Chelsea wygrywa Ligę Mistrzów!
20.05.2012, 00:39, Damian Burchardt 239 komentarzy
To będzie długa noc dla kibiców i sympatyków londyńskiej Chelsea. 19. maja 2012 roku stało się coś, czego nikt na początku rozgrywek Ligi Mistrzów - bo o nich mowa - sobie nie wyobrażał, The Blues po raz pierwszy w historii sięgnęli po europejski czempionat, pokonując w finale Bayern Monachium na Allianz Arena w rzutach karnych.
Futbol pokazał po raz kolejny swoje nieprzewidywalne oblicze. Drużynie Roberto di Matteo, a wcześniej Andre Villasa-Boasa, pogrążonej w sporym kryzysie i wewnętrznie rozbitej nie dawano żadnych szans na tryumf w dwumeczu z Napoli po przegranej na wyjeździe 1-3, czy też w półfinałowym pojedynku z obrońcą tytułu - FC Barceloną, nie mówiąc o finale na stadionie rywala. Jednak koniec końców to Roman Abramowicz - człowiek, który wpompował w klub ze Stamford Bridge setki milionów funtów, wreszcie świętuje zdobycie swojej upragnionej Ligi Mistrzów.
Bayern prowadził w tym meczu 1-0 po golu Thomasa Muellera jednak w ostatniej minucie regulaminowego czasu gry bramkę wyrównującą zdobył absolutny bohater i lider Chelsea - Didier Drogba. Warto wspomnieć, że w pierwszej połowie dogrywki sędzia Pedro Proenca podyktował dla Bawarczyków rzut karny, jednak Arjen Robben "w swoim stylu" nie skorzystał z tej szansy, dając kibicom jeszcze więcej emocji, gdyż tytuł najlepszej europejskiej drużyny sezonu 2011/2012 miał rozstrzygnąć się w rzutach karnych.
Seria rzutów karnych także rozpoczęła się dla Bayernu niezwykle pomyślnie, bo już w pierwszej kolejce bramki nie strzelił Juan Mata. The Blues byli jednak od tego momentu skuteczni podczas gdy w dwóch ostaniach seriach goli nie strzelili Ivica Olić i Bastian Schweinsteinger.
Innym przegranym minionego dnia jest jeszcze jedna drużyna - Tottenham Hotspur. Dzięki zwycięstwu Chelsea, to drużyna di Matteo będzie miała szansę na występ w przyszłorocznej edycji Ligi Mistrzów, skazując tym samym Koguty z White Hart Lane na występy w Lidze Europy w przyszłym sezonie. Arsenal, zajmując 3. miejsce w Premier League zacznie swoją przygodę z Champions League we wrześniu od fazy grupowej.
Bayern Monachium 1-1 Chelsea Londyn (karne 3-4)
83' [1 - 0] Thomas Mueller
89' [1 - 1] Didier Drogba
Bayern: Neuer - Lahm, Boateng, Tymoszczuk, Contento - Robben, Schweinsteiger, Mueller (86' Van Buyten), Kroos, Ribery (98' Olić) - Gomez
Chelsea: Cech - Cole, Cahill, Luiz, Bosingwa, Bertrand (73' Malouda) - Obi Mikel, Mata, Kalou (84' Torres), Lampard - Drogba
Skrót spotkania:
źrodło: własne
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 15 | 11 | 3 | 1 | 36 |
2. Chelsea | 16 | 10 | 4 | 2 | 34 |
3. Arsenal | 16 | 8 | 6 | 2 | 30 |
4. Nottingham Forest | 16 | 8 | 4 | 4 | 28 |
5. Manchester City | 16 | 8 | 3 | 5 | 27 |
6. Bournemouth | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
7. Aston Villa | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
8. Fulham | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
9. Brighton | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
10. Tottenham | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
11. Brentford | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
12. Newcastle | 16 | 6 | 5 | 5 | 23 |
13. Manchester United | 16 | 6 | 4 | 6 | 22 |
14. West Ham | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
15. Crystal Palace | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Everton | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17. Leicester | 16 | 3 | 5 | 8 | 14 |
18. Ipswich | 16 | 2 | 6 | 8 | 12 |
19. Wolves | 16 | 2 | 3 | 11 | 9 |
20. Southampton | 16 | 1 | 2 | 13 | 5 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Neil,
ja sie nie napawam duma. Polska reprezentacja przeciwko Anglikom w latach 70 to chodzace fartuchy. Autentycznie.
"Wygrała Chelsea i chwała jej za to. Na pewno szczęśliwie, ale kto to będzie pamiętał za kilka lat. Widzę, że niektórzy krytykują londyńczyków za styl gry. A ja chciałbym zrobić na koniec taki krótki skok w przeszłość. Na Wembley w 1973 roku, to była dopiero historyczna i typowa obrona Częstochowy. Anglicy mieli osiem-dziesięć stuprocentowych sytuacji i nic. Tomaszewski łapał wszystko, Pan Bóg był z nami, poszła jedna kontra i Shilton puścił piłkę pod brzuchem. Tak narodziła się wielka polska piłka lat 70. i 80. Skoro my, Polacy z dumą mówimy o Wembley, to ja się pytam: dlaczego Chelsea ma się wstydzić i przepraszać, że wygrała na Allianz Arenie?"
krisszschtoff
I jeszcze jedno. O ile masz racje z antyfutbolem, o tyle mylisz sie, ze to nie ma znaczenia. Troche jest cos nie tak, ze da sie przejsc cala faze pucharowa, grajac bardzo slabo w ataku (dlugie pilki, kiepski atak pozycyjny).
Mylisz sie, ze tego sie nie analizuje. Byc moze zostana zmienione przepisy, jesli srednia bramek bedzie spadala.
Wlasnie takie wydarzenia doprowadzily do slynnej zmiany, po ktorej bramkarz nie moze lapac pilki po podaniu od obroncow. To byl efekt tego, ze druzyny pokroju Chelsea wygrywaly sporo rozgrywek, a srednia bramek spadala.
Jesli przypadek Chelsea nie byl fartem, a stanie sie patentnem na wygrywanie, mozesz byc pewny, ze wladze pilkarskie zaczna pracowac nad zmiana przepisow.
@ krisszschtoff
Zgadzam się z Toba, ze nie ma czegos takiego jak "anty-futbol" i ludzie naduzywaja tego bezsensownego pojecia, ale z jedna rzecz ciezko dyskutowac:
Chelsea naprawde miala mega fuksa. Jak patrze na skróty meczów z Napoli, Benfiką, Barcą, a potem Bayernem, to włos się na głowie jeży, jakim cudem tyle akcji zostało zmarnowanych.
Jasne, obrona była perfekcyjna, ale co fart, to fart. Wszystkie te 4 drużyny były lepsze w grze. Miały mnóstwo sytuacji, ale je spaprały. No, a przepisy piłki nożnej są nieubłagane, awansuje ten, co więcej do siatki wsadzi.
Niech za obraz farta wystarczy, że Chelsea strzelila gola z jednego jedynego rzutu roznego.
W końcu zdobyli swój pierwszy puchar ligi mistrzów... Daj Boże żebyśmy w przyszłym sezonie w końcu my też go Zdobyli i będzie ZAJEBIS...E
Ehh.. jak mnie denerwuje te określenie "antyfutbol"
Zrozumcie, że nie ma czegoś takiego. Obrona jest częścią futbolu i jest równie trudna co atakowanie oraz dla części kibiców, w tym także mnie, Piękna.
Chelsea zagrało wczoraj genialnie i idealnie zrealizowali założenia taktyczne.
Jak to się mówi:
Jeśli chcecie punktów za styl itd. to się przerzućcie na łyżwiarstwo figurowe. W piłce nożnej liczą się Tylko bramki.
Gratuluje Chelsea, uczciwego, wywalczonego, sprawiedliwego i zasłużonego pucharu.
Mam też nadzieje, że my też niedługo taki wzniesiemy.
nie ważne w jakim stylu, już wszyscy zapomnieli jak ich oszukali z Barca w meczu? Ile razy byli najlepsi a się nie udawało. Tak samo Arsenal jak ma wyjść to pewnie w jednym z najgorszych sezonów. Przyjdzie czas i dla nas i odrobi się to mistrzostwo z 2006 roku wtedy byłem już pewny, że jest mistrzostwo ale jednak nie udało się a AFC była jedna z lepszych drużyn turnieju
@arsenalfan98: Ja wiem że z perspektywy Polski 335 km to mało bo znajdujemy się 1750 km od Londynu ale żeby Manchester nazywać rywalem zza miedzy to chyba lekka przesada. ;P
Są to po prostu odwieczni rywale.
Mi tam zwisało kto wygra ten finał. ;P
Równierz pozdrawiam, a rozmowa polega na konfrontacji różnych przekonań i spina była raczej nie unikniona. Cześć.
Na finał liczyłem trochę Real vs Barca. Chciałem, aby w końcu jedni przyznali drugim wyższość chodź to pewnie nigdy nie nastąpi.
Sam finał wystarczył, ale jakby nie wygrali to przecież nie wzięliby udziału w następnym sezonie przecież.
Na tym zakończę naszą korespondencję bo trochę to nam zajęło, a ja już muszę lecieć.
Mimo, że było trochę spiny serdecznie pozdrawiam, bo cała rozmowa była całkiem sympatyczna dla mnie.
Mogę Cię zapewnić, że fanem Arsenalu jestem od 8 lat i zmieniać tego nie zamierzam.
Jeszcze raz pozdrawiam i ściskam dłoń.
Rozumiem tych kibiców Arsenalu, którzy kibicowali Chelsea tylko ze wzgledu na o, że nie chcą Tottenhamu w LM ale z innego powodu już bym nie zrozumiał.
Sam final ci nie wystarcza tylko musiala Chelsea wygrać abyś stwierdził, że Chelsea stworzy rywalizację? Sorry ale te twoje porównaie do rywalizacji z BPL ci trochę nie wyszlo.
z tottenhamem ;)
@BigPower - Wolałeś, więc jednak kibicowałeś im w ostatniej kolejce. Skąd wiesz, że ja nie chciałem większej rywalizacji w LM w następnym sezonie,bo w Totenhamem na pewno poziom by nie wzrósł.
arsenalfan98---> Nic nie pisalem, że kibicowałem UDT. WTF? Pisałem, że wolalem City niż UTD w końcu oba Manchestery, i też nie dażę ich sympatią ale wolałem City ze wzgledu na mobilność i jeszcze większą rywalizację w nastepnym sezonie.
Czyli jednak można było im kibicować?
Dla mnie brak Kogutów w LM to jest jednak jakieś pocieszenie. O wiele bardziej ich nie lubię, i w ogóle ich nie lubię.
Wiesz po dłuzszym zastanowieniu sie jednak myslę że każdy fan Arsenalu kibicował w finale LM klubowi jakiemu chcial, w koncu kosztem Spursów Chelsea zagra to jest pocieszenie dlatego myśle, że fani Arsenalu, ktorzy kibicowali Chelsea to tylko z troska o to, ze Spursów nie bedzie w LM.
Wiesz ManUtd to nasz rywal prawie jak zza miedzy, więc teraz nie jesteś już przecież fanem Arsenalu, a mistrzostwo Anglii już mi kompletnie zwisało bo to tez nie miało wpływu na Arsenal. Z jednej strony mówisz, że nie można kibicować największym rywalom, a z drugiej mówisz, że kibicowałeś UTD w rywalizacji o mistrza.
Ja trzymałem za Arsenalem, no ale tak nie robią prawdziwi fani.
Nigdzie nie powiedziałem, że ich kocham.
A jeżeli przez to rozumiesz kibicowanie z honorem co ma na myśli to w większym błędzie już być chyba nie możesz.
Kibicowanie z honorem to dla mnie doping bez wulgaryzmów dla przeciwnika, nie ważne czy to Tottenham czy ManUtd czy Chelsea czy Bóg wie kto... Kibicowanie z honorem to umiejętność przyjęcia porażki "na klatę", bez późniejszego wyzywania rywala nie ważne kim on by nie był.
Umiejętność pogratulowania przeciwnikowi za zwycięstwo, nie ważne nad kim i kim on jest!!!
To dla mnie kibicowanie z honorem, a ty myśl co chcesz.
Nie wiem jakim trzeba być kibicem, aby życzyć rywalowi zza miedzy takiego sukcesu. Pewnie też nie byłeś neutralny tylko mooocno dopingowałeś UDT w wyścigu o mistrzostwo a ja bylem za City bo właśnie ich zwycięstwo dalo siłę BPL i jeszcze ostrzejszą rywalizacje w nastepnym sezonie a nie zwycięstwo Chelsea w LM.
dobrze wiesz co mam na myśli, nie udawaj niekumatego. Aha i to normalne, że nienawidzę Chelsea a ty ich nawet kochaj Chelsea przecierz to ci wolno "fanie Arsenalu"
Co oznacza honor i kibicowanie z honorem w twoim słowniku?
@BigPower - chodzi o to, że ja fanem Kanonierów już jestem, ale ty i twoja chora ideologia kibicowania nie jest w stanie tego pojąć. Twoje próby są tak ciemne i mało skuteczne jak próba ratowania Grecji z kryzysu...
wiek nie ma znaczenia masz rację... czyli chcesz powiedziec, że bedzies takim kibicem bez "honoru" szkoda szkoda.
arsenalfan98--> Ktoś musi oświeci być może przyszłego prawdziwego fana Arsenalu.
@dicpauca - Nie chcę mi się dyskutować z ludźmi, którzy w dyskusji ze mną są w stanie powiedzieć tylko " Ty masz 14 lat to co ty wiesz o kibicowaniu"...
Mam nadzieję, że wy mimo jakże wysokiego wieku dojrzejecie i zrozumiecie, że w dyskusji wiek nie ma znaczenia.
syrena wyje. spadam panowie. peace!
@BigPower - sek w tym, że szkoda, że Arsenal ma takich fanów jak TY. Szkoda bardzo, że ty masz mnie oświecać i mówić jak mam kibicować.
Po za tym sam podkreśliłeś swoją wielka dojrzałość emocjonalną, kiedy z braku argumentów do dyskusji powołujesz się na mój wiek...
arsenalfan98- za 10 lat bedziesz sie sobie dziwil jak mogles byc za cfc... (jesli nadal w nicku bedziesz mial Arsenal... roznie to bywa)
a i widze ze BP przekroczyl Twoja granice i cos peklo... a na profilu widzialem ze moderatorzy wzieli pod uwage Twoj wiek;) [nie chodzi mi o samo przeklinanie na stronie bo sam w tym wzorem do nasladowania nie jestem... ale pracuje nad tym]
arsenalfan98---> Nie będę cię obrażał bo ty potrzebujesz oświecenia jak ta ciemnota z nowożytności... Szkoda, że Arsenal ma takich fanów jak ty ale wierzę, podkreślam wierzę, że wyrośniesz z tego młodzięńcze.
dicpauca---> Z tym piwem to nawet fajne rozwiązanie;P
@BigPower - no ***** śmiech na sali totalny.
Od dziś prawdziwy fan Arsenalu musi mieć ukończone 18 lat. Zapomniałem o tym kryterium...
A w ogóle mam w dupie co robią kibice Chelsea jak wygrywa Arsenal.
Mam już dość pisania z takimi ludźmi jak Ty, ale nie potrafię przejść obojętnie jak człowiek, który gówno o mnie, wmawia mi, że nie jestem fanem Arsenalu.
*sraliby
@BigPower - ***** typie wyjdź, bo ma już dość wciskania mi twoich *****ych filozofii na temat tego jak się kibicuje i tego, że jestem kibicem Chelsea. Pewnie jesteś z tych co jak nie krzykną ****si to nie są fanami Arsenalu.
Pieprzony ideał fana i wykrywacz kłamstw...
BigPower- chyba musimy kiedys isc na jakies piwo;D
arsenalfan98---> jesteśżałosny ty chyba nie wiesz co piszesz. Ciekawe czy Kibice Chelsea srali ze szczęścia jakby to my wygrali LM no Ciekawe ciekawe...
lampard315- bo dla niektorych (jak BP czy ja) dochowanie wiernosci klubowi to tylko czesc futbolowego zycia... kolejna z nich jest to by najwieksi rywale (derbowi przeciwnicy to juz wogole- i o tym mowimy) byli ZA, POD, PONIZEJ naszego klubu... mala a jednak duza roznica...
Zresztą jestem od niego kilka lat starszy więc wiemjaki powinien być prawdziwy kibic Arsenalu ale arsenalfan98 jest jeszcze młody i o kibicowani wiele jeszcze sie nauczy wierze w niego, że będzie Kanonierem tak jak ja :)
@BigPower - Widzę, że dalsze prowadzenie rozmowy z tobą nie am sensu. Szkoda na ciebie czasu... Ty jesteś jednym z tysięcy fanów Arsenalu i na pewno nie jesteś tym, który powinien nawracać i mówić jaki powinien być kibic... Założę się, że mecz Arsenalu widziałeś tylko w TV, wielki, idealny fanie Arsenalu.
Tacy fani jak Ja? Tzn wierni fani Cię urazili?
No tak bo przecież od dziś wierność do klubu sprawdza się na podstawie kibicowania którejś z drużyn w meczu, w którym ulubiona drużyna nie gra i niema on znaczenia na nią... Zapomniałem...
Prawie się nie poryczałeś?? A od kiedy to prawdziwi fani płaczą jak nieulubiona drużyna przegra?
Zapomniałem to robią tylko idealni fani Arsenalu. Dziękuje, dobranoc i pozdrawiam wszystkich fanów psów ogrodnika .
lampard315---> Ja niczego nie ustalam tylko stwierdzam fakty a jak kibicuje wam to niech wam kibicuje tylko niech nie kłamie, że jest kibicem Arsenalu.
BigPower---ale sen w tym że od tego meczu nie zależała przyszłość Arsenalu w LM także mógł spokojnie sympatyzować z The Blues.
wygrał antyfutbol [*]
lampard315---> Jak tak nie lubi Bayernu a mówi, że jest kibicem Arsenalu to ciekawe komu by kibicował gdyby to Arsenal był na 4 miejscu? zabrakło rapte jednego remisu, który mogł być w tym ostatnim meczu z WBA.
BigPower---z jakiej racji ty ustalasz kryteria dotyczące się kibicowania? Każdy kibicuje na swój sposób i za przeproszeniem nic Ci do tego.
arsenalfan98---> Ja Cię uraziłem? To raczej tacy fani jak ty urazili takich fanów jak ja kibicując rywalowi zza miedzy... Wygrali pierwszy raz przed nami i to fartem, Tuż po tym meczu dostałem takiego szoku że masakra. Wcąż nie może to do mnie jeszcze dotrzeć że rywal zza miedzy, chelsea wygrała LM swój pierwszy LM mimo że to my w tym sezonie byliśmy od nich lepsi. Prawie wczoraj sie poryczałem ze złości a ty mi mówisz że cię uraziłem?! Czym? tym, że cię uświadamiam, jaki powinien być kibic danego klubu? To tym mnie uraziłeś.
BigPower---trochę Cię nie rozumiem, jeśli nie lubi Bayernu, a od tego nie zależą losy Arsenalu to czemu nie może kibicować Chelsea?
BigPower - Spurs vs Chelsea? Zależy od korzyści dla Arsenalu, Arsenal vs Chelsea?
No raczej an pewno Chelsea, no przecież wiadome!!!! -.-
I nie wyrażaj się w ten sposób w kulturalnej na razie korespondencji bo wydaje mi się, że darzysz do wszczęcia jakiejś kłótni...
TheGunner10---> Twój komentarz uswiadomil mi, że powinieneś w nagrode lizać tyłek każdemu piłkarzowi Chelsea.
@BigPower - Tutaj już mnie uraziłeś...
Jakbym się wyrażał bez uczucia po stronie Arsenalu to an to co napisałeś machnąłbym ręką... W lidze jestem za Chelsea, tylko w meczach kiedy ich zwycięstwo daje nam zysk, chociaż często i tak w duszy obstawiam i liczę na remis. Chodzi mi o to, że dla mnie nie można w każdym meczu patrzeć przez pryzmat swojego klubu.
W takich meczach jak ten zapomniałem o Arsenalu, gdyż byłem spokojny o nasz los i po prostu mi to wisiało, a to, że nie przepadam za Bayernem trochę bardziej niż za Chelsea to już inna sprawa.
arsenalfan98----> Komu byś kibicował w Meczu Spurs vs Chelsea Komu byś kibicował w meczu Chelsea vs Arsenal? no?
lampard315- ale ze nadzialismy sie tym autobusem na spory glaz i sie na nim zawiesilismy to tez inna historia;) autobusem trzeba umiec grac CALY (no albo wtedy kiedy trener kaze, by pozniej przejsc do atatku) mecz i to bez znaczenia w jakich warunkach... a to nam wlasnie nie wychodzi... bo zmienia sie czynnik i juz lezymy...