Arsenal wygrywa, gdy rywale tracą punkty! 1-0 z Bournemouth

Arsenal wygrywa, gdy rywale tracą punkty! 1-0 z Bournemouth 06.10.2019, 15:51, Łukasz Wandzel 5314 komentarzy

Po bardzo udanym czwartku w Lidze Europy przyszedł czas na kolejne weekendowe starcie w Premier League. Tym razem zamiast pięknego futbolu, oglądaliśmy Arsenal, który próbował być wyrachowany i w sumie mu się to udało. W rywalizacji z Bournemouth po wcześnie zdobytym prowadzeniu dowiózł korzystny rezultat. Tym samym Arsenal wykorzystał sytuację bezpośrednich ligowych rywali i wskoczył na trzecie miejsce w tabeli. W 8. kolejce punkty straciły takie drużyny jak Leicester, Tottenham czy nawet Manchester City. Okazuje się, że podopieczni Unaia Emery'ego nie są w tragicznej sytuacji, tracą bowiem zaledwie punkt do ekipy prowadzonej przez Pepa Guardiolę.

Składy, w jakich obie ekipy rozegrały to spotkanie:

Arsenal: Leno - Chambers, Sokratis, David Luiz, Kolasinac - Ceballos (75' Willock), Xhaka, Guendouzi - Pépé (63' Martinelli), Aubameyang, Saka (83' Torreira).

Bournemouth: Ramsdale - Stacey (79' Francis), Cook, Aké, Rico - H. Wilson (79' Danjuma), Lerma, Billing, King - Wilson, Solanke.

Kanonierzy zaczęli z wysokiego C. Bardzo szybko zamknęli Wisienki w ich własnym polu karnym, pokazując przewagę od pierwszego gwizdka sędziego. Przełożyło się to na rezultat już w 9. minucie meczu. Arsenal wykorzystał wtedy rzut rożny. W szesnastkę wrzucał Pépé, a wynik celną główką otworzył David Luiz. Brazylijczyk w tempo ruszył do futbolówki, urywając się się przy tym kryjącemu go rywalowi. Piłka po koźle wpadła do bramki.

Od tego momentu Arsenal bez presji kontrolował przebieg całej pierwszej połowy. Do tego swobodnie rozgrywał piłkę w środku pola, co nie zawsze jest atutem londyńczyków. Piłkarze Emery'ego parli przodu przez około 20 minut, ale w większości akcji wywalczali tylko rzuty rożne. Kiedy tempo meczu spadło, gospodarze utrzymywali pełną kontrolę, podczas gdy podopieczni Eddiego Howe'a rzadko zbliżali się pod bramkę Bernda Leno.

Dopiero po przerwie okazało się, że jednobramkowe prowadzenie może narobić strachu. W 51. minucie akcja, jaką stworzyli Dominic Solanke i Calum Wilson potwierdziła, że nawet kiedy mecz toczy się pod twoje dyktando, pojedyncza sytuacja może zniweczyć cały wysiłek. Wilson zagrał klepkę z Solanke, po czym minął obrońcę i bramkarza Arsenalu. Na szczęście zamiast strzelać z ostrego kąta zagrał w okolice trzeciego metra, gdzie znajdował się Calum Chambers, który oddalił niebezpieczeństwo.

Po chwilowym zrywie ekipy Wisienek Arsenal wrócił do gry, lecz nie zdominował już meczu. Z przodu wyraźnie nie wychodziło. Pépé w pierwszej połowie zapowiadał się dobrze, ale niczym się nie wyróżniał i Unai Emery wprowadził w jego miejsce Martinellego. Saka dużo dryblował, przy czym nie popychał akcji do przodu. Z kolei o Aubameyangu można powiedzieć delikatnie, że nie otrzymywał podań do wykończenia których jest stworzony albo wprost trzeba stwierdzić, iż był niewidoczny.

Pod koniec meczu Unai Emery myślał już tylko o dowiezieniu do końca korzystnego rezultatu. Pokazał to, zdejmując Bukayo Sakę i wprowadzając Lucasa Torreirę. Arsenal nie uniknął lekko nerwowej końcówki, choć w doliczonym czasie gry miał okazję podwyższyć prowadzenie. Niestety Pierre-Emerick Aubameyang, po podaniu od Chambersa, trafił w słupek. Po ostatnim gwizdku jedynym strzelcem gola był David Luiz, a dzięki jego trafieniu Arsenal zdobył trzy punkty i wykorzystał słabszy weekend w wykonaniu innych angielskich zespołów.

BournemouthPremier LeagueRaport pomeczowy autor: Łukasz Wandzel źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Rafson95 komentarzy: 1062706.10.2019, 23:55

@Sandbead: W ostatnim czasie sporo podobnych tu ostatnio ;p

Sandbead komentarzy: 352206.10.2019, 23:53

@Rafson95:
To patrz na ten kwiatek XD

"Jedynego kolesia z wizja i kreatywnością [EMERY] zabił w ciągu 1.5roku bo ma osobisty problem do niego. Co za gamoń.
Założę się, że Ozil spokojnie by pograł jeszcze u nas, jak były momenty, że zawodnicy nie wiedzieli co mają grać a dziury między pomocą a atakiem nikt nie łatał."

Nick użytkownika, który to napisał pominę z szacunku do niego.

Argudo komentarzy: 10886 newsów: 606.10.2019, 23:53

@RahU:

Bez przesady, żeby nawet za wypowiedzi na konferencji krytykować Unaia xd
Ostatnie, czego od niego oczekuję, to żeby na każdej podawał w pełni merytoryczną analizę meczu. Każdy chyba wie, że te wypowiedzi zazwyczaj są lakoniczne i zawierają głównie utarte slogany.

ZielonyLisc komentarzy: 2105106.10.2019, 23:53

@FabsFAN: na bank na zrzucie po mefce

RahU (administrator) komentarzy: 5067 newsów: 240206.10.2019, 23:52

@Rafson95: tu się z Tobą zgodzę. Argumenty z Wengerem i Mesutem bardzo nietrafione u EmeryOutów.

@MVTI: Kurna przeczytałem to jego głosem z jego akcentem. Ała.

FabsFAN komentarzy: 25252 newsów: 306.10.2019, 23:52

@Rafson95:
Powiem więcej. Mnie się zdarzyło tylko RAZ w życiu zasnąć podczas meczu i było to spotkanie Arsenalu z Norwich w lidze za czasów Papy.

FabsFAN komentarzy: 25252 newsów: 306.10.2019, 23:50

Emery IN ;)

MVTI komentarzy: 1908 newsów: 57306.10.2019, 23:50

@RahU: https://twitter.com/UnaiEmery_/status/1180904980171120642

lukasz845 komentarzy: 457306.10.2019, 23:50

@ZielonyLisc: #EmeryImprove

RahU (administrator) komentarzy: 5067 newsów: 240206.10.2019, 23:49

@ToMo_18 napisał: "@RahU: A widziałeś jego wpis na Twitterze? Nie zgadniesz co napisał."
kto? co?

Rafson95 komentarzy: 1062706.10.2019, 23:48

Idealizowanie Wengera to też jest obecnie ciekawy trend.
Czytam czasem np. że kiedyś lepszy styl i takie murowanie przy 1-0 byłoby nie do pomyślenia. I uśmiecham się tylko przypominając sobie zmiany typu Ozil -> Gibbs w 70 minucie żeby przetrwać napór jakiegoś zespołu z dołu tabeli i dociągnąć wynik do końca xd To jest Premier League i jeśli nie masz kosmicznej kadry jak City lub LFC to takie sytuacje są nieuniknione, a jak widać nawet zdarzają się tym największym potentatom.

Podobnie sprawa z Mesutem. Jak Ozil grał, sezon czy półtora temu, to zwykle grał fatalnie, nic nie wnosił, 0 zaangażowania. Większość strony była zgodna co do tego, że Niemiec nie powinien wychodzić w pierwszym składzie AFC bo z nim gramy jak w 10, ja byłem podobnego zdania. Z czasem występował rzadziej, ale nadal dostawał co jakiś czas szanse, niestety prezentowanego przez siebie poziomu nie zmienił. Naturalną konsekwencją tego wszystkiego było, że w końcu został praktycznie całkiem odsunięty przez Emerego od składu, co osobiście dla mnie jest całkiem zrozumiałe i co było zgodne z optyczną większością głosów tu, na k.com.
A ostatnio znów pojawia się dużo krytyki Hiszpana, że nie daje grać Ozilowi, bo częśc osób już chyba zapomniała, jak się fatalnie Niemiec spisywał jak grał. Dla mnie osobiście ta sytuacja z Ozilem działa tylko i wyłącznie in plus jesli chodzi o osobę Emerego, bo to pokazuje że potrafi posadzic kogoś na ławcę mimo tego, że ten ktoś zarabia 350 tys tygodniowo. I mam nadzieję, że jak najszybciej się go pozbędziemy.

ZielonyLisc komentarzy: 2105106.10.2019, 23:48

Ja się jeszcze waham

lukasz845 komentarzy: 457306.10.2019, 23:47

#EmeryIn

Dawać robimy sondę w komentarzach

ares765 komentarzy: 9508 newsów: 10306.10.2019, 23:46

#EmeryOut

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1506.10.2019, 23:44

Unai przestawia analizę dzisiejszego spotkania. Patrzcie jak wspaniale od 30 min nie oddalismy celnego strzału

Ranczomen komentarzy: 1320606.10.2019, 23:44

@cycatewiewiorki: Dziękuję za ten komplement.

Wolę być miękką, smaczną bułeczką, niż czerstwą i spleśniałą, tak jak emery iny.

Arsenal nic nie osiągnie z tym trenerem. Jeśli nie jesteś w stanie narzucić w 1,5 roku choćby zalążka tożsamości to już tego nie zrobisz. W szczególności, że wyglądasz, jak dziecko we mgle.

TlicTlac komentarzy: 612506.10.2019, 23:43

@Dawid04111:

umniejszasz, Slavia ostatnio cisnęła Inter, a Atalanta też miała w tantym sezonie dobry bilans z czołówką.

ZielonyLisc komentarzy: 2105106.10.2019, 23:42

@DontCry: ta, się nadaje.

DontCry komentarzy: 760806.10.2019, 23:41

@ZielonyLisc: Przecież są już EmeryOutowcy wśród nas, może o nich pisał. ;)

ZielonyLisc komentarzy: 2105106.10.2019, 23:40

@cycatewiewiorki: Oooo jest inteligencik co krytykę Emery'ego bierze za OUTowanie. Nick adekwatny do IQ i wszelakiej wiedzy i obycia.

MVTI komentarzy: 1908 newsów: 57306.10.2019, 23:39

@DontCry napisał: "Lampard pracuje dłużej na wyspach niż Emery."

Racja, chodziło stricte o Premier League.

cycatewiewiorki komentarzy: 41206.10.2019, 23:38

Miękkie bułki, tak to o was pisze Emeryoutowcy

DontCry komentarzy: 760806.10.2019, 23:38

@MVTI napisał: "To ciekawe, że Lampard pracuje na wyspach znacznie mniej od Emery'ego, a potrafił zaszczepić już w swoich dzieciakach ofensywny styl gry."

Lampard pracuje dłużej na wyspach niż Emery.

losnumeros komentarzy: 1584306.10.2019, 23:37

Sezon 14/15 lub 13/14 też był piękny tylko nie kojarzę który już.

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1506.10.2019, 23:37

@RahU: A widziałeś jego wpis na Twitterze? Nie zgadniesz co napisał.

@MVTI: Zremisujemy bezbramkowo po emocjonalnym meczu. City wtopi i będziemy mieli tyle samo punktów. Hejterzy powiedzą, że Unai na farcie leci.

Mihex komentarzy: 2360406.10.2019, 23:36

@RahU napisał: "When it’s 1-0, if you don’t concede, you win the game""
Kiedy Emery dobrał się do książki z powiedzeniami Kazimierza Górskiego?
Bo to brzmi jak "Chodzi o to, żeby strzelić jedną bramkę więcej od przeciwnika."

Jeżeli na następnej powie "Czasami się wygrywa, czasami się przegrywa, a czasami remisuje." to znaczy, że uczy się od najlepszych.

ZielonyLisc komentarzy: 2105106.10.2019, 23:36

@MVTI: Styl był ale tak jak powiedziałem do ostatniego sezonu, w którym byliśmy w LM. Wtedy jeszcze był Wengeraball choć już się zacierał, a każdy kolejny był męką dla oczu.

MVTI komentarzy: 1908 newsów: 57306.10.2019, 23:34

@ZielonyLisc napisał: "KURŁA ZA WENGERA TO CHOCIAŻ STYL BYŁ"

Styl to był w 2011 roku w meczu z Barceloną. :)

ZielonyLisc komentarzy: 2105106.10.2019, 23:34

Mnie to śmieszy jak ktoś pisze, że KURŁA ZA WENGERA TO CHOCIAŻ STYL BYŁ. Kupa nie styl, ostatnie 2 sezony to jakaś porażka, tego oglądać się nie dało i jeszcze ta przegrana w LE na ES z jakimś klubikiem skandynawskim założonym w 1996 roku :D

Ranczomen komentarzy: 1320606.10.2019, 23:34

Jedyne co się w Arsenalu zmieniło od przyjścia Emerego to kolor włosów na ławce trenerskiej.

RahU (administrator) komentarzy: 5067 newsów: 240206.10.2019, 23:33

Żeby mi chodziło wyłącznie o styl prowadzenia drużyny przez tego treneiro, to pół biedy... Z dzisiejszej konferencji pomeczowej (żebyście się nie zastanawiali czemu ostatnio się nie pojawiają lub pojawiają z dużym opóźnieniem):

"When it’s 1-0, if you don’t concede, you win the game", albo "We were speaking about wanting to improve and we could improve"

NIE WIEM JAK WY ALE JA MU WIERZE.

MVTI komentarzy: 1908 newsów: 57306.10.2019, 23:33

@ToMo_18 napisał: "Już się nie mogę doczekać tej dominacji Sheffield w meczu z Arsenalem. Unai znów dobierze super taktykę oraz te decyzję personalne. Już się doczekać nie mogę tego starcia z beniaminkiem, który na naszym tle będzie wyglądać jak gigant Europy."

Wszystko będzie spoko, kolejny punkcik (bo zapewne zremisujemy po szczęśliwym strzale generała Xhaki zza pola karnego) i naporach rywali i dalej będziemy jedno miejsce za City.

Świetny humor, nic tylko wziąć ciastko, zjeść, a do tego popić kawą.

Dawid04111 komentarzy: 13960 newsów: 1406.10.2019, 23:32

@RahU: męczenie buły to by było z Slavia Praga i z Atalanta. Natomiast z Juve i PSG to raczej łomot. Bo gracze pokroju Di Marii, Neymara czy Ronaldo nie marnowali by na potęgę tych 20 sytuacji na mecz jak to robi Villa czy Watford.

losnumeros komentarzy: 1584306.10.2019, 23:31

Szkoda, że to Martinelli nie dostał szansy w 1 składzie zamiast Pepe.

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1506.10.2019, 23:31

Już się nie mogę doczekać tej dominacji Sheffield w meczu z Arsenalem. Unai znów dobierze super taktykę oraz te decyzję personalne. Już się doczekać nie mogę tego starcia z beniaminkiem, który na naszym tle będzie wyglądać jak gigant Europy.

lukasz845 komentarzy: 457306.10.2019, 23:30

@ZielonyLisc: pozdrów Atkinsona

MVTI komentarzy: 1908 newsów: 57306.10.2019, 23:30

To ciekawe, że Lampard pracuje na wyspach znacznie mniej od Emery'ego, a potrafił zaszczepić już w swoich dzieciakach ofensywny styl gry.

Chelsea straciła w dodatku swojego najlepszego zawodnika, mają bana na transfery, a i tak Anglik nie boi się atakować.

U nas trzeba czekać na Lacazette'a, który również potrzebuje podań, żeby strzelić bramkę, bo w dziewięćdziesięciu przypadkach nie tworzy sobie sam sytuacji.

Slaviola komentarzy: 1237906.10.2019, 23:30

@Sandbead:

Dokładnie!

I żeby to jeszcze były jakieś konstruktywne wypowiedzi, bo praktycznie wszystko jest wypowiedziane w stylu "nie bo nie"... ehhh

Mihex komentarzy: 2360406.10.2019, 23:29

Ej ej. Ale ja chciałbym zauważyć subtelną różnicę w męczeniu buły przez Bayern, a przez Arsenal. I nie, nie chodzi mi ostatecznie, że jedna drużyna ma mistrza, a druga bije się o top4.
Te zespoły mistrzowskie ile mają takich spotkań w sezonie? 10%? Reszta spotkań to albo spokojne wygrane albo wręcz pogromy. Arsenal jak na razie nie zagrał jednego spotkania ligowego tak aby kibice nie musieli drżeć o wynik, albo ten wynik wyklinać w niebiosa.

patryksz komentarzy: 377906.10.2019, 23:29

XhWDP Unajowi

RahU (administrator) komentarzy: 5067 newsów: 240206.10.2019, 23:28

@Rafson95 napisał: "Realnym celem dla Arsenalu natomiast, biorąc pod uwagę kadre, finanse i poziom ligi jest miejsce w Top4. Nikt nie mówił ani nie marzył o mistrzostwie. I my też idziemy po nasz cel i aktualnie jesteśmy na dobrej drodze, mimo że to dopiero początek , więc analogicznie nie powinieneś mieć tylu uwag również do naszego stylu."
Nie ma żadnej niekonsekwencji. Już kilka komentarzy wcześniej napisałem dlaczego nie sprawia mi przyjemności oglądanie ultrażenujących meczów, przy których ma się ochotę wydłubać sobie oczy, żeby ostatecznie zająć 4 miejsce w lidze. Chyba, że wracamy do czasów "top 4 jak trofeum". I uprzedzam, że zdaje sobie sprawę, że taki jest cel Emery'ego - dostanie się do LM. W pierwszym sezonie zawalił to KONCERTOWO wręcz, a jeżeli w drugim się uda, to pozostaje pytanie.... co dalej? Męczenie buły z Juventusem i PSG? Bicie rekordów w ilości przyjętych strzałów w meczu LM?

DontCry komentarzy: 760806.10.2019, 23:28

@hot995: Jest to jakaś propozycja, ale tak jak piszesz obecnie nawet nie ma sensu się nad tym zastanawiać. W sumie nikt z krytyków nie odważył się napisać - tak jestem za zwolnieniem Unaia, więc jeszcze nie jest skreślony na dobre.

@RahU: Jeszcze kilka ciekawych przypadków zostało. :D

Teraz 14 dni przerwy, zobaczymy jak to dalej będzie wyglądało, ja się nie napinam ani w jedną ani w drugą stronę, chciałbym zobaczyć ładniej grający Arsenal, ale tak dawno tego nie było (ostatni sezon Wengera to też ostry zjazd jeśli chodzi o styl), że już zapomniałem jak to jest.

ZielonyLisc komentarzy: 2105106.10.2019, 23:28

Za przeproszeniem to takie pieprzenie, że można przymknąć oko na brak stylu, wiecie czemu? Bo brak stylu to w skrócie ocieranie się o szczęście w przypadkach gdy wygrywamy 1:0 / 2:1 i idzie nam od 60/70 minuty bronić wyniku. Kurła, to powinno być tak, że na pełnej wjeżdżamy w Bournemouth, raz ciach 2 brameczki i się bawimy, dominujemy i strzelamy na 3, rozpędzamy maszynę, bawimy się grą, gramy na luzie, a nie spinamy kapoty i staramy się dowieźć wynik. Kurła, było to już za Wengera i ile można, ja wymagam stylu, dominacji, pewnej gry! To również podnosi morale, pewność siebie, daję radoche z gry!

ToMo_18 komentarzy: 13140 newsów: 1506.10.2019, 23:26

Muuuurem za Unaiem, takim samym jak dzisiejszy mur w meczu z Bournemouth na ES.

Rafson95 komentarzy: 1062706.10.2019, 23:25

@RahU napisał: "@ArsenalChampion napisał: "wiec jeśli Arsenal osiągnie swój cel, to tez możemy przymknąć oko"

trzymam kciuki za to mistrzostwo :D"


No nie. Sam jesteś zdania, że póki drużyna zmierza po osiągniecie swojego celu, to można przykładać mniejszą uwagę do stylu. Ze względu na poziom sportowy klubów i poziom lig, realnym, optymalnym celem dla Bayernu i PSG jest mistrzostwo ligi. I idą po to mistrzostwo mimo stylowych wpadek więc jest ok.
Realnym celem dla Arsenalu natomiast, biorąc pod uwagę kadre, finanse i poziom ligi jest miejsce w Top4. Nikt nie mówił ani nie marzył o mistrzostwie. I my też idziemy po nasz cel i aktualnie jesteśmy na dobrej drodze, mimo że to dopiero początek , więc analogicznie nie powinieneś mieć tylu uwag również do naszego stylu.

Ja tu widzę niekonsekwencję w Twoich wypowiedziach.

losnumeros komentarzy: 1584306.10.2019, 23:25

Widać inne prowadzenie zawodników młodych a tych z podstawowego składu. Młodzi wiedzą jak grać gdy grają między sobą, a nasze asy nie wiedzą co mają grać.

MVTI komentarzy: 1908 newsów: 57306.10.2019, 23:24

OLDFASHION WROC

ArsenalChampion komentarzy: 925606.10.2019, 23:24

@RahU: Twój argument ze można przymknąć oko na styl druzyny walczącej o mistrza a top 4 nie , jest kompletnie nie trafiony. Przecież kazda druzyna ma inny potencjał i nie można mierzyć Psg czy Arsenalu tą sama miarą. W tym momencie dla Arsenalu to miejscie w top 4 bedzie sporym osiągnieciem.

lukasz845 komentarzy: 457306.10.2019, 23:24

Tniemy się bez trolli LFC i MU, jest progress :D

FabsFAN komentarzy: 25252 newsów: 306.10.2019, 23:22

@RahU:
Japonia oraz Monako:D

Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady