Arsenal pewnie zwycięża z Newcastle 2-0
02.05.2021, 17:19, Patryk Bielski 746 komentarzy
Kanonierzy dobrze odpowiedzieli na czwartkową porażkę w Lidze Europy i na St. James' Park pewnie ograli Newcastle 2-0. Podopieczni Mikela Artety całkowicie kontrolowali przebieg boiskowych wydarzeń i zasłużenie dopisali do swojego konta trzy ligowe punkty. Londyńczycy oddali na bramkę rywali aż 15 strzałów, co patrząc z perspektywy ostatnich spotkań, należy uznać za świetny wynik.
Hiszpański szkoleniowiec, mając na uwadze nadchodzący rewanż z Villarrealem, dał odpocząć kilku ważniejszym piłkarzom. Oto, w jakich składach wystąpiły obie drużyny:
Newcastle: Dubravka - Murphy, Fernandez, Clark (84' Gayle), Dummett, Ritchie - Almiron (73' Joelinton), Longstaff, Shelvey - Saint-Maximin, Wilson
Arsenal: Ryan - Bellerin, Luiz (53' Chambers), Gabriel, Xhaka - Elneny, Ceballos - Willian, Odegaard (85' Thomas), Martinelli - Aubameyang (78' Pepe)
Rezultat spotkania już w 6. minucie otworzył Mohamed Elneny, który wykorzystał kiks Aubameyanga w polu karnym i z okolic szesnastego metra pokonał Dubravkę. Egipcjanin mógł skończyć ten mecz z dwiema trafieniami, ale kilka chwil później jego strzał głową po rzucie rożnym z linii wybił Almiron.
Szczególnie dobrze w tym meczu funkcjonowali stoperzy Kanonierów - David Luiz i Gabriel, którzy grali pewnie w destrukcji, a do tego udanie wyprowadzali ataki swojej drużyny. Niestety pierwszy z nich z powodu kontuzji musiał opuścić boisko w 53. minucie, a w jego miejscu pojawił się Chambers.
W 66. minucie powracający do wyjściowego składu Pierre-Emerick Aubameyang podwyższył rezultat na 2-0. Kapitan Arsenalu wykorzystał świetną wrzutkę Martinellego i z piątego metra nie dał szans golkiperowi gospodarzy.
Do końca spotkania wynik nie uległ już zmianie, a Sroki kończyły ten mecz w dziesięciu po czerwonej kartce, jaką w 90. minucie ujrzał Schar za brutalny faul na Martinellim. Na szczęście wszystko wskazuje na to, że ze zdrowiem Brazylijczyka wszystko w porządku.
Zobacz skrót spotkania | Oceń piłkarzy po meczu
źrodło: własneDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 11 | 9 | 1 | 1 | 28 |
2. Manchester City | 11 | 7 | 2 | 2 | 23 |
3. Chelsea | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
4. Arsenal | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
5. Nottingham Forest | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6. Brighton | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
7. Fulham | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
8. Newcastle | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
9. Aston Villa | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
10. Tottenham | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
11. Brentford | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
12. Bournemouth | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
13. Manchester United | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
14. West Ham | 11 | 3 | 3 | 5 | 12 |
15. Leicester | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
16. Everton | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
17. Ipswich | 11 | 1 | 5 | 5 | 8 |
18. Crystal Palace | 11 | 1 | 4 | 6 | 7 |
19. Wolves | 11 | 1 | 3 | 7 | 6 |
20. Southampton | 11 | 1 | 1 | 9 | 4 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
E. Haaland | 12 | 0 |
Mohamed Salah | 8 | 6 |
B. Mbeumo | 8 | 1 |
C. Wood | 8 | 0 |
C. Palmer | 7 | 5 |
Y. Wissa | 7 | 1 |
N. Jackson | 6 | 3 |
D. Welbeck | 6 | 2 |
L. Delap | 6 | 1 |
O. Watkins | 5 | 2 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@Pietraszko:
Kara to swoją drogą, oczywiście się należy, i pewnie taka będzie nałożona przez władze Premier League.
Jednak jeśli chodzi o Twoją teorię "3 dni", to moim zdaniem popłynąłeś.
kibice utd sa zalosni
@studentmedycyny napisał: "A ktoś mi powie jak ten przełożony mecz ma się do FPL?"
Fatalnie, zawodnicy zero pkt w tej kolejce i tyle w temacie. Mam Bruno i Salaha wiec boli.
@davorsuker: czyli Ogsa w sumie też nie powinno być w utd, patrząc z piłkarskiego punktu widzenia ;)
@domino178: być może.
Jako fan Arsenalu, może kiedyś, gdy będziesz miał wolną chwilę zagłebisz się w temat ? :) chętnie się czegoś dowiem.
Mecz manczesteru z liverpoolem został przełożony. Kibice wtargnęli na murawe. Ale jaja, nieźle sie w****ili na glazzerów. U nas mogliby kibice tak zrobić i zmusić kroenke do większego zainwestowania w klub a nie tylko dojenia kasy.
@Garfield_pl: Ogólnie szanuje takie romantyczne podejście do futbolu. Może gdybym był kibicem Arsenalu też bym nalegał by dostał w moim klubie, trener (obojętnie jaki), dużo czasu. Jako fan piłki, patrząc bez emocji, uważam że to jednak nie wypali.
@Slaviola: nie ma znaczenia czy teoria czy nie. Winny musi ponieść karę, a nie dostać nagrodę w postaci przełożonego meczu
@davorsuker: może dlatego nie słyszałeś, bo o Kroenke w ogóle nic nie słychać :D
serwery na devilpage padły xD
@kuade: mając w głowie sytuację sprzed 3 dni.. Kompletnie niezrozumiałe.
Mnie też na przykład dziwi, że gramy Xhaką na lewej obronie, nie grając już o nic w lidze powinien do składu wskoczyć ten Lopez. Ale po co.
@Catalonczyk: tak, sky.sports
@domino178: Oczywiście że wiem co to jest. A czy Ty wiesz że akcjonariusz może ale nie musi wypłacać sobie tą kwotę? Oraz to że wysokość owej kwoty może się diametralnie różnić? Jakoś nie słyszałem nigdy że Kroenke sobie wypłaca. O tym co robią Glazerowie rok w rok jest głośno.
@davorsuker: ja poza Nagelsmanem, wymieniłem wszystkich, których tu nie chce widzieć w przypadku zmiany trenera :) może i szalone jest moje, no ale moje, na 90% byłoby takie samo gdyby tu był obecnie inny trener w tej samej sytuacji.
@Pietraszko:
Ty tak serio z tą pseudo-teorią?
No spoko, ale nie wiem czemu Arteta nie chce nigdy ściągnąć typa z żółtą i już paroma faulami.
@Catalonczyk napisał: "Oficjalnie?"
Tak, przełożony
Jak nie będzie walkowera to niezła ustawka. Man Utd miało 3 dni na regenerację więc ochrona na OT wpuściła kibiców na murawę by zmienić termin meczu. Parodia.
@davorsuker: wiesz co to dywidenda? To kwota wypłacana akcjonariuszom firmy za wypracowany zysk w danym roku. Nie wiem jakie to kwoty, ale na pewno je sobie wypłaca jako jedyny akcjonariusz. Tak to działa w każdej spółce.
A ktoś mi powie jak ten przełożony mecz ma się do FPL?
@zdyp napisał: "nie bedzie dzis meczu man-live...."
Oficjalnie?
@OFFO:
Roma już zaciera rączki!
...a nie, czekaj...
@domino178: Może dopłacił. To by miało sens bo kolejne sezony bez przychodów z lm powodują że konto klubowe ledwo się spina. Masz jakieś konkretne dane na temat ile sobie wypłacił dywidendy ? Glazerowie ponad 800 mln. A to tylko część wyprowadzonych pieniędzy.
manu odpoczywa przed półfinałem le
@Garfield_pl: masz prawo do swojego zdania. Dla mnie jest ono szalone. Niepoprawny optymizm. Jeśli miałbym inwestować duże pieniądze na piłkarzy to dla wizji innego trenera. Nie tego który się nie sprawdza. Wolę uciąć tą dyskusję tutaj bo znam Twoje zdanie, nie ma sensu znów to wałkować.
Natomiast te nazwiska które wymieniłeś są słabe.
Lepsze to np ; Gasperini, Amorim, Galtier.
@davorsuker: A to Kroenke trzyma ten klub dla idei? On jako właściciel też dostaje dywidendę. Ponadto dopłacił do Partey.
@Barney: to nie tak byku.
Pieniądze na transfery we wszystkich klubach (wyjątek to szejki i smerfy) biorą się z tego co klub zarobi. Sponsorzy, od TV, z LM i z PL, przychody match Day, sprzedaż koszulek, pamiątek itp itd. Jednym słowem z całej działalności klubu. Ani Kroenke ani Glazerowie nie dołożyli ani centa na transfery, nigdy.
Kroenke nigdy też nic nie zabrał z klubowego konta a Glazerowie rok w rok wypłacają sobie dywidendy.
@davorsuker napisał: "A na jakiej podstawie ufać Artecie ? Nie lepiej zainwestować w wizję jakiegoś lepszego trenera ?"
Chce zobaczyć jego decyzje gdy spełnia się te warunki, choćby dwa, czyli powrót kibiców i normalny okres przygotowawczy( chyba wszyscy liczymy,że nasze kluby to dostaną od następnego sezonu), wiadomo jeśli covid na to nie pozwoli musi sobie radzić i udowodnić ile jest wart, ale ogólne okoliczności w tym sezonie skłaniają mnie do tego, czego się trzymam. Jeśli będzie lipa, to oczywiście, wtedy liczę że konkret trener, ale nie jest dla mnie konkretem Mou,Sarri, Allegri czy Eddie Howe, i szczerze mówiąc na tą chwilę widziałbym tylko jedno nazwisko Nagelsman, który idzie do Bayernu. To już zwolnienie Lamparda można usprawiedliwić tym że dostał wzmocnienia i nie dał rady jednak, ale i tak uważam, że za szybko go zwolnili. Dla mnie w normalnym sezonie, Arteta byłby na stryczku na koniec tego, i nie zdziwiła by mnie zmiana, ale ten rok i tyle wydarzeń w klubie, moim zdaniem nie potwierdza ani nie zaprzecza decyzji o nim jako trenerze Arsenalu.
nie bedzie dzis meczu man-live....
@davorsuker:
UUuu to niezle ,ale wciąż dają kupe siana na transfery znow kupia jakies Sancho/Hallanda my pomarzyc mozemy.
@Dominik11 napisał: "Napisałem teoretycznie."
W poprzednim komentarzu napisałeś ze klub nie potrafi sprzedawać, ale jak ty masz takie oczekiwania do wycen zawodników, to nie ma co sie dziwić ze ciągle będziesz narzekać i narzekać na to samo, nie biorąc w ogóle pod uwagę wielu czynników przy sprzedaży zawodników. Czasami pomyśl, zanim coś napiszesz.
@Barney: Kroenke przy Glazerach jest super. Poczytaj z ląd kluby biorą pieniądze na transfery i dlaczego Arsenal przeznacza swój Max a United tylko część. Podpowiem: Kroenke nie wyprowadza pieniędzy z klubu. Glazerowie nie mają takich skrupułów. Przypomnę że na obie marki pracowano przez dekady, więc kibice diabłów mają prawo być zdenerwowani skoro +/- 2 mld z klubowego konta trafiło na prywatne konta.
@Dominik11 napisał: "Napisałem teoretycznie."
Aha. To teraz moja teoretyczna wycena:
Laca 160 mln
Torejra 360 mln
Guendo 830 mln
Dostajemy ponad miliard, bierzemy mbappe i hallanda za pol miliarda, i jeszcze nam zostaje na Messiego.
Ale to tylko tak teoretycznie.
@Garfield_pl: A na jakiej podstawie ufać Artecie ? Nie lepiej zainwestować w wizję jakiegoś lepszego trenera ?
Co ci fani Utd na tych Glazerow tacy cieci, powinien im się teraz zmienic wlasicicel na takiego Kromke to by zobaczyli :D
@Dominik11 napisał: "To nie takie łatwe.
Bo powiedzmy sobie prawdę nie mamy kasy tyle ile City czy Chelsea. A u nas trzeba obrońce , prawego obronce, środkowego pomocnika , napastnika.
Przy czym załóżmy że Odegard do pomocy mówi się o 50-60 mln, napastnik Eduardo to ok 40 mln ,prawy obronca też pewnie ok 40 mln środkowy tak samo.
Czyli tak ok 120-140 mln na okienko.
Realne ale musimy zacząć sprzedawać za poważną kasę a nie na darmo,Ozil, Mustafi czy Ramsey.
Lub za paczkę fajek.
Zgadzam się z tobą że trzeba zmienić piłkarzy ale pytanie czy jesteśmy wstanie finansowo. Nie wydaje mi się."
Oczywiście, że nie łatwe, dlatego napisałem, że to potrwa, nie da się zrobić tego w miesiąc, w roku gdzie kluby notują straty, i okaże się czy Kroenke teraz właśnie się wykaże. A co do kasy, to już mi się nie chce powtarzać kolejny raz, no ale ok. Arsenal mało nie wydaje, co okienko, problem był w tym, że nie trafiał z transferami i przeplacał, i kontrakty dawał chore, co widziałeś na przykładzie Oezila i tego konsekwencje. Nie będzie też tak, że każdy nagle transfer wypali itd, ale robimy je ostatnio bardziej przemyślane. ( Willian nie wypalił póki co). Co do sprzedaży, były to nasze porażki, ale sprzedaż Oxa, Iwobiego daje nadzieję, że może być lepiej, ale mieliśmy takiego mustafe z dużą tyg, zainteresowanie małe, i za darmo go nie chcieli, więc zaczekajmy z oceną sprzedaży, bo może akurat będzie tak jak napisałeś że około 90 baniek, choć trochę jednak przesadziłeś, ale polotki o 20 za Willocka, 25 za Nilesa nie są złe.
@ArsenalChampion: @pLYTEK: Napisałem teoretycznie.
@Dominik11 napisał: "Lukas T 25-30 mln
Matteo G - 20 -30 mln
Laca- 30 mln spokojnie"
hahahah. A te ceny to na podstawie czego? Ty w ogóle bierzesz pod uwage jak dany piłkarz spisuje sie w klube, jaką długość ma kontraktu? albo co mówi w wywiadach tak jak Urugwajczyk?
@Dominik11 napisał: "Lukas T 25-30 mln"
Co Ty tam palisz ?
Już widze, jak ktoś daje w dobie pandemii 30 milionów za rozwydrzonego urugwajczyka teskniącego za domem, który ledwo co powąchał murawę przez ostatni rok. Jak wyciągniemy 7-10 to będzie sukces.
Dla Arsenalu to piąty sezon z rzędu poza top4. Sprawdźmy kiedy pozostałe zespoły big six miały taką serię.
City - 2006-2010
Tottenham - 2005-2009
Chelsea - 1993-1997
United - 1971-1975
Liverpool - 1959-1963
Arsenal - 1975-1979
@Rowerinho napisał: "Tottenham fan spotted at Old Trafford, trying to steal some trophies"
Haha dobre :D
Lukas T 25-30 mln
Matteo G - 20 -30 mln
Laca- 30 mln spokojnie
To daje 90 mln ale pewnie będzie tak:
Laca 15-20
Lucas -15
Matteo 15
To daje 50 mln
Oczywiście to tylko teoria ale jedno jest pewne nie potrafimy sprzedawać piłkarzy.
Chciałem wejść na polską stronę fanów United, by poczytać opinie o tym co tam się wyprawia na ich stadionie, ale po wpisaniu w przeglądarce otrzymałem info iż: "taka witryna nie istnieje".
Potem się skapnąłem że z automatu zamiast "devilpage", wpisałem "debilpage.pl".
Dziwne, bo nawet autosugestia mi tak podpowiada xD
@Garfield_pl napisał: "Jasno sprawa powinna być postawiona Artecie przez zarząd, zarząd daje konkretne nazwiska, które Arteta chce i gra o wszystko."
To nie takie łatwe.
Bo powiedzmy sobie prawdę nie mamy kasy tyle ile City czy Chelsea. A u nas trzeba obrońce , prawego obronce, środkowego pomocnika , napastnika.
Przy czym załóżmy że Odegard do pomocy mówi się o 50-60 mln, napastnik Eduardo to ok 40 mln ,prawy obronca też pewnie ok 40 mln środkowy tak samo.
Czyli tak ok 120-140 mln na okienko.
Realne ale musimy zacząć sprzedawać za poważną kasę a nie na darmo,Ozil, Mustafi czy Ramsey.
Lub za paczkę fajek.
Zgadzam się z tobą że trzeba zmienić piłkarzy ale pytanie czy jesteśmy wstanie finansowo. Nie wydaje mi się.
Fajne te derby Anglii
O której live z mu? Rozegrają to dzisiaj?
W piątek minęło 300 dni od ostatniej bramki Williana. Wyobrażacie to sobie? 300 dni.
sa jescze jakies szanse na ta bitwe o ang dzis? niby 2h opoznienia ale to nic pewnego..
@Rowerinho:
Nie powiem, nawet śmiechłem :)
@Dominik11 napisał: "A skąd wiesz może jestem lepszym kibicem niż ty. A twój jedyny argument to że dajmy jeszcze jeden sezon i niech zarząd kupi mu nowych zawodników i będzie cacy.
Takie argumenty to może pisać 10 latek a nie chyba dorosły facet. To nie sprzęt że wymienisz części i będzie super, to są ludzie i tutaj nie wystarczy kupić nowych. Patrz Partey gwiazda a tutaj średnio. A idąc twoim tokiem myślenia to Partey powinien być mega gwiazdą w klubie i w lidze a tak nie jest. Tak samo Pepe a to niewypał."
Kolego, ja mówię o dokończeniu czystki w klubie cały czas, i tak samo z maszynami, jeśli kupisz jedną część, dajmy na to zawieszenia, końcówkę drążka, a nie zmienisz wybitego drążka, to za chwilę znów będziesz musiał auto rozbierać, i wymieniać końcówkę i drążek. Czasem trzeba zrobić kapitalny remont ;) ja uważam, że raz to czas, dwa dokończenie wymiany zawodników, trzy okres przygotowawczy normalny, cztery powrót kibiców na stadiony i wtedy mogę ocenić Artetę. Każdy z nas chciałby, żeby w miesiąc wszystko zmieniło się na plus, ale jest to niemożliwe w tak wielkim klubie,a poboczne sprawy jak Oezil, spiny itd, Nie pomagały drużynie. Dlatego ja osobiście chciałbym, żeby Arteta został na kolejny sezon, a jeśli nie będzie stabilności po tych zmianach, szukamy trenera, ale konkretnego, nie żadne Mou, Loew itp., ani Eddie Howe. Jasno sprawa powinna być postawiona Artecie przez zarząd, zarząd daje konkretne nazwiska, które Arteta chce i gra o wszystko.