arteta odsuwali go od skłądu, ahhh gdyby tylko nie ten długi język. Elneny jest po prostu lepszy w elementach jakich chce grać Arsenal.
Torreira od kazdego topowego klubu się po prostu odbije, to jest idealny piłkarz na słabszy klub we Włoszech, ale nie na Arsenal
@ArsenalChampion:
Ok. Wszystko ok. To jest twoje zdanie. Jedyny problem jest taki, że jaki by Torreira nie był, słabszy czy gorszy od Parteya, jakich to DM-ów teraz się używa a jakich nie, to fakt jest taki, że jeżeli Torreira jest słaby to Elneny i Xhaka są jeszcze słabsi. Na Xhake nawet Roma żałowała 10 milionów. Elneny i Xhaka całe życie w Arsenalu słynęli z hamowania gry i z podań do boku, Szwajcar od czasu do czasu w jakimś łatwym meczu uraczył nas crossem na drugą stronę boiska i tyle. Problemem Torreiry jest jego mentalność i dlatego pewnie został odstrzelony dlatego nie ma sensu dalej dyskutować bo Urugwajczyk i tak nie ma przyszłości w tej drużynie. Ale kompletnie nie zgodzę się z żadnym twierdzeniem, że lepiej postawić na Elnenyego albo Xhake na DM niż Torreire.
Myślicie, że jak przyjdzie SMS to jeszcze jest szansa na Tielemansa?
Czemu Wy dyskutujecie na temat Torreiry jak on sam powiedział, że nie ma miejsca dla niego i chce odejść...
@fabregas1987:
Mega szkoda mi Hurkacza i jego losowania w 1 rundzie. Niby miał jakieś problemy żołądkowe, ale kto go tam wie. Tak samo Berrettini; z ich poziomem gry z tych turniejów na trawie przed Wimbledonem na spokojnie mieliby półfinał (jakby nie trafili na Djoko/Nadala po drodze ^^, choć też mogliby powalczyć).
@Marcinafc93: niech już go biorą bo żal z tym czekać. Serio lepszego nie znajdziemy dodatkowo w takich dobrych pieniądzach
@Marcinafc93:
Jakieś konkretne źródła o tym mówią ?
@Mastec30: ale dziś najwidoczniej już na dobre wracają po Belga i możliwez że wciągu paru dni będzie już zawodnikiem Arsenalu
@fabregas1987:
Bardzo możliwe, wczoraj Sinner z 2-0 na 2-3 z Djoko, dzisiaj też wynik może pójść w każdą stronę ^^
@fabregas1987: Tielemans był na naszej liście już od maja i trzem z Jesusem miał być głównym celem. Nie wiadomo dlaczego schowali go do zamrażarki nagle. Romano dzisiaj jeszcze mówił że mamy już alternatywę na skrzydlo. Do tego Martinez, więc przynajmniej nad 3 transakcjami pracujemy
@TlicTlac: a ja wciąż liczę na półfinałowy pojedynek Nadała z Kyrgiosem :)
@Rynkos7 napisał: "No wiesz. Życie to nie FIFA. To, że masz dobre "staty" to nie zawsze gwarancja dobrych występów. Ważne są morale zawodnika, adaptacja do drużyny i wiele innych, z drugiej strony są też piłkarze jak Muller, którzy nie mają wybitnych cech piłkarskich typu strzał, technika itd. ale pod względem mentalnym i inteligencją biją innych piłkarzy na głowę. Pierwszy sezon Torreiry w Arsenału wspominam lepiej niż jakikolwiek sezon Xhaki albo Elnenyego. Może miał gorszy okres w Atletico? W Lazio z tego co wiem to był chwalony. Nie jest to piłkarz wybitny, ale takimi piłkarzami nie są też Xhaka i Elneny. Użytkownik niżej wziął pod uwagę ustawianie Xhaki i Elnenyego na pozycji DM w razie absencji Parteya. Ci piłkarze na pozycji nr 8 są tykającą bombą a co dopiero na takiej odpowiedzialnej pozycji jak DM. Każda drużyna potrzebuję gościa od czarnej roboty. Chelsea miała Kante my mamy Parteya, którzy zasuwają jak dzikusy od lini do linii i walczą o każdą piłkę. Torreira jest dokładnie takim samym typem piłkarza jak Partey i jeżeli ktoś z obecnych piłkarzy miałby na stałe go zastąpić to jest to Argentyńczyk"
Ale co ty mi wyjeżdżasz z tym komentarzem z fify, jak ja nawet nie gram w tą grę. Nie wiem czemu to służyć. Ja nie oceniam piłkarzy po jakiś stadach, tylko po swoich obserwacjach. A w futbolu juz sie nie gra na typowych Dmów, których mocną stroną jest tylko gra w odbiorze. Dzisiaj kluby rozprowadzają akcje od bramkarza i obrony, do ataku. I jak masz grajka, który w tym elemencie jest słaby to grasz jednego mniej. @Rynkos7 napisał: "Pierwszy sezon Torreiry w Arsenału wspominam lepiej niż jakikolwiek sezon Xhaki albo Elnenyego. Może miał gorszy okres w Atletico? W Lazio z tego co wiem to był chwalony. Nie jest to piłkarz wybitny, ale takimi piłkarzami nie są też Xhaka i Elneny. Użytkownik niżej wziął pod uwagę ustawianie Xhaki i Elnenyego na pozycji DM w razie absencji Parteya. Ci piłkarze na pozycji nr 8 są tykającą bombą a co dopiero na takiej odpowiedzialnej pozycji jak DM."
To ciekawe, Bo ja wcale nie zapamietałem z pierwzego sezonu Torreiry czegoś pozytywnego. Co prawda Urugwjczyk miał dobry okres gry, ale trwał on bardzko krótko. Ja juz po pierwszym sezonie napisałem tutaj ze Torreira kariery w Arsenalu nie zrobi.Bo jest poprostu zbyt jednowymiarowy. I tez wielu uzytkowników się ze mną kłóciło. Tak jak pisałęm wczesniej i wyzej na typowych DMów w topowych klubach się juz nie gra, To z tym Kante ze jest tylko od czarnej roboty to tez bzdura, bo Kante to piłkarz który dobrze czuję się z piłka przy nodze i portafi rozprowadzać akcje. Zresztą to Jorgihno w Chelsea jest ustawiany bizej obrony, którego rola tez nie polega tylko na odbiorze @Rynkos7 napisał: "Parteya, którzy zasuwają jak dzikusy od lini do linii i walczą o każdą piłkę. Torreira jest dokładnie takim samym typem piłkarza jak Partey i jeżeli ktoś z obecnych piłkarzy miałby na stałe go zastąpić to jest to Argentyńczyk."
Kompletnie się nie zgodze Partey pod wzlędem umiejetnośći piłkarskich miażdzy Torreire. Partey to zawodnik, który świetnie sobie poradzi w rozegraniu i z wieloma rywalami obok siebie. Czego nie mozna powiedzieć o Urugwajczyku. Jedynem mankamentem Parteya są strzały z dystansu i kontuzje.
@Paul77: a może to sabotaż? Wszystko zostało zaaranżowane przez Krzaka? Gdy dowiedział się co się kroi stracił resztki rozumu i postawił wszystko na jedną kartę ;)
@FabrizioRomano: Non of us had a clue about Fabio Vieira. I think we’re in for a few surprises.
@Marcinafc93: czyli euro. To ok 60mln f. Trochu duzo.
Bardzo ekscytujące jest to okienko, dopiero co podpisali Jesusa, a już coś się rozkręca z Tielemansem. Ciekawe czy oprócz niego i ewentualnie jakiegoś bocznego obrońcy Edu z Mikelem szykują jeszcze jakąś bombę do ataku
Informacyjnie dla fanów GOWa:
9 listopada premiera Ragnaroka
@FabrizioRomano
on Milinkovic-Savic Arsenal links: "Lazio have still not received any official proposals. No updates on this one. Lazio have always wanted 65m-70m for him, so not an easy one." #afc [@QueGolazoPod]
Tielemans i ktoś na skrzydle. Niech Arteta dogada się. Toreirra i czekać co z Parteyem. Lepiej przeczekać ten ciężki czas. Może okaże się jak z Bissouma że jest niewinny.
@filo94: tak, dobre źródło, mimo że pracuje w słońcu
Świetnie gra Fritz, póki co chyba top2 w turnieju (razem z Djokoviciem); właśnie prowadzi 1-0 w setach z Nadalem.
@Marcinafc93: funtów, czy Euro ?
75 milionów funtów za Rubena Nevesa? Ale tam w Wolves slonko przygryzało na czółko xD gdybym ja mial decydować brałbym i Tielemansa i Savica, odpuszczając transfer skrzydłowego, a na bok obrony szukałbym budżetowych opcji.
@Marcinafc93: Irwin to w miarę ok źródło co nie?
Xhaka zostanie, bo bez sensu w takiej sytuacji go sprzedawać, chyba że faktycznie by trafiło do Arsenalu dwóch zawodników w środek pola, a jednego mogącego grać jako DM.
@Mastec30: według Romano, cena wynosi około 70
@Marcinafc93: 50 mln f to w sumie nie tak dużo za Savicia. Chcieli w przeszłości wiecej
@Marcinafc93 napisał: "Już nie, Jesus ma obecnie największą"
https://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/gabriel-jesus-agrees-arsenal-transfer-27332608
czyli jesus ma 190
a partey ma 200
Z zawodników co zostali, chyba tylko Fritz ma jakąś szansę pokonać Nadala i ewentualnie Djokovicia, może jeszcze Kyrgios? (ostatni mecz miał słaby z Nakashimą).
@Jacek1s napisał: "Dawać Tielemansa i Onane, a wyrzucić Xhakę i będzie git"
W obecnej sytuacji pozbywać się Xhaki to głupota. W momencie gdy jest prawdopodobieństwo że Mikel.nie będzie mógł skorzystać z Parteya nie możemy pozbywać się pomocników.
Nawet gdyby przyszedł Tielemans i jeszcze jeden to gra nie może opierać się w całości na nowych piłkarzach.
Zanim nowi zatrybią może minąć sporo czasu a pomoc jest extra ważna
@Marcinafc93: Youri Tielemans has made it clear that he is keen to become a major player in Arsenal’s rebuilding process, yet his signing will not be the end of Mikel Arteta’s spending spree, although he is resigned to missing out on Raphinha, despite tabling a £55m bid
@Paul77 napisał: "Urugwajczyka."
Fakt. Moja pomyłka.
Mikel Arteta has turned to Youri Tielemans after top target Ruben Neves was priced out of the market by Wolves’ £75m valuation. Arsenal have also explored the possibility of a bid for Lazio’s Sergej Milinkovic-Savic, but he would cost in excess of £50m @Mark Irwin
@Rynkos7: Urugwajczyka.
Dawać Tielemansa i Onane, a wyrzucić Xhakę i będzie git.
@notopyk napisał: "zgadzam się, torreira był dobrym grajkiem, kawał walczaka. Ale on nie chce, Arsenal nie chce, jego przyroda u nas już się skończyła, niestety."
A to już jest inna para kaloszy. Z jego ostatniej wypowiedzi wywnioskowałem raczej większą niechęć ze strony Arsenalu niż samego Argentyńczyka.
Coś się w końcu rusza z Tielemansem
@ArsenalChampion:
No wiesz. Życie to nie FIFA. To, że masz dobre "staty" to nie zawsze gwarancja dobrych występów. Ważne są morale zawodnika, adaptacja do drużyny i wiele innych, z drugiej strony są też piłkarze jak Muller, którzy nie mają wybitnych cech piłkarskich typu strzał, technika itd. ale pod względem mentalnym i inteligencją biją innych piłkarzy na głowę. Pierwszy sezon Torreiry w Arsenału wspominam lepiej niż jakikolwiek sezon Xhaki albo Elnenyego. Może miał gorszy okres w Atletico? W Lazio z tego co wiem to był chwalony. Nie jest to piłkarz wybitny, ale takimi piłkarzami nie są też Xhaka i Elneny. Użytkownik niżej wziął pod uwagę ustawianie Xhaki i Elnenyego na pozycji DM w razie absencji Parteya. Ci piłkarze na pozycji nr 8 są tykającą bombą a co dopiero na takiej odpowiedzialnej pozycji jak DM. Każda drużyna potrzebuję gościa od czarnej roboty. Chelsea miała Kante my mamy Parteya, którzy zasuwają jak dzikusy od lini do linii i walczą o każdą piłkę. Torreira jest dokładnie takim samym typem piłkarza jak Partey i jeżeli ktoś z obecnych piłkarzy miałby na stałe go zastąpić to jest to Argentyńczyk.
@ArsenalChampion: tak i nie. W pierwszym sezonie Toreirra potrafił przejąć piłkę i potem sensownie ja odegrać, lub rozegrać. Gdy Unai zaczął eksperymenty z Lucasem na ósemce zaczęły się problemy...
Toreirra na pewno jest lepszy od Elneny, tylko ma za długi język i narzeka, a Arteta tego nie trawi.
Oczywiście ma swoje ograniczenia, ale w Italii pokazał że potrafi grać w piłkę. Często go oglądałem ż ciekawości kim jest Vlachovic. A więc też przyglądałem się i jemu.
@czarny7777777: Już nie, Jesus ma obecnie największą
partey ma najwieksza tygodniówkę w klubie