Komentarze użytkownika Be4Again
Znaleziono 4104 komentarzy użytkownika Be4Again.
Pokazuję stronę 84 z 103 (komentarze od 3321 do 3360):
@toure2 napisał: "Cos czuje ze nici wyjdą z zapowiedzi Artety o przejściu na 4-3-3 raczej na stałe w określeniu piłkarskim będziemy mówić o formacji płynnej. 4-4-2 będzie przechodzić w 3-5-2 i odwrotnie. Jeśli będziemy grać na 2 napastników w przypadku 1 chyba zostajemy z 4-5-1."
4-3-3 i 4-2-3-1 to praktycznie bliźniacze ustawienia i Arteta póki co nie ma powodów by od tego odchodzić (prawie w każdym meczu tak graliśmy w zeszłym sezonie). Niewykluczone, że Zina będzie u nas grał w środku pola i będzie pomocnikiem zabezpieczającym pozycję LO, gdzie w trakcie meczu Tierney oraz Zina będą się uzupełniać. To, że w trakcie meczu przechodzimy na 3 z tyłu gdzie blok defensywny uzupełniać będzie Thomas lub nowa 8 jest już stałym trendem wśród najlepszych ekip. Chyba Pep zapoczątkował to schodzenie bocznych obrońców do środka pomocy i wymienność pozycji na lini LO/PO-ŚP.
4-4-2 jest bardzo wątpliwe, ponieważ Nketiah by grał kosztem Ode/ESR/Gabiego. Co dla zespołu nie przekładałoby się na plus. Mamy "urodzaj" w postaci ofensywnych pomocników Ode/ESR/Fabio i ten potencjał trzeba wykorzystać.
@Malina napisał: "Jestem pewien, że teraz nasza lewa strona będzie działać jak należy. Chłopak ciągnie do przodu i nigdy nie "odstawia nogi". Tierney potrafił tylko cofać akcje, albo wrzucać gdzie popadnie."
Nie jest nigdzie powiedziane, że on będzie grał u nas kosztem Tierneya. Olek sam o sobie mówi, że czuje się pomocnikiem, a nie obrońcą. Przed startem okienka była wypowiedź jego agenta, że kluczową kwestią przy wyborze klubu będzie deklaracja gry w pomocy. Największą zaletą Olka jest wyszkolenie techniczne. Sam Walker zapytany o trzech zawodników z najlepszą techniką w City wytypował: Silva, Mahrez i Zinchenko.
Przeczucie podpowiada mi, że Ukrainiec może u nas pełnić rolę fałszywego pomocnika/bocznego obrońcy. Będą się wymieniać na lewej z Tierneyem. Jak Tierney ruszy z akcją do przodu Zinchenko będzię zabezpieczał lewą stronę. Jak kiedyś robił to Xhaka (mniej lub bardziej udolnie) i na odwrót. Z bocznych stref będzie schodził do środka robiąc miejsce na skrzydle dla Tierneya. Jednak to tylko moja opinia :) Po prostu uważam, że nie można zbyt pochopnie umiejscawiać Zinchenke na LO u nas.
@Trequartista: Za szybko stawiacie wyroki. Gabi to jeszcze bardzo młody zawodnik, jego dynamika i ciąg na bramkę sprawia, że może ogrywać się na pozycji LS, jednak jak dla mnie to typowa 9tka. Może na ten moment jeszcze by sobie nie poradził w EPL na tej pozycji, ale w przyszłości moim zdaniem tam wyląduje. "Okrzepnie" na skrzydle, nabierze trochę tężyzny, nauczy się grać z "kolosami" na plecach i będzie z niego pociecha. Widzę w nim napastnika. Chociaż nie wykluczone, że będzie takim naszym Salahem, tyle że po drugiej stronie boiska.
@Bart1313: Może Pepe do nich, a w drugą stronę Barnes? :D
@Easybizi369 napisał: "Fizycznie Auba na pewno dawał radę, bo inaczej w Barcelonie nie zdobywałby bramek."
Dla mnie wyglądał jakby był chory pod koniec swojej przygody w AFC. Przegrywał pojedynki biegowe z teoretycznie dwa razy wolniejszymi przeciwnikami. Mowa ciała, wygląd, zachowanie wszystko wyglądało jakby miał zaraz umrzeć... Nie wiem na ile to była jego gra, a na ile jego podejście do przygotowań?
@Gunerxxx: A z AWB? Przecież to miał być zawodnik dwa razy lepszy od Nevilla :D
@Ech0z: Fajnie, że się cieszą z transferu. W końcu jakiś mają :D Jednak 57 mln Euro za niego to po prostu gruba przesada. Dla porównania Bayern zapłacił Ajaxowi za Ryana Gravenbercha 19mln, a chłopak ma potencjał o wiele większy niż Martinez. Jestem przekonany, że kwestią czasu jest jak Ryan będzie wart 100mln.
Wiesz jak to kibice UTD jakbyśmy to my zapłacili za Lisandro 57mln Euro to by się łapali za brzuchy ze śmiechu, ale jak oni dali się wciągnąć "gierkę" Ajaxu to już super deal :D Oni dają 54 mln za chłopaka, który nie zna wymogów ligi, a my dajemy 30 mln za Zine, który zna ligę jak własną kieszeń i niczym za bardzo nie ustępuje Lisandro.
@Easybizi369 napisał: "Auba to był nasz najlepszy zawodnik od czasów Sancheza... Troszkę szacunku :)"
Całościowo tak, jednak przy transferach jesteś tyle wart ile Twój ostatni sezon. Jakby kluby miały wypłacać kwoty odstępnego za całokształt to granica 1mld już dawno była by pobita. Ostatnie 1.5 roku Auby na The Emirates to po prostu dramat. Każdy piłkarz łapie kryzys formy, ale Auba zaliczył po prostu zjazd. Nie tylko fizyczny, ale i mentalny. Z najważniejszego zawodnika stał się elementem całkowicie niechcianym. Na ile stoją za tym problemy rodzinne zawodnika, jego osobiste podejście i postawa Artety to pewnie dowiemy się za parę lat jak Auba i Arti napiszą swoje biografie :D
@songoku95 napisał: "No oczywiście, że nie ta sama klasa i inne transakcje co zaznaczyłem. Natomiast uważam, że nie wyciągnięcie chociaż 10 mln to skandal."
Arsenal się cieszył, że w ogóle ktoś go zechciał po tak fatalnym sezonie i wszystkich problemach wokół niego. Po niego nie ustawiała się kolejka chętnych. Pewnie gdyby nie problemy finansowe Barcy, Auba do dzisiaj by u nas był i odgrywał podobną rolę jak Ozil u kresu swojej przygody w naszym klubie. Potrzebowali napastnika, na tamten czas nie mieli kasy na transfer więc taki Auba był dla nich świetną okazją.
@songoku95: Inna pozycja negocjacyjna. My chcieliśmy się pozbyć Auby za wszelką z uwagi na jego formę, problemy dyscyplinarne oraz wysoką tygodniówkę. Bayern chciał Lewego zatrzymać za wszelką cenę, który od lat jest na szczycie swojej formie i bije rekordy za rekordami. Lewy od kilku sezonów jest w 11 roku FIFA/UEFA (lub bardzo blisko), a Auba nawet nigdy za bardzo blisko nie był. Inny level piłkarza, inna sytuacja i ciężko porównywać te dwa transfery.
3 napastników na minimum średnim poziomie każdy to bardzo duży luksus. Mało, który klub przy obecnych cenach za ofensywnych graczy jest w stanie sobie na to pozwolić.
Po drugie to, ze Gabi jest ogrywany na LS to nie znaczy, że tam skończy. Dla mnie to będzie typowa 9tka. Musi trochę „okrzepnąć” w tej lidze i tylko kwestią czasu jest jak zacznie pojawiać się w środku ataku.
@Ech0z: Mam podobne wrażenia po tym meczu. Moim zdaniem Gabi to po prostu nie jest LS. On jak nie idziemy z kontrą i z grą na długą piłkę to się po prostu gubi. To napastnik, jego umiejętności rozgrywania i budowania akcji nie są na najwyższym poziomie. Wiem, że zaliczył kilka asyst w zeszłym sezonie, ale większość z nich była z rajdów po boku boiska i z zagrywki na 15m w pole karne. W skrócie, jak Gabi nie jest rozpędzony to nie za bardzo wie co ma ze sobą robić. Potencjał ma duży, ale chyba więcej pociechy z niego będzie jak zacznie grać na 9tce.
Saliba wyglądał jakby cały zeszły sezon grał u nas w pierwszym składzie. Wszystko na dużej pewności siebie, sporo starał się zagrywać do przodu.
Jesus w tych meczach przedsezonowych wygląda fenomenalnie. Nie chodzi tylko o to, ze strzela i asystuje, ale tez jest pierwszym, który narzuca pressing na rywali jeszcze pod ich bramką. Wykonuje świetną robotę bez piłki.
Fajny transfer, ale nie rozumiem trochę tych zachwytów. Jest to co najwyżej solidny zawodnik EPL. Zdrowego Tierneya nie posadzi na ławce, a w środku też raczej nie jest w stanie zaoferować więcej niż Xhaka… Fajny backup, ale na ten moment to nie jest zawodnik na pierwszy skład. Chyba, ze Arteta jest na tyle pewny swoich umiejętności i wywinduje go na wyższy poziom.
@sickstick napisał: "Myślicie że Zinchenko będzie sprowadzony jako ŚP oraz LO i oprócz niego już nikogo nie ściągniemy na pozycje?"
Uważam, że Zinchenko nie posadzi na ławce ani Tierneya ani Xhaki. Będzie po prostu backupem dla tej dwójki. Nie uważam żeby na LO był lepszy od Tierneya, a Xhaka to żołnierz Artety, czy nam się to podoba czy nie i Zinchenko ma nikłe szanse żeby go posadzić.
Oby to nie było równoznaczne z porzuceniem poszukiwań ŚP.
Z Zinchenko jest jeden zasadniczy problem. On chce grać na ŚP, a tam niczym szczególnym się nie wyróżnia. Nawet w kadrze... Była wypowiedź jego agenta, że przy transferze kluczowe będzie na jakiej pozycji będzie go widział nowy trener. Chcą gwarancji grania w pomocy... Jeżeli taki ma być warunek to uważam, że lepiej spisze się Tielemans lub SMS w naszej drugiej linii.
@Bukayoforever napisał: "no nie no Alisson i Courtis, to za dobrze nogami nie grająXD"
LOL, Allison ma chyba najlepsze długie podanie na świecie wśród bramkarzy :D Głową to robi?
@imprecis napisał: "Nie zdziwię się jak Haaland zaraz wypadnie na pół sezonu, bo gość ma ciągle problemy mięśniowe. Do tego Premier League to liga na której już nie tacy gracze się wysypywali. Alvarez to tym bardziej wielka niewiadoma. Talentu im odmówić nie można, ale nie zdziwię się jak wyjdzie, że przekombinowali tymi transferami."
Możesz mieć rację, czas pokaże, jednak dokonujemy oceny tu i teraz mając tylko twarde dane z dnia dzisiejszego, a nie wróżenia z fusów. W mojej opinii City nie straciło, a wręcz zyskało na jakości na tej wymianie. Haalanda, o ile będą chcieli, sprzedadzą pewnie za 3 razy tyle za ile go kupili. Masz rację, że ma szklane zdrowie, ale potencjał drzemie w nim ogromny. Po drugie mówi się o nim, że to profesjonalista w swoim fachu nie mniejszy niż Lewy. Żyje tym sportem i raczej nie zanosi się żeby zanotował regres pod wodzą Pepa.
@Bukayoforever: Tyle, że taki sam opis można zastosować do kadry LFC, Realu i w sumie Bayernu :D Każdy topowy klub ma bramkarza dobrze grającego nogami, jednego obrońcę bardziej fizycznego drugiego technicznego, szybkich wahadłowych, kreatywnego pomocnika i ofensywne trio z przodu :)
@jedi133 napisał: "Skąd pomysł, że Alvarez reprezentuje poziom Sterlinga?"
Nie mówiłem o poziomie czy klasie tylko o jakości, mając na myśli umiejętności piłkarskie, które Alvarez bez wątpienia posiada. To czy przełoży to na boiska EPL to się okaże. Równie dobrze Sterling może "siąść" w Chelsea co już nie jednej "gwiazdce" się zdarzało w tym klubie. Na miejscu Pepa też bym bez wahania wymienił Jesusa+Sterlinga na duet Haaland+Alvarez
@mallen: Na 8
Swoją drogą City zrobiło w tym okienku świetną robotę. Sprzedali: Jesusa (25) i Sterlinga (27) za ok. 100mln i kupili Haalanda (21) i Alvareza (22) za 77 mln :D
Odmłodzili kadrę nie tracąc przy tym na jakości i dodatkowo wyszli na plus jakiś 23mln :)
@Thierry_H: Święte słowa, o ile się nie mylę to Frankowski wykręcił lepsze liczby od Messiego w L1 :D
Też kompletnie nie rozumiem zainteresowania tym Paquetą
@kwiatinho: Trochę to dziwne stwierdzenie z tą pozycją nr8 bo Lucas przez większość meczy w OL grał na 10tce, z tego co pamiętam to w Milanie grał na 8mce... I dosyć średnio mu to szło.
@Marzag: Za to możemy wypić.
@Catalonczyk napisał: "Przez jakich ekspertów ESR nazywany jest drugim KDB? XDDDDD"
https://newonce.sport/artykul/de-bruyne-z-croydon-emile-smith-rowe-zbiera-owoce-kilku-lat-ciezkiej-pracy
Komentatorzy nie raz używali tego sformułowania, podobnie eksperci w pomeczowym studio.
Mi nie chodziło o porównywanie ich umiejętności tylko pozycji na boisku, sposobu gry itd.
@mallen napisał: "aki jest haczyk? Gościa, który jest na Transfermarkt wyceniany na 20 mln euro, chcą nam puścić za 7 mln?"
Czują się winni za Tavaresa :D
@Marzag napisał: "Swoją drogą zastanawiam się czy miałeś Robbena za spo czy za skrzydłowego bo biorąc pod uwagę twoja dedukcję to to powinien być dla ciebie jak byk środkowy ofensywny pomocnik, w końcu większość jego bramek była po zbiegnięciu do środka boiska :)"
No i mamy piękne samozaoranie bo zbiegając typowo jak skrzydłowy z boku do środka ESR zaliczył 3 trafienia z takich akcji. Pozostałych 8 padło jak znajdował się w środkowej strefie lub prowadził akcję z środka boiska.
Jednak to nic nie zmienia, zdania ekspertów, samego piłkarza, filmiki na YT wykadrowane klatka po klatce, to nic nie zmienia. Bo jesteś ignorantem zacietrzewionym w swoich racjach. Choćby sam Arteta i ESR stanął przed Tobą i zaczął Ci to tłumaczyć Ty byś dalej wymyślał co rusz to nowe wyimaginowane argumenty. Dlatego ta dyskusja nie ma sensu bo na jakie źródło bym się nie powołał, nie ważne jakie materiały Ci tu wklejał Ty dalej będziesz tkwił w swojej herezji. Więc idź i szerz słowo Boże, tylko mnie już nie zaczepiaj i nie pisz już do mnie bo szkoda zaśmiecać tą stronę :)
Jak chcesz możemy pogadać o wojsku lub dziewczynach :)
@Marzag napisał: "Ignorancja nie boli, możesz zaklinać rzeczywistość i mówić Xhaka najlepiej sobie radzi na dm, że cedric to świetny napastnik ale rzeczywistość pozostanie na to nie wzruszona."
Po co konfabulujesz? Nic takiego nie powiedziałem. @Marzag napisał: "Przyznam że mnie trochę śmieszy jak wszystko dosłownie wskazuje na to że się srogo mylisz ale uparcie twierdzisz że masz rację i innych nazywasz heretykami, więc cię zaczepiam bo uważam to za zabawne."
Zabawne jest to, że do Ciebie nic nie dociera. ESR zaczyna mecz na LP i koniec kropka, jest LP. To nic, że 8/11 goli strzelił z pozycji typowej dla 10tki, przez ekspertów nazywany jest drugim KDB, sam mówi o sobie, że najlepiej czuje się na 10tce, na stronie klubowej jest jako ofensywny pomocnik, na TM jako ofensywny pomocnik, ale Ty wbrew wszystkim będziesz mówił, że to skrzydłowy :D
Próbujesz wszystkim wmówić, że 2+2=5 i śmiejesz się z tych, którzy wytykają Ci błąd :D Jak tu traktować Cię poważnie?
Jeszcze jako argumentację używasz wyimaginowane sytuacje i posługujesz się konfabulacją. Nic tylko się śmiać :D
Bez odbioru śmieszku :)
@Marzag: Powiedz mi, którego słowa nie zrozumiałeś w ostatnim moim komentarzu do Ciebie?
Będziesz mnie zaczepiał z uporem maniaka mimo, że ignoruje Twój kompletny brak wiedzy tak jak ignoruje się śpiącego żula w parku? Po prostu lepiej nie podchodzić i iść swoją drogą :D
Skończyłem z Tobą rozmawiać bo zorientowałem się, że to nie ma sensu bo nie jesteś w stanie zrozumieć i dostrzec najprostszych rzeczy na boisku. Myli Ci się Fifa z prawdziwym sportem.
Idź swoją drogą i szerz dalej herezję. Ja się chętnie pośmieje :)
@Barney napisał: "Gabi ma finalne podanie lepsze on nie jest od rozgrywania. Ja nie jestem za sprzedaniem esr na tą chwilę to świetny gość do rotacji. Wyżej stoją jednak notowania ode, gabiego"
Porównywanie Gabiego i ESR ma taki sam sens jak porównywanie KDB i Sterlinga :D Identyczna dysproporcja. Gabi to świetny zawodnik, nasza nadzieja na przyszłość, ale fakt że zaliczył więcej asyst od ESR, Ode, Thiago czy Bernardo Silvy nie oznacza, że jest lepszy od nich pod względem technicznym czy umiejętności podawania.
Gabiego można w Arsenalu porównywać z Saką, Pepe czy Nelsonem.
@stefan napisał: "Przypomnę ze za Wengera na LS grał Rosicky do którego można by użyć tych samych słów co teraz czytam o Emilu."
Ozila też wystawiał na boku i co z tego? Ozil, Rosicky czy teraz ESR wystawiani byli na boku nie z uwagi na dyspozycję na tej pozycji tylko z konieczności. Rosicky większość spotkań rozegrał jako środkowy na LS/PS wystąpił łącznie 35 razy z 246 meczy... W ciągu chyba 9 sezonów :D Ozil też był rzucany na skrzydło z powodu braku PS/LS w danym momencie. Zarówno jeden jak i drugi przykład nie oznacza, że możemy nazywać ich skrzydłowymi. Zarówno jeden jak i drugi pełnie umiejętności pokazywali na 10tce. Tak samo ESR.
To, że z braku innych opcji ogarnie pozycję LS/LP nie oznacza, że tam czuje się najlepiej i zostanie tam na stałe. Saka też kiedyś sprawdzał się na LO i co z tego? ESR swoją grą nie bez powodu przypomina KDB, obu łączy dosyć kiepska dynamika i nieprzeciętne umiejętności techniczne. Największą zaletą ESR jest wizja gry, gra z pierwszej piłki oraz balans ciała. Typowe cechy klasycznej 10tki. Stąd też nr na koszulce :)
@Barney napisał: "Nie wiem czy ma lepsze podanie, ale na pewno mial więcej asyst."
Od Ode też miał więcej, a gdzie Rzym, a gdzie Krym jeżeli chodzi o umiejętność rozgrywania/podawania?
@Pitu88 napisał: "Czy ja czytam, ze ESR jest słaby i nadaje się na sprzedaż? Chyba kogoś tu główka boli."
Efekt ostatnich upałów... tyle, że zadziałał z opóźnieniem :D Niektórzy heretycy nawet twierdzą, że Gabi ma lepsze podania i wizję gry od ESR :D To chyba na śmiech trzeba wszystko brać bo człowiek by zwariował w innym wypadku :D
@filo94 napisał: "Wtedy byłoby miejsce i dla Martina i Paquety."
A co z ESR i Fabio wtedy? Oboje żelazna ławka? Zarówno jeden jak i drugi w dłuższej perspektywie nie nadaje się do grania na LS.
@69Hunter1997 napisał: "Też w to nie wierzę, szczególnie, że chodzą plotki o dobrym samopoczuciu w Arsenalu. W przyszłym roku jeśli nie będzie LM to najprawdopodobniej odejdzie jak i kilku innych."
Nawet z LM ktoś z naszych ŚO pewnie odejdzie. Wątpię żeby ktoś z trójki Saliba/White/Gabriel pogodził się z rolą rezerwowego. Każdy z nich walczy o miejsce w kadrze narodowej i gra w pierwszym składzie w klubie to priorytet. Wątpliwe żeby udało nam się zatrzymać tą trójkę na dłużej, chyba że u któregoś pojawi się poważna kontuzja i wykluczy go na dłużej. Może Arteta też to wie i stąd takie silne zainteresowanie Lisandro?
@pLYTEK napisał: "Ciekawi mnie jak wykorzysta to Guardiola majac tak szeroką kadre."
Ciekawe jak odbije się to na FPL? :D Przy takiej rotacji w zespołach pewnie sukcesem będzie przebicie granicy 2 000 pkt :D
@Marzag: Wyjaśniło Cię już kilku użytkowników w tym temacie, a ty dalej swoje, z uperem maniaka próbujesz nam wmówić, że trawa jest niebieska :D Nawet sam ESR by przyszedł i by Ci powiedział, że nie jest skrzydłowym i najlepiej czuje się na ŚPO to Ty dalej byś plótł głupoty, że to nie nieprawda. Nawet eksperci przyrównują go do KDB, który z skrzydłowym nie ma nic wspólnego to i tak dla Ciebie nic nie znaczy bo przecież przed meczem widzisz rozpiskę, że ESR jest wystawiony na LP :D Naprawdę szkoda czasu na tą dyskusję. Czytając opinie innych stwierdzam, że jesteś całkowicie odosobniony w swojej teorii więc nie ma sensu traktować jej poważnie i poświęcać czas tłumaczenie Ci czegokolwiek. Pozdrawiam :)
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 20 | 14 | 5 | 1 | 47 |
2. Arsenal | 21 | 12 | 7 | 2 | 43 |
3. Nottingham Forest | 21 | 12 | 5 | 4 | 41 |
4. Newcastle | 21 | 11 | 5 | 5 | 38 |
5. Chelsea | 21 | 10 | 7 | 4 | 37 |
6. Manchester City | 21 | 10 | 5 | 6 | 35 |
7. Aston Villa | 21 | 10 | 5 | 6 | 35 |
8. Bournemouth | 21 | 9 | 7 | 5 | 34 |
9. Fulham | 21 | 7 | 9 | 5 | 30 |
10. Brentford | 21 | 8 | 4 | 9 | 28 |
11. Brighton | 20 | 6 | 10 | 4 | 28 |
12. West Ham | 21 | 7 | 5 | 9 | 26 |
13. Tottenham | 21 | 7 | 3 | 11 | 24 |
14. Crystal Palace | 21 | 5 | 9 | 7 | 24 |
15. Manchester United | 20 | 6 | 5 | 9 | 23 |
16. Everton | 20 | 3 | 8 | 9 | 17 |
17. Ipswich | 20 | 3 | 7 | 10 | 16 |
18. Wolves | 21 | 4 | 4 | 13 | 16 |
19. Leicester | 21 | 3 | 5 | 13 | 14 |
20. Southampton | 20 | 1 | 3 | 16 | 6 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 18 | 13 |
E. Haaland | 16 | 1 |
C. Palmer | 13 | 6 |
A. Isak | 13 | 4 |
B. Mbeumo | 13 | 3 |
C. Wood | 12 | 1 |
Matheus Cunha | 10 | 4 |
Y. Wissa | 10 | 2 |
N. Jackson | 9 | 3 |
J. Maddison | 8 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@QnLeo napisał: "4-3-3 i 4-2-3-1 to nie są bliźniacze ustawienia! Przede wszystkim to pierwsze zakłada jednego defensywnego"
Nie ma 4-3-3 z dwoma ŚPD? :D Chcesz przykłady? :D Nawet na YT są analizy tych dwóch ustawień na podstawie taktyki Pepa. Jak chcesz to Ci podlinkuje. 4-2-3-1 i 4-3-3 to są bardzo zbliżone ustawienia do siebie względem założeń taktycznych i pozycji na boisku. Jednak największa różnica nie tkwi, jak próbujesz tłumaczyć, w środku pomocy bo zarówno w jednej jak i drugiej taktyce środek pomocy opiera się na "trójkącie pomocników". Zarówno w jednej jak i drugiej taktyce mogą być 2xŚPD, 1xŚPD lub nawet 3xŚPD. Przykład? Finałowa jedenastka LFC z finały w 2019r. Klopp ustawił zespół w 4-3-3 i w środku zagrali Henderson (klasyczny ŚPD), Fabinho (SPD) i Wijnaldum(ŚP/ŚPO). Stąd Twoja teoria, że 4-3-3 zakłada jednego ŚPD nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości. Różnice tkwią w ustawieniu skrzydłowych i bocznych obrońców. 4-3-3 jest formacją bardziej ofensywną gdzie skrzydłowi są tak naprawdę napastnikami, a boczni obrońcy pełnią rolę skrzydłowych. 4-2-3-1 jest bardziej zbalansowane. Skrzydłowi częściej grają przy środkowej linii, zbiegają do środka wspomagając ŚPO lub grają bliżej bocznej linii. @QnLeo napisał: "4-3-3 i 4-2-3-1 to nie są bliźniacze ustawienia! Przede wszystkim to pierwsze zakłada jednego defensywnego pomockinka i dwie 8, a to drugie dwóch DMów i 10, a to bardzo duża różnica."
Jest to całkowita bzdura, jak już podałem Ci na przykładzie 4-3-3 też może zakładać wariant 2xŚPD+ŚPO.
Nawet Cedric się czasem cofał do 3 z tyłu, ale nigdy nie Partey.
Nie napisałem, że tak jest tylko że jest teraz taki trend wśród najlepszych ekip, gdzie jeden pomocnik uzupełnia defensywę w momencie gdy ofensywnie usposobiony boczny obrońca rajduje na bramkę rywala. Założyłem, że u nas może podobnie to wyglądać jakby przyszedł do nas PO z ofensywnymi umiejętnościami, bo jak dobrze wiemy Tomiyasu ich nie ma... @QnLeo napisał: "Proponuję lekturę 3 ostatnich Zagadnień Taktycznych z podsumowaniem poprzedniego sezonu i widokami na przyszłość (nazwisko Martinez proszę zamienić na Zinchenko, reszta się zgadza) gdzie dość przejrzyście to wyjaśniłem."
Z całym szacunkiem, ale jeżeli wypowiadasz się na temat założeń taktycznych stawiając tezę, że w 4-3-3 nie ma miejsca na 2xŚPD to chyba sobie podaruje :D