Sezon 2012/2013 w liczbach - garść statystyk

Sezon 2012/2013 w liczbach - garść statystyk 23.05.2013, 11:41, Kuba Witkowski 4413 komentarzy

Josh James, klubowy statystyk, przygotował zestawienie statystyczne poszczególnych aspektów sezonu 2012/2013.

Szesnasty raz z rzędu Arsenal zagra w rozgrywkach Champions League.

Przez cały sezon zespół zdobył 105 goli w 53 meczach (1,98 gola na mecz) i stracił 60 (1,13 na mecz). Obie te liczby oznaczają progres w porównaniu z poprzednimi rozgrywkami, kiedy to Kanonierzy mogli poszczycić się średnią 1,78 jeśli chodzi o bramki strzelone i 1,24 - jeśli chodzi o stracone.

Końcowy ligowy bilans Arsenalu prezentuje się następująco:

Mecze: 38

Zwycięstwa: 21

Remisy: 10

Porażki: 7

Bramki zdobyte: 72

Bramki stracone: 37

Punkty: 73

Oznacza to, że Kanonierzy zdobyli o trzy oczka więcej, niż w poprzednim sezonie i ponieśli trzy porażki mniej. Defensywa Arsenalu była drugą najlepszą w bieżącej kampanii, co jest dużą poprawą w stosunku do ósmej w zeszłym roku. Obrona zespołu była też najlepsza w Premier League, jeśli chodzi o mecze wyjazdowe. 14 straconych bramek to najlepszy wynik londyńczyków od dziewięciu lat.

Bramkarze Arsenalu czternastokrotnie zachowywali czyste konto w sezonie 2012/2013. Dziewięć z nich to zdobycz uzyskana na wyjazdach. I faktycznie - jedyną bramką straconą przez Arsenal od połowy marca był gol zdobyty przez West Brom z rzutu karnego. Należy pamiętać, że Kanonierzy nie stracili też gola na Allianz Arena w rewanżowym meczu 1/8 finału Ligi Mistrzów z Bayernem.

Rozegrana w świetnym stylu końcówka sezonu pozwoliła Wengerowi przedłużyć serię kolejnych lat z rzędu, kiedy to Arsenal kończył rozgrywki w pierwszej czwórce ligowej tabeli.

Kanonierzy zakończyli sezon w top four po raz czterdziesty z dziewięćdziesięciu sześciu sezonów w najwyższej klasie rozgrywkowej (42,5% z nich odnotowano za kadencji francuskiego szkoleniowca) i po raz siedemnasty z rzędu. W ten sposób rekord kolejnych sezonów w pierwszej czwórce wciąż jest śrubowany, z roku na rok większy od poprzedniego - pięć kampanii od 1930/31 do 1934/35.

Tak więc w sierpniu Arsenal zagra w kwalifikacjach Ligi Mistrzów. Jeśli awansują do fazy grupowej, będą, od 1998/99, uczestnikami Ligi Mistrzów wszech czasów - osiągnięcie, którego dokonały tylko Real Madryt i Manchester United.

Arsenal w sezonie 2012/13:

Arsenal u siebie w sezonie 2012/13:

Arsenal na wyjeździe w sezonie 2012/13:

Arsenal pod wodzą Arsene'a Wengera:

P - mecze, W - zwycięstwa, D - remisy, L - porażki, F - bramki strzelone, A - bramki stracone, Win % - procent zwycięstw, GPG - średnia bramek zdobytych, CPG - średnia bramek straconych

W sezonie 2012/13 Arsenal korzystał z usług 35 zawodników - o trzech mniej niż rok temu - choć aż dziewięciu z nich nie zagrało w Premier League.

W swoim premierowym sezonie w Arsenalu, Santi Cazorla był jedynym graczem, który zagrał we wszystkich ligowych meczach. Wyszedł w pierwszym składzie w każdym spotkaniu, za wyjątkiem wygranego 1:0 w lutym meczu ze Stoke u siebie, kiedy to Hiszpan wszedł z ławki na ostatnie 22 minuty gry. W sumie, Santi przebywał na boisku przez 3 308 minut sezonu (97%), wyprzedzając Pera Mertesackera (3 028) i Mikela Artetę (2 984).

Po raz jedenasty zdarzyło się, żeby jeden zawodnik wystąpił we wszystkich ligowych potyczkach w sezonie w trykocie Kanonierów, a Cazorla jest czwartym takim graczem w nowym stuleciu (pozostali to: Cesc Fabregas, Gael Clichy i Robin van Persie).

Były gracz Malagi zanotował na swoim koncie także najwięcej występów we wszystkich rozgrywkach w tym sezonie (49), opuszczając tylko cztery.

Dwunastu graczy zagrało pięciokrotnie lub mniej, włączając w to Łukasza Fabiańskiego, który wszystkie ze swoich pięciu meczy wygrał.

Dziewięciu zawodników odnotowało swoje premierowe występy w Arsenalu w bieżących rozgrywkach, zwiększając liczbę debiutantów do 812 w stodwudziestosześcioletniej historii klubu.

Jeśli chodzi o bramki - najlepszym strzelcem zespołu był Theo Walcott, który trafił 21 razy we wszystkich rozgrywkach, co jest piątą częścią wszystkich bramek Kanonierów w tym sezonie.

Trzech nowych - od początku sezonu 2012/13 - graczy Arsenalu - Cazorla, Olivier Giroud i Lukas Podolski - mają na swoim koncie dwucyfrową liczbę goli. Zdarzyło się tak po raz pierwszy od kampanii 1991/92, kiedy to czterech piłkarzy zdobyło 10 goli lub więcej (Kevin Campbell, Ian Wright, Alan Smith i Paul Merson).

Osiemnastu Kanonierom udawało się znaleźć drogę do siatki rywali, trzy razy z pomocą przychodzili przeciwnicy (za każdym razem byli to gracze Southampton) - taka sama liczba dotyczyła poprzedniego sezonu.

Występy Kanonierów w sezonie 2012/13:

Strzelcy Arsenalu w sezonie 2012/13:

Rekordziści pod względem największej liczby występów w siedemnastu ostatnich sezonach:

Arsenal ukończył sezon serią 10 meczów bez porażki - najdłuższą w sezonie, a zarazem najdłuższą od sezonu 2003/04 kiedy to Kanonierzy zapracowali sobie na miano 'Invincibles'.

W 10 ostatnich meczach londyńczycy zdobyli 26 punktów, osiem oczek więcej od Tottenhamu i przeskoczyli Koguty w tabeli, zrzucając ich na piąte miejsce. Dwudziestosześciopunktowa zdobycz w 10 ostatnich meczach to drugi w historii najlepszy wyczyn Arsenalu. Jest to wynik o osiem punktów lepszy, niż rok temu.

Jest już chyba tradycją, że najlepszą formę Kanonierzy prezentują w końcówce sezonu, walcząc o pierwszą czwórkę. W ostatniej dekadzie, mając przed sobą dziesięć spotkań do końca sezonu, trzy razy Arsenal musiał gonić czołówkę tabeli (w roku 2000, 2006 i 2009). Zawsze wygrywali co najmniej siedem spotkań spośród nich.

Od września w sezonie 2012/13 Arsenal wygrywał co najmniej dwa mecze w każdym miesiącu, pozostając niepokonanymi w sierpniu, kwietniu i w maju. Jeśli chodzi o Premier League - w lutym i w maju Kanonierzy wygrali wszystkie mecze. Ostatni raz takiej sztuki dokonali w marcu 2009 roku.

Przed Świętami Bożego Narodzenia 48% meczów Arsenal zakończył zwyciężając, po nich - 62%.

Statystyki z miesiąca na miesiąc (wszystkie rozgrywki):

Statystyki z miesiąca na miesiąc (Premier League):

Można powiedzieć, że Arsenal zakończył sezon tradycyjnie - zwycięstwem 1:0 (przeciwko Newcastle) - takim rezultatem londyńczycy kończyli mecze najczęściej w tym sezonie. Osiem (28%) spotkań Kanonierzy wygrali zdobywając tylko jedną bramkę.

W 32 z 53 meczów (60%) w tym sezonie Arsenal wygrywał lub przegrywał różnicą tylko jednej bramki.

Mecze Arsenalu kończyły się dziewiętnastoma różnymi wynikami (nie padły wyniki 3:0 ani 4:0), a same wszelkiego rodzaju rozgrywki pucharowe (15 spotkań) przyniosły 13 różnych rezultatów.

Wśród nich był spektakularny mecz z Reading - zwycięstwo 7:5 - pierwsze w historii klubu. Premierowym wynikiem była także wygrana 7:3 z Newcastle w lidze u siebie. 17 z 53 meczy dostarczyło kibicom cztery bramki lub więcej.

Zestawienie wyników meczów Arsenalu w sezonie 2012/13:

Punkty zdobyte przez Arsenal w ostatnich 10 meczach w ostatnich latach:

Statystyki Opta w sezonie 2012/13:

PL - Premier League, UCL - UEFA Champions League, FAC - F.A. Cup, COC - Capital One Cup

StatystykiTop four autor: Kuba Witkowski źrodło: arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
mistiqueAFC komentarzy: 2676924.05.2013, 11:19

Nie nazywaja zołnierzem dobrego,jeśłi on z premedytacja potrafi walnąć bezbronnemu cywilowi kule w łeb.Stary co ty wypisujesz

TheDogg komentarzy: 72024.05.2013, 11:16

Manchester United are monitoring the situation of Arsenal defender Thomas Vermaelen and are preparing a summer bid for the out-of-favour Belgian.
Source - goal.com

Oggy komentarzy: 948924.05.2013, 11:16

Marzag- widzę że schodzisz na poziom inwektyw. Ja napisałem żartobliwie i to ze znakiem zapytania. Zważywszy na Twój styl pewnie zdążyłeś dostać honorowego pod oko za takie opowieści. Dobry żołnierz rozwali cywila? >.< Może zakończymy dyskusję bo idzie to w niedobrym kierunku.

Arsenalfcfan komentarzy: 1320724.05.2013, 11:11

RosesAreRed,

nie ma szans... za mniej niz 15 mln nie odejdzie.

Marzag komentarzy: 42474 newsów: 124.05.2013, 11:10

oggy, wojny nigdy nie sa dobre, i zawsze ktos w nich cierpi, ludzie w wojnie nie kieruja sie etyka, jestes strasznie butny i glupkowaty, zolnierz nie moze zabijac cywilow sam z siebie, ale jesli ma takie rozkazy to dobry zolnierz te rozkazy wykona, ale w zyciu prywatnym moze byc dobrym czlowiekiem

Marzag komentarzy: 42474 newsów: 124.05.2013, 11:06

roses, nie za takie pieniadze

mistiqueAFC komentarzy: 2676924.05.2013, 11:05

Ja mam do Hitlera i do Stalina :P

Moja niezyjaca jej babcia była przetrzymywana w obozie.Pamietam jak mi pierwsza raz pokazala numerek na ramieniu,i na hostorie przy okazji podala mi pare faktow z tamtego miejsca na potrzeby opowiadania do szkoly

Jej mama,czyli moja prababcia,była przez Stalina wysłana do Kazachstanu.Ogólnie wojna posypala tą rodzine totalnie

Oggy komentarzy: 948924.05.2013, 11:05

Marzag- dalej chcesz mi działać na nerwy, najwyraźniej. Żołnierz na wojnie jest jak Hitler który rozpętał piekło? Aha czyli żołnierz może mordować cywilów? Jesteś hipiso- talibem?;P

Hans_Zimmer komentarzy: 596724.05.2013, 11:05


RosesAreRed nie.

RosesAreRed komentarzy: 18724.05.2013, 11:04

Myślicie że Wenger skusi się na Benteke?

Marzag komentarzy: 42474 newsów: 124.05.2013, 11:03

mistique, malo kto wiedzial chyba o tych jego dzialaniach, przeciez do dzis sie mowi o 'polskich obozach smierci'

Arsenalfcfan komentarzy: 1320724.05.2013, 11:03

Oggy,

mogę się założyć, że nie będziesz interpretował poszczególnej, nawet błachej sytuacji tak samo jak inni. Dla Ciebie niektóre rzeczy będą zwykłą błachą rzeczą, a dla kogoś obok, może to się okazać złe... nie ma człowieka takiego samego.

Marzag komentarzy: 42474 newsów: 124.05.2013, 11:02

oggy, czemu mi o tym piszesz? Ja pisalem ze tego jaki byl hitler nie da sie ocenic bo dla jednych byl potworem, a dla innych byl ojcem nowego porzadku swiata. Dla polakow oczywiscie byl potworem. Zolnierz zabijajacy ludzi na wojnie prywatnie moze byc dobrym czlowiekiem.

Oggy komentarzy: 948924.05.2013, 11:02

Pinguite- Stalin też się źle zasłużył dla mojej rodziny, nie wiem czy nawet nie więcej. Ogólnie mam szczęście spore, że mogę tu pisać :|

Demostenes komentarzy: 233924.05.2013, 11:01

Pinguite
Nie znasz się na Williamsie. On co płyta inny styl prezentuje. Może to znak, że idziemy w stronę większej elastyczności taktycznej.

mistiqueAFC komentarzy: 2676924.05.2013, 11:01

Adolfik dla duzej ilosci niemców,wcale jakims bohaterem nie był.Była grupa ludzi,która by za nim poszla w ogien,ale naprawde duzo negowało jego idee,dziala itd

Zamach na niego,nie wzial sie znikad

Pinguite komentarzy: 1502024.05.2013, 10:59

Ja tam do Hitlera nic nie mam, dlaczego? Bo tak jak mówi Oggy, nic nie zrobił moim przodkom. Wszak byli niektórzy w obozach, ale wrócili. Natomiast największa wrogość przejawiam do Stalina, bo ten jego reżim wysłał połowę mojej rodziny na Syberię lub Ural. ;]

Marzag komentarzy: 42474 newsów: 124.05.2013, 10:58

borek, ale definicja zla nie okresla scisle czym ono jest bo sie powoluje na moralnosc, ktora jest rozna w innych religiach

Oggy komentarzy: 948924.05.2013, 10:56

Marzag- Czy Hitler był złym człowiekiem? Wg Ciebie nie był. Ok teraz zachowaj swoją opinię dla siebie. Dlaczego? Bo jego działania umożliwiły śmierć wielu ludzi w mojej rodzinie, ludzie którzy wykonywali jego rozkazy wykończyli kilku moich przodków i takie gadanie działa mi na nerwy. Dociera?

Pinguite komentarzy: 1502024.05.2013, 10:56

Demostenes, a po co nam wokalista Robbie Williams? Będzie śpiewał piłkarzom w szatni? Przecież większość jego piosenek są smutne i takie melancholijne.

Hans_Zimmer komentarzy: 596724.05.2013, 10:55


Demostenes czyżby za Koscielnego? :>

Borekenema komentarzy: 7887 newsów: 124.05.2013, 10:55

Follett w bardzo prosty i przystępny sposób opisał, że Hitler dla wielu niemców był utrapieniem, a nie bohaterem... dla wielu, czyli dla każdego kto miał inne poglądy

Pinguite komentarzy: 1502024.05.2013, 10:54

Zuo, wszędzie zuo. Wiedz, że coś się dzieje...

pauleta19 komentarzy: 41430 newsów: 124.05.2013, 10:54

Moim zdaniem ruch ściągający sezonu :P

arseblog.com/wp-content/uploads/2012/09/lukas-goal.jpg

Demostenes komentarzy: 233924.05.2013, 10:54

W internetach mówią, że zakontraktowaliśmy Williamsa?

Borekenema komentarzy: 7887 newsów: 124.05.2013, 10:53

no i definicje w sjp są bardzo prosto i precyzyjnie podane

Marzag komentarzy: 42474 newsów: 124.05.2013, 10:52

oggy, zrob sobie przysluge i przestan mowic o rzeczach ktore sie nie wydarzyly, nigdzie nie napisalem ze jest okej, napisalem ze dla tamtejszych niemcow byl bohaterem.

Borekenema komentarzy: 7887 newsów: 124.05.2013, 10:51

nie odpisuję na przykład bokserów, ludzi, którzy się godzą na dane zachowania

Marzag komentarzy: 42474 newsów: 124.05.2013, 10:50

oggy, ale po co np implikuje zamiast np powoduje?

Oggy komentarzy: 948924.05.2013, 10:49

Marzag- zrób wszystkim przysługę i weź jakiś podręcznik do etyki. Najlepiej jakiś anglosaski bo oni tam z dyscypliną logiczną piszą. Przestań truć tyłek i nie pisz więcej że Hitler był ok. Dobrze?

Marzag komentarzy: 42474 newsów: 124.05.2013, 10:48

tylko ze taka definicja zla tez niewiele mowi, bo wciaz etyka moze byc rozna wiec nie mozna zalozyc ze to co wg nas jest nieetyczne kazdy powinien uznawac za zlo. No i wg tej definicji mozna zrozumiec ze bokserzy na ringu uprawiaja zlo.

fabik komentarzy: 2954 newsów: 2724.05.2013, 10:45

Ale dyskusje tu ostatnio odchodzą, dajcież spokój.
Ale ten kontrast między rozmowami o religii i moralności a o pindolu Żiru najlepszy.

Oggy komentarzy: 948924.05.2013, 10:45

Marzag- bo arsenalfcfann popełnia proste błędy. To mu prosto pisze.

AFC1208 komentarzy: 137024.05.2013, 10:45

theweek.co.uk/football/premier-league/53214/josip-ilicic-palermo-arsenal-wenger-zamparini

To byloby swietne wzmocnienie, taki troche słowenski Fellaini.

Marzag komentarzy: 42474 newsów: 124.05.2013, 10:44

oggy, naduzywasz slow powszechnie malo uzywanych, majacych jednak proste znaczenie, po co to robisz?

Borekenema komentarzy: 7887 newsów: 124.05.2013, 10:42

zwróc uwagę na to co jest wpisane w definicji Boga, a czego nie ma w "zło"
"«w religiach monoteistycznych: istota nadprzyrodzona, najwyższa, stworzyciel świata»"

masz definicję czym Bóg jest w religiach, a nie czym jest...

trochę zaczyna to przypominać grę z gołębiem w szachy

ArseneAl komentarzy: 2341724.05.2013, 10:40

Marzag jak zwykle w formie widzę. Ahh.. te jego rozkminy..

Marzag komentarzy: 42474 newsów: 124.05.2013, 10:40

borek, sjp.pwn.pl/slownik/2445841/bóg masz tu dowód na istnienie boga, jeśli coś jest definiowane, musi istnieć

Oggy komentarzy: 948924.05.2013, 10:37

Arsenalfccfann -fail logiczny kolego! Napisałem istnieją tacy ludzie że ja się z nimi zgadzam Z tego że jest jeden co najmniej nie wynika że jest tak dla każdego . Uczą was rachunku kwantyfikatorów? Powinni.

Borekenema komentarzy: 7887 newsów: 124.05.2013, 10:35

zło
sjp.pwn.pl/slownik/2546410/z%C5%82o_w_zn._1,_2,_3.

definicja jest? jest

Arsenalfcfan komentarzy: 1320724.05.2013, 10:34

Oggy,

ale Ty powiedziałeś, że pozostali interpretują to tak jak Ty... ? hmm?

Hans_Zimmer komentarzy: 596724.05.2013, 10:32

niech się w tym klubie coś ruszy w końcu bo się wszyscy na wszystkich obraza i strona umrze ;o

Oggy komentarzy: 948924.05.2013, 10:32

Arsenalfcfann myślą inaczej tak samo Ty możesz myśleć że jest największa liczba naturalna. Mylisz się po prostu tak samą jak mylą się oni ^^

Marzag komentarzy: 42474 newsów: 124.05.2013, 10:31

borek, zlem nazywa sie to co nas w jakis sposob krzywdzi, samo w sobie nie istnieje, nie jest zdefiniowane, bo to co dla jednego jest zle dla innych nie jest, np dla mnie zlem jest zapladnianie sie in vitro po 60 roku zycia, czy adopcja dzieci przez homoseksualistow

Arsenalfcfan komentarzy: 1320724.05.2013, 10:30

Oggy,

czyli co wszyscy myślą tak jak Ty ? czy jednak ludzie innych kultur inaczej ^^?

Oggy komentarzy: 948924.05.2013, 10:30

*Tzn oczywiście nie powoduje. Implikuje jedynie że istnieje jakaś inna dla kogoś.

Oggy komentarzy: 948924.05.2013, 10:29

Arsenalfcfann- a łatka przestępca? Ale to że nie dla każdego jest taka sama teoria moralna powoduje że każdy ma inną. Tak jest spór o to co etyczne między kulturami. Cóż ktoś się myli :)

Arsenalfcfan komentarzy: 1320724.05.2013, 10:27

zło czy dobro jako osąd nie istnieje...

lecz złe czy dobre czyny tak... ale one nie są przypisywane jako łatka na człowieka.

oggy,

ale przedstaw teorię zabójstwa powiedzmy za wiarę arabowi... ciekawe czy się zgodzi z Tobą ^^

Borekenema komentarzy: 7887 newsów: 124.05.2013, 10:24

toć zło nie istnieje podobno... jesli coś może być interpretowane to musi istnieć

Oggy komentarzy: 948924.05.2013, 10:23

Arsenalfcfan- to jakim cudem ja zgadzam się z wieloma ludźmi co do tego co jest dobre a co złe? TJ interpretuje te pojęcia tak samo. To jest sprzeczne z tym że "każdy interpretuje inaczej".

Następny mecz
Ostatni mecz
West Ham - Arsenal 30.11.2024 - godzina 18:30
? : ?
Arsenal - Nottingham Forest 23.11.2024 - godzina 16:00
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool1191128
2. Manchester City1172223
3. Chelsea1154219
4. Arsenal1154219
5. Nottingham Forest1154219
6. Brighton1154219
7. Fulham1153318
8. Newcastle1153318
9. Aston Villa1153318
10. Tottenham1151516
11. Brentford1151516
12. Bournemouth1143415
13. Manchester United1143415
14. West Ham1133512
15. Leicester1124510
16. Everton1124510
17. Ipswich111558
18. Crystal Palace111467
19. Wolves111376
20. Southampton111194
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland120
Mohamed Salah86
B. Mbeumo81
C. Wood80
C. Palmer75
Y. Wissa71
N. Jackson63
D. Welbeck62
L. Delap61
O. Watkins52
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady