Arsenal vs Kairat Almaty - zakończyć fazę grupową jak należy
27.01.2026, 19:02, Mateusz Kolebuk
1298 komentarzy
Arsenal ma szansę zakończyć fazę grupową Ligi Mistrzów z kompletem zwycięstw, gdy w środowy wieczór podejmie na Emirates Stadium ostatni w tabeli Kairat Ałmaty. Kanonierzy już wcześniej zapewnili sobie awans do 1/8 finału, a teraz chcą przypieczętować pierwsze miejsce w grupie. Wystarczy, że unikną porażki, by zakończyć tę fazę z przytupem.
Z nadchodzącymi kluczowymi spotkaniami na horyzoncie, Mikel Arteta planuje dokonać wielu zmian w składzie na ten mecz bez większej stawki przeciwko drużynie z Kazachstanu.
Wieści z obozu Arsenalu
Piero Hincapié wrócił do gry po kontuzji w przegranym meczu z Manchesterem United, ale Riccardo Calafiori i Kai Havertz nie znaleźli się w kadrze. Obaj mogą wystąpić przeciwko Kairatowi, choć ich czas na boisku będzie raczej ograniczony. Jedynym pewnym nieobecnym jest młody Max Dowman, natomiast Cristhian Mosquera, Myles Lewis-Skelly, Christian Nørgaard i Eberechi Eze powinni dostać szansę gry.
Przewidywany skład Arsenalu na mecz z Kairatem
W bramce zobaczymy Kepę Arrizabalagę, który zastąpi Davida Rayę. Hiszpan powinien mieć spokojny wieczór, biorąc pod uwagę ograniczone możliwości ofensywne Kairatu.
Na prawej obronie wystąpi Ben White. Powrót Hincapié na lewą stronę oznacza, że White ponownie będzie musiał zaakceptować rolę zmiennika Jurriëna Timbera, ale przeciwko Kairatowi dostanie swoją szansę.
W środku obrony zagra Cristhian Mosquera, który wrócił do gry przeciwko Interowi po długiej przerwie spowodowanej kontuzją. Obok niego wystąpi Piero Hincapié, który został zdjęty z boiska przed godziną gry przeciwko United, co mogło być przygotowaniem do tego meczu.
Lewą obronę zajmie Myles Lewis-Skelly. Choć powrót Calafioriego może ograniczyć jego minuty w przyszłości, to Anglik jest idealnym wyborem na takie spotkania.
W środku pola zobaczymy Christiana Nørgaarda. Martin Ødegaard, Declan Rice i Martín Zubimendi zostaną oszczędzeni, co daje Nørgaardowi szansę na siódmy występ w barwach Arsenalu.
Obok niego zagra Mikel Merino, który ponownie zostanie wykorzystany w roli pomocnika zamiast napastnika. Przejmie on rolę box-to-box od Rice'a.
Na prawym skrzydle wystąpi Noni Madueke, który wszystkie swoje gole dla Arsenalu zdobył w Lidze Mistrzów. Będzie chciał poprawić swoje statystyki przeciwko najsłabszej drużynie w grupie.
Na pozycji ofensywnego pomocnika zobaczymy Eberechi Eze. Choć rzadko pojawia się na boisku w tym sezonie, będzie chciał pokazać się Artetcie z jak najlepszej strony.
Na lewym skrzydle zagra Gabriel Martinelli. Ponad połowa jego dziewięciu goli w tym sezonie padła w europejskich rozgrywkach, a Brazylijczyk będzie chciał zaprezentować się na tyle dobrze, by wskoczyć do podstawowego składu na Premier League.
Na szpicy wystąpi Viktor Gyökeres. Wciąż nie wiadomo, kto będzie pierwszym wyborem na pozycji numer 9 w najbliższych tygodniach i miesiącach, zwłaszcza że Gabriel Jesus wrócił do gry, a Kai Havertz jest bliski powrotu. Jesus zaczął mecz z United, więc Gyökeres dostanie swoją szansę przeciwko Kairatowi.
źrodło:
27.01.2026, 19:08 23 komentarzy
27.01.2026, 19:06 2 komentarzy
27.01.2026, 19:05 1 komentarzy
27.01.2026, 19:04 5 komentarzy
25.01.2026, 20:45 19 komentarzy
25.01.2026, 20:43 9 komentarzy
25.01.2026, 19:54 10 komentarzy
25.01.2026, 19:53 1 komentarzy
25.01.2026, 19:51 25 komentarzy
25.01.2026, 19:37 1088 komentarzy
| Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
|---|
| Zawodnik | Bramki | Asysty |
|---|
-
Zagadnienia Taktyczne #39: Skrzynka narzędziowa
- 16.10.2025 7 komentarzy
-
80 procent: Gdy statystyka przestaje być przypadkiem
- 29.09.2025 28 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #38: Porażka na Anfield
- 09.09.2025 9 komentarzy
-
Okiem kibica #2: Marzenie młodego chłopca
- 28.08.2025 7 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #37: Manita na Emirates
- 26.08.2025 5 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Trafiamy na jedną z drużyn Olympiakos Atalanta Dortmund Leverkusen.... to pokazuje że prawdziwe granie zaczyna się dopiero na wiosnę i że kluby niezbyt przywiązują wagę do pierwszej części turnieju.
Myślę że taki Real nie przejmuje się że nie był w Top8 i mimo że zagra dodatkowe dwa spotkania to pewnie poradzi sobie i zajdzie daleko. Tak samo Inter czy PSG
Można być na miejscu 4 czyb7 i lepiej trafić niż nr 1
@piter1908 napisał: "Słaby mecz MLS, Calafiora, Mosquery, Madueke, Martinelliego, Eze, nawet Gyo powinien mieć więcej..."
O MLS w sumie mam inne zdanie. Dziś wyglądał jak w tamtym sezonie - dość pewnie w defensywie i świetnie przede wszystkim w rozegraniu w ofensywie. Zagrał kilka ciasteczek za linię obrony przeciwnika :D
Arteta raczej nie zdejmie teraz Zubiego z jednego bardzo prostego powodu. Będziemy go na pewno potrzebować w dalszej fazie sezonu, a ława po takim meczu mogłaby podkopać jego pewność siebie na długo. Już w meczu z United było widać że mu to siadło na głowę- przed tym błędem grał naprawdę dobrze- często był nawet tą lewą ofensywną 8, a Rice zostawał z tyłu i to fajnie działało. Po błędzie gość nie wiedział co się dzieje i nic mu nie wychodziło..
Spokojnie czekamy na rozpoczęcie Ligi Mistrzów. Fajnie wygrać 8 spotkań ale lepiej przegrać 5 spotkań w fazie ligowej i awansować dalej niż zawalić jedenecz w fazie pucharowej przez który zegnasz się z rozgrywkami.
Dzisiejszy mecz raczej na minus niż na plus. Po raz kolejny zawodzi skuteczność przy której Arteta już wiele zrobić nie może. Martwią momenty braku koncentracji jak kolejne podanie na zawał do piłkarza przeciwnika, Gabriel, Zubi teraz Mosquera...
Ktoś tam musi złapać tych panów za jaja w szatni i nadchodzi czas by pokazać takowe!
Słaby mecz MLS, Calafiora, Mosquery, Madueke, Martinelliego, Eze, nawet Gyo powinien mieć więcej...
Martwi to że rezerwowi nie korzystają z okazji by pokazać się z dobrej strony i pokazać że walczą o pierwszy skład. Dziś powinno być 4-6:0 a kończy się 3:2...
Końcówka meczu Benfici wynagrodziła mi tą męczarnie w drugiej połowie, nie dziwię się kibicom że wychodzili już w 80minucie
@ozzy95:
No to każdy pewnie chce ale częściej go widzieliśmy chyba na obronie w tym sezonie niż w pomocy. Obojętnie na jakiej pozycji zawsze solidny, doświadczenie robi swoje. Już pisałem dać go jeszcze na Leeds chociaż spróbować. Kiedy jak nie teraz.
@mistrzu973: Zubi ma coś do udowodnienia
@bobslej22:
Ja się jaralem tym transferem bo Brentford oglądałem sporo i to był ich szef środka pola. Gole, asysty i dobrze odnajduje się przy sfg było pewnie dodatkowym atutem u Artety jak go bral.
Zibi jest fajny ale to dla mnie jest taki defensywny box to box, nie wiem czy to jest dobre określenie? Obok mamy Rice od wszystkiego. Nergal nie potrzebuje tyle piłki tylko gra prostymi środkami, gra standardowego DMa i potrafi przyspieszać akcje a futbol to nie jest wielka filozofia, która Mikel proboje wpajać.
@DyktatorArsene napisał: "W ogóle Nergal gra jak na prawdziwego DMa przystało, odbiór i szybka piłka do przodu bez zbędnych ceregieli, dodatkowo piękne dlugie podania prostopadle."
Ja ogólnie zgadzam się, że zagrał fajnie i nie ma co narzekać. Ale to był Kairat, najsłabsza drużyna w tej edycji LM. Mam wrażenie, że to poziom Championship i wcale nie tej górnej połowy. Niektórzy zaliczyli dobre występy, pierwsza połowa była fajna ale ja bym chyba nie wyciągał zbyt daleko idących wniosków. Chciałbym Nergala zobaczyć na tle lepszych rywali. Kai dzisiaj sztos. On myślę, że może z buta podnieść poziom. Co do Nergala, Eze nie jestem pewien ale warto próbować. Coś trzeba pozmieniać, bo nasz środek ostatnio jest zbyt pasywny.
Raya-Timber,Saliba,Gabriel,Calafiori-Norgaard,Rice,Havertz-Saka-Merino-Trossard
Ciekawe czy Mikel wejdzie na kanonierzy.com i postawi na taki skład z Leeds
Lewy 107 goli w LM szkoda że on nie zaczął z sezon dwa wcześniej miałby realną szansę przeskoczyć messiego
@bobslej22 może nie odmieni ale pokazał ,że dużo bardziej zasługuje na tę pozycję niżeli Ode. To samo Norgaard kosztem Zubiego.
Co do Gyo krytyka zasłużona ja po prostu mam jakąś sympatie do tego piłkarza i chciałbym zobaczyć jak się sprawdzi mając za plecami kogoś kto będzie chciał z nim grać a nie tylko aby do Saki.
Wymienić Martina na Jamala Martinellego na Kenana i będzie weselnej :D
@pablofan napisał: "aby konsekwentnie punktować trzeba dobrze grać. Przypomnę, że to nie my zdobywaliśmy ostatnio punkty, a po prostu nasi rywale je gubiliśmy. Taki maly, ale istotny szczegół:)"
Ale żeby punktować najlepiej na przestrzeni całego sezonu tym sposobem trzeba grać najlepiej na całej jego przestrzeni. Czyli innymi słowy przyznajesz rację mojej teorii że trzeba wrócić do dobrej gry z wcześniej która dała najlepsze punktowanie w lidze ;)
@DyktatorArsene: ta tylko o Nergalu możemy zapomnieć w pierwszym. Na początku sezonu kiedy został kupiony napisałem że odegra ważna rolę w zespole bo to mega zawodnik. Zobaczymy może tak będzie.
Może Real jeszcze raz będzie grać z Benficą w 1/16? Bo będzie losowanie i trafią albo na nich albo na Bodo tak?
Od początku pisałem, że przy naszych zaprogramowanych sztywniakach w pomocy jedyną osobą która może odblokować Gyo będzie Havertz. Muszą grać razem.
W ogóle Nergal gra jak na prawdziwego DMa przystało, odbiór i szybka piłka do przodu bez zbędnych ceregieli, dodatkowo piękne dlugie podania prostopadle.
Tak widzę Kaia odwróconego tyłem do bramki i Sakę w kombinacyjnej grze . Tej gry tyłem do bramki u naszych wcale nie było w tym sezonie. Kai sobie z tym radzi i daje dodatkowe opcje. Do tego bardzo fajnie zbija w podanie górne piłki. Mam nadzieję że jak najszybciej do tego wrócimy a Gyo będzie dodatkowa opcja . To chyba tylko nam wyjdzie na dobre.
Ale, że Tottenham zakończył fazę ligową na czwartym miejscu to się pewnie mało kto spodziewał.
@Jack_Herrer: a bramek od naszego niestrzelającego napastnika ;p
Jeszcze raz bo mnie ten telefon wykończy.
Nie liczę że Kai odmieni nagle nasz atak bo z takim Leeds będzie mniej miejsca i będzie problem. Chodzi o to że w tych sytuacjach Gyo których jest mała ilość on obijałł sobie kostki i nie jest regularny a o meczach z dobrymi obrońcami lepiej nie wspominać.
Mamy najlepszego niestrzelającego napastnika na świecie, który na dodatek dzisiaj strzelił. Czego chcieć więcej?
@Numer10: aby konsekwentnie punktować trzeba dobrze grać. Przypomnę, że to nie my zdobywaliśmy ostatnio punkty, a po prostu nasi rywale je gubiliśmy. Taki maly, ale istotny szczegół:)
@Czeczeniec napisał: "Najwięksi wygrani fazy ligowej: Sporting, Club Brugge, Qarabag"
Ja bym jeszcze dodał Bodo. Ugrali awans do 1/16 wygrywając w ostatnich trzech kolejkach z City i Atletico i remisując z Borussią.
@volginxy: Nie rozumiem czemu tak ludzie ujadają na Gyo, jest drewnem to fakt ale przez ostatnie 15lat ile drewien mieliśmy i to nie przeszkadzało w strzelaniu. Problemem jest pomoc i brak kreatywności. Kai uruchomił cały atak i pokazał ,że Ode to może być najwyżej na ławce zaczynać mecz. jeden zawodnik i Gyo jak i Martineli zaczeli coś grać. Pisałem to wiele razy ale my z Ode nie gramy środkiem boiska tylko aby na skrzydło
Nie liczę że Kai odmieni nagle nasz atak bo z takim Leeds będzie mniej miejsca i będzie problem. Chodzi o to że w tych sytuacjach Gyo krytycy może być mała ilość on obojga sobie kostki i nie jest regularny a o meczach z dobrymi obrońcami lepiej nie wspominać.
Niestety Gyokeres w meczu w którym był pod grą pokazał to, co mu uniemożliwi grę w Anglii. Miejsca tyle nie będzie, a gra głową i technika jak kwiczały, tak kwiczą. A i tak wyglądał dobrze na tle Kazachów, na tle których Madueke wyglądał tak samo bezgłowo jak zawsze.
Cieszy Havertz, wrócił jak gdyby nigdy nic. Norgard dobry mecz, po raz kolejny pokazuje, że niezrozumiałe jest czemu tak mało gra. Eze też fajnie, lepiej niż Odegaard. On potrzebuje szybszej rotacji piłki od innych i większego zaufania, i też kogoś do przykrycia jego wad defensywnych.
Słabo dać sobie dwie bramki ostatniej drużynie LM wbić
Wg Flashcore mieliśmy dzisiaj 9 wielkich szans.
Viktor Gyökeres on the #UCL league phase: “We end it in first place, as we wanted, so it was a good group phase for us & now we look forward to the knockout stages. We can compete against anyone in Europe!”
@footballontnt
@bobslej22 napisał: "No dobra ale widziałeś jest uderzenia kostka? Dziś i ostatnio z Utd? Gość szuka siebie ale nie wiem czy znajdzie . Jego pierwsze przyjęcie piłki jest dramatyczne podania też nie za bardzo bo często za mocne. Nie wiem czy to jest możliwe żeby wszyscy się tak na niego nabrali. Dziś może wyglądał dobrze ale jeżeli ktoś liczy że w lidze będzie miał tyle miejsca i przeniesie to choćby na mecz z Leeds to musi być mega oportunistą."
Ja nie wiem czy na to liczę i w to wierzę, ale no chciałbym. W pierwszym meczu z Leeds w sumie dał nadzieję na lepszą przyszłość to może i teraz ;)
Gyokeres, to taki trochę Martinelli z temu.
Jak Martinelli biegnie po skrzydle to wiemy, że do końca linii i wrzutka.
Natomiast gdy widzimy Gyo ZBIERAJĄCEGO się już do rajdu, to wiemy, że nic z tego nie będzie… a nawet jeśli, to albo gol sezonu albo piłka nad trybuny, choć bardziej ta druga opcja.
@jumanji: bardziej mi chodziło o takie pozytywne niespodzianki, źle to sformułowałem. Imo mecz z Realem trochę zmienił perspektywę, bo wcześniej ich postawa była mocno rozczarowująca.
Nie rozumiem czemu tak ludzie ujadają na Gyo, jest drewnem to fakt ale przez ostatnie 15lat ile drewien mieliśmy i to nie przeszkadzało w strzelaniu. Problemem jest pomoc i brak kreatywności. Kai uruchomił cały atak i pokazał ,że Ode to może być najwyżej na ławce zaczynać mecz. jeden zawodnik i Gyo jak i Martineli zaczeli coś grać. Pisałem to wiele razy ale my z Ode nie gramy środkiem boiska tylko aby na skrzydło
@Marzag: A generalnie to i tak był mecz który wygrał nam Havertz gol 2 asysty i bardzo dobrze wyglądał jako podwieszony napastnik , Gyokeres przy nim też wyglądał lepiej i szukali sie na boisku. Zobaczymy jak to Arczi ułoży ale powrót Kaia cieszy oby już bez kontuzji
@pablofan napisał: "Do poziomu z 1 meczu z mulami? Lub z Wilkami czy Evertonem??? Albo z liverpoolem? Do czego mamy wrócić? Bo przypomnę, że mamy za sobą 23 kolejki, a dobrych spotkań zagraliśmy może dwa."
Do poziomu który dał nam dopiero 7 punktów przewagi nad 2 miejscem. Nie tym czy się podoba komuś nasza gra się wygrywa mistrzostwa, tylko konsekwentnym punktowaniem i my to właśnie robiliśmy. Do tego przede wszystkim musimy wrócić, bo mnie drugorzędnie na przykład obchodzi czy będziemy wyglądać jak w 1 połowie z Kairatem czyjak z Bournemouth w drugiej- mamy wygrać mistrza
@Xanthi napisał: "7 Big Chances Created in the 1st Half
- No Odegaard
0 Big Chances Created in the 2nd Half
- with Odegaard"
Flashscore pokazuje że były 2 w 2 połowie;)
Gdzie są transfery? Ktos za Ode tu powinien w zimie przyjść w trybie pilnym. Pewnie znowu prześpimy okienko i do końca sezonu będzie meczenie buły, regularne tracenie punktów i wywalenie się na głupi ryj z pucharów.
7 Big Chances Created in the 1st Half
- No Odegaard
0 Big Chances Created in the 2nd Half
- with Odegaard
@alexis1908 napisał: "i Generalnie dla mnie nie ma problemu jak Kai nawet wygryzie Gyo na 9 po prostu uważam że Ode w takiej formie no nie zasługuje na podstawę ja rozumiem że on już nie gra jako 10 ale on nie podejmuje zupełnie ryzyka nie przyspiesza gry. I mówię to z ciężkim sercem bo broniłem go przez 2 lata ale tu widocznie jest coś nie tak"
Ma mecze gdzie naprawdę dużo daje i w sumie zyskujemy z nim na boisku, ale ma też często mecze gdzie łatwo wskazać go palcem jako kogoś kto po prostu nie dojechał na mecz (albo na połowę jak z United). Ja wierzę że z Kaiem odżyje - w końcu prędzej on niż absolutnie tragiczny Gyokeres w tym sezonie, ale jestem ciekawy jak to będzie. Najlepiej jakby obaj odżyli - ciekawe jak to Arteta poukłada jak jeszcze są do pogodzenia Zubi, Rice, Eze i Merino na środek
Czyli i Marzag, i alexis mają rację i mamy w składzie dwóch hamulcowych?
@alexis1908 napisał: "chociaż będę się upierał że to uderzenie po podaniu Havertza by weszło nawet jakby Gabiego tam nie było"
Weszło by ale Martinelli nie mógł spekulować, z jego perspektywy tej pewności w momencie podejmowania decyzji pewnie nie było a wszyscy mieli by do niego żal że nie trafił w piłkę gdyby poleciała dalej.
@Numer10: i Generalnie dla mnie nie ma problemu jak Kai nawet wygryzie Gyo na 9 po prostu uważam że Ode w takiej formie no nie zasługuje na podstawę ja rozumiem że on już nie gra jako 10 ale on nie podejmuje zupełnie ryzyka nie przyspiesza gry. I mówię to z ciężkim sercem bo broniłem go przez 2 lata ale tu widocznie jest coś nie tak
@Czeczeniec napisał: "Najwięksi wygrani fazy ligowej: Sporting, Club Brugge, Qarabag"
No ja bym się trochę kłócił i postawił na Benficę. Przecież oni tym golem z Realem w doliczonym czasie gry zapewnili sobie awans. Gdyby nie ten jeden gol i to w 98 minucie gry to by ta wygrana z Realem nic im nie dała bo i tak by nie awansowali.
Albo w Nec Neijmegen z Niedzielanem, to jest obecnie poziom Norwega. Kasztan straszny. Nawet Ramsey mniej irytował
*optymistą oczywiście ( słownik)
Odegaard obecnie to powinien grać w Willem II Tiburg. I na pewno nie byłby kapitanem
@Numer10: wrócić do czego??
Do poziomu z 1 meczu z mulami? Lub z Wilkami czy Evertonem??? Albo z liverpoolem? Do czego mamy wrócić? Bo przypomnę, że mamy za sobą 23 kolejki, a dobrych spotkań zagraliśmy może dwa.
Masz racje! Dziś jesteśmy na topie w lidze, ale jak zagramy tak samo z leeds, to w kolejnym tygodniu karty mogą się odwrócić, a póki co wyglądamy jakbyśmy upadali, a nie sie podnosili.
Gyo nie ma żadnych atutów, aby grać w tym zespole. Widziałeś jak zagrał dzisiaj Kai. Uruchomiał praktycznie każdego gracza wokół siebie. Mając Gyo i takiego Martinelliego, którzy sami z siebie nic nie wykreują, a gdy przychodzi co do czego, to nawet nie potrafią skończyć akcji kolegów czy przyjąć podań…
Dokładnej. To był tylko kairat i jak pisałem dziś wiele razy, ten mecz mógł tylko utwierdzić nas w przekonaniu, ze ta drużyna jest w kryzysie i to w cale nie takim chwilowym.
@Numer10: Gyokeres to technicznie drewno - ale czasem napastnik nie musi być wirtuozem
No dobra ale widziałeś jest uderzenia kostka? Dziś i ostatnio z Utd? Gość szuka siebie ale nie wiem czy znajdzie . Jego pierwsze przyjęcie piłki jest dramatyczne podania też nie za bardzo bo często za mocne. Nie wiem czy to jest możliwe żeby wszyscy się tak na niego nabrali. Dziś może wyglądał dobrze ale jeżeli ktoś liczy że w lidze będzie miał tyle miejsca i przeniesie to choćby na mecz z Leeds to musi być mega oportunistą.
Havertz koniecznie do jedenastki za Odegaarda.
Odegaardowi premier League odpłynęła. To jest straszne że to nasz kapitan a w normalnych okolicznościach bez ojcowskiej Artety to już by się szykował na loan do jakiegoś eredivisie.
@Marzag: na Jesusa mało kiedy źle mówiłem lubię go bardzo. A Kaiowi ciągle pamiętam nie trafiona sytuacje z United podobnie jak Szwedowi jak se kopnął w trybuny zamiast wyrównać. Ale ogólnie no masz rację powinien przynajmniej 2 z tych 3 skończyć chociaż będę się upierał że to uderzenie po podaniu Havertza by weszło nawet jakby Gabiego tam nie było
@ksowa90 oczywiście ,że Rice na 6, jak go kupowaliśmy to była jego nominalna pozycja