Komentarze użytkownika Be4Again

Znaleziono 4275 komentarzy użytkownika Be4Again.
Pokazuję stronę 47 z 107 (komentarze od 1841 do 1880):

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 09.08.2023, 10:34

Jest szansa wyrwać jakieś 10mln za Pepe czy tylko opcja rozwiązania kontraktu wchodzi w grę? Jakieś plotki z tt?

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 08.08.2023, 12:44

@ArsenalChampion napisał: "13 mln funtów to daje 16 mln euro. Moim zdaniem Tavares jest wart miedzy 15-20 mln. Nawet na transfermarkt on ma wycene 18 mln.
Ja tez widze ze tu wielu nie rozumie ze jesli po piłkarza nie zgłasza sie klub z premier league to w takim przypadku nikt za niego przepłacać nie bedzie. Zresztą kluby z Premier league to głównie przeplacają za piłkarzy ze statusem homegrown"


Ale stanowisko Arsenalu jest chyba takie, że cena za Tavaresa to 25mln. WHU przecież pytało o niego na początku lipca i taką dostali odpowiedź. Byli zainteresowani, ale Tavares chce grać w bardziej "prestiżowym" klubie i wizja pozostania w Londynie go nie urządza.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 08.08.2023, 10:20

Marketingowo PN też traci na znaczeniu, kiedyś dzieciaki wieszały plakaty z Bravo Sport nad łóżkiem, na płytkach CD przegrywało się reklamy Pepsi lub Nike z największymi gwiazdami i oglądało się na starym pececie w pętli próbując na dywanie w pokoju odtworzyć triki z reklam. Dzisiaj? Największe firmy nie są już takie chętne do inwestowania w PN. Uwaga najmłodszych jest skierowana gdzie indziej.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 08.08.2023, 10:02

@Rynkos7 napisał: "Borek kiedyś wspomniał, że w 2000+ roku jakiś mecz w fazie grupowej Deportivo to była oglądalność na poziomie milion+ a teraz jakieś kluczowe starcie w fazie pucharowej LM to jest jakieś może 200 tys."

Problemem Ligi Mistrzów jest to, że się po prostu przejadła... ten turniej gotuje się we własnym sosie. Przeciętny kibic nie potrafi sobie przypomnieć par półfinałowych z roku lub dwóch lat wstecz. Dlaczego? Bo grają w niej ciągle te same zespoły... Ten turniej to tak naprawdę wystawa dla najbogatszych. Zrobiło się to po prostu nudne... Włoska piłka klubowa podupadła, LaLiga po kryzysie jeszcze bardziej się spolaryzowała, jest RM i FCB i potem przepaść finansowa i dopiero ATM, a następnie długo, długo nikt. EPL odskakuje reszcie stawki... Z jednej strony jest powód do domu, a z drugiej strony rozgrywki europejskie tracą na prestiżu...

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 22:36

@Piotrek95: Co Ci się znowu przyśniło?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2023_FA_Community_Shield

MOTMa dostał Leo.Jest nawet jego zdjęcie z statuetką.

:D

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 21:05

@damianARSENAL: W obliczu odejścia Walkera (odchodzi w końcu czy nie? Bo nie wiem na czym stanęło) to luźno by im siadł na PO lub w 3 osobowym bloku jako PŚO obok Diasa ŚO i Alanjiego LŚO.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 21:01

@trempa: Pomyśleć, ze to za naszą kasę….

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 19:21

WHU podobno złożyło ofertę kupiona Maglajera za 30 mln € …. Czy oni nie wiedzą co robić z pieniędzmi od nas? Masakra… za 30 mln to można mieć Kimpembe czy Tapsobe. Ludzie kochani, jego za darmo bym nie chciał.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 15:15

10mln za Turnera to świetny deal. Dokładamy +/- 15/20mln i przychodzi Raya, który z buta wszedł w ligę i z miejsca wskoczył do grona ścisłego topu na swojej pozycji.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 15:09

@fabregas1987: Na City, LFC czy nawet ManU taki zestaw jest jak znalazł. Plus mecze w LM z ciężkimi rywalami. Wczorajszy mecz nie był ciekawy, nie graliśmy z jakimś wielkim polotem. City to samo, ale nam udało się wyłączyć z gry najlepszego napastnika świata i pozbawić kłów bestię jaką jest cała ofensywa City. Wierzę, że gdyby nie błąd Tierneya to City by nie sforsowało naszej obrony i mecz zakończyłby się pewnie 0:0. City to najlepsza drużyna świata i zeby z nimi wygrać trzeba być kamień w trybach maszyny. Jakbyśmy spróbowali grać w ich grę i wymieniać się ciosami to pewnie by się to skończyło jak zawsze w ostatnim czasie...1:3 albo gorzej. Jednak Arsenal z wyrachowaniem wytrawnego pokerzysty zagrał rozważnie z tyłu i spokojnie rozgrywał czekając na błąd City. Tak się wygrywa finały :)

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 14:45

@fabregas1987 napisał: "Ciekawe jaki plan na Zine biorąc pod uwagę jakim sztosem jest Timber"

Zina ma jedną zasadniczą przewagę nad Timberem i Tierneyem. Jest "pupilem" Artety... W zeszłym sezonie nawet jak łapał słabsze momenty to i tak grał. Czasami w końcówce wyglądał jak parowóz, a i tak grał do końca. Dla Artety ważniejszy jest chyba aspekt taktyczny i użyteczność danego zawodnika w danym schemacie niż to kto lepiej się sprawuje na danej pozycji. Zina + Xhaka to był fundament taktyki z zeszłego sezonu. Jak będzie teraz?

Wszystko zależeć będzie od tego jak Arteta widzi środek pomocy. Jeżeli mamy grać jednym ŚPD to Zinchenko wydaje się najlepszym wyborem. Osamotniony Rice będzie musiał dostać backup od "odwróconego" Zinchenki. Jeżeli mamy grać 2xŚPD to na LO robi się większa "swoboda" pod kątem presji wspierania środka pomocy w rozegraniu. Jeżeli obaj będą w optymalnej formie to pewnie na groźniejszych rywali będzie wychodził Timber, a na rywali gdzie będziemy musieli dominować to Zinchenko.

Jest jeszcze 3 opcja i przejście na 3 z tyłu na wzór tego jak gra City. Jednak to chyba najmniej prawdopodobna opcja.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 13:58

@alexis1908 napisał: "Spokojnie przyjdzie większe zgranie z kolegami to Timber zacznie grać do przodu City to tez ciezki przeciwnik tu nie ma miejsca na popisy bocznych obrońców"

Oczywiście, że tak. On miał tak zagrać i zrobił to bardzo dobrze. Nie wiem tylko czemu ma służyć przekłamywanie rzeczywistości?

Jednak nie da się udawać, że prawonożny LO nie niesie ze sobą pewnych utrudnień. Choćby nie wiem jak dobry był. Dało się to już zauważyć w meczu z City.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 13:40

@Piotrek95 napisał: "Szkoda że nie chcesz tego wyjaśnić"

Ale co tu wyjaśniać? Ja mam wrażenie, że mnie trollujesz i każesz pisać definicję "strzału na bramkę rywala". Jeżeli nie wiesz, które podania zaliczane są do ofensywnych to bardzo łatwo znaleźć odpowiedź na to pytanie na pierwszej lepszej stronie z statami. Przed meczami też często to podają. Jeżeli nie wiesz, które dokładnie zagrania zaliczane są do ofensywnych to nic złego. Ważne, że pytasz ale nie licz że będę robił za Twoją wikipedię. @Piotrek95 napisał: "agrał ofensywnie jak na możliwości rywala, ładnie wychodzi spod pressingu, ładnie pokazywał się do podań, na połowie City też pograć, do tego dał dużo spokoju przy linii środkowej boiska"
Właśnie o to chodzi, że Timber zagrał ultradefensywnie w tym meczu. Chwała mu za to, bo tak miał zagrać. Przy ataku jaki ma City to był strzał w 10tkę. Jednak dopisywanie mu wymyślonych plusów po prostu nie ma sensu. To, że obrońca wychodzi spod pressingu podając do najbliższego kolegi z zespołu to nie oznacza, że gra ofensywnie. @Piotrek95 napisał: "A ty atakujesz ludzi pisać że miał mało kluczowych podań i Arteta go ściągnął bo był słaby"
Nie atakuje tylko wyjaśniam szerzenie nieprawdy. Po prostu. Podstawowe ofensywne statystyki dla bocznego obrońcy to key passes, big chances created, key passes, acc. long balls, acc. crosses i assists. Tutaj wszędzie Timber ma 0. To wcale nie umniejsza jego występowi, ale tworzenie na siłę teorii o "kwadratowych jajach" w momencie kiedy boczny obrońca nie ma nawet 1 podania crossowego w okolicach pola karnego rywali i mówienie na tej podstawie, że "dał dużo w ofensywie" lub "zagrał ofensywnie" to po prostu farmazon i nie wiem czemu ma służyć.

Timber wykonał zlecone mu zadanie i zrobił to w taki sposób, że Silva czy Alvarez walili głową w mur. Jednak w momencie kiedy było 0:0 i czas zaczynał uciekać Arteta dostrzegł, że musi zaryzykować żeby wygrać. Dalsze bronienie już nie ma sensu. Zwłaszcza jak największe zagrożenie w postaci Haalanda zeszło z boiska. Dlatego wszedł Tierney, a nie np Kiwior. Czy był to dobry wybór? Sam sobie możesz odpowiedzieć. Jednak jeżeli Arteta chciał wzmocnić zespół ofensywnie to ściągnięcie Timbera było trafną diagnozą. Tyle w temacie.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 13:18

odnaleźć odpowiedź*

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 13:18

@KAPI_IWWT napisał: "Stary, jakbyśmy tak oceniali futbol to Jesus to nie napastnik"

Chłopak się zapytał, które podania zaliczane są do ofensywnych więc mu pomogłem odnaleźć pytanie na te nurtujące go pytanie. Jakbym mu odpowiedział tu i teraz to potem by oglądał mecz i znowu by nie wiedział. Jak poszuka to zapamięta. Będzie łatwiej mu zrozumieć ten sport.

Chyba, że masz inny sposób jak mu to wytłumaczyć?

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 13:11

@Piotrek95 napisał: "no właśnie, sam nie wiesz o czym piszesz, zaplątałeś się w tym totalnie"

Wejdź sobie na dowolną stronę z statystykami piłkarskimi, zaznacz offensive stats i zobacz które podania zaliczają się do ofensywnych. To takie trudne?

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 13:08

@Piotrek95 napisał: "Czekaj czekaj, to wytłumacz nam wszystkim, bo jesteś ekspertem co to znaczy podanie ofensywne, tak dokładnie, bardzo proszę."

Do tyłu do bramkarza

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 13:01

@KAPI_IWWT napisał: "A nie udzielał się? A kto wychodził spod pressingu i z naszej szesnastki z piłką przy nodze przebiegał z piłką na 35 metr na połowe przeciwnika?
To nie ofensywa bo nie "szczelił" bo nie "wrzucił"?"


Nie mam siły tłumaczyć podstawowych aspektów t.j. co jest uznawane za podanie ofensywne i dlaczego podania do tyłu nie są uważane za ofensywne... Nie ja wymyśliłem zasady tego sportu. Jeżeli ich nie rozumiesz to ja nie pomogę.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 12:59

@Piotrek95 napisał: "Ale żeby zestawiać statystyki White'a który gra z Saką i Odeegardem vs Timbera to już nie miałeś problemu"


Chłopie Ty trollujesz czy tak na poważnie? Bo zaczynam wątpić...

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 12:49

@KAPI_IWWT napisał: "Jak my przeszliśmy z 4 obrońców na 3. Co ma piernik do wiatraka? Tierney grał jako LŚO, a timber jako inverted leftback."


Chodziło o to że bez sensu zestawiać statystyki Timbera i Tierneya, ponieważ Tierney po 5 minutach na LO musiał grać jako LŚO po zejściu Magalhaesa i wprowadzeniu w jego miejsce ESR. To chyba logiczne, że wtedy się gra inaczej.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 12:40

@Marzag napisał: "No tak, to trochę jak Kevin De Bruyne w tym meczu, a czemu tak było? Bo obie drużyny bardzo ostrożnie grały i dobrze broniły. Każdy gracz ofensywny grał na "zaciągniętym ręcznym" jak to napisałeś bo nikt nie chciał robić miejsca przeciwnikom."

No to po co pisać, że Timber udzielał się ofensywnie jeżeli taka sytuacja nie miała miejsca? :D

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 12:38

@Piotrek95 napisał: "To teraz wrzuć statystyki Tierneya jeśli chcesz być rzetelny i zoabcz sobie te nieszczęsną hit mapę i zoabczysz że Tierney grał jeszcze niżej niż Timber"

Mośku po stracie gola na 0:1 Tierney gra jako ŚO. Schodzi Magalhaes , a za niego ESR. Tierney na LO grał niecałe 5 minut. Przechodzimy na 3 z tyłu White-Saliba-Tierney. Tak właśnie oglądłeś ten mecz...

Po drugie wmówiłeś sobie, że ja próbuje wmówić, że Tierney jest lepszy od Timbera. Nie o to chodzi. Chodzi o konsekwencje grania prawonożnym zawodnikiem na pozycji LO. Tyle w temacie. Nie dopowiadaj sobie reszty. Jeżeli nie widzisz tego w trakcie meczu to od tego są statystyki. Zdanie może mieć każdy swoje, ale rzeczywistość pozostaje niezmienna.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 12:33

Prawonożny zawodnik na LO ma po prostu utrudnione zadanie jeżeli chodzi o aspekty ofensywne. Timber miał przede wszystkim bronić i zrobił to świetnie. Jednak jak czas zbliżał się do końca Arteta widział, że lewa flanka jest praktycznie nie obsługiwana, a GM notuje zaledwie kilka kontaktów z piłką i jest przez to praktycznie nie widoczny. Dlatego decyduje się ściągnąć praktycznie najlepszego zawodnika z defensywy i wpuszcza lewonożnego obrońcę żeby ruszyć lewą flankę gdzie przed chwilą wszedł Trossard. Jak to wyszło? Tierney w pierwszym kontakcie z piłką zgrywa ją do rywala i ten zdobywa gola... Z perspektywy trenera decyzja była słuszna żeby zaryzykować i zdjąć Timbera bo lewe skrzydło wyglądało słabo w ofensywie i trzeba było coś z tym zrobic.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 12:26

@Marzag napisał: "A co to jest ofensywne podanie? Jak ktoś zagra mega podanie prostopadłe w pole karne ale nie padnie z tego strzał to jest to ofensywne podanie czy nie?

Timber bardzo dobrze udzielał się w ofensywie, był świetny zarówno broniąc jak i grając do przodu."


Z pomocą przychodzi sofascore:

Timber:

Touches45.0
Big chances created0
Key passes0.0
Accurate per game23.0 (92%)
Acc. own half10.0 (91%)
Acc. opposition half13.0 (93%)
Acc. long balls0.0 (0%)
Acc. chipped passes1.0 (100%)
Acc. crosses0.0 (0%)

Dla porównania White:

Touches57.0
Big chances created0
Key passes2.0
Accurate per game38.0 (88%)
Acc. own half22.0 (96%)
Acc. opposition half17.0 (74%)
Acc. long balls3.0 (60%)
Acc. chipped passes2.0 (40%)
Acc. crosses1.0 (33%)

Timber w ofensywie nie zaliczył żadnego crossa, żadnego kluczowego podania, żadnego podania powodującego zagrożenie pod bramką rywala, żadnego długiego podania. Jeżeli dołożymy do tego heatmapę obu zawodników to jak na dłoni widać, że Timber grał na "zaciągniętym ręcznym". Takie miał po prostu zadanie i wywiązał się z tego świetnie jednak mówienie, że dawał dużo w ofensywie jest po prostu kłamstwem i te statystyki to potwierdzają. White też grał niżej niż zwykle i o wiele więcej udzielał się ofensywnie niż Timber.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 12:18

@Piotrek95 napisał: "I teraz najlepsze - każdy widzi że Timber w ofensywie daje dużo więcej niż Tierney a ty mówisz że on tylko broni po meczu z Manchesterem City, gdzie i tak sporo grał w środku pola ale przecież nie można rzucić wszystkiego do przodu."

To odpowiedz sobie na proste pytanie, dlaczego Arteta ściąga praktycznie najlepszego obrońcę w meczu i wpuszcza Tierneya? Żeby grać "prostą piłkę"? :D Arteta i proste rozwiązania taktycznie to można by powiedzieć, że to oksymoron.
Sprawdź sobie heatmape Timbera i statystyki podań do przodu. Potem wrócimy do dyskusji. Posiłkuje się heatmapą bo dyskusji z kimś takim jak Ty, kto nie potrafi w trafny sposób dostrzegać tego co się dzieje na boisku jest po prostu ciężko cokolwiek wytłumaczyć.

Dlatego nie ma już dalej sensu ciągnąć tej dyskusji bo dla mnie to jak kopanie się z koniem. @Piotrek95 napisał: "każdy widzi że Timber w ofensywie daje dużo więcej niż Tierney"
To jest mistrzostwo. Timber zagrał dopiero pierwszy oficjalny mecz, w którym nie zaliczył żadnego ofensywnego podania, ale Ty mówisz, że każdy widzi, że Timber daje więcej w ofensywie :D Ochłoń i naprawdę włącz sobie ten mecz jeszcze raz, jeżeli dostrzeżesz tam ofensywne podanie Timbera to napisz mi w której minucie :) Jestem ciekaw co Ty tam widziałeś :D

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 12:00

@rafal1990 napisał: "Akurat bramkę to zawalił partey przez głupią stratę piłki. Także nie czepiałbym się tierneya"

Żeby stracić piłkę trzeba ją najpierw mieć. On jej nie miał, dał się ograć przy zakładaniu pressingu na Fodena. City rozgrywało, a my staraliśmy się odebrać. Gdyby to Ode lub Trossard założyli pressing zamiast stać w 11tce rywala to Thomas nie musiałby robić sprintu na 10m żeby doskoczyć do niepilnowanego Fodena.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 11:56

@Kiepomen napisał: "Jak timber to nie wirtuoz techniki to tomyasu wydaje się być ociosanym kawałkiem drewna xd"

Nie chodziło o to żeby porównywać piłkarzy 1:1 tylko sam zabieg użycia prawonożnego obrońcy na pozycji LO. W pojedynczych meczach zdawało to egzamin. Soares też zaliczył epizod na LO i o ile dobrze pamiętam był chwalony. Arteta może używać Timbera na LO na potrzeby neutralizacji walorów ofensywnych przeciwnika np. żeby wyłączyć Salaha, ale w szerszej perspektywie to rozwiązania niesie ze sobą zbyt duże ograniczenia w ofensywie. Zwłaszcza w meczach z niżej notowanymi rywalami, którzy będą murować bramkę przed nami.

Lewonożny lub obunożny zawodnik (jak Cancelo) na pozycji LO to must have w każdym zespole. Ułatwia to rozegranie od własnej bramki, skrzydłowy dostaje więcej podań i może się wymieniać przy boku z obrońcą. grać na obieg lub w trójkąt. Z prawonożnym LO jest bardzo utrudnione i w meczu z City ciężar grania do przodu z lewej flanki brał na siebie Magalhaes.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 11:48

@Piotrek95 napisał: "Nie wiem czemu czujesz taką potrzebę umniejszania Timberowi i Artecie że zrobił świetny transfer"

Nie zrozumiałeś i teraz będziesz konfabulował na potrzebę swojej tezy. Przeczytaj wcześniejsze moje komentarze gdzie pisałem, że Timber to może być odkrycie i game changer tego sezonu. Po prostu pozycja LO to nie tylko bronienie. Sprawdź sobie jak wyglądała heatmapa na LO i PO. Timber nie wychodził dalej jak do połowy boiska przez GM notuje tylko 6 kontaktów z piłką, gdzie Saka po przeciwnej stronie skrzydła ma ich 11. Ok, GM grał krócej ale to nie zmienia faktu, że był praktycznie nie obsługiwany w tym meczu przez Timbera i Ricea. Timber był najlepszy w bloku defensywnym obok Saliby więc dlaczego Arteta go ściągnął i wpuścił Tierneya? W kluczowej fazie meczu przy wyniki 0:0. Żeby "ruszyć" lewą stronę.

Timber to świetny zawodnik, ale o wiele więcej da nam na PO lub ŚO niż na LO. W perspektywie całego sezonu, a nie pojedynczych meczy z topką.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 11:10

@Piotrek95 napisał: "Rozumiem że jeśli grałem w A klasie to mogę być ekspertem od zachowań piłkarzy w Premier League?"

Jeśli grałeś to wiesz, że obrońca odpowiada za pierwszy kontakt z piłką. Jest to podstawowa zasada jakiej uczy się obrońców. Musisz ustawiać się tak żeby móc bezpiecznie wybić lub przyjąć i podać. Jak pozwalasz piłce wejść w kozioł i przez to napastnik nakłada Ci pressing i odbiera piłkę jest to Twój błąd. Tierney źle się ustawił i przez to pokracznie interweniował próbując naprawić ten błąd. Zgrał piłkę do przeciwnika po czym padł gol. Babol idzie na jego. Koledzy z zespołu mu nie pomogli, to fakt i też się kilku w sposób pośredni przyczyniło do utraty bramki, ale Tierney to obrońca i powinien był to wyczyścić. Nie ważne czy akcja idzie po błędzie Thomasa czy po prostu City bezbłędnie zagrywa. Tierney nie pilnował swojej strefy i przy dosyć prostym zagraniu popełnił błąd w swojej interwencji. Nie wywiązał się z swojego podstawowego zadania.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 11:05

Mi też się podoba Timber, chłopak ma to świetną dynamikę i "wejście" w rywala. Chciałby się powiedzieć, że lata jak motyl i kąsi jak osa :D Jednak trzeba zauważyć, że o ile z tyłu wyglądało to dobrze to z przodu GM był praktycznie nie obsługiwany. Taka jest cena grania prawonożnym LO i prawonożnym Ricem na LŚP... niestety. Na rywali wagi ciężkiej pokroju City czy LFC zabezpieczenie tyłu wydaje się kluczowe, ale na rywali z poza top 6 może to nas kosztować ograniczeniami w ofensywie w momencie kiedy to rywal będzie się bronił przed nami przez 70% czasu. Dlatego pewnie Arteta zmienił Timbera mimo tego, że on był w sumie obok Saliby najlepszy z obrońców. Czas się kończył i widział, że trzeba wspomóc lewe skrzydło w ataku. Jak to nie pomogło przeszliśmy na 3 z tyłu, a za Magalhaesa wszedł ESR.

Timber to nie jest wirtuoz techniki jak np Cancelo. W szerszej perspektywie granie prawonożnym obrońcą na LO może nas zbyt wiele kosztować z przodu. Tomiyasu też zagrał koncertowo z LFC i schował do kieszeni Salaha, ale to była jednorazowa misja. Z Timberem może być podobnie.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 10:52

@GenzoArs napisał: "nie zgadzam się, że to był błąd Tierneya. Tierney przeciął podanie i pech sprawił, że piłka trafiła do gracza City.

Ewidentny błąd w obliczeniach popełnił Partey próbując doskoczyć do Fodena i odebrać mu piłkę. Gdyby Partey nie wyszedł tak wysoko, to Foden nie miałby miejsca, żeby się tak rozpędzić i rozegrać.
Tierney ratował sytuację, ale mu się nie udało."



Grałeś kiedyś w piłkę na jakimś zorganizowanym poziomie? Ok Thomas dał się objechać, ale to było w okolicy 20m pod bramką rywali. Thomas musiał podejść bliżej dlatego, że Ode i Trossard stali jak widły w gnoju i patrzyli jak City rozgrywa na spokoju od własnej bramki. Foden biegnie środkiem i potem Rice nie nadąża i interwencją, leci podanie i Tierney kiksuje pod nogi rywala. Każdy dołożył po cegiełce, pod polem karnym rywala powinien pressować Ode i Trossard, ale że oni tego nie robili to Thomas musiał interweniować. Popełnił błąd. Rice nie asekurował środka pola jak widział, że Thomas zapuścił się do przodu i przez to nie zdążył z interwencją. Kieran kiksuje, Gabriel nie doskakuje. Pada gol. Zasada w profesjonalnej piłce jest jedna. Obrońca odpowiada za pierwszy kontakt z piłką i ona nie ma prawa trafić do rywala. Zwłaszcza, że to nie była nie wiadomo jak mocno zagrane podanie. Popełnił też w błąd w ustawieniu, potrajał Alveraza zamiast pilnować skrzydła. To on popełnił największy błąd w tej akcji. Źle interweniował, źle się ustawiał i nie naprawił swojego błędu. Bezpośrednio po jego złej interwencji padła bramka. Ode, Trossard, Thomas i Rice pośrednio przyczynili się do tej sytuacji, ale Tierney dołożył "bezpośrednio" do tej akcji.

https://www.youtube.com/watch?v=xabutKcMsHE

Przeanalizuj to sobie na spokojnie.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 10:01

@Rafson95 napisał: "Też uważam, że Partey bardzo dobre zawody i na 1 kolejkę widzę go w ducie z Ricem tak jak wczoraj."

To musi być nasz fundament. Rodri, Kovacic czy KDB nie pograli sobie wczoraj. W środkowej strefie byliśmy lepsi, a ich najlepsza sytuacja po której padł gol wynikała w głównej mierze z błędu Tierneya.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 09:57

@Ech0z napisał: "A kibice United ktorzy w większości kibicują temu klubowi bo kiedyś Ronaldo robił tam fajne tricki sa wychowani na tym ze ich klub byl wielki. Teraz gdy duzo biedniejszy klub jest lepszy od nich to nie potrafią poradzić sobie z tym pieczeniem i kolejka do proktologa jest cala w Czerwonych diabłach."

Nie warto wrzucać wszystkich do jednego wora. Zmieć United na Arsenal, Ronaldo to Henry i w sumie oni podobne teksty wypisują o nas...

Jednak zgodzę się z jedną opinią. Kibice ManU nie widzą innej drogi zbudowania drużyny niż wydania kolejnego 1mld na transfery... Trochę to dziwne, ponieważ ich klub był najsilniejsi jak grali tam Giggs, Scholes, bracia Neville czy Beckham. Czyli wychowankowie, a nie gwiazdy za rekordowe sumy pokroju Pogby, Antonego, Lukaku czy Magłajera... Mają kilku ciekawych wychowanków, ale oni chcą sukces tu i teraz, a najlepiej na wczoraj.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 09:51

@_Dennis_Bergkamp_ napisał: "po wczorajszym meczu bardzo chce zobaczyc Kaia obok Martina, kosztem Parteya, z przodu powinni grac Trossard oraz Eddie"

Przecież Thomas zagrał bardzo dobrze w duecie z Ricem. Jak chcesz to sobie zobaczyć to włącz powtórkę meczu z ManU. Tam grał Havertz kosztem Thomasa...

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 09:48

@markiz0 napisał: "Dla mnie Havertz to nie napastnik. Przyszedł na pozycję Xhaki. Wyobrażacie sobie Xhakę na 9?"

To co Arteta jest jakiś szalony i stracił kontakt z rzeczywistością? Ok, GJ ma kontuzje, ale w pełni zdrowia miał do dyspozycji Nketiaha, Baloguna czy będącego w wybornej formie Trossarda. Wolał dać na napad pomocnika pokroju Xhaki? Chłop musi się nie znać.

Czy to może Ty się mylisz? Sprawdź sobie gdzie Havertz grał najwięcej i na jakiej pozycji wyrobił sobie markę wonderkida w Bayerze. Na 8mce, na 10tce czy na 9tce?

To, że przyjście Havertza zbiegło się w czasie z odejściem Xhaki wcale nie oznacza, że on przyszedł w miejsce Szwajcara. Jeżeli już to Rice jest bliżej "pokrycia" jego pozycji i roli w zespole. Havertz ma świetne warunki fizyczne, ponadprzeciętne umiejętności i bardzo wysoką inteligencję boiskową. Wszyscy mówią, że "piłka go lubi", "piłka go szuka", jednak jest to wynik jego czytania gry i bardzo dobrego ustawiania się, a nie jakiegoś przypadku. Naprawdę bardzo wątpliwą kwestią jest to, że przez większość meczy będziemy grać trójką w środku Havertz-Ode-Rice. Taki zestaw daje nam szeroki wachlarz rozegrania z przodu jednak w przypadku mierzenia się z drużyną, która potrafi sprawnie kontrować pozbawia nas kontroli w środkowej strefie jak nie jesteśmy przy piłce. Wystarczy włączyć sobie powtórkę meczu z ManU kiedy to wyszliśmy wspomnianą 3. Sancho grający na fałszywej 9tce i Bruno robili sobie w środkowej strefie co chcieli. Mieliśmy posiadanie, graliśmy częściej na ich połowie, ale mieliśmy miej sytuacji od nich i przegraliśmy 0:2. Głównie przez brak kontroli w środkowej strefie...

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 09:30

@Piotrek95 napisał: "Po trzecie, nie wiem dlaczego piszesz że Havertz będzie nieskutecznym napastnikiem jak on będzie grał w pomocy"

Nie wiesz tego. Na ten moment w pierwszym oficjalnym meczu wystąpił na 9tce, a zdrowy był Nketiah i Balogun.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 09:29

@Piotrek95 napisał: "Generalnie masz rację, natomiast pamiętam mecz o CS z tamtego sezonu i Haaland wtedy marnował na potęgę - on też swoje setki potrafi zmarnować."

Czy Haaland przed przyjściem do City był nieskuteczny? Przecież u nas ten problem nie ogranicza się tylko do ostatniego spotkania... Skuteczność na pozycji nr 9 leży i szoruje po dnie od momentu złapania kryzysu formy przez Aubę. Każdy napastnik marnuje setki, liczy się sumaryczny wynik, a Haaland zdobył 36 goli przy XG wynoszącym 33, czyli nie dość, że statystycznie wykorzystuje każdą 100procentową sytuację to jeszcze dokłada 3 gole, których zdobycie było mniej niż prawdopodobne.

Poszerzyliśmy skład. Obrona i pomoc została wzmocniona, ławka też wydaje się mocniejsza. Trossard się rowinął, ESR wygląda lepiej, Kiwior też wydaje się łapać progres. Dodatkowo w drodze do klubu jest Raya. Nawet Fabio nie wyglądał wczoraj najgorzej. Tutaj poczyniliśmy postęp. Jak zatrzymamy Thomasa to środek pomocy mamy piekielnie mocny. Jednak w temacie poprawy skuteczności na środku ataku nie zrobiliśmy nic... i trochę to martwi.

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 07.08.2023, 00:46

@ArsenalChampion: Ehhh taki truizm w sumie można napisać odnośnie każdej statystyki na podstawie, której są przygotowywane wyliczenia czy przewidywania przed sezonem. Jakby to nie miało żadnego sensu to by bukmacherka przecież nie istniała.

Jeżeli mecz o CS uznawany jest za swego rodzaju „egzamin” przed nowym sezonem dla ekip, które w ubiegłym sezonie wygrały dwa najważniejsze trofea lub zajęły dwa najwyższe miejsca w lidze nie jest żadnym wyznacznikiem przed startem sezonu to co jest? :) Emirates Cup?

Sezon rządzi się swoimi prawami. LFC wygrało CS rok temu i w nadchodzącym sezonie wypadli z top 4. Czy ktoś stawiał takie wnioski po tamtym meczu? Oczywiście, że nie. Jednak w naszym przypadku problem nieskuteczności naszej 9tki to nie jest tylko ostatni mecz o CS…

Komentowany temat: Arsenal wygrywa po karnych i zdobywa Tarczę Wspólnoty! 06.08.2023, 23:52

Wniosek po tym meczu jest jeden: Arsenal bez skutecznego napastnika świata nie podbije. Tym razem szczęście było po naszej stronie, jednak jak wiadomo ono bywa przewrotne. W następnym meczu bez skutecznego egzekutora los może odebrać to co dał poprzednio. Havertz miał dwie naprawdę dobre sytuacje bramkowe, a z takim rywalem jak City nie wielu zawodników w ciągu sezonu ma więcej niż jedną szansę na strzelenie im gola. Havertz potrafi się ustawić, jest inteligentny, „piłka go szuka”, ale niestety tak jak w Chelsea skuteczność to jego bolączka. Rzecz absolutnie nie do przyjęcia w takim zespole jak City. Mecz powinien zakończyć z dwoma trafieniami i Arsenal nie musiałby liczyć na szczęście w końcówce.
Możemy naiwnie liczyć, że Arteta dokona cudu, który nie udał się chociażby Tuchelowi i odmieni Niemca w aspekcie skuteczności pod bramka jednak na dzisiaj fakty są takie, ze wchodzimy w sezon z dwoma napastnikami, którzy są rażąco nieskuteczni…

Odezwą się zaraz obrońcy teorii, ze GJ czy Havertz mogą być nieskuteczni bo dzięki nim Saka czy GM strzelają więcej. Ok, takie podejście doprowadziło nad do vicemistrzostwa, ale jak mamy wgrywać najważniejsze trofea to musimy zrobić postęp względem poprzedniego sezonu. Skuteczność na 9tce i wąska ławka to były nasze dwa największe mankamenty. Ławka została poszerzona, ściągamy nawet topowego bramkarza z ligi żeby zwiększyć konkurencję na bramce, więc co z tym drugim aspektem? W kontekście podniesienia skuteczności w środku ataku nie zrobiliśmy nic…

Ryzykownie Panie Arteta.

Komentowany temat: Rozpocząć sezon z przytupem: Arsenal vs Manchester City 06.08.2023, 20:19

@Castillo: Z tylu ładnie to wyglądało, ale lewa strona z przodu kiepsko przez to wyglądała. Timber to może być odkrycie sezonu, ale na LO w szerszej perspektywie musimy mieć lewonożnego zawodnika na tej pozycji. W zeszłym sezonie Tomi tez fajnie wypadł na LO w meczu z LFC, ale to była jednorazowa przygoda bo przez to kulała ofensywa. Było widać ze prawonozny Rice i prawonozny Timber jeżeli już to woleli grać do środka lub na prawa stronę boiska niż na skrzydło do GM. Ten musiał cofać do środkowej strefy zamiast szukać wolnej przestrzeni na skrzydle.

Następny mecz
Ostatni mecz
Nottingham Forest - Arsenal 26.02.2025 - godzina 20:30
? : ?
Arsenal - West Ham 22.02.2025 - godzina 16:00
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool22165153
2. Arsenal23138247
3. Nottingham Forest23135544
4. Manchester City23125641
5. Newcastle23125641
6. Chelsea23117540
7. Bournemouth23117540
8. Aston Villa23107637
9. Brighton23810534
10. Fulham2389633
11. Brentford23941031
12. Manchester United23851029
13. Crystal Palace2369827
14. West Ham23761027
15. Tottenham23731324
16. Everton2258923
17. Leicester23451417
18. Wolves23441516
19. Ipswich23371316
20. Southampton2313196
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah1813
E. Haaland171
A. Isak155
C. Palmer146
C. Wood142
B. Mbeumo133
Y. Wissa112
Matheus Cunha104
O. Watkins104
J. Kluivert103
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady