Ze skutecznością na bakier: Arsenal 0-2 Newcastle
07.01.2025, 23:38, Trempa 889 komentarzy
Arsenal przegrywa pierwsze starcie półfinałowe z Newcastle United. Kanonierzy, którzy rozgrywali mecz u siebie, kończą tym samym serię 13 gier bez porażki, a dodatkowo stawiają się w bardzo trudnej sytuacji przed decydującym meczem w walce o finał EFL Cup.
W pierwszej połowie oba zespoły miały swoje szanse, choć to gospodarze stworzyli ich więcej. Spora część strzałów była jednak blokowana przez obrońców Newcastle, a dwie najlepsze okazje nie zostały zamienione na gola. Do siatki trafili natomiast goście, a strzelcem był nie kto inny, jak będący w wyśmienitej ostatnio formie Isak.
Pierwszy strzał w meczu oddał Joeliton, którego uderzenie w 4 minucie poszybowało nad bramką. Kolejny fragment spotkania to ofensywne zapędy Arsenalu. Najpierw po rzucie wolnym trzykrotnie próby gospodarzy blokowali obrońcy. Po chwili w dogodnej sytuacji po rzucie rożnym znalazł się Timber, ale Holender, znajdując się blisko bramki, główkował ponad poprzeczką.
Goście odpowiedzieli akcją Isaka, który po prawej stronie poradził sobie z Salibą i posłał płaską piłkę w pole karne. Uderzenie Gordona zostało zablokowane, a dobijający Tonali posłał piłkę wysoko ponad bramkę. Ta akcja zdecydowanie miała potencjał na coś więcej.
W 29 minucie Arsenal wyprowadził piłkę z własnej połowy, rozrywając szyki obronne Newcastle. Ostatnie podanie należało do Trossarda, który swoim zagraniem wypuścił Martinellego na wprost pola karnego przeciwnika. Brazylijczyk pomknął w kierunku Dubravki, oddał mocny strzał, ale piłka zatrzymała się na słupku.
Kolejne akcje, to kolejne zablokowane strzały. Wyblokowane uderzenie Odegaarda doprowadziło do rzutu rożnego, po którym znowu było groźnie, ale obrońcy po raz kolejny, niczym ściana, stanęli na drodze do strzelenia gola.
Niewykorzystane sytuacje zemściły się na gospodarzach. Rzut wolny z własnej połowy wykonywał Dubravka, który posłał długą piłkę w kierunku pola karnego. Zespół atakujący wygrał główkę, piłka spadła pod nogi Murphy’ego, a następnie znalazła się pod nogami Isaka, który pewnym strzałem pod poprzeczkę pokonał Ray’ę. 0-1!
Do końca pierwszej połowy Arsenal miał jeszcze dwie okazje, ale strzał Odegaarda z rzutu wolnego wylądował na murze, a uderzenie Gabriela wybronił bramkarz. Kanonierzy powinni strzelić co najmniej jednego gola, a schodzili do szatni przegrywając.
Druga część spotkania zaczęła się od prób odwrócenia sytuacji, ale to Newcastle w 51 minucie podwyższyło prowadzenie. Sroki przechwyciły piłkę, przetransportowały ją na połowę rywala, a akcję strzałem kończył Isak. Co prawda Raya obronił uderzenie Szweda, ale dobitka Gordona wylądowała w siatce Hiszpana. 0-2!
W 58 minucie Kai Havertz nie wykorzystał stuprocentowej okazji. Po dośrodkowaniu znalazł się sam na szóstym metrze przed bramką, miał dużo czasu, wyskoczył do główki, ale piłka odbiła się od barku Niemca i minęła słupek w bezpiecznej dla Dubravki odległości… Jeśli nie strzelasz gola w takiej sytuacji, to trudno oczekiwać, że w pojedynku z Newcastle odniesiesz korzystny rezultat.
W 64 minucie po raz kolejny było groźnie pod bramką Srok po rzucie rożnym. Główkował Saliba, ale strzał znowu okazał się niecelny. Francuz powinien co najmniej oddać strzał w światło bramki.
Od tego momentu mecz do ostatniego gwizdka był już jednostronny – Arsenal próbował, Newcastle się broniło. Nic konkretnego nie wynikało jednak z ataków gospodarzy. Strzały były albo niecelne, albo... niezmiennie blokowane. Najlepszą okazję miał Jorginho, ale piłka po jego uderzeniu poszybowała nad poprzeczką. W końcowej fazie byliśmy jeszcze świadkami sporej ilości dośrodkowań w pole karne przeciwnika, lecz obrona gości wybijała każdą zbliżającą się do nich piłkę.
Sytuacje? Były. Skuteczność? Nieobecna. Newcastle imponowało w wielu akcjach obronnych, a ponadto potrafiło zdobyć 2 bramki. Taka zaliczka stawia Arsenal w bardzo trudnym położeniu przed rewanżem. Dwubramkową stratę można odrobić, ale St James’ Park to niezwykle trudny teren, zwłaszcza dla Kanonierów.
źrodło: własne
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 22 | 16 | 5 | 1 | 53 |
2. Arsenal | 23 | 13 | 8 | 2 | 47 |
3. Nottingham Forest | 23 | 13 | 5 | 5 | 44 |
4. Manchester City | 23 | 12 | 5 | 6 | 41 |
5. Newcastle | 23 | 12 | 5 | 6 | 41 |
6. Chelsea | 23 | 11 | 7 | 5 | 40 |
7. Bournemouth | 23 | 11 | 7 | 5 | 40 |
8. Aston Villa | 23 | 10 | 7 | 6 | 37 |
9. Brighton | 23 | 8 | 10 | 5 | 34 |
10. Fulham | 23 | 8 | 9 | 6 | 33 |
11. Brentford | 23 | 9 | 4 | 10 | 31 |
12. Manchester United | 23 | 8 | 5 | 10 | 29 |
13. Crystal Palace | 23 | 6 | 9 | 8 | 27 |
14. West Ham | 23 | 7 | 6 | 10 | 27 |
15. Tottenham | 23 | 7 | 3 | 13 | 24 |
16. Everton | 22 | 5 | 8 | 9 | 23 |
17. Leicester | 23 | 4 | 5 | 14 | 17 |
18. Wolves | 23 | 4 | 4 | 15 | 16 |
19. Ipswich | 23 | 3 | 7 | 13 | 16 |
20. Southampton | 23 | 1 | 3 | 19 | 6 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 18 | 13 |
E. Haaland | 17 | 1 |
A. Isak | 15 | 5 |
C. Palmer | 14 | 6 |
C. Wood | 14 | 2 |
B. Mbeumo | 13 | 3 |
Y. Wissa | 11 | 2 |
Matheus Cunha | 10 | 4 |
O. Watkins | 10 | 4 |
J. Kluivert | 10 | 3 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@pawel_1986: dobra facet weź już wyluzuj bo zasypiałeś całą tablicę i cały czas piszesz to samo XD
@pawel_1986 napisał: "czym nas zaskoczą?"
Dominic Calvert Lewin. jak byk arsenalowy masterclass ;d
@pawel_1986 napisał: "chyba nigdzie nie ma tak źle, jak w mulach. My przy nich to transferowe złoto. Myślałem, że już dziś nie wyleziesz z nory a jednak :)"
Ja się nie chowam w żadnej norze :) pomyliłeś użytkowników:)
@pawel_1986 napisał: "Lepiej napisz jakie transfery in sie szykują i czym nas zaskoczą? Jakiś Willian wjedzie czy mamy zbyt szeroką kadrę? :D"
Nie interesują mnie transfery mułów i innych drużyn:) może kupicie jakiegoś williana
@Ryza: tylko Klopp po 5 latach w Live miał finał LM, zwycięstwo w LM i wygrał ligę. Ot taka mała różnica.
Widzieliście akcje Bayeru na 0-2 u nas w życiu by tak nie było teraz xD
@DyktatorArsene: no tego Artecie odmówić nie można. Zbudował co chciał :)
@Dziadyga:
Ja tam uważam, że to wizja Artety tutaj jest problemem, a nie stricte umiejętności piłkarzy. Moim zdaniem ten gość po prostu za dużo zmienia, kombinuję i za mało trzyma się tego co jest dobre. Ostatnie sezony mieliśmy można powiedzieć, że nieco gorszy skład niż obecnie ale graliśmy lepiej w piłkę, coś tutaj moim zdaniem jest nie tak. Jeden trener za długo w jednym miejscu to moim zdaniem średnio. Przykładów na ten temat jest wiele w Piłce nożnej, ostatni to chociażby Klopp, który bardzo podobnie żegnał się z LFC, także za bardzo "chciał" i za dużo zmieniał czy kombinował.
@Garfield_pl: Lepiej napisz jakie transfery in sie szykują i czym nas zaskoczą? Jakiś Willian wjedzie czy mamy zbyt szeroką kadrę? :D
Arteta stworzyl zespol taki jaki chcial - kontrola, wygrywanie pojedynkow, inteligentni gracze, ktorzy zakumaja pierdyliard niuansow taktycznych ktorych wymaga. I takich mamy ale zero drygu ofensywnego poza kilkoma pojedynczymi zawodnikami. 17-letni Nwaneri od poczatku sezonu wygladal najlepiej ofensywnie z tej calej naszej paczki nie liczac Saki cos jest nie tak.
Gramy z zespolami na wymeczenie ich, jak najwiecej wrzutek niech haruja a w koncu nie przykryja kogos. Dziesiatki strzalow w obroncow, w koncu jakis rzyg wpadnie. Druga sprawa to, ze sedziowie tez nie pomagaja, jak ten ostatni karny Saliby. Inny zespol by moze i strzelil druga bramke i by nie panikowali ale my bez Saki mamy zespol na strzelenie gola i dowiezienie wyniku, wybitna defensywa slaba ofensywa.
@sickstick: oby nie :)
@marimoshi: No Zina i Jesus to praktycznie 90 baniek i taki wydatek za impuls wydaje mi się mocno przesadzony. Dodatkowo wieczne kontuzje o których było wiadomo. teraz czekać aż odejdą za free.... Przyszli, pobiegali trochę bo chcieli coś udowodnić i to na tyle....Jakaś dziwna mentalność się tu wkradła, że zaczynamy niektórych mocno przeceniać bo zdobyli 2 miejsce w lidze i chwile coś pograli. Mamy zbyt duże kompleksy i to chyba stąd się bierze. Oczywiscie Ty widzisz to inaczej, ja inaczej i po to ta dyskusja ;)
@Garfield_pl: chyba nigdzie nie ma tak źle, jak w mulach. My przy nich to transferowe złoto. Myślałem, że już dziś nie wyleziesz z nory a jednak :)
@marimoshi napisał: "Podobnie może być z Havertzem - jakie kluby będą chciały go od Nas kupić i zaoferować mu tygodniówkę w granicach 300k/week? To jest specyficzny typ zawodnika.
Więc może się skończyć, że będziemy się znowu bujać jak z Ozilem byle wypchnąć za darmo i zwolnić płacę."
Havertz ma 25, zanim zacznie schodzić jak Ozil to jeszcze ze 3 razy podpisze przedłużenie.
@pawel_1986 napisał: "Pytam bo nie kojarzę aż tylu transferów na zasadzie zapchajdziury lub niewypału ;) w wielu drużynach widać stabilność i nosa do zakupów a u nas dużo dziwnych ruchów, tak to widzę"
Tak to już w mułach jest
@pawel_1986 napisał: "Dokładnie tak. Jesus i Zina też połamańce z city i tu już chyba Arteta dobrze wiedział kogo bierze, skoro ich trenował? Oni mieli dużo urazów u pepa i to w sytuacji gdzie nie byli non stop pierwszym wyborem trenera. U nas się to tylko potwierdziło. Także Jesus, Zina, Calafior, Tomiyasu to były totalnie świadome wybory i nie mogę zrozumieć jak można wydać tyle kasy na takich graczy."
Jednak Jesus i Zina znali ligę i intensywność. Ich transfery okazały się na prawdę fajnym impulsem. One się w miarę bronią - nie kosztowali fortuny, a nie brałem kota w worku.
Boli tylko tygodniówka - bo teraz ciężko będzie spieniężyć takiego Jesusa.
Podobnie może być z Havertzem - jakie kluby będą chciały go od Nas kupić i zaoferować mu tygodniówkę w granicach 300k/week? To jest specyficzny typ zawodnika.
Więc może się skończyć, że będziemy się znowu bujać jak z Ozilem byle wypchnąć za darmo i zwolnić płacę.
@Dziadyga: dokładnie. Ja się zastanawiam z czego to wynika. Czy z tego że Arcziwald ma swoją wizję i jestjej tak wierny, żenie da się mu przemówić do rozumu czy coś za każdym razem nie pykło z Edu czyli albo zaproponował mnoej albo się spóźnił.
A tak btw męczę już was tu od 5555 dni xD piękne liczby.
Widzę,że zaczynacie pisać w końcu to co Ja zauważyłem jako pierwszy w ostatnim czasie,że zbytnio świetnych grajków to nie ściągnęliśmy do klubu za te pieniądze wydane a wiele okazji wręcz pół darmowych patrząc na umiejętności uciekły lub uciekają koło nosa.I dlatego ciągle nam brakuje i na jeszcze wyższy level już nie wejdziemy i z tymi graczami i trenerem.
@marimoshi: Dokładnie tak. Jesus i Zina też połamańce z city i tu już chyba Arteta dobrze wiedział kogo bierze, skoro ich trenował? Oni mieli dużo urazów u pepa i to w sytuacji gdzie nie byli non stop pierwszym wyborem trenera. U nas się to tylko potwierdziło. Także Jesus, Zina, Calafior, Tomiyasu to były totalnie świadome wybory i nie mogę zrozumieć jak można wydać tyle kasy na takich graczy.
@domino178 napisał: "Kto mógł przewidzieć, że Tomi czy Partey będą się co chwila łamać? Nikt, bo mieli w zasadzie czyste karty."
O ile z Parteyem się zgodzę, bo przychodząc miał końskie zdrowie to Tomiyasu był łamliwy.
Sezon 19/20 - 76 dni pauzy
Sezon 20/21 - 54 dni pauzy
Teraz ominął już 93 spotkania. Z całą sympatią, ale gość do odpalenia.
Calafiori też łamliwy - poprzedni sezon tylko jedna krótka pauza, a tak to zawsze 45 dni+ wyjętych w sezonie z powodu kontuzji.
Dziwne, że tacy zawodnicy trafiają do Nas, gdzie w Anglii jest większa intensywność, a Arteta nie zna takiego słowa jak rotacja.
@Adi17: No właśnie. Zapchajdziura to jest definicja naszych transferów. Było już tak przed Arteta i dalej pozostało. Jedyna bomba transferowa to Rice, który gra nie na swojej pozycji...
Nie pamiętam już takiego okresu transferowego gdzie podchodziłem całkowicie na luzie. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie w ogóle transferów albo jakąś zapchaj-dziura na koniec.
@DyktatorArsene: Havertz to dla mnie największa zagadka. Może jak grał w Leverkusen to było coś więcej (nie do końca go pamiętam bo nigdy nie byłem jego fanem) ale od kiedy przyszedł do Anglii jest dla mnie graczem, którego ciężko zdefiniować. Mial byc u nas do pomocy a tam nie gra, jak grał to słabo. Strach pomyśleć gdyby nie grał na ataku to byśmy jeszcze bardziej męczyli z nim bule w pomocy. Napastnik z niego też żaden. Ani nie ma strzału, ani wykończenia. Zdecydowanie lepiej teraz byłoby mieć za niego klasową 9 niż gościa, który może ma zdrowie i walczy ale jak dla mnie nie ma dla niego konkretnego miejsca w składzie.
@losnumeros: no tak, to zdanie jest niepokojące. Faktem jest jednak to, że na przebudowę jakby nie patrzeć dostał 700 baniek. Nie widać tych pienięczy w składzie zwłaszcza, że para Saliba-Gabriel czy Saka to nie były transfery Mikela. Oceniając transfery Hiszpana:
1.Ode - super transfer tylko teraz totalnie zagubiony przy braku Saki i Whitea. W dodatku bez formy.
2. Rice - świetny zawodnik, ale stawianie go na 8mce to duży błąd. Anglik to przecinak, tur i typowa 6tka.
3. Partey - jak był/jest zdrowy to jeden z najlepszych pomocników ligi.
4. Jesus i Zina - oboje pozyskani w celu pomocy w powrocie do TOP4. Misja spełniona ale to na tyle. Zdecydowanie do pożegnania.
5.White i Timber - oba świetne transfery.
6.Trossard - pozytywny impuls po przybyciu na Emirates, teraz bez formy.
7. Ramsdale - z perspektywy czasu myślę, że kupiony na przeczekanie.
8. Raya - w tym sezonie pokazuje że niepotrzebnie go skreslaliśmy, solidny bramkarz.
9. Calafiori i Merino - póki co trudno ocenić. Włoch dość często łapie kontuzje, ale jest lepszy niż Zina. Hiszpan z kolei musi się rozkręcić.
10. Havertz - zawodnik ok, ale to tyle. Na pewno nie wart ponad 60 mln £. Na pewno można było lepiej wykorzystać tą kasę.
11. Sterling - tonący brzytwy się chwytał...
12. Kiwior - jednak nie te poziom.
13. Jorginho - całkiem ok, ale pora się pożegnać.
14. Neto - patrz Sterling
15. Marquinhos - loan man
Ten transfer Havertza to w ogole przeciez byl planowany do pomocy a nie do ataku. To, ze on tam u nas na 9-tce smiga to jest jakis chyba czysty przypadek, bo na Jesusa po prostu nie mozna bylo liczyc.
Arteta nie kupil zlych pilkarzy, nawet wiecej - pasuja do stylu gry. Ale nie kupil tych co trzeba. Nasza pomoc to teraz silne tury, drwale to moze za duzo powiedziane ale bez kreacji zadnej. Napastnika porzadnego nie mamy za wyjatkiem pierwszej czesci pierwszego sezonu Jesusa. Strzelanie goli to byl wysilek calej druzyny. Gdzie innym zespolom jak chwile nie idzie to i tak maja jakiegos kocura na ataku co tego gola czy dwa zrobi. Tutaj w kreacji wszystko zalezalo od Saki i Ode, no i wspomagal ich Trossard ktory tez teraz nie jest w dobrej formie. 1 zawodnik out i ofensywa nie dziala, + drugi teraz Ode bez formy. Czy to jest dobra budowa zespolu? Watpie.
To, ze potrzebujemy napastnika na gwalt od 2 okienek wiedza wszyscy i nic z tym nie zrobilismy.
@pawel_1986: było trochę niewypałów i tutaj nie ma o czym gadać, jednak co by nie mówić, Edu i Arteta tak posprzątali w Arsenalu, że w tym momencie jesteśmy 3 najwyżej wycenianą kadrą na całym świecie, mimo wszystko bym tego nie umniejszał.
Wiadomo forma jest jaka jest, jednak jest tu teraz kim handlować, coś o czym można było marzyć kilka lat temu. Zawodnicy są młodzi i przy odpowiednim rozwoju ich wartość będzie jeszcze rosła.
Tak szczerze potrzebujemy:
- zmiennika dla Saki (Priorytet),
- topowego napastnika (Priorytet),
- środkowego pomocnika który będzie zastępstwem za Parteya i Jorginho,
- przy ewentualnej sprzedaży Trossarda albo Martinellego, transfer topowego LS,
- ewentualnie bramkarz nr2, niewiadomo jak ten młody Anglik.
Reszta jest bardzo dobrze obsadzona, nie wiem czemu tego lewego obrońcy się uczepiłeś skoro jest tam Calafiori i bardzo dobrze rokujący MLS.
Tutaj juz nie ma żadnych wymówek, to powinien być ostatni dzwonek dla Artety.
@pawel_1986: Zgoda, dużo wydał, zgoda wielu nie zagrało wybitnych sezonów ale też przeszkadzały w tym kontuzje. Tak jak pisałem niżej, nie da się tego przewidzieć. My nawet nie wiemy ilu zawodników jest w pełni zdrowych. Bo nawet jeśli z pozoru ktoś wygląda na zdrowego, ale gra przeciętnie to później okazuje się, że od pół roku gra z urazem... Jesus, White i pewnie Saka to zawodnicy pierwsi z brzegu a ilu takich jest obecnie? Arteta nie poda tego, do wiadomości i to zrozumiałe.
@pawel_1986 napisał: "dostał już tyle kasy, i miał do dyspozycji Salibe, Sake, że skład według mnie powinien być kompletny. Ile ma dostać?"
Nie ma czegoś takiego jak skład kompletny
W tym momencie skład jest bardzo dobry, ale zawsze warto coś ulepszyć dołożyc, tak robią wszystkie kluby
Jeszcze jest Martinelli, którego Arteta również nie sprowadził, a który jest podstawowym zawodnikiem.
@domino178: No dostał już tyle kasy, i miał do dyspozycji Salibe, Sake, że skład według mnie powinien być kompletny. Ile ma dostać? 1,5 miliarda funtów? Nakupował wielu a większość z nich co wymieniłem nie zagrało nawet 2-3 dobrych sezonów a teraz czekamy aż odejdą, najlepiej za darmo bo nikt ich i tak nie będzie chciał kupic. W tym jest problem :) O tym piszę od początku.
@Gunnerrsaurus napisał: "Kurde jestem obrońcą Artety, chcę żeby został, bo wniósł nas na inny poziom, ale co do jego transferów to akurat nie zgodzę się, że były jakieś bardzo dobre, nawet bym powiedział, że słabe, szukał zawodników bardzo pasujących mu charakterystyką, nawet kosztem tego, że musiał przepłacać za dosyć przeciętnego grajka, ale ostatecznie i tak grę ciągną piłkarze, których on nie sprowadził do klubu."
To ja właśnie jestem zachwycony transferami in odkąd przyszedł Arteta.
Porównuję to trochę do sytuacji MU, niekoniecznie obecnego, ale nawet te kilka lat wstecz. Jest potrzeba gruntownej przebudowy. Nie możesz jednak kupić 11 nowych ludzi w jedno okienko. Co robisz? Kupujesz 2-3 na najbardziej newralgiczne pozycje i w następnym oknie kupujesz znowu. Proste. Jest tylko jeden "mały" szkopuł. Jeśli z tych 2-3 masz 1-2 niewypały i po 3 latach jeszcze nie masz pełnej transformacji, a już musisz zmieniać przez siebie sprowadzonych, to się wpada w błędne koło.
I tak United robił "rewolucje" i kupił ŚO za 80mln, LS za 80mln, ŚPD za 60mln, PO za 40mln. Zaczęli się skupiać na N, ŚP, bramkarzu i minęły 2-3 sezony i muszą znaleźć ŚO, PS, ŚPD, bo łaty, które znaleźli okazały się tragiczne.
A u nas? Tempo znacznie niższe, ale kupujesz za dużą kasę White'a, co wydaje się dziwne, ale masz spokój z ŚO. Potem Partey i masz spokój z ŚPD. Odegaard, Gabriel następni. Możemy zacząć wymieniać teoretycznie niezłych grajków jak Leno czy Tierney na lepszych, bo sprowadzeni ludzie są pewni i nam pokrywają potrzeby.
Wiadomo, że jak masz okazje na szybko pozbyć się Bellerina albo Sokratisa, a skupiasz się na Partey'u, to weźmiesz parę półśrodków jak Cedric albo Mari, ale to rozwiązanie chwilowe.
Naprawdę do czasu Vieiry, to my nie mieliśmy ani jednego złego transferu za dużą kasę. Najgorsze transfery to Lokonga, Tavares - 15-20mln, Mari za 8 bodaj i Willian za free (koszmarne dla nas warunki kontraktu). Bardzo szanuję Artetę i Edu za transfery in, bo to nie było łatwe w 3 lata wymienić 9/11 zawodników z wyjściowego składu. Każdy transfer musiał się sprawdzać, żeby nie było trzeba łatać gdzieś od nowa. I się sprawdzał.
@pawel_1986: to odbijam piłeczkę;D które to transfery u nas są wtopami?
Lokonga, Vieira, Tavares, Mari - tak to są wtopy ale i tak razem wzięci tańszy niż te w City lub Live :P
Reszta w ten czy inny sposób się broni, my nie wiemy do końca jaki status w zespole mają poszczególni gracze. Jureczek od początku był jako rezerwowy i baza doświadczenia dla innych. Kiwior, wiadomix zastępstwo dla Gabriela.
Ogólnie nie jest źle, co potwierdza miejsce w tabeli, a może być lepiej jeśli Mikelus ogarnie wzmocnienia. Czemu tego nie robi? Nie wiem, może dlatego, że nie ma kasy, może tylko trolluje i coś tam w kuluarach się dzieje, ja osobiście nie wierzę do końca żadnym Pornsteinom i Romanom, bo oni wiedzą tyle ile klub chce żeby wiedzieli:) więc jeśli nawet coś się grilluje to być może na grillu elektrycznym gdzieś tam w garażach a nie tak na oficjalu jakby chcieli niektórzy ;P
@Gunnerrsaurus: Dokładnie grę przez dłuższy czas ciągną Saka, Ode ( oczywiście nie z tą formą) Gabi i Saliba. Tylko Arteta nie kupił Saki ani Saliby.
@domino178: No niech Ci będzie, są wreszcie jakieś przykłady ;) ale myślę, że i tak to znacznie mniejsza liczba niż u nas. Jest też lekka różnica w tym, że Arteta zrobił tego tyle w 5 lat a Klopp czy Guardiola w 9. Ci z live to przychodzili prawie za darmo za wyjątkiem keity i nuneza. W City Cancelo i Mendy to dobre transfery ale trochę z głowami się posypało ;)
@Reamoner napisał: "Może sprzedamy Jorginhio a w jego miejsce przyjdzie Jobe Bellingham młody zdolny jesteśmy z nim łączeni ma świetne noty w Championship."
w sumie fajny pomysł, zaraz kupi go jakieśNewcastle a my obejdziemy się smakiem, jak z Isakiem
@pawel_1986:
Klopp:
Darvin -dla mnie wtopa jak na napastnika kosztującego 85mln
Naby Keita - wiecznie połamany za 60 mln
Fabio Carvalho, Gruić, Karius, Klavan, Melo, Kabak. to takie pierwsze z brzegu u Toilettena :D
Guardiola:
Grealish - sorry 117mln i taka gra to jak Pepe u nas.
Cancelo, Calvin, Mendy, Nolito podobnie.
Każdy trener ma zawodników, którzy się nie sprawdzili.
@kubeczek85 napisał: "Jestem ciekawy czy Kiwior tu wchodzi poczytać o sobie komentarze :DD"
a myślisz, że czemu On taki smutny zawsze siedzi :D
@domino178: Pytam bo nie kojarzę aż tylu transferów na zasadzie zapchajdziury lub niewypału ;) w wielu drużynach widać stabilność i nosa do zakupów a u nas dużo dziwnych ruchów, tak to widzę.
Kurde jestem obrońcą Artety, chcę żeby został, bo wniósł nas na inny poziom, ale co do jego transferów to akurat nie zgodzę się, że były jakieś bardzo dobre, nawet bym powiedział, że słabe, szukał zawodników bardzo pasujących mu charakterystyką, nawet kosztem tego, że musiał przepłacać za dosyć przeciętnego grajka, ale ostatecznie i tak grę ciągną piłkarze, których on nie sprowadził do klubu.
Jestem ciekawy czy Kiwior tu wchodzi poczytać o sobie komentarze :DD
@pawel_1986 napisał: "Właśnie dużo ogodam i znam składy na pamięć nie tylko tych wymienionych druzyn. W której z nich był taki przemiał i tyle niewypałów?"
A ile klubów potrzebowało przebudowy po latach bylejakości? Gdzie są te nasze orły, sokoły, herosy z przedArtetowego panowania? Był to czas, gdzie trzeba było rewolty na każdej pozycji i wiadomo, że mogły zdarzyć się wtopy. Jak się komuś posypie 3/4 zespołu, a w ostatnich latach zdarzało się, że Pepowi czy Kiblowemu zostawało 5-8 zawodników z pierwszego zespołu i co mieli zrobić? Dzis Arteta ma taki ból głowy.
Btw. skoro znasz na pamięć tyle składów to po co dupe innym trujesz :D powinieneś wiedzieć gdzie i kto nie wypalił:P ja za Ciebie roboty nie odwalę ;)
@mlody323323 napisał: "ja mogę tutaj wyczuwac drugie dno tego odejścia czemu od opuścił projekt , to moje tylko przypuszczenia i po tym co widzę co wypisuje Arteta, że jest ograniczony i bla bla z czego to wynika że płacze że nie może się wzmocnić dlatego że kasy nie ma i nie będzie od Kroenkow!"
To możemy tylko gdybać, chociaż ja aż tak tego nie widzę
A Arteta zwyczajnie mówi, że trudno znaleźć jest kogoś konkretnego, bo weszliśmy na taki poziom że tutaj żeby coś podnieść potrzebne są transfery za poważne pieniądze, ale jak za poważne pieniądze to muszą być pewniaki
Nie mamy takiego komfortu że rzucimy jak City za tego Egipcjanina 80 baniek (z tego co kojarzę to chyba pierwszy sezon taki zagrał dobry) i jak nie wyjdzie to w lato pójdzie kolejne 80 baniek, tylko jak rzucimy tym hajsem to ma być trafiony transfer na kilka lat
@pawel_1986 napisał: "bardziej zadałem pytanie ktory z wymienionych przeze mnie graczy pograł na wysokim poziomie kilka sezonów a nie który był tańszy czy który miał kontuzje."
Ale to się wszystko łączy ze sobą, nie możesz wrzucać wszystkich tych transferów do jednego worka i ich porównywać
Inaczej się patrzy na Jorginho który przyszedł tu za 12 mln w wieku 30 lat i jako zmiennik, a inaczej na Parteya który przyszedł w wieku chyba 25 za 50 mln
Ja po prostu rozpocząłem, że prawie każdy transfer na swoją miarę był spełniony i nie ma tu większych wtop
A skład wcale w połowie nie jest do wymiany tylko do paru uzupełnień
@metjuAFC napisał: "Dzisiejszą konferencją upewnił mnie w przekonaniu, że nikogo nie pozyska rzucając to swoje męczeńskke "very difficult"."
Wychodzi że faktycznie jest problem z kasą w klubie i jakby nie patrzeć swoje dostał. Nie wiem czy to zdanie było wyrwane z kontekstu czy nie to już nie jest śmieszne: "Porównując nasze wydatki do tego co robią inne kluby to jesteśmy daleko w tyle".
@domino178: Właśnie dużo ogodam i znam składy na pamięć nie tylko tych wymienionych druzyn. W której z nich był taki przemiał i tyle niewypałów?
@adek504: ja bardziej zadałem pytanie ktory z wymienionych przeze mnie graczy pograł na wysokim poziomie kilka sezonów a nie który był tańszy czy który miał kontuzje. Kupujemy z pełną świadomością dużo połamańców. Może na Merino i Calafiora za wcześnie (choć Calafior będzie często w szpitalu i to też widać po historii kontuzji) A reszta?
@adek504 napisał: "mlody323323 napisał: "Fenomenalna skuteczność ;) na tyle ,że aż sam Edu się rozpędził i sam się wytransferowal z Projektu Artety ;) xD"
Może dlatego, że dostał 3 razy większą pensje i większą władzę?
Taką ofertę każdy prawdopodobnie by przyjął, więc nie ma tu nic do rzeczy czy mu szło dobrze czy nie"
A ja mogę tutaj wyczuwac drugie dno tego odejścia czemu od opuścił projekt , to moje tylko przypuszczenia i po tym co widzę co wypisuje Arteta, że jest ograniczony i bla bla z czego to wynika że płacze że nie może się wzmocnić dlatego że kasy nie ma i nie będzie od Kroenkow! Nie wkuwił byś się xD jak pracujesz starasz się ściągać namawiać gwiazdy na arsenal , przekonywać do projektu latać osobiście , za chłopami A tu finalnie taki Stanek ci mówi , no wszystko fajnie ale , kasy nie dostaniesz bo ja mam inne wydatki , bierz z kasy klubu tyle ile mają i Cześc chcesz nuggetsa na drogę? ... tak to właśnie mogło wyglądać
@pawel_1986 napisał: "Wytłumaczcie mi jedno bo ruchy transferowe Artety wydają mi się co najmniej dziwne. Przede wszystkim pisze do obrońców naszego arcziego. Jak to jest wydać 800 baniek na transfery i nie mieć kim grać? Czy każdy klub kupuje graczy co pograją jeden , dwa dobre sezony i nie nadają się do niczego? Dlaczego Arteta przez 5 lat wydał tyle kasy i większość z jego transferów nadaje sie do odpalenia? Czy nie jest przypadkiem tak, że my nie umiemy w transfery? Mam na myśli Zine, Tomiyasu, Kiwiora, Jesusa, Vieire, Wiliana, Lokonge, Tavaresa, Sterlinga, Merino, Jorginho, Parteya, Martinelliego, Calafiora a nawet Havertza. Pewnie kogoś pominąłem z mojej listy. Nie kojarzę żeby w topowych drużynach działy się takie cyrki. No chyba, że w mułach. Czy przypadkiem nie powinniśmy mieć już kompletnego składu a nadal mamy połowę do wymiany? Ile będzie trwało zbudowanie składu na parę ładnych lat? takiego jak miało, ma m.in. Live? To jest według Was dobra polityka transferowa? Pytam na luzie i nikogo nie atakuje. Jak już będziecie odpowiadać to proszę o przykłady topowych drużyn u ktorych to się dzieje. Topowe drużyny to mam na mysli m.in. City, Real, Bayern, Inter, Liverpool."
Chyba troszkę za mało oglądasz inne topowe drużyny. Tak jak i u nas zdarzają się kontuzje(choćby Bernardo Silva u Pepa biegający po LO), niewypały transferowe, sparki formy etc. ZADEN trener nie jest "alfą i romeą" i pewnych rzeczy nie przewidzi.
Jeśli idzie o Arsenal, to na obecną chwilę nie mamy jakiś wielkich wtop transferowych. Owszem Lokonga czy Vieira nie okazali się wzmocnieniami, natomiast większość w tym czy innym stopniu się broni. Kto mógł przewidzieć, że Tomi czy Partey będą się co chwila łamać? Nikt, bo mieli w zasadzie czyste karty. Jesus I Zina to wytwory chwili i po ich przyjściu byli wartością dodaną. Nie są tacy słabi jak niektórzy próbują tu wpierać, ja zawsze uważam, że jeśli zawodnik potrafił grać na wysokim poziomie, to nie zapomniał jak się gra, gdzieś uciekła forma, lub np zmieniła się trochę taktyka i zawodnik jest ofiarą tej taktyki(vide Martinellii).
Do obecnej drużyny Mikel musi dołożyć kolejne cegiełki a nie przeprowadzać kolejną rewolucję, ale to moje zdanie...