Nowe trofeum dla najlepszych futbolistów

Nowe trofeum dla najlepszych futbolistów 06.07.2010, 09:36, Wojciech Augustyniak 37 komentarzy

Mała ciekawostka dla fanów futbolu oraz niesamowicie istotna informacja dla zagorzałych fanów Cristiano Ronaldo i Leo Messiego. Otóż nagrody za konkretny sezon w wykonaniu danego piłkarza, mianowicie 'Złota Piłka' przyznawana przez France Football, a także FIFA World Player połączyły się w jedno arcyważne wyróżnienie - Złotą Piłkę FIFA [Ronaldo pewnie już zaciera ręce - przyp. red].

Nową nagrodę "bogowie futbolu" będą mogli zgarnąć już od przyszłego sezonu, aż przez najbliższe pięć lat, bo na tyle czasu podpisano porozumienie w tej sprawie.

Jako ciekawostkę można podać, że jury będą tworzyły 624 osoby związane z futbolem. 208 dziennikarzy z każdego kraju zrzeszonego w FIFA, a także 208 trenerów oraz kapitanów z krajów zrzeszonych w FIFA.

FIFAZłota Piłka autor: Wojciech Augustyniak źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
laskowski19051995 komentarzy: 494507.07.2010, 09:40

Fabregas ma szansę zdobyć tę nagrodę mam nadzieję że się postara w następnym sezonie :]

kamil_malin komentarzy: 933206.07.2010, 15:09

@ Radson

To na jakiej podstawie możesz oceniać występ Messiego skoro nie widziałeś jego najważniejszych meczów na Mistrzostwach? Właśnie wtedy miał wykazać swój geniusz, jak widać do miana wielkiego piłkarza wiele mu brakuje. Zresztą skończmy dyskusję, zobaczymy kto zgranie ten zaszczytny tytuł. :)

Powtórzę moje ulubione zdanie:
"Piłkarz dobry błyszczy w klubie, piłkarz wybitny błyszczy w reprezentacji"
Messi czy to trenerem był Maradona czy Pekerman czy Basile nie zachwycał. Pytanie jest więc takie, czy można go nazywać wielkim? Mam pewne wątpliwości...Żeby nie było podobnie myślę o Ronaldo, który w reprezentacji nie zachwyca.

Radson komentarzy: 6406.07.2010, 13:57

@kamil_malin do meczu z Nigerią wróciłem, bo Ty też do tego meczu wróciłeś,a chciałem odpowiedzieć na Twój post. Pytasz dlaczego Messi rozgrywał? Zadaj sobie pytanie kto miał to za Niego robić. Maradonna oczywiście po kłócił się z Riqelme i taki był finał, Leo rozgrywającym. Sam Maradonna powiedział, że ta drużyna będzie się opierać na Messim i opierała się. Cały czas było podać do Leo, a On coś wymyśli. I wiem co pisze:) Messi się wczuł w prawdziwego rozgrywającego. Niestety jakością nie dorównuje tej dwójce. Vermaelen dużo strzela jak na obrońcę. Nie odnoszę się do meczu z Meksykiem, ani z Niemcami, gdyż ich nie oglądałem. I o ile z meczu z Meksykiem widziałem jedynie bramki. To z meczu z Niemcami Leo nie wypadł tak źle. Widziałem kilka ładnych piłek. Niestety nie były to piłki na miarę wyśmienitego rozgrywającego tylko dobrego.

kamil_malin komentarzy: 933206.07.2010, 13:28

@ Radson

Ciągle odnosisz się do spotkania z Nigerią, powiedź coś dobrego o grze Messiego w meczach z Meksykiem i Niemcami... a no fakt zapomniałem tam o nim nic dobrego powiedzieć nie można. Chyba tylko to że oddał kilka niecelnych strzałów. Robił wszystko i Argentyna wygrał tylko 1-0 po bramce która nie powinna zostać uznana. Messi jest napastnikiem który bral się za rozgrywanie bo taką koncepcję miał Diego, lub też sam Messi stwierdził że genialnie mu to wychodzi. Dla mnie nie wywiązał się ze swojej roli, dla Ciebie tak. Skoro masz takie wprawione oko i uważasz się za eksperta to dlaczego w kółko odnosisz się do jednego spotkania? W kółko mówisz o tym czego on nie robił z Nigeryjską obroną. Jakoś z wolnymi Niemcami sobie nie radził, bo co za dobrymi obrońcami są dla Niego?

"Czy ktoś teraz rozlicza Inieste, Xaviego ze strzelonych goli? Nie! "
Ale oni są rozgrywającymi z prawdziwego zdarzenia, Messi nie . Weź się zastanów co piszesz.

"Ale trzeba przyznać, że bramkarz Nigerii był w wyśmienitej formie na tych mistrzostwach. "
Biedny Messi, przez Enyeamę nie strzelił bramkę, co za pech...

"Jaki obrońca jest z Vermaelena przecież nie strzela dużo i nie asystuje". Akurat on sporo bramek strzela ;)

Radson komentarzy: 6406.07.2010, 13:19

Sorrka, ale przez przypadek nacisnąłem "dodaj komentarz". Pisząc dalej (do kamil_milan oczywiście). Przytoczę słowa selekcjonera reprezentacji Niemiec: "Z Hiszapnią będzie trudniejszy mecz, w końcu trudniej wygrać, ze zgraną drużyną, niż z samym Messim". W meczu z Niemcami Leo próbował zagrywać, dryblować. Ale nie nie ma piłkarza idealnego. Niestety dopóki Maradonna będzie selekcjonerem Argentyny dopóty Argentyna będzie grała słabo. Ten zespół trzeba poukładać. W końcu jeden zawodnik mistrzostw nie wygra.

Radson komentarzy: 6406.07.2010, 13:13

@kamil_malin Messi czasami mógł podać, ale na Boga to napastnik... Mogę się założyć, że tacy napastnicy jak Torres, Drogba, Rooney, itd. nie dali by rady na pozycji rozgrywającego. Messi cały czas miał duży procent celnych podań. A to, że bramka nie wpadła to już inna strawa. Czy ktoś teraz rozlicza Inieste, Xaviego ze strzelonych goli? Nie! W meczu z Nigerią nie chodziło mi o strzały. Chodziło mi o to, że robił praktycznie wszystko (nie dosłownie), rozgrywał, kiwał się, podawał. Kilka razy przechodził obronę Nigerii. A strzały jak to strzały. Jak kogoś atutem są strzały to strzela. Ale trzeba przyznać, że bramkarz Nigerii był w wyśmienitej formie na tych mistrzostwach. Mówisz, że 7 odbiorów to nic nadzwyczajnego. Więc odpowiem w równie głupi sposób. "Jaki obrońca jest z Vermaelena przecież nie strzela dużo i nie asystuje".

howareyou komentarzy: 6048 newsów: 706.07.2010, 12:40

Ha, pisałem przed Mundialem, że Wes może zgarnąć nagrodę, bo Holandia wygra... Ludzie pisali, że Messi jest bliżej, bo będzie "wymiatać na mundialu". Kurcze, że się nie spełniło...

A może... Robben? Ale musiałby wyjątkowo czarować z Urugwajem i w finale z Niemcami.

kamil_malin komentarzy: 933206.07.2010, 12:39

@ Radson

"więc Cie uświadomię. Messi grał rozgrywającego"
Żartujesz prawda, myślałem, że grał na bramce... Był rozgrywającym i momentami szło mu dobrze, ale miał też słabe momenty gdzie zawodził. Powtórzę się, dla mnie grał zbyt samolubnie, szukał bramki, co mu nie wychodziło. Gdy mógł podawać do lepiej ustawionych partnerów on strzelał. Zdarzały mu się genialne zagrania jak w meczu z Koreą, ale na Boga to był mało istotny mecz. Dlaczego nie zagrał tak z Niemcami? Zwalisz to na partnerów czy na co?

"Z Nigerią zagrał jak chyba jeszcze nikt w jednym spotkaniu na tych mistrzostwach"
Racja nikt nie oddał tylu strzałów w meczu z których nic nie wynikało.

Podniecamy się meczami które były w fazie grupowej. Wielkich piłkarzy poznaje się po tym, że ciągną drużynę w słabych momentach, Messi tego nie robił.

"Do tego w jednym z meczów miał, aż bodajże 7 odbiorów."
7 odbiorów wow...

Słabe Mistrzostwa Messiego, był liderem Argentyny ale nie spełnił oczekiwań. W meczach z ogórkami "błyszczał", a w kluczowych momentach go nie było. Z Meksykiem słabiutko, z Niemcami jeszcze gorzej.

"I trzeba jeszcze uwzględnić to, że bardzo dużo strzelał. I dużą część tych strzałów musieli bronić bramkarze. "
Strzelaj z każdej pozycji jesteś wielki... liczy się to co w sieci, a nie czy obijał słupki, bramkarza. Kto będzie pamiętał o jego 30 strzałach z czego 15 niecelnych. Dziękuje, słabe Mistrzostwa Messiego.

Rebel komentarzy: 32906.07.2010, 12:25

ToMo_18
Zgadzam się z Tobą Wesley to dobry kandydat do nagrody.

Radson komentarzy: 6406.07.2010, 12:05

@kamil_malin rozumiem, że dla niewprawionego oka Messi grał kompletne dno, więc Cie uświadomię. Messi grał rozgrywającego. Miał kreować akcję i to robił cały czas. Tevez miał pomagać w tym kreowaniu, ale musiał też iść do przodu jak typowy napastnik. W wielu akcjach widziałem Messiego, który nawet nie biega na sam przód, żeby strzelić bramkę. On zostawał z tyłu, żeby w razie czego podać lub strzelić. I to tłumaczy Jego brak bramek na tym turnieju. Były też inne przyczyny takie jak świetny bramkarz Nigerii lub pech jakim były słupki. Ale muszę powiedzieć jeszcze, że większość bramek padała dzięki Messiemu. Z Nigerią zagrał jak chyba jeszcze nikt w jednym spotkaniu na tych mistrzostwach. W meczu z Koreą, aż trzy bramki padły dzięki niemu. Z Grecją jedna bramka. Z Meksykiem zero (nie liczę tej bramki ze spalonego). Do tego w jednym z meczów miał, aż bodajże 7 odbiorów. I trzeba jeszcze uwzględnić to, że bardzo dużo strzelał. I dużą część tych strzałów musieli bronić bramkarze.

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1506.07.2010, 12:03

kibic_FCB---> nie liczą się gole. tylko trofea. rok temu messi był bez apelacyjnie najlepszy ale zobacz że np: Snejder . Każde Trofeum Klubowe, MŚ(Bardzo prawdopodobne) i jeszcze szansa na króla strzelców w PŚ. to może przyćmić wyczyny messiego

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1506.07.2010, 12:01

wg. Snejder ma ogromne szanse na zwycięstwo. jeśli wygra z Holandią PŚ to na pewno on zostanie wybrany;p

kibic_FCB komentarzy: 54406.07.2010, 11:37

kolejnym idiotyzmem tej nagrody jest przyznawanie jej za rok kalendarzowy a nie za sezon.

Styczeń jest za pól roku- Messi walnie kilka magicznych bramek w lidze i w fazie grupowej LM i znowu wszyscy będą o nim mówili :)

kamil_malin komentarzy: 933206.07.2010, 11:34

@ kibic_FCB

Dobry zawodnik wymiata w klubie, wybitny wymiata w reprezentacji. ;)

Widziałem, jasne. Maradona= dno taktyczne. Słaba gra Messiego na tym Mundialu to duża "zasługa" Diego. Widać, że rola w reprezentacji mu nie odpowiada i kompletnie zawodzi. Druga sprawa, że Leo nawet mało chciał grać zespołowo, chwilami odnosiłem wrażenie że gra na własny rachunek.

"Występ na tym turnieju obniża jego szanse na ZP- bez dwóch zdań."
Powiem więcej, powtarzając się- praktycznie eliminuje go.

kibic_FCB komentarzy: 54406.07.2010, 11:29

kamil- a oglądałeś tę Argentynę Maradony?

Messi nie był tam napastnikiem czy wręcz "9"ką jak w klubie. Napastników to Argentynie może pozazdrościć każdy. Ale Igła czy Milito to typowi egzekutorzy. Tevez i w największym stopniu Messi cofali się po piłkę aż pod linię środkową- bo pomoc tworzył defensywny Mascherano i w zasadzie nikt więcej.

Messi nie dostał na całych mistrzostwach ani jednej piłki takiej jak dostawał np Igła. Tak więc i bramek nie strzelał.

Występ na tym turnieju obniża jego szanse na ZP- bez dwóch zdań.

kamil_malin komentarzy: 933206.07.2010, 11:25

@ bartios

Akurat z Euro jest ta przedziwna sytuacja, że tak do końca te rozgrywki nie decydują o przydzieleniu Złotej Piłki. Wystarczy spojrzeć na poprzednie lata
00: Figo
04: Szewczenko
08: Ronaldo

Tylko trzeba także zauważyć, że kluczowi zawodnicy z Euro zajmują miejsca w czołowej piątce. Akurat Euro tak jak mówiłem wcześniej to inna para kaloszy.

kamil_malin komentarzy: 933206.07.2010, 11:21

@ kibic_FCB

"czy o wiele bardziej? Messi - król strzelców La Liga, król strzelców LM, zdobywca Złotego Buta mistrz Hiszpanii, półfinalista Ligi Mistrzów. Mało?"
Mało, w kluczowych momentach zawiódł.

Ale zrozum, że rok Mistrzostw ma to do siebie, że występy w LM czy krajowych rozgrywkach są na prawdę mało ważne. Bierze się pod uwagę Mundial gdzie Messi strzelił aż 0 bramek (!) król strzelców rozgrywek klubowych... kompromitacja!
Kto zapamięta kilka jego akcji skoro wg mnie zawiódł totalnie. To go kompletnie eliminuje ze zdobycia tej nagrody.
Tak tylko, że przedstawiciele takich federacji które wymieniłeś oglądają mecze na Mistrzostwach, a nie 38 spotkań w lidze hiszpańskiej. Na podstawie spotkań na Mistrzostwach podejmują decyzję o wybraniu zwycięzcy.

bartios komentarzy: 55906.07.2010, 11:20

kamil_malin--->wiem chodziło mi o to że w ostatnich sezonach rozgrywki klubowe przyćmiły reprezentacje, popatrz na EUro 2008 i Ronaldo. Portugalia grała beznadziejnie a Cris zdobywa Złotą piłkę.

kibic_FCB komentarzy: 54406.07.2010, 11:15

ja nie napisałem kto zasłużył. Napisałem o mechaniźmie wyboru - wraz z przykładem Kaki.

czy o wiele bardziej? Messi - król strzelców La Liga, król strzelców LM, zdobywca Złotego Buta mistrz Hiszpanii, półfinalista Ligi Mistrzów. Mało?

Robben to większość sezonu się leczył.
Wesley jest bardzo mocnym kandydatem. Basti Fantasti też.

kamil_malin komentarzy: 933206.07.2010, 11:07

@ kibic_FCB

"Gdyby Argentyna dotarła przynajmniej do półfinałow - Messi byłby murowanym kandydatem."

Tak... na pewno. Może statystki są po jego stronie, ale o wiele bardziej na nagrodę zasłużyli Sneijder, Robben czy Schweinsteiger. Bądź choć trochę obiektywny.

kamil_malin komentarzy: 933206.07.2010, 11:06

@ bartios

A w roku Mistrzostw Świata nagrodę zgarniał najlepszy zawodnik Mundialu
98: Zidane (Francja Mistrzostwo Świata)
02: Ronaldo (Brazylia Mistrzostwo Świata, król strzelców)
06: Cannavaro (Włochy Mistrzostwo Świata)

rvparsen komentarzy: 204106.07.2010, 11:06

Malin masz na mysli tego wloskiego obronce nie do przejscia o ktorym jest piosenka C'è Cannavaro! Che capitano, suty cie pieka czy jak? :P

kibic_FCB komentarzy: 54406.07.2010, 11:03

Gdyby Argentyna dotarła przynajmniej do półfinałow - Messi byłby murowanym kandydatem.
A tak to się okaże.

ala_05 napisał(a) że "nie chodzi o ilośc reklam tylko grę w piłkę".
No niestety nie masz racji.
Zwróć uwagę na to , jak jest formuła wyboru- wybierają przedstawiciele wszystkich 208 (!!) krajów zrzeszonych w Fifa- jakieś Fidżi, Wyspy Salomona, Burkina Faso etc.
Na pewno słyszeli o Messim Ronaldo czy Kace ( stąd fenomen obecności Kaki w rankingach, mimo że od 3 sezonów gra wielkie nic)
O Snejderze? Xavim? Schweinsteigerze? Veelmacoś tam? wątpię.
Jak taki dziennikarz zagłosuje na Mesisego, fałszywego Ronaldo i Ronaldinho- to nikt nie będzie się (za bardzo) z niego śmiał i nie będzie się musiał tłumaczyć.

bartios komentarzy: 55906.07.2010, 11:00

W ostatnich sezonach zdobywcą złotej piłki zostawał bohater klubu który zwyciężył Ligę Mistrzów:
07:Kaka (MILAN)
08:C.Ronaldo (MAN UTD)
09:Messi (BARCA)
Teraz tak nie jest i Milito może się znią pożegnać. I dobrze! Zwycięzcą zostanię ten, co włożył najwięcej serca w gre dla ojczyzny i zapisał się do historii. Zapewne wygrał też Mistrzostwa Świata 2010. Faworytami do niej są: Villa, Snejder, Robben, wiem że to może być dziwne ale Suarez. Oczywiście nie można zapomnieć o Niemcach a konkretnie dwóch, MŁODYCH ale zapewne i tak powalczą o Złotą Piłkę: Ozil i Mueller.

kamil_malin komentarzy: 933206.07.2010, 10:57

@ rvparsen

Wybacz ale się z Tobą nie zgadzam. Robin ten sezon ma zmarnowany. Ile zagrał spotkań? bardzo mało. Na Mistrzostwach także nie błyszczy, jednak sporo odstaje od dwójki którą wymieniłem. Trzeba także dodać fakt, iż zarówno Robben jak i Sneijder grali w finale LM. To oni byli motorami napędowymi swoich drużyn, gdyby nie oni z pewnością Inter i Bayern nie zakwalifikowali by się do finału LM.
Robin nie zasługuje na tą nagrodę, nawet jeśli początek sezonu w jego wykonaniu byłby wyborny, wszystko przez kontuzję.

Z tym "Verminatorem" to dobry żart ;)
Jedyny obrońca który zasłużył na Złotą Piłkę to genialny na Mistrzostwach Fabio Cannavaro. Może TV 5 będzie kolejnym, ale na to musimy jeszcze trochę poczekać. Na pewno nie w tym sezonie.

Witoo komentarzy: 2406.07.2010, 10:51

A za rok Nasri ;)

rvparsen komentarzy: 204106.07.2010, 10:41

kamil_malin

Jeśli Holandia wygra mistrzostwa a Robin cos jeszcze ustrzeli na nich i pokaze sie z swietnej strony i w nastepnym sezonie w Arenalu do konca 2010 roku bedzie gral na tyle dobrze to tez ma szanse zgarnac Zlota Pilke sprzed nosa Robbenowi Sneijderowi oraz naszemu belgowi Vermaelenowi

kamil_malin komentarzy: 933206.07.2010, 10:26

Stawiam na któregoś z dwójki Sneijder lub Robben. Jeśli Holendrzy awansują do finału, to raczej oni powinni być głównymi kandydatami do nagrody. Jak wiadomo w roku Mistrzostw Świata, bardzo często Złotą Piłkę dostaje ten zawodnik który rozegra dobry sezon i świetne Mistrzostwa. Żaden Messi czy Ronaldo nie mają szans na zdobycie tego z prostego powodu, zawiedli na Mundialu.

rol18 komentarzy: 192906.07.2010, 10:26

Dla mnie wygra arjen robben

rvparsen komentarzy: 204106.07.2010, 10:21

ala_05 jak to nie wiesz za co? W 35 meczach poprzedniego sezonu strzelil 33 bramki i zaliczyl 10 asyst to malo wg Ciebie?

kamilar komentarzy: 13706.07.2010, 10:19

Haha Verminator Złotą Piłkę na pewno....
Znając życie wygra Messi albo Sneijder a trzeci będzie Schweinsteiger za świetny mundial.

ala_05 komentarzy: 254306.07.2010, 09:56

Sory , ale za co Ronaldo?? Przecież jego gra w tym sezonie i na mundialu nie była jakaś extra super. Messi-no dobra , niech im będzie ;p Ale jest wielu piłkarzy lepszych od Ronaldo-tu chyba nie chodzi o to , kto zagrał w największej ilości reklam , tylko o grę...

rvparsen komentarzy: 204106.07.2010, 09:50

Song raczej w tym roku nie zgarnie Zlotej Pilki (moze za rok albo wiecej) ale Verminator ma duze szanse powiedzialbym nawet ze wieksze niz Ronaldo czy Messi

exitpl komentarzy: 595 newsów: 106.07.2010, 09:46

A nie należała by się ? Jak dla mnie Song i Vermaelen faworyci Arsenalu :)

rvparsen komentarzy: 204106.07.2010, 09:40

Mam taki przeczucie ze Zlota Pilke w tym roku otrzyma Thomas Vermealen

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com