Gładkie zwycięstwo z Wolves 5-0 na zakończenie sezonu
29.05.2023, 15:15, Patryk Bielski 11505 komentarzy
Kanonierzy godnie pożegnali się z rozgrywkami Premier League i w ostatnim meczu sezonu rozgromili na Emirates Stadium ekipę Wolverhamptonu 5-0. Świetne zawody rozegrał Granit Xhaka, który zdobył dwie pierwsze bramki. Dla Szwajcara było to najprawdopodobniej ostatnie spotkanie z w koszulce z armatką na piersi. Gole strzelali również Bukayo Saka, Gabriel Jesus i Jakub Kiwior. Dla Polaka to debiutanckie trafienie w barwach Arsenalu.
Ostatecznie podopieczni Mikela Artety z 84. punktami ukończyli sezon na drugim miejscu, tracąc do lidera Manchesteru City pięć oczek. Czołową czwórkę uzupełnili Czerwone Diabły oraz Newcastle. Dla Arsenalu był to rekordowy sezon pod wieloma względami, jednak to nie wystarczyło, by włożyć do gablotki jakiś puchar. Pozostaje mieć nadzieję, że kolejny rok pod tym względem będzie inny i Kanonierom uda się zgarnąć upragnione mistrzostwo.
Składy wraz z ocenami dziennikarzy Sky Sports:
Arsenal: Ramsdale (7), Partey (7), White (7), Gabriel (8), Kiwior (8), Jorginho (7), Odegaard (8), Xhaka (9), Saka (9), Trossard (8), Jesus (8).
Ławka rezerwowych: Nelson (7), Vieira (7), Smith Rowe (7), Tierney (6), Nketiah (6).
Wolves: Sa (4), Semedo (5), Collins (5), Kilman (4), Bueno (4), Nunes (5), Lemina (5), J Gomes (5), A Traore (6), Hwang (5), Jimenez (5).
Ławka rezerwowych: Ait-Nouri (5), Neves (5), B Traore (6), Toti (6), Hodge (6).
Gracz meczu:Granit Xhaka
Obszerny skrót spotkania | Statystyki meczu
źrodło: własne . Sky SportsDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 11 | 9 | 1 | 1 | 28 |
2. Manchester City | 11 | 7 | 2 | 2 | 23 |
3. Chelsea | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
4. Arsenal | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
5. Nottingham Forest | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6. Brighton | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
7. Fulham | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
8. Newcastle | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
9. Aston Villa | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
10. Tottenham | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
11. Brentford | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
12. Bournemouth | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
13. Manchester United | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
14. West Ham | 11 | 3 | 3 | 5 | 12 |
15. Leicester | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
16. Everton | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
17. Ipswich | 11 | 1 | 5 | 5 | 8 |
18. Crystal Palace | 11 | 1 | 4 | 6 | 7 |
19. Wolves | 11 | 1 | 3 | 7 | 6 |
20. Southampton | 11 | 1 | 1 | 9 | 4 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
E. Haaland | 12 | 0 |
Mohamed Salah | 8 | 6 |
B. Mbeumo | 8 | 1 |
C. Wood | 8 | 0 |
C. Palmer | 7 | 5 |
Y. Wissa | 7 | 1 |
N. Jackson | 6 | 3 |
D. Welbeck | 6 | 2 |
L. Delap | 6 | 1 |
O. Watkins | 5 | 2 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@Paul77 napisał: "Jeśli Arsenal chce Canselo, to ciekawe jak to widzi Arteta. Bo nie sądzę by Zinchenko, czy Withe mieli iść na ławkę, a ego Portugalczyka jest wielkie...."
To się nazywa rywalizacja i dzięki temu każdy może i musi się rozwijać, jeśli chce być w podstawie. Do tego gra w LM , PL i pucharach, więc skład musi być mocny ( kontuzje, ilość gier, zawieszenia) i jakościowy, czyli przynajmniej 18 graczy, którzy po stracie któregoś wskakują do składu i nie ma spadku poziomu .
To dziś Sofyan Amrabat kontra Declan Rice. Na mistrzostwach o Amrabacie było głośniej niż o Rice, zaprezentował się lepiej, zobaczymy co dzisiaj pokarzą
@Garfield_pl: przestańcie.
Dopóki nie ma wyroku jest niewinny.
Po Partey też wszyscy jechali.
Ciekawe ile to będzie trwało od jutra z Rice, mogli by zaskoczyć i jutro już "here you go" a resztę transferów, niech się bawią później xD
Inter Miami chce sprowadzić piłkarzy do budowania zespołu z Leo Messim. Zamierzają rozpocząć negocjacje w sprawie Sergio Busquetsa, Jordiego Alby i Luisa Suáreza.
xD
Al-Hilal podwyżyszło właśnie swoją ofertę dla Leo Messiego. Saudyjczycy idą na całość - 500mln za sezon netto, umowa na 3 lata. Zobaczymy, czy sprawią, że Leo zmieni decyzję.
@Paul77: Nie ma że ktoś chce iść na ławkę czynnie. To jest właśnie rotacja. W City nawet KDB jest czasami na ławce i nic nie mówi. Mahrez czy Bernardo to samo. Umiejętna rotacja i każdy będzie grał
@Paul77: rozwala mnie takie myślenie. Wypada White albo Zina i wchodzi ktoś kto kopie się po czole. Rotacja, to słowo to klucz do sukcesu. Zabrakło jej w tym sezonie i gracze, którzy wchodzili na boisko po prostu nie dawali rady bo nie byli w rytmie meczowym.
@Paul77 napisał: "Jeśli Arsenal chce Canselo, to ciekawe jak to widzi Arteta. Bo nie sądzę by Zinchenko, czy Withe mieli iść na ławkę, a ego Portugalczyka jest wielkie...."
Nie dojdzie do tego transferu. City będzie wolało go sprzedać do Barcelony a i Cancelo podobno nie za bardzo chce wracać na Wyspy.
O właśnie zobaczyłem że kolejny muł swoją kobietę ponoć dręczył, Ci to dobierają sobie zawodników xD typy zamiast charakter na boisku pokazywać,to wolą się na słabszych wyżywać... Wiadomo że dopóki nie udowodniono to niewinny, ale w mułach to jakaś wylęgarnia takich tematów:D
Jeśli Arsenal chce Canselo, to ciekawe jak to widzi Arteta. Bo nie sądzę by Zinchenko, czy Withe mieli iść na ławkę, a ego Portugalczyka jest wielkie....
@danielosik napisał: "poczytaj dokładnie o czym pisałem. Wydajemy dużo, ale nie wydajemy np 100 mln na jednego zawodnika. Przy takiej Sevilli to przepaść."
Chcieliśmy dać blisko 100mln za Mudryka, 70 za Caceido, Ryż będzie kosztował 100baniek....
Kluby rozbijają takie transfery na raty.
Nawet Pepe był rozbity chyba na 4 raty.
Zawodnicy nie są wpisywani w księgowość jako 1 zakup tylko transfer jest amortyzowany np na 5 lat.
Za Mudryka chcieliśmy dać 105 z bonusami, 75 bodajże podstawa, tym Chelsea nas przegoniła że zapłaciła za całość bez zmiennych
Mel Gibson kręci 4-częściowy serial dokumentalny o wartym 34 miliardy dolarów globalnym rynku handlu dziećmi w celach seksualnych. - ciekawe kiedy zobaczymy jego nekrolog
@Damper: zobaczymy
@danielosik napisał: "Wydajemy dużo, ale nie wydajemy np 100 mln na jednego zawodnika."
Faktem jest, że wydajemy coraz więcej i taki transfer to tylko kwestia czasu. City, United i Chelsea już płaciły powyżej 100 mln na jednego zawodnika, nas też to niedługo czeka.
@Damper: poczytaj dokładnie o czym pisałem. Wydajemy dużo, ale nie wydajemy np 100 mln na jednego zawodnika. Przy takiej Sevilli to przepaść.
@danielosik napisał: "@Damper: tylko ile Sevilla wydawala na transfery a ile my. Nam nie wypada być takimi przegrywami."
Czyli jednak wydajemy. Bo pisałeś wcześniej, że wymiękamy i kończymy z ręką w nocniku.
@Damper: tylko ile Sevilla wydawala na transfery a ile my. Nam nie wypada być takimi przegrywami.
@3rdpitch napisał: "N’Golo Kanté to Al Ittihad, here we go!
€100m per season salary — figure includes image rights, commercial deals and ‘creative’ portfolio.
Araby zaczynaja groźnie wyglądać, oby szli tylko po emerytów i nie zniszczyli piłki bo nie wiem czy nawet młodsi piłkarze jak Saka, Odegaard nie skusiliby sie na 100-200m za sezon"
Mam nadzieje że azjatycki odpowiednik UEFA się tym zainteresuje w końcu te kluby też grają w azjatyckiej LM i jakieś pozory FFP powinny zachować
@gawri90 napisał: "@Damper: ale Man Utd nie tak dawno wygrał chociażby Ligę Europy. Ok, puchar drugiej kolejności, ale jednak trofeum europejskie"
Sevilla wygrywała kilkukrotnie, a czy ktoś ich nazywa topowym klubem?
Ale Messi rozjedzie MLS.
@Damper: ale Man Utd nie tak dawno wygrał chociażby Ligę Europy. Ok, puchar drugiej kolejności, ale jednak trofeum europejskie
@danielosik napisał: "@Damper: jeśli chcemy się liczyć to musimy coś z tych dwóch pucharów wygrać"
To byłoby coś wielkiego, ale np. wśród społeczności związanej z Manchesterem United nie widzę takiego przekonania, że oni się nie liczą, albo, że nie należą do topu. A ostatnie mistrzostwo wygrali dekadę temu, a LM- 15 lat temu (w piłce cała wieczność), jeszcze za czasów SAF.
@adias napisał: "Rozumiem pokorę, jest ona uzasadniona. Niemniej drużyna, która zdobyła w PL ponad 80 pkt siła rzeczy musi być topowa. To nie może być przypadek"
Ale ja tego absolutnie nie neguję, wręcz przeciwnie uważam, że ogółem był to świetny sezon dla nas, zrobiliśmy niesamowity postęp, z taką zdobyczą punktową moglibyśmy być mistrzem w innych sezonach. Jeżeli chodzi o kwestię postępu to chyba w podobnym tonie można napisać jeszcze tylko o Napoli w top 5 lig. Jeśli miałbym się pokusić o definicję topowej drużyny to wziąłbym również pod uwagę występy w Europie, bezwzględnie. Tutaj wypadliśmy słabo, chyba każdy się z tym zgodzi. Dla fanów La Liga, Serie A, Bundesligi absolutnie nie jesteśmy topem w tej chwili, mimo II pozycji w najlepszej lidze świata. A dlaczego? Bo przez ostatnie lata w Europie znaczyliśmy bardzo mało i to niestety udowodniliśmy też w tym sezonie. Wszyscy patrzą na to co się dzieje w LM, nawet LE jest już pewnym wyznacznikiem dla kibica klubów z czołowych lig Europy i widzieliśmy jak mocna była w niej obsada w fazie pucharowej. Jeśli utrzymamy podobny poziom w lidze w przyszłym sezonie i dodamy do tego dobre występy w LM, to kto wie może będziemy już blisko. Dla mnie dalej jesteśmy w tym drugim koszyku - po klubach wymienionych wcześniej.
@Pires9999: Taką miał klauzule wykupu. Równie dobrze mogliśmy go kupić.
@3rdpitch: No kasa faktycznie jest olbrzymia, ale w Angli też można zarobić grube miliony (oczywiście mniejsze), no a mając ambicje na wygranie czegoś więcej niż liga arabska, czy azjatycka liga mistrzów to żaden AMBITNY gracz tam nie powinien wylądować
@Damper: jeśli chcemy się liczyć to musimy coś z tych dwóch pucharów wygrać
@danielosik napisał: "My kibice, zarząd, zawodnicy potrzebujemy coś zdobyć."
Coś czyli co? Rozumiem, że chodzi o mistrzostwo Anglii, albo o Ligę Mistrzów- no to będzie bardzo trudne zadanie, bo w lidze mamy City, a w LM nawet taki projekt jak PSG poniósł porażkę, a City walczyło bezskutecznie przez lata i dopiero teraz jest na dobrej drodze.
@danielosik: Obecnie to gramy podobny futbol do City i ja się z tego cieszę że idziemy drogą takiego potwora. Jakie są różnice w stylu gry zapytaj się jakiegoś eksperta ,bo tego nie wiem ale wiem jedno,że w tym sezonie to się oglądało z wielką przyjemnością mecze Arsenalu
@Damper: również jestem dumny, ale to za mało. Musimy od siebie wymagać więcej, a nie się klepać po plecach po tak zawalonym sezonie. Wracać do pracy, naprawić błędy i miejmy nadzieję, że nigdy się już nie wydarzą..
@3rdpitch: nie chce mi się wierzyć że tyle naprawdę zarabiają. Wszystko pod media.
@adias: chodziło mi że jeśli powtórzymy wynik 80 pkt ponad + trofeum co powinno być oczywiste, a nie chce tego pisać pod każdym komentarzem.
My kibice, zarząd, zawodnicy potrzebujemy coś zdobyć. Musimy w końcu być brani na poważnie na świecie! COYG!
@danielosik napisał: "@Damper: po zdobyciu kilku trofeum będzie można uznać że jesteśmy lepsi, na razie takie gadanie jest słabe. Trofea mówią wszystko, nikt po czasie nie będzie pamiętać o drugim miejscu"
Jestem realistą. Mistrzostwa nie zdobywa się jak za pstryknięciem palca- potrzeba czasu, wiele pracy, trafionych transferów, szczęścia a gwarancji i tak nigdy nie ma. Nie oczekiwałem, że z 5 miejsca nagle wbijemy na 1- takie cuda się raczej nie zdarzają. Ale tak jak w trakcie sezonu gasiłem hurraoptymizm i studziłem nastroje, że idziemy na mistrza, tak teraz nie będę pozostawał obojętny na deprecjonowanie tego co osiągnęliśmy- bo to nie Liverpool czy Chelsea walczyli z City o tytuł, tylko my. W klubie dobrze się dzieje i ja jako wieloletni kibic obserwuję to z dumą, dlatego zamierzam zwalczać wszelkie przejawy defetyzmu i nieuzasadnionego malkontenctwa.
@danielosik: to w końcu bez trofeum możemy być topem czy nie? Fakt jest taki ze aktualnie jesteśmy druga siłą w najlepszej lidze na swiecie.
Mac Allister za 35, Bellingham w Realu, Kante Arabia, Messi Inter Miami, co za dzień
@adias: jeśli za rok powtórzymy wynik zgodzę się że jesteśmy topem.
@adias: z tego co wiem klub rozliczany jest ze zdobytych trofeum, ale co ja tam mogę wiedzieć.
@ozzy95: Rozumiem pokorę, jest ona uzasadniona. Niemniej drużyna, która zdobyła w PL ponad 80 pkt siła rzeczy musi być topowa. To nie może być przypadek
@ozzy95 napisał: "Jeśli ktoś uważa, że przed nami to tylko City jest w całej Europie, a my jesteśmy pośród wyżej wymienionych to chyba bierze pod uwagę tylko PL, a na pewno ignoruje fakt, że w LE ostatecznie ponieśliśmy klęskę. Bo tak należy odebrać odpadnięcie w 1/8 finału ze Sportingiem. Nawet jeśli się teoretycznie skupialiśmy się na lidze i oszczędzaliśmy niektórych graczy, no to Sporting myślę, że był w naszym zasięgu a wyszło inaczej. Niektórzy chyba trochę zachłysnęli się naszą lepszą grą w lidze. Pierwsze spotkania w LM dopiero przed nami, wracamy tam po długiej banicji i już jesteśmy drużyną z topu? Zobaczmy gdzie będziemy za rok i wtedy będzie pora na takie osądy. Na dzień dzisiejszy jesteśmy drużyną, która zrobiła jeden z większych progresów, ale mówienie, że jesteśmy w Europie topem trąci raczej megalomanią. My wciąż aspirujemy do ścisłego topu Europy i jeden świetny sezon w lidze (i tylko tam) tego jeszcze nie zmienia. Mam nadzieję, że w okienku wzmocnimy się odpowiednio i za rok takim topem już będziemy."
Super napisane, zgadzam się
Stajemy się pomału City V2. Pisałem już jakiś czas temu Arczi za bardzo chce się upodobnić do Pepa, szkoda
@danielosik: bycie na topie definiuje aktualny poziom sportowy, a nie zdobyte trofea kilka lat wstecz. Obecnie my jesteśmy topowym zespołem, a nie Chelsea.
Milan i Juve? Nie uważam by byli lepszymi zespołami od nas. Włoskie ekipy graja kiepski futbol, a z Liverpoolem zdobyliśmy w tym sezonie 4pkt
Drużyny z topu to Real, City, Bayern, prawdopodobnie Barca, choć tu można mieć wątpliwości na ten moment. Inter kadrowo jest mocny, są w finale LM, więc ciężko ich pominąć na takiej liście. Liverpool mimo słabszego sezonu, moim zdaniem dalej taką drużyną z topu jest. PSG wiadomo, kadrowo absolutny top ale w Europie mało z tego wynika.
Jeśli ktoś uważa, że przed nami to tylko City jest w całej Europie, a my jesteśmy pośród wyżej wymienionych to chyba bierze pod uwagę tylko PL, a na pewno ignoruje fakt, że w LE ostatecznie ponieśliśmy klęskę. Bo tak należy odebrać odpadnięcie w 1/8 finału ze Sportingiem. Nawet jeśli się teoretycznie skupialiśmy się na lidze i oszczędzaliśmy niektórych graczy, no to Sporting myślę, że był w naszym zasięgu a wyszło inaczej. Niektórzy chyba trochę zachłysnęli się naszą lepszą grą w lidze. Pierwsze spotkania w LM dopiero przed nami, wracamy tam po długiej banicji i już jesteśmy drużyną z topu? Zobaczmy gdzie będziemy za rok i wtedy będzie pora na takie osądy. Na dzień dzisiejszy jesteśmy drużyną, która zrobiła jeden z większych progresów, ale mówienie, że jesteśmy w Europie topem trąci raczej megalomanią. My wciąż aspirujemy do ścisłego topu Europy i jeden świetny sezon w lidze (i tylko tam) tego jeszcze nie zmienia. Mam nadzieję, że w okienku wzmocnimy się odpowiednio i za rok takim topem już będziemy.
Sky sport potwierdza ,że AFC rozmawia z City w sprawie Cancelo
@Damper: po zdobyciu kilku trofeum będzie można uznać że jesteśmy lepsi, na razie takie gadanie jest słabe. Trofea mówią wszystko, nikt po czasie nie będzie pamiętać o drugim miejscu
Jude Bellingham to Real Madrid, here we go! Agreement in place with Borussia Dortmund. It’s done deal.
Fee: €100m plus add-ons.
Bellingham will sign six year deal valid until June 2029 agreed in April.
Liverpool szacun .35mln za mccalistera . Promka
Bellingham cena Mudryka. Świat się kończy ;]
@danielosik napisał: "@arsenallord: od dobrych kilku sezonów byli nad nami. Do tego wygranie LM, Ligi Europy, Superpucharu itp"
Lepiej się skupić na tym co jest teraz, a nie na tym co było kiedyś.
@arsenallord: od dobrych kilku sezonów byli nad nami. Do tego wygranie LM, Ligi Europy, Superpucharu itp
@danielosik: Na jakiej podstawie Chelsea przed nami?