Ibrahimovic mógł grać w Arsenalu
02.01.2010, 11:32, Michał Kowalczyk 131 komentarzy
Nie wszyscy piłkarscy kibice zdają sobie sprawę, że najdroższy napastnik świata - Zlatan Ibrahimovic - był o krok od występów z armatą na piersi. Szwed, który podpisał w tym sezonie 5-letni kontrakt z Barceloną, kosztował hiszpański klub przeszło 40 mln funtów oraz Samuela Eto'o, który powędrował w drugę stronę - do Interu Mediolan.
W 2001 roku Arsenal dogadał się z ówczesnym klubem Ibrahimovica - Malmo FF. Napastnik kosztował 3 mln funtów i bez wahania zgodził się na warunki kontraktu. Dostał nawet koszulę z numerem 9.
17-letni Zlatan był przekonany, że dokonano transferu i dzwonił do kolegów z Malmo, by pochwalić się przenosinami do wielkiego klubu - Arsenalu. Potem jednak Arsene Wenger poinformował piłkarza, że umowa nie została jeszcze sfinalizowana. Szwed miał bowiem zagrać próbny mecz przed ostatecznym podpisaniem kontraktu, gdyż Boss nie był jeszcze stuprocentowo przekonany o umiejętnościach Ibry. Zlatan, który poczuł się dotknięty niepewnością Wengera, był wściekły, odmówił gry, uciekł z treningu i wrócił do ojczyzny.
- Oceniam go bardzo wysoko. Chciałem go kupić, kiedy był chłopcem, ale nie wyszło - powiedział Boss.
Następnie Malmo sprzedało Ibrahimovica do Ajaksu, a Arsenal pozyskał za 8 mln funtów Francisa Jeffersa. Za niemalże trzy razy tyle, za ile mógł szwedzkiego snajpera.
Popis umiejętności Ibry
źrodło: Arsenalaction.wordpress.com
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 17 | 13 | 3 | 1 | 42 |
2. Arsenal | 18 | 10 | 6 | 2 | 36 |
3. Chelsea | 18 | 10 | 5 | 3 | 35 |
4. Nottingham Forest | 18 | 10 | 4 | 4 | 34 |
5. Newcastle | 18 | 8 | 5 | 5 | 29 |
6. Bournemouth | 18 | 8 | 5 | 5 | 29 |
7. Manchester City | 18 | 8 | 4 | 6 | 28 |
8. Fulham | 18 | 7 | 7 | 4 | 28 |
9. Aston Villa | 18 | 8 | 4 | 6 | 28 |
10. Brighton | 18 | 6 | 8 | 4 | 26 |
11. Brentford | 18 | 7 | 3 | 8 | 24 |
12. Tottenham | 18 | 7 | 2 | 9 | 23 |
13. West Ham | 18 | 6 | 5 | 7 | 23 |
14. Manchester United | 18 | 6 | 4 | 8 | 22 |
15. Everton | 17 | 3 | 8 | 6 | 17 |
16. Crystal Palace | 18 | 3 | 8 | 7 | 17 |
17. Wolves | 18 | 4 | 3 | 11 | 15 |
18. Leicester | 18 | 3 | 5 | 10 | 14 |
19. Ipswich | 18 | 2 | 6 | 10 | 12 |
20. Southampton | 18 | 1 | 3 | 14 | 6 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 15 | 11 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
A. Isak | 10 | 4 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
Matheus Cunha | 9 | 3 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
J. Maddison | 8 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Mógł go kupić. Jest teraz bardzo dobrym zawodnikiem światowej klasy, ale nie wiadomo jak by się jego kariera potoczyła. Mógłby być teraz słaby.
i dobrze.. nie chciał bym go widzieć u nas
Lukb1e-> Ja mówię ogólnie. chodzi mi o charakter na boisku i poza nim. Poza tym, teraz nie może tak "gwiazdorzyć". W Barcelonie nie jest numerem 1., wie, że musi współpracować, bo inaczej nie znajdzie uznania w oczach Guardioli. Ale zobaczysz, że po sezonie, dwóch, gdy poczuje się pewniej powrócą jego stare nawyki.
Tak nawiasem, "okiełznać", nie "okięznać". ;)
Na pewno jest skuteczny, tego nie można mu odmówić, ale to typowy sęp, który by stał i czekał w polu karnym, nie pasuje to taktyki Arsenalu, pewnie i tak byśmy do tej pory go sprzedali do innego klubu.
Takie gdybanie do niczego nie prowadzi. Ibra ma swój charakterek co pokazał nie raz, nie dwa razy. Gra w takim klubie jak Arsenal mogłaby mu zaszkodzić. Stał by się bardziej protekcjonalny, a to na pewno nie pomogłoby jego karierze.
Ale obecnie trzeba przyznać, że jest jednym z największych graczy na świecie a Arsenal na chwilę obecną może już o nim nie myśleć... niestety.
Lukb1e Villa jest o wiele lepszy od Szweda dobrze mówisz ale popatrz jakich partnerów ma villa a jakich szwed i w jakich klubach grają :P
Według mnie to ciekawe jakby sobie u nas poradził ale ja jakoś zawsze nie jestem 100procentowo pewny czy by sobie u nas poradził, i ostatecznie cieszę się że nie wylądował u nas.Może ta wypowiedź świadczy o tym że niedługo sprowadzi jakiegoś napastnika na Emirates?, zobaczymy co się wydarzy, myślę że boss tego tak szybko nie zostawi.
@Vpr
Racja Villa ma więcej bramek od Ibrahimovicia w lidzie o jedną. A ile Villa ma asyst? pięć razy mniej od Szweda, co pokazuje, że to właśnie napastnik Barcelony jest bardziej kompletnym piłkarzem. Nie dość, że potrafi strzelać, to umożliwia strzelanie kolegom z zespołu.
Drogba najlepszy? To ten co w dwumeczu z Barceloną nie wykorzystał pięciu setek?
Jeżeli ktoś ma być lepszy od Ibry, to na pewno jest to Rooney - świetny napastnika, za każdym razem gdy oglądam mecze Manchesteru, jestem pod wrażeniem jego umiejętności.
@Wiola04
Tak IBrahimović zbyt egoistyczni, mhm. Potwierdza to swoją grą w Barcelonie, nie? ^^.
Wiele mówiono o charakterze byłego napastnika Interu, ale póki co jakoś Guardiola daje radę go okięznać..
LordCarrington------> Mistrz ciętej riposty :)
Oczywiście szanuje zdanie każdego który jest użytkownikiem strony"www.kanonierzy.com"
Jeśli np.Dla Lorda Ibracadabra jest znakomity uszanuje to.Jednak też uważam że ibra jest dobry.
Bardzo Dobry Kandytad zawsze nadawający się na Wysuniętym Napastnikiem:P
Crisadus---> wiesz może u Wengera nauczył by się kultury,uszanowania oraz grać fair-play.
wiesz może woda sodowa mu do głowy strzeliła za czasów juve:P
Wszyscy mówią że Dawidek V,Drogba i ferdzio są najlepsi,myślałem że lord powie coś o innym napastniku który gra przeciw nam.
ale co do Ibry zalicza sie do najlepszych ale liderem tam nie jest.
O zawodnikiem o którym gratka,to W.Rooney.
Każdy wie że by "kloca" przewrócić to trzeba byka mieć.Dla mnie Rooney jest niż ibra,drogba oraz fernandzio.Co mówią gole strzelone (14 bramek). nie mówię że najlepszy ,ale lepszy od tych na gorze to. Od razu powiem że jest młody i ma dzień konia:P
Laffer77---> Jak ci powiem że mam 240 lat i podam ci date ur. uwierzysz? na tej stronie znajdują się kibice , a nie przemondrzali którzy patrzą na wiek.Może lord ma 16 lat i co źle?
ważne że nie zniża się do twojego poziomu
Gdy czytam o tych wszystkich niedoszłych transferach Arsenalu, to zastanawiam się "co by było gdyby...".
Mogła by się z tych piłkarzy niezła drużyna skompletować, ale po dłuższym zastanowieniu cieszę się, że do nas jednak nie trafili.
Nasi piłkarze tworzą rodzinę, zaś tacy gracze jak Ronaldo, czy Zlatan by tu nie pasowali. Są na to zbyt egoistyczni.
Jeżeli prawdą jest, to co pisał olo_18, odnośnie Drogby, w takim razie tylko braku transferu tego zawodnika mi szkoda. ;)
Laffer77 --> eh, na szczęście zachowam swój poziom i podziękuje za dyskusję. ;) Dla mnie najlepszy jest Ibrahimovic, dla Ciebie ktoś inny, więc nie ma sensu o tym dyskutować. Przedstawiłem już swoje argumenty, natomiast ty nie.
Vpr --> spoko. :) Każdy ma prawo mieć swoich faworytów na danej pozycji. Ty jednak przynajmniej podałeś jakieś sensowne argumenty, a nie śmiałeś się zamiast uszanować moje zdanie. Dzięki. ;)
Sweetxhoney --> bardzo Cię to ciekawi? Pewnie, bo pisze takie, a nie inne komentarze. Spacer na świeżym powietrzu przydałby się racze Tobie, bo twoje jednozdaniowe komentarze do nikogo nie przemawiają.
@sweetxhoney
A co, to że potrafi napisać coś sensownego (w przeciwieństwie do ciebie, wybacz) to znaczy, że nie wychodzi z domu? Omfg, czasem żałuję, że w takim kraju się urodziłem.
Jak sie okazuje w Arsenalu mogło grać wielu piłkarzy światowwej klasy. Ale to przeszłośc :D
cenię jego umiejętności ale każdy już z nas wie,że to nie typ CZŁOWIEKA dla nas.w końcu można by przytoczyć słynne Victoria Concordia Crescit ;)))
No cóż ciekawe jak by się potoczyła jego kariera u nas.
Całe szczęście że nie doszło do podpisania tego kontraktu ..
Ekipa Arsenalu przede wszystkim tworzy wspaniałą "rodzinę" gdzie panuje bardzo dobra atmosfera, wszyscy się szanują i wspierają. Piłkarz o charakterze Ibry na pewno by się do czegoś takiego nie dopasował. Wydaje mi się też że z podobnego powodu nie zobaczymy u nas Balotellego ;]
hahahaha jaki kolo ciekawe jakby grał teraz gdyby trafił wtedy do arsenalu
LordCarrington - ty wychodzisz kiedyś z domu:D:D?
olo, teraz do doszliśmy faktycznie o jakiego napastnika nam chodzi, czy ma być lisem pola karnego strzelać jak szalony czy wspierać partnerów i próbować tworzyć coś razem z nimi
no ale to już temat na całą zimę więc lepiej o tym nie rozmawiajmy
Ja tam się cieszę, że go u nas nie ma. Jest zbyt pewny siebie, taka gwiazda. Oburzył się, że musi zagrać mecz kontrolny... No normalnie masakra:/ Wstyd.
sebo656 - haha faktycznie, jednego zrzucił z pleców a drugiego odepchał xDDDDDDDDDDD
najlepszy i tak jest Robin :D Serce mi się kraja jak słyszę ,że ma pauzować do końca sezonu ;(
Ja tam się cieszę, że nie przyszedł. Już wtedy był nadętym bufonem z przerośniętym ego. W wieku 17 lat strzelać focha za to, że miał zagrać w meczu kontrolnym? wolne żarty. Nie twierdzę oczywiście, że Zlatan, to słaby napastnik. Ma dobre warunki, świetną technikę, potrafi strzelić z różnych pozycji, ale charakterek pozostał. Dalej macha rękami jak mu nie podają, urządza sobie truchty i po paru niepowodzeniach wypina się na cały świat. Dobitnie widać to w reprezentacji, gdzie jest gwiazdą na papierze, a tak na prawdę robi niewiele, a już na pewno nie jest liderem drużyny.
Co do rankingu napadziorów, to dla mnie numerem 1 jest Torres. Jego chętnie bym u nas widział :P
Vpr > masz racje, w wieku 17 lat juz miał za dużo w dupie...
Poza tym wystarczy popatrzec na reakcje po strzeleniu bramki w filmiku powyzej.
Koledzy z klubu podbiegli pogratulowac i cieszyc sie razem z nim, a zachowanie kazdy widzi.
Swoja droga odepchnal tylko czarnych piłkarzy, a do białego sie przytulił.. rasista :D
@Vpr
Przesadzasz. Nie ma takiej opcji, żeby Villa był najlepszy na świecie... To, że ma więcej goli niż Zlatan wcale go nie czyni lepszym. Ale oczywiście jest w czołówce.
Co do RvP to się zgodze, z tym że jest wolniejszy niż Torres, ale wg. mnie lepszy technicznie, no i był w życiowej formie - mógł rządzić w tym sezonie, ba, nawet rządził... Pełno asyst, pełno bramek, świetna gra, no i nagle kontuzja... Nie będzie pierwszym i nie jedynym napastnikiem, którego karierę w bardzo dużym stopniu zatrzymają kontuzje.
Z tym zdaniem o Iaquincie czy Mutu niestety przesadziłeś. Też nie lubię Zlatana, ale jednak jest od nich o klasę lepszy.
Według mnie obecnie najbardziej wartościowymi napastnikami są Drogba i Rooney. Grają na 100% i to widać. Drogba jest w kapitalnej formie, a Rooney do niej powraca, choć mam nadzieję, że mu się to nie uda...
Ogólnie podsumowując Ibra jest świetny, nie obchodzi mnie to, że mógł grać w Arsenalu - bo nie gra. Niech się gotuje w Hiszpanii i strzela bramki cieniasom, a w LM trafii na Vidicia czy Terrego i będzie mógł najwyżej cofnąć piłkę do tyłu, o ile zdąży... Szkoda tylko Robina.
Niesamowity piłkarz z insyktem napastnika jaki miało niewielu. Pamietam jego bramke z ajaxu co położył wszystkich obrońców w polu karnym, ale jakoś nie lubie goscia, jest tak samo zarozumiały jak Ronaldzio... dlatego jemu mowie NIE
Naszczescie umiejetnosci to nie wszystko.
Zgadzam się ze wszystkimi argumentami które przedstawił LordCarrington ale większość z nich dotyczy przeszłości, kiedyś za czasów gry w Ajaxie Szwed rzeczywiście zachwycał dryblingami, techniką i skutecznością ale teraz jego umiejętności są o wiele mniejsze niż za tamtych czasów. Podsumowując Zlatan jest świetnym piłkarzem ale jest wielu piłkarzy lepszych od niego choćby właśnie Drogba, Torres czy David Villa.
Lordzie, jeśli uważasz że Ibrahimovic potrafi stworzyć coś z niczego to obejrzyj mecz interu z manu w lidze mistrzów, przez 2 mecze oddał 1 strzał głową w poprzeczke, owszem jego partnerzy się nie liczyli ale ten mecz można porównać do manu barcelona z finału, partnerzy ronaldo tez nic nie grali a mimo to ten starał się jak mógł tworzył sytuacje dryblował poprawnie i można było odczuć że chce to wygrać, przemyśl to :)
Ibra to bardzo dobry piłkarz, szkoda że nie podpisał z nami kontraktu.
olo_18; -no tak wiem,o to mi chodziło. Interesowaliśmy się nim zanim jeszcze błysnął forma,lecz do transakcji nie doszło bo Wenger nie przekonał się co do niego.Sezon później był już zawodnikiem Chelsea.
A propos, cała ta sytuacja pokazuje tylko, że Ibrahimović już jako dzieciak był wrednym, nadętym dupkiem niegodnym gry z Armatą na piersi. 17-latek obraził się na legendarnego (wtedy nie tak legendarnego jak dziś, ale jednak) managera za to, że miał zagrać w meczu kontrolnym? Ilu szwedzkich nastolatków poza tym pajacem byłoby w stanie zrobić coś takiego? Stawiam, że żaden.
Nawet jakby wtedy do nas przeszedl to juz by byl teraz sprzedany ;p
Lordzie > ja również się nie zgodzę. Dla mnie najlepszym napastnikiem na dzień dzisiejszy jest David Villa. Nie będę się nawet rozpisywał o jego grze, wystarczy spojrzenie w statystyki - ma jedną bramkę więcej od Ibry w La Lidze, mimo, że piłek nie podają mu Xavi, Iniesta i Messi, lecz Silva, Pablo czy Albelda, więc zawodnicy mimo wszystko o wiele słabsi niż trójka z Barcelony.
Potem zapewne Fernando Torres i być może Drogba.
Gdyby nie cholerny mecz Holendrów o pietruszkę Van Persie udowodniłby w tym sezonie, że wcale nie jest gorszy od tych wszystkich Ibrahimoviciów i Torresów. Dla mnie Ibra czy Torres są lepsi od RvP A.D. 2009 "tylko" jeśli chodzi o siłę fizyczną i grę głową. Technicznie są na równi, natomiast podania, work-rate czy nawet gra słabszą nogą przemawiają za Latającym Holendrem.
To i ja się włączę do dyskusji. Moim zdaniem, nie ma co mówić o Torresie, jako o "tym lepszym" od Zlatana, ale moim zdaniem tacy gracze jak Van Persie, Iaquinta, Gilardino, Mutu, Diego Milito, Eto'o czy Drogba są dla mnie wiele lepsi niż Ibrahimovic. Eto'o dawał o wiele więcej Barcy, niż obecnie Ibrahimovic. Ktoś wspomniał o tym, że Zlatan jest gwiazdą reprezentacji. Właśnie.. Szwecja zwykle kwalifikowała się do wielkich imprez, teraz, gdy jest tam "Era Zlatana", Szwedzi nawet nie weszli do baraży w walce o MŚ. Ibrę wyraźnie przyćmił Bendtner, który potrafił wprowadzić swoją reprezentację do Mundialu i z tego się należy cieszyć.
ej przestancie tak durnie gadac kto jest najlespzym napastnikiem ! ok bo dla mnie może to być Bentner albo Saha lub Henry zależy kto kogo lubi :D
Laffer77;- wrzuć na luz co? i co z tego ze Lord ma ustawioną taka datę urodzin? przecież każdy może sobie ustawić tutaj co tylko zechce i nie musi być to prawda.Po co sie tak czepiasz? to jest jego zdanie do którego ma prawo.A poza tym to Ty zacząłeś tą słowna przepychankę.
tomcio909 --> cieszę się, że jest ci wesoło. Ale jeżeli ktoś uważa jakiegoś napastnika za najlepszego to trzeba to uszanować. Jak dla mnie on jest numerem jeden wśród snajperów i to tylko moja opinia, z którą nikt nie musi się zgadzać.
Argumenty? Zawsze zawierają się w moim komentarzu. Tym razem o nich nie napisałem, ponieważ myślałem, że nie tylko dla mnie Szwed jest świetnym zawodnikiem. Poza tym nie rozumie czemu miałbym je wypisywać, skoro sami nie macie nic na swoją obronę. ;) Ale jak tak bardzo chcecie, to proszę bardzo.
W Malmo, gdzie występował na początku swojej kariery uważany był za największy talent w kraju, dlatego też wcześnie wyjechał za granicę.
Kiedy grał w Ajaksie, to podobnie jak wcześniej Huntelaar czy teraz Suarez zdobywał mnóstwo bramek i zawsze zostawał królem strzelców. Co więcej dzięki jego trafieniom Holendrzy wygrali wiele trofeów. Nie zmarnował też swojego talentu jak KJH i nie martwił się wyjazdem za granicę jak Urugwajczyk. Następnie przeniósł się do Juventusu, gdzie równie często zdobywał gole, przyczyniające się do sukcesów drużynowych i indywidualnych. Był wtedy najlepszym napastnikiem we Włoszech, więc zapytał o niego Inter, w którym stał się gwiazdą światowego formatu. Kiedy nie grał z jakiegoś powodu Inter był o jeden poziom słabszy. Serie A była dla niego za słabą ligą, więc przeniósł się do Barcelony za duże pieniądze. Teraz powoli im się spłaca, bo w tym sezonie zdobył już 11 bramek. Każdy pewnie zarzuci mi, że skoro u boku ma Messiego, Xaviego czy Iniestę to o bramki nie jest trudno, ale większość z nich była wypracowana przez samego snajpera. To co ce****e go teraz to technika, którą w ataku może pochwalić się jedynie RvP, świetne warunki fizyczne przez co dobrze gra głową. Niezła gra tyłem do bramki, umiejętność zastawiania się i szybkość oraz nieprzewidywalność. Potrafi zdobyć bramkę z każdej możliwej pozycji. Warto przypomnieć, że występuje również dla reprezentacji, w której jest gwiazdą. Tyle. Myślę, że wystarczy.
Szkoda,że nie zagrał ;/ ;(
hollarafal;-tak Drogba tez miał u nas grac sezon wczesniej zanim dołączył do Chelsea. Wtedy jesli dobrze pamietam miał w sezonie 7 bramek na koncie i kilka asyst,za to w nastepnym napukał ponad 20 bramek i przez to zaczeły sie nim interesowac najwieksze Europejskie marki jednak to Chelsea zaproponowała najwiecej pieniedzy i najlepszy kontrakt.
LordCarrington says
"Laffer77 --> kim ty chłopcze jesteś"
LordCarrington
Data urodzenia: 21.07.1993
Laffer77
Data urodzenia: 26.07.1990
Posłuchaj gorąca szesnastko, wyrażaj się grzecznie bo nie pozwole sobie żeby mi tutaj jakiś szczyl ubliżał, gdzie twojemu ibrahimoviciowi do szybkosci drogby i zmysłu torresa?
youtube.com/watch?v=eXGbllfUYrs&feature=related
bardzo fajny filmik ,porównujący umiejętności Ibry i C. Ronaldo :P Polecam w szczególności dla tych ,którzy sprzeczają się czy Ibra to "średni gracz" :)
Ee tam , bylo minelo , napewno bylby jeszcze wiekszym pilkarzem niz jest , no ale co tam :)
drogba tez mial u nas grac :>
tomcio909;-za to Ibrahimovic nie ma techniki,strzału z dystantu,jest bardzo wolny:) hahahaha no comment:)
Był podobny news parę miesięcy temu . :)
Kanonierka15 mi by pasował taki układ Ibra out a za niego Eto'o + kasa:)
Ta w Arsenalu miał też grać Ronaldinho czy też Cristiano Ronaldo:D:D:D