Decydująca faza sezonu: Arsenal vs Bournemouth

Decydująca faza sezonu: Arsenal vs Bournemouth 11.04.2026, 02:31, Patryk Bielski 1605 komentarzy

Arsenal w sobotnie popołudnie podejmie Bournemouth na Emirates Stadium, mając na celu zdobycie trzech punktów, które mogą być kluczowe w walce o mistrzostwo. Premier League nie raz dostarczała nam emocjonujących końcówek sezonu, pełnych nieoczekiwanych zwrotów akcji i dramatycznych upadków. Kanonierzy, którzy w ostatnich latach często zawodzili w decydujących momentach, tym razem chcą uniknąć podobnego scenariusza.

Przypomnijmy sobie choćby sezon 1992, kiedy to Manchester United pod wodzą Sir Alexa Fergusona stracił tytuł po dwóch porażkach na finiszu rozgrywek. Podobnie dramatyczna była sytuacja Liverpoolu w 2014 roku, kiedy to po pamiętnym poślizgu Stevena Gerrarda i remisie z Crystal Palace, drużyna Brendana Rodgersa musiała uznać wyższość Manchesteru City.

Obecny sezon zbliża się do końca, a Arsenal, mając w pamięci swoje wcześniejsze potknięcia, jest zdeterminowany, by nie powtórzyć błędów z przeszłości. Mimo niedawnych porażek w krajowych rozgrywkach, zwycięstwo nad Sportingiem w Lidze Mistrzów powinno dodać im pewności siebie. Wygrana z Bournemouth pozwoliłaby Arsenalowi na piątą z rzędu wygraną w Premier League i zwiększenie przewagi nad Manchesterem City do 12 punktów.

Z kolei Bournemouth pod wodzą Andoniego Iraoli nie zamierza łatwo oddać pola. Drużyna jest na fali 11 meczów bez porażki, choć większość z nich zakończyła się remisami. Cherries już dwukrotnie pokonali Arsenal od zeszłego sezonu, co dodaje im pewności przed sobotnim starciem.

Informacje o składach

Arsenal może mieć problemy kadrowe przed meczem z Bournemouth. Martin Ødegaard i Leandro Trossard czekają na wyniki testów medycznych po urazach odniesionych w meczu ze Sportingiem. Mikel Arteta ma jednak powody do optymizmu dzięki powrotom Declana Rice'a i Gabriela Magalhaesa. Gabriel Martinelli i Kai Havertz również są gotowi do gry.

Bournemouth liczy na powrót Eli Juniora Kroupiego, który opuścił zgrupowanie reprezentacji Francji U21 z powodu kontuzji. Tyler Adams i Lewis Cook mogą wrócić do składu, choć ich występ nie jest jeszcze pewny. Julio Soler i Justin Kluivert pozostają poza grą z powodu kontuzji.

Przewidywane składy

Arsenal: Raya; White, Saliba, Gabriel, Calafiori; Havertz, Zubimendi, Rice; Madueke, Gyökeres, Martinelli.

Bournemouth: Petrovic; Jimenez, Hill, Senesi, Truffert; Christie, Scott; Rayan, Kroupi, Tavernier; Evanilson.

Prognoza

Przewidujemy wynik 2-1. Obie drużyny wyróżniają się pod względem liczby bezpośrednich akcji ofensywnych w tym sezonie Premier League. Arsenal musi uważać na kontrataki Bournemouth i jednocześnie myśleć o nadchodzącym rewanżu w Lidze Mistrzów. To może być trudne spotkanie dla Kanonierów, ale wierzymy...

BournemouthMikel ArtetaZapowiedź autor: Patryk Bielski źrodło: football-talk.co.uk
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia123456następna
Mastec30 komentarzy: 1186711.04.2026, 16:24

A jeszcze dodam że w takich okolicznościach przecieki (nie zdziwię się jeżeli kontrolowane) o nowej umowie dla Artety to jakiś niesmaczny żart

alexis1908 komentarzy: 1002811.04.2026, 16:23

@mistrzu973: Ale ja nie mówię że grał wybitnie, ale to co jeden idiota tu wypisuje to śmieszne jest my co roku o tej porze sezonu gramy dokładnie to samo czy jest Gyokeres czy go nie ma jest ta sama historia w sytuacji gdy możemy coś wygrać. Z Rica to się wylewała frustracja na poczynanie kolegów dzisiaj. @pablofan: wtedy tak dzisiaj nie zamierzam bronić wyniku bo daliśmy dupy a Iraola zniszczył taktycznie Artete

Marzag komentarzy: 49971 newsów: 111.04.2026, 16:22

@alexis1908 napisał: "Mam nadzieję ze Gyokeres nie zagra z City tylko twoj bożek Saka I Havertz, w ogóle czemu się nie wypowiesz o sytuacji Havertza czemu nie trafił po rogu ?"
Moim zdaniem to jest mus, nie możemy sobie pozwolić na grę w 10 przeciwko City.

Mastec30 komentarzy: 1186711.04.2026, 16:22

Komentator telewizyjny ostro o stylu gry Arsenalu:

„Arsenal nie gra w piłkę. Oni uprawiają jakąś inną dyscyplinę sportu. Młodzi kibice nie włączają telewizorów, żeby oglądać Arsenal; oni chcą oglądać futbol. Bramki tylko po stałych fragmentach, zero kreatywności, faule i marnowanie czasu, gdy tylko obejmą prowadzenie. Tym piłkarzom wyprano mózgi, żeby uprawiali ten „inny sport””.

W sumie w punkt. I to ostatnie zdanie i wypranym mózgu. Kibice bez werwy opuszczający stadion wcześniej. No ja się nie dziwię w ogóle . 22/23 i 23/24 było gigantyczne poruszenie i Emirates dawało nam przewagę bo dla takiego Arsenalu ludzie wtedy przychodzili. Teraz to może niepopularne powiedzieć ale ja włączam tv już głównie z jakiegoś poczucia obowiązku a nie dlatego że chce to oglądać. I za to na początku (bez względu czy to sprawiedliwe czy nie) odpowiada trener

I nie dajmy sobie wmówić że ich presją zjada. Pogorszenie stylu zaczęło się od 2024 roku i powoli pogarsza się aż do teraz. Ja jestem w szoku jak w 3 lata z tak pięknie grającego Arsenalu staliśmy się takim stylowym gównem. Za to ktoś musi odpowiedzieć stołkiem

Ups147 komentarzy: 475111.04.2026, 16:22

@KapitanJack10 napisał: "Największym arumentem do obrony Gyo jest to, że reszta nie dowozi. To ma być usprawiedliwienie?"

To mam się na siłę czepiać jakby nie było najlepszego strzelca w naszej drużynie i przymykać oko, na to że jednak cała drużyna w ofensywie nie dowozi? Dobrze, że przyszedł Szwed, chociaż mamy nowego kozła ofiarmego, bo nie wiem kogo byśmy się musieli przyczepić, bo przecież nie Saki.

Marzag komentarzy: 49971 newsów: 111.04.2026, 16:22

@maniekuw napisał: "Na prawdę uważasz, że piłkarze nie odczuwają presji? Wszyscy dookoła źli, Gyokores beznadziejny ale Arteta super."
Nie większą niż Ty w swojej pracy, albo w życiu.

sWinny komentarzy: 898811.04.2026, 16:21

Z city nie interesuje mnie wynik. Ja chcę zobaczyć Arsenal na wojnie. Zadający prawy i lewy sierpowy i chcę zobaczyć piękno tego sportu.

Nawet jak wylądujemy na deskach to chcę zobaczyć krew na naszych rękach, a raczej nogach.

pablofan komentarzy: 758411.04.2026, 16:21

@alexis1908: @alexis1908: „ . Mam nadzieję ze Gyokeres nie zagra z City tylko twoj bożek Saka I Havertz, w ogóle czemu się nie wypowiesz o sytuacji Havertza czemu nie trafił po rogu ?”

Kai to chociaż strzela. Gyo w końcówce miał dwie okazje i obie koncertowo spartolone. Ja jakiś amator.

maniekuw komentarzy: 308111.04.2026, 16:20

@Marzag napisał: "Ale ta presja to istnieje tylko w gazetach, to jest wymysł mediów. Nie ma czego ściągać, przegrywamy przez brak jakości."
Na prawdę uważasz, że piłkarze nie odczuwają presji? Wszyscy dookoła źli, Gyokores beznadziejny ale Arteta super.

jumanji komentarzy: 146411.04.2026, 16:20

Panowie i Panie spokojnie, nadal wszystko jest w naszych rękach. Gorsze mecze się zdarzają, to nie są cyborgi, tym bardziej, że Bournemouth miało dużo więcej wolnego czasu niż my. Trudno się mówi, trzeba o tym meczu szybko zapomnieć i jeszcze mocniej dalej pracować, bo stawka jest potężna.

pablofan komentarzy: 758411.04.2026, 16:19

@alexis1908: nie to nie był jeden piłkarz. Z tego co dobrze kojarzę, to według Twoich ostatnich wpisów był to rezerwowy skład. A nie czekaj… jednak nie

mistrzu973 komentarzy: 64411.04.2026, 16:19

@alexis1908 napisał: "główka słaba fakt strzał nie wszedł i tyle, ale pieprzenie że przez jednego piłkarza gralismy jakbyśmy byli drużyną ze strefy spadkowej jest conajmniej śmieszne"
To fakt, nie ma co zwalać na jednego piłkarza, bo wszyscy cieniują, no może Rice Gabriel i Raya trzymają jakiś poziom. Ale nie ma co też bronić Gyokeresa, gdy zwyczajnie gra słabo.

alexis1908 komentarzy: 1002811.04.2026, 16:19

@Marzag: co nam idzie niezle ? My dosłownie nie umieliśmy rozegrać piłki od tyłu bo nas gracze Bournemouth zabiegali, wyglądaliśmy katastrofalnie i z tyłu i z przodu tak samo jak w tamtym sezonie w końcówce, i tu winie Mikela że kolejny raz dostajemy na łeb w końcówce. Mam nadzieję ze Gyokeres nie zagra z City tylko twoj bożek Saka I Havertz, w ogóle czemu się nie wypowiesz o sytuacji Havertza czemu nie trafił po rogu ?

sWinny komentarzy: 898811.04.2026, 16:18

TV commentator: "Arsenal don’t play football. They play a different sport. Young fans don’t switch on the TV to watch Arsenal; they want to watch football."

"Set-piece goals, zero creativity, fouls and time-wasting when they’re in the lead. These players have been brainwashed into playing a different sport."

Nicsienieda komentarzy: 3262 newsów: 111.04.2026, 16:18

Dobra niektórym już ten Gyokeres wszedł grubo na banie, lepiej nie wchodzić w interakcję. Gra od dechy do dechy, bo są kontuzje w pomocy i musi tam grać Havertz. I tak widać u niego progres przynajmniej w grze piłką po ziemi. Na pewno nie był dzisiaj winny porażki, to już jest absurdalna próba znalezienia innego kozła ofiarnego za ten mecz niż Arteta. Żeby nie było, pozostaję zdania że trzeba się trzymać w kupie, mecz na czyjeś konto nie znaczy, że go trzeba wieszać na drzewie. Jedziemy dalej, pozostaje 7 finałów w PL.

Marzag komentarzy: 49971 newsów: 111.04.2026, 16:18

@maniekuw napisał: "Teraz pytanie czy problemem nie jest Arteta nie potrafiący zdjąć presji z piłkarzy? Kolejny sezon, kolejna zawalona końcówka. Te dziwne treningi, ciągłe gadanie o małych finałach sam nakłada większą presję na swoich zawodników."
Ale ta presja to istnieje tylko w gazetach, to jest wymysł mediów. Nie ma czego ściągać, przegrywamy przez brak jakości.

petroniusz7 komentarzy: 1716 newsów: 211.04.2026, 16:17

Tłumaczyłem swojej Kobiecie, jak to jest być kibicem Arsenalu, kiedy pokazywali naszych kibiców na trybunach pod sam koniec meczu.

arsenallord komentarzy: 33743 newsów: 11711.04.2026, 16:17

0.19 xG z otwartej gry. Z Bournemouth u siebie.

Marzag komentarzy: 49971 newsów: 111.04.2026, 16:16

@vitold napisał: "Dziękuje za odpowiedz. Na pewno jest to dziwne uczucie."
Trochę przywykłem, jak Saka podchodzi do karnych to też zakładam że to bramka więc nie jest to dla mnie dziwne uczucie.

maniekuw komentarzy: 308111.04.2026, 16:16

Teraz pytanie czy problemem nie jest Arteta nie potrafiący zdjąć presji z piłkarzy? Kolejny sezon, kolejna zawalona końcówka. Te dziwne treningi, ciągłe gadanie o małych finałach sam nakłada większą presję na swoich zawodników.

alexis1908 komentarzy: 1002811.04.2026, 16:16

@mistrzu973: główka słaba fakt strzał nie wszedł i tyle, ale pieprzenie że przez jednego piłkarza gralismy jakbyśmy byli drużyną ze strefy spadkowej jest conajmniej śmieszne

daniken komentarzy: 412511.04.2026, 16:16

"Decydująca faza sezonu: Arsenal się zesrał"
Tytuł newsa ok tylko zmienić końcówkę

petroniusz7 komentarzy: 1716 newsów: 211.04.2026, 16:15

Panowie, co się k*** z nami dzieje... I to ZAWSZE NA KONIEC SEZONU, PARODIA!

Marzag komentarzy: 49971 newsów: 111.04.2026, 16:15

@alexis1908 napisał: "to przez Gyokeresa nie mogliśmy piłki rozegrać od tyłu tak ? to wina Gyokeresa że naszą jedyny pomysł to gra lagi do przodu ?"
Wiesz, rozgrywać do tyłu jest łatwo, idzie nam to nieźle, do boków podobnie, ale do przodu żeby tak robić to już muszą w tym uczestniczyć zawodnicy grający z przodu a jest jak jest. Gyokeres ma koordynację 2 letniego chłopca, siłę Fabio Vieiry, szybkość Trossarda, umiejętność gry głową Mesuta Ozila i umiejętność gry z pierwszej piłki Emmanuela Frimponga.

To jest katastrofa a nie piłkarz. Może być mega człowiekiem, życzę mu w życiu jak najlepiej ale on tu nigdy nie powinien grać, a on gra tu najwięcej niestety. I tu winię Artetę, jeśli nie wygramy dużego trofeum w tym sezonie to moim zdaniem dlatego że Arteta stawiał dobro Gyokeresa nad dobro zespołu zbyt często.

Garfield_pl komentarzy: 4324711.04.2026, 16:15

@arsenallord napisał: "Czyli w sumie ostatnio wszystkie ogląda"
Zapewne też nie, ale komentuje zawsze po nich;)

Mario145 komentarzy: 47611.04.2026, 16:14

W niedzielę będziemy gadać że przez Chelsea tracimy tytuł:) klasyczek, jak na Siebie nie można liczyć to trzeba na innych. Dziś to chyba murawa była za ładna i za mocno wiało.....nie trzeba być super znawcą, w styczniu było widać że to wszystko jednie w decydujacym momencie. No nie da się przetoczyć sezonu w takim stylu, fart się skończył z Evertonem !!!

pawel_1986 komentarzy: 295811.04.2026, 16:14

@darek250s: Darku mądrym wytłumaczysz a głupi i tak nie zrozumieją

darek250s komentarzy: 12857 newsów: 511.04.2026, 16:13

Z Arsenalem jest jak z końcem świata. Zapowiadają, że w tym roku to się wydarzy i nigdy to się nie dzieje.

arsenallord komentarzy: 33743 newsów: 11711.04.2026, 16:13

@Garfield_pl napisał: "@losnumeros napisał: "Tak tak, w ogóle nie ogladam meczów xd"

Z twoich wypowiedzi wynika że praktycznie tylko przegrane xD"


Czyli w sumie ostatnio wszystkie ogląda

mistrzu973 komentarzy: 64411.04.2026, 16:13

@alexis1908 napisał: "to przez Gyokeresa nie mogliśmy piłki rozegrać od tyłu tak ? to wina Gyokeresa że naszą jedyny pomysł to gra lagi do przodu ? To Gyokeresa wina że Trossard się potykał o własne nogi a przy akcji bramkowej dla wisienek Zubi kompletnie zgubił Scotta. Nie ma co marzag masz racje ty to jest gość ;D"
A przez kogo Gyokeres przyjmuje piłkę na 3 metry? Przez kogo uderza główka piłkę w ziemię? Przez kogo strzela obok bramki z 10 metrów?

arsenallord komentarzy: 33743 newsów: 11711.04.2026, 16:12

Po tej padlinie nie jesteście za pewni tego meczu ze Sportingiem? Nasi będą totalnie zesrani w tym meczu, a tu w głowach będzie jeszcze mecz z City.

pawel_1986 komentarzy: 295811.04.2026, 16:12

@alexis1908: to wreszcie kto będzie chudszy o 500 zł? ;) Nadal wierzysz w tego przegrywa na ławce?

alexis1908 komentarzy: 1002811.04.2026, 16:11

@Gunner915: a niech się Chelsea położy i odda mecz, jak mamy zdobyć mistrza to wypada ograć chociaż jednego z najgroźniejszych rywali z Live nam nie wyszło to może z city się uda.

mistrzu973 komentarzy: 64411.04.2026, 16:11

Ile jeszcze, ile jeszcze tego gnoju trzeb przepychać?! Hydraulika, hydraulika ze sprężyną, żeby w to gówno wbił i kur** kręcił

mistrzu973 komentarzy: 64411.04.2026, 16:10

@Gunner915 napisał: "17:30 trzeba kibicować Chelsea, jeśli City straci punkty to jeszcze wszystko w naszych rękach i wystarczy zremisować za tydzień. Skoro Bournemouth zagrało bardzo dobry mecz przeciwko nam, to tym bardziej Chelsea może postawić się City."
Nie będę kibicował innym klubom, jeśli sami nie potrafimy sobie wywalczyć mistrza, to znaczy że na niego nie zasługujemy

Pikinier komentarzy: 64511.04.2026, 16:09

Za tydzień wyjść przynajmniej 6 obrońców i bronić 0:0 jak tylko się da. Innej opcji nie ma xD

alexis1908 komentarzy: 1002811.04.2026, 16:09

@Marzag: to przez Gyokeresa nie mogliśmy piłki rozegrać od tyłu tak ? to wina Gyokeresa że naszą jedyny pomysł to gra lagi do przodu ? To Gyokeresa wina że Trossard się potykał o własne nogi a przy akcji bramkowej dla wisienek Zubi kompletnie zgubił Scotta. Nie ma co marzag masz racje ty to jest gość ;D

Garfield_pl komentarzy: 4324711.04.2026, 16:09

@losnumeros napisał: "Tak tak, w ogóle nie ogladam meczów xd"
Z twoich wypowiedzi wynika że praktycznie tylko przegrane xD

vitold komentarzy: 631911.04.2026, 16:08

@Marzag napisał: "@vitold napisał: "A powiedz, jak strzelał karnego to zamknąłeś oczy? Co czules? Miales ciarki?"
Założyłem w ciemno że to bramka, bo jak on nie ma w obrębie 5 metrów żądnego przeciwnika to potrafi celnie i mocno strzelić, a jeśli jakiś na niego choćby chuchnie to jest po akcji."


Dziękuje za odpowiedz. Na pewno jest to dziwne uczucie.

KapitanJack10 komentarzy: 6731 newsów: 411.04.2026, 16:08

@Ups147 napisał: "Jeszcze bym rozumiał krytykę Szweda gdyby reszta dowozila, ale tu nic nie działa. Mówisz, że Saka w formie kot, ale on od 2 lat nie ma formy. W lidze Saka ma mniej asyst od Gabriela, zresztą Martinelli czy Eze też. Cala ofensywa gra beznadziejnie, a skupiamy się tylko na Gyo. Wsadzimy Havertza na 9 i będziemy wyglądać tak samo źle, bo tu po prostu nie szwed jest największym problemem"
Największym arumentem do obrony Gyo jest to, że reszta nie dowozi. To ma być usprawiedliwienie? Havertz był sadzany na ławce, tak samo jak Leo, tak samo jak Madueke, Eze, Saka, Ode. Każdy z nich wie, że jak forma nie ta, to nie gra, chociaż zmiennicy też nie zachwycają.
Największą ekspozycję na nasze oczy w tym sezonie ma Gyo. On jest tą stałą naszej ofensywy. Możemy wyjść 5 różnymi systemami. Nasza 3 za napastnikiem grała już chyba w każdym mozliwym zestawieniu w tym sezonie, w różnych etapach roku, w różnych formach. Jedna rzecz pozostaje niezmienna - napastnik jest bezużyteczny.

Marzag komentarzy: 49971 newsów: 111.04.2026, 16:07

@vitold napisał: "A powiedz, jak strzelał karnego to zamknąłeś oczy? Co czules? Miales ciarki?"
Założyłem w ciemno że to bramka, bo jak on nie ma w obrębie 5 metrów żądnego przeciwnika to potrafi celnie i mocno strzelić, a jeśli jakiś na niego choćby chuchnie to jest po akcji.

Gunner915 komentarzy: 329711.04.2026, 16:06

17:30 trzeba kibicować Chelsea, jeśli City straci punkty to jeszcze wszystko w naszych rękach i wystarczy zremisować za tydzień. Skoro Bournemouth zagrało bardzo dobry mecz przeciwko nam, to tym bardziej Chelsea może postawić się City.

vitold komentarzy: 631911.04.2026, 16:06

@Ashburton napisał: "@vitold napisał: "Głupi szwed przegrał nam juz 2 puchary a dzis lige"
Jaki brainnot XD"


Ale co ja mam Ci powiedziec???? Przeciez pewne było to, ze on nie nadaje sie do Anglii, a co dopiero do taktyki Artety. Kazdy to wiedzial praktycznie, ale oczywiscie żydzili kasy na Sesko. Masakra. Teraz bedziemy sie bujac z prawie 30 latkiem za gruba kase a chlop jest ciałem obcym w zespole

vitold komentarzy: 631911.04.2026, 16:04

@Marzag: A powiedz, jak strzelał karnego to zamknąłeś oczy? Co czules? Miales ciarki?

Ashburton komentarzy: 473211.04.2026, 16:04

@vitold napisał: "Głupi szwed przegrał nam juz 2 puchary a dzis lige"
Jaki brainnot XD

Arsenal2004 komentarzy: 849811.04.2026, 16:04

My musimy kupić jakiego wybitnego box-to-boxa i dać Rice'a na 6, bo Zubi nie daje tego co miał dawać, a do tego jakiegoś LS.

Marzag komentarzy: 49971 newsów: 111.04.2026, 16:04

@vitold napisał: "Jeszcze pare dni temu mielismy szanse na poczwórną korone, ale tez czas leci. Głupi szwed przegrał nam juz 2 puchary a dzis lige"
Ligi jeszcze nie przegal ale jak bedzie wystepowal dalej w pierwszym skladzie to tak sie moze to skonczyc, no ale za to twerkujący będą się cieszyć że idol dużo gra.

darek250s komentarzy: 12857 newsów: 511.04.2026, 16:04

@vitold napisał: "Można tutaj przeczytac, ze przegralismy bo zszedl Havertz którego sciagnac chciala prawie cała strona xdd"

Nie to nie jest wina ani Havertza ani Gyokeresa, jak od pół roku gra opiera się dokładnie na tym samym. Mądrzy użytkownicy wciągną wnioski.

enrique komentarzy: 2149511.04.2026, 16:03

@vitold napisał: "Głupi szwed przegrał nam juz 2 puchary a dzis lige"
No, głupi Szwed przegrywa nam wszystko od 4 lat.

mistrzu973 komentarzy: 64411.04.2026, 16:03

@vitold napisał: "Hehe, pieknie powiedziane, ale wiesz ze skonczylismy faze ligowa na 1 miejscu w lm?"
A jest za to jakiś puchar?

poprzednia123456następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady