Cascarino: Arsenal powinien zwolnić Wengera

Cascarino: Arsenal powinien zwolnić Wengera 05.12.2012, 14:29, Mateusz Słaby 121 komentarzy

Były napastnik Chelsea, Tony Cascarino, polecił Arsenalowi zwolnienie menadżera - Arsene'a Wengera - zanim ten zrobi z siebie pośmiewisko. Cascarino obawia się, że klub pozostawał cierpliwy wobec Wengera wyłącznie "z sentymentu". Sądzi on, iż rządy Francuza zakończą się tak samo, jak te Briana Clougha w Nottingham Forest.

Arsenal znajduje się na 10 miejscu w tabeli Barclays Premier League i zakwalifikował się do fazy pucharowej Champions League, pomimo porażki 2-1 z Olympiakosem. Pisząc dla "Times" Cascarino stwierdził:

- Wielkie kluby zwalniają trenerów - a Arsenal jest wielkim klubem. Mają najlepszy stadion w lidze i piękną historię. Nie mogą oni jednak nazywać się wielkim klubem, jeżeli są gotowi trzymać się Wengera z sentymentu.

- Gdy na niego patrzę widzę człowieka, który wierzy w filozofię opartą na prostocie. On się nie zmieni. Był geniuszem - lecz ten geniusz miał swoje 5 minut. Futbol dogonił Wengera, a on pozostaje na stanowisku z powodu sentymentu.

- Martwię się, że może on skończyć jak Brian Clough - znakomity menadżer, który pod koniec swojej kariery był tylko cieniem tego, kim był wcześniej. U kresu swej pracy w Nottingham Forest stracił kontakt z rzeczywistością. Wengera może czekać podobna przyszłość - stania się pośmiewiskiem.

Arsene WengerTony Cascarino autor: Mateusz Słaby źrodło: dailymail.co.uk
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
mooseq komentarzy: 63205.12.2012, 16:06

Takie decyzje i rozmowy powinny zapadać po zakończeniu sezonu, teraz niczemu nie służy i póki co IN ARSENE WE TRUST !!

Ars3n komentarzy: 1235405.12.2012, 16:06

top4jaktrofeum
Chodzilo mi, ze w koncu ludzie zmienia zdanie. Swoje zdanie wyrazilem juz nizej.

top4jaktrofeum komentarzy: 9105.12.2012, 16:05

No bo schnor jak ma byc jakikolwiek gram w porownaniu do tego co bylo skoro co sezon wysprzedajemy filary druzyny a wenger buduje co sezon cos od nowa i tylko on wie co ale wiem jedno ze zanimi on to zbuduje bede mial domek na hawajach

schnor25 komentarzy: 1854605.12.2012, 16:03

Zgodzę się, przed dłuższą część tamtego sezonu jak i w tym sezonie gramy nędznie, jeśli mowa o stylu, a to wszystko przekłada się na zdobycz punktową. Nie wierzę, że Wenger nie jest w stanie wpoić jego filozofii w tych piłkarzy. Może Boss stoi w miejscu, może inni zrobili krok naprzód, ale ja w tym zespole nie widzę ani grama w porównaniu z drużyną sprzed kilku sezonów.

top4jaktrofeum komentarzy: 9105.12.2012, 16:03

Ars3n

tylko co sie zmieni skoro juz minelo prawie 8 lat i nic sie nie zmieniło. Juz nie wiadomo co by musiało sie stac zeby sie cos konkretnego zmienilo powtarzam konkretnego a nie ze po sezonie wenger zrozumie ze musi zmienic ustawienie albo kupi jednego klasowego grajka za duze pieniadze :|

Ars3n komentarzy: 1235405.12.2012, 16:01

Topek
Do nich nie przemowisz, ale to sie zmieni z czasem.

damian199656 komentarzy: 762605.12.2012, 15:59

Nie można się nie zgodzić z tą wypowiedzią

GregoryGJ komentarzy: 44305.12.2012, 15:58

schnor25
Jestes wariatem. Nie wierz w to ,ze kasa z fly emirates pojdzie na transfery. My zawsze mamy kase na transfery ze sprzedazy naszych zawodnikow :D

top4jaktrofeum komentarzy: 9105.12.2012, 15:58

dobrze gada wenger juz dawno sie wypalił ze swoja filozofią gry . On sie nigdy nie zmieni nie jest i nie ma prawdziwego nosa trenerskiego nie umie nic zmienic . ustawieniem to my gramy jednym od juz niepamietnych czasów. Ale zarzad jest zadowolony z ekonomisty na miejscu trenera bo kasa wciaz wpada w kapsy a w lidze jako tako sie prezentujemy dla nich oczywiscie. I tak bedzie do usranej smierci poki zarzad i wenger sie nie zmienią proste. A jesli ktos tak jak schnor25 woli patrzec na ladna gre przez 7 wengerowskich lat i nie doznac uczucia wygrania jakiegokolwiek trofeum nie mowiac juz o tych najwiekszych Pl czy Lm to pozdrawiam bardzo goraca bo nawet juz styl nasz nie jest i nie bedzie ladny. Jaki trener mowi ze miejsce co roku w top4 to jak trofeum no chore za takie cos juz powinien wyleciec zero motywacji zero ambicji na osiagniecie czegos wielkiego zenada straszna. A kibice tez powinni wkoncu otworzyc oczy i nie łazic na mecze skoro jest taki syf ale jak widac im to pasuje z wielkiego arsenalu stoczyc sie tak nisko i kto wie jeszcze jak nisko sie stoczymy

schnor25 komentarzy: 1854605.12.2012, 15:54

Umowy rzecz jasna z Fly Emirates :)

schnor25 komentarzy: 1854605.12.2012, 15:53

Może będziecie postrzegać mnie jako wariata, ale wolę taki Arsenal jak z lat 2006-2010 (brak osiągnięć, za to styl gry przyjemny dla oka, mimo takiej samej polityki potrafiliśmy rywalizować z każdym jak równy z równym), niż Arsenal z Mourinho na ławce (nic do niego nie mam, ale nie pasuje do Arsenalu, ot taki przykład), który będzie miał do dyspozycji na transfery 100 mln euro i któremu być może uda się zdobyć jakże upragnione mistrzostwo. Dalej można pielęgnować te tradycje, które wprowadził Wenger, lekko modyfikując politykę. Uważam, że teraz po podpisaniu nowej umowy transfery na poziomie 20-25 mln realnie powinny wchodzić w grę. Mając tak dobrze rozwiniętą siatkę scautów nie powinniśmy mieć problemów z dokonywaniem trafnych inwestycji w zawodników. Wydaje mi się, że od odejścia Dein`a transfery u Nas siadły, kto się z tym zgadza?

rey111 komentarzy: 2005.12.2012, 15:52

Ja jestem za przez niego przegrywamy przyszedł by taki Guardiola i może by było lepiej

Topek komentarzy: 13940 newsów: 12605.12.2012, 15:47

Kowalczyk11, odchodzą również dlatego, że nie wygrywamy. A w tym spory udział ma Wenger, więc po części sam to sobie zgotował. Nie ma kim zastąpić? wczoraj całkiem nieźle grał Meade, Eisfeld pokazuje spory potencjał. Skoro nie mamy klasowych graczy tak czy siak, to niech panicze pokroju Ramsey'a i Santosa spadają do rezerw (a najlepiej z klubu), a grać młodziakami. Kiedyś mieliśmy młodą drużynę i choć brakowało doświadczenia do wygrywania, to graliśmy ładnie. A teraz mamy średnio doświadczone miernoty, które zabiły i styl i potencjał na trofea.

GregoryGJ komentarzy: 44305.12.2012, 15:45

schnor25
No dokladnie jak nowy trener to na dlugi okres ,a nie wymieniac ich jak rekawiczki. Zreszta nowy trener nic nie zrobi z takim podejsciem zarzadu. Jak bysmy(marzenia) mieli za trenera Guardiole,Kloppa czy Mourinho i zarzad by im sprzedawal co chwile jakiegos grajka to sami by odeszli ,nie czekali by na zwolnienie z braku wynikow. :D

Rider komentarzy: 242205.12.2012, 15:45

mogę jedynie się zgodzić, że Wenger już nie ma pomysłu na rozwój gry ale jakbyśmy mieli innego trenera to by odszedł bo z takim zarządem nic nie zrobisz.

GregoryGJ komentarzy: 44305.12.2012, 15:42

brocha
Popatrz na sklad to bedziesz wiedzial dlaczego walczymy tylko o top 4 ,wszedzie brakuje klasowego grajka od obrony po atak :D

schnor25 komentarzy: 1854605.12.2012, 15:41

Poniekąd rację chłop ma, ale wszyscy się mądrzą, żeby zwolnić Wengera. Ja zadam pytanie, kogo w takim razie w miejsce Bossa zakontraktować? Nie chcę menago na 2-3 sezony, chcę osobę, która będzie w stanie zagwarantować nową jakość na następne minimum 5 lat. Są jacyś kandydaci? Dobrych trenerów jest cała masa, ale spełniających moje kryteria pewnie niewielu.

gunner_girl komentarzy: 45505.12.2012, 15:41

Jeśli już mielibyśmy zmienić trenera to na pewno nie w środku sezonu. Poza tym to dla mnie bez sensu, bo za postawę drużyny nie jest winny on sam, ale też piłkarze i inne osoby zajmujące się sprawami klubu.

QuaresmaMiz14 komentarzy: 274805.12.2012, 15:41

Sam nie wiem co o tym myśleć.Niby chcę,żeby został dzięki takim meczą jak z Chelsea (5-3) 5-2 z Tottami z Barceloną 2-1 ale na dłuższą metę są też takie mecze ze Swansea czy Man Utd (8-2) .. Chyba jednak czas,by Wenger powiedział KONIEC.Tylko wtedy kto za niego? Moyes?Klopp? nie mam pojęcia.

Kowalczyk11 komentarzy: 325305.12.2012, 15:40

Topek to wszystko jest prawda , tylko że ciężko jest zbudować drużynę jak co sezon odchodzą kluczowi zawodnicy tak jak teraz Song i Persie. O Fabregasie nasrim czy clichym już nawet nie wspominam. A jak ktoś sie nie angażuje to oczywiście powinien iść na ławe co najmniej , tylko że jak nie ma kim takiego typa zastapić to co tu zrobić ?

brocha komentarzy: 6005.12.2012, 15:36


GregoryGJ; tylko czemu jak idzie zwyzka formy to zostaje 10 kolejk do konca i jedyne o co walczymy do LM.... w tamtyms ezonie ledwie co wygralismy po 3 bledach obrony WBA ....

Topek komentarzy: 13940 newsów: 12605.12.2012, 15:35

Ale wyciągnięcie z zawodników 120% to też jest rola trenera. Jak ktoś olewa, to się go zrzuca do rezerw, a nie trzyma w pierwszym składzie.

Kowalczyk11 komentarzy: 325305.12.2012, 15:34

Ta drużyna z pewnością ma potencjał i ja też wierze w zwycięstwo. Czasami tylko brakuje tego żeby każdy zawodnik zagrał na swoim najwyższym poziomie i wtedy jestem przekonany że bylibyśmy blisko tych grajków z manchesteru. Wywiad z Wojtkiem po meczu ze Swansea oddaje całe sedno sprawy , zanim zaczniemy gadać o taktyce i błędach w ustawieniu musimy sie upewnić że każdy daje z siebie 120% , i z tym musze sie zgodzić. ; /

Topek komentarzy: 13940 newsów: 12605.12.2012, 15:32

co tydzień*

GregoryGJ komentarzy: 44305.12.2012, 15:32

Jak znow wbijemy do top4 ,a zarzadowi jest na reke miec Wengera bo nowy trener to nowe wymagania co do skladu czyli tak bolesne transfery do Arsenalu dla naszego zarzadu.

Moze to bedzie jakas nowa tradycja ,Chelsea swietnie zaczyna sezon by potem spadac ,a Arsenal bedzie dolowac by w drugiej czesci sezonu odbijac do gory :P

Topek komentarzy: 13940 newsów: 12605.12.2012, 15:31

Wiara jest, za tydzień jest cały stadion wypełniony, miliony ludzi siadają przed telewizory. My również i trzymamy kciuki za drużynę. Ale to nie znaczy, że będę milczał jak klub się ośmiesza, a kibicom pluje się w twarz.

wujaszenko komentarzy: 28005.12.2012, 15:30

Przepraszam, że tu pisze ale tu jest na razie najwięcej osób. Ludzi macie może jakąś strone gdzie są przyśpiewki kibiców?. Wiem, ze kiedyś na tej stronie jeden z użytkowników podawał takową. Z góry dzięki :)

Kowalczyk11 komentarzy: 325305.12.2012, 15:30

Nie wiem stary , być może nie mam racji nie mam zamiaru sie upierać przy swoim zdaniu , myśle że wszystkim zależy na tym żebyśmy w końcu wrócili do gry ale do tego potrzebne jest troche wiary , ze strony kibiców też...

Topek komentarzy: 13940 newsów: 12605.12.2012, 15:27

Aha, czyli 10 punktów straty zrobił 'cały team', a 3 miejsce wywalczył Wenger. Okej. Wenger w zeszłym sezonie zaliczył jedną z największych kompromitacji w historii startów PL.

juby931 komentarzy: 21005.12.2012, 15:26

Rozliczymy go na koniec sezonu. Teraz dajmy czas i czekajmy w cierpliwości. Wiadomo że już nie wróci ten sam Wenger który tchnął powiew świerzości w angielski futbol, wiadomo że nie będzie drugiego takiego jak Ferguson który od 20 lat trzyma Man Utd w światowej elicie, wiadomo że Milan nie będzie miał drugiego tak wspaniałego pokolenia jak pokolenie Maldinich, ale żyjmy rzeczywistością i dajmy czas zamiast oceniać po 15 kolejkach. A skoro już szukacie igły w stogu siana to zacznijcie od zarządu Gazidisa a przede wszystkim od Kroenke którego pierwszy raz od dwóch sezonów widziałem na posiedzeniu Arsenalu a skoro to wlasciciel to jest coś nie halo!

Kowalczyk11 komentarzy: 325305.12.2012, 15:25

Zarówno na sukces jak i na porażkę składa sie cały team ; ) Wenger zrobił trasfery o których napisałeś bo za tych 4 zawodników zapłacił tyle ile kasiarze z manchesteru płaca za jednego zawodnika i cała filozofia. Trzeba wziąc na klate to że dzisiejsza piłka rządzi kasa i jakoś z tym żyć

pauleta19 komentarzy: 41430 newsów: 105.12.2012, 15:24

Śmieszna jest krytyka jakichś maluczkich ludzi względem jednego z najlepszych trenerów świata. Wenger nadal ma światły umysł, co udowadnia na konferencjach prasowych czy w programach do jakich jest zapraszany jako ekspert.

Z resztą uważanie, że Arsenal może zwolnić Wengera świadczy, że facet jest całkowitym dyletantem. Jedyną osobą, która decyduje o tym, czy Wenger przestanie być trenerem Arsenalu jest on sam.

rayuuuu, Guardiola miał więcej wtop transferowych w 3 lata niż Wenger w 16. On nie stworzy zespołu za grosze jakie Wenger dostaje na transfery.

Arsenal23 komentarzy: 21312 newsów: 205.12.2012, 15:23

Gazidis to on wystawiał Ramseya, Topek nie kłóć się.

Topek komentarzy: 13940 newsów: 12605.12.2012, 15:22

Kowalczyk11, a kto zrobił te 10 punktów straty? krasnoludki?

Kowalczyk11 komentarzy: 325305.12.2012, 15:21

Najłatwiej siedzieć na dupie i krytykować Arsena , ludzie którzy w zależności od tego czy ostatni mecz był wygrany czy przegrany oceniają wszystko i wszystkich nie powinni zajmować głosu w rozmowie. Sezon temu jak mieliśmy 10pkt straty do Spurs to też było biadolenie , i kto w końcu był 3 ?

Topek komentarzy: 13940 newsów: 12605.12.2012, 15:20

Nie możemy kupować zawodników również dlatego, ze Wenger zapchał budżet miernotami, którzy biorą kosmiczne jak na nich tygodniówki. Squillaci, Santos, Park, Chamakh - to nie są wymysły zarządu.

Skład już mieliśmy na trofea. Był czas, kiedy w drużynie byli Nasri, Fabregas i Wilshere. Była to drużyna choćby na puchar ligi.

radzio_TRN komentarzy: 2715 newsów: 1305.12.2012, 15:17

"Wengera można rozliczać za sezon, a nie za 15 kolejek."

Niektórzy kolego rozliczają go nie od 15 kolejek, a od 5 lat.

"Z pieniędzmi jakimi dysponuje Arsene, Arsenal powinien być średniakiem ligowym, a jednak co sezon jesteśmy w czołówce. "

Ze składem jakim dysponował Arsenal na przestrzeni ostatnich lat, powinniśmy z zamkniętymi oczami zdobyć kilka trofeów, tymczasem nie było nas stać nawet na wygranie śmiesznego Pucharu Ligi. Obecny skład również spokojnie ma potencjał na 3-4 miejsce. 10 pozycja to jakaś marna farsa.

Wenger dostaje pieniądze i sprowadza za nie szrot któremu oferuje wysokie, pewne zarobki.

Z tym człowiekiem nic nowego już nas nie czeka. On całym sercem popiera politykę zarządu, co podkreśla w każdym wywiadzie. Jego obrońcy niczym zaślepione pieski doszukują się w słowach drugiego dna i lufy przystawionej do tyłu głowy przez Kroenke.

Jedynie zwolnienie Wengera może przynieść jakąś rewolucję i coś więcej niż walkę o trofeum w postaci udziału w LM.

wujaszenko komentarzy: 28005.12.2012, 15:17

berc1k

Tu nie o transfery chodzi tylko o sposób prowadzenia drużny. Nowy trener zaczął by rotować składem, zmienił by formacje (możliwe, że pod konkretnego zawodnika), wprowadzał by częściej młodych do gry i co najważniejsze... Jeżeli miałby autorytet wśród zawodników to żaden by nie odszedł od Arsenalu. Wydaje się proste tylko gdzie tu szukać takiego trenera

luku komentarzy: 37305.12.2012, 15:15

Wszystko okej , smutna bolesna prawda ;/ Kto za Arsene ? :(

Arsenal23 komentarzy: 21312 newsów: 205.12.2012, 15:14

Ja się zgadzam z Cascarino.

Ci, którzy mówią że to wina zarządu niech spojrzą na skład. JA sam mówiłbym tak gdyby grały same mierntowy a transferów było zero, ale skład wg. mnie jest bardzo dobry. Koscielny,Vermaelen,Sagna,Mertesacker,Gibbs,Szczęsny,Arteta,Cazorla,Wilshere,Walcott,Podolski

To są słabi zawodnicy ? No ale co tam to wina zarządu, WBA i EVE, S04 mają zbyt potężne budżety dla nas.

brocha komentarzy: 6005.12.2012, 15:14


Bozzetto; użytkownik komentarzy: 107 newsów: 0
05.12.2012; 15:06
Mamy się upodobnić do Chelsea , która zmienia trenerów jak rękawiczki. Ja trzymam z AW do końca (przynajmniej tego sezonu) i mam nadzieję, że pokazemy klasę w kilku meczach >>
w kilki meczach?... klase to my powinnismy pokazywac non stop ... a kilku meczach to powinno nam nie wychodzic....

Kubo komentarzy: 97805.12.2012, 15:11

Zgadzam sie z Topkiem. Nie wszystko można zrzucić na zarząd. To Wenger przygotowuje zespół do sezonu i nakreśla taktyke na mecze.

berc1k komentarzy: 465 newsów: 105.12.2012, 15:09

Wengera można rozliczać za sezon, a nie za 15 kolejek. Każdy kto chce teraz zwolnienia Arsene'a jest tak samo upośledzony piłkarsko jak Abramowicz.

Z pieniędzmi jakimi dysponuje Arsene, Arsenal powinien być średniakiem ligowym, a jednak co sezon jesteśmy w czołówce. Myślicie, że jak przyjdzie nowy trener to kupi klasowego zawodnika za 20mln i nagle zaczniemy wygrywać, bo zarząd nie daje pieniędzy TYLKO Wengerowi, ale każdemu innemu trenerowi da?

grzybek88 komentarzy: 69205.12.2012, 15:07

jak nie Wenger to na pewno ktoś kto w 100% podporządkuje się "panom" z zarządu... nie ma co liczyć na kogoś z pokroju mourinho (zaznaczam z pokroju), człowieka bezpośredniego, stanowczego i... "autonomicznego" o takim kimś można zapomnieć...

Bozzetto komentarzy: 10905.12.2012, 15:06

Mamy się upodobnić do Chelsea , która zmienia trenerów jak rękawiczki. Ja trzymam z AW do końca (przynajmniej tego sezonu) i mam nadzieję, że pokazemy klasę w kilku meczach

Arsenal_1886 komentarzy: 1952105.12.2012, 15:05

Ta zwolnić go w środku sezonu i kto za niego ?
Wenger będzie naszym trenerem do końca sezonu 2013/2014. On nie ma w zwyczajności zrywania umów. To zarząd jest problemem i połowa składu, która jest przeciętna.

Topek komentarzy: 13940 newsów: 12605.12.2012, 15:05

Cascarino to kretyn, ale ma rację w tym, że Wenger nie ma już pomysłów jak zbudować mocną drużynę. Zatrzymał się na pewnym etapie i w taki sam marazm popadł zespół. Zero świeżości, nowych rozwiązań taktycznych. Już Martinez z Wigan lepiej kombinuje. Na zarząd nie ma co wszystkiego zrzucać, Arsene popełnia od cholery błędów i liczba ta coraz bardziej rośnie.

brocha komentarzy: 6005.12.2012, 15:01

Ars3n; Zgadzam sie w 100% z tego co mamy obecnie to da sie wycisnac o wiele wiele wiecej a nie tylko remisy z AV czy porazki z norwicz i słonsi x|||

rayuuuu komentarzy: 313205.12.2012, 15:01

Jak mało który komentarz w tej sprawie, ten akurat jest bardzo trafny. Z drugiej strony - jak nie Wenger, to kto? Guardiola?

Ars3n komentarzy: 1235405.12.2012, 14:56

Jak wy go bronicie i te wasze tlumaczenia 'chlop z chelsea i wszystko jasne' Akurat on powiedzial cala prawde.

''- Gdy na niego patrzę widzę człowieka, który wierzy w filozofię opartą na prostocie. On się nie zmieni. Był
geniuszem - lecz ten geniusz miał swoje 5 minut. Futbol dogonił Wengera, a on pozostaje na stanowisku z
powodu sentymentu.''

100 procent prawdy i trzeba miec klapki na oczach, zeby jeszcze tego nie zobaczyc i w koncu sobie tego nie uswiadomic. W styczniu nie liczylbym nawet na transfery, bo Wenger sam chcial zlikwidowac to okienko.

Następny mecz
Ostatni mecz
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com