Ligowe zwycięstwa Arsenalu w liczbach

Ligowe zwycięstwa Arsenalu w liczbach 09.11.2011, 00:15, Michał Kowalczyk 2682 komentarzy

W tym tygodniu statystyk Arsenalu – Josh James – wziął pod lupę 400 dotychczasowych zwycięstw Kanonierów w Premier League. Zapraszamy do lektury.

Sobotni tryumf nad WBA był jednocześnie 400. wygranym przez The Gunners pojedynkiem w angielskiej ekstraklasie. Odkąd powstała Premier League, tj. od sezonu 1992/93, jedynie Manchester United wygrał więcej ligowych spotkań niż nasi ulubieńcy w trykotach z armatką na piersi.

Swoje pierwsze zwycięstwo w Premier League Arsenal odniósł dopiero w trzecim spotkaniu. W pierwszym dniu sezonu 1992/93 Kanonierzy przegrali u siebie 2-4 z Norwich (notabene kolejnym rywalem Arsenalu w lidze – przyp. tłum.), a następnie musieli uznać wyższość Blackburn na wyjeździe (0-1).

W kolejną niedzielę drużynę George’a Grahama czekał prawdziwy test charakteru, bowiem rywalem był Liverpool na Anfield. Górą okazał się wówczas Arsenal (2-0), który wystąpił w tamtym meczu w następujących składzie: Seaman, Dixon, Winterburn, Hillier, Pates, Adams, Jensen, Wright (bramka z karnego na 2-0), Campbell, Parlour (debiut) i Limpar (bramka).

The Gunners wygrali także kolejne dwa ligowe starcia, jednak zakończyli ligę dopiero na 10. miejscu z dorobkiem 15 zwycięstw. Niemniej, w tamtym sezonie Kanonierzy sięgnęli po dwa krajowe puchary, także mimo słabych występów w nowej Premier League, zakończyli sezon z dwoma trofeami na koncie.

Od tamtego czasu Arsenal wygrywał średnio 20,7 ligowych spotkań w pełnym sezonie. Średnia ta wzrosła do 22,3, odkąd drużynę przejął Arsène Wenger. Trzeba jednak pamiętać, że w pierwszych trzech sezonach Premier League rozgrywano aż 42 spotkania w sezonie. Obecnie jest ich o cztery mniej. Najwięcej zwycięstw w lidze (26) Kanonierzy odnosili w sezonach uwieńczonych mistrzostwem Anglii – w latach 2002 oraz 2004.

Zwycięstwa w Premier League, sezon po sezonie

Najczęstszym rezultatem w historii Premier League było skromne 1-0 dla Arsenalu. Dokładnie 20 proc. wszystkich zwycięstw (80) zakończyło się takim wynikiem. Z kolei inne 82 pojedynki zakończyły się również zwycięstwem Kanonierów, a różnica w rezultacie wynosiła jedną bramkę na ich korzyść.

A to oznacza, że w przypadku ponad połowy wszystkich wygranych (60 proc.) The Gunners zdobywali więcej niż jeden gol więcej niż rywale. Jedynie 12 proc. (47 spotkań) zakończyło się rezultatem z przewagą czterech bramek dla Arsenalu.

Sobotnie 3-0 z West Bromwich Albion było dziewiątym takim rezultatem Arsenalu w przeciągu ostatnich czterdziestu ligowych spotkań. To najczęstszy wynik na przestrzeni ostatnich dwóch i pół lat.

Najwyższym zwycięstwem Arsenalu w Premier League jest 7-0. Taki rezultat padł do tej pory dwukrotnie. Przeciwko Evertonowi 11 maja 2005 roku, a także 14 stycznia 2006 przeciwko Middlesbrough (w tym spotkaniu zadebiutował w lidze młodziutki wówczas Johan Djourou). Oba spotkania rozegrane były na Highbury.

Rozkład ligowych zwycięstw Arsenalu

Kanonierzy wygrali cztery ostatnie pojedynki w lidze – takiej passy nie udało się podtrzymać przez cały zeszły sezon. Historia pokazuje, że zawsze, gdy Arsenal wygrał co najmniej dziewięć spotkań z rzędu, to na koniec sezonu mógł świętować mistrzostwo kraju.

Rekord w angielskiej piłce w kolejnie wygranych meczach w lidze wynosi 14 i należy do Arsenalu. Drużyna Wengera dokonała tego pomiędzy 10 lutego i 18 sierpnia 2002 roku.

W tym okresie padały niesamowite bramki, jak choćby wspaniały gol Dennisa Bergkampa przeciwko Newcastle, przepiękny lob Roberta Piresa na Villa Park, rzut karny Laurena w derbach północnego Londynu na Highbury, czy choćby pieczętujący mistrzostwo Anglii gol Sylvaina Wiltorda na Old Trafford.

Oto wszystkie 14 spotkań z tego okresu:

Jeśli brać pod uwagę rekordy wszechczasów w angielskiej ekstraklasie, to dzięki sobotniemu zwycięstwu nad WBA Arsenal wyprzedził w klasyfikacji najczęściej zwyciężających drużyn Everton (1,721 do 1,720) i, rozegrawszy mniej spotkań, znalazł się na drugim miejscu w zestawieniu - za Liverpoolem.

Przed powstaniem Premier League, Arsenal rozegrał 3096 spotkań w najwyższej klasie rozgrywkowej w Anglii, wygrywając 1321 z nich. Taki wynik daje bilans zwycięstw na poziomie 42,7 proc., w porównaniu z 53,7 proc. z ery Premier League.

Obecny sezon jest 86. z rzędu ligową kampanią Arsenalu w angielskiej ekstraklasie – to rekord na Wyspach. To także 95. sezon Kanonierów w pierwszej lidze odkąd został założony Klub. Tylko Liverpool, Everton i Aston Villa grały w angielskiej ekstraklasie więcej razy.

Autorem oryginalnego tekstu jest naczelny statystyk Arsenalu – Josh James.

Premier LeagueStatystyki autor: Michał Kowalczyk źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Vandal komentarzy: 3602 newsów: 16814.11.2011, 22:00

Fail, dwa razy po prostu.

concrete13 komentarzy: 869814.11.2011, 21:59

Kondzio - > to zapewne byśmy kibicowali Barcelonie ^^

armata_PL komentarzy: 6219 newsów: 414.11.2011, 21:58

Kondzio: na szczęscie nie grozi nam to, ale już fani BBVA mogą się obawiać. :D

Vandal komentarzy: 3602 newsów: 16814.11.2011, 21:57

@Gigi
Cóż, po prostu w przyszłym roku też czekają mnie studia i po prostu zastanawiam się, jakie lokum sobie wybrać. Czy udać się do akademika, czy rzeczywiście szukać współlokatorów do jakiegoś lokum. Rozumiem, że wybrałeś drugą opcję.

Dennis_Bergkamp komentarzy: 277014.11.2011, 21:57

kondzio

nawet nie wymawiaj takich bluznierstw!

popekns komentarzy: 742014.11.2011, 21:55

Kondi: OMFG! Nie przeżyłbym tego.

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4814.11.2011, 21:53

@Vandal

A co chcesz wiedzieć? Co raz mniej tych studentów w akademikach. Z tego co wiem, to na publicznych uczelniach są one w opłakanym stanie.. U mnie jest bardzo dużo osób spoza Warszawy - większość wynajmuje mieszkania i znajduje lokatorów, by dzielić czynsz.

KondzioElite komentarzy: 618714.11.2011, 21:51

Jezu, a gdyby tak nam "zamknięto" PL na cały sezon?! O.O

Arkadius92 komentarzy: 169814.11.2011, 21:51

@Gigi
Albo czytają slajdy, albo gadają nie wiadomo o czym, co chwile jakieś dygresje z dupy... Ale to już indywidualnie trzeba wiedzieć co jest ważne, a co ważniejsze.

scKanonier94sc komentarzy: 318914.11.2011, 21:51

_Denniss
szkoda jesli to prawda, bardzo fajne jest NBA w porownaniu do Euroligi,... przyjemnie bylo sobie popatrzec na najlepszych zawodnikow na swiecie, a ttak dupa

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3014.11.2011, 21:44

@Vandal
Nie wszystkich, acz faktycznie przydałoby się, żebym zajrzał do książek, przed jutrzejszym kolokwium -,^

Vandal komentarzy: 3602 newsów: 16814.11.2011, 21:43

I wszystkich studentasów wywiało...

_Dennis_Bergkamp_ komentarzy: 997314.11.2011, 21:42

qwa mac...
i nagle sie zrobilo duzo czasu...

"Koszykarze NBA, po czterogodzinnych negocjacjach, w tajnym głosowaniu w Nowym Jorku, odrzucili ostateczną propozycje komisarza National Basketball Association Davida Sterna oraz właścicieli klubów, decydując się na rozwiązanie istniejącego Związku Zawodowego Koszykarzy NBA (NBAPA) i złożenie w sądzie pozwu przeciwko NBA. Pozew zarzucać będzie NBA działalność monopolistyczną i praktycznie oznacza koniec nadziei na tegorocznego rozgrywki najlepszej koszykarskiej ligi świata."

Xdkarol komentarzy: 98814.11.2011, 21:42

ja mam oczywiście nadzieje że bayern. Jest on w niesamowitej formie. Borussia jest znana ale Bayern to jednak ciut wyższe progi, osobiście w 1/8 wolałbym trafić na BVB (wiem że jesteśmy w grupie i to nie możliwe) niż na Bayern.

pavi28 komentarzy: 73214.11.2011, 21:41

"Arsene Wenger is hoping to bring long term target Yoann Gourcuff to the Emirates in January for as little as £8m." Source: Bleacher Report

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3014.11.2011, 21:40

@Xdkarol
Remis.

Dennis_Bergkamp komentarzy: 277014.11.2011, 21:40

xdkarol

mysle, ze bayern.

Xdkarol komentarzy: 98814.11.2011, 21:37

Jak myślicie BvB czy Bayern w sobote (przewidywany powrót Robbena )?

Vandal komentarzy: 3602 newsów: 16814.11.2011, 21:28

@Studenci
Jest tu ktoś, kto mieszka w akademiku?

Topek komentarzy: 14236 newsów: 12614.11.2011, 21:28

Zacząć w sensie przejść sprawę papierów.

_Dennis_Bergkamp_ komentarzy: 997314.11.2011, 21:27

trochu racji macie...
fajny przyklad to polibuda gdzie przyjmuja na dany wydzial na I rok 700 osob, a na II na laborkach jest tylko 300 miejsc i gdzie sie podziewa te 400?
i wcale nie zostaja Ci ktorzy sie uczyli...

Topek komentarzy: 14236 newsów: 12614.11.2011, 21:27

_Dennis_Bergkamp_, podstawa teoretyczna pozwoli mi zacząć się uczyć tego, co chcę robić. Później będę sobie mógł ją wsadzić. O tym przecież mówię. Chyba, że od początku chodziło Ci o naukę w sensie przeskoczenia terminów. Ja poszedłem w tryb nauczania.

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4814.11.2011, 21:23

@Arkadius

No właśnie, nauczyciel ma interes - prestiż, wyniki maturalne.. a uczelnia? Uczelnia stawia określone wymagania, jak nie podołasz - lecisz i tyle. Co do wykładów, zgodzę się. Mam np. wykład na którym facet 2h czyta slajdy, które udostępnia w swoich materiałach na stronie uczelni..

Arkadius92 komentarzy: 169814.11.2011, 21:21

@Gigi
Dokładnie. W liceum to w interesie nauczyciela jest też żebyś, zaliczył zdał dobrze mature. A studia są dla Ciebie, na wykłądach są zupełnie inne rzeczy niż na ćwiczeniach, a na niektóre wykłady w ogóle bez sensu jest chodzić.

_Dennis_Bergkamp_ komentarzy: 997314.11.2011, 21:21

to ja Ci pow. gdzie bedziesz mogl sobie wsadzic ta podstawe teoretyczna w robocie :D

dostaniesz od szefa do zrobienia projekt w 3 dni, ktory normalnie sie robi w miesiac i co i co i zrobisz, bo sesje tez robiles w trzy dni, i to jest wartosc studiow...

i nikt nie zapyta o Twoja wiedze, no chyba ze jestes genem, ale to raptem kilka % populacji, z czego tylka kilka % zdaje sobie sprawe, ze ma takie mozliwosci...

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4814.11.2011, 21:16

Praktyka to praktyka. gimnazjum, LO, studia.. To wszystko teoria. Jeżeli Wam się wydaje, że na studiach (które tam sobie wybierzecie), będziecie się uczyć fajnych i ciekawych rzeczy, że to kompletnie coś innego niż LO, że nie będzie nudnych definicji, to się mylicie. Różnica jest taka, że tam mają w dupie, czy zaliczysz czy nie. Nie zaliczysz - masz szansę poprawić, potem mieć warunek lub po prostu możesz wylecieć. Who cares.

bmwz5 komentarzy: 6280 newsów: 34114.11.2011, 21:14

@Mizzou
Nie, Jade na ELO do Atlas Areny :)

Dennis_Bergkamp komentarzy: 277014.11.2011, 21:09

youtube.com/watch?v=upwoSufv_ls&feature=related

Mizzou komentarzy: 605314.11.2011, 21:08

@bmwzzzzz
tak mecz na Polsacie, wybornie :D

bmwz5 komentarzy: 6280 newsów: 34114.11.2011, 21:07

No! Przyszły tydzień naprawde dobrze się zapowiada! :D

Topek komentarzy: 14236 newsów: 12614.11.2011, 21:03

_Dennis_Bergkamp_, znaleźć rozwiązanie problemu? w jakim Ty świecie żyjesz. Studia niczego takiego nie uczą. Takie podejście mają tylko wielkie światowe marki jak Stanford. Uczyć rozwiązywać problemy uczą praktyki, staże i później etat - w realnym warunkach, w pracy zespołowej. nad konkretnym zagadnieniem.

Studia dają PODSTAWĘ TEORETYCZNĄ do nauki. Każdy ogarnięty profesor Ci to powie.

_Dennis_Bergkamp_ komentarzy: 997314.11.2011, 21:01

@Topek

bzdury gadasz...
studia maja Cie nauczyc...znalezc rozwiazanie problemu...
i to Twoja sprawa czy bedziesz sie uczyl, czy studiowal, wazne abys zdal...

a praktyki niczego nie ucza, dopiero I praca czegos nauczy- zycia

luki54321 komentarzy: 53214.11.2011, 20:59

wie ktoś?

stefcio15 komentarzy: 13022 newsów: 223714.11.2011, 20:58

Ja tam akurat jest zadowolony niesamowicie z liceum. Za gimnazjum rzeczywiście nigdy nie zatęsknię, ale na liceum narzekać nie mogę, bo to naprawdę fajna szkoła.

Pinguite komentarzy: 1502014.11.2011, 20:56

To teraz mi wytłumaczcie różnicę pomiędzy studiowaniem, a uczeniem się. Jedno i drugie to to samo :D

Arkadius92 komentarzy: 169814.11.2011, 20:55

Gigi trafił w sedno. Chociaż ludzie ogarnięci potrafią korzystać z uroków wszystkich etapów nauczania.

@Pinguite
Jeśli mogę coś podpowiedzieć, to dam Ci radę. Studiuj, a nie się ucz :)

Topek komentarzy: 14236 newsów: 12614.11.2011, 20:55

Pinguite, trochę przesadzam, bo akurat techniczne studia wymagają trochę systematyczności (szczególnie z takimi przedmiotami jak rysunek techniczny), ale nie róbmy z tego siedzenia w norze 24/7 i wkuwania podręczników.

_Dennis_Bergkamp_, spora część tego, co dzienne studia 'uczą' jest o kant tyłka rozbić. Realnie uczą to praktyki.

Pinguite komentarzy: 1502014.11.2011, 20:53

Gigi > Twój komentarz mówi o tym jak czas szybko zapierd... :] Wkrótce trzeba będzie się przygotowywać do wiecznego odpoczywania :D

Topek > Naprawdę? Fakt faktem, mi nie zależy na stypendium, ale jak można nic nie robić do sesji? :O

_Dennis_Bergkamp_ komentarzy: 997314.11.2011, 20:51

bo sa tylko dwa rodzaje studentow:
a) Ci co studiuja...
b) Ci co sie ucza...

Mizzou komentarzy: 605314.11.2011, 20:51

@Gigi
to zależy, gdybym był np. piłkarzem Arsenalu, to nie chciałbym wracać wcześniej, a tym bardziej nie doceniał bym wcześniejszych czasów

luki54321 komentarzy: 53214.11.2011, 20:49

Ej mam pytanie

Jest w Arsenalu coś takiego jak podpisywanie autografów jeśli tak to kiedy

Topek komentarzy: 14236 newsów: 12614.11.2011, 20:49

Ja nie doceniam gimnazjum i liceum. Za nic bym tam nie wrócił.

Topek komentarzy: 14236 newsów: 12614.11.2011, 20:49

Pinguite, wóda, dziwki, blanty.

Seriously, zapieprz może być po stypendium. Przeciętny student nie robi nic do sesji.

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4814.11.2011, 20:48

@Pingu

Takie rzeczy zazwyczaj docenia się po fakcie. Będąc w gimnazjum narzekasz na gimnazjum, będąc w liceum na liceum i na studiach narzekasz na studia. Idąc o dany etap w górę, zaczynasz doceniać ten poprzedni. Także jak skończysz studia i zaczniesz pracę, to docenisz jak to fajnie było być studentem, a potem.. 30-40 lat monotonii i emerytura :P

Mizzou komentarzy: 605314.11.2011, 20:46

Studia to zuooooooooo!

Pinguite komentarzy: 1502014.11.2011, 20:46

Topek > O widzę, że też studiujesz. Jakieś porady dla studenta I roku? Pewnie zaraz walniesz coś w stylu "nauka, nauka i jeszcze raz nauka". To już słyszałem, jakieś inne? :P

Arkadius92 komentarzy: 169814.11.2011, 20:43

Ja dopiero zacząłem studia, ale przez miesiąc nic nie robiłem :) dopiero teraz troszke trzeba, ale da się radę. Studiuje ktoś z Was na Akademii Obrony Narodowej?

stefcio15 komentarzy: 13022 newsów: 223714.11.2011, 20:43

Pingu - ten "najlepszy okres", to taki typowy stereotyp. Ja już słyszałem wiele narzekań na studia.

Topek komentarzy: 14236 newsów: 12614.11.2011, 20:41

Nie straszcie studiami, bo zapieprzu wcale nie ma. Trzeba tylko mieć łeb na karku w odpowiednich momentach.

Pinguite komentarzy: 1502014.11.2011, 20:38

stefcio > No łatwo nie jest, ale łatwiej niż na studiach... co ja mam z tymi studiami? Mówią, że to najlepszy okres, a narzekam jak poyebany. :|

Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady