Komentarze użytkownika QnLeo

Znaleziono 329 komentarzy użytkownika QnLeo.
Pokazuję stronę 2 z 9 (komentarze od 41 do 80):

Komentowany temat: The Athletic: Zinchenko na testach medycznych w Orlando 21.07.2022, 11:17

@QnLeo napisał: "Henderson natomiast grał na pozycji lewej 8 i większość kontaktów z piłką miał na połowie przeciwnika w lewej strefie boiska."
Przepraszam, chodziło mi o prawą stronę boiska. Henderson oczywiście grał z prawej, nie z lewej strony. Z lewej grał Wijnaldum.

Komentowany temat: The Athletic: Zinchenko na testach medycznych w Orlando 21.07.2022, 11:08

@Be4Again napisał: "Nie ma 4-3-3 z dwoma ŚPD? :D Chcesz przykłady? :D Nawet na YT są analizy tych dwóch ustawień na podstawie taktyki Pepa. Jak chcesz to Ci podlinkuje. 4-2-3-1 i 4-3-3 to są bardzo zbliżone ustawienia do siebie względem założeń taktycznych i pozycji na boisku. Jednak największa różnica nie tkwi, jak próbujesz tłumaczyć, w środku pomocy bo zarówno w jednej jak i drugiej taktyce środek pomocy opiera się na "trójkącie pomocników". Zarówno w jednej jak i drugiej taktyce mogą być 2xŚPD, 1xŚPD lub nawet 3xŚPD. Przykład? Finałowa jedenastka LFC z finały w 2019r. Klopp ustawił zespół w 4-3-3 i w środku zagrali Henderson (klasyczny ŚPD), Fabinho (SPD) i Wijnaldum(ŚP/ŚPO). Stąd Twoja teoria, że 4-3-3 zakłada jednego ŚPD nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości. Różnice tkwią w ustawieniu skrzydłowych i bocznych obrońców. 4-3-3 jest formacją bardziej ofensywną gdzie skrzydłowi są tak naprawdę napastnikami, a boczni obrońcy pełnią rolę skrzydłowych. 4-2-3-1 jest bardziej zbalansowane. Skrzydłowi częściej grają przy środkowej linii, zbiegają do środka wspomagając ŚPO lub grają bliżej bocznej linii."
Kolego, napisałem Ci w odpowiedzi, że ustawienie ustawieniem, ale wszystko zależy od tego w jakich strefach poruszają się zawodnicy. Ustawienie 4-3-3 może być modyfikowane na różne sposoby i już samo to powoduje, że dwie drużyny teoretycznie grające w tym samym ustawieniu będą miały inne style gry bo np. inaczej będą wykorzystywać bocznych obrońców. Skoro nawet teoretycznie to samo ustawienie, może być w praktyce zupełnie inne, bo inaczej poruszają się zawodnicy, to jak można powiedzieć, że ustawienie 4-3-3 jest bliźniaczo podobne do 4-2-3-1. Sam napisałeś: "Różnice tkwią w ustawieniu skrzydłowych i bocznych obrońców. 4-3-3 jest formacją bardziej ofensywną gdzie skrzydłowi są tak naprawdę napastnikami, a boczni obrońcy pełnią rolę skrzydłowych. 4-2-3-1 jest bardziej zbalansowane. Skrzydłowi częściej grają przy środkowej linii, zbiegają do środka wspomagając ŚPO lub grają bliżej bocznej linii", a to jest bardzo istotna różnica, więc nawet w świetle twoich słów to nie są bliźniacze ustawienia. Mówiąc o ustawieniu 4-3-3 z jednym defensywnym i 4-2-3-1 z dwoma odnosiłem się do Arsenalu i tego, jak ustawia zespół Arteta. @Be4Again napisał: "Przykład? Finałowa jedenastka LFC z finały w 2019r. Klopp ustawił zespół w 4-3-3 i w środku zagrali Henderson (klasyczny ŚPD), Fabinho (SPD) i Wijnaldum(ŚP/ŚPO). Stąd Twoja teoria, że 4-3-3 zakłada jednego ŚPD nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości."
Co do finału LM z 2019 r. to mówisz tu oczywistą nieprawdę. Sprawdziłem sobie ustawienie i mapę kontaktów z piłką w tamtym meczu poszczególnych piłkarzy i tam był tylko jeden defensywy pomocnik Fabinho, który większość kontaktów z piłką miał na własnej połowie w strefie środkowej. Henderson natomiast grał na pozycji lewej 8 i większość kontaktów z piłką miał na połowie przeciwnika w lewej strefie boiska. Także mamy tu do czynienia z klasycznym 4-3-3 z jednym DP i dwiema 8.

Komentowany temat: The Athletic: Zinchenko na testach medycznych w Orlando 20.07.2022, 22:03

@Robin13 napisał: "Co do Martineza, warto zauważyć, że wielu holenderskich dziennikarzy sugerowało nawet, że Martinez przychodzi do nas właśnie jako lewa 6/8. Zinczenko to po części uzupełnienie tych dwóch pozycji w jednym, więc były piłkarz City to pragmatyczne rozwiązanie dwóch problemów - szklanki Tierneya i braku rywalizacji dla Xhaki."
Oczywiście wszyscy sobie teraz spekulujemy, ale dziennikarze The Athletic, którzy są nieco bliżej Artety niż ci z Holandii, sugerowali, że Mikel widzi Martineza jako lewego obrońcę. Poza tym to, że potrzebujemy nowego LO to chyba nikt (a zwłaszcza Arteta) nie ma wątpliwości, a nie zanosi się na więcej wzmocnień na tej pozycji, stąd uzasadnione przypuszczenia, że będzie tam grał Zinchenko. Tylko oczywiście on nie będzie trzymał się linii, gdy będziemy przy piłce, tylko ścinał do środka i stamtąd rozgrywał dając tym samym możliwość podłączenia się do ataku lewej 8. Jestem przekonany, że będą sytacje, że Arteta będzie go wykorzystywał w inny sposób, np. jako lewą 8, albo nawet jako registe na pozycji Parteya, gdy ten (nie daj Boże) z jakiegoś powodu wypadnie ze składu. Co do Tierneya, to on póki co nie jest gotowy do gry i po tak długiej przerwie, będzie potrzebował trochę czasu na wejście na obroty.

Komentowany temat: The Athletic: Zinchenko na testach medycznych w Orlando 20.07.2022, 19:22

@Be4Again napisał: "@toure2 napisał: "Cos czuje ze nici wyjdą z zapowiedzi Artety o przejściu na 4-3-3 raczej na stałe w określeniu piłkarskim będziemy mówić o formacji płynnej. 4-4-2 będzie przechodzić w 3-5-2 i odwrotnie. Jeśli będziemy grać na 2 napastników w przypadku 1 chyba zostajemy z 4-5-1."


4-3-3 i 4-2-3-1 to praktycznie bliźniacze ustawienia i Arteta póki co nie ma powodów by od tego odchodzić (prawie w każdym meczu tak graliśmy w zeszłym sezonie). Niewykluczone, że Zina będzie u nas grał w środku pola i będzie pomocnikiem zabezpieczającym pozycję LO, gdzie w trakcie meczu Tierney oraz Zina będą się uzupełniać. To, że w trakcie meczu przechodzimy na 3 z tyłu gdzie blok defensywny uzupełniać będzie Thomas lub nowa 8 jest już stałym trendem wśród najlepszych ekip. Chyba Pep zapoczątkował to schodzenie bocznych obrońców do środka pomocy i wymienność pozycji na lini LO/PO-ŚP.

4-4-2 jest bardzo wątpliwe, ponieważ Nketiah by grał kosztem Ode/ESR/Gabiego. Co dla zespołu nie przekładałoby się na plus. Mamy "urodzaj" w postaci ofensywnych pomocników Ode/ESR/Fabio i ten potencjał trzeba wykorzystać."

Panowie, Panowie... co wy opowiadacie? 4-4-2, granie na dwóch napastników? 4-3-3 i 4-2-3-1 to praktycznie bliźniacze ustawienia? Thomas Partey będzie uzupełniał blok defensywy?
No to pokolei.
Na pewno nie będziemy zaczynać meczów w ustawieniu 4-4-2. Na takie ustawienie co najwyżej możemy zmieniać w czasie gry, gdy trzeba będzie gonić wynik i ostro presować na połowie przeciwnika.
4-3-3 i 4-2-3-1 to nie są bliźniacze ustawienia! Przede wszystkim to pierwsze zakłada jednego defensywnego pomockinka i dwie 8, a to drugie dwóch DMów i 10, a to bardzo duża różnica.
Poza tym ustawienie to jedno, a poruszanie się zawodników w wyznaczonych strefach to drugie.
Arteta na pewno nie będzie marnował ofensywnego potencjały Parteya i nie będzie go cofał do bloku defensywnego. Blok defensywy będzie uzupełniał Tomiyasu. Nawet Cedric się czasem cofał do 3 z tyłu, ale nigdy nie Partey.
Proponuję lekturę 3 ostatnich Zagadnień Taktycznych z podsumowaniem poprzedniego sezonu i widokami na przyszłość (nazwisko Martinez proszę zamienić na Zinchenko, reszta się zgadza) gdzie dość przejrzyście to wyjaśniłem. Parę rzeczy dodałem też w komentarzach. Pozdrawiam.

Komentowany temat: Jesus strzela i asystuje! Arsenal vs. Everton 2:0 19.07.2022, 15:16

@krzykus1990 napisał: "ESR nie zagra na prawym skrzydle czy awaryjnie Gabriel Jesus? Są to bardzo uniwersalni gracze.

Jeśli chodzi zaś o piłkarzy w środku pola może i mamy ich wielu ale poza Odegaardem to żaden nie ma wystarczającego poziomu by napędzać nasz zespół jak motor do budowania akcji."


Właśnie młody Portugalczyk ma być motorem napędowym z lewej strony boiska. To, że Vieira został podpisany na samym początku okienka, a nie Tielemas (kwota transferu podobna), wiele mówi o tym, jakie priorytety ma Arteta i jak chce grać w przyszłym sezonie. Na pewno nie faworyzował by zamiennika Odegaarda (jak tu twierdzą niektórzy), nad zawodnikiem pierwszego składu, jakim niby miałby być Tielemas. Belg na pewno by się przydał, i być może nawet do nas przyjdzie jak się kilku pomocników pozbędziemy, ale na pewno nie jest on priorytetem Artety i trafi do nas tylko wtedy, jak po sprowadzeniu innych zawodników w budżecie zostanie jeszcze trochę grosza.

Komentowany temat: Jesus strzela i asystuje! Arsenal vs. Everton 2:0 19.07.2022, 12:49

@Marcinafc93 napisał: "Według Ornsteina najpierw musimy pozbyć się kilku nie potrzebnych piłkarzy, aby Tielemans mógł przyjść, nadal jest transferowym priorytetem."
Skoro ktoś musi odejść, żeby on mógł przyjść, to co to jest za priorytet?

Komentowany temat: Jesus strzela i asystuje! Arsenal vs. Everton 2:0 19.07.2022, 12:26

@pLYTEK napisał: "Xhaka ława
Vieira, ESR nie ta pozycja
Lokonga nie ten poziom
Zinchenka bedzie w 20 meczach zastepowal kontuzjowanego Tierneya

Mysle, ze jak najbardziej znajdzie sie miejsce dla Tielemansa i ŚP to powinien byc nasz priorytet"

Najwyraźniej Arteta ma inne zdanie na ten temat, bo sądzę, że gdyby Tielemans był naszym priorytetem, to już dawno by do nas dołączył. Tylko wypadniecie ze składu Parteya może w mojej ocenie coś tu zmienić.

Komentowany temat: Jesus strzela i asystuje! Arsenal vs. Everton 2:0 19.07.2022, 12:11

@WindKai napisał: "Nie do końca się zgodzę, oczywiście sezon to wszystko zweryfikuje, ale moim zdaniem Mikel chce i potrzebuje jeszcze jednego pomocnika, ale najpierw musimy pozbyć się Torreiry i Maitlanda.

Vieira w moim odczuciu to bardziej zmiennik Odegaarda, a nie zastępstwo za Xhake, jasne, zarówno Martin jak i Fabio mogą zagrać razem natomiast trzymam się tego, że Arteta chce mieć dwóch zawodników na każdą pozycje. Odegaard/Vieira, Partey/ElNeny i Xhaka/Transfer (Lokonge, Patino i Azeeza pomijam ze względu na to, że potrzebujemy kogoś na już, a w grze na kilku frontach na pewno młodzi dostaną swoje szanse).

ESR upatruję jako rywala Martinelliego na skrzydle (oczywiście charakterystyka obu piłkarzy jest zupełnie inna, natomiast wyjaśniałoby to nasz brak zainteresowania lewym skrzydłowym).

Zmiennik dla Saki również jest baaardzo ważny, ale tutaj raczej wszystko zależy od transferu Pepe ze względu na jego tygodniówkę.

Reasumując, spodziewam się jeszcze dwóch transferów w tym okienku 8 i skrzydłowego (o ile pozbędziemy się niechcianych piłkarzy). O prawym obrońcy możemy raczej zapomnieć, jest Tomiyasu i Cedric, a po powrocie Saliby może tam zagrać nawet i White."

Arteta to mądry facet i tak dobiera sobie zawodników, aby każdy z nich mógł obstawiać kilka pozycji. Jeżeli sprowadzasz kogoś do składu, to musisz mieć na niego pomysł i zapewnić mu rozsądną ilość minut, nie blokując przy tym rozwoju zawodników, których już posiadasz. Masz rację, prawy obrońca na pewno już nie przyjdzie, bo może tam grać nawet White, jak będzie potrzeba. Dodatkowy skrzydłowy to priorytet, aby nie zajechać Saki w tak młodym wieku. Pepe odejdzie, choćby na wypożyczenie. Natomiast mając Xhakę, Vieirę, ESR, Lokongę, a nawet Zinchenkę, naprawdę nie widzę miejsca dla Tielemansa, za którego po pierwsze trzeba zapłacić 25/30 mln, a poza tym płacić mu niemałą tygodniowkę. Strefa na bardzo dobra strategię budowania zespołu, a każdy ruch jest bardzo przemyślany, stąd moje wnioski. Gdyby Tielemans miał odgrywać znaczącą rolę, to jużby był na zgrupowaniu w USA. Oczywiście pożyjemy, zobaczymy. Coś się może zmienić, gdyby ewentualnie Partey miał wypaść na dłużej.

Komentowany temat: Jesus strzela i asystuje! Arsenal vs. Everton 2:0 19.07.2022, 11:50

@coooyg11 napisał: "przecież Vieira to bedzie grał albo na pozycji Odegaarda albo gdzieś na skrzydłach :)"
Odegaard jest kapitanem i w PL będzie grał wszystko od deski do deski, jak mu zdrowie pozwoli. Vieira to nie jest skrzydłowy, choć od biedy i tam go można wystawić, tylko 8/10 i tam będzie grał najczęściej. Odegaarda będzie zastępował raczej w Pucharze Ligi i LE.

Komentowany temat: Jesus strzela i asystuje! Arsenal vs. Everton 2:0 19.07.2022, 11:39

@coooyg11 napisał: "jeżeli mamy zrobić krok do przodu to potrzebujemy jeszcze jednego klasowego pomocnika. Nie oszukujmy się, Xhaka jest za słaby na pierwszy skład zespołu który chce walczyć w Premier League o coś więcej niż 5/6 miejsce."
Dlatego sprowadziliśmy Vieirę :) Teraz potrzebujemy zamiennika dla Saki.

Komentowany temat: Jesus strzela i asystuje! Arsenal vs. Everton 2:0 19.07.2022, 11:08

@Marzag napisał: "Nie takie za chwilę pewnie najszybciej za rok będzie brany na poważnie przez Artete. W tym sezonie może kilka meczów w pucharach myszki Miki zagra. Za młody jeszcze na regularna grę w premier league zwłaszcza że gdy grał w zeszłym sezonie to było widać tę młodość."
Oczywiście, że to pieśń przyszłości, ale jeżeli zakontraktujesz w środku pola nowych zawodników jak np. Tielemans, podczas gdy masz już Vieire, ESR, Lokongę, to musisz im zapewnić jakieś minuty i blokujesz miejsce młodym zawodnikom. Patino na pewno dostanie swoje szanse w Pucharze Ligi czy w LE. To podobno jeden z najważniejszych talentów ostatnich lat w naszej akademii, więc warto w niego zainwestować.

Komentowany temat: Jesus strzela i asystuje! Arsenal vs. Everton 2:0 19.07.2022, 10:59

@Marzag napisał: "W sumie to nie wiadomo gdzie będzie grał Zinchenko. Może właśnie dlatego nie uderzamy po Tielemansa. Może Zinchenko dostanie okazję do grania na środku pomocy a na LO będzie grał tylko gdy Tierney będzie kontuzjowany."
Moim zdaniem będzie grał odwróconego lewego obrońcę, bo to dokładnie ten sam profil zawodnika co Martinez, a o Argentyńczyku The Athletic pisało, że Arteta widzi to jako lewego obrońcę. Podejrzewam, że Arteta upatruje również w tym zawodniku potencjalny backup dla Parteya, stąd najpierw zainteresowanie Martinezem, który jest lepszy w zadaniach defensywnych. Zinchenko z drugiej strony rewelacyjnie rozgrywa piłkę. Coś za coś.

Komentowany temat: Jesus strzela i asystuje! Arsenal vs. Everton 2:0 19.07.2022, 10:40

@Marcinafc93 napisał: "Zinchenko to będzie grał więcej na lewej obronie, niż w pomocy patrząc na zdrowie Kierana"
Bez względu na zdrowie Tierneya, Zinchenko będzie grał więcej od niego, bo jest po prostu lepszym zawodnikiem. Zwłaszcza gdy będziemy grać przeciw głęboko ustawionej defensywie.

Komentowany temat: Jesus strzela i asystuje! Arsenal vs. Everton 2:0 19.07.2022, 10:34

@krzykus1990 napisał: "Czy Arsenal naprawdę potrzebuje skrzydłowego? Moim zdaniem raczej priorytetem jest kogoś na pozycję Xhaki!"
W ustawieniu 433, które będzie naszym podstawowym, na pozycji lewej 8 może grać Vieira, Xhaka, ESR, Lokonga, a nawet Zinchenko. Na pozycję Saki, oprócz Anglika nie ma nikogo (Pepe nie liczę, bo go z nami w przyszłym sezonie nie będzie). Dlatego szukamy skrzydłowego. Najlepszy byłby taki, który w razie potrzeby obskoczy też drugie skrzydło. Nowego środkowego pomocnika raczej w tym okienku nie zobaczymy, bo zwyczajnie nie ma takiej potrzeby, a dodatkowo do pierwszej drużyny dołączy za chwilę jeszcze Patino.

Komentowany temat: Hutchinson opuszcza Arsenal 17.07.2022, 14:37

@Arsenal96l napisał: "Gdyby tak faktycznie było to byśmy przedłużyli z nim umowę."
Podobno chciał dużych pieniędzy w nowym kontrakcie, których Arsenal nie chciał mu zapłacić. Chelsea zaoferowała tyle, ile chciał. Duży talent, ale jeżeli w Arsenalu się nie przebił, to w Chelsea szanse ma jeszcze mniejsze. Pan Kia Joorabchian chyba nie najlepiej mu doradził, ale prowizje na pewno skasował.

Komentowany temat: Oficjalnie: Trusty wypożyczony do Birmingham City 16.07.2022, 19:56

@GunnerKaspi napisał: "Zarabiają na nas pieniądze, my zyskujemy oczywiście dobrych graczy, a każdy kto jest trzeźwy wie, że o mistrza się nie bijemy. Win - Win."
Cierpliwości, już niedługo :)

Komentowany temat: Romano: Arsenal dogadany z City 16.07.2022, 19:53

@Be4Again napisał: "Fajny transfer, ale nie rozumiem trochę tych zachwytów. Jest to co najwyżej solidny zawodnik EPL. Zdrowego Tierneya nie posadzi na ławce, a w środku też raczej nie jest w stanie zaoferować więcej niż Xhaka… Fajny backup, ale na ten moment to nie jest zawodnik na pierwszy skład. Chyba, ze Arteta jest na tyle pewny swoich umiejętności i wywinduje go na wyższy poziom."
To jest zawodnik do pierwszego składu, bo zmienia się taktyka i Zinchenko będzie grał odwróconego lewego obrońcę schodzącego do środka. Częściej zobaczymy go rozgrywającego w środku pola, niż przy linii bocznej. Świetny techniczne, odporny na pressing z bardzo dobrym podaniem i wizją gry. Do tego ograny w Premier League pod Guardiolą i wchodzący właśnie w teoretycznie najlepszy okres swojej kariery. Za 30 mln funtów rewelacyjny biznes dla Arsenalu.

"There is a belief inside Arsenal board that Arteta didn't really want to sign Lisandro Martinez, sources close to the manager says he thinks the player is too short that he won't be able to see the process... #AFC"

@Ech0z napisał: "No dobra ale Ajax w lidze Holenderskiej a United w Angielskiej to nie to samo"
Dokładnie, Premier League go zweryfikuje. 4 dobre sezony w Ajaxie, ale wiadomo, że ten klub trochę odstaje od reszty w swojej lidze. Wcześniej Utrecht i rezerwy Bayernu Monachium. Dobre występy w Lidze Mistrzów wyniosły go na salony. To obiecujący trener, ale prawdziwe wyzwanie dopiero przed nim.

@Chlopek napisał: "Jeśli Paqueta to ich wybór to czuję 4-3-3 z rotacją (esr-ode/vieira/paqueta) i 1 defensywny partey/xhaka"
Xhaka nie nadaje się na pojedynczego DMa. Elneny znacznie lepiej tam pasuje, bo bardzo rozwinąła się u niego w zeszłym sezonie wizja gry i podania do przodu. Oczywiście to tylko opcja awaryjna. Szwajcar może grać w parze z drugim DM albo jako 8.

Osobiście bardzo lubię Kante. Skromny, pracowity, dobry człowiek (z tego co o nim mówią koledzy). W dodatku, jak podają media, okazuje się też mądrym facetem. Problem polega na tym, że nie bardzo wiem, na jakiej pozycji miałby grać w Arsenalu. To jest idealny zawodnik do pary z jakimś innym DMem, ale Arteta chce grać jednym DMem i dwiema 8/10, a do tego potrzebny jest na DM ktoś z bardzo dobrym rozegraniem, a to niestety nie jest najmocniejsza strona Kante. Na 8 też się nie nadaje z tego samego powodu. Świetny zawodnik, ale nie do naszego nowego systemu. Ten sam problem był z Bissoumą, dobry zawodnik, ale nie do naszego systemu.

@kamil47 napisał: "Ok, rzeczywiście 17 grudnia skończy 24 lata. Dalej to jednak młody zawodnik z pierwszym pełnym sezonem w PL. A tak dla przypomnienia wcześniej tułał się albo po wypożyczeniach albo siedział na ławie w Realu. Aczkolwiek tutaj też mogę się mylić.
Jak już coś od kogoś wymagać apropo ciężaru to może znajdą się starsi zawodnicy lub tacy co rozegrali z 100 spotkań w PL."

Odegaarda miał 22 lata gdy zaczynał u nas poprzedni sezon. Chyba nie jest dla nikogo zaskoczeniem, że co roku będzie miał o rok więcej na liczniku :) Do grudnia jeszcze trochę czasu.

@M4rcin napisał: "Wogole to na czy polega ta statystyka wykreowanych szans? Bo często jest to przytaczane przy odegaardzie a jakoś bardzo dużo takich podań nie widzialemw tamtym sezonie(było sporo ale nie powiedziałbym za był najlepszy). Ozil też był zawsze w rolce a wiadomo jak to wyglądało.

Jeśli poda komuś np 30metrze i ktoś odda strzał to już się zalicza czy jak?"

Wykreowane szanse to kombinacja kluczowych podań i asyst. Kluczowe podanie to finalne zagranie, po którym pada strzał na bramkę, ale nie bramka. Asysta wiadomo :)

@pLYTEK napisał: "Chimeryczny za bardzo, licze ze ustabilizuje forme na najwyzszym poziomie i bedzie bardziej regularny. Do tej pory za czesto 1 world class match, 1 dobry, a potem w 2 znikał."
Życzył bym sobie więcej takich "chimerycznych" zawodników w Arsenalu :) Nie łatwo jest z marszu dźwignąć rolę głównego kreatora w Premier League, zwłaszcza w takim klubie jak Arsenal, a on tego dokonał w wieku 22 lat. Powtórzę jeszcze raz, wykreował więcej szans niż jakikolwiek inny zawodnik w Premier League w poprzednim sezonie, za wyjątkiem Fernandesa. Dla 22 latka w jego pierwszym pełnym sezonie to jest nie lada wyczyn. U młodych zawodników wahania formy są nieuniknione i trudno mieć do nich o to pretensje, bo to jest część rozwoju każdego piłkarza. Z Saką jest podobnie. On też miał mecze w których znikł, na nawet Messi miał takie mecze, ale to jest normalne. Poprosu potrzeby jest w zespole ktoś, kto w takich meczach weźmie ciężar gry na siebie, a tego w Arsenalu w poprzednim sezonie brakowało.

@Paul77 napisał: "ale czasem znikał w ważnych momentach, trochę nie radził sobie pod presją. Brakuje mu zimniej krwi. Tu oczekiwał bym u Ode zmiany."
Moim zdaniem Odegaard cierpiał, podobnie jak Saka, na brak zmienników. To wciąż młody zawodnik w nowym zespole i nowej lidze. Z tego, co pamiętam, to zdarzało mu się grać z niewielkimi urazami po powrocie z reprezentacji, co też na pewno miało na niego wpływ. Nie da się całego sezonu położyć na barkach dwóch młodych zawodników, bo wahania formy są nie uniknione. Mając Vieirę w składzie Arteta będzie miał w przyszłym sezonie znacznie większe pole manewru, co w moim przekonaniu pozytywnie wpłynie też na Odegaarda. Niemniej poprzedni sezon trzeba zaliczyć jak bardzo udany w jego wykonaniu. Nie każdy, kto przychodzi do Premier League z marszu staje się drugim kreatorem w lidze.

@Paul77 napisał: "Piszecie o wzmocnieniach, a w tym sezonie więcej od Odegarda będę oczekiwał. To on powinien wziąść ciężar w ofensywie na swoje barki. Norweg powinien wejść na półkę wyżej."
Przecież on w swoim pierwszym pełnym sezonie wykreował więcej sytuacji swoim kolegom niż Salah i De Bruyne, zajmując drugie miejsce w lidze po tym względem. Gdybyśmy mieli pożądanego napastnika mógł być najlepszym asystentem w Premier League. Został też drugim najlepszym zawodnikiem Arsenalu w poprzednim sezonie. Ja od niego w pierwszym pełnym sezonie więcej nie wymagałem. Jak powtórzy taką formę, to z Jesusem w ataku liczby będzie miał znacznie lepsze.

@Michu napisał: "Też tak macie, że z tej ekipy 'do wylotu z klubu' dalibyście szanse Bellerinowi?"
Bellerin zarabia 110 tyś funtów tygodniowo, a to zdecydowanie za dużo jak na rezerwowego. Trzeba jak najszybciej uwolnić te środki i skasować jeszcze jakąś kwotę odstępnego. Poza tym Cedric w poprzednim sezonie grał przyzwoicie jak na zmiennika, więc dla Hiszpana po prostu nie ma miejsca w składzie.

@Gorrann napisał: "Jest gdzieś skrót ze spotkania?"
https://youtu.be/TYkQ4huot3Y

Komentowany temat: Oficjalnie: Gabriel Jesus Kanonierem! 08.07.2022, 13:41

@_Dennis_Bergkamp_ napisał: "jezeli to Tomasz P. to grubo, niestety

https://www.theguardian.com/football/2022/jul/08/premier-league-club-of-arrested-player-knew-of-rape-allegation-last-autumn?CMP=share_btn_tw"


Ta sprawa śmierdzi z daleka. Bardzo poważne oskarżenia, ale tak się zastanawiam. Skoro sprawa była poruszona rok temu i nie postawiono żadnych zarzutów (tak wnioskuję z zachowania klubu), to teraz przy okazji innego oskarżenia wrócono do poprzedniej sprawy? Przecież na pewno nie pojawiły się po roku nowe dowody, a nowe oskarżenie przecież nie może mieć wpływ na sprawę sprzed roku, dotyczącą innej osoby. Wszystko to jest bardzo dziwne.

Komentowany temat: Oficjalnie: Gabriel Jesus Kanonierem! 08.07.2022, 13:25

@Szopenfeldziarz napisał: "Zagrał w Premier League minimum 50 meczów i min 5000 minut. Kosztował minimum 50 milionów gbp. Nie strzelił w lidze ani jednego gola dla swojej drużyny, nie zaliczył ani jednej asysty. Strzelił jednego ligowego samobója. Nie jest bramkarzem.
Pytanie za 100 punktów- kto spełnia wszystkie powyższe warunki?"

Benjamin William White

@_Dennis_Bergkamp_ napisał: "ale tu nie chodzi o pozycje na boisku, tylko role jaka pelni zawodnik, to jest pojecia registy - rezysera"
Tobie się wydaje, że Busqets nie był reżyserem, bo Barcelona miła zupełnie inny styl gry niż włoskie zespoły w tamtym czasie. Pirlo grał często długim podaniem, a Busqets częściej operawal krótkim, ale to nie oznacza, że ten drugi nie był reżyserem. Mieli po prostu inne style gry, ale reżyserować można na różne sposoby. Tak czy inaczej to tylko semantyka.

@_Dennis_Bergkamp_ napisał: "no nie galopujmy, podobnie jakies 12 lat temu juz gral Wenger dokladnie tak potrafil ustawic Bacarego Sagne, ze ten ogarnial praktycznie cala prawa przestrzen, bo z reguly akurat na prawej stronie gralismy z klasycznym prawoskrzydlowym, inna sprawa ze tacy pilkarze jak Sagna z taka technika nie rodza sie na kamieniu na pozycji bocznego obroncy"
Oglądam Arsenal w akcji już od bardzo dawna, ale nigdy nie widziałem Sagny w roli rozgrywającego w środku pola. Odwróceni boczni obrońcy Guardioli to zupełnie inna bajka.

@_Dennis_Bergkamp_ napisał: "no niestety ale nie kazdy artykul mnie przekonuje, gra Busquetsa w prime a gra Pirlo czy tez wlasnie Alonso, to kompletnie byly inne bajki, regista to rezyser, rezyser gry w pilke nozna i jakos Busquets mnie tu nie przekonuje, skoro grali z nim razem Xavi i Iniesta"
W takim razie polecam ten artykuł: @_Dennis_Bergkamp_ napisał: "no niestety ale nie kazdy artykul mnie przekonuje, gra Busquetsa w prime a gra Pirlo czy tez wlasnie Alonso, to kompletnie byly inne bajki, regista to rezyser, rezyser gry w pilke nozna i jakos Busquets mnie tu nie przekonuje, skoro grali z nim razem Xavi i Iniesta"
Barcelona gdy jej trenerem był Guardiolia grała w ustawieniu 4-3-3 gdzie Busqets grał w środku najbardziej cofniętego pomocnika, a Xavi i Iniesta to były dwie 8/10. Na skrzydłach grał Villa i Messi a na 9 Eto. Masz prawo do własnego zdania. Każdy zawodnik jest inny. Inaczej grał Pirlo, inaczej Alonso, inaczej Busqets ale ich pozycja i rola w zespole była ta sama. Pojedyńczy cofnięty rozgrywający ustawiony tuż nad linią defensywną, czyli "regista". Który z nich był lepszym zawodnikiem w roli registy to już zupełnie inna dyskusja. Pozdrawiam.

@_Dennis_Bergkamp_ napisał: "ok, ale to dosyc naturalne i malo zaskakujace, po artykule bylem przekonany ze proponujesz gre LO podobnie do TAA z Live, a to jednak nie tak mialoby wygladac, btw nie bardzo wierze w transfer Martineza, zwyczajnie imho nie bedzie na tego typu gracza kasy"
To wcale nie jest takie naturalne i mało zaskakujące, bo gdy Guardiola zaczął używać odwróconych bocznych obrońców w Bayernie, wszyscy byli w szoku. Do jest pory bardzo niewiele zespołów gra w ten sposób bo generalnie boczni obrońcy są szkoleni i wybierani pod względem warunków fizycznych do innej roli na boisku, dlatego trudno znaleźć kogoś takiego jak Martinez czy Zinchenko, bo są to zawodnicy dość unikatowi. Wchodzimy w bardzo ciekawy okres dla Arsenalu i ku mojej uciesze smaczków taktycznych do opisywania będzie sporo.

@_Dennis_Bergkamp_ napisał: "z tymi przykladami to ja sie akurat w pelni zgadzam, ale niekoniecznie z Fernandinho i Busquetsem;)"
Busquets jest idealnym przykładem nowoczesnego registy.

Cytat z innego artykułu:
"Busquets is another typical regista. Such praise is immense seeing as Guardiola was arguably the pioneer of the regista role and was a vital cog in the Barcelona machine that was the “Dream Team” that won the Blaugrana’s first European Cup in 1992. However, classic registi like Sergio Busquets, Andrea Pirlo and Xabi Alonso all have a shared flaw: they are vulnerable to pressure from opposition".

Polecam cały artykuł:
https://trequartistry.wordpress.com/2017/01/03/the-evolution-of-the-regista/

@_Dennis_Bergkamp_ napisał: "ps. Fernandinho i Busquets nie byli nigdy prawdziwymi registami, ostatnim ktory wyznaczal standard takiego grania to Pirlo i o dziwo najlepiej to wychodzilo w reprezentacji co bylo wielka sztuka"
Akurat w tej kwestii mylisz się kolego. Być może kojarzysz słowo "regista" wyłącznie z Pirlo, bo to jest włoski termin, ale jest to po prostu kreatywny cofnięty rozgrywający, ustawiony samotnie tuż przed linią obrony, skąd dyktuje tempo gry całego zespołu. Idealnym przykładem będzie tu Jorginho w Napoli gdy prowadził je Sarri. Kolejne przykłady to Xavi w reprezentacji Hiszpanii za Argonesa, Carrick w ManU za Fergusona czy Alonso w Bayernie za Guardioli.

Polecam artykuł na ten temat w Coaches Voice:
https://www.coachesvoice.com/cv/what-is-a-regista-explained-jorginho-andrea-pirlo/

@_Dennis_Bergkamp_ napisał: "ja doskonale rozumiem, co chcesz powiedziec w artykule, tylko zwyczajnie sie z tym nie zgadzam;), czy to bedzie dwoch DM, czy tez dwie 8 czy zwal jak zwal, jezeli chcesz przesunac LO do srodka w trakcie rozegrania musi ktos zabezpieczyc jego pozycje,"
Pisałem o tym w poprzednim artykule, ale na potrzeby tej dyskusji wytłumaczę jeszcze raz. Oczywiście, że ktoś musi cały czas zabezpieczać lewą flankę i taka właśnie była do niedawna rola Xhaki, który schodził do lewej strony, podczas gdy Tierney ruszał do przodu i był ustawiony bardziej jako skrzydłowy. Szwajcar jednak nie przytulał się do linii bocznej, tylko operował w lewej półprzestrzeni centralnej strefy boiska, skąd mógł oprócz ubezpieczania lewej stony swobodnie rozgrywać piłkę. Uważam, że gdy do zespołu dołączył lewy obrońca pokroju Martineza lub Zinchenki, to właśnie on będzie operował w lewej półprzestrzeni strefy środkowej boiska. Oznacza to, że lewa strona nadal będzie zabezpieczona, po prostu zrobi to inny zawodnik, lepiej do tego pasujący. Powód, dla którego teraz nie gramy w ten sposób jest taki, że w tym miejscu na boisku musi być ktoś, kto nie tylko umie bronić, ale też bardzo dobrze rozgrywa piłkę, a Tierney się do tego nie nadaje, stąd pomysł z Xhaką.
Oczywiście można te strefę zabezpieczyć w inny sposób i tak też graliśmy w poprzednim sezonie i o tym też pisałem w poprzednim artykule. Przesuwamy do lewej strony lewonożnyego środkowego obrońcę (Gabriela) do środka schodzi prawy środkowy obrońca (White), a prawą strefę ubezpiecza lewy obrońca (Tomiyasu). Nawiązując do Twojego przykładu, w ten sposób grał Liverpool w LM z Realem Madryt, gdzie grającego wysoko TAA ubezpieczał Konate, a Hednerson grał znacznie wyżej.

@_Dennis_Bergkamp_: Spróbuję wytłumaczyć jaśniej. My nie gramy już na dwóch DMów, a przynajmniej nie chcemy tak grać. Ze zdrowym Parteyem w składzie gramy 4-3-3 z jednym DM w roli registy tak, jak robiła to Barcelona za czasów Guardioli z Busquetsem, czy ManCity z Fernandinho. Zejście bocznych obrońców do środka, ma uwolnić dwie 8, aby mogły grać wyżej, bardziej jak dwie 10. Tak często robił Guardiola w City, zwłaszcza gdy grał na lewej 8/10 David Silva. Mam głęboką nadzieję, że Vieira będzie kimś takim dla nas, choć oczywiście droga do tego jeszcze daleka, ale potencjał niewątpliwie jest. Odsyłam do poprzedniego artykułu, gdzie trochę więcej o tym pisałem. Co do skrzydłowych, to w takim ustawieniu oni mają grać bardzo szeroko, aby rozciągać obronę rywali i robić miejsce dla 8/10, a do środka ścinają w końcowej fazie akcji, jak na schemacie przedstawionym w artykule. Pozdrawiam.

@_Dennis_Bergkamp_: Pewnie nie zaczniemy w ten sposób sezonu, bo nowi zawodnicy muszą się wdrożyć, a zmiany będą wprowadzane stopniowo. Natomiast uważam, że do takiego ustawienia będziemy dążyć w dalszej części sezonu. Oczywiście taktyka może się zmienić w zależności od przeciwnikia. Wymianie mogą też ulec poszczególni zawodnicy. W miejsce Vieiry może wejść ESR, Lokonga czy Xhaka. W niektórych spotkaniach zobaczymy dwie 8, a w niektórych dwie 10. Wszystko zależy od rodzaju przeciwnika i od tego, jak głęboko ustawiona będzie jego linia obrony.

Komentowany temat: Oficjalnie: Fabio Vieira piłkarzem Arsenalu! 25.06.2022, 16:47

Rory Jennings to Brytyjski aktor, a prywatnie fan Chelsea, który na swoim kanale YouTube nagrał dzisiaj film na temat tego, że Chelsea MUSI ubiec Arsenal w pozyskaniu Jesusa. Normalnie opinie tego typu ludzi kompletnie mnie nie interesują, jednak przypadkiem natrafiłem na to na TT i muszę powiedzieć, że człowiek mówi naprawdę z sensem. Poza tym bardzo ciekawa jest perspektywya fana The Blues na całą tę sytuację z Gabrielem. Polecam, dla tych co znają angielski oczywiście.
https://youtu.be/-fTMtexfrE4

Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady