Bitwa o Londyn: Chelsea vs Arsenal
09.11.2024, 20:05, Mateusz Rosłoń 1946 komentarzy
W niedzielne popołudnie Arsenal uda się na Stamford Bridge, aby rozegrać mecz 11. kolejki Premier League z Chelsea. Drużyna Mikela Artety, która znajduje się ostatnio pod formą, szczególnie w meczach wyjazdowych, potrzebuje zwycięstwa jak powietrza. Spotkanie z ekipą Enzo Mareski będzie szansą na udowodnienie, że Kanonierzy nie złożyli jeszcze broni i na przypomnienie kibicom, kto jest najlepszy w Londynie.
Obie drużyny zgromadziły do tej pory po 18 ligowych punktów. Chelsea znajduje się na czwartej pozycji i wyprzedza piąty Arsenal dzięki różnicy bramek. Potencjalne zwycięstwo Kanonierów oznaczałoby zatem przeskoczenie lokalnego rywala w tabeli. Tę samą liczbę punktów ma jeszcze Aston Villa, a także Fulham - ci ostatni rozegrali już jednak 11 kolejek.
Niebiescy mają za sobą okazałe zwycięstwo w Lidze Konferencji Europy - pokonali ormiański FC Noah aż 8-0. Ich ostatnie wyniki w Premier League to natomiast remis 1-1 z Manchesterem United, zwycięstwo 2-1 z Newcastle oraz porażka 1-2 z Liverpoolem. W międzyczasie w Carabao Cup ulegli Newcastle 0-2. Ostatni mecz Arsenalu to porażka w Lidze Mistrzów z Interem 0-1. W Premier League też nie było kolorowo - ostatnie trzy spotkania to przegrana 0-1 z Newcastle, remis 2-2 z Liverpoolem oraz porażka 0-2 z Bournemouth. W Carabao Cup Kanonierzy pokonali Preston 3-0.
Do tej pory drużyny Arsenalu i Chelsea mierzyły się ze sobą 209 razy. 84 razy górą byli Kanonierzy, a 66 razy Niebiescy. Jak łatwo policzyć, padło też 59 remisów. W poprzednim sezonie oglądaliśmy remis 2-2 na Stamford Bridge oraz okazałe zwycięstwo Arsenalu 5-0 na Emirates. W sezonie 2022/2023 Arsenal wygrał oba mecze (1-0 na wyjeździe i 3-1 u siebie), w sezon wcześniej każda z ekip odnotowała porażkę na własnym stadionie i zwycięstwo na wyjeździe - na Emirates było 2-0 dla Chelsea, a na Stamford Bridge 4-2 dla Arsenalu.
Przejdźmy do sytuacji kadrowej. W drużynie gospodarzy kontuzjowany jest Omari Kellyman. Pod znakiem zapytania stoją występy Cole'a Palmera i Jadona Sancho, którzy dopiero wracają do zdrowia. W Arsenalu z pewnością nie wystąpi wypożyczony z Chelsea Raheem Sterling oraz kontuzjowani Kieran Tierney, Riccardo Calafiori i Takehiro Tomiyasu. Niepewna jest natomiast sytuacja Declana Rice'a, który nie zagrał w ostatnim meczu z powodu kontuzji palca u stopy, oraz Mikela Merino i Kaia Havertza, którzy ucierpieli w starciu z Interem.
Co tu dużo mówić - liczymy na przełamanie Arsenalu. Oby powrót kapitana Martina Ødegaarda, który po długiej przerwie pojawił się na boisku w drugiej połowie spotkania z Interem, był dla drużyny mocnym bodźcem i początkiem powrotu na odpowiednie tory.
Rozgrywki: Premier League
Miejsce: Stamford Bridge
Data: 10.11.2024
Godzina: 17:30 czasu polskiego
Sędzia główny: Michael Oliver
Transmisja: Viaplay
źrodło: Własne
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 15 | 11 | 3 | 1 | 36 |
2. Chelsea | 16 | 10 | 4 | 2 | 34 |
3. Arsenal | 16 | 8 | 6 | 2 | 30 |
4. Nottingham Forest | 16 | 8 | 4 | 4 | 28 |
5. Manchester City | 16 | 8 | 3 | 5 | 27 |
6. Bournemouth | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
7. Aston Villa | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
8. Fulham | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
9. Brighton | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
10. Tottenham | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
11. Brentford | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
12. Newcastle | 16 | 6 | 5 | 5 | 23 |
13. Manchester United | 16 | 6 | 4 | 6 | 22 |
14. West Ham | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
15. Crystal Palace | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Everton | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17. Leicester | 16 | 3 | 5 | 8 | 14 |
18. Ipswich | 16 | 2 | 6 | 8 | 12 |
19. Wolves | 16 | 2 | 3 | 11 | 9 |
20. Southampton | 16 | 1 | 2 | 13 | 5 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@Simpllemann napisał: "W jakim miejscu napisałem o braku kompetencji Artety? W poprzednim komentarzu nie wyraziłem żadnej opinii."
Porównanie Artety do Kloppa i ich zdobyczy po 5 latach mówiło samo przez sie. Ja to odczytałem na zasadzie, patrzcie, Pan asystent vs pan trener, bo niby czemu miało to służyć? Wiadomo, że Klopp jest duuużo bardziej doświadczony.
Jeśli to miała być tylko ciekawostka porównawcza do "najlepszych", no to się nie czepiam więcej i nie było tematu.
@Simpllemann napisał: "Nie zgadzam się jednak z postawionym przez niektórych użytkowników parasolem ochronnym nad hiszpańskim szkoleniowcem. Uważam, że można, a nawet trzeba już wymagać od zespołu prowadzonego przez byłego asystenta Guardioli czegoś więcej niż 2. miejsca w lidze i FA Cup w gablocie (z czego oczywiście cieszyłem się kilka lat temu)."
Trochę racji w tym jest, ale ja bym się wstrzymał nad jakimikolwiek werdyktami, osądami do końca sezonu, bo jesteśmy w grze na każdej płaszczyźnie, po przerwie reprezentacyjnej pewnie wszyscy będą zdrowi + terminarz będzie przyjemniejszy.
Mam nadzieję, że w maju podasz przyjemniejsze staty względem obu trenerów
Przez pierwsze 2 okienka Arteta wydawał tyle, ile Emery w swoich okienkach w Arsenalu.
@johnnycage1909: na wygranie LM? Nie wiem, nigdy tego nie dokonaliśmy. Więc może i 20 lat, a może 3? Nie jestem Maciej wróżbita, żeby znać odpowiedź.
Podobnie jeśli chodzi o mistrzostwo. My dopiero wracamy do elity ligowej. Od zeszłego sezonu bijemy się o 1 miejsce w PL.
Jeden robi progres szybciej, drugi trochę wolniej. Jeden mimo dobrych meczy i regularnego punktowania nie przeskoczy poziomu 2-3 miejsca, inny z marszu wejdzie na podium i wygra trofeum.
Tu jest tak dużo czynników że nie da się tego rozpatrywać w kategoriach czarno białych.
W poprzednim sezonie wszystko układało się nad wyrost dobrze. I chyba trochę się do tego przyzwyczailiśmy, że będzie już tylko lepiej.
W tym, póki co, idzie gorzej, ale to dopiero 11 meczy ligowych. Jeszcze wszystko się może stać, tym bardziej że choć to każdy wie, sezon sezonowi nie równy. I w tym do mistrzostwa może potrzebnych być np. 84 pkt a nie 91.
Bo poziom ligi jest bardzo wyrównany i nawet Ipswich czy Bournemouth zabierają punkty klasowym zespołom.
Co do wydatków Artety- ok dostał fundusze, natomiast też nie jest tak, że od początku mógł sobie wydawać tyle ile chciał. Te środki rosły z okienka na okienko- po prostu zarząd widział, że idzie to w dobrym kierunku, a Arteta stopniowo budował zaufanie. Przecież nie dostał od razu pieniędzy na Rice'a. Na początku musiał ściągać za darmo Williana, wypożyczać Odegaarda, czy łatać budżetowo Marim i Soaresem.
Arteta wystartuje po Carabao albo FA Cup. Musi wrzucić coś do gabloty, bo nie oszukujmy się- nie mamy szans na mistrzostwo z taką grą. O CL też możemy zapomnieć.
@malyglod: to ile mamy jeszcze czekac w procesie na wygranie ligi lub LM?
@malyglod napisał: "Są co prawda rozpalone głowy, które sukces definiują jedynie jako puchar czy mistrzostwo a za kryzys biorą 4 niezbyt udane mecze ale to raczej mniejszość, jak nie margines.
Sukces ≠ mistrzostwo czy puchar. Fajnie by było, ale świat nie jest zero jedynkowy."
Są jeszcze takie rozpalone głowy co każdego roku robią z Arsenal'u Nottingham próbujący wrócić do czołówki i za sukces będą uważać nieprzegranie meczu z Liverpoolem czy 2 gole strzelone Manchesterowi City. Czasami sam już nie wiem, która strona tego "sporu" jest gorsza.
@Damper napisał: "Fakt, że sprzedali wtedy Suareza czy Sterlinga, ale przynajmniej Klopp miał od razu za co modelować swój zespół."
Jeszcze bym zrozumiał taki argument, gdyby nasz zarząd skapil hajsu jak kiedyś, ale przecież Arteta dostaje w zasadzie to co chce, wydajemy kupę siana, więc co? Nie miał za co modelować? @Damper napisał: "Ok, mi akurat w Arsenalu zawsze podobała się stabilność w zarządzaniu, zaufanie do trenera i budowa długofalowego projektu. Jak ktoś sobie życzy miotania się od ściany do ściany przy każdym kryzysie i żonglowania trenerami to nie za bardzo rozumiem,"
A jeszcze się do tego odniose co pisałeś, zdajesz sobie sprawę, że gdybysmy tak nie "zaglowali' trenerami i dzialali tak długofalowo, to pewnie teraz byś nie bronił Artety tylko Emerego?
@Damper: Zależy od LM. Jeżeli tam i w innych rozgrywkach damy ciała. To tak. Bo to nie jest progres. Tylko regres.
@arsenallord: podejrzewam ,że jeśli w tym sezonie nie będzie nic więcej jak top4 i w następnym sezonie tylko gorzej , brak jakiej kolwiek iskierki przeblysku ofensywy to daje mu maks jeszcze 1.5 sezonu i może spaść z rowerka Mikel , bo widać po nim, że szczęście się kończy , a Edu zwinal żagle, i nie wypada już raczej gadać farmazony o etapach , cyklach czy innych fazach :) gdzie On był twarzą tego procesu xD
@arsenallord napisał: "Teraz nie, ale po sezonie czas rozliczeń powinien nastąpić z Mikelem."
Jak sobie wyobrażasz to rozliczenie w przypadku, powiedzmy 3 miejsca? Rozumiem, że zwolnienie?
Przecież p sezonie czas rozliczeń jest zawsze w każdym klubie.
Kwestia tego co sobie klub stawia za cel krótko i długoterminowy. I co uważa za jego spełnienie.
Wg mnie w celu długotermionwym jak i krótkoterminowym Arteta spełnia pokładane w nim nadzieje i oczekiwania właścicieli klubu i ogromnej większości kibiców.
Są co prawda rozpalone głowy, które sukces definiują jedynie jako puchar czy mistrzostwo a za kryzys biorą 4 niezbyt udane mecze ale to raczej mniejszość, jak nie margines.
Sukces ≠ mistrzostwo czy puchar. Fajnie by było, ale świat nie jest zero jedynkowy.
@cieniak14 napisał: "Przecież my za Emeriego nie potrafiliśmy kompletnie nikogo zdominować, przed Artetą wyjazd na tereny zespołów z BIG Six wiązał się z ostrym laniem."
Nie pamietam jak gra wyglądała ale wyniki nie wyglądają tak źle
Z chelsea
A: przegraliśmy 3:2, H Wygraliśmy 2:0
Z liverpoolem
A: przegraliśmy 5:1, H Remis 1:1
United:
A: Remis 2:2, H Wygraliśmy 2:0
Tottenham:
A: Remis 1:1, H Wygraliśmy 4:2
Mowa tutaj o sezonie 18/19 gdzie zdarzały nam sie tragiczne mecze ale mielismy tez fajne ze słabszymi. City i Live wtedy poza naszym zasiegiem(Mieli wtedy 98 i 97punktów) Gdybyśmy wtedy wygrali LE Emery by pewnie został dłuzej
Kolejny sezon juz sie wszystko posypało
Dla mnie to nie jest absolutnie argument, że Arteta to świeżak a Klopp TOP i nie ma co porównywać. Świeżak to neich zacznie od League 1 albo Sekunda Division a nie czołowego klubu w Anglii. Teraz nie, ale po sezonie czas rozliczeń powinien nastąpić z Mikelem.
@FabianMrozek napisał: "jak się świętuje dzień niepodległości w Polsce? W stanach np. grillują ze znajomymi. W Polsce z tego co doświadczyłem wywiesza się brudną flagę trzymaną cały rok w piwnicy i wyciąga się napój 40 procentowy. No i jest jeszcze ten marsz w Warszawie przyciągający wszystkie możliwe szurie"
Z takim gówno kontentem to spadaj na wykop. Tam twoje miejsce
@M4rcin napisał: "Emery nawet nie dostał takiego zaufania jak Arteta zeby go porównywać. Przy pierwszym wiekszym kryzysie został zwolniony a przeciez sezon temu gra wyglądała fajnie gdy działała współpraca Auba+Laca
Emery w swoim drugim sezonie u nas po 13 kolejkach(po tej został zwolniony) miał 18 punktów i 8 miejsce
Arteta w swoim drugim sezonie po 13 kolejkach 14 punktów i 15 miejsce
Różnica spora ale ten drugi dostał czas, pieniądze i zaufanie"
Przecież my za Emeriego nie potrafiliśmy kompletnie nikogo zdominować, przed Artetą wyjazd na tereny zespołów z BIG Six wiązał się z ostrym laniem.
@Simpllemann napisał: "Obie drużyny na kilka lat wypadły z TOP 4"
Nie do końca. Fakt, że jak Klopp przejmował Liverpool to znajdowali się oni w trudnym położeniu, ale jednak między październikiem 2015 (objęciem stanowiska przez Kloppa) a ostatnim dobrym sezonem Liverpoolu (13/14, wicemistrzostwo ze stratą 2 pkt do City) minęło kilkanaście miesięcy. Fakt, że sprzedali wtedy Suareza czy Sterlinga, ale przynajmniej Klopp miał od razu za co modelować swój zespół. U nas od ostatniego miejsca w top-4 a objęciem zespołu przez Artetę mamy kilka sezonów stopniowego staczania się. Do tego stara kadra, bez potencjału sprzedażowego. Do tego inne ceny na rynku niż w czasach kiedy Klopp budował swój zespół.
Trochę słaba pogoda na grilla kolego
@FabianMrozek napisał: "a jak się świętuje dzień niepodległości w Polsce? W stanach np. grillują ze znajomymi. W Polsce z tego co doświadczyłem wywiesza się brudną flagę trzymaną cały rok w piwnicy i wyciąga się napój 40 procentowy. No i jest jeszcze ten marsz w Warszawie przyciągający wszystkie możliwe szurie"
Swietuj jak chcesz,mozesz i z gołymi jajami wyjsc.Ale mimo wszystko powinna być jakas refleksja w ten dzien też,zobaczyć,że coraz gorzej się dzieje.Mozna tez i alkoholem swietowac,kto jak chce.Ja dziś biegłem w Biegu Niepodłegłosci,wiec aktywnie.Ile mozna ciągle o tym Artecie i Arsenalu.Człowiek jest fan,ale nie znam tych ludzi i są ważniejsze sprawy(przynajmniej dla mnie)
@FabianMrozek: robię grilla, wpadaj
@FabianMrozek napisał: "a jak się świętuje dzień niepodległości w Polsce? W stanach np. grillują ze znajomymi. W Polsce z tego co doświadczyłem wywiesza się brudną flagę trzymaną cały rok w piwnicy i wyciąga się napój 40 procentowy. No i jest jeszcze ten marsz w Warszawie przyciągający wszystkie możliwe szurie"
W kiepskim towarzystwie się obracasz
Emery nawet nie dostał takiego zaufania jak Arteta zeby go porównywać. Przy pierwszym wiekszym kryzysie został zwolniony a przeciez sezon temu gra wyglądała fajnie gdy działała współpraca Auba+Laca
Emery w swoim drugim sezonie u nas po 13 kolejkach(po tej został zwolniony) miał 18 punktów i 8 miejsce
Arteta w swoim drugim sezonie po 13 kolejkach 14 punktów i 15 miejsce
Różnica spora ale ten drugi dostał czas, pieniądze i zaufanie
@Dziadyga: a jak się świętuje dzień niepodległości w Polsce? W stanach np. grillują ze znajomymi. W Polsce z tego co doświadczyłem wywiesza się brudną flagę trzymaną cały rok w piwnicy i wyciąga się napój 40 procentowy. No i jest jeszcze ten marsz w Warszawie przyciągający wszystkie możliwe szurie
@D14 napisał: "Skoro już tak chcesz wytknąć Artecie brak kompetencji to podeślij też info, ile doświadczenia miał Klopp w momencie przejmowania Liverpoolu, jakimi budżetami dysponowały oba kluby i czy faktycznie zaczynali z tego samego miejsca obaj szkoleniowcy."
W jakim miejscu napisałem o braku kompetencji Artety? W poprzednim komentarzu nie wyraziłem żadnej opinii.
Myślę, że sytuacja obu zespołów w momencie przejmowania ich przez wyżej wymienionych szkoleniowców była podobna. Obie drużyny na kilka lat wypadły z TOP 4, obaj szkoleniowcy wymienili skład pod swoją myśl i wyobrażenie zespołu, który ma przynieść trofea. Oczywiście, że Klopp był bardziej doświadczonym szkoleniowcem. I liczba sukcesów w podobnym okresie to pokazała.
Nie zgadzam się jednak z postawionym przez niektórych użytkowników parasolem ochronnym nad hiszpańskim szkoleniowcem. Uważam, że można, a nawet trzeba już wymagać od zespołu prowadzonego przez byłego asystenta Guardioli czegoś więcej niż 2. miejsca w lidze i FA Cup w gablocie (z czego oczywiście cieszyłem się kilka lat temu).
@Arsenal2004: taak + jeszcze nie ma automatyzmów w rozegraniu/wychodzeniu z pod pressingu. Ale myślę, że jeszcze parę meczy i będzie wyglądał dobrze
@Damper: Nie no, Klopp a Emery to przepaść. No ale to moje zdanie.
@Simpllemann:
Skoro już tak chcesz wytknąć Artecie brak kompetencji to podeślij też info, ile doświadczenia miał Klopp w momencie przejmowania Liverpoolu, jakimi budżetami dysponowały oba kluby i czy faktycznie zaczynali z tego samego miejsca obaj szkoleniowcy.
Sezon wciąż trwa, do końca jest niebywale daleko, także w moim odczuciu te porównywania nie mają sensu.
Ja wiem, że może być jakieś odczucie frustracji, ale to tylko pokazuje jak Arteta nas przyzwyczaił do bardzo wysokiego poziomu, co jest wystarczającym dowodem, że idziemy w bardzo dobrym kierunku, uogólniając. To, że ostatnio mamy dołek, no cóż.. brak Odegaarda, co tu dużo mówić.
Mikel twierdzi, że mieliśmy najtrudniejszy terminarz ze wszystkich. Więc zobaczymy jaką serię po prostu będziemy mieć teraz, gdzie nie będzie wytłumaczenia.
@miki9971: Był przecież zatrudniony kozak przed Artetą. Unai Emery.
@miki9971 napisał: "No ale przecież on napisał tylko swoje zdanie i dał nawet argument, że w Realu by już wyleciał. (słuszny bądź nie)
To gdzie ten Twój szacunek @Castillo?"
To sobie prześledź wpisy tego ścierwiarza na przestrzeni kilku lat, to będziesz wiedział o czym mówię. Gościu, który przez lata potrafi tylko krytykować i wyszydzać klub i to w chamski sposób to jest kibic Arsenalu czy jego hejter?
@Elastico07 napisał: "Arteta przyszedł tu jakoś świeżak a Klop jako kozak"
Ale co to jest za argument? Widocznie powinniśmy zatrudnić kozaka, a nei świeżaka - niezależnie od tego gdzie teraz jesteśmy - może z kozakiem bylibyśmy tam gdzie Liverpool w 5 lat.
A tu dalej pier***lenie o tym Artecie i Arsenalu który wam żryć nie da,dziś dajcie se siana i świętujcie Niepodległość PL!
Martin Ødegaard dołączy dziś do kadry Norwegii, co potwierdził selekcjoner Ståle Solbakken.
Choć Ødegaard podróżuje na zgrupowanie, jego występ przeciwko Słowenii i Kazachstanowi pozostaje pod znakiem zapytania. Decyzja zależy od stanu kostki, opinii sztabu medycznego i samego zawodnika.
@Castillo napisał: "I żeby była jasność, ja szanuję ludzi tutaj, którzy mają swoje zdanie i jeszcze potrafią je uargumentować, czy się z nim zgadzam czy nie, ale takie zera, dla których pożywką jest tylko to, żeby tu wejść i wyszydzać klub powinny być tutaj ciśnięte do spodu przez wszystkich."
No ale przecież on napisał tylko swoje zdanie i dał nawet argument, że w Realu by już wyleciał. (słuszny bądź nie)
To gdzie ten Twój szacunek @Castillo?
@hanzo88h napisał: "Arteta nie jest żadną legendą klubu, w każdym innym wielkim klubie już dawno by go nie było. W Realu 3-4 słabsze mecze i już spekulacje że Carleto out a chłop dopiero co wygrał LM i ligę. Tu nie ma sentymentów i czasu, nie wygrywasz wyjazd."
O proszę jest kolejna szmata antyarsenalowska, Hanzo zapamiętaj sobie: byłeś, jesteś i będziesz zwykłą ścierą do wycierania podłogi, za to wieczne sranie na Arsenal. Takie ścierwa powinny dostawać dożywotniego bana, jak wchodzisz na profil i widzisz tylko dowalanie Arsenalowi i nic więcej, tfu na ciebie.
I żeby była jasność, ja szanuję ludzi tutaj, którzy mają swoje zdanie i jeszcze potrafią je uargumentować, czy się z nim zgadzam czy nie, ale takie zera, dla których pożywką jest tylko to, żeby tu wejść i wyszydzać klub powinny być tutaj ciśnięte do spodu przez wszystkich.
@Damper napisał: "Ok, czyli klepanie tego samego i pójście w zaparte polega na tym, że Arteta nie wystawia 17 latka w pierwszym składzie"
Nie, polega na braku poszukiwania nowych rozwiązań. Nwaneri to tylko przykład. Pamiętam jak City było w podobnej sytuacji do nas dwa sezony temu. I wtedy Guardiola zrobił magiczny ruch - przesunął Stonesa do środka do Rodriego. Od tego momentu drużyną sprawiała wrażenie niepokonanych. Arteta nawet nie szuka. @Simpllemann napisał: "Arteta po 5 latach pracy w Arsenalu:
- FA Cup
- Tarcza Wspólnoty (2 razy)
Klopp po 5 latach pracy w Liverpoolu:
- mistrzostwo
- LM
- Superpuchar Europy
- Klubowe mistrzostwo świata
- finał LM
- finał LE
- finał Carabao Cup"
I należy tez zauważyć, że Klopp wcale nie przejmował drużyny w piku. Zresztą pierwszy sezon tez skończył poza t4 ;-)
@hanzo88h napisał: "Arteta nie jest żadną legendą klubu, w każdym innym wielkim klubie już dawno by go nie było. W Realu 3-4 słabsze mecze i już spekulacje że Carleto out a chłop dopiero co wygrał LM i ligę. Tu nie ma sentymentów i czasu, nie wygrywasz wyjazd."
My jestesmy projektem który był planowany na lata i właśnie ten i ew następny sezon są weryfikacja pracy przez te lata i zobaczymy co z tego będzie.Jezeli w tym lub następnym sezonie z napastnikiem nie zgarniemy LM lub ligi to nie będzie innego wyjścia niż zmiana trenera
@Simpllemann napisał: "Arteta po 5 latach pracy w Arsenalu:
- FA Cup
- Tarcza Wspólnoty (2 razy)
Klopp po 5 latach pracy w Liverpoolu:
- mistrzostwo
- LM
- Superpuchar Europy
- Klubowe mistrzostwo świata
- finał LM
- finał LE
- finał Carabao Cup"
Arteta przyszedł tu jakoś świeżak a Klop jako kozak
@Kaczaza napisał: "Aurélien Tchouaméni dogadany z Liverpoolem"
Jak już coś wrzucasz to podaj źródło. Z żadnym Liverpoolem nie jest i nie będzie dogadany, bo to piłkarz zwyczajnie marny i nie wiem skąd ten hype na niego. Może że się dogadał z Liverpoolem Montevideo to zmienia postać rzeczy.
Zakończyliśmy serie absurdalnie ciężkich meczów w których tylko przegrywaliśmy lub remisowalismy więc no tak średnio bym powiedział.Czy to koniec marzeń o mistrzostwie? Nie wiem co mam sam o tym myśleć.9 pkt to bardzo dużo,do tego mecz na Anfield.Jest minimalna szansa ale właściwie trzeba być praktycznie bezblednym a przed kolejne 27 kolejek na pewno zaliczymy jeszcze kilka wpadek
Arteta po 5 latach pracy w Arsenalu:
- FA Cup
- Tarcza Wspólnoty (2 razy)
Klopp po 5 latach pracy w Liverpoolu:
- mistrzostwo
- LM
- Superpuchar Europy
- Klubowe mistrzostwo świata
- finał LM
- finał LE
- finał Carabao Cup
Arteta nie jest żadną legendą klubu, w każdym innym wielkim klubie już dawno by go nie było. W Realu 3-4 słabsze mecze i już spekulacje że Carleto out a chłop dopiero co wygrał LM i ligę. Tu nie ma sentymentów i czasu, nie wygrywasz wyjazd.
Ok, czyli klepanie tego samego i pójście w zaparte polega na tym, że Arteta nie wystawia 17 latka w pierwszym składzie.
@Damper napisał: "Tak, zwłaszcza w pierwszej połowie sezonu. Byliśmy w takim gazie, że wszystkich miażdżyliśmy."
Ile mieliśmy pkt po 19 kolejkach?
@Damper napisał: "Szedł w zaparte z Interem grając Cattenachio?"
Nie tam była taktyka tysiąca I jednej wrzutki. A mieliśmy optyczna przewagę bo to Inter się zamurował. Coś jak my z City. Jak druga druzyna cofa się na 30 metr to logiczne, że do tego 30 metra podejdziesz i bedziesz pezewazal. Ale od tego 30 metra to w ogóle nie było pomysłu na grę. Nawet zespoły Mourinho miały tak samo. Ale jak tylko mamy wynik to cofamy się jak jakieś zespoły Jose.
@kamo99111 napisał: "Tylko wtedy były wyniki. Drużyna była w takim gazie, że pojedyncze elementy nie były problemem bo reszta nadrabiała."
Tak, zwłaszcza w pierwszej połowie sezonu. Byliśmy w takim gazie, że wszystkich miażdżyliśmy.
@KapitanJack10 napisał: "Tak samo szedł w zaparte z Havertzem i z Rayą. Nie ma co narzekać, bo ostatecznie rzadko się myli."
Tylko wtedy były wyniki. Drużyna była w takim gazie, że pojedyncze elementy nie były problemem bo reszta nadrabiała. Teraz jest inaczej. Teraz właśnie cała 11 musi się śpiąc bo liderzy mają dołki (może oprócz Saki). A my klepiemy ciągle to samo. I tak będziemy klepać aż liderzy podchodzą i znowu będziemy Drużyną 8 miejsca. @KapitanJack10 napisał: "Natomiast Rice moim zdaniem dużo stracił grając z Partey'em. Thomas jest świetny w przejmowaniu piłki od obrońców i przekazywaniu jej wyżej, ale do tego musi grać w centrum przed stoperami, dokładnie tam, gdzie Rice czuje się najlepiej."
W zeszłym sezonie Rice grał tez wyżej i też mu dobrze szło. Chlop po prostu jest zmęczony i tyle. Myślę, że w przyszłym sezonie znowu zobaczymy najlepsza wersję Ryża ;-) @Kaczaza napisał: "powinien odpocząć. Jest Jorginho to niech gra. 110k funtów tygodniowo powinno się spłacić"
Ale Arteta nie wpuści nikogo. On ma swoją żelazna 11 i tylko kontuzje mogą doprowadzić do zmian. Martinelli będzie jeszcze 10 lat kopać się po czole a i tak go nie zmieni.
@kamo99111 napisał: "Nasze cattenachio też coś słabo funkcjonuje."
Szedł w zaparte z Interem grając Cattenachio?
@Damper napisał: "Możesz rozjaśnić na czym polega to pójście w zaparte?"
Z powielaniem swoich błędów... widzi, że coś nie działa, coś nie funkcjonuje a i tak dalej gra to samo. Raz mu już mlodzi dupke uratowali ale krótka ma chlop pamięć. Lepiej pchać Martinellego lub Trossarda, którzy obecnie są bezproduktywni aniżeli Nwaneriego co przy każdym wejściu zrobi coś fajnego. Nasze cattenachio też coś słabo funkcjonuje. Jak chcemy grać jak zespoły Mourinho to róbmy to chociaż dobrze. Ale co ja tam wiem. Cieszmy się z dwóch wicemistrzostw na 20 lat ;-) kolejne w 2044 roku... ;-) I znowu będziemy się cieszyć, że Arsenal gra lepiej.
@kamo99111: powinien odpocząć. Jest Jorginho to niech gra. 110k funtów tygodniowo powinno się spłacić