Hodgson: Wengerowi dorównuje wyłącznie Ferguson
20.01.2018, 12:43, Maciej Szymkowiak 19 komentarzy
Roy Hodgson przyznał, że będzie szanował francuskiego menadżera, nawet gdyby ten przegrał 50 meczów z rzędu. Fala krytyki oblała Francuza z powodu polityki transferowej oraz ostatnich wyników, ale Wenger poprowadzi Arsenal jeszcze przez co najmniej 18 miesięcy. Dzisiaj dojdzie do konfrontacji Arsenalu z Crystal Palace, a były angielski szkoleniowiec wygłosił przed meczem podziw dla swojego kolegi z branży.
- Myślę, że menadżerowie tacy jak Arsene zasługują na najwyższy szacunek z powodu tego, co zrobił dla piłki nożnej, zwłaszcza tutaj w Anglii.
- Jest rekordzistą w prawie każdej kategorii, a jedyną osobą w mojej erze, która może uścisnąć go za rękę i powiedzieć: "Jesteśmy w tej samej kategorii" to Alex Ferguson.
- Był krytykowany wiele razy w przeszłości, ale mógłby przegrać następne 50 spotkań, a to nie zmieniłoby mojego szacunku do niego jako menadżera. Szanuję go jako osobę i pracę jaką wykonał w Arsenalu, która jest czymś wyjątkowym.
Spotkanie Arsenalu z Crystal Palace dzisiaj o 16:00 czasu polskiego.
źrodło: dailymail.co.ukDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 15 | 11 | 3 | 1 | 36 |
2. Chelsea | 16 | 10 | 4 | 2 | 34 |
3. Arsenal | 16 | 8 | 6 | 2 | 30 |
4. Nottingham Forest | 16 | 8 | 4 | 4 | 28 |
5. Manchester City | 16 | 8 | 3 | 5 | 27 |
6. Bournemouth | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
7. Aston Villa | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
8. Fulham | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
9. Brighton | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
10. Tottenham | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
11. Brentford | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
12. Newcastle | 16 | 6 | 5 | 5 | 23 |
13. Manchester United | 16 | 6 | 4 | 6 | 22 |
14. West Ham | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
15. Crystal Palace | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Everton | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17. Leicester | 16 | 3 | 5 | 8 | 14 |
18. Ipswich | 16 | 2 | 6 | 8 | 12 |
19. Wolves | 16 | 2 | 3 | 11 | 9 |
20. Southampton | 16 | 1 | 2 | 13 | 5 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Mim licznych wzlotów i upadków Wengera, zgadzam się z tym co mówi o nim Hodgson...
Alex Ferguson z tego co pamiętam nigdy nie borykał z problemami finansowymi swojego klubu.Co innego z Arsenal Arsene przybyl do Anglii jako no name dziś jest jednym z ważniejszych osób w świecie piłki i podźwignął krytykę i szedł dalej. Oczywiście ktoś powie, że liczby mówią, że Ferguson itp.
Jeden i drugi są wybitni i dla jednego i dla drugiego trzeba mieć szacunek.
i taka jest prawda
Co za bzdury. Gdy Ferguson obejmowal MU byli w duzo gorszej sytuacji niz Arsenal, a stworzyl swiatowego giganta pilkarskiego i finansowego
@12Titi14:
Krytyka jest za teraźniejszość (z mojej strony na pewno jeśli już jest...a jest). Całą resztę doceniam z jednym zastrzeżeniem....
....Jak go trzeba (albo inaczej). W jaki sposób krytykować go za teraźniejszość i dojść sobie do momentu, w którym zetkniemy się z momentem, z przeszłości, który "uznamy" za taki, w którym będziemy/zaczniemy go chwalić (?)
Coś sugerujesz?... bo nie do końca załapałem jak się teraz wyrażać, gdzie są granice i kto je ustala jak można lub nie powinno się krytykować Wenger'a?
Jest przywódcą tej drużyny (i nie tylko tym się trudni), którą zresztą sam zbudował.
A nie wydaje mi się by ktokolwiek na tej stronie krytykował go za tamten czas.. Tylko za porażki. Często w katastrofalnym stylu. Notoryczne przewracając 'kartkę po kartcę' wstecz. To się ciągnie już latami.
Można na to patrzeć w różny sposób ale chyba najbardziej obiektywny jest taki, który sugeruje liga. Nie tylko tabela ale i wartości pieniężna. Przybyło. Tak w skrócie.
Poziom trenowania też się podniósł i teraz jedna zasadnicza kwestia.. Z punktu widoku na drużynę....
Jeśli trener nie rozwija się w danej lidze tak by sprostać oczekiwaniom (bo te są [już od lat] o wiele większe niż sytuacja obecna czy nawet osiągnięcie Top 4) to naturalną koleją rzeczy jest zmiana szkoleniowca by to poprawić.
To zadanie zarządu.... ale nie ignorujmy faktu, że Arsene stał się bardziej konkurencyjny niż kiedykolwiek.
Nie podoba się to kibicom i (nie ma się co dziwić) chcą się wyrazić. Kibice w przeciwieństwie do zarządu i samego Wenger'a chociaż próbują..... się wyrazić.
Nie odbieraj nam tego w tej chwili. Każdy z nas mu podziękuje (w jakiś sposób) za to czego dokonał. Kiedy będzie oficjalka, że odchodzi. Każdy rozliczy go w najsprawiedliwszy sposób jaki potrafi. Tego jestem pewien.
Chwała mu za to czego dokonał
† Alleluja †
Ale co to za umniejszanie ogromnych zasług Fergusona? Jeden i drugi potrafili z bata ukręcić bicz (Fergie z dużo lepszym skutkiem). Okej, United mogło pozwalać sobie na droższe transfery, ale gdy ManU było na szczycie, to w ich składzie też często i gęsto znajdowały się ananasy, a mimo to Fergie wyciskał z nich maxa i zdobywał trofea.
Szacunek jak najbardziej się należy, ale przez wzgląd na szacunek za osiągnięcia nie można dłużej tolerować tej patologii w klubie i staczania się coraz niżej. Notujemy największy regres od lat i to jest między innymi wina Wengera. Zawodnicy przyzwyczaili się do głaskania po główkach i odpowiadania na porażki w następnych spotkaniach. To musi się skończyć.
bo Wengerowi szacunek się należy.
@Frytek: Bo Ferguson niby przejmował mistrzowską drużyne xD Gdybys nie pamietał to 1986 gdy Saf przejmował zespół, United był drużyną rozbitą, pełną alkoholizmu i braku profesjonalizmu. Był lepszym menago od Arsena i tyle i porównanie ich nie ma sensu, bo jedyne co ich łączy to stawianie na młodzież i staż.
Z rzędu nie pod rząd!!!
@12Titi14: Arsene thanks for the memories but it's time to say goodbye
Prawda jest taka, że gdyby nie Wenger prawdopodobnie większość strony nie kibicowałaby teraz Arsenalowi. Za to mu dziękuję, że współtworzył filozofię klubu i piękno ofensywnego futbolu (WengerBall), którego kunszt jest żywy w pamięci, nawet jeśli teraz Arsenal gra nieciekawie dla oka.
Nie wspominając o zmianach jakich dokonał w piłce nożnej w zakresie szkolnictwa i dietetyki, a kończąc na naiwnym romantyzmie w materialnym świecie i kulcie pieniądza, który również w tej swojej "naiwności" jest czymś wyjątkowym.
Zgadzam się całkowicie z Hodgsonem. Nawet jakby teraz Arsenal przegrał 50 spotkań, to nie zapomnę(!) tego co dokonał Wenger. Krytykować to jedno, ale zapominać o dawnych zasługach to już coś innego, znacznie gorszego.
Skończcie porównywać ,,sportowo" Wengera z Fergusonem bo faceci mieli całkiem inne sytuacje w swoich klubach. Jeden mógł koncentrować się tylko na wynikach i trofeach a drugi swoim nazwiskiem reklamował rządze budowy The Emirates i trzymał klub na powierzchni w obliczu potwornego problemu finansowego. Zapewniam Was, że Ferguson ani nikt inny takiego zadania by się nie podjął.
Prawda jest jednak taka, że Ferguson to najbardziej utytułowany menadżer w historii piłki nożnej, a Wenger mógł na pocieszenie jedynie pobić go w liczbie meczów w PL. 13:3 na korzyść Fergusona w zdobytych tytułach mistrza Anglii i 2:0 za Ligę Mistrzów.
Miłe słowa, ale jednak sportowo SAF > AW
W osiągnięciach nie dorównuje Fergusonowi