Komentarze użytkownika artur759

Znaleziono 1596 komentarzy użytkownika artur759.
Pokazuję stronę 13 z 40 (komentarze od 481 do 520):

Komentowany temat: Cristhian Mosquera dołącza do Kanonierów! 25.07.2025, 10:17

@patryksz napisał: "Ode na ławce? No co Ty, many"
Tak, myślę, że będą takie mecze.

Nie twierdzę, że to będzie domyślna formacja, ale czasami można byłoby tak zagrać - nawet niekoniecznie od początku.

Zaczyna np. Gabi + Ode - potem wchodzi Eze i Havertz i mamy zmiannę stylu o 180 stopni

Komentowany temat: Cristhian Mosquera dołącza do Kanonierów! 25.07.2025, 10:15

Pomoc: Rice Zubi - Saka Ode Eze to byłby prawdziwy TOP:
- bardzo kreatywna
- dobra w rozegraniu
- zawodnicy umiejący strzelić na bramkę
- niezła fizycznie

Może trochę wolna, ale z szybkim napastnikiem byłoby git.

Komentowany temat: Cristhian Mosquera dołącza do Kanonierów! 25.07.2025, 10:13

Myśle, że Havertz dalej będzie bardzp ważny, ale nie myślę też, że Arteta będzie w tym sezonie bardziej skory posadzić swoich ulubieńców na ławce.

Pewnie czasami Havertz zagra za napastnikiem, czasami na napastniku.

Jeśli przyjdzie Eze to nawet formacja na dwóch napastników jest możliwa:
Zubi Rice - Eze Saka - Havertz Gyokeres

Komentowany temat: Cristhian Mosquera dołącza do Kanonierów! 25.07.2025, 09:14

@Mastec30 napisał: "Tylko np poprzedni sezon zrobił 16 g/a"

Tak, tak - dlatego napisałem, że jest zdecydowanie najmniej sprawdzony i nie pokazał w ogóle regularności co jest mega ważne.

Jednak wtedy te jego liczby były kosmiczne, więc ten sufit ma jednak chyba najwyżej z wszystkich.

Komentowany temat: Cristhian Mosquera dołącza do Kanonierów! 25.07.2025, 09:12

Ja też jestem zdecydowanie za tym, żeby na LS spróbować z Eze, dlatego martwi mnie trochę takie info - z bardzo wiarygodnego źródła - że idziemy po LS zamiast Eze w pierwszej kolejności.

W tym sezonie sytuacja z LS jest najgorsza odkąd pamiętam w sumie - przeważnie to z lewonożnymi skrzydłowymi był problem, a w tym sezonie jest akurat na odwrót XD

Komentowany temat: Cristhian Mosquera dołącza do Kanonierów! 25.07.2025, 08:54

@bizooon: Napisałem w kontekście tego co podał chłop z The Athletic - najlepsze źródło w Angli

Komentowany temat: Cristhian Mosquera dołącza do Kanonierów! 25.07.2025, 08:52

Tak sprawdziłem jeszcze dokładniej liczby Gordona z sezonu 23/24 - 2900 minut:
- 6 wygranych rzutów karnych (z których strzelał jednego)
- 10 goli bez karnych w tym 7 z 10 było strzelone przeciwko BIG6
(1xLFC,1xCity, 1xAFC, 2xManU, 1xSpurs, 1xChelsea)
- 15 asyst

Bezpośrednio był więc zaangażowany w 31 bramek w jedynm sezonie PL - statystyki na poziomie Saki.

Ale ma 24 lata i tylko jeden taki wybryk.

Komentowany temat: Cristhian Mosquera dołącza do Kanonierów! 25.07.2025, 08:41

@Placio napisał: "Dan Sheldon (The Athletic): Po pozyskaniu Gyokeresa Arsenal celuje teraz w transfer lewoskrzydłowego. Ten transfer powinien wydarzyć się bez względu na odejścia. Eberechi Eze nie jest przymierzany na tę pozycję, a jego przenosiny na Emirates właśnie mogą być zależne od potencjalnych sprzedaży.
To jest dobra wiadomość, sell Martinelli"


hmm

Przejrzałem na transfermakt lewo skrzydłowych i z (względnie) dostępnych opcji jest tylko:
- Rodrygo
- Leao
- Gordon
- Malick Fofana
- Mitoma
- Garnacho XDDD

Najgłośniejsze nazwisko - Rodygo, najbardziej regularny - Leao, natomiast sufit najwyżej ma chyba Gordon - 10g z gry i 15 asyst w 2600 min w PL to staty na poziomie Saki (coś kojarzę, że on jeszcze kilka karnych wywalczył), tylko on ma z kolei w porównaniu do reszty zerową regularność - bo to był jeden sezon w karierze, a reszta w tym ostatni była mocno średnia.

Która opcja według Was najlepsza? Mi do końca szczerze się żadna nie podba XD

@SoulStorm napisał: "Liverpool jest faworytem do ściągnięcia Alexandra Isaka. Transfer Hugo Ekitike nie zmienia planów The Reds.

@FabrizioRomano"



Jak dopniemy Eze to mamy szeroki i silny skład. Według mnie nie ma co patrzeć się na LFC, tylko na siebie.

W bezpośrednich starciach każdy może wygrać. Zresztą w ostatnich 20 meczach z BIG6 w lidze mamy bilans 11-9-0. Wygra drużyna, która będzie bardziej regularna z średniakami i tyle.

Uczciwie trzeba przyznać, że LFC było oszczędne w ostatnich latach i dobrze sprzedawało więc jak najbardziej należy im się takie okienko. My wydawaliśmy więcej i przede wszystkim mniej sprzedawaliśmy.

Jeśli na okienko mamy około 200 mln funtów to w naszym przypadku rozsądniejsze jest to co zrobiliśmy niż wydanie 60-70% tej kwoty jedynie na Isaka.

@artur759: *ucieło mi XD

No Gyokeres lubi sobie skrzydełkiem polecieć, a Isak też raczej jest typem, który na skrzydło może zejść.

Taka lewa strona z wymieniającymi się pozycjami Gyokeresem i Isakiem to na pewno byłoby coś ciekawego i w sumie nie aż tak głupiego.

Na pewno lewa strona byłaby niezbalansowana względem prawej, ale już w sumie tak jest z drugiej strony.

Science fiction oczywiście, ale no w sumie to nie byłoby aż tak głupie.

W sumie jakby się już tak rozmarzyć to ciekawie byłoby gdybyśmy zamiast LS kupili Isaka XD

Gyokeres Isak Saka

@pestjusz napisał: "Rice, Zubimendi, Odegaard > Enzo, Palmer, Caicedo"

Na Zubiego bardzo liczę, ale zobaczymy jak poradzi sobie w lidze.

Poza tym to potencjał myślę, że jest podobny. O tym które trio jest lepsze decyduje raczej kto w danym momencie będzie miał lepszą formę.

@Artetaballer napisał: "Chelsea po sprowadzeniu Simonsa i Hato realnie mogą się liczyć nawet w walce o mistrzostwo. Tam do pełni szczęścia brakuje im tylko topowego ŚO, PO i GK."

Hato top transfer, ale bez przesady.

Dalej beda miec TOP pomoc i resztę średnią.

Obrona nawet ciekawa, ale młoda i z łamilwym Reece Jamesem.

Atak to cała armia wynalazków.
- Delap ciekawy, ale jaki to pewniak
- Gittens, który zrobił w BL liczby jak wyszydzany tutaj Gabi robi w PL
- Neto mający gorsze staty niż niechciany tutaj Madueke (nie mówiąc o zdrowiu)
- Pedro, który strzelił w ostatnim sezonie 5 bramek z gry
- niestabilny Jackson
- wypychani z klubu Nkunku, Sterling i Felix
- jakiś talent z Brazyli, który w tym sezonie brazylijskiej ligi nie strzelił nawet bramki
- Mudryk zawieszonu za doping

Uważam szczerze, że na obecną chwilę Madueke był najciekawszym zawodnikiem z wszystkich, którzy byli i którzy doszli w tym oknie.

Simons mnie też nie grzeje, bo będę w szoku jeżeli 58kg zawodnik zrobi w tak fizycznej lidze jak PL choć połowę stat z BL.

Ale pomoc mają topową - nawet nw szczerze czy nie najlepszą na całych wyspach, bo Caicedo, Enzo i Palmer - wszyscy TOP, a i raczej dobrze się balansują.

@vitold napisał: "Czyli co, pozostawienie GM jak transfer, bo przecież 99% skrzydłowych który tu są wymieniani nie są orłami w defie i nie wywiązaliby sie suemiennie jak GM"

Wiesz co, tylko właśnie te alternatywy dla Gabiego wcale nie dają znacznie lepszych liczb niestety.

Gabi: 2300 min: 8g+4a => g/a co 190min
Semento : 3200 min: 11+6a -> g/a co 188 min
Gordon: 2450min: 6g+6a -> g/a co 204 min
Mitoma: 2600 min: 10g+4a -> g/a co 185 min

Rodrygo: 1940 min: 6g+6a -> g/a co 167 min (tylko jednak la liga to nie PL)
Leao: 2330 min: 8g + 10a -> g/a co 130 min (tylko znowu Serie A to nie PL)

Chyba wszystkie możliwe opcje na LS obecnie. Pod względem statystyk od Martinelliego odbiega znacząco jedynie Leao - tylko jak na seria A to ten wynik aż tak szału nie robi. Wczoraj też było widać, że daleko mu do gracza idealnego i gamechangera.

Pozostali mają w ofensywie podobne statystyki. Nikt nie jest też znacząco młodszy od Gabiego - rocznikowo to w sumie jest nawet obok Rodrygo i Gordona najmłodszy.

W defensywie raczej z pewnością Gabiu daje najwięcej, w ofensywie podobnie jak wszyscy oprócz Leao, a w porównaniu do tych z PL to praktycznie identycznie.

Sprzedać Gabiego na siłę za bezcen, żeby kupić któregoś z powyższych za na pewno spory hajs to według mnie głupota.

Uzupełnić LS Eze i poczekać na lepsze czasy w przyszłych okienkach.

@kamo99111: Dokładnie, liczby Gabiego są średnie, ale dalej są na poziomie Semenyo, Gordona czy Mitomy.

Topowych graczy nie ma na rynku, a wymiennienie na któregoś z powyższych dużym upgradem raczej nie będzie (przynajmnie zdroworozsądkowo, bo wszystko może się zdarzyć).Liczby robią podobne obecnie, sufit w sezonie 22/23 Martinelli pokazał, że ma chyba najwyżej z nich, obok Gordona jest najmłodszy i daje bardzo dużo w defie, co przy naszej LO jest naprawdę bardzo pomocne.

Kupić Eze, który da nam więcej możliwości pod względem kreatywności w pomocy i będzie opcją na skrzydło. Na najtrudniejsze spotkania dla Gabiego z niskimi liniami obrony - Eze wydaje się idealną opcją.

@Mastec30 napisał: "Jak w poprzednim sezonie będąc względnie podstawowym graczem robi liczy 8+4"

Martinelli zagrał w tamtym sezonie 2300 min i miał 8g+4a => g lub a/191 min
Semenyo: 3200 min: 11g+6a -> 188 min

W przeliczeniu na czas gry, Gabi zrobił liczby prawie 1:1 jak Semenyo, który jest wyceniony na 75 baniek i niektórzy uważają, że byłby to niesamowity upgrade względem Brazylijczyka. A Ghańczyk jest starszym piłkarzem i do tego zdecydowanie mniej doświadczonym.

Bayern od początku okna szuka LS i ciągle nie może znaleźć - nawet interesuje się naszymi graczami.

Docelowo genialnie byłoby mieć na LS gracza pokroju Sona kilka lat temu, ale no na rynku niestety nikogo nie ma. Trzeba pokombinować i poczekać do następnego okienka, bo może ktoś się objawi, albo np. PSG będzie skłonne sprzedać Barcole itd.

@Mastec30 napisał: "i. A GM za rok kolejny rok takiej padaki znowu zejdzie z ceny a też wejdzie w ostatni rok kontraktu. Ani to sportowo nie ma sensu ani ekonomicznie"

Martinelli za rok będzie miał 1+1, bo klub ma opcje przedłużenia. Sytuacja jak z Ricem i Mbuemo - raczej cena frastycznie tam nie spadła przez kontrakt i tu będzie pewnie podobnie.

Sprzedać teraz Martinelligo w przypadku, jeśli do klubu nie wpadnie oferta 65+ to głupota, bo nie ma na rynku skrzydłowego zbiegającego do boku znacznie lepszego niż Martinelli.

Gabi ma 24 lat. Jest reprezentantem Brazyli. W karierze strzelał już w dużych meczach. Potrafi grać na obu skrzydłach. W lidze statytyki na LN ma wbrew pozorom porównując do graczy jak Semenyo, Gordon czy Mitoma albo podobne albo lepsze.

Jeśli Bou wycenia starszego, ale znacznie mniej doświadczonego Semenyo, który zrobił praktycznie takie same staty jak Gabi w przeliczeniu na 90min na 75 mln funtów, to sprzedaż Martinelliego za 40 baniek byłoby kompromitacją...

Trzeba się pogodzić z rzeczywistością - na rynku nie ma topowego klasycznego LS. Nie ma co się obrażać na świat, tylko szukać rozwiązania - według mnie kupno Eze, który może zagrać bliżej lewej strony jest najlepszą odpowiedzią. Nie jest to typowy skrzydłowy, ale nikt nie ma watpliwości chyba, że jest to jeden z topowych ofensywnych pomocników ligi lubiący schodzić do boku.

O sprzedaży Gabiego można pomyśleć za rok, jeśli na rynku pojawi się jakaś sesnowna opcja.

Sprzedać, żeby sprzedać i kupić, żeby kupić jest bez sensu.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 23.07.2025, 10:39

@Mastec30 napisał: "Teoretycznie oczywiście że by mógł ale Arteta jest betonem. Zobaczymy jak będzie wyglądała kwestia rotacji bo coś tam przebąkuje że zmieni sustem z tych Tier 1 a inny ale to nadal Arteta i w przeszłości wciskał nam różne bajki"

Zobaczymy, to też dalej młody trener i też się rozwija.

Co by nie mówić to Trossard, który domyślnie jest raczej rezerwowym, zagrał w 38/38 meczach w poprzednim sezonie. Gdy Arteta ma kogoś jakościowego na ławce to go raczej wpuszcza - jednak brakowało nam takich graczy.

Wiadomo czasem, aż prosiło się o danie więcej szans Nwanieriemu, ale to też był w zasadzie jego pierwszy sezon w karierze - może coś na treningach robił źle - na przykład nie potrafił się dostosować do taktyki. Oczywiście spekuluje, ale według mnie przykład Trossarda pokazuje trochę, że Arteta gdy ma kogoś wartościowego na ławie to go wpuszcza.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 23.07.2025, 10:34

@Mastec30 napisał: "No też niekoniecznie bo cieżko i uwierzyć że Eze i Ode/Nwaneri grali w tym samym momencie bo za dużo ofensywy będzie. Arteta ma też fioła na punkcie kontroli więc myślę że wyglądałoby to tak. Jakby Eze był na boisku na lewej 8 to na prawej 8 zagrałby Havertz/Merino (też lewonożni) i z tyłu Rice."

Bardziej chodziło mi o to, że jak Ode będzie niedostępny od początku to prędzej widze wyjście:

ŚPD: Zubi, PŚP: Rice, LŚP: Eze niż Eze wchodzący 1:1 na PŚP za Ode. Rice tez jest prawonożny, ale jednak to taki typ zawodnika, że według mnie będzie to mniej istotne niż w przypadku Eze - od którego w ofensywie będzie oczekiwać się jednak więcej.


Co do ustawienia. LŚP: Eze i PŚP: Ode to również wątpie, że bedziemy tak zaczynać, ale myślę, że w przypadku gdyby była 60 minuta i rywal zamurował dostęp do bramki, nie próbując nawet atakować, to jest to bardzo realna opcja. Rice to Rice i jest w stanie odpowiednio pokryć tyłu razem z Gabrielem i Salibą w meczach z słabszymi drużynami.

Dla mnie właśnie kluczowe będzie nabycie zdolności przełamywania średniaków ustawiających autobus w końcówkach.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 23.07.2025, 10:06

@artur759 napisał: "LS: Gabi/Eze
PS: Saka/Madueke
ŚPO: Ode/Nwanieri"


A jeśli nawet się mylę i Eze będzie bezpośrednim zmiennikiem Ode, to wtedy Madueke musi być planowany do LS, bo zostalibyśmy na tamtej stronie jedynie z Gabim.

* Zakładam, że Eze IN = Trssard OUT i nie kupujemy LS, bo iny scenariusz wydajem mi się trochę abstrakcyjny.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 23.07.2025, 10:01

@Mastec30 napisał: "Jakby miał przyjść jeszcze Eze to Ethan będzie miał ciężki okres"

Ja myślę, że jeśli przyjdzie Eze to bezpośrednio za Trossarda.

LS: Gabi/Eze
PS: Saka/Madueke
ŚPO: Ode/Nwanieri

Wiadomo, że jeśli Ode zostanie kontuzjowany to bardziej prawdopodobne jest, że to Eze będzie jego zastępstwem na dłuższy czas/całe mecze, ale na zmiany w trakcie meczów Nwanieri pewnie będzie mógł liczyć.

Nie zapominajmu, że Eze jest prawonożny, a Ode lewonożny, podobnie jak Nwanieri - a Arteta ma fioła na tym punkcie XD Dlatego nasz wychowanek, pod względem zmian meczowych może być nawet bardziej naturalnym wyborem niż Eze - choć tutaj dużo oczywiście zależy od formy obu graczy.

Jeśli Eze przyjdzie to obstawiam, że:
- będzie opcją na LS
- będzie opcją na LŚP

Jeśli Ode dozna dłuższej kontuzji, to obstawiam, że zmiennumy delikatnie ustawienie i to Rice będzie grał po stronie Ode, a Eze wejdzie na LŚP.

Nwanieri będzie mógł rywalizować z Madueke o rolę zmiennika Saki, w trakcie meczów być zmiennikiem Ode i grać w pucharach w tym nawet w fazie grupowej LM, bo myślę, że na średniaki typu sturm graz czy nawet jakieś PSV można będzie wychodzić zarówno bez Saki i Ode (o ile nie będzie ciężko z punktami)

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 23.07.2025, 07:56

@Olczyck napisał: "Mnie rozwala gadanie że Gyokeresa PL zweryfikuje wielu mowi ze to bedzie flop a taki Wirtz to juz świetny transfer i dzięki niemu maja pewnego mistrza juz dwóch takich bylo co przyszli do Chelsea z Bayeru może jak by szwed kosztował 120 mln i był młodszy 2 lata to byłoby git"

Oczywiście, że obaj mogą niewypalić jak i obaj mogą stać się gwiazdami ligi.

LFC potrzebował jak tlenu kreatywnego pomocnika, a my poszerzenia opcji w ataku - obydwa kluby poszły po jedna z najlepszych o ile nie najlepsze dostępne nazwiska tego typu na runku.

Wirtz ma 22 lata i ogromny potencjał + już teraz jest super garczem, ale to też nie jest typ który zdominował ligę. Od 3 lat stabilnie kręci się w okolicach double-double w lidze, co jest super wynikiem, ale jednak nie wybitnym. Mkhitarian, Sancho czy Nkunku robili w Niemczech liczby do jakich Wirtz się nawert nigdy nie zbliżył. LFC też podejmuje tutaj ryzyko.

Ogólnie to mam wrażenie, że praktycznie każdy transfer do PL jest ryzykowny - nawet CR7, który znał wcześniej ligę, po powrocie do ManU miał problemy się przestawić.

Nie mniej jednak wzmacniać się trzeba, a zarówno Wirtz jak i Gyokeres wydają się być najlepszymi (lub prawie) opcjami dostępnymi na rynku.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 22.07.2025, 13:06

@damianARSENAL napisał: "Nadal nawet nie ma plotek łączących nas z zawodnikiem o profilu Odegaarda. Eberechi Eze to jednak inna pozycja, a jak Martin będzie zawodził to znowu nie będzie odpowiedniego smarowania dla jednostki napędowej."
A jakiego masz dostępnego gracza na rynku, który prezentuje odpowiedni poziom i bardziej przypomnina Ode niż Eze.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 22.07.2025, 10:32

@arsenallord napisał: "Z drugiej strony pospieszyłem się. Bo okienko powinno oceniać się w sumie po pierwszym sezonie. Bo jak Gyo strzeli 50 goli, Zubi okaże się najlepszym ŚPD ligi i wygramy tytuł to czemu nie dać wtedy 10/10? A jak okażą się niewypałami to czemu 2/10?"

Wiadomo, że to co napisałeś ma sens, ale w taki sposób byłoy zero zabawy.

Najlepszy przykład okienko 21/22:
- United: Sancho (jeden z najgłośniejszych młodych talentów w tamtym czasie), CR7 (który w poprzednim sezonie walnął prawi 30g w seria A) i Varane (wieloletni podstawowy śo Realu i repki Francji)

- Arsenal: Ode (po średnim wypożyczeniu u nas), White (mało znany talent za 60 baniek), Ramasdale (drogi bramkarz z ligowego outsiedera, na pozycje na której był solidny Leno), Tomiyasu (mało komu znany, zawodnik z średniaka Serie A).

Na kwoty odstępnego wydaliśmy podobnie albo i więcej co oni (pensji i prowizji nie ma co porównywać oczywiście).

Oni na papierze mieli okienko 10/10 a my jedną wielką niewiadomą za spory hajs w trudnym momenie - z tego co kojarzę nastroje były raczej negatywne.

Jak się skończyło z po czasie to już każdy wie...

Ocenianie transferów to pewnego rodzaju zabawa i tyle - z perspektywy czasu może okazać się, że Madueke zrobi większą karierę niż Wirtz. Jakie jest tego pradopodobieństwo - pewnie małe, więc na ten moment transfer Wirtza obiektywnie ocenia się nieporówywalnie lepiej niż Madueke.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 22.07.2025, 09:37

Jeśli nie kupimy jeszcze kreatywnego pomocnika to okienko leci dla mnie mocno w dół.

Na ten moment mamy Ode i w zasadzie tyle. Jest jeszcze Nwanieri - mega talent - ale na razie aż tak kreatywnością nie zachwycił chyba, a bardziej drybilingiem i fajnymi strzałami. Na ten moment młody bardziej przpomina mi Saka niż Ode, ale zobaczymy w którą stronę to pójdzie.

Jestem przekonany, że nasz pierwszy skład w meczu 1:1 jest w stanie rywalizować z każdym, co pokazał poprzedni sezon. Jednak ciągle uważam, że mamy za mało graczy mogących dać coś ekstra z ławki.

W kontekście walki o mistrza, mniej boję się pojedynków bezpośrednich z BIG6 niż sytacji gdy będzie 0:0 z Evertonem w 60 min i nie będziemy mogli przebić ich zasieków.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 22:31

@M4rcin napisał: "Z ciekawości, skąd ta informacja ze waży 95kg?"

Oficjalna strona Sportingu podaje 94 kg i 189 cm

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 22:14

@Tomi7 napisał: "Przecież Haaland to też chuderlak, tylko bardzo wysoki..."
Bez przesady, koło 90 waży...

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 22:06

@vitold napisał: "zaraz pewien człowiek Ci napisze że isak waży ponad 70 i strzela hurtowo xd"
Isak jest 20 kg cięższy od Simonsa - nie ma co porównywać.

Nie twierdzę, że każdy musi mieć posturę Haalanda czy Rice, ale są pewne skrajności.

Gdyby Simons ważył około 70 to nie byłby to super, ale tutaj mówimy o 58kg.

Pewnie kilka fajnych bramek by zdobył, kilka razy genialnie przedryblował silniejszych obrońców - ale to będzie wychodzić tylko jak będzie w top formie. Gdy będzie mieć słabszy albo nawet normalny okres to te braki fizyczne będą bardzo widoczne.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 21:56

@darek250s napisał: "Mbuemo solidny transfer. Wydaje się dużo lepszy niż Madueke. Zobaczymy, czas pokaże jak będzie rzeczywiście."
A co tu w ogóle porównywać jak to transfery z zupełnie innej półki cenowej - z punktu widzenia PSR to dwa razy większy wydatek niż Madueke.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 21:53

Xavi Simons w BL, la lidze czy serie A będzie gwiazdą i świetnym graczem, ale wątpie czy da radę w PL.

Według oficjalnej strony RB Lipsk gościu ma 179 cm i waży 58 kg. To nie są średnie warunki fizyczne tylko skrajnie słabe - dokładnie tyle waży Fabio Vieira.

Martinelli przy podobny wzroście waży od niego 17kg więcej, a przecież nasz Brazylijczyk nie jest jakimś super pakerem. Drybling i technika to jedno, ale ciężko mi uwierzyć, że taki zawodnik wytrzyma fizycznie tę ligę.

Można mówić o tym, że dobrze potrafi trzymać się na nogach itd., ale też bez przesady - wszyscy widzą jak fizyczna i intensywna je liga angielska - żeby tutaj sobie poradzić trzeba mieć jakieś przygotowanie fizyczne...

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 18:00

@XandeR napisał: "Myślicie ze wartość Sesko spadnie czy wzrośnie do następnego okienka letniego?

Ja obstawiam po cichu, ze zaliczy sredni sezon i za rok RB chętnie przyjmie ofertę na 30 mln euro od jakiegoś Newcastle czy AV"


Ja obstawiam, ze zakręci się koło 20 goli w lidze, o ile dostanie karne.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 17:58

@Be4Again napisał: "Wystarczy spojrzeć gdzie był Eze w wieku Simosna żeby zrozumieć, że Holender ma zupełnie innej skali talent i zakres możliwości piłkarskich niż Anglik."

Tak, bo zawsz młody zawodnik rozwija się parktycznie liniowo i jeśli jest dobry w wieku 22 lat to w wieku 27 będzie wybitny - w fifie rzeczywiście tak działa.

Wystarczy spojrzeć, gdzie w wieku 22 lat był Mount i gdzie był Eze, a gdzie są Ci gracze obecnie...

Eze jest gwarancją jakości, Simons to wielka niewiadoma.

Cenowo myślę, że Holender będzie tańszy, ale i tak dołożyłby do Eze bez dwóch zdań.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 14:49

A z tą klauzulą Eze to w sumie nie wiadomo jak jest - Orstein nie podał nic w tej kwestii.

To, że jest płatna w ratach podał między innymi: @MiguelDelaney czy @JacobsBen i Alex Crook

To, że jest płatna w jednej racie podał jakiś Simon Phillips (z opisu: Chelsea FC - Fan - Writer - Podcast Host )

Nie znam tego gościa, a tamtych dzienikarzy trochę kojarze - wiadomo nie jest to TOP, ale chyba też nie największy ściek.

Może być tak albo tak - jednak nie ma co przyjmować z góry, ze te wiadomości od Philippsa to pewniak.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 14:25

@Mastec30 napisał: "z Eze coś mocno ucichło"

Z Mosquerą w pewnym momencie też ucichło na całkiem długo - jednak inna sytuacja, bo tam było już po pierwszej oficjalnej ofercie.

Zobaczymy, liczę, że jak dopniemy Gyokeresa to temat ruszy, ale może będzie trzba czekać na sprzedaże.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 13:17

@Dziadyga napisał: "Domyslam się,ale czasami trzeba "zaszalec",do grobu tego nie wezmie a jest potrzeba teraz."
A myślisz, że Amerykanina obchodzi od strony emocjonalne, że jakaś drużyna za oceny wygra coś w jakiegoś soccera?

Obchodzi, go to pewnie jedynie pod względem finansowym i ewentualnie ambicjonalnym.

Nie jesteśmy w końcu klubem z NFL, NBA czy jakiegoś NHL.

Komentowany temat: Arsenal monitoruje sytuację Simonsa 21.07.2025, 13:12

Ja jestem raczej na NIE.

Ciekawy zawodnik, ale jednocześnie wielka niewiadoma.

Ogromym zapytaniem są jego warunki fizyczne, bo oprócz Bernardo Silvy nie kojarzę, żeby zawodnik o jego posturze przebił się mocno w PL, a tym bardzie z Bundesligi.

Ma fajny strzał i super technikę, ale nie jest super szybki i ma mega wątpłą posturę. Według mnie istnieje spora szansa, że nie wytrzyma fizycznie tej ligi.

Jego liczy są spoko: 8+13 i 10+7, ale nie są niesamowite. Fajnie, że pokazał w sumie trzy sezony z rzędu regularność.

Marmoush w BL w 17 meczach miał 15g+10a (nieporównywalnie lepsze od Simonsa), a w City po przejściu w 16: 7g+2 - jednak liga jest znacznie bardziej wymagająca.

Eze jest oczywiście 5 lat starszy, ale pod względem sportowym nie ma praktycznie znaków zapytania - zachwyca i dostarcza już tutaj w PL od kilku sezonów z rzędu bardzo dobre liczby i strzela w ważnych meczach przeciwko ligowemu topowi.

Fizycznie też przepaść, bo Anglik przy podobnym wzroście waży 15 kg więcej.

Kierunek, czyli szukanie LS/ŚPO bardzo mi się podoba i na początku byłem fanem tego ruch, ale po zobaczeniu, że gość waży tyle co Vieira jestem na nie.

Druga sprawa, że nie bez powodu jest chyba więcej plotek o Eze w Bayernie niż o Simonsie - mimo, że u nich w lidze sprawdzony, tańszy i w 5 lat młodszy.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 10:46

@ozzy95:

Życzę nam wszystkim, żeby Gyokeres stał się bestią w PL jaką był w Portugali - i wydaje mi się, że może to być realne, nawet pomimo iż średnio pasuje do naszego stylu gry - jednak wydaje się, że mental i etykę pracy ma TOP, a u napastnika to mega ważne.

@ozzy95 napisał: "nikt trzeźwo myślący nie porównuje go z Isakiem, czy innymi topowymi napastnikami na podstawie 1/3 sezonu."

Przy Merino zgodzę, się, że próbka jest mała - więc nie porównuje go. Przy Niemcy mamy jednak już 32 mecze i 2700 minut - czyli nie więcej jeden sezon - nie wybieram sobie okresów, gdy grał lepiej, czy gdy gorzej - biorę pod uwagę wszystkie mecze, które zagrał u nas na 9 - nie wybieram lepszych czy gorszych - tylko wszystkie mecze, które zagrał u nas na napadzie.

@ozzy95 napisał: "Przyzwoite liczby"

Nie jego liczby u nas na napdzie nie są przyzwite tylko naprawdę świetne - porównując z najlepszymi graczami tego sezonu (bez karnych):
- Salah: 19g i 19a - ok. 3400 min
- Watkins: 14g + 8 a - ok. 2600 min
- Isak: 19g + 6a - ok. 2700 min
- Haaland: 19g +3a - ok. 2700 min
- Mbuemo: 15g i 8a - ok. 3400 min
- Diaz: 13g + 7a - ok. 2400 min
- Palmer: 11g + 9a - 3200 min

Havertz na napadzie zrobił u nas 15g i 11a w 2700 min w PL - mówienie, że jest to jedynie przyzwoity wynik, jest lekko niepoważne, biorąc pod uwagę statystki topku ligi - jedynie Salah jest tutaj wyraźnie lepszy.

I to też nie jest tak, że Havertz strzela jedynie nieistotne gole:
- zwycięski gol z Brentford w 89 minucie na 1:0
- zwycięski gol znowu z Brntford na 2:1 w 86 minucie
- zwycięski gol z Evertonem na 2:1 w 89 minucie.

@ozzy95 napisał: "o wiele bardziej błyskotliwym graczem, robi miejsce kolegom swoim dryblingiem, absorbuje uwagę obrońców. Wystarczy sobie przypomnieć jego asystę z Evertonem w sezonie 22/23."

Isak jest z pewnością bardziej efektownym zawodnikiem. Z pewnością robi świetną robotę w absorbowaniu uwagi obrońców. Niemiec jest pod tym względem nieporównywalnie gorszy, ale ma też przewagi nad Szwedem - jest lepszy w pressingu, bardziej pomaga w defie i bierze chyba jednak aktywniejszy udział w rozegraniu (choć Isak w tym też jest dobry).

Uważam mimo wszystko, że Szwed jest lepszym napastnikiem - przede wszystkim pokazał większą próbkę i co za tym idzie większą regularność, a to mega cenię.

@ozzy95 napisał: "jak cały czas robisz mu laurki, staje się powoli irytujące."

Tylko podałem statystyki - bo sporo osób zarzuca Niemcowi, że ma je słabę, a liczby twierdzą, że są porównywlne z absolutną topką ligi. Raczej większość osób się zgadza, że bez piłki Havertz jest bardzo pożytecznym zawodnikiem.

Dobre staty + dobra gra bez piłki = świetny napastnik.

Na Gyokeresa czekam, bo chcę, żeby była rywlizacja oraz dynamiczniejsza rywalizacja. Zyczę powodzenia Szwedowi i nawet chcę, żeby to on był naszą jedynką, ale nie będę umniejszać przez to Havertzowi.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 10:11

@artur759: *Saka oczywiście mnie znacznie mniej minut, ale co do pozostałych się zgadza.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 10:08

@vitold:

Podałem tylko liczby. Nie twierdzę, że Havertz zagrał kiedyś sezon pokroju ostatniego sezonu Isaka - zrobić takie staty w jednym sezonie to zupełnie coś innego niż zrobić w dwóch zlepionych.

32 mecze (2700+min) i 15g + 11

@vitold napisał: "a jak już tak odejmujesz karne i gloryfikujesz asysty"
Karny to nie gol - OK, ale u nas karne strzela Saka. Z tego względu bez sensu jest porównywać statystki kogoś kto strzela te karne z kimś kto nie strzela. Przecież to nie jest tak, że Kai podchodzi u nas do karnych i nie potrafi ich strzelić - po prostu kto inny je wykonuje. W karierze Havertz strzelił 20/21 karnych - gdyby je dostawał pewnie większość by trafiał.

Nie rozumiem też o co Ci chodzi z tą glorywikacją asyst - przecież to gdy napastnik potafio rozgrywać to ogromny plus. 11 asyst w 32 meczach to świetny wynik i warto to podkreślić.

Twarde fakty są takie, że Havertz na napadzie u nas wykręcał naprawdę świetne liczby:

32 mecze (ok. 2700min) - 15 goli i 11 ayst w lidze.

Jeśli zrobi taki w jednym sezonie to będzie to wynik topowy w lidze pod względem g+a z gry: w tym sezonie tylko Salah byłby lepszy. Palmer, Saka, Haaland, Isak, Watkins, Mbuemo - wszyscy mieli gorszy wynik g+a (bez karnych) w tym sezonie niż te 26 a każdy z nich grał albo podobną albo większą ilość minut niż te 2700.

Havertz musi pokazać, że jest w stanie zrobić to w jednym sezonie, ale te statystyki jasno pokazują, że ma potencjał liczbowo dorównać absolutnemu topwi ligi.

Komentowany temat: Oficjalnie: Noni Madueke Kanonierem! 21.07.2025, 09:15

Wydaje mi się, że w tym sezonie nie bedziemy mieć problemu z 9. Gyokeres jest swoego rodzaju nie wiadomą, ale potencjał na wypalenie jest spory. A do tego jest jeszcze Havertz - który również będzie walczył o podstawowy skład.

Sprawdziłem na transfermarkt i Niemiec zagrał u nas na pozycji nr 9 32 mecze - 2732 minut i zdobrył w nich 15 goli (z gry, bez karnych) i 11 asyst w PL. Statystyki bardzo przyzwite, a dokładając do tego jego prace w pressingu, walce o góre piłki czy pomoc w rozegraniu wychodzi świetny napastnik.

Dla porównania Isak z tego sezonu bez karnych: 19g i 6a w 2774 minuty, czyli praktycznie tyle ile Niemiec zagrał u nas na napadzie, a staty prawie identyczne - Havertz 4 gole mniej ale 5 asyst więcej.

Naprawdę niesamowita statystyka, bo pokazuje, że Niemiec na napadzie jest w stanie wykręcać liczby na poziomie Isaka z tego sezonu - jest oczywiście znacznie mniej efektowny, ale fakt jest taki, że twarde liczby ma podobne, a do gry bez piłki Niemca nie ma co się przyczepić (pracuje w defensywie i pressingu, daje siłe na boisk, wygrywa górne piłki, pomaga w rozegraniu).

Według mnie nie ma bata, że zarówno Gyokeres jak i Havertz nie wypalą równocześnie - tym bardziej, że to zawodnicy co do zasady z dobrym zdrowiem, więc te aspekty nie powinny zaburzać ich formy.

Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady