Ile w ostatnich 5 latach zainwestował w klub Stan Kroenke?
14.09.2020, 17:44, Mateusz Kubacki 61 komentarzy
Najnowsze raporty finansowe klubów piłkarskich w Anglii ujawniły zaskakujące informacje. Jak się okazuje, w ciągu ostatnich pięciu lat, większościowy udziałowca Arsenalu - Stan Kroenke - nie wpłacił na rzecz klubu ani jednego funta!
Wszystkie transfery Kanonierów zostały opłacone tylko i wyłącznie z funduszy zarobionych przez klub na wielu płaszczyznach. Nie było to związane z żadną inwestycją dokonaną przez amerykańskiego miliardera. W międzyczasie, Kroenke zainwestował spore środki w budowę stadionu dla innego swojego klubu - Los Angeles Rams - grającego w futbol amerykański. Niektóre źródła informują, że budowa obiektu kosztowała nawet 5 miliardów dolarów.
Na przeciwległym biegunie znajduje się szereg innych klubów z Premier League, które - zgodnie z tym samym raportem Swiss Ramble - otrzymały od swoich właścicieli dofinansowanie w wysokości ponad 100 milionów funtów, a są to: Chelsea (440 mln), Everton (299 mln), Aston Villa (193 mln), Fulham (186 mln), Brighton (160 mln), Manchester City (142 mln) i Wolves (131 mln).
Dokładniejsze informacje o finansach Arsenalu i innych angielskich klubach można znaleźć tutaj.
źrodło: Daily Star/Swiss RambleDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 15 | 11 | 3 | 1 | 36 |
2. Chelsea | 16 | 10 | 4 | 2 | 34 |
3. Arsenal | 16 | 8 | 6 | 2 | 30 |
4. Nottingham Forest | 16 | 8 | 4 | 4 | 28 |
5. Manchester City | 16 | 8 | 3 | 5 | 27 |
6. Bournemouth | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
7. Aston Villa | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
8. Fulham | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
9. Brighton | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
10. Tottenham | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
11. Brentford | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
12. Newcastle | 16 | 6 | 5 | 5 | 23 |
13. Manchester United | 16 | 6 | 4 | 6 | 22 |
14. West Ham | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
15. Crystal Palace | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Everton | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17. Leicester | 16 | 3 | 5 | 8 | 14 |
18. Ipswich | 16 | 2 | 6 | 8 | 12 |
19. Wolves | 16 | 2 | 3 | 11 | 9 |
20. Southampton | 16 | 1 | 2 | 13 | 5 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Kroenke out
@kuzguwu: zabrał, zabrał
#AFC received no funding in last 5 years, either from Kroenke or the bank. In contrast, they made £101m payments (debt £40m & interest £61m). Also paid KSE £6m for “advisory services”.
I bardzo dobrze bo szejki i inni zlodzieje jak Abramowicz psują rynek i football.To przez nich za kolesi pokroju Pepe placi się 80 baniek.To nie jest zdrowe.
Najlepsze są komentarze murzynów (z reguly afrykańskich) na AFTv.I wish him to die itp. itd.Zenada.To znaczy ze jest dobrym biznesmenem a klub jest samowystarczalny.
@BolekCorpse: funkcjonuje ponieważ ma miliony fanów na całym świecie, którzy generują miliony zysku rocznie na sprzedaży samych gadżetów związanych z klubem ... futbol europejski jest maszynka do zabijania kabzy siwemu on o tym dobrze wie , dlatego Arsenal tak dobrze stoi finansowo , lub stabilnie , cholera wie ale szacunek dla ludzi którzy kierują finansami bo z tym starym dziadem , nigdy nic nie wiadomo do puki Arsenal ma saldo na + kroenke Happy
Z przymrużeniem oka trzeba powiedzieć, że dobrze, że nie zabrał nic.
Jaki wstyd. Niech odsprzeda klub komuś kto chce i kocha Arsenal bo on kocha tylko rams
Nie do pomyślenia.. Dlatego jesteśmy tu gdzie jestesmy
Skąpiec Molier'a
Z perspektywy Arsenalu to nie jest dobra wiadomość bo nie raz i nie dwa czołowi zawodnicy opuszczali Arsenal z powodów pieniężnych. Natomiast wielka zasługa Arsene'a, że mimo braku funduszy Arsenal był zawsze bardzo wysoko. Etap Unaia to w skrócie good ebening. Arteta wiedział na co się pisze i dlatego kombinuje ile się da i co najważniejsze dla nas daje radę. Z perspektywy Kroenke tak długo dopóki Arsenal generuje poważny dochód tak długo on nie będzie dokładał do interesu.
Moim zdaniem filozofia samowystarczalnego klubu jak najbardziej ma sens, gdy od czasu do czasu klub dostanie jakiś "bonus" w postaci kliku mln funtów. Rodzina Kroenke powinna sobie zdawać sprawę, że od czasu do czasu ściągając jakąś gwiazdę do czerwonej części Londynu podniosą dochody i marketingowo ( sprzedaż gadżetów np koszulek) i sportowo ( zwiększona szansa na powrót do LM) Dalej działa to na zasadzie kuli śnieżnej bo im jesteś lepszy to więcej chce grać u Ciebie.
Z tych minusów to policzek dla fanów Arsenalu, że ledwo utrzymująca się w lidze Aston Villa czy beniaminek Fulham są bardziej dotowane niż klub który walczy o powrót do TOP4, a nawet o mistrzostwo Anglii nie jest wspierany przez zarząd. Oczywiście trzeba brać poprawkę, że jest pandemia itp Ale skoro Stan buduje nowy stadion LA Rams za ponoć 5 mld to nie chce mi się wierzyć, że nie ma 50 melonów na Parteya. Mogę zaryzykować stwierdzenie, że gdyby Fulham się trochę wysiliło to kupiło takiego Parteya nie mówiąc o Evertonie czy TOP 6.
to ja wiecej dałem
A ile dal dolarow?
ale rok czy dwa lata temu byl podobny news - i to nie tylko Arsenal ma takiego wlasciciela z tego co kojarze
Że ten klub jeszcze funkcjonuje jako tako.
Jak czytam to trochę niektórych z Was nie rozumiem. Piszecie, że ten model jest ok. I fakt zgadzam się ale tylko w momencie kiedy zajmujemy wysokie miejsca w lidze a co za tym idzie wieksze wpływy do kasy.
Sory ale na miejscu Stana gdybym widział, że klub hmm jakby to powiedziec sportowo i finansowo potrzebuje wsparcia to wyłożenie dla niego np tych 50 mln na Parteya czy kogokolwiek innego Ałararara żeby utrzymać poziom sportowy i zawalczyc o wyższe miejsce a co za tym idzie większy zarobek powinno byc wg. mnie priorytetem.
Takie pisanie, że to spoko jak jesteśmy samowystarczalni byloby ok gdybyśmy mieli zbalansowany skład, zajęli wysokie miejsce w lidze w ubieglym sezonie. A nie jak mamy 8 czy tam które ... No kudzie blagam my mamy sie bić o mistrza a nie o kuźwa top6. Damn.
i pomyśleć gdzie moglibyśmy być, gdyby większościowym nie był wąsaty z juesendej, tylko jakiś nadziany piłkarski freak, typu Usmanov, czy ten gość z Nigerii.
Romek z Chelsea lekką ręką w 1 oknie, podczas korony i znaczących spadków przychodów, wydał mnóstwo grubych baniek nie zważając na nic. Pamięta ktoś bardziej efektowne wzmocnienie drużyny z BPL w jednym okienku?
A my musimy sobie radzić bez kasy z LM kolejny sezon i jeszcze wzmocnić drużynę, nie przekraczając nadwyżki budżetowej. Pięknie. Doceniam tak dobre zarządzanie klubem, że nie dokłada się $ do bieżącej obsługi, ale nie jesteśmy do cholery firmą produkcyjną, tylko klubem sportowym. Bez dołożenia do puli będziemy dziadować i bić się max o top4.
Świnia wąsata i tyle w temacie pozdrawiam ....
@biney: Ja bym wolał żeby to było po prostu bardziej zrównoważone np. jak takie brighton dostaję 160mln Arsenal ani funta to nie jest zbyt ok
@Fozzie: dumny, że nic nie dał? :D
czy raczej dumny, że klub jest samowystarczalny?
Powiem tak mógłby dać trochę pieniędzy chociaż teraz w czasie pandemii.
możne głupio to zabrzmi, ale akurat ja jestem z tego dumny
Po co mu cisnąć od ku..., chu... i sku... skoro wystarczy powiedzieć STAN KROENKE - to wyraża więcej niż 1000 bluzgów.
@ArsenalChampion: Tu akurat zgadzam się z Tobą. Druga sprawa to weźmy pod uwagę, że jezeli Kroenke zbankrutowałby to Arsenal nie miałby kasy a tak to jestesmy w miare samowystarczalni i nawet w pandemii stać nas na duże transfery
@ArsenalChampion: lepiej nie da sie tego ujac. :) mimo wszystko wole, aby klub finansowal zakupy z wlasnych dochodow niz, zeby stal sie kolejnym ManCity czy PSG.
Wiem że z Bayernem jest podobnie chyba . Tam też transfery idą w 90% z zysków klubu. Co nie zmienia faktu że gdyby stan choć trochę chciał zainwestować i kochał ten klub to aouar i partey już grali by na The emirates. I nie trzeba było by sprzedawać takiego martineza czy torreiry .
Trochę fajnie a trochę niefajnie. Już wiemy czemu kasy na transfery i pensje nie ma, a klub jest gdzie jest.
Manchester United lubi to.
Nie jest to zaskakująca wiadomość. Klub przyjął model samowystarczalny, transfery dokonuje ze środków które uda mu sie pozyskać. Musze przyznać ze az takiego hejtu na Kroenke nie rozumiem, bo tez nie mozna zrzucać całej winy na własiciela. Klub przez lata był fatalnie zarządzany, o dziwo wcale mało nie wydawał. A mimo to szedł cały czas w dół. Moim zdaniem to ze klub wpadł w kryzys złozyły sie inne czynniki niz to ze własiciel nie pompuje kasy.
Pamietajcie ze moze i własciciel nie szasta pieniędzmi, ale równiez ich nie wyprowadza z klubu. Nie kazdy klub moze sobie pozwolić na taki komfort. Kogo stać aby w czasie pandemii sprowadzać zawodników za miliony. A jak pokazuje obecnie sytuacja to Arsenal po sprowadzeniu Gabriela za 30 mln, zaraz podpisze nowy ogromny kontrakt Auby i sprowadzi prawodopodobnie Parteya lub Aouara. Takze to jednak pokazuje ze klub jest w zdrowej kondycji finansowej i w sumie nie potrzbuję ogromnych sum wykładanych przez własiciela. A również nalezy pamietać ze w dzisiejszej piłce są przepisy którę takie ładowanie pieniedzy w klub utrudniają.
A ileż tutaj ludzi pisało, że Stan nie taki zły bla bla :D
Przykre... Jedyna nadzieja, że Dangote skończy te swoje rafinerie i rzuci taką ofertę, że Stan uzna, że klub mu już nie jest potrzebny.
Jedyne co mnie dziwi w tej publikacji to tak mała suma od szejków dla City. Kroenke do przewidzenia.
Wcale mnie to nie dziwi, typowy Kroenke.
Nie dziwi mnie to też - To nawet nazwałbym to paradoksem - Gość który jest w teorii inwestorem w Arsenalu nie daje nawet funta na klub. To trochę kompromitujące
dzieki za ostrzezenie ale nie dało sie tego inaczej ujac :)
Kogoś to dziwi? Przecież wąsaty powiedział wyraźnie że nie kupił klubu by w niego inwestować i żeby zdobywać trofea.... Dla niego liczy się by klub zwiększał swoją wartość i tyle on z tego ma zysk, reszta go nie intererere.
Obecnie football to mega interes i mimo że Arsenal dziaduje piłkarsko, to finansowo stoi dobrze i póki będą zyski to Kroentacz nie wypuści klubu z rąk....
Oczywiście chodzi o oficjalne dofinansowanie, a nie takie pod przykryciem. Dlatego oszuści City tylko 142 mln.
Najgorszy właściciel jaki mógł się nam trafić. On ma gdzieś klub i kibiców. Zresztą czego oczekiwać po człowieku który sam powiedział że kupił klub dla kasy i nie interesują go puchary.
POTĘŻNY STAN :)
Rancza same się nie zbudują...
W ogóle mnie to nie dziwi. Niestety Arsenal jest u niego na dalekim miejscu, może w niedalekiej przyszłości sprzeda klub.
Dla pocieszenia dodam że to że oficjalnie nie wpłacili żadnego funta nie znaczy że tego nie zrobili. To jak obciążony jest budżet klubu mając takie gwiazdy w zespole a nie grając w LM przez kilka lat. Niemożliwe byłoby wydanie 140mln funtów rok temu.
Bez komentarza Dziadu!!!
Frajer skończony totalna wyjebka w klub a my musimy ciulac każdy milion żeby chociaż na jednego z dwójki partey aourar uzbierać. Skąpy kutaz
Ok, już widzę, to news na stronie Swiss Ramble.
Aczkolwiek jak Chelsea wychodzi na transferach korzystniej od nas i jeszcze Romek władował tam 440mln funtów, to ciekawe jestem na co poszły te pieniądze ;p
Fakt faktem, że przynajmniej tej kasy nie zabiera co zarobimy, ale no wg mnie gdybyśmy mieli innego właściciela, który by mógł dopiąć pewne transfery sypnąwszy groszem, to byśmy byli na innej pozycji przez te lata. Jak widać jesteśmy klubem-satelitą dla niego, bo wg mnie jakby wpompował choć trochę kasy w ten klub, to by mu się zwróciło z nawiązką (np. regularna gra w LM i ewentualne wysokie miejsce w tymże turnieju czy mistrzostwo PL).
Jak dla mnie, jak on sprzeda kiedyś swoje udziały to będzie najlepsza decyzja dla klubu.
Przepraszam, a gdzie tam jest info, że Chelsea dostała 440 mln dofinansowania?
Niezły Gamoń.
Scrooge Ebenezer
Fajnie, że takie raporty są oficjalne
Gdzie te asy co go broniły