Nicholas: Arsenal powinien kupić Varane'a
27.04.2016, 12:22, Adam Cygański 27 komentarzy
Nie środkowy napastnik, a Raphael Varane powinien stać się dla Arsene’a Wengera priorytetem w nadchodzącym okienku transferowym, uważa były gracz Arsenalu – Charlie Nicholas.
The Gunners w obecnym sezonie całkowicie rozczarowali swoich kibiców, przez co ci wymagają od Wengera, aby ten latem sprowadził do północnego Londynu zawodników klasy światowej.
Kanonierzy łączeni są między innymi ze wspomnianym Varanem, ale i z Matsem Hummelsem, Granitem Xhaką czy Gonzalo Higuainem.
- Jeżeli Arsene Wenger zaczyna już myśleć o przyszłym sezonie, o ile nadal będzie pracował w Arsenalu, a moim zdaniem będzie, to powinien bardziej pomyśleć o wzmocnieniu obrony niż o kupnie nowego napastnika – zaczął Nicholas.
- Gdybym miał do wyboru kupić Raphaela Varane’a a środkowego napastnika, to wybrałbym Varane’a. To musi być prawdziwy lider, ale taki na boisku, a nie jak Per Mertesacker, który przemawia do drużyny na 30 minut przed meczem.
W obecnym sezonie Arsene Wenger opiera swój atak na Olivierze Giroudzie, Dannym Welbecku i Theo Walcottcie, mimo że wspomniane trio strzeliło w lidze łącznie zaledwie 20 goli.
Nicholas uważa jednak, że pozycja ta nie wymaga większych wzmocnień.
- Arsenal tworzy sobie okazje bramkowe i choć wiem, że ma problem z ich wykorzystaniem, to jednak według mnie podczas meczu kreuje ich na tyle dużo, by choć raz pokonać bramkarza rywali. Ich większym problemem jest brak konsekwencji w grze obronnej, przez co nie wygrywają meczów skromnym 1-0, tak jak to robi Leicester City.
- Najtrudniej jest obsadzić pozycję środkowego napastnika, jednak według mnie Arsenal na szpicy nie musi mieć wielkiej gwiazdy, gdyż stwarza sobie wystarczająco dużo okazji bramkowych.
- Giroud ma przyzwoite statystki strzelonych goli, a przecież nie zalicza się go do gwiazdy wielkiego formatu – zakończył.
źrodło: metro.co.ukDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 16 | 12 | 3 | 1 | 39 |
2. Chelsea | 17 | 10 | 5 | 2 | 35 |
3. Arsenal | 17 | 9 | 6 | 2 | 33 |
4. Nottingham Forest | 17 | 9 | 4 | 4 | 31 |
5. Bournemouth | 17 | 8 | 4 | 5 | 28 |
6. Aston Villa | 17 | 8 | 4 | 5 | 28 |
7. Manchester City | 17 | 8 | 3 | 6 | 27 |
8. Newcastle | 17 | 7 | 5 | 5 | 26 |
9. Fulham | 17 | 6 | 7 | 4 | 25 |
10. Brighton | 17 | 6 | 7 | 4 | 25 |
11. Tottenham | 17 | 7 | 2 | 8 | 23 |
12. Brentford | 17 | 7 | 2 | 8 | 23 |
13. Manchester United | 17 | 6 | 4 | 7 | 22 |
14. West Ham | 17 | 5 | 5 | 7 | 20 |
15. Everton | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Crystal Palace | 17 | 3 | 7 | 7 | 16 |
17. Leicester | 17 | 3 | 5 | 9 | 14 |
18. Wolves | 17 | 3 | 3 | 11 | 12 |
19. Ipswich | 17 | 2 | 6 | 9 | 12 |
20. Southampton | 17 | 1 | 3 | 13 | 6 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Varane'a bardzo bym chciał u nas. Wraz z Kosą stworzyliby świetny francuski duet w środku obrony, ale szanse na pozyskanie Francuza są nikłe.
Ale nie zgadzam się co do tego, że napastnik klasy światowej w Arsenalu nie jest potrzebny. Jak mamy 5 setek i ten zawodnik strzeli z tego 3 to możemy nawet sobie stracić wtedy 2 gole. Ja zawsze jestem zdania, że atak jest ważniejszy i strzelając bramki po prostu wygrywasz mecze. Wiadomo, że nie zapominasz o obronie, ale jak masz świetny atak i wbijasz mnóstwo goli to nie oszukujmy się jest to połowa sukcesu.
Jak Chelsea zdobywało mistrza to mieli Drogbę, United bazowało na Rooneyu czy ostatnio RvP, City wygrywało dzięki Aguero, a teraz Lester i Spurs są w gazie bo mają Vardy'ego i Kane'a. Prawda jest taka, że nie mając napastnika, który strzela gola za golem jest cholernie ciężko zdobyć tytuł, nawet mając świetną defensywę.
A więc mus to klasowy snajper!!!
Juz widze jak Varane zamienia Real na Arsenal
3x tak. Dziękuję.
Koroniarz
A myślisz, że za dobrego napastnika to ile trzeba dać?
Bardzo jestem za tym transferem. Varane w Arsenalu to byłoby coś. Jak dla mnie to mega wzmocnienie. Do tego Xhaka i jakiś bramkostrzelny i kumaty napastnik. Wtedy bylibyśmy na poziomie czołówki europejskiej.
Oooo to by było genialne posunięcie. Od dawna jest potrzebny taki obrońca. Kiedy Wenger szukał obrońców to marzyłem żeby pojawił się właśnie Varane ale niestety zakupiono Niemca...
Za dobrego srodkowego obronce trzeba dac 30-40 mln wiec lepiej napastnika xd
Nie do wyjecia. Koulibaly, Rugani, Umtiti, Manolas. A jak nie to są jeszcze młodzi zdolni piłkarze. Jeden stoper musi przyjść.
Może być.
Varane'a trzeba było brać jak grał w Lens. Teraz jest pozamiatane...
Varane jest dużo lepszy i pewniejszy od Hummelsa czy Stonesa i byłby to świetny ruch, ale nie sądzę, że go puszczą. Niemniej jednak środek defensywy Varane-Koscielny wyglądałby obiecująco :) Xhaka czy Higuain to nic specjalnego. W kluczowych meczach nie widać ich, a takich piłkarzy jest u nas aż za dużo. Potrzeba kilka zmian, ale bardzo przemyślanych. Ludzi z jajami, bo te panienki czasem ciężko się ogląda ...
Zgadzam się, wolę Stonse'a.
Hehe, jak ja kocham takie rady.
Co do tego, że napastnik jest niepotrzebny to się nie zgodzę, argument, że stwarzamy wiele sytuacji, co akurat jest prawdą działa jeszcze bardziej na niekorzyść napastników, którzy strzelają bardzo mało bramek.
przecież możemy kupić napastnika i obrońce stać nas tylko czy Wenger będzie chciał ruszyć na zakupy
To byłby wymarzony transfer, ale trudny do realizacji. Zidane na pewno w niego wierzy. Pepe i Ramos wiecznie grać nie będą, a w obecnych czasach trudno znaleźć tak dobrego stopera, który ma tyle lat co Varane. Chciałbym się mylić.
Poza tym, to nie jest transfer w stylu Wengera. Pewnie wyszuka jakiegoś młodego, utalentowanego gracza - z mniej znanym nazwiskiem.
Tak na pewno Varane zmieni Real na Arsenal. Chyba, że faktycznie Wenger sensownie wzmocni skład, bo kupienie jednego piłkarza z topu wiele tutaj nie pomoże. Tutaj trzeba konkretnych wzmocnień.
Inną kwestią jest to, że Varane jest kompletnie poza zasięgiem. Lepiej spróbować wyjąć Laporte. Marzyłby mi się Stones, ale to też mrzonka podobna do Varane'a.
Ma rację co do potrzeby sprowadzenia obrońcy, ale napastnik jest koniecznością. Po pierwsze strzelamy mało goli w porównaniu do wykreowanych przez pomocników okazji (vide Ozil), a po drugie przy takich blamażach, jakie się zdarzają od początku tego sezonu i rażącej wręcz nieskuteczności napastników, w końcu nasze gwiazdy (Ozil, Alexis) pójdą gdzieś indziej. Ten drugi argument jest oczywiście ważniejszy.
Według mnie też lider na środku obrony to mus, Kosa i Gabriel nigdy nimi nie będą a bez tego nigdy nic nie ugramy.
Ogółem bez klasowego napastnika i obrońcy nigdy nie wygramy Ligi.
Tak Kupmy Varana, Alabe, Lewego i Suareza...
Kuźwa to jest Arsenal...
Na dzis zespół drugiej atrakcyjności, wiec niema co liczyć na takie gwiazdy, chyba ze znowu real lub Barca kogoś będą chcieli wypchnąć to nam jakies odpadki wpadną...
Możei Varane jest poza zasięgiem, ale jeśli jest taka możliwość to ściągnąłbym Pepe. Wiem że stary już ale pogra jeszcze z 2 sezony. Jest wybitnym stoperem, nie łapie kartek i nie byłby drogi. Wywalić Merte i zainwestować w jakiegoś młodzika np Tah. Wtedy pierwsza para Kosa-Pepe i na dokładkę Tah i Gabriel
Celem powinno być wzmacnianie składu zawsze , Arsenal powinien kupić napastnika i nie ma znaczenia ile kreują.
Bzdury gada, bardziej potrzebny jest własnie napastnik bo i tak w wiekszosci spotkan wiecej sobie stwarzamy okazji do strzelenia goli. Przewaznie okazji jest od groma ale celnosci w nich brakuje i do tego własnie bardziej potrzebny jest napastnik niz obronca. Obronca oczywiscie tez ale moim zdaniem Gabriel w koncu sie opamieta i bedziemy mieli z niego duzo pociechy.
fabregas
varane jest do wyciągnięcia tak samo jak james/isco. W tym okienku nie możemy spać.
Czy ci "eksperci" już postradali zmysły ? Najpierw Lewandowski, teraz Varane. Ludzie to nie jest 2006 rok żeby tacy zawodnicy chcieli przechodzić na Emirates, o tej dwójce możemy co najwyżej pomarzyć, a skupmy się na Manolasie, Xhace i Higuainie ;)
Premier League wygrywa się siłą ognia. Obaj by się przydali, ale priorytety jest tylko jeden - napastnik.
Varane to super opcja, tylko ile kosztuje???
To ja juz wole styl LFC z 2013/14... wiecej strzelimy niz stracimy i kox na szpicy