Oficjalnie: Havertz Kanonierem!

Oficjalnie: Havertz Kanonierem! 28.06.2023, 21:42, Mateusz Rosłoń 3929 komentarzy

W mediach społecznościowych Arsenalu i na oficjalnej stronie klubu pojawiła się informacja, która potwierdziła doniesienia dziennikarzy z ostatnich tygodni: Kai Havertz opuszcza Chelsea i podpisuje długoterminowy kontrakt z Arsenalem!

24-letni zawodnik ma na swoim koncie 35 występów w reprezentacji Niemiec, w tym na dwóch dużych turniejach. Dla drużyny narodowej strzelił 13 bramek. Jest wychowankiem akademii Bayeru Leverkusen, z którym pierwszy profesjonalny kontrakt podpisał w 2016 r. W ciągu czterech lat spędzonych w drużynie Aptekarzy Havertz wystąpił w 150 meczach, strzelił 46 bramek i zanotował 31 asyst. W październiku 2016 r. Kai został najmłodszym debiutantem w barwach Bayeru w Bundeslidze - miał wtedy 17 lat i 126 dni. W kwietniu 2017 r. został natomiast najmłodszym strzelcem w historii ligi, zdobywając wyrównującego gola w końcówce zremisowanego 3-3 meczu z VfL Wolfsburg.

Latem 2020 r. Niemiec przeniósł się do Premier League, żeby występować w barwach Chelsea. W ciągu trzech sezonów spędzonych w zachodnim Londynie zaliczył 139 występów, strzelił 32 gole i odnotował 15 asyst we wszystkich rozgrywkach. Kai strzelił jedyną bramkę dla Chelsea w zwycięskim finale Ligi Mistrzów w 2021 r. przeciwko Manchesterowi City.

Oto, co na temat transferu Havertza miał do powiedzenia dyrektor sportowy Arsenalu, Edu Gaspar:

- Cieszymy się, że możemy sprowadzić Kaia do klubu, wszyscy wykonali świetną pracę, aby sfinalizować tę transakcję. Kai jest ekscytującym wzmocnieniem i wniesie do składu ogromną jakość w ataku oraz wszechstronność. W wieku 24 lat ma już duże doświadczenie, więc jego transfer stanowi kolejny ważny krok we wzmacnianiu trzonu naszej drużyny składającego się z młodych, utalentowanych graczy. Nie możemy się doczekać współpracy z Kaiem.

Mikel Arteta dodał:

- Kai jest zawodnikiem najwyższej jakości. Jest bardzo wszechstronny i inteligentny. Wniesie mnóstwo dodatkowej siły do naszego środka pola i urozmaici naszą grę. Witamy Kaia i jego rodzinę w Arsenal Football Club. Wszyscy jesteśmy podekscytowani wizją rozpoczęcia z nim współpracy podczas treningów przedsezonowych, z którymi wkrótce wystartujemy.

Sam piłkarz skomentował swój transfer w następujący sposób:

- Dołączenie do tego niesamowitego klubu i bycie częścią rodziny Arsenalu jest dla mnie bardzo ekscytujące. Ten klub ma naprawdę wielką historię i mam nadzieję, że uda nam się wiele osiągnąć. Mentalność w drużynie jest na bardzo wysokim poziomie i da się to odczuć. Był to jeden z powodów, dla których tak trudno było ostatnio grać przeciwko Arsenalowi. Naszym celem jest wygrywanie trofeów i zamierzam dać z siebie wszystko, aby to osiągnąć - dla kibiców i wszystkich ludzi związanych z klubem. Teraz nie mogę się doczekać spotkania z zawodnikami i z personelem, kiedy wrócimy na okres przedsezonowy.

Kai dołączy do zespołu na początku lipca. Będzie występował w koszulce z numerem 29.

Kai HavertzTransfery autor: Mateusz Rosłoń źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
filo94 (miłośnik bułeczek) komentarzy: 8350 newsów: 229.06.2023, 11:55

No ale nieistotne! Już nie spamuje więcej. Po prostu chciałem Was poinformować, że trochę mnie poniosło i stresik wjechał XD

Więc nie przejmujcie się niczym, cieszcie się piękną pogodą.

praptak komentarzy: 911729.06.2023, 11:54

@filo94: Nie stresuj się ona Cię kocha tylko się boi że wrócisz do tej z piekarni i razem będziecie jeść pączki ^

filo94 (miłośnik bułeczek) komentarzy: 8350 newsów: 229.06.2023, 11:53

@miki9971: Dobra zwracam honor, piekarnia była rok temu :D

miki9971 komentarzy: 7066 newsów: 229.06.2023, 11:52

Przecież o piekarni to czytałem z rok temu , może mniej :D że tam po bułki chodziłeś maślane czy coś :D

filo94 (miłośnik bułeczek) komentarzy: 8350 newsów: 229.06.2023, 11:50

@miki9971: właśnie nie... Arielka to 5 lat temu była, ta z piekarni z 2 lata temu, a tu sprawa jest świeża

Czemu na siłę? :D

miki9971 komentarzy: 7066 newsów: 229.06.2023, 11:49

@filo94: Ty to tak chyba trochę na siłę szukasz, co? :D

filo94 (miłośnik bułeczek) komentarzy: 8350 newsów: 229.06.2023, 11:44

Tą historią się z Wami nie dzieliłem. W sumie nie wiem dlaczego, bo jest najgrubsza. Może będzie okazja jeszcze. Zobaczymy

filo94 (miłośnik bułeczek) komentarzy: 8350 newsów: 229.06.2023, 11:44

Nie, to nie Arielka i nie ta z piekarni XD

filo94 (miłośnik bułeczek) komentarzy: 8350 newsów: 229.06.2023, 11:44

W tej euforii po ostatnich pozytywnych doniesieniach związanych z Arsenalem stwierdziłem, że odezwę się do dziewczyny, z którą miałem bardzo ważną dla mnie relację, ale nam nie wyszło XD

Napisałem list miłosny i wczoraj go odebrała, ale teraz żałuję, taki stres mnie zżera, nie wyobrażacie sobie XD

Pozdro dla wszystkich romantyków

Siller komentarzy: 174829.06.2023, 11:43

Co do Timbera to uważam, że będzie on rywalizował z Whitem o miejsce na prawej obronie, a równocześnie obaj będą stanowić backup dla Saliby. Z tej trójki dowolna para jest klasowym zestawem na PO-PŚO, jak dołożyć do tego jeszcze Tomiyasu to mamy tą stronę obrony całkowicie ogarniętą i nawet jakby, odpukać, Saliba i Tomi znowu wypadli w tym samym momencie to i tak jest spokój. Ryzyko łatania obrony Holdingiem w kluczowym momencie sezonu jest w zasadzie wykluczone.

GunnersFan9 komentarzy: 8735 newsów: 829.06.2023, 11:40

Rice vs. pomocnicy Arsenalu.

https://pbs.twimg.com/media/FzxzXYEXoAAKZus?format=jpg&name=900x900

ArtetaBall komentarzy: 69129.06.2023, 11:40

@Be4Again: Tutaj chodzi o to, że nie każdy ŚP ma takie same zadania. To samo dotyczy się każdej pozycji na boisku. Kiedyś napastnik miał strzelać gole, boczni pomocnicy asystować i wychodzić do prostopadłych piłek, a zawodnik na ŚP być tym najbardziej kreatywnym, mózgiem zespołu.

W dzisiejszej piłce ofensywne drużyny grają bardzo wysoko i między innymi dlatego Holding nie radzi sobie w Arsenalu. Podchodzimy wysoko całym zespołem, a ŚO muszą być bardzo szybcy.

A jakie zadania przy takiej grze mają ŚP? No zdecydowanie nie muszą przez cały mecz biegać od jednego do drugiego pola karnego. My nie potrzebujemy takich graczy typu B2B.

Zadaniami defensywnymi ŚP jest wysoki pressing jeszcze na połowie rywala. Kiedy bronimy się odpowiednia komunikacja i przesuwanie się między strefami.

A dlaczego tak jest? A bo Arteta, Guardiola grają bardzo głęboko ustawionymi bocznymi obrońcami. Oni razem z DMem mają ustawić się mniej więcej w linii i niszczyć ewentualne kontrataki. Oni stworzyli nową pozycję na boisku, której zadania są sumą tego co ma robić DM i boczny obrońca wyłączając z tego oskrzydlanie skrzydłowych.

Także nasze ustawienie w praktyce wygląda mniej więcej tak:

Saliba Gabriel
White Partey Zina
Ode Xhaka
Saka Jesus Martinelli

Aktualnie Guardiola robi spore korekty w tym ustawieniu.. praktycznie całkowicie ryzygnuje z bocznych obrońców, gra 2 DM i 3 ŚO. Czyli u nas może to wyglądać tak:

White Saliba Gabriel
Rice ?
Saka Ode Havertz Martinelli
Jesus

W miejscu "?" trudno powiedzieć kto będzie grał bo nie wiemy czy dla Artety musi być to ktoś lewonożny. Jeśli nie, to sprawa jest prosta - Timber lub Jorginho. Jeśli ma być to ktoś lewonożny, to będzie trudniej. Zina nie ogarnia obrony, a tutaj zdań defensywnych jest więcej. Kiwior? Możliwe... Trusty? Cichutko jest o nim, więc raczej nie. Tierney? Nie nadaje się. Kolejny transfer w miejsce Tierneya? Byłoby idealnie.

Także podsumowując Havertza musi asekurować w defensywie ten ?, a on ma zdecydowanie więcej zadań ofensywnych. Jego pozycja jest taka sama co Odegaarda, czyli taka nowoczesna 10tka... nie wolny elektron jak kiedyś, a kreator gry na małej przestrzenii z kilkoma zadaniami w defensywie.

Mastec30 komentarzy: 749329.06.2023, 11:23

@krzykus1990 napisał: "Przydałby się nam jeszcze klasowy napastnik."

To już chyba niestety temat na za rok. Za dużo poszło kasy na inne cele. Zresztą czy Arteta naprawde chce innego napastnika ? Gdyby tak było to pewnie Balogun dostałby więszką szanse

Logic komentarzy: 48029.06.2023, 11:21

@krzykus1990 napisał: "Przydałby się nam jeszcze klasowy napastnik.
Dziś mamy Nketiaha który w wielkich meczach umie strzelać jak z United a potem się zawiesza. Jesus gra tikitake czasem ma passę w golach a czasem bije rekordowe passy bez strzelonej bramki. Potrzeba napadziora który strzeli gola w meczu w którym nic nie idzie"

MITROVIC!!!!

krzykus1990 komentarzy: 552829.06.2023, 11:20

Przydałby się nam jeszcze klasowy napastnik.
Dziś mamy Nketiaha który w wielkich meczach umie strzelać jak z United a potem się zawiesza. Jesus gra tikitake czasem ma passę w golach a czasem bije rekordowe passy bez strzelonej bramki. Potrzeba napadziora który strzeli gola w meczu w którym nic nie idzie

Logic komentarzy: 48029.06.2023, 11:16

@Be4Again napisał: "Bardziej bym się skłonił ku opcji ŚPD + 2xŚPO i Timber jako "odwrócony" PO jak Zina na LO lub przejście na 3 z tyłu i stałe ustawienie 2xŚPD + 2xŚPO coś jak w końcówce sezonu grało City. Bez wahadłowych, ale z środkowymi obrońcami jak Walker czy Akanji, którzy mają dynamikę i umiejętności żeby ogarniać bok i środek obrony.

Naprawdę nie wierze, że Havertz przychodzi do nas na pozycję Xhaki. On ostatni raz w środku pala zagrał ponad 4 lata temu... Jak był jeszcze nastolatkiem i Bayer go ogrywał na kilku pozycjach. To tak jakby ktoś dzisiaj Sake chciał ustawiać na LO tylko dlatego, że 4 lata temu się tam ogrywał.

Można śmieszkować, że Lampard, Tuchel, Potter to wuefiści i nie potrafili ustawić Havertza na boisku żeby wydobyć z niego max potencjał, ale w reprezentacji Niemiec, która prowadzona jest w bardzo przemyślany sposób i trzyma równy wysoki poziom od lat, też żaden trener go nie ustawiał na ŚP. To po prostu nie ma sensu."


Nie wydaje mi się, Arteta to jest łebski facet i widzi, że na napastniku nie musi skupiać się w pierwszej kolejności - dlaczego? Mamy Jesusa i Nketiaha. Dodatkowo na napastniku może zagrać Martinelli i Trossard, bo już tam grywali. Czuję, że Arteta będzie chciał przekonać Baloguna do pozostania, więc wtedy mielibyśmy 3 napastników i 2 zawodników, którzy na 9 mogą zagrać. Dodatkowo przychodzi Havertz, który również może tam zagrać, ale przede wszystkim wydaje mi się, że Arteta sprowadzała Kaia z myślą o ustawieniu go w pomocy.

Nie wiem czy tylko ja to zauważam, ale mam takie wrażenie, że Arteta nie jest zwolennikiem gry typową 9-tką. Zakładam, że taki Lewandowski, Lukaku czy inny Benzema by nie pasował do gry Artety. Może gadam totalne bzdury, ale Arczi jest chyba fanem napastnika typu Aguero w City lub Bobby w Liverpoolu.

Ale kurde nie znam się, trochę tylko w football managera pograłem i fife, ale tak bym to widział. Co do tyłów tj. obrona i defensywna pomoc to totalnie nie mam pojęcia, bo mi się w premier league nie widzi gra na 3 obrońców.
¯\_(ツ)_/¯

ozzy95 komentarzy: 2259 newsów: 129.06.2023, 11:14

@Be4Again napisał: "W Bayerze najlepiej prezentował się jako ŚPO/ŚN, w reprezentacji też gra jako ŚPO/ŚN, w Chelsea przez 3 lata podobnie, ale u nas nagle ma zostać ŚP? :)"

W Bayerze jako ŚN? Nie wydaje mi się. W Chelsea grał tam z braku laku, bo wszystkie inne opcje okazały się niewypałami. W kadrze Niemiec pozycja nr 9 wygląda słabo od wielu lat. Nie mów że mamy wywołać pewnego użytkownika do tablicy, by przypomnieć o tym kryzysie ;)

Tayfun Korkut, jego trener z Bayeru:

"I played him on the right side because he was very young and I wanted to take him away from the pressure of the middle but he is not really a winger. I got the width from the full-backs so he could still come in from the wing and shoot or cross with his left foot. That was the idea."

More recently, Havertz has found success in a central role, either deeper or further forwards, but he has still featured on the right wing on occasion. He is adaptable depending on the demands of the situation.

"He is not a No 6, clearly not. But I think in front of that he can play anywhere. Maybe his best position is as a No 8 in the 4-3-3 formation that many teams play now. Somewhere between a No 8 and a No 10. He is more of a central player than a winger but it depends on the system."

Tu jest cały artykuł ze Sky na jego temat: https://www.skysports.com/football/news/11096/12048441/kai-havertz-the-inside-story-on-his-journey-with-bayer-leverkusen

Havertz ranked among the top three players in the Bundesliga last season for short passes leading to a chance for a team-mate. This clever use of the ball is down to his calmness in those situations.

"What is fantastic about him is that he waits until the last second before making the decision. He waits and waits and you think the chance is gone but then - and only then - he plays the ball. He always makes the right decision.

"That is a very special quality for a player because he never plays the pass just to play the pass to the next player. Iniesta had that too. When he gave the ball to a team-mate, he was always putting him in an easier situation. Kai is the same. His passes open the game up for his team-mates."

On trafił do prawdziwego burdelu na kółkach. To nie jest żaden napastnik. Jego główne atuty to progresywne podania, uwielbia być pod grą, lubi operować w środku i bliżej prawego skrzydła. Ja dalej jestem umiarkowanym pesymistą w przypadku Havertza, ale spójrzmy prawdzie w oczy, Chelsea nie potrafiła go w ogóle wykorzystać. Jego trenerzy z wcześniejszych etapów kariery widzą go jako środkowego pomocnika, 8 lub 10 który lubi schodzić do prawego skrzydła. Może być nawet jakąś opcją na prawego skrzydło za Bukayo. Moim zdaniem u nas nie będzie grał jako ŚN i taki klasyczny OPŚ. Pozycja Xhaki, Rice da nam większą pewność z tyłu a Kai większą elastyczność i nieprzewidywalność w ataku niż Xhaka. Nie zdziwi mnie jeśli wykręci jeszcze lepsze cyfry niż Szwajcar, albo będzie miał jeszcze większy wpływ na ofensywę.

Be4Again komentarzy: 397629.06.2023, 11:13

@Siller napisał: "Ale z drugiej strony każdy z tych zawodników przychodził jako opcja krótkoterminowa, doraźne rozwiązanie najbardziej palących problemów i za stosunkowo niewielkie pieniądze. Z dużych transferów tak naprawdę tylko Viera był flopem, a nie skreślałbym bym go jeszcze mimo wszystko. Ja tam wierzę w Mikela."

Lokongę czy Vieirę nie przypisywałbym Artecie, to raczej pomysły Edu, a Arteta pewnie tylko był proszony o opinię. Jednak Willian, Mari czy Soares to ewidentnie pomysły Mikela, do których sam się zresztą przyznawał.

Be4Again komentarzy: 397629.06.2023, 11:11

@RIVALDO700 napisał: "Przecież obecna repra Niemiec jest jedną z najslabszych kadr Niemiec od lat. XD"

No tak, bo mówiąc "od lat" mam na myśli ostatnie 12mcy :) Chodziło mi okres 10-15 lat gdzie drużyna musiała radzić sobie z wymianą pokoleniową. Zdarzają się "złote generacje" jak węgierska, duńska, chorwacka, ale niewiele jest reprezentacji, które od dekad są w topie. Niemcy są wśród tego wąskiego grona i ostatni nieudany turniej na pewno tego nie zmienia.

Mastec30 komentarzy: 749329.06.2023, 11:11

@Logic napisał: "Nie są to chyba poważne źródła."

Wystarczy przeczytać cenę za Tchouameniego i można skończyć w tym momencie. Drugiego transferu za 100 mln nie zrobimy. Chociaż zawodnik całkiem spoko

Siller komentarzy: 174829.06.2023, 11:10

@Be4Again napisał: "Ale "wpadki" transferowe też mu się zdarzały... Przecież to Arteta "wymyślił" Williana, Mariego (podobno znał go z czasów gry w City) czy Soaresa."
Ale z drugiej strony każdy z tych zawodników przychodził jako opcja krótkoterminowa, doraźne rozwiązanie najbardziej palących problemów i za stosunkowo niewielkie pieniądze. Z dużych transferów tak naprawdę tylko Viera był flopem, a nie skreślałbym bym go jeszcze mimo wszystko. Ja tam wierzę w Mikela.

Logic komentarzy: 48029.06.2023, 11:09

@Garfield_pl: Nie są to chyba poważne źródła.

Garfield_pl komentarzy: 3307629.06.2023, 11:08

Arsenal will test the waters for Real Madrid midfielder Aurelien Tchouameni if they fail to sign either Moises Caicedo or Romeo Lavia. Arsenal are long-time admirers of the player, however, club president Florentino Perez sees him as the next Casemiro & will certainly not accept anything less than the €100m they paid AS Monaco last summer. [@jac_talbot, @Transfersdotcom] #afc

Mastec30 komentarzy: 749329.06.2023, 11:06

https://twitter.com/LebkuchenTomasz/status/1674329629929218049?t=CaCoKE4PsiLe0qvUqzbbcw&s=19

Mniej więcej tak to będzie wyglądało. Pewnie zamiast Timbera na środku będzie White a sam Timber w środku pomocy schodzący do obrony w fazie obrony ale to są już detale. Samo ustawienie powinno tak wyglądać

RIVALDO700 (zawieszony) komentarzy: 3747429.06.2023, 11:04

quote]@Be4Again napisał: "ale w reprezentacji Niemiec, która prowadzona jest w bardzo przemyślany sposób i trzyma równy wysoki poziom od lat"

Przecież obecna repra Niemiec jest jedną z najslabszych kadr Niemiec od lat. XD

filo94 (miłośnik bułeczek) komentarzy: 8350 newsów: 229.06.2023, 11:02

Jak jeszcze raz ktoś napisze, że Havertz przychodzi do nas grać na ataku to proszę banujcie go, bo nie mogę już tego czytać XDD

danielosik (zawieszony) komentarzy: 1698229.06.2023, 11:02

@GunnersFan9: tak samo można powiedzieć o Timberze, czy sobie poradzi fizycznie, wydolnościowo i siłowo. Tak wiele pytań i za niedługo znajda się odpowiedzi. Trzeba czekać na pierwsze sparingi, zobaczymy co nam Arteta przygotuje.

Mastec30 komentarzy: 749329.06.2023, 11:00

@Be4Again napisał: "ale w reprezentacji Niemiec, która prowadzona jest w bardzo przemyślany sposób i trzyma równy wysoki poziom od lat, też żaden trener go nie ustawiał na ŚP. To po prostu nie ma sensu."

Reprezentacja Niemiec ma ten sam problem co Chelsea od lat. Nie ma napastnika dlatego Havretz jest tam ustawiany. A czy ta reprezentacja prezentuje wysoki poziom od lat to jest mocno dyskusyjne

GunnersFan9 komentarzy: 8735 newsów: 829.06.2023, 10:58

@danielosik napisał: "Jakieś źródła wcześniej mówiły, Saliba powinien wrócić, ale no zobaczymy."
a wiesz w jakiej formie wróci, nie mając styczności z piłką od marca?
Może będzie się kopał po czole przez pierwsze kilka spotkań.

danielosik (zawieszony) komentarzy: 1698229.06.2023, 10:52

@GunnersFan9: Jakieś źródła wcześniej mówiły, Saliba powinien wrócić, ale no zobaczymy.

Be4Again komentarzy: 397629.06.2023, 10:52

@Womanizer: Czytałem jego wywiad, pytanie jeżeli on tak pragnie grać na ŚP dlaczego żaden trener nim tam nie grał?

Zina też udzielił wywiadu, że najlepiej się czuje grając jako ŚP, ale też nikt nim nie chce grać na tej pozycji.

Be4Again komentarzy: 397629.06.2023, 10:50

@Logic napisał: "Ma to sens, ale pozycja Xhaki była bardzo wysokim, wchodzącym w pole karne pomocnikiem. Z tego powodu też jestem zwolennikiem pomysłu o grze Niemcem w środku pola, wszystko za tym przemawia. Jego wejścia z głębi pola do wrzutek też mogą być kluczowe."

Bardziej bym się skłonił ku opcji ŚPD + 2xŚPO i Timber jako "odwrócony" PO jak Zina na LO lub przejście na 3 z tyłu i stałe ustawienie 2xŚPD + 2xŚPO coś jak w końcówce sezonu grało City. Bez wahadłowych, ale z środkowymi obrońcami jak Walker czy Akanji, którzy mają dynamikę i umiejętności żeby ogarniać bok i środek obrony.

Naprawdę nie wierze, że Havertz przychodzi do nas na pozycję Xhaki. On ostatni raz w środku pala zagrał ponad 4 lata temu... Jak był jeszcze nastolatkiem i Bayer go ogrywał na kilku pozycjach. To tak jakby ktoś dzisiaj Sake chciał ustawiać na LO tylko dlatego, że 4 lata temu się tam ogrywał.

Można śmieszkować, że Lampard, Tuchel, Potter to wuefiści i nie potrafili ustawić Havertza na boisku żeby wydobyć z niego max potencjał, ale w reprezentacji Niemiec, która prowadzona jest w bardzo przemyślany sposób i trzyma równy wysoki poziom od lat, też żaden trener go nie ustawiał na ŚP. To po prostu nie ma sensu.

GunnersFan9 komentarzy: 8735 newsów: 829.06.2023, 10:50

@danielosik napisał: "White na PO był jednym z najlepszych w lidze i moim zdaniem powinien tam zostać. Tym bardziej ze pod koniec sezonu kondycyjnie dawał radę i szybkościowo. A Salibe gdzie byś widział?"
Szczególnie dawał radę kondycyjnie w połowie sezonu, gdzie miał kilkanaście dni przerwy bo pojechał sobie na wakacje na MŚ.
Skąd pewność, że Saliba wróci na początek sezonu? White na środek, Timber na prawą pod nieobecność Saliby.

PvL komentarzy: 185029.06.2023, 10:47

@Logic: Zgadzam się. Jesus również lubi cofnąć się do rozegrania i wtedy Havertz będzie wchodził w jego miejsce. Zakładam, że będzie duża wymienność pozycji w ofensywie, żeby gubić krycie obrońców.

lordoftheboard komentarzy: 838429.06.2023, 10:43

Zresztą Ben White na PO jakiś czas temu, wiele osób też się łapało za głowę.

Womanizer komentarzy: 1016929.06.2023, 10:42

@Be4Again: Wczorajsza wypowiedź Kaia

"Asked his ideal position in an interview with Marca back in November, Havertz responded: "I would say the 8 position, inside right. I'm not a classic No.10, but I like to have the ball at my feet, simply enjoying myself on the pitch.

"I've played in many other positions, but I prefer to play in the centre, where I have more of the ball""

lordoftheboard komentarzy: 838429.06.2023, 10:41

@Be4Again: z gości którzy byli spo, a u nas grali na sp to chociażby Cazorla, czy... Arteta

Jak Mikel go chce to go może nawet na bramkę dać.
Jego decyzja, jego wyniki będziemy oceniać.

Be4Again komentarzy: 397629.06.2023, 10:41

@Siller napisał: "Moim zdaniem nie ma co się martwić, Arteta już pokazał, że ma kokretny plan i warto mu zaufać."

Ale "wpadki" transferowe też mu się zdarzały... Przecież to Arteta "wymyślił" Williana, Mariego (podobno znał go z czasów gry w City) czy Soaresa.

Przy transferze Havertza boli to, że po prostu przepłacamy. Nikt za bardzo nie był nim zainteresowany, Real rzucił podobno 40mln i jak Chelsea się zgodziła to się wycofali. Jego realna wartość to 40-50mln, a my płacimy 70mln (drugi najwyższy transfer w historii) za gracza, który nawet nie wiadomo gdzie będzie grał... Jakby pół Europy się o niego biło, a prawda jest taka, że nikt nie chciał ryzykować takiej kwoty za zawodnika, który ostatnie 3 lata miał po prostu przeciętne...

Logic komentarzy: 48029.06.2023, 10:36

@Be4Again: Ma to sens, ale pozycja Xhaki była bardzo wysokim, wchodzącym w pole karne pomocnikiem. Z tego powodu też jestem zwolennikiem pomysłu o grze Niemcem w środku pola, wszystko za tym przemawia. Jego wejścia z głębi pola do wrzutek też mogą być kluczowe.

Arsenal96l komentarzy: 505829.06.2023, 10:35

@Ech0z: jakoś nie przypominam sobie wypowiedzi Kiwiora że na treningach jest jakiś zajazd albo coś xd

ozzy95 komentarzy: 2259 newsów: 129.06.2023, 10:34

@GunnersFan9 napisał: "Wcale nie musi być zastępcą Saliby. Ja bardziej widzę Bena na środku w duecie z Gabrielem, a Timbera na prawej obronie, który podczas akcji ofensywnej zajmie miejsce przy boku Declana Rice'a. Coś na wzór Stonesa w City."

A gdzie Saliba? :D

Be4Again komentarzy: 397629.06.2023, 10:33

@Womanizer napisał: "Co mnie obchodzi Watkins. Jak Havertz będzie grał w pomocy gdzieś między Odegaardem i Ryżem. Chelsea mu zrobiła krzywde pchając na chama na 9 i tyle. Zobaczymy jak zacznie grać w środku pola."

A kto Ci powiedział, że on będzie grał w środku pola? Jak Willian przychodził do nas też dziennikarze i wszyscy tutaj widzieli w nim 10tkę, jak się skończyło? Jak Luiz przychodził do nas to Arteta udzielił wywiadu, że on ma takie umiejętności, że mógłby grać jako ŚPD i wszyscy zaczęli tworzyć swoje drzewka z Luizem na ŚPD, jak się skończyło? Jak przychodził Vieira wszyscy wiedzieli w nim backup Saki, jak się skończyło?

Havertz to napastnik, ewentualnie ofensywny pomocnik. W ciągu ostatnich 3 lat nie zagrał w ani jednym spotkaniu na ŚP, więc skąd wykładnik że on się tam w ogóle sprawdzi lub czy w ogóle on sam siebie widzi na takiej pozycji?

W Bayerze najlepiej prezentował się jako ŚPO/ŚN, w reprezentacji też gra jako ŚPO/ŚN, w Chelsea przez 3 lata podobnie, ale u nas nagle ma zostać ŚP? :)

danielosik (zawieszony) komentarzy: 1698229.06.2023, 10:32

@GunnersFan9: White na PO był jednym z najlepszych w lidze i moim zdaniem powinien tam zostać. Tym bardziej ze pod koniec sezonu kondycyjnie dawał radę i szybkościowo. A Salibe gdzie byś widział?

GunnersFan9 komentarzy: 8735 newsów: 829.06.2023, 10:29

@danielosik napisał: "Imo Tinder to będzie zastępca Saliby. Nie rozumiem dlaczego ludzie chcą go już w pierwszym składzie od razu. Serio chcecie chłopaka dać za Gabriela, Salibe czy nawet White? Przecież ta trójka moim zdaniem powinna być nie do ruszenia."
Wcale nie musi być zastępcą Saliby. Ja bardziej widzę Bena na środku w duecie z Gabrielem, a Timbera na prawej obronie, który podczas akcji ofensywnej zajmie miejsce przy boku Declana Rice'a. Coś na wzór Stonesa w City.

lordoftheboard komentarzy: 838429.06.2023, 10:27

@Marcinafc93: IMO błąd, gość ma potencjał jak Gnabry

lordoftheboard komentarzy: 838429.06.2023, 10:25

@Theo44: pamiętasz jak był Ozil, Laca, Auba i Pepe?
Ale to miało chodzić xD

Ech0z komentarzy: 1058929.06.2023, 10:23

Tym bardziej ze na treningach u Artety jest Hardcore i kazdy stara sie z całych sił ( info Kiwiora) to musimy miec rezerwy zwłaszcza ze tr kontuzje to lubią nas dopaść

danielosik (zawieszony) komentarzy: 1698229.06.2023, 10:22

Mam nadzieje, ze Arteta również nie będzie uparcie stawiać na swoich ulubieńców i ze fajnie będzie te zmiany przeprowadzać. W tym sezonie co był czasem trochę tego nadużywał. Teraz powinien być skład i ławka, i oby każdy z zawodników dawał z siebie 100% jak dostanie szanse.

RIVALDO700 (zawieszony) komentarzy: 3747429.06.2023, 10:19

Romano- Mourinho odrzucił Arabię , 30 mln euro za sezon.

danielosik (zawieszony) komentarzy: 1698229.06.2023, 10:16

„Nikt nie powinien być nie do ruszenia w takim klubie jak Arsenal, ale nikt nie powinien grać za darmo.”

Zgadzam się. Zobaczymy jak chłopaki się pokażą w sparingach i na treningach. Na ten moment trzon nie do ruszenia.

Następny mecz
Ostatni mecz
Crystal Palace - Arsenal 21.12.2024 - godzina 18:30
? : ?
Arsenal - Everton 14.12.2024 - godzina 16:00
0 : 0
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool15113136
2. Chelsea16104234
3. Arsenal1686230
4. Nottingham Forest1684428
5. Manchester City1683527
6. Bournemouth1674525
7. Aston Villa1674525
8. Fulham1666424
9. Brighton1666424
10. Tottenham1672723
11. Brentford1672723
12. Newcastle1665523
13. Manchester United1664622
14. West Ham1654719
15. Crystal Palace1637616
16. Everton1536615
17. Leicester1635814
18. Ipswich1626812
19. Wolves1623119
20. Southampton1612135
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah139
E. Haaland131
C. Palmer116
B. Mbeumo102
C. Wood100
N. Jackson93
Y. Wissa91
Matheus Cunha83
J. Maddison74
A. Isak74
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady