Arsenal wygrywa, gdy rywale tracą punkty! 1-0 z Bournemouth
06.10.2019, 15:51, Łukasz Wandzel 5314 komentarzy
Po bardzo udanym czwartku w Lidze Europy przyszedł czas na kolejne weekendowe starcie w Premier League. Tym razem zamiast pięknego futbolu, oglądaliśmy Arsenal, który próbował być wyrachowany i w sumie mu się to udało. W rywalizacji z Bournemouth po wcześnie zdobytym prowadzeniu dowiózł korzystny rezultat. Tym samym Arsenal wykorzystał sytuację bezpośrednich ligowych rywali i wskoczył na trzecie miejsce w tabeli. W 8. kolejce punkty straciły takie drużyny jak Leicester, Tottenham czy nawet Manchester City. Okazuje się, że podopieczni Unaia Emery'ego nie są w tragicznej sytuacji, tracą bowiem zaledwie punkt do ekipy prowadzonej przez Pepa Guardiolę.
Składy, w jakich obie ekipy rozegrały to spotkanie:
Arsenal: Leno - Chambers, Sokratis, David Luiz, Kolasinac - Ceballos (75' Willock), Xhaka, Guendouzi - Pépé (63' Martinelli), Aubameyang, Saka (83' Torreira).
Bournemouth: Ramsdale - Stacey (79' Francis), Cook, Aké, Rico - H. Wilson (79' Danjuma), Lerma, Billing, King - Wilson, Solanke.
Kanonierzy zaczęli z wysokiego C. Bardzo szybko zamknęli Wisienki w ich własnym polu karnym, pokazując przewagę od pierwszego gwizdka sędziego. Przełożyło się to na rezultat już w 9. minucie meczu. Arsenal wykorzystał wtedy rzut rożny. W szesnastkę wrzucał Pépé, a wynik celną główką otworzył David Luiz. Brazylijczyk w tempo ruszył do futbolówki, urywając się się przy tym kryjącemu go rywalowi. Piłka po koźle wpadła do bramki.
Od tego momentu Arsenal bez presji kontrolował przebieg całej pierwszej połowy. Do tego swobodnie rozgrywał piłkę w środku pola, co nie zawsze jest atutem londyńczyków. Piłkarze Emery'ego parli przodu przez około 20 minut, ale w większości akcji wywalczali tylko rzuty rożne. Kiedy tempo meczu spadło, gospodarze utrzymywali pełną kontrolę, podczas gdy podopieczni Eddiego Howe'a rzadko zbliżali się pod bramkę Bernda Leno.
Dopiero po przerwie okazało się, że jednobramkowe prowadzenie może narobić strachu. W 51. minucie akcja, jaką stworzyli Dominic Solanke i Calum Wilson potwierdziła, że nawet kiedy mecz toczy się pod twoje dyktando, pojedyncza sytuacja może zniweczyć cały wysiłek. Wilson zagrał klepkę z Solanke, po czym minął obrońcę i bramkarza Arsenalu. Na szczęście zamiast strzelać z ostrego kąta zagrał w okolice trzeciego metra, gdzie znajdował się Calum Chambers, który oddalił niebezpieczeństwo.
Po chwilowym zrywie ekipy Wisienek Arsenal wrócił do gry, lecz nie zdominował już meczu. Z przodu wyraźnie nie wychodziło. Pépé w pierwszej połowie zapowiadał się dobrze, ale niczym się nie wyróżniał i Unai Emery wprowadził w jego miejsce Martinellego. Saka dużo dryblował, przy czym nie popychał akcji do przodu. Z kolei o Aubameyangu można powiedzieć delikatnie, że nie otrzymywał podań do wykończenia których jest stworzony albo wprost trzeba stwierdzić, iż był niewidoczny.
Pod koniec meczu Unai Emery myślał już tylko o dowiezieniu do końca korzystnego rezultatu. Pokazał to, zdejmując Bukayo Sakę i wprowadzając Lucasa Torreirę. Arsenal nie uniknął lekko nerwowej końcówki, choć w doliczonym czasie gry miał okazję podwyższyć prowadzenie. Niestety Pierre-Emerick Aubameyang, po podaniu od Chambersa, trafił w słupek. Po ostatnim gwizdku jedynym strzelcem gola był David Luiz, a dzięki jego trafieniu Arsenal zdobył trzy punkty i wykorzystał słabszy weekend w wykonaniu innych angielskich zespołów.
źrodło: własneDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 20 | 14 | 5 | 1 | 47 |
2. Arsenal | 21 | 12 | 7 | 2 | 43 |
3. Nottingham Forest | 21 | 12 | 5 | 4 | 41 |
4. Newcastle | 21 | 11 | 5 | 5 | 38 |
5. Chelsea | 21 | 10 | 7 | 4 | 37 |
6. Manchester City | 21 | 10 | 5 | 6 | 35 |
7. Aston Villa | 21 | 10 | 5 | 6 | 35 |
8. Bournemouth | 21 | 9 | 7 | 5 | 34 |
9. Fulham | 21 | 7 | 9 | 5 | 30 |
10. Brentford | 21 | 8 | 4 | 9 | 28 |
11. Brighton | 20 | 6 | 10 | 4 | 28 |
12. West Ham | 21 | 7 | 5 | 9 | 26 |
13. Tottenham | 21 | 7 | 3 | 11 | 24 |
14. Crystal Palace | 21 | 5 | 9 | 7 | 24 |
15. Manchester United | 20 | 6 | 5 | 9 | 23 |
16. Everton | 20 | 3 | 8 | 9 | 17 |
17. Ipswich | 20 | 3 | 7 | 10 | 16 |
18. Wolves | 21 | 4 | 4 | 13 | 16 |
19. Leicester | 21 | 3 | 5 | 13 | 14 |
20. Southampton | 20 | 1 | 3 | 16 | 6 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 18 | 13 |
E. Haaland | 16 | 1 |
C. Palmer | 13 | 6 |
A. Isak | 13 | 4 |
B. Mbeumo | 13 | 3 |
C. Wood | 12 | 1 |
Matheus Cunha | 10 | 4 |
Y. Wissa | 10 | 2 |
N. Jackson | 9 | 3 |
J. Maddison | 8 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@SoulStorm:
Pytasz Sergio czy jest super. NO PEWNIE ŻE SUPER ZDROWIE
500zł - Tyle kosztuje w Polsce demokracja.
@platinium: Ja wiem że w biblii występuje zarówno stary testament i nowy testament, i że Chrześcijanie odziedziczyli stary testament po judaiźmie, ale Jezus Chrystus nauczał w nowym testamencie. Wiem że uznaje sie go za kanon, ale to nie zmienia tego, że nauki Chrześcijańskie zaczęły być głoszone przez Jezusa Chrystusa od którego narodzin się zaczyna nowy testament.
@SoulStorm: hahahahaha
Ja tylko chciałbym wspomnieć o żałosnej frekwencji u mlodych- grupie wiekowej, która powinna mieć tą frekwencję najwyższą ze wszystkich. Jako że należę do tej grupy, to serio podnosi mi się ciśnienie, jak widzę wyniki frekwencji w tv.
Ja naprawdę nie łapię argumentu, że "nie ma na kogo glosować". To jak nie masz na kogo glosować, to twoim zasranym obowiazkiem jest wrzucić nieważny glos do urny. Jeżeli w wyborach do parlamentu spośród wszyskich glosów znalazłoby się kilka milionów głosów nieważnych, to przynajmniej media podlapią temat, że coś tu nie gra. A tak to nikt "oficjalnie" nie może potwiedzić tej bardzo popularnej opinii wśród obywateli.
Ale znając życie to 90% osób, które mowią że nie ma na kogo glosować, nawet raz w tygodniu nie wejdą w wiadomości na tym *****ym telefonie, nie poświęcą 20 min swojego dnia i przez to nie wiedzą co się dzieje w kraju i na świecie. Mi tu nie chodzi nawet która partia jest tą dobrą a która złą. Ale że żyją w tym kraju ludzie, którym nawet przez myśl dzisiaj nie przeszło żeby pójść na wybory. Ale że zestawy w mcdonald's drożeją to już kazdy ogarnia...
@krystiannn napisał: "ze spoleczenstwo do LGBT jest po prostu nie przyzwyczajone."
O to. Ja jestem przyzwyczajony. Spora cześć osób które znam, również nie ma żadnego problemu ze środowiskiem LGBT. Myślę, że przynajmniej 40% osób w Polsce nie ma problemu z osobami LGBT. A Ty jednak piszesz, że społeczeństwo nie jest przyzwyczajone. I stad pytanie - kto to jest „społeczeństwo”?
A granice są na szczęście otwarte, bo nie wiem czy mam ochotę własne zdrowie poświęcać na ratowanie trupa, jakim jest polski system ochrony zdrowia.
Dobranoc.
@SoulStorm napisał: "Jeden gejuch urodził się z fi#tkiem średnim, a drugi z dużym.Ogromnym! Spytacie który jest szczęśliwy? Żaden.Jeden jeździ na wózku inwalidzkim, a drugi ma padaczkę."
? XD
@ares765:
Pięknie też wyszło jak JKM powiedział, że PIS to partia lewicowa, a Sawicki się z nim zgodził i ten kierunek przybrała prowadzona rozmowa :)
Jeden gejuch urodził się z fi#tkiem średnim, a drugi z dużym.Ogromnym! Spytacie który jest szczęśliwy? Żaden.Jeden jeździ na wózku inwalidzkim, a drugi ma padaczkę.
Swoją drogą w jednej z komisji wyborczych na warszawskiej Woli na mężczyznę, który przyszedł zagłosować, spadło godło, uderzając go w głowę.
@Marzag napisał: "W którym miejscu nauki jezusa pojawiły się w starym testamencie?"
Co ma piernik do wiatraka? Naprawdę twierdzisz, że chrześcijaństwo opiera się na paru cytatach Jezusa?
@gunners007: Mam nadzieję, że nie. Z dwojga złego wolę KO
Lewica w niedługim czasie połknie KO w poparciu.
Janusz #Korwin-Mikke: PiS to partia lewicowa, komunistyczna, działająca na rzecz biednych, upośledzonych, klasy robotniczej i tak dalej.
Zawisza: my w Lewicy uważamy, że czas pracy w Polsce powinien zostać skrócony.
Rymanowski: do ilu godzin?
Korwin: do dwóch najlepiej, do dwóch!
@platinium: W którym miejscu nauki jezusa pojawiły się w starym testamencie?
@Marzag: Jeśli nie masz pojęcia o czym piszesz, to daruj sobie głoszenie głupot, bo jeszcze ktoś w nie uwierzy. Chrześcijaństwo opiera się na Starym i Nowym Testamencie.
@platinium: Ale przecież ST jest dla żydów, a dla chrześcijan NT powinien być wiążący :P
@Theo10: nie wiem co wyczytales, miedzy wersami, ale skoro u nas jest tak zle no to faktycznie - granice sa otwarte. Pamietaj zawsze mozesz wrocic ;)
@platinium: Może Koran przy okazji? Nauki Jezusa są przedstawione w nowym testamencie.
@krystiannn: No cóż ja się widać nie zaliczam. Trzeba pomyśleć o emigracji.
Idę spać.
@Marzag napisał: "no jeśli najważniejsza wartość(miłowanie bliźniego) tej religii"
Przeczytaj Stary Testament i zweryfikuj swoje poglądy.
Podobno głupich nie sieją...
@Theo10: Spoleczenstwo jako ogolnie o Polkach i polakach.
@krystiannn: Kim jest to „społeczeństwo”? Bo chyba właśnie wywaliłeś z tej definicji przynamniej dobre 40% populacje tego kraju
Znowu o tych homosiach nawet po wyborach? Ważniejsze są sprawy w tym kraju niz homoś czy aborcja np.Gospodarka jest najwazniejsza gdzie jak wszystko padnie to my razem,co mnie obchodzi kto co robi ze soba we własnym domu,jesli sa szczesliwi Ci ludzie to spoko,Ja ich nie popieram,ale nie mam na to wpływu.
Najwazniejsza gospodarka jak napisałem.
@Theo10: Zawsze mozesz isc na Policje zglosic fakt ze za duzo debyceli idzie od tych dzwonow no nie wiem jak Tobie tutaj moge pomóc. Co do LGBT tak jak powiedzialem moga zyc sobie jak chca ale nie musza sie tym publicznie chwalic.
@krystiannn: no jeśli najważniejsza wartość(miłowanie bliźniego) tej religii jest deptana przez ludzi którzy głośno krzyczą, że są chrześcijanami, to to całkowicie traci znaczenie moim zdaniem.
Jeśli ktoś uważa że słusznie ignoruje niektóre wartości chrześcijańskie to się powinien chyba zastanowić czy naprawdę uważa się za chrześcijanina :)
@MVTI: Smiem twiedzić, że jak nikogo nie bedzie prowokowal swoja ''innoscia'' to bedzie ok. Mysle tez, ze musi sie przyzwyczaic, ze spoleczenstwo do LGBT jest po prostu nie przyzwyczajone. A zeby zmienic mentalnosc ludzi potrzeba nie miesiecy a lat.
@krystiannn: Cóż, z tym że ktoś jest homo, można zrobić jeszcze mniej. Także skoro dzwony kościelne mogą mi nawalać o 6 rano przy domu, to coś takiego jak paradę równości też się powinno tolerować. Bo czemu jedni się mają obnosić ze swoimi poglądami (katolicyzm), a innym ma się tego zabronić (LGBT)?
@Marzag: zalezy przez kogo. Kazdy ma swoj umysl i niech sam sobie odpowie na pytanie czy sa ignorowane slusznie czy nie ;)
@krystiannn: Kraj w którym dominującą religią jest chrześcijaństwo, ale wartości chrześcijańskie są ignorowane :P
@krystiannn napisał: "a nie moge odpowiadac za kogoś kto nazywa kogos pedofilem"
Nie mówię, byś odpowiadał za tak absurdalne stwierdzenia, jednakże przedstawiam jedynie głupotę tej całej sytuacji.
Chciałbym żyć w kraju, gdzie każdy były równy i nikt nie wytykałby go palcem, bo jest innej orientacji seksualnej. Sam nie jestem gejem, ale mam znajomego, który jest i to naprawdę w porządku człowiek, dlatego irytuje mnie nastawienie niektórych osób względem LGBT, jak i całej tej otoczki.
@Spejsik: A przez pseudokibiców wiele osób jest wrogo nastawionych do kibiców, ale nikt Tu nie myśli o tym by zakazać ludziom kibicować, bo wie że jest jakiś odsetek idiotów który psuje opinie całej kulturze.
@Theo10: Obawiam sie, że Polska jest krajem katolickim i tutaj nic z tym nie zrobisz.
@MVTI: ja nie moge odpowiadac za kogoś kto nazywa kogos pedofilem. Osobiście nie popieram zwiazkow malzenskich, ale zgadzam sie, że powinni miec prawo dziedziczenia czy tez zeby lekarz mogl przekazac 2 osobie informacje o stanie zdrowia.
@MVTI napisał: "Homoseksualiści to też normalni ludzie, często nawet bardziej inteligentni od typowego Sebastiana z blokowisk, słuchającego RPK."
To prawda jednak przez organizacje LGBT wiele osób jest do nich wrogo nastawione.
@krystiannn: Mi się w oczy rzucają procesje kościelne, a często o 6 rano budzą dzwony z pobliskiego kościoła. I też bym poprosił to zlikwidować i się nie afirmować ze swoją religijnością.
@krystiannn napisał: "Jesli chca zyc niech zyja po swojemu, ale nie musza organizowac tych calych marszów i rzucac sie ludziom w oczy na silę."
No okej, Twoje podejście jest w porządku, ale zauważ jedną rzecz: oni organizują te marsze, bo czują się nierówni w stosunku do heteroseksualistów. Spotkałem się w życiu z różnymi ludźmi i niektórzy porównywali nawet ich do pedofilów. Kompletny nonsens, nie uważasz?
Inną sprawą jest to, jak te marsze są odbierane - zazwyczaj w pejoratywny sposób, ale rozumiem podejście gejów i lesbijek do tego tematu.
Wyobraź sobie, że miałbyś syna, który w pewnym momencie komunikuje Ci, iż jest gejem - jak wtedy byś na to zareagował?
@ares765: Tak szczerze czy nie jest to komentarz trafny ? Te marsze nic nie wnosza poza tym, ze prowokuja agresje wobec srodowisk LGBT.
@ares765: Jak to mówi stare chińskie przysłowie "wszystko napisane w zdaniu przed 'ale' jest bez znaczenia" :D
Zdelegalizować tranzystory.
@krystiannn napisał: "ja nie mam nic przeciwko homosiom [...] ALE nie musza organizowac tych calych marszów i rzucac sie ludziom w oczy na silę."
Klasyk XDDD
@MVTI napisał: "Homoseksualiści to też normalni ludzie, często nawet bardziej inteligentni od typowego Sebastiana z blokowisk, słuchającego RPK."
Mądrego aż miło poczytać.
@MVTI: ja nie mam nic przeciwko homosiom. Jesli chca zyc niech zyja po swojemu, ale nie musza organizowac tych calych marszów i rzucac sie ludziom w oczy na silę.
@MVTI: Mnie często zastanawia jak bardzo niepewnym swojej seksualności trzeba być, aby bać się, że się "zarazi chorą ideologią" xD Miałem znajomego, który twierdził, że jest gejem. Nie wiedziałbym jakbym się przypadkiem od kogoś nie dowiedział. I wiecie co? Dalej mogłem się przebierać w szatni i myć pod prysznicem na basenie bez obawy o dziwne zachowania organizmu xD
@JacOsc napisał: "typie, skąd ty możesz wiedzieć co ja robiłem kilka lat temu XDD weź już się nie kompromituj i idź zbij żonę, czy co ty tam robisz w wolnym czasie"
Ależ się denerwujesz na temat zwykłej dyskusji z innym użytkownikiem w internecie. Naprawdę, idź się przewietrz, a teksty o biciu żony to sobie wsadź tam, gdzie słońce nie dochodzi, bo mają tyle sensu co nic.
@Theo10: +1
@JacOsc: no i widzisz ja Tobie podaje przyklady łamania demokracji za rzadów PO, podaje Tobie wskaznik GUS odnosnie inflacji a Ty rzucasz tekstem ''bij zone'' poprostu nie masz argumentow do dalszej dyskusji. Dziekuje :)
@tyson880 napisał: "Ale mam 11-letnią córkę i nie życzę sobie, żeby patrzyła na jednopłciowych rodziców z małym dzieckiem, idących razem po parku. Tak dla przykładu."
Nie wiem skąd taka tendencja Polaków do myślenia w ten sposób. Niektóre osoby myślą, że jak dadzą homoseksualistom możliwość ślubu, to każdy automatycznie będzie podbiegał do nich, ich rodziny oraz ich dzieci na ulicy, trzymając flagę LGBT w ręku i stale mówiąc o równości. Sądzicie, że każdy, kto jest "pedałem" będzie biegać nagi po ulicy i demoralizować wszystkich dookoła.
Homoseksualiści to też normalni ludzie, często nawet bardziej inteligentni od typowego Sebastiana z blokowisk, słuchającego RPK.
@krystiannn: typie, skąd ty możesz wiedzieć co ja robiłem kilka lat temu XDD weź już się nie kompromituj i idź zbij żonę, czy co ty tam robisz w wolnym czasie