No Forward Derby: Arsenal vs West Ham

No Forward Derby: Arsenal vs West Ham 20.02.2025, 13:58, Dominik Kwacz 2130 komentarzy

Po wczorajszym podziale punktów na Villa Park Kanonierzy mają szansę zmniejszyć stratę do liderującego Liverpoolu do pięciu oczek. Okazję do tego będą mieli już w najbliższą sobotę, kiedy na Emirates zawita West Ham.

Widmo spadku zagląda w oczy ekipie z London Stadium. Od początku sezonu Młoty kręcą się w okolicach pozycji 14–16, a jedynym pocieszeniem jest tragiczna forma wszystkich tegorocznych beniaminków, dzięki którym wciąż utrzymują się na powierzchni. Nie pomogło zatrudnienie Grahama Pottera, który w sześciu spotkaniach zdobył zaledwie cztery oczka, nie pomogło też okienko transferowe, w którym nie dokonano znaczących wzmocnień, a jedynie łatano dziury spowodowane kontuzjami. Przeciętny jak dotąd Füllkrug po doznaniu kontuzji został zastąpiony wypożyczonym Fergusonem, we wschodnim Londynie jednak od lat nie znaleziono porządnego strzelca. Jedenaście straconych bramek w dwóch ostatnich starciach z Kanonierami również nie napawa optymizmem przed sobotnim meczem.

Pierwsze prawo Murphiego zadziałało z premedytacją przeciwko Mikelowi Artecie chwilę po zamknięciu zimowego okienka transferowego. Wtedy to bowiem z obozu przebywających w Dubaju Kanonierów gruchnęła wiadomość o kontuzji Kaia Havertza, która wykluczyła go z gry do końca sezonu. Tym samym Arsenal, który już na początku rozgrywek mógł być posądzany o brak rasowego napastnika, wyprztykał się z "dziewiątek" na dobre. Kiedy w 69. minucie meczu z Leicester na boisku meldował się Mikel Merino, nikt – wliczając jego samego – nie mógł przewidzieć, co miało zaraz nastąpić. Po dwudziestu minutach Hiszpan miał na koncie dublet równie pięknych bramek, a piłkarscy bogowie kolejny raz udowodnili, że piszą najlepsze scenariusze. Merino nauczył nas też, że zamiast kwiatów albo romantycznej kolacji możemy na Walentynki podarować… odwrócenie losów spotkania w Premier League.

Poniżej lista graczy, których nie zobaczymy w najbliższym spotkaniu:

sklady

Sobotni sukces pozwoli zmniejszyć stratę do Liverpoolu, który dodatkowo dzień później zmierzy się z podrażnionym odpadnięciem z Champions League Manchesterem City. Kto tym razem okaże się bohaterem? Najważniejsze, żeby na jego koszulce widniała złota armata a nie młot. COYG!

Rozgrywki: Premier League
Miejsce: Emirates Stadium, Londyn
Data: Sobota, 22 lutego, godzina 16:00 czasu polskiego
Sędzia: Craig Pawson
Transmisja: Canal + Sport, Viaplay

Graham PotterMikel ArtetaWest Ham United autor: Dominik Kwacz źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia123456następna
adek504 komentarzy: 71624.02.2025, 10:22

@Kaczaza napisał: "napisałeś że to podobny okres, ja uważam że nie, Saki nie będzie prawie dwa razy dłużej i po takim długim rozbracie z piłką ma wejść i znów ciągnąć zespół, no nie wydaje mi się"

Podobny, bo miesiąc różnicy to nie jest przepaść
Dodatkowo Ode wrócił przed przerwą i zaraz miał kolejne dwa tygodnie, a Sace jest liczona absencja z przerwą reprezentacyjna, a jak wróci wcześniej nagle że 100 dni zrobi się 80
Pewnie nie będzie ciągnął od razu całego zespołu, ale sam Saka to już jest wartość dodana w stosunku co teraz mamy i jakiś manewr

@Kaczaza napisał: "jak dla mnie dał się złapać jak ETH, czytaj uważniej, nie napisałem że się tłumaczył tym z przegranej tylko że takie coś powiedział,"
No dał się złapać, bo takie są media, ale tym bardziej kibic nie powinien tego wyciągać jako argument że gada o tym że piłka była za szybką

@Kaczaza napisał: "porównaj najpierw kadry potem zrozumiesz dlaczego tam wychowanków można oddawać a dlaczego Merino w Arsenalu gra jako napastnik"

No porównuje i co się okazuje, że wczoraj ratowali mecz Gundoganem na ataku xd

Naprawdę City przy takich samych kontuzjach w ataku wcale by nie miało lepiej, ale zawsze wszędzie dobrze tam gdzie nas nie ma

Melek komentarzy: 27924.02.2025, 10:20

Zostanie Artety nie zagwarantuje sukcesów. Zatrudnienie nowego trenera też nie zagwarantuje sukcesów. Obie decyzje niosą za sobą ryzyko - pozostawienie Artety gwarantuje stabilność, z nim top 4 jest pewne jak wschód słońca. Z drugiej strony, stabilność to brak rozwoju, sam kiedyś Arteta stwierdził, że zastanawia się, czy jest wystarczająco dobry, żeby coś z Arsenalem osiągnąć. Nowy trener to z kolei duże ryzyko, czas wprowadzenia zmian, swojego stylu zarządzania, część zawodników zmianę trenera wykorzysta do zmiany klubu. Żaden nowy trener nie zagwarantuje sukcesów od razu, Slot to jakiś kosmiczny przypadek, wykorzystuje słabą dyspozycje całej ligi. Nie ma dobrych rozwiązań na ten moment. Sezon trwa, trzeba wierzyć, ale po sezonie musi przyjść moment podsumowań. Kończy się pięcioletni okres rozwoju klubu, gdzie Arteta obiecywał trofea.

miki9971 komentarzy: 7409 newsów: 224.02.2025, 10:17

Ja bym chciał Howe'a albo Gasperiniego. Z naciskiem na tego pierwszego.

thegunner4life komentarzy: 924924.02.2025, 10:16

@Mastec30 napisał: "To że jednemu klubowi się nie udało nie znaczy że już nigdy nie uda się zmiana trenera. Czasami to po prostu da potrzebny impuls."

Nie ma ludzi większych niż klub.

Mastec30 komentarzy: 820024.02.2025, 10:15

@NicolasJover napisał: "Dokładnie, Iraola to jest jedyne naziwsko, które mi się ciśnie na usta.
Osobiście zostawił bym Artetę do końca kontraktu, i wtedy go rozliczył. Chyba że po drodze wydarzyła by się jakaś katastrofa i zaczęli byśmy się naprawdę sypać, bo umówmy się, wbrew temu jak niektórzy widzą naszą sytuację na ten moment, to nie jest ona aż taka tragiczna."


Tu mamy zgodę. Kontuzje dużo nam komplikują i po takim sezonie nie ma co robić zmian. Zresztą nam de facto brakuje napastnika i kreacji obecnie. A to drugie częściowo od ręki naprawi powrót Saki. Kluczowy będzie przyszły sezon bo w lato będzie czas żeby tą kadrę zbudować na tyle, żeby poradzić sobie z kolejną falą kontuzji jeżeli taka się pojawi. Jak poniesiemy kolejną porażkę w tym to już nie będzie wymówek i trzeba będzie spojrzeć na chłodno na Pana Trenera i go ocenić za całokształt.

Kaczaza komentarzy: 753824.02.2025, 10:15

@thegunner4life napisał: "Spokojnie Mikela też czas osądzi gdzie będzie jego miejsce, bo wiecznie projektów robić nie będzie."
Ja chciałbym żeby został ale z konkretnym dyrektorem sportowym, kimś kto znajdzie pieniądze i sposób na sprowadzenie mega wzmocnień

Kaczaza komentarzy: 753824.02.2025, 10:13

@adek504 napisał: "Przeanalizuj sobie karierę Emeryego, robił wynik ponad stan w słabszych drużynach, a w tych mocniejszych nawet nie potrafił zrobić wyniku na poziomie tej drużyny, bo oddał jedno mistrzostwo Francji"
Jak Mikel co roku
@Olczyck napisał: "W tamtym czasie to ja bym nawet z PSG zdobyl mistrza Francji"
ale chyba nie zrobiłeś, i mimo że życzę Ci tego, prawdopodobnie nie zrobisz

Dziadyga komentarzy: 960724.02.2025, 10:12

@adek504 napisał: "Sprowadzenie Inzaghiego to kompletna zmiana systemu gry zespołu co by oznaczało kolejny czas na dostosowywanie składu i zawodników do systemu"

Z drugiej strony facet wydaje się być na tyle inteligentny,że by zmienił system gry.w Interze różne ustawienia były i wie,że w najlepszej lidze świata wahadła średnio przejdą.

Kaczaza komentarzy: 753824.02.2025, 10:11

@adek504 napisał: "A teraz nagle piszesz że 8 męczy więcej bez kluczowego zawodnika to duża różnica tylko że nie o tym była dyskusja"
napisałeś że to podobny okres, ja uważam że nie, Saki nie będzie prawie dwa razy dłużej i po takim długim rozbracie z piłką ma wejść i znów ciągnąć zespół, no nie wydaje mi się @adek504 napisał: "bo Arteta nigdzie nie mówił że przegrali przez piłkę tylko że była inna jak go o to zapytali"
jak dla mnie dał się złapać jak ETH, czytaj uważniej, nie napisałem że się tłumaczył tym z przegranej tylko że takie coś powiedział, @adek504 napisał: "W każdym klubie, wszędzie zawodnicy odchodzą bo chcą więcej grać itp, wychowanków City biega cała masa w innych klubach bo nie mieli tam szansy na minuty i rozumiem że oni też są tymi co nie potrafią łączyć różnych interesow"
porównaj najpierw kadry potem zrozumiesz dlaczego tam wychowanków można oddawać a dlaczego Merino w Arsenalu gra jako napastnik

Mastec30 komentarzy: 820024.02.2025, 10:11

@thegunner4life napisał: "Jedyny zarzut, jaki mam do Chelsea United czy Spurs to taki, że nowemu trenerowi nie dają szansy takiej jak Arteta dostał u nas. Czyli powiedzmy takiego 1-2 sezonów traktowania go ulgowo, żeby sobie dobrał kadrę zobaczył jak kto ma grać, no tego tam nie ma"

W sumie z ten Hagiem tak było. Miał dość długo wsparcie. Zresztą ten pierwszy sezon dawał jakieś nadzieje, ze mu się uda odwrócić. Ale jedno trzeba zaznaczyć. To że mu się ostatecznie nie udało nie może być argumentem że trzeba trzymać Artete bo możemy trafić na takiego ten Haga. To że jednemu klubowi się nie udało nie znaczy że już nigdy nie uda się zmiana trenera. Czasami to po prostu da potrzebny impuls. Inne spojrzenie. A od tego mamy ludzi w klubie, profesjonalistów żeby ewentualnego nowego trenera wybrać dobrze. Zresztą na tych profesjonalistów lubią powoływać się tutaj optymiści mówiąc że oni przecież znają się na robocie. To zapewne i nowego trenera potrafiliby wybrać dobrze

NicolasJover komentarzy: 9824.02.2025, 10:09

@Mastec30: Dokładnie, Iraola to jest jedyne naziwsko, które mi się ciśnie na usta.
Osobiście zostawił bym Artetę do końca kontraktu, i wtedy go rozliczył. Chyba że po drodze wydarzyła by się jakaś katastrofa i zaczęli byśmy się naprawdę sypać, bo umówmy się, wbrew temu jak niektórzy widzą naszą sytuację na ten moment, to nie jest ona aż taka tragiczna.

ozzy95 komentarzy: 2453 newsów: 124.02.2025, 10:06

@Marzag napisał: "Przeczytałem i pogooglowalem też dane, w 3 letnim okresie Arsenal ma obecnie ponad 115m funtów straty przy 105m dopuszczalnych. Dzięki tym wyłączeniom + uldze za sezon covidowy trzymamy się w limicie i jest pewnie kilkadziesiąt mln luzu, kwestia tego ile bo tego nie wiemy. Mozliwe że 60mln już by się w tym budżecie nie mieściło a 40mln jeszcze tak."

Jeszcze raz. Klub ma obecnie 114-115 mln strat za okres ostatnich 3 lat- tak. Ale do PSR nie wlicza się szereg kosztów na pewno te poniesione przez klub na Akademię, drużynę kobiecą i rozwijanie infrastruktury, a w sezonie covidovym dodatkowo te koszty "pandemiczne". Mamy 45 mln straty za sezon 21/22, 52 za sezon 22/23 i 17 za sezon 23/24, łącznie 114 mln straty. Ale co sezon jest około 40 mln wyłączeń od tej kwoty straty. W artykule odnoszą się do szacunków Swiss Ramble, że było to odpowiednio 41, 40 i 42 mln co sezon. Zgodnie z tym 114 minus 123 to wychodzi nam lekki plus 9 mln za 3 ostatnie lata. Oczywiście ten sezon to już nowy okres, ale wtedy też wliczać się będą lata 22/23 i 23/24, gdzie jesteśmy pozytywni jeszcze bardziej, bo na 13 mln. Tzn. że w tym sezonie musielibyśmy zrobić stratę na poziomie 118-119 mln funtów, żeby być na granicy, to jest NIEREALNE. Biorąc pod uwagę pieniądze za LM, wszystkie nasze aktualne umowy sponsorskie itd. oraz brak jakichś ogromnych inwestycji latem i zimą. Jeśli kupilibyśmy kogoś zimą za 40, 60 czy nawet 100 milionów to nie znaczy, że to w księgach jest ujmowane w całości jako koszt poniesiony w danym okresie. Kluby mogą kwoty wydawane na zawodników tzw. transfer fee rozbijać na lata trwania kontraktu, np. 3,4 czy 5 lat. Realnie koszt takiego zawodnika zimą za 60 mln przy kontrakcie 3-4 lata to jakieś 15-20 mln kosztu dla klubu rocznie w rachunku wyników. No to przy tych wyliczankach Swiss Ramble to dalej nawet się nie zbliżamy do granicy, czy problemów z PSR... oczywiście znak zapytania można ewentualnie postawić, przy prawdziwości/realności tych szacunków, ale gościu bazuje na publikowanych sprawozdaniach rocznych.

thegunner4life komentarzy: 924924.02.2025, 10:06

@NicolasJover:
Nie, ale Ty napisałeś to w takim znacznie(przynajmniej ja to zrozumiałem tak), że oni zwalniali tych terenów od tak sobie. Gość był w LM, ale jednak go zwalniali bo prezes rano miał takiego focha.

A to wyglądało tak, że najczęściej ten trener sobie nie radził i była sytuacje jak u nas z późnym Emerym: pokłócona szatnia, drużyna gra tak że się tego oglądać nie ma da, wyników nie ma porażka goni porażkę.

We większości przypadków po prostu Ci ludzie nie dawali sobie rady i lecieli ze stanowiska.

Jedyny zarzut, jaki mam do Chelsea United czy Spurs to taki, że nowemu trenerowi nie dają szansy takiej jak Arteta dostał u nas. Czyli powiedzmy takiego 1-2 sezonów traktowania go ulgowo, żeby sobie dobrał kadrę zobaczył jak kto ma grać, no tego tam nie ma.

Ale najczęściej Ci trenerzy tracili pracę, bo byli po prostu źli.

I Artety nikt nie zwolni, przy braku jakiejkolwiek ławki on ciągle wykręca 2 miejsce. Czyli Arsenal grający źle, nie mający całej formacji i tak jest lepszy niż 19 innych drużyn w tabeli.

Natomiast tak jak napisałem moim zdaniem on albo sięgnie po tytuł, albo wyleci z top4 na 6-7 miejsce i wtedy jest pora się pożegnać i tutaj się boję, tylko że zarząd zrobi Wengera 2.0 czyli będzie pudrować trupa, bo może mu wyjdzie.

Mastec30 komentarzy: 820024.02.2025, 10:03

Z takich obiecujących szkoleniowców na których powinniśmy spojrzeć w przypadku ewentualnego rozstania się z Artetą to na pewno wymieniłbym Eddiego Howe i Iraole. Doświadczenie w lidze, dość podobna taktyka. W dodatku mogliby przeciągać kogoś ze swoich obecnych klubów do Arsenalu a byloby z kogo wybierać. Z PL to bym jeszcze przychylnym okiem spojrzał na Thomasa Franka ale jego bym rozważał w dalszej kolejności bo jednak Brendford to trochę mała referencja. On mógłby przeskoczyć na jakiś średni klub w miedzyczasie zeby coś więcej pokazać niż tylko utrzymywanie obecnego pracodawcy w PL.

NicolasJover komentarzy: 9824.02.2025, 10:03

@Furgunn napisał: "Chciałbym żeby nasza drużyna miała taki mental i power jak Atletico, kij z meczeniem buły, przecież mamy to teraz."

A jednak Atletico tej ligi też nie zdobywa. Mimo wszystko Simeone się trzyma posady.

mar12301 komentarzy: 2342124.02.2025, 10:02

No, Arteta powinien zostać. Ale ostatni sezon. Jak za rok znów nic nie wygra to już definitywnie out. No i muszą być solidne transfery latem, do ofensywy szczególnie.

damianARSENAL komentarzy: 937224.02.2025, 10:01

Jestem zdania, że Arteta ma zostać. Nie widzę obecnie żadnego trenera, który mógłby kontynuować ten proces. Potrzebne solidne wzmocnienie w ofensywie, a ludzie w zarządzie na razie nie pomagają Hiszpanowi. Nowy trener może już nie mieć tyle wsparcia co dostał Mikel.

NicolasJover komentarzy: 9824.02.2025, 10:00

@thegunner4life napisał: "United, Chelsea w ostatnich latach nie zwalniały trenera, który zajmował 2 miejsce w lidze tylko najczęściej Ci trenerzy traci pracę, bo byli z drużyną w środku tabeli albo jeszcze niżej."

A my mamy zwalniać trenera bo jest 2 w lidze ?

thegunner4life komentarzy: 924924.02.2025, 10:00

@Kaczaza:
Spokojnie Mikela też czas osądzi gdzie będzie jego miejsce, bo wiecznie projektów robić nie będzie.

Olczyck komentarzy: 137424.02.2025, 09:58

@Kaczaza napisał: "Emery: mistrz Francji, 2x puchar Francji, 2x super puchar Francji, 2x puchar ligi francuskiej, 4x liga Europy,
Mikeł: puchar Anglii, 2x superpuchar Anglii
tak więc kogo miejsce jest gdzie?"


W tamtym czasie to ja bym nawet z PSG zdobyl mistrza Francji

adek504 komentarzy: 71624.02.2025, 09:57

@Kaczaza napisał: "Emery: mistrz Francji, 2x puchar Francji, 2x super puchar Francji, 2x puchar ligi francuskiej, 4x liga Europy,
Mikeł: puchar Anglii, 2x superpuchar Anglii
tak więc kogo miejsce jest gdzie?"


Przeanalizuj sobie karierę Emeryego, robił wynik ponad stan w słabszych drużynach, a w tych mocniejszych nawet nie potrafił zrobić wyniku na poziomie tej drużyny, bo oddał jedno mistrzostwo Francji

Rozumiem, że tutaj by się chciało trenera który wygrywa małe puchary i może by zrobił LE, no to szkoda bo uważam że w Arsenalu trzeba celować w mistrzostwa i LM, a nie w te mniejsze puchary

adek504 komentarzy: 71624.02.2025, 09:54

@Kaczaza napisał: "Saka ma do 01.04 - 101 dni - 20 meczy
Ode - 57 dni - 12 meczy
dla mnie 8 meczy to ogromna różnica bez kluczowego zawodnika"


Ale co ma jedno do drugiego?
Wychodziliśmy od tego że stwierdziłeś że Saka nie wejdzie od razu do składu po kontuzji, a jak Ci podałem przykład Ode to powiedziałeś że to inne kontuzje, a ja na to że długość dni absencji znacznie się nie różni więc to nie jest jakies niemożliwe żeby Saka nie wszedł od razu
A teraz nagle piszesz że 8 męczy więcej bez kluczowego zawodnika to duża różnica tylko że nie o tym była dyskusja

. @Kaczaza napisał: "ale może sobie na to pozwolić, a nie zajeżdża Sake i Ode a później gada głupoty że piłka za szybka,"

Co to jest za argument? Czyli Arteta grający dużo Saka jest zły, ale Slot grający dużo Salahem jest dobry bo może sobie na to pozwolić
A już ostatnie zdanie pokazuje jakim jesteś kibicem, który czyta clickbaity i nic więcej, bo Arteta nigdzie nie mówił że przegrali przez piłkę tylko że była inna jak go o to zapytali

. @Kaczaza napisał: "szczególnie w Arsenalu"

W każdym klubie, wszędzie zawodnicy odchodzą bo chcą więcej grać itp, wychowanków City biega cała masa w innych klubach bo nie mieli tam szansy na minuty i rozumiem że oni też są tymi co nie potrafią łączyć różnych interesow

Kaczaza komentarzy: 753824.02.2025, 09:51

@thegunner4life napisał: "Dlatego Emery trenuje teraz Aston Villę i w takich klubach jest jego miejsce."
Emery: mistrz Francji, 2x puchar Francji, 2x super puchar Francji, 2x puchar ligi francuskiej, 4x liga Europy,
Mikeł: puchar Anglii, 2x superpuchar Anglii
tak więc kogo miejsce jest gdzie?

Marzag komentarzy: 43187 newsów: 124.02.2025, 09:47

@Mastec30 napisał: "Jak nie będzie kulminacji projektu w przyszłym sezonie to prawdopodobnie może to zacząć iść w drugą i będziemy musieli obrać inną drogę."
A na czym to prawdopodobieństwo oparte jest?

Kaczaza komentarzy: 753824.02.2025, 09:44

@adek504 napisał: "Znacząco? Ode nie było 2 miesiące Saki nie będzie prawdopodobnie 3 to nie jest przepaść"
Saka ma do 01.04 - 101 dni - 20 meczy
Ode - 57 dni - 12 meczy
dla mnie 8 meczy to ogromna różnica bez kluczowego zawodnika
@adek504 napisał: "A co więcej oglądałem ostatnie 4 mecze LFC i tam żadna bramka nie była strzelona bez udziału Salaha dlatego Slot go nie rotuje, bo wie że liczyć na innych będzie ciężko"
ale może sobie na to pozwolić, a nie zajeżdża Sake i Ode a później gada głupoty że piłka za szybka, @adek504 napisał: "Nie zawsze się da połączyć, czasem są przeszkody nie do przeskoczenia i nawet geniusz negocjacji nie pomoże, tak to bywa w życiu"
szcególnie w Arsenalu

adek504 komentarzy: 71624.02.2025, 09:44

@Dziadyga napisał: "Inzaghi lub Carletto.Nikogo innego na ten moment nie widzę"

Sprowadzenie Inzaghiego to kompletna zmiana systemu gry zespołu co by oznaczało kolejny czas na dostosowywanie składu i zawodników do systemu

To by było trochę takie zarządzanie w stylu ekstraklasy że zamiast dobierania trenerów pod konkretną wizję długofalową klubu na grę to ciągła zmiana systemu i ciągle fazy przejściowe w budowie druzyny

Mastec30 komentarzy: 820024.02.2025, 09:41

@thegunner4life napisał: "Arteta wg. mnie sam rozwiąże problem ze swoim projektem i nie trzeba nic robić. Albo w następnym sezonie wejdzie na wyższy poziom i wygramy ten tytuł, albo to co oglądamy teraz zacznie się dziać od września i on po prostu wyleci z top4 i wtedy będzie pożegnanie, bo projekt zakończony. W tym sezonie nic nie trzeba robić."

Może się tak wydarzyć. Jak nie będzie kulminacji projektu w przyszłym sezonie to prawdopodobnie może to zacząć iść w drugą i będziemy musieli obrać inną drogę. Arteta tak trochę balansuje w tym sezonie pomiędzy dość słabą grą ale też dość dobrym punktowaniem w lidze biorąc pod uwagę urazy. Miejmy nadzieje, że sam styl się poprawi po powrocie wszystkich kontuzjowanych bo jeżeli nawet wtedy będziemy męczyć bułę to już będą oznaki wypalenia projektu

Dziadyga komentarzy: 960724.02.2025, 09:40

@Furgunn napisał: "Simeone/ Inzaghi"

+++

Inzaghi lub Carletto.Nikogo innego na ten moment nie widzę.

thegunner4life komentarzy: 924924.02.2025, 09:36

@adek504:
Dlatego Emery trenuje teraz Aston Villę i w takich klubach jest jego miejsce.

Arteta wg. mnie sam rozwiąże problem ze swoim projektem i nie trzeba nic robić. Albo w następnym sezonie wejdzie na wyższy poziom i wygramy ten tytuł, albo to co oglądamy teraz zacznie się dziać od września i on po prostu wyleci z top4 i wtedy będzie pożegnanie, bo projekt zakończony. W tym sezonie nic nie trzeba robić.

adek504 komentarzy: 71624.02.2025, 09:33

@Lysy1111 napisał: "Emery jakby wydał 800 baniek w 5 lat to myślę że zdobył by więcej niż Arteta."

Przelicz sobie wydatki Emeryego w AV średnio na okienko i wydaje średnio tyle co Arteta
A w PSG wydawał więcej i co ciekawe przegrał mistrzostwo w lidze w której nie ma konkurencji

Marzag komentarzy: 43187 newsów: 124.02.2025, 09:32

@ozzy95 napisał: "nie wiem czy przeczytałeś ten artykuł do końca, bo wynika z niego coś zupełnie innego. Oczywiście on jest oparty na szacunkach blogera/finansisty Swiss Ramble, sam go często śledzę i czytam w tych kwestiach. On twierdzi, że za lata 21/22 i 22/23 mamy po około 40 milionów funtów rocznie wyłączeń kosztów z rachunku zysków i strat - wydatki na Akademię, drużynę kobieca i rozwijanie infrastruktury. To znaczy, że prawdopodobnie jesteśmy w bardzo dobrej sytuacji pod kątem PSR, nawet w tym artykule jest napisane, że mogliśmy sobie pozwolić w sezonie 23/24 na stratę w wysokości 119 mln funtów przed opodatkowaniem, a i tak bylibyśmy w normie PSR. Finalnie klub zanotował 17 mln, co zostało opublikowane w zeszłym tygodniu, a w okresie 3 letnim biorąc pod uwagę wyłączenia kosztów jesteśmy nawet na lekkim +. Tam jest w artykule wyraźnie napisane: Arsenal are in the strong position of being able to move on targets in January if required.

Także przestrzeń na wzmocnienia w styczniu zdecydowanie była. Po prostu klub/właściciele z jakiegoś powodu postanowili tego nie robić. Powodów może być wiele, ale na pewno nie problemy z PSR."

Przeczytałem i pogooglowalem też dane, w 3 letnim okresie Arsenal ma obecnie ponad 115m funtów straty przy 105m dopuszczalnych. Dzięki tym wyłączeniom + uldze za sezon covidowy trzymamy się w limicie i jest pewnie kilkadziesiąt mln luzu, kwestia tego ile bo tego nie wiemy. Mozliwe że 60mln już by się w tym budżecie nie mieściło a 40mln jeszcze tak.

Mastec30 komentarzy: 820024.02.2025, 09:32

@Furgunn napisał: "Chciałbym żeby nasza drużyna miała taki mental i power jak Atletico, kij z meczeniem buły, przecież mamy to teraz"

Właśnie to samo chciałem napisać. Arteta w tym sezonie nawet był już nazywany hybrydą Simeone i Mourinho. Męczenie buły mamy od kilku miesięcy. Gdyby było one skuteczne w punktach to myślę, że nikt by nie narzekał

Marzag komentarzy: 43187 newsów: 124.02.2025, 09:31

quote]@ozzy95 napisał: "nie wiem czy przeczytałeś ten artykuł do końca, bo wynika z niego coś zupełnie innego. Oczywiście on jest oparty na szacunkach blogera/finansisty Swiss Ramble, sam go często śledzę i czytam w tych kwestiach. On twierdzi, że za lata 21/22 i 22/23 mamy po około 40 milionów funtów rocznie wyłączeń kosztów z rachunku zysków i strat - wydatki na Akademię, drużynę kobieca i rozwijanie infrastruktury. To znaczy, że prawdopodobnie jesteśmy w bardzo dobrej sytuacji pod kątem PSR, nawet w tym artykule jest napisane, że mogliśmy sobie pozwolić w sezonie 23/24 na stratę w wysokości 119 mln funtów przed opodatkowaniem, a i tak bylibyśmy w normie PSR. Finalnie klub zanotował 17 mln, co zostało opublikowane w zeszłym tygodniu, a w okresie 3 letnim biorąc pod uwagę wyłączenia kosztów jesteśmy nawet na lekkim +. Tam jest w artykule wyraźnie napisane: Arsenal are in the strong position of being able to move on targets in January if required.

Także przestrzeń na wzmocnienia w styczniu zdecydowanie była. Po prostu klub/właściciele z jakiegoś powodu postanowili tego nie robić. Powodów może być wiele, ale na pewno nie problemy z PSR."
Przeczytałem i pogooglowalem też dane, w 3 letnim okresie Arsenal ma obecnie ponad 115m funtów straty przy 105m dopuszczalnych. Dzięki tym wyłączeniom + uldze za sezon covidowy trzymamy się w limicie i jest pewnie kilkadziesiąt mln luzu, kwestia tego ile bo tego nie wiemy. Mozliwe że 60mln już by się w tym budżecie nie mieściło a 40mln jeszcze tak.

thegunner4life komentarzy: 924924.02.2025, 09:30

*mamy jeden puchar wyleciał mi z głowy FA CUP

Furgunn komentarzy: 1126124.02.2025, 09:30

@NicolasJover napisał: "Już widzę naszych płaczków, że męczymy bułę pod wodzą Simeone :)"

Chciałbym żeby nasza drużyna miała taki mental i power jak Atletico, kij z meczeniem buły, przecież mamy to teraz.

thegunner4life komentarzy: 924924.02.2025, 09:29

@NicolasJover:
Teraz sobie przesadnie hiperbolizujesz i dopasowujesz pod tezę.

United, Chelsea w ostatnich latach nie zwalniały trenera, który zajmował 2 miejsce w lidze tylko najczęściej Ci trenerzy traci pracę, bo byli z drużyną w środku tabeli albo jeszcze niżej.

Tylko jak chcesz zobaczyć to Spurs nigdy nie byli top klubem. Ciężko wymagać od nich, że będą walczyć o mistrzostwo. Tam piłkarze szybko chcieli zmieniać klub na lepszy i lepsze kluby po tych piłkarzy przychodzili.

Chelsea w ostatniej tym rotowaniem trenerami wygrała 2x LM.

Zresztą w tej dekadzie mają na koncie 3 puchary my mamy zero. Tam problemem jest teraz właściciel to jednak nie Roman, którego ten klub był oczkiem w głowie.

Więc ani Chelsea ani United ani Spurs nie zwalniały trenera za to, że on był drugi. Zwalniali ich jak na drużynę nie dało się patrzeć, a klub miał serie porażek i był w środku tabeli. I tak to powinno generalnie działać, bo teraz jest inna piłka inne metody budowania klubów itd. 5-6 lat w jednym zespole to już naprawdę dużo czasu na obecne standardy.

Mastec30 komentarzy: 820024.02.2025, 09:29

@Lysy1111 napisał: "Emery jakby wydał 800 baniek w 5 lat to myślę że zdobył by więcej niż Arteta."

Sam muszę przyznać że byłem przeciwny Emeryemu w Arsenalu od dnia pierwszego bo uważałem, że to nie był trener na taki klub i to od razu po Wengerze ale trzeba przyznać z perspektywy czasu że nie dostał nawet ułamka takiego zaufania i wsparcia zarządu jakie dostaje Arteta przez 5 lat. A jakie Emery dostaje w AV od początku co zresztą owocuje dobrymi wynikami. Wg mnie nawet wynikami ponad stan. Wywalili go praktycznie przy pierwszej okazji. Moze wtedy nie był gotowy na Arsenal ale Arteta w momencie przyjęcia też nie był. Dopiero z czasem takim się stał.

adek504 komentarzy: 71624.02.2025, 09:25

@Kaczaza napisał: "no to akurat nie est prawda, długość absencji jest znacząco inna"

Znacząco? Ode nie było 2 miesiące Saki nie będzie prawdopodobnie 3 to nie jest przepaść

@Kaczaza napisał: "których ktoś nie umiał połączyć"

Nie zawsze się da połączyć, czasem są przeszkody nie do przeskoczenia i nawet geniusz negocjacji nie pomoże, tak to bywa w życiu

@Kaczaza napisał: "Tylko tam jest jeszcze Gakpo, Diaz, Szoboszlai, Nunez, Jones i Jota"

Ale co to ma do tego, że Salah gra wszystko skoro Ci zawodnicy go nie rotują
A co więcej oglądałem ostatnie 4 mecze LFC i tam żadna bramka nie była strzelona bez udziału Salaha dlatego Slot go nie rotuje, bo wie że liczyć na innych będzie ciężko

Lysy1111 komentarzy: 61524.02.2025, 09:23

@miki9971 napisał: "@Ups147 napisał: "Arteta u nas dostal coś czego nie dostał by w żadnym innym klubie z topu, czas, budżet, wolną rękę. Po 5 latach niczego, to z kazdego wielkiego klubu by już dawno poleciał. U nas ma ten luksus, że to mistrzostwo może zdobyć i za 10 lat, a i tak będzie pisanie, że nas z bagna wyciągnął kiedyś."

w punkt."


Emery jakby wydał 800 baniek w 5 lat to myślę że zdobył by więcej niż Arteta.
Mimo wszystko uważam że 4 konkretne transfery latem i powinien dostać jeszcze kolejny sezon szansy chociaż dlatego że wyciągnął nas z dna.
Taka moja osobista uwaga co do naszego trenera.

Kaczaza komentarzy: 753824.02.2025, 09:22

@NicolasJover napisał: "Ale ten Kolo Muani to chyba odchodził z PSG bo chciał regularnej gry, a u nas nie było to takie oczywiste. Havertz wypadł dopiero po zakończeniu okienka."
Tak naprawdę teraz mógłby się wykazywać na trzech pozycjach,

@Garfield_pl napisał: "Przegraliśmy 5:0? Ty chyba nie wiesz co to słowo oznacza ;)"
kto ma 3pkt to ma 3 pkt, dominacja w meczu prawie jak trofeum
@Mastec30 napisał: "Po raz kolejny odpuszczamy zime i po raz kolejny sezon zapewne zakończy się porażką"
polać mu

ozzy95 komentarzy: 2453 newsów: 124.02.2025, 09:21

@Marzag napisał: "Przede wszystkim na tym by nie łamać FFP ale żeby to zrozumieć trzeba mieć więcej IQ niż 80 i mieć chęć do zrobienia odrobiny rozpoznania którego Ci się nie chce zrobić a i tak pewnie byś wiele z tej lektury nie wyniósł.

dla zainteresowanych:

https://www.football.london/arsenal-fc/news/arsenal-ffp-situation-explained-amid-30727219

Arsenal nie mógł sobie pozwolić na wydawanie więcej w lato i zimę, w to lato będzie mógł.

Dużo ostatnio wydawaliśmy i ledwo się mieściliśmy w tych widełkach.

Klub może stracić maksymalnie 105 mln w ciagu 3 lat, i obecnie obejmuje to sezony 21/22 - 23/24.

W 21/22 mielismy strate w wysokosci 45m funtow, w 23/24 17m funtów, i w czerwcu zacznie sie nowy okres rozliczeniowy, strata z sezonu 21/22 nie bedzie brana pod uwage a w to miejsce wskoczy sezon 24/25.

I dzieki temu w lato bedzie nas stac na mega duzy wydatek (pewnie te 40 mln ktore proponowano za Watkinsa miescilo sie jeszcze w granicach PSR ale 60 juz nie i by sie posypaly kary, budzet na lato bylby mniejszy itp)

Ludzie co sobie wkrecili ze Kroenkowie sabotują klub to durnie, ignoranci albo po prostu ludzie którzy chcą zmanipulować nieświadomy tłum."


nie wiem czy przeczytałeś ten artykuł do końca, bo wynika z niego coś zupełnie innego. Oczywiście on jest oparty na szacunkach blogera/finansisty Swiss Ramble, sam go często śledzę i czytam w tych kwestiach. On twierdzi, że za lata 21/22 i 22/23 mamy po około 40 milionów funtów rocznie wyłączeń kosztów z rachunku zysków i strat - wydatki na Akademię, drużynę kobieca i rozwijanie infrastruktury. To znaczy, że prawdopodobnie jesteśmy w bardzo dobrej sytuacji pod kątem PSR, nawet w tym artykule jest napisane, że mogliśmy sobie pozwolić w sezonie 23/24 na stratę w wysokości 119 mln funtów przed opodatkowaniem, a i tak bylibyśmy w normie PSR. Finalnie klub zanotował 17 mln, co zostało opublikowane w zeszłym tygodniu, a w okresie 3 letnim biorąc pod uwagę wyłączenia kosztów jesteśmy nawet na lekkim +. Tam jest w artykule wyraźnie napisane: Arsenal are in the strong position of being able to move on targets in January if required.

Także przestrzeń na wzmocnienia w styczniu zdecydowanie była. Po prostu klub/właściciele z jakiegoś powodu postanowili tego nie robić. Powodów może być wiele, ale na pewno nie problemy z PSR.

NicolasJover komentarzy: 9824.02.2025, 09:21

@Ups147 napisał: "A trener nie?"

Tak, trener też może się wypalić. Jednak nie jest to Zidane, który osiągnął wszystko w klubowej piłce, tylko człowiek, który ma przed sobą długą karierę. Może się w jednym klubie nie układać, ale zmiana otoczenia może zmienić wszystko.

adek504 komentarzy: 71624.02.2025, 09:20

@Lysy1111 napisał: "Na lewej obronie mógł grać Kiwior lub Calafiori a na prawej Timber."

No widzisz, jak były mecze że Partey grał na PO to nigdy praktycznie nie było dostępnego Calafiorego, a gdyby Kiwior grał na LO to pewnie teraz byś narzekał w drugą stronę, że przez Kiwiora na LO straciliśmy jakieś pkt

Dodatkowo były takie mecze gdzie w ogóle nie było dostępny Timber i wtedy już w ogóle nie miał zagrać żaden PO

Na początku też się nie dziwię że wolał Arteta przerzucić Timbera na LO, bo MLS jeszcze nie był sprawdzony, ale od czasu jak chłopak zdał test to Timber już nie był rzucany na LO

Przeanalizuj trochę te mecze i składy i pomysł, że naprawdę tam było ciężko że składem i trzeba było szyc
I naprawdę Partey na PO to nie było całe zło tych meczów

Kaczaza komentarzy: 753824.02.2025, 09:18

@adek504 napisał: "Ale co ma porównywanie kontuzji?
W obu przypadkach podobny okres powrotu, a nie że w jednym przypadku 2 miesiące a w drugim rok"

no to akurat nie est prawda, długość absencji jest znacząco inna @adek504 napisał: "No tak, a jak młody powiedział że chce grać i woli odejść, to co miał klub zrobić?
Naprawdę w tym wszystkim jest kilka stron które walczą o swoje interesy"

których ktoś nie umiał połączyć @adek504 napisał: "W LFC np Salah gra wszystko i ma 33 lata i w tym sezonie nie ma kontuzji
Nie ma na to nigdy przepisu raz grasz wszystko i to jest dobre dla Twojego organizmu a raz coś się dzieje i dostajesz kontuzji"

Tylko tam jest jeszcze Gakpo, Diaz, Szoboszlai, Nunez, Jones i Jota

Mastec30 komentarzy: 820024.02.2025, 09:18

@NicolasJover napisał: "No to cały czas pytam, kogo byście widzieli w roli nowego trenera ?"

Możemy sobie pogadać o nazwiskach. Ja jakieś podam, ty je odrzucisz i ktoś może pomyśleć że na tym koniec i najlepiej trzymać Artete ale nie mu jesteśmy od dobierania trenerów. Jakbym Ci powiedział w kwietniu że Slot zastąpi Kloppa to byś pomyślał że zaliczą progres w tym sezonie ? Mało tego, wielu nawet twierdziło że będą walczyć o pozostanie w top4 bo Slot tego tak szybko nie ogarnie. Na pewno znalazłoby się kilka nazwisk nieoczywistych ale utalentowanych trenerów którzy mogliby to pociągnąć. Zwłaszcza mając tak cieplarniane warunki.

@NicolasJover napisał: "Albo kogo byście wzieli w 2019 roku, kiedy przychodził Arteta ?"

Nie pamiętam kto wtedy był w ogóle brany pod uwagę. Jedynie Eddie Howe i myślę ze to nie byłby gorszy wybór

@NicolasJover napisał: "Przecież tu nie było żadnych perspektyw, a jednak Arteta nas z tego gówna wyciągnął."

jakieś perspektywy się pojawiły rok później jak zaczęli inwestować w pierwszą drużynę. Tez ludzie zapominają że Arteta trochę na żywo na nas uczył się zawodu bo nie był pierwszym trenerem wcześniej. To jednak inna robota niż być asystentem u Pepa. Pewnie z perspektywy tych kilku lat sam Arteta teraz by przyznał że zrobiłby kilka rzeczy inaczej

Lysy1111 komentarzy: 61524.02.2025, 09:18

@NicolasJover:
Arteta wystawiał Timbera na lewej a Parteya na prawej jak dostęny był Kiwior

miki9971 komentarzy: 7409 newsów: 224.02.2025, 09:18

@arsenallord napisał: "Najważniejsze że United jest w drugiej połowie tabeli. Że można się z nich pośmiać. To jest najważniejsze trofeum w tym sezonie."

Mogę się założyć, że United szybciej zdobędzie trofeum niż My.

NicolasJover komentarzy: 9824.02.2025, 09:18

@Ups147 napisał: "Po 5 latach niczego, to z kazdego wielkiego klubu by już dawno poleciał."

No właśnie, i widać do czego to prowadzi patrząc na Chelsea/United/Tottenham.

arsenallord komentarzy: 30932 newsów: 11724.02.2025, 09:17

Najważniejsze że United jest w drugiej połowie tabeli. Że można się z nich pośmiać. To jest najważniejsze trofeum w tym sezonie.

miki9971 komentarzy: 7409 newsów: 224.02.2025, 09:17

@Ups147 napisał: "Arteta u nas dostal coś czego nie dostał by w żadnym innym klubie z topu, czas, budżet, wolną rękę. Po 5 latach niczego, to z kazdego wielkiego klubu by już dawno poleciał. U nas ma ten luksus, że to mistrzostwo może zdobyć i za 10 lat, a i tak będzie pisanie, że nas z bagna wyciągnął kiedyś."

w punkt.

poprzednia123456następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Nottingham Forest - Arsenal 26.02.2025 - godzina 20:30
? : ?
Arsenal - West Ham 22.02.2025 - godzina 16:00
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool22165153
2. Arsenal23138247
3. Nottingham Forest23135544
4. Manchester City23125641
5. Newcastle23125641
6. Chelsea23117540
7. Bournemouth23117540
8. Aston Villa23107637
9. Brighton23810534
10. Fulham2389633
11. Brentford23941031
12. Manchester United23851029
13. Crystal Palace2369827
14. West Ham23761027
15. Tottenham23731324
16. Everton2258923
17. Leicester23451417
18. Wolves23441516
19. Ipswich23371316
20. Southampton2313196
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah1813
E. Haaland171
A. Isak155
C. Palmer146
C. Wood142
B. Mbeumo133
Y. Wissa112
Matheus Cunha104
O. Watkins104
J. Kluivert103
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady