Oceny Kanonierzy.com - Stoke City vs Arsenal
28.08.2012, 22:05, Szymon Ortyl 48 komentarzy
Poniżej prezentujemy oceny spotkania przygotowane przez naszych redaktorów: Szymona Ortyla i Eryka Delingera. Oceniona została potyczka Kanonierów ze Stoke City.
Vito Mannone: 6.5 - Kiedy świat obiegła wiadomość o urazach Szczęsnego i Fabiańskiego, a w konsekwencji niechybnym występu Vito na Britannia Stadium, fani Arsenalu wpadli w masową histerię. Jak się okazało, niepotrzebnie. Włoch poradził sobie bez zarzutu, nie dał się zdominować w powietrzu. Pewny mecz.
Carl Jenkinson: 7.0 - Dobry występ. Grał agresywnie i uważnie, pewnie odbierał piłkę. Z każdym meczem nabiera pewności siebie. Rywal nie był nastawiony zbyt ofensywnie, ale kiedy już starał się groźnie zaatakować, Fin nie dawał się zaskoczyć.
Per Mertesacker: 7.0 - Wyraźnie przyzwyczaił się wreszcie do siłowej charakterystyki Premier League. Dobrze się ustawiał, ostro walczył w powietrzu. Robił użytek ze swego wzrostu, co w poprzednim sezonie nie było wcale tak częstym zjawiskiem.
Thomas Vermaelen: 7.5 - Minimalnie lepszy od partnera ze środka obrony. Równie pewny i zdyscyplinowany, nawiązywał fizyczną walkę z „rugbistami” i wychodził z niej zwycięsko. Kilka razy wyjaśniał sytuację zdecydowanym wybiciem. Wziął również na siebie zadanie upilnowania zawsze niebezpiecznego Croucha i wywiązał się z niego w stu procentach.
Kieran Gibbs: 7.5 - Kolejny bardzo dobry mecz Anglika. Zaliczył sporo udanych odbiorów (najwięcej spośród Kanonierów), dobrze się ustawiał, pracował na całej długości boiska i starał się wspierać ofensywę.
Mikel Arteta: 7.5 - Jeden z bardziej „defensywnych” występów Generała. Nie dał się zdominować silnym fizycznie rywalom – co więcej, to on zdominował ich. Zdumiewająca celność podań ustąpiła miejsca tytanicznej pracy (której za sprawą fatalnej niedokładności Diaby’ego trzeba było sporo) i odważnym wejściom.
Gervinho: 4.0 - Zły mecz w wykonaniu Iworyjczyka. Zwykle świetnie dryblujący skrzydłowy w ostatnim meczu nie zdołał ani razu ograć przeciwnika, mimo podejmowania kilku prób w każdej z połów spotkania. Jedynym czynnikiem łagodzącym w jego przypadku jest fakt, iż był najcelniej podającym zawodnikiem w drużynie (94% skuteczności podań).
Abou Diaby: 4.0 - Abou zagrał na poziomie, do którego niestety przyzwyczaił nas w ostatnich spotkaniach (w przeciągu ostatnich 3 lat). Francuz grał, jakby na boisku był za karę. Piłkę oddawał najczęściej najbliższemu koledze z drużyny (a czasem niestety również rywalowi) a jego paniczny strach przed oddaniem strzału skutecznie uniemożliwiał mu zagrożenie bramce przeciwnika w jakikolwiek sposób.
Santi Cazorla: 6.5 - Zdecydowanie najlepszy gracz formacji ofensywnych w pierwszej połowie w drugiej bardzo przygasł, a drużynie zdecydowanie zaczęło brakować jego świetnych podań i ciągu na bramkę. Zmuszało Gervinho do podejmowania kolejnych, nieudanych z resztą prób dryblingu. Sprawiło też, iż cały ciężar rozegrania akcji po raz kolejny spoczął na barkach Mikela Artety.
Lukas Podolski: 6.0 - Niemiec rozegrał lepsze spotkanie niż w zeszłym tygodniu, jednak kibicom nadal nie było dane ujrzeć Lukasa prezentującego formę nawet z poprzedniego sezonu, a co dopiero z chwili, w której przechodził do Bayernu Monachium. Niewątpliwie bardzo się starał i dał z siebie wszystko często groźnie wbiegając w pole karne i dryblując o wiele lepiej niż Gervinho, jednak musi się jeszcze sporo nauczyć zanim zacznie grać na swoim poziomie.
Olivier Giroud: 5.0 - Podobnie jak Poldi, bardzo starał się zagrać lepiej niż w zeszłym tygodniu, co niewątpliwie mu się udało. Niemniej jednak od króla strzelców Ligue 1 oczekuje się czegoś więcej, niż jednego groźnego strzału z 40 metrów w końcówce spotkania. Niemniej jednak całkiem nieźle radził sobie w powietrznych pojedynkach z obrońcami Stoke, z czego niestety niezbyt wiele wynikało.
Theo Walcott, Aaron Ramsey, Alex Oxlade-Chamberlain - Mimo, iż przebywali na boisku stosunkowo dużo czasu, nie wpłynęli w znacznym stopniu na przebieg spotkania.
źrodło: własneDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 11 | 9 | 1 | 1 | 28 |
2. Manchester City | 11 | 7 | 2 | 2 | 23 |
3. Chelsea | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
4. Arsenal | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
5. Nottingham Forest | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6. Brighton | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
7. Fulham | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
8. Newcastle | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
9. Aston Villa | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
10. Tottenham | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
11. Brentford | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
12. Bournemouth | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
13. Manchester United | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
14. West Ham | 11 | 3 | 3 | 5 | 12 |
15. Leicester | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
16. Everton | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
17. Ipswich | 11 | 1 | 5 | 5 | 8 |
18. Crystal Palace | 11 | 1 | 4 | 6 | 7 |
19. Wolves | 11 | 1 | 3 | 7 | 6 |
20. Southampton | 11 | 1 | 1 | 9 | 4 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
E. Haaland | 12 | 0 |
Mohamed Salah | 8 | 6 |
B. Mbeumo | 8 | 1 |
C. Wood | 8 | 0 |
C. Palmer | 7 | 5 |
Y. Wissa | 7 | 1 |
N. Jackson | 6 | 3 |
D. Welbeck | 6 | 2 |
L. Delap | 6 | 1 |
O. Watkins | 5 | 2 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Wątpię żeby Mannone był pewny ;)
Oceny robione dla beki. Kiepsko wyszło, bo wy panowie, chyba nie na serio z tymi ocenami, co?
Ocenę Giroud źle się czyta jest tam użyty dwa razy z rzędu zwrot "Niemniej jednak". - to taka mała uwaga bo pewnie ktoś kto to pisał też zwrócił na to uwagę czytając to ponownie i nie wiem czemu to wysłał nie poprawiając tego błędu stylistycznego. Niemniej jednak i tak czyta się ją lepiej niż większość moich komentarzy. ;P
Malyglod ale Ty lubisz tego Diabiego... A przecież nie potrzebnie, bo gość zagrał średnie zawody, jak na powrót po kontuzji. Dałbym mu max 5.0. Szkoda, że ja go tak nie lubie, wg mnie on wcale nie jest nam potrzebny w klubie. Co do Giroud, za słaba ocena, na pewno zagrał lepsze spotkanie niż Podolski. Dużo się starał, ale... no właśnie, samymi chęciami się meczu nie wygra, trzeba być skutecznym. Olivier miał chyba tylko jedną tak na dobrą sprawe dobra okazje. Ten rzut rożny, w którym obrońcy Stoke zaspali i on próbował z nożyc to ładnie wcisnąć. Chwała mu za to, bo gdyby sobie tę piłkę przyjął, to zapewne obrońcy by mu ją zabrali. Postęp Gibbsa i Jenkinsona bardzo cieszy, mam nadzieje że za pare lat będzie to podpora naszej bocznej obrony i nie skończą jak np. A. Cole.
Dla mnie najlepsi na boisku byli:Jenkinson,Gibbs,Arteta,Cazorla,także zagrał przyzwoicie,ale zamiast strzelać cały czas markował uderzenia z czego nie mieliśmy,żadnych korzyści.
Jenkinson jak na razie spisuje się całkiem dobrze, a tyle było obaw o jego postawę, pod nieobecność Sagny.
santi, gibbs, arteta 0,5 wyżej
zamieniłbym notę artety z notą Cazorli
zgadzam sie z ocenami poza gibbsem i diabym ktorym podniosl bym note o 0.5 i przynajmniej 2 dla diabyego ktory pomimo kilku podacn do przeciwnika zaliczyl przyzwoity wysteptym bardziej ze to gracz ktory nie gral rok czasu .
Gervinho - nie szykanujcie go na poczatku sezonu, moze jeszcze nie zlapal swiezosci po przepracowanych ciezko przygotowaniach do sezonu bo jakby nie dawal z siebie na treningach to nie posatwilby na niego trener. Poczekajmy moze wskoczy w koncu w forme z pierwszej rundy zeszlego sezonu
Rozumiem, że dla Jenkinsona stosujecie taryfę ulgową ale nota którą otrzymał w mojej ocenie jest za wysoka. Owszem był to niezły występ Anglika, ze swoich zadań wywiązał się przyzwoicie, ale nic ponad to. W ofensywie niczego ciekawego nam nie zaprezentował, dlatego nie rozumiem na jakiej podstawie dostał 7.
Ja dałbym mu 6.5, bo widać w jego grze jakiś postęp. Co prawda dalej bywa niepewny w swoich interwencjach, ale prezentuje się coraz lepiej. Życzę mu jak najlepiej, ale nie jest on w stanie zagwarantować nam odpowiedniego poziomu, niestety...
Jak można czepiać się oceny dla Diaby'ego. To nijaki zawodnik, nie pasujący do naszej gry. Nigdy w nim nie widziałem niczego specjalnego i chyba nie zobaczę. Zagrał słabo ze Stoke, był zdecydowanie najgorszym zawodnikiem (poza Gervinho). Nie wniósł niczego do naszej gry, mam nadzieję że będziemy go oglądali jak najrzadziej.
Gervinho występ na 1! Dno totalne, szkoda to komentować. Gdzie się podział zawodnik, który był gwiazdą Ligue 1?
Diabiemu dałbym oczko wyzej, grał o wiele lepiej niz w poprzednim meczu i nie miał az tylu niedokładnych podan
@imprecis;
Diaby ma byc zawodnikiem, ktory zastepuje w tej ukladance Jacka, i zagral do przodu slabo, inaczej moze nie tyle slabo co Diaby caly czas podejmuje zle decyzje na bosku majac pilke przy nodze...ale fakt przez rok nie gral w pilke...
od niego wymaga sie podan penetrujacych, rozciagniecia gry jak Santi i Poldek graja rowno za Girous, On tego jeszcze nie robi...
Arsen258->
ty tak serio, czy trzeba ci tłumaczyć jak dziecku?
Owszem zdominowaliśmy grę w środku pola. Stoke jedyne zagrożenie stwarzało po górnych piłkach.
Ale z naszego posiadania niewiele wynikało klarownych sytuacji bramkowych. Zabrakło kluczowego podania, rozrzucenia gry na skrzydło i dośrodkowań. Za kluczowe podania bardziej odpowiada rozgrywający, podobnie jak za regulację tempa gry i zmianę strefy rozgrywania piłki. A więc kamyczek do ogródka Cazorli. Słowem pchaliśmy się środkiem próbując wejść z piłką do bramki zamiast zagrać nieco szerzej.
Tak więc dominacja w środku nie równa się tworzeniu stuprocentowych okazji do zdobycia bramki. Zresztą wiesz o tym doskonale.
Podobnie jak o tym, że Diaby grał łącznika między Artetą a Cazorlą. Kogoś kto ma zadania defensywne i wspomaga ofensywę.
Nie rozumiem więc, czemu na siłę forsujesz ocenę 4.0. Jakie błędy się do niej przyczyniły? Zakładam, że kluczowe, skoro inni pomocnicy mają średnio 7.0
Tym razem w porządku oceny. Cazorla trochę wyżej +0.5
Ramseya w tej sytuacji tylko sam xavi by zauważył i to nie jestem pewien... nie można mieć do niego żadnych pretensji że nie podał
coś tak czuje że za pare kolejek będziemy sie zachwycać grą Diabego.... mam nadzieje ze mnie tez w końcu przekona do siebie
oceny sa o dziwo OK, jedynie bym sie przyczepil do Diaby, fakt jego trudno ocenic, ale postawienie na rowni z Gerwazym jest nie na miesjcu, chociazby za sama gre obronna...
i jednak jednoznacznie w tym meczu bym wyroznil Gibbsa...
@malyglod
Zgadzam się co do Giroud. Chłopak praktycznie w każdej akcji cofał się do środka boiska i pomagał w rozgrywaniu akcji. A, że nie zauważył Ramsey'a? Każdemu się zdarza. Jego drugi mecz w PL, najsilniejszej lidze świata, dajmy mu trochę czasu!
malyglod - Najpierw piszesz jak to nasi świetnie podawali i zdominowali środek pomocy a potem, że Giroud nie miał podań. To sięzdecyduj, czy zdominowali czy nie bo gdyby to była dominacja, to Giroud by miał okazji od groma. A Diaby nie odpowiada za zadania defensywne tylko raczej bardziej za ofensywne. Zdecydowanie za nim gra Arteta
Czasem to się zastanawiam, czemu to wymyślanie ocen kanonierów tyle trwa. I mam odpowiedź. Bo to jest właśnie wymyślanie. A nawet czepianie się poszczególnych graczy. Ostatnio to czepianie się dotyczy przede wszystkim Abou.
Facet był jedną z lepszych postaci w naszej drużynie. Razem z Artetą i Cazorlą opanował środek pola, wygrał właściwie większość górnych piłek z wysokimi rywalami, wspomagał naszych ŚO. Włączał się też do ataku, miał nawet jedną ( zmarnowaną ) okazję do zdobycia bramki.
Na siłę próbujecie jednak przekonać, że był najgorszym ogniwem. To dlaczego jego statystyki z meczu tego nie potwierdzają? Czemu był jednym z najlepiej odbierających w ostatnim meczu?
Pewnie dlatego, że zagrał całkiem przyzwoicie. Faktycznie to zanotował nie gorsze zawody niż np. Cazorla, a to chyba nasz rozgrywający odpowiada za kreację, a Diaby raczej za defensywę i wspomaganie.
Podobnie Giroud. Ocena mocno zaniżona. Może dlatego, że redaktor nie zauważył, że skończyły się czasy Persiego, który sam sobie wypracowywał bramki? Że obecnie potrzeba kogoś, kto będzie asystował.
Giroud aktywnie wspomagał defensywę, bronił przy rzutach rożnych. Dzięki jego grze tyłem do bramki także w ataku przejmowaliśmy jakieś 50% górnych piłek.
Oczywiście nie strzelił bramki. Ale czy miał jakąś okazję ku temu? Czy zmarnował jakąś setkę?
Był aktywny, zgrywał piłki. Próbował nawet uderzeń z dystansu. Mało?
Przecież za strzelanie goli równie dobrze można rozliczać Podolskiego, Gervinho i Cazorlę. Oni wszyscy za to odpowiadają.
Zgadzam się z tymi ocenami w stu procentach :)
Cała obrona na plus, a szczególnie Gibbs, który spisywał się świetnie w defensywie i ofensywie. Diaby przeciętnie. Z Gervinho nie ma żadnego pożytku, nie potrafi podejmować właściwych decyzji na boisku, jego drybling nie wnosi nic wartościowego w grę drużyny. Podolski wydaje się jeszcze zagubiony. Giroud powinien dostać wyższą notę, podoba mi się jego gra, jeśli będzie dostawał dobre piłki to myślę, że je wykorzysta.
Vito bardzo pewnie w bramce. Bez niepotrzebnych wyczynów, dobry mecz. Bardzo cieszy mnie kolejny dobry mecz Gibbsa. Widać, że w końcu po wielu urazach i innych wykluczeń z gry, odnajduje się w Arsenalu. Gervinho, jak dla mnie powinien kilka meczy odpocząć na ławce i przemyśleć co wyczyniał w ostatnich 2 meczach. Jak dla mnie, już pierwszej kolejce był bardzo słaby. Czekamy na popisy naszego trio zakupionego w tym okienku. Kiedy już się zgrają, będzie z nich wiele pożytku.
Arsen258;
Źle sformułowalem zdanie. Miałem na myśli, że mu nie podawał. Niecelnie zagrywali mu inni. Źle rozumiał się z Cazorlą, niestety. Oby to poprawili.
Kiepsko ofensywa , git obrona. Tyle ;p To jednak za mało ;/
Gen - Gerv miał najcelniejsze podania w zespole... fajnie ten mecz oglądałeś...
W dodatku ładnie się wystawiał, ale nikt mu nie chciał podać piłki, a jak podawali to niecelnie. Szczególnie Gervinho.
Arsen258;
Nie wiem jak Ty patrzysz. Podają. Diaby ma "Powerful performance". Z czym się zgodzę, bo niektóre wejścia w pole miał godne Messiego, ale obrońcy Stoke kładli mu się pod nogami i nic z tego nie wyszło. Nie mówiąc już o szybkiej klepce, która mnie zaskoczyła i grze na obieg. Na prawdę, gdyby nie parę głupich błędów, to ode mnie miałby 7, a tak max 6.
Arsen258;
Nie wiem jak Ty patrzysz. Podają. Diaby ma "Powerful performance". Z czym się zgodził, bo niektóre wejścia w pole miał godne Messiego, ale obrońcy Stoke kładli mu się pod nogami i nic z tego nie wyszło. Nie mówiąc już o szybkiej klepce, która mnie zaskoczyła i grze na obieg. Na prawdę, gdyby nie parę głupich błędów, to ode mnie miałby 7, a tak max 6.
Obstawiam, że Diaby trafi brame szybciej niż Cazorla.
Genwanders - z tym, że oni tych argumentów nie podają a my tak... Poza tym tak samo widzieli mecz jak my, skąd wniosek, że mają "ciekawsze" argumenty?
Nawet Sky dało Diaby'emu 8. Skłaniam się, że tamtejsi dziennikarze mają ciekawsze argumenty niż Wy. Może i popełniał błędy, ale jego praca w polu była nieoceniona.
Podoba mi się Gibbs gra coraz bardziej dojrzale. Wie kiedy się podłączyć. No i jego wślizgi robią wrażenie. Gra agresywnie i pewnie. Uważam że w tym sezonie udowodni że jest razem z Bainesem najlepszym lewym obrońcą BPL.
obsatawiam, że za 2-3 mecze zmienicie zdanie co do Diabiego, in plus.
W większośc zgadzam się z ocenami. Najgorszy Gervinho zdecydowanie, niejako przez niego Diaby tak nisko. w meczu były 2-3 akcje gdzie Diaby świetnie wychodził na wolne pole, aż się prosiło mu podać, wtedy Gerwazy podawał najczęściej innych zawodników, jakby go nie widział.
Nie zgadzam się z oceną Giroud. Dla mnie obok Artety to nasz najlepszy piłkarz w tamtym spotkaniu. Z łatwością wygrywał górne piłki z kolosami stoke dobrze się zastawiał. Tak naprawdę nie dostał żadnego dobrego dośrodkowania i prostopadłej piłki w tym meczu. Szkoda że nie zauważył Ramseya w ostatniej akcji meczu aczkolwiek ten strzał świadczy o jego dużej technice. Jest na pewno najlepszym - typowym środkowym napadziorem. Tym występem mimo że był on średni jak calej drużyny przekonał mnie że jest 3 razy lepszy od chamakha.
trafne oceny
Genwanders > środkowy pomocnik nie ma prawa zanotować procentu celnych podań na poziomie 70%. Kpina.
Świetne oceny. Cieszy, że blok defensywny wreszcie gra na poziomie, ale szkoda, że ofensywa nie bierze przykładu...
myslalem ze oceny z avatara to tak tylko a jednak patrze zgadza sie. Niektore noty troche odstaja do tego co dzialo sie w meczu ale ok :)
Gibbs najlepszy!
PS:Czekałem na oceny=)
Ocena Diaby'ego to kpina, spowodowana uprzedzeniem do Francuza. Może i nie błyszczał jakoś szczególnie, ale miał parę ciekawych sytuacji i ciąg na bramkę. Jak dla mnie to powinno być 5.5.
Ramsey najbardziej pociągnąl grę, w ostatnich minutach...razem z artetą