Wenger o czynnikach powodujących kontuzje

Wenger o czynnikach powodujących kontuzje 04.12.2015, 20:43, Michał Kruczkowski 32 komentarzy

Arsenal nadal boryka się z problemem kontuzji wśród piłkarzy. Wielu kluczowych dla zespołu zawodników jest niedostępnych, a powodem tego są oczywiście liczne urazy.

Ostatnio ze składu wypadli Francis Coquelin, Alexis Sanchez i Santi Cazorla, przez co drużyna Arsene'a Wengera została bardzo mocno osłabiona. Na ostatniej konferencji prasowej, francuski szkoleniowiec wypowiedział się na temat różnych czynników, które mogą powodować kontuzje.

- Można brać pod uwagę wiele rzeczy: stan boiska, tempo gry, czy też intensywność w trakcie meczu, która niezwykle wzrosła. Przyczynami kontuzji mogą być również aspekty mentalne, fizjologiczne, a także emocje płynące z twojego prywatnego życia, które mogą wpływać na mięśniowe urazy.

- To nie jest tak racjonalne i matematyczne, jak ludziom się może wydawać. Próbujecie podawać wszystkie naukowe przyczyny, ale jest również kilka nieracjonalnych aspektów powodujących urazy. Przykładowo, kontuzje Cazorli i Coquelina są efektem fizycznego kontaktu. Co można na to poradzić? Nic.

- Oczywiście chcielibyśmy żeby każdy był dostępny, jednak jesteśmy gotowi, aby poradzić sobie z obecną sytuacją. Nieobecność takich zawodników jest wielką stratą, jednak jest to również okazja dla innych piłkarzy do wkomponowania się w drużynę, a także do pokazania, że mają oni odpowiednią jakość i są świeży. To może mieć pozytywny wpływ na cały zespół.

Wenger odwołał się również bezpośrednio do sytuacji związanej z Alexisem Sanchezem.

- Wakacje Alexisa trwały cztery tygodnie. Przy okazji niektórych spotkań odpoczywał i wszelkie medyczne oznaki pokazywały, że był on gotowy, aby wystąpić w spotkaniach z Dinamem i Norwich. Nikt nie sugerował, że może on uszkodzić swoje plecy lub ścięgno podkolanowe. Kiedy został popchnięty w stronę stanowiska kamerzysty z boku boiska, nikogo to nie zszokowało. Równie dobrze, właśnie ten incydent mógł spowodować jego kontuzję. Nie jestem wystarczającym ekspertem, aby to wiedzieć, jednak jeśli to mnie chcecie obwiniać, to nie przeszkadza mi to.

- Nigdy nie zmuszam nikogo do grania. W tej profesji musisz dawać z siebie sto procent, a żeby to zrobić musisz być całkowicie pewny siebie i całego swojego organizmu. Nie chce naciskać piłkarzy, którzy są niechętni do gry.

Arsene WengerKontuzje autor: Michał Kruczkowski źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
Leehu komentarzy: 1050206.12.2015, 19:12

@drewniane_krzeslo: No właśnie dlaczego Alexis nie gra? :D Jak widzisz Wenger nie uniknął tego pytania. :D

atemisan komentarzy: 131006.12.2015, 11:14

Jedynie jest zarzut o brak rotacji. Co do wzmocnień to zgadzam się z Papą trzeba kupować wartościowych gracz, a nie na ilość.
Z tymi kontuzjami myślę,że też ma wiele racji ,aczkolwiek rzeczywiście nasi są zajechani,a z drugiej strony taki Alexis sam się pcha do gry więc... Myślę,że i tak Papa wie więcej i zjadł zęby na tym sporcie więc nie ma co wylewać na niego szamba. Gdzie jest ****sea mimo transferów. O ile wyżej od nas jest ManU i ManC ??? Pomimo zakupów- są pod nami. Uważam,że zakup Cecha był majstersztykiem, który da nam tytuł. Faktem jest,że zawsze o wiele lepiej gramy po nowym roku więć patrzę w przyszłość z nadzieją.

M4RJANO komentarzy: 70006.12.2015, 00:12

Podwozie było złe i tory też były złe.

domino178 komentarzy: 253605.12.2015, 19:19

Oczywiście, że nie da się przewidzieć kontuzji w trakcie sezonu. Ale w wypadku kiedy w sierpniu jest pewność że 3 zawodników nie zagra do grudnia/stycznia, nie wykonuje się żadnych ruchów by chociażby wypożyczyć kogoś na ich miejsce, to już sabotaż.... Poza tym by być najlepszym trzeba mieć szeroką kadrę. A u nas kadra szeroka, tyle że połowa siedzi w kolejce do lekarza:P

Frytek komentarzy: 320505.12.2015, 15:42

Czy ktokolwiek z was ukończył kurs fizjoterapii stosowanej w sporcie oraz zapobieganie urazów lub prewencjonalne podchodzenie do tematu skoro wiecie wszystko najlepiej..?

tyson880 komentarzy: 1053405.12.2015, 15:19

Nie prawda.

drewniane_krzeslo komentarzy: 282105.12.2015, 15:13

Arsene ma wiele racji. Alexis jest liderem dlatego był potrzebny niemal w każdym meczu. Gdyby Alexis nie był wystawiany byłyby komentarze z cyklu dlaczego Alexis nie gra.

Mariusz1990 komentarzy: 5905.12.2015, 14:44

Moim zdaniem mądrze się wypowiedział. Organizm ludzki to nie współczynnik liczbowy.

Co nie zmienia faktu, że mógł oszczędzić Sancheza w końcówkach kilku poprzednich spotkań.

AlexVanPersie komentarzy: 806405.12.2015, 13:48

A te parówy dziennikarskie od tylu lat nie potrafią mu zadać jednego pytania:

"Arsene, wszystko się w Arsenalu zmieniło, nowi lekarze i fizjolodzy, wszystko oprócz twoich metod przygotowawczych. może tu leży powód tych kontuzji?"

To że Wenga w kółko gada to samo wynika najbardziej z faktu, że dziennikarze to jakieś tempe szczały.

tyson880 komentarzy: 1053405.12.2015, 13:06

michalm1

Dokładnie. Ja też nie jestem w stanie pojąć, dlaczego Sanchez został tak wcześnie włączony do gry. Bardzo jestem ciekaw, co Wenger miał wtedy w głowie.

tyson880 komentarzy: 1053405.12.2015, 13:01

Moim zdaniem, niestety, ale słaba wypowiedź Wengera.

daniken komentarzy: 356505.12.2015, 12:19

demencja starcza

Zbysiacz komentarzy: 18905.12.2015, 12:15

Grajki kopiacy po A-klasach nie sa tak drewniani jak pilkarze z tabunem sztabu medycznego, masazami itp. Kazdy chyba wie ze tych ligach jest kopanina a jednak nikt sie nie lamie co miesiac. Jak to jest?

Dziwne ze nie wspomina o technikach treningowych, zaczyna sie taktyka mourinho wszyscy winni tylko nie ja. Ci co chca trzymac tego dziada w klubie maja ambicje na... 4 miejsce. Nie zyj przeszloscia tym ze byl 4ty gdy nie bylo kasy w klubie. Zyj przyszloscia, ponoc nalezy do nas aaa tym dziadem jej nie ma.

henry1996 komentarzy: 135505.12.2015, 11:46

polish brigdexs - co za gadanie głupot. glupszego tekstu dwno nie slyszalem. mongolski argument

illpadrino komentarzy: 12031 newsów: 305.12.2015, 11:19

mitmichael

No czyli już wiem, że swoje dwa więzadła w kolanie zerwałem wtedy jak skończyłem 2 letni związek z laską. Tak. Czytaliśmy i skończyliśmy.

mitmichael komentarzy: 4924305.12.2015, 09:35

Tez skonczyliscie czytac na "emocje płynące z twojego prywatnego życia, które mogą wpływać na mięśniowe urazy"? no przeciez bardziej pograzyc sie chyba nie mozna taka wypowiedzią.

Theo44 komentarzy: 440005.12.2015, 03:08

Zaden biedny zadna klatwa. Dajcie Wengerowi najlepszy silnik....zatrzie go na smierc w tydzien.Taki fetysz. I nikt na to nie poradzi.

illpadrino komentarzy: 12031 newsów: 305.12.2015, 01:58

Hahahahha standardowe pieprzońsko. Nie mam siły czytać takiego pieprzenia.

BatonNN komentarzy: 1605.12.2015, 01:43

Niech Wenger głupot nie wygaduje.Mógł dać odpocząć Sanchezowi w meczu z Norwich wiedząc ile on grał to by do tego nie doszło.Kontuzje Coquelina i Cazorli po prostu się zdarzyły oraz dlaczgo nie wspomniał o pozostałych.

pauleta19 komentarzy: 41430 newsów: 105.12.2015, 00:20

Gunnerrsaurus
"trauma; uraz;
1. uszkodzenie organizmu (tkanek, narządów) spowodowane obrażeniem ciała czynnikami mechanicznymi, chemicznymi, elektrycznymi itp.; [Słownik Języka Polskiego]

Mówiąc prostym językiem Wenger uważa, że nie mógł nic poradzić na kontuzje Coquelina i Cazorli, bo wynikały one z agresywnych wejść rywali.

michalm1 komentarzy: 702005.12.2015, 00:03

Alexis miał 3 tyg wakacji. Wrócił na boisko o 2-3 tyg za wcześnie. Co on się tłumaczy i kiedy niby Alexis odpoczywał? ???? W tym momencie Wenger psuje mu karierę. Sanchez powinien wrócić z Copa America i odbyć okres przygotowawczy do sezonu. Dopiero po tym powinien wrócić do gry i grać cały sezon najlepiej jak umie a nie szukać formy cały rok i łapać kontuzję. Ozil popracowal przed sezonem i każdy z nas chyba widzi jak śmiga...

Gunner48 komentarzy: 792905.12.2015, 00:01

Jakie to smutne.

polishbrigadesx komentarzy: 1035704.12.2015, 23:28

winny się tłumaczy

fabregas1987 komentarzy: 2608804.12.2015, 23:14

"Przy okazji niektórych spotkań odpoczywał i wszelkie medyczne oznaki pokazywały, że był on gotowy" - przepraszam, ale przy których spotkaniach Alexis odpoczywał ? Chilijczyk to jedyny zawodnik, o którego kontuzję obwiniam Wenger'a. Reszta zawodników to pech i brak innych rozwiązań, no bo co np. miałby Papa zrobić, aby uniknąć kontuzji Coqa ? Nic.

ljungberg77 (zawieszony) komentarzy: 202304.12.2015, 22:27

najlepszy jest ostatni argument: znaczy jak Cazorla jako fan Czelsi a Sanchez lubiący Seville tak przeżywają że ich ulubione kluby mają kiepski sezon że zachodzi projekcja na ich włókna mięśniowe i łapią kontuzję.... podobnie Wilshere tak się zdołował latem że nie puścili jednak do City gdzie dostawałby może i jak Sterling 3 razy więcej że w tym sezonie nie zagra bo kostka wyskakuje... - to przecież oczywiste, nie wiem po co dziennikarze i kibice drążą temat :D
Wenger się nie zmieni - prędzej my się zmienimy i majtki przez głowe założymy niż on kiedykolwiek przyzna się do błędu

Axinus komentarzy: 1165 newsów: 104.12.2015, 22:21

Kiedyś jeden specjalista urazowy powiedział że po wyleczeniu urazu potrzebne jest drugie tyle czasu co leczenie żeby organizm doszedł do siebie.

Niestety w świecie piłki tego czasu zwyczajnie nie ma. Jeśli prześledzić nasze urazy, od wielu lat kiedy zdarzają się kontuzje wyleczony zawodnik wraca i gra często "z marszu" w dużym wymiarze czasowym. Na pewno nie pomaga to w tym żeby kontuzje się nie odnawiały lub nie pojawiały się nowe.

Barney komentarzy: 2183904.12.2015, 22:03

Wenger podaje mnóstwo powodów po prostu z dupy, on się tłumaczy i jest to słabe. Uwierzyc można w te powody jeśli kontuzje zdarzały by się sezon lub dwa ,ale nie przez 8 lat z rzędku rok w rok. To jest śmieszne , Wenger ignoruje poważny problem. Dla mnie już od kliku lat jest on do wyrzucenia założę się, że problem mnóstwa kontuzji zniknie wraz z jego odejście.
PEACE :)

Gunnerrsaurus komentarzy: 1205404.12.2015, 21:42

Czy mógłby ktoś mądrzejszy ode mnie wytłumaczyć co to oznacza, że kontuzje Cazorli i Coquelina są traumatyczne?

ostriket komentarzy: 676004.12.2015, 21:31

yyy dobra fajnie. Oczywiście że kontuzje Coqa i Santiego mogły się przydarzyć, Alexisa też w każdym meczu poniewierali (choć nie w każdym musiał grać) ale całą ta wypowiedź brzmi jak tłumaczenie się że kontuzje się zdarzają. Ano zdarzają się. Tylko czemu Arsene nie wspomni o tym że kontuzje cały czas przytrafiają się tym samym zawodnikom (Jack, Rosicky, Walcott, itd)...

marimoshi komentarzy: 477404.12.2015, 20:58

Czyli to nie jest nasza wina ciąg dalszy... Dziwne,że w tej wyliczance nie podał treningów.

Czakson komentarzy: 12404.12.2015, 20:53

No i oczywiście sztab trenerski nie jest niczemu winien :) Po prostu tak się zdarza że co roku Arsenal ma ogromny problem z kontuzjami.

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Nottingham Forest 23.11.2024 - godzina 16:00
? : ?
Chelsea - Arsenal 10.11.2024 - godzina 17:30
1 : 1
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool1191128
2. Manchester City1172223
3. Chelsea1154219
4. Arsenal1154219
5. Nottingham Forest1154219
6. Brighton1154219
7. Fulham1153318
8. Newcastle1153318
9. Aston Villa1153318
10. Tottenham1151516
11. Brentford1151516
12. Bournemouth1143415
13. Manchester United1143415
14. West Ham1133512
15. Leicester1124510
16. Everton1124510
17. Ipswich111558
18. Crystal Palace111467
19. Wolves111376
20. Southampton111194
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland120
Mohamed Salah86
B. Mbeumo81
C. Wood80
C. Palmer75
Y. Wissa71
N. Jackson63
D. Welbeck62
L. Delap61
O. Watkins52
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady