Oficjalnie: Mikel Arteta z nowym kontraktem

Oficjalnie: Mikel Arteta z nowym kontraktem 12.09.2024, 15:02, Mateusz Rosłoń 155 komentarzy

Mikel Arteta podpisał dziś nowy długoterminowy kontrakt z Arsenalem. Od czasu swojego dołączenia do klubu w roli menadżera w grudniu 2019 roku Mikel odgrywa kluczową w odbudowie pozycji Arsenalu w angielskiej i europejskiej czołówce. Przyczynił się również do odtworzenia szczególnej więzi pomiędzy zawodnikami, klubem i kibicami.

Poprzedni sezon rozpoczął się od drugiego zwycięstwa pod wodzą Mikela w meczu o Tarczę Wspólnoty, a zakończył drugim z rzędu wicemistrzostwem Premier League. Drużyna uczestniczyła w wyścigu o tytuł do ostatniej kolejki. W ubiegłej kampanii ustanowiliśmy też wiele rekordów klubowych, w tym najwięcej zwycięstw w sezonie Premier League (28), najwięcej bramek w sezonie Premier League (91) i najwyższy w historii ogólny wskaźnik zwycięstw (67,3%) w dowolnym sezonie w historii klubu. Mikel był siedmiokrotnie nominowany do tytułu Menedżera Miesiąca Premier League, a w lutym 2024 r. sięgnął po tę nagrodę - po raz siódmy w swojej karierze. Drugi raz z rzędu zakwalifikowaliśmy się również do Ligi Mistrzów po siedmiu latach nieobecności w tych rozgrywkach. A to wszystko z trzecią z kolei najmłodszą drużyną w Premier League.

Współprzewodniczący zarządu Arsenalu, Josh Kroenke, powiedział:

- Cieszymy się, że przedłużyliśmy kontrakt z Mikelem. Jest on dynamicznym i pełnym pasji menadżerem, który nieustannie dąży do doskonałości. Dogłębnie rozumie wartości Arsenalu, a odkąd dołączył do nas jako główny trener w grudniu 2019 roku, wzniósł zespół na inny poziom, podążając jednocześnie drogą Arsenalu. W klubie panuje wspaniały duch wspólnoty, a dzięki silnym relacjom między nami i wierze w to, co robimy, patrzymy w przyszłość z podekscytowaniem i pewnością siebie. Będziemy kontynuuować nasz cel - wspólne wygrywanie.

Dyrektor sportowy klubu, Edu Gaspar, dodał:

- Jesteśmy naprawdę szczęśliwi, że Mikel podpisał nowy długoterminowy kontrakt. To bardzo pozytywny i napełniający dumą moment dla wszystkich w klubie i istotna część tego, nad czym wszyscy pracujemy. Mikel pokazuje swoje zalety od pierwszego dnia, w którym do nas dołączył - nie tylko jako menadżer, ale jako osoba o wspaniałych wartościach. Mocno wierzymy w to, co robimy i co chcemy wspólnie osiągnąć. Nowy kontrakt Mikela daje nam stabilność i jasność co do kierunku, w którym zmierzamy.

Sam Arteta skomentował natomiast swoje przedlużenie umowy w następujący sposób:

- Czuję się niezwykle dumny, bardzo podekscytowany i nie mogę się doczekać tego, co będzie dalej. Jestem dumny z tego, gdzie się znajduję i jakie relacje mam ze wszystkimi w klubie. Jestem niezwykle szczęśliwy, że każdego dnia mogę pracować z dobrymi ludźmi i doświadczać obecnych tu ambicji. Czuję ogrom inspiracji, wyzwań i wsparcia. Chcę zrobić znacznie więcej niż to, co już razem osiągnęliśmy. Wspólnie z piłkarzami i wszystkimi w klubie z niecierpliwością czekamy na nadchodzące lata z naszymi kibicami, którzy swoimi emocjami zmienili ten klub i zawodników. Jesteśmy dzięki nim innymi ludźmi, dla mnie to ich zasługa. Z niecierpliwością czekam na dalszą wspólną podróż.

Jak donosi The Athletic, nowa umowa Artety obowiązuje do końca czerwca 2027 r.

KontraktyMikel Arteta autor: Mateusz Rosłoń źrodło: Arsenal.com, The Athletic
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Marzag komentarzy: 42527 newsów: 113.09.2024, 10:12

@arsenallord napisał: "Bo może być tak, że ktoś miałby pomysł żeby wycisnąć jeszcze więcej."
I może być tak, że przyszedłby ktoś nowy, zdobył by miejsce 5, powiedział że niestety ciężko o wyższe bo nie ma swoich zawodników, a poza tym mecz z Liverpoolem był zepsuty przez sędziego i gdyby nie sędzia w tej 20 kolejce to by się sezon mógł inaczej ułożyć.

Garfield_pl komentarzy: 3302213.09.2024, 10:12

Aaron Ramsdale on leaving Arsenal: “A manager's decision is a manager's decision”.

"I tried my best to change Arteta's mind and force my way back in. His mind was set… and David Raya had a great season”.

“It was tough but now I found a new home”, told @talkSPORT.

Dzulian komentarzy: 289313.09.2024, 10:06

@Marcos71:
Każdy kto ma większe IQ niż rozmiar buta ci powie, że to Arsenal ma bardziej rozwojowy skład niż LFC. Patrząc choćby na wiek piłkarzy. I na to jak są dobrzy w wieku 23,24,25 lat i jacy będą za kolejny rok czy dwa.

Także musisz swoje płonne nadzieje porzucić. I nastaw sie na 3 sezon oglądania dupska pana Artety w tabeli :)

Marcos71 (zawieszony) komentarzy: 11013.09.2024, 09:59

@Mastec30: w Liverpoolu żyją przeszłością? No już bez przesady ledwo ponad 2 lata temu była bitwa o poczwórną koronę, ogólnie obrośliście w piórka, aż pozwolę sobie napisać dłuższy komentarz (ostatni :D). Nie dziwi mnie słabszy sezon Liverpoolu 2022/2023, kolejna porażka w finale LM (będąc stroną dominującą) poraz kolejny blisko 100 punktów i przegrana jednym oczkiem, odejście Mane, morale upadły, upadł lekko skład wyszło g#wno. Bez zaskoczeń. Poprzedni sezon? Krótką pamięć macie, bo kontuzje Arsenal omijały, puchar szamana? Strata Parteya i Tomisayu? Litości. W tym czasie w Liverpoolu wypadł przez kontuzje Jota, Salah, Trent, Konate, Szobo, Alisson, puchar szamana out Salah i Endo, wtedy podstawa placu, o*****ie jawnie z punktów przez sędziów w meczu z Tottenhamem i wypalony trener na ławce, a mimo tego i tak do 30 kolejki to Liverpool był bliżej mistrzostwa :) chyba nie muszę przypominać w jakim choćby składzie grał LFC z Chelsea w finale kakao, a że to puchar janusza i niby rezerwy powinny nim grać to radzę sobie przypomnieć jaki skład wystawiał na ten puchar Arsenal :) aktualnie kursy 1.50 do 2.50 dla Arsenalu że będzie wyżej niż LFC na koniec sezonu, ogólnie otarł bym to o lant doopska i uznał za promocję i z chęcią wejdę za 2k na LFC i mam ładny zysk :) przy założeniu że Liverpoolczyków ominą kontuzje, które was dosięgają powoli już tak jak ich w ubiegłym sezonie to zdecydowanie Czerwoni mają o wiele silniejszy skład, a Ci podstarzali Salah i VVD to wciąż lepsi piłkarze niż Saka/Saliba, a wgl porównywanie tego pierwszego do Egipcjanina to niczym splunięcie mu na twarz. Nie mówię że Liverpool wygra mistrzostwo, bo na 60% padnie ono łupem City i tylko LFC jest w stanie ich ograć i daję sobie rękę uciąć albo nawet obie, że Arsenal będzie co najwyżej 3, Kiedyś był Shankly potem Paisley, teraz Klopp i Slot, radzę się przyzwyczaić. Zapraszam do dyskusji w maju, możecie sobie ten komentarz oprawić.

vergil99111 komentarzy: 131613.09.2024, 09:55

Każdy kiedyś był ArtetaOutem, ale w dzisiejszych czasach? Nie widzicie jaki projekt stworzył? Jest to jeden z najlepszych managerów na świecie, jak odszedłby z Arsenalu to po miesiącu już byłby w City, Barcelonie lub Bayernie.

executer1 komentarzy: 288913.09.2024, 09:52

@Mastec30: Gadki na temat weryfikacji się nie skończą póki nie udowodni tego pucharem. Na obecną chwilę o Artecie można wiele dobrego powiedzieć bo to co zrobił z tym klubem zasługuje na szacunek zważywszy kiedy i jak objął stery, ale ostatnie poważne trofeum ciągle zostało wygrane 20 lat temu w Europie ciągle cieniujemy nie mówiąc już nawet o wygrywaniu.
Czy skończymy na drugim czy skończymy na trzecim/czwartym różnicy żadnej nie robi.
Nie zrozum mnie też źle bo uważam Mikela za wybitnego fachowca, ale jeśli tego nie potwierdzi mistrzostwem chociażby to jego przygoda tutaj nie będzie pamiętana jako sukces zważywszy na to, że zbudował drużynę jaką chciał i pieniędzy na to nie szczędził.

Womanizer komentarzy: 1016913.09.2024, 09:52

@Marcos71 napisał: "przyszła młoda krew do Liverpoolu, a oni wciąż mają mistrzowski skład i obawiam się że owa dwójka będzie znowu poza zasięgiem."

Taa Liverpool z przestarzałymi liderami i skąpymi właścicielami będzie poza zasięgiem xDD.
Liverpool przez najbliższe lata, bez VVD, Salaha i Trenta jak pójdzie do Realu, to będzie drżał z mułami o top4.

Odstaw narkotyki gostek.

Mastec30 komentarzy: 748213.09.2024, 09:29

@Rynkos7 napisał: "Boiska naturalne to niestety ogromne koszty utrzymania dlatego "dla mas" buduję się orliki a te z naturalną nawierzchnią są zarezerwowane tylko klubów sportowych. Raczej nie ma szans aby to się zmieniło."

No tylko, że nawet kluby często korzystają z tym sztucznych orlików albo mają w swoich bazach takie sztuczne boiska co tez jest dużym problemem bo o ile rozumiem jakieś małe akademie bez funduszów to jak duże kluby w bazach za miliony mają sztuczne boiska to już patologia

Mastec30 komentarzy: 748213.09.2024, 09:21

@executer1 napisał: "Już dajmy sobie spokój z tą narracją, że Guardiola bez transferów nic nie wygra"

A gdzie ja coś takiego napisałem. Dosłownie powiedziałem, że "Guardiola robi od lat z klubami które już jak przychodzi mają wystarczająco mocny skład na trofea". Czyli oczywiście, że by wygrywał bo te kluby mają nieporównywalnie mocniejszy skład na dzień dobry niż Arsenal jak przychodził Arteta. Guardiola nigdy nie musiał mierzyć się z zadaniem rzeźbienia z tego co ma tak jak Arteta czy Klopp na początku z Liverpoolem. On od początku miał mocny skład w każdym klubie w którym był i do tego dostawał duże nakłady na transfery.

@executer1 napisał: "Jakby był u nas trenerem to tak samo zdominował by te ligę jak to robi od lat w City"

I zakładam, ze wydałby pewnie nawet i więcej żeby zdominować tą ligę

@executer1 napisał: "Co do samego Artety to uważam, że obecny sezon to ostatnia szansa na wygranie czegoś poważnego, zresztą teraz czeka nas i jego miesiąc weryfikacji."

Arteta od dwóch lat robi top2, kręci się w okolicach 85-90 punktów. Regularnie w każdym sezonie Artety Arsenal kończy z większą liczbą punktów niż w poprzednim ale teraz właśnie czeka go miesiąc weryfikacji. Trochę to śmiesznie brzmi. Ja co roku słyszę, że tu i teraz czeka go weryfikacja po czym przechodzi ją pozytywnie i za chwilę kibice wymyślają kolejną weryfikacje. Naprawdę trochę wiary bo Arsenal na takim poziomie był jakieś 20 lat temu i nie musimy co 5 minut robić weryfikacji trenerowi

Rynkos7 komentarzy: 765213.09.2024, 09:13

@Mastec30 napisał: "Dla polityka wybudowanie Orlika to idealna kiełbasa wyborcza bo się tym może chwalić kilka lat ale z punktu widzenia zdrowotnego zdecydowanie lepiej byłoby budować naturalne boiska"

Boiska naturalne to niestety ogromne koszty utrzymania dlatego "dla mas" buduję się orliki a te z naturalną nawierzchnią są zarezerwowane tylko klubów sportowych. Raczej nie ma szans aby to się zmieniło.

executer1 komentarzy: 288913.09.2024, 09:04

@Mastec30: Już dajmy sobie spokój z tą narracją, że Guardiola bez transferów nic nie wygra. Jakby był u nas trenerem to tak samo zdominował by te ligę jak to robi od lat w City i robił zresztą w każdym klubie w którym pracował.

Co do samego Artety to uważam, że obecny sezon to ostatnia szansa na wygranie czegoś poważnego, zresztą teraz czeka nas i jego miesiąc weryfikacji. Jeśli mamy coś wygrać to nie możemy sobie pozwolić na dużą stratę punktową do mistrzów już na samym początku sezonu. Jeśli uda mu się po takim ciężkim okresie utrzymać niewielki dystans do nich to można wierzyć, jak nie to raczej chleba z tej mąki już nigdy nie będzie.

arsenallord komentarzy: 30552 newsów: 11713.09.2024, 09:00

Ja jestem zdania, że brak mistrzostwa albo LM to będzie sezon bardzo rozczarowujący. Mikel już kilka lat tu jest. Swoje wydał. Można było tłumaczyć, że miał szrot i młody niedoświadczony zespół. Teraz tego szrotu nie ma i ma zespół cały czas oczywiście młody, ale już solidnie doświadczony. Jeżeli np. powtórzyłby wynik z poprzedniego sezonu to według mnie następny powinien być decydujący. Bo może być tak, że ktoś miałby pomysł żeby wycisnąć jeszcze więcej.

Garfield_pl komentarzy: 3302213.09.2024, 08:40

@Mastec30 napisał: "Skoro mistrzowski skład to chyba tym 1 :D"
No tak , racja :D

Mastec30 komentarzy: 748213.09.2024, 08:30

@losnumeros napisał: "Wtrące swoje 3 grosze i mam gdzieś opinie innych osób. Niedawno tutaj była dyskusja po słowach piłkarzy że mają za dużo meczy . Jak pisałem o tym i powoływałem się na książkę Fergusona, to byłem wyśmiewany. Jednak większość osób przyznała, że piłkarze dramatyzuja.

Graliście kiedyś na sztucznej murawie? Ja tak, to jest zbyt duże obciążenie dla mięśni. W poprzednim sezonie było widać że zawodnicy mają problemy z zdrowiem i o tym mówili. Sztuczna murawa to najgorsze podłoże do trenowania, a właśnie tak obydwal się okres przygotowawczy Arsenalu i innych drużyn w USA ( kasa i promocja jest lepsza, niż zdrowie zawodników)"


To akurat jest prawda. Z tego co kiedyś czytałem taka Szwajcaria podobno zakazała budowy sztucznych boisk bo gra na takich mocno wpływa na kolana i kostki. Zresztą widać to u nas na własnym podwórku ilu młodych polskich piłkarzy wychowanych już w erze Orlika ma albo miało zerwane więzadła. Moder, Wiśniewski, Dawidowicz, Kapustka, Kownacki, Milik, Białek (chyba nawet 2 razy), Wolski. Ostatni jakiś młody z Parmy też złapał taki uraz. Dla polityka wybudowanie Orlika to idealna kiełbasa wyborcza bo się tym może chwalić kilka lat ale z punktu widzenia zdrowotnego zdecydowanie lepiej byłoby budować naturalne boiska

Co do reszty i Artety to jednak wkurza mnie niezmiennie ten argument kasy. A jak kurna Arsenal miałby bić się o mistrzostwo jak miał skłąd z Pablo Marim albo Mustafim ? Za darmo nie zbudujesz drużyny a mu mieliśmy w tamtych czasach dosłownie całą kadre do wymiany. Ani Liverpool za Kloppa ani tym bardziej City za Guardioli nie musieli się mierzyć z tak gigantyczną przebudową a kasy wydali równie dużo. Zresztą to też byli trenerzy z uznanym już nazwiskiem, topowi. Arteta przyszedł po 3 latach asystentury. No jednak na mnie to co zrobił robi większe wrażenie niż to co sobie Guardiola robi od lat z klubami które już jak przychodzi mają wystarczająco mocny skład na trofea a ten jeszcze dostaje nielimitowane środki na transfery

Mastec30 komentarzy: 748213.09.2024, 08:18

@Garfield_pl napisał: "Ze niby LFC jest tym 2? xD"

Skoro mistrzowski skład to chyba tym 1 :D

Mastec30 komentarzy: 748213.09.2024, 08:18

@Marcos71 napisał: ", mało tego przyszła młoda krew do Liverpoolu, a oni wciąż mają mistrzowski skład"

Nie no z całym szacunkiem bo cenie Liverpool ale wszyscy widzieliśmy co zdziałał ten "mistrzowski" skład Liverpoolu w ostatnich dwóch sezonach w lidze. Liverpool trochę za bardzo żyje przeszłością. Mieli swój okres ale Van Dijk, Salah, powoli się starzeją. Robertson coraz więcej kontuzji i też już ta gra tak nie wygląda jak wyglądała. Sporo ludzi odeszło typu Matip, Thiago, Mane, Firmino. Nie do końca zostali dobrze zastąpieni bo Jota często kontuzje, Diaz to samo a jak gra to w kratke. Darwin.. i więcej nie muszę dodawać. Liverpool potrzebuje przebudowy. Fajnie, że Slot sobie radzi ale dopiero po roku a nie po 3 meczach będzie można coś powiedzieć. A co jak co ale to Arteta jest w top2 od 2 lat. To Arteta z Arsenalem mieli najlepszą obronę, strzelone ponad 90 goli (więcej niż świetna ofensywa Kloppa z poprzedniego sezonu). To Arsenal się w tym oknie wzmocnił. Także sorry ale pisanie że City albo Liverpool będa poza zasięgiem to takie bardziej myślenie życzeniowe a nie przewidywanie oparte na faktach. Przde wszystkim Arsenal musiałby się zacząć cofać bo Liverpool nie zrobił na rynku za wiele żeby zmniejszyć dystans z poprzedniego sezounu

Garfield_pl komentarzy: 3302213.09.2024, 08:07

@Marcos71 napisał: "Liverpoolu, a oni wciąż mają mistrzowski skład i obawiam się że owa dwójka będzie znowu poza zasięgiem."
Ze niby LFC jest tym 2? xD

Garfield_pl komentarzy: 3302213.09.2024, 08:05

@Marcos71: nie pomyliłem się ;) jednak lfc i mi będzie mówić że odklejony jestem xD żebyś czasem nie musiał znów długo czekać na dodawanie komentarzy jak live zacznie mieć gorsze wyniki;) ale jak w przypadku mułów tak i Tobie życzę udzielania się u siebie na stronie i płaczu tam xD

Garfield_pl komentarzy: 3302213.09.2024, 08:02

@Marcos71: i wygrał coś? A w lidze na którym skończył? Widzisz dopiero w 3 sezonie grał najlepsza piłkę , a jakie miał doświadczenie trenerskie już przychodząc do PL ;) czyżby kibic LFC? Bo 9pkt, w AFC kontuzja Odegaarda i teraz możliwe że i stamtąd będą przychodzić;) pomijam to, że nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, z której wynikało, że jak na początkującego trenera od razu w AFC to Arteta zrobił mega robotę i tak będzie zdobywał trofea, to nie jest odklejka , zresztą jedno znaczące wygrał od razu, a PL i LM wkrótce :)

Marcos71 (zawieszony) komentarzy: 11013.09.2024, 07:54

@Garfield_pl: Klopp w 1 sezonie miał finał LE, a w trzecim grał najlepszą piłkę w Europie i nie pisz nic o kwestii czasu, bo jak zwykle Cię czytam to odklejka wjeżdża.

Garfield_pl komentarzy: 3302213.09.2024, 07:33

@kamo99111 napisał: "Mhmm... zwalniamy Artete i co dalej? Popadamy w karuzele trenererska jak Chelsea albo Muły? Przykłady Kuraków, Mułów i Chelsea pokazują, że znaleźć odpowiedniego nowego szkoleniowca to nie taka prosta sprawa. A zmieniać trenera co rok to też nie jest dobrze. Poza tym spójrz na to też od innej strony. Zobacz z jakiego szamba Artetw musiał wyciągać klub. Jak tu przychodził to wszystko było w rozsypce. Dlatego pierwsze lata zeszły mu na doprowadzenie klubu do "stanu używalności". A zauważ też, że na początku nie dostawał transferów takich jak dziś. Wszystkie transfery dalej starano się robić za grosze. Dopiero okienko w którym przyszedł Partey to się odmieniło. Dlatego ja uważam, że wywalanie Artety w tym momencie to czysta głupota. Tym bardziej, że wielu zawodników jak Rice czy Calafiori chcieli do Arsenalu że względu na osobę trenera. Nie wiadomo czy potencjalny nastepca Hispzana byłby takim magnesem dla zawodników. Kto wie, może gdyby nie Arteta to Rice grałby dzisiaj z Rodrim i de Bruyne? Także to nie jest takie zero-jedynkowe jak piszesz."
Dokładnie i dlatego bardzo dobrze, że w zarządzie są ludzie z głową na karku, a nie użytkownicy k.com ,bo już byśmy się bujali 2 ligi niżej patrząc na ich nieracjonalne podejście xD

Garfield_pl komentarzy: 3302213.09.2024, 07:30

@losnumeros: o wróciłeś xd powiedz mi czy Klopp nie dostał czasu nim coś wygrał z LFC? Porownujesz też Artete do niego a doświadczenie bez porównania obu trenerów, no ale wiadomo patrzysz szerzej;) FA Cup to dość poważne trofeum na starcie kariery dla Artety i chyba Klopp nie wygrał nic w pierwszym sezonie jeśli się nie mylę. Wenger, Ferguson robili porządki, a czy mieli od razu sukcesy? Teraz zobacz ile po Fergusonie muły próbują wyjść z dołka, zobacz jaka drużynę zostawił Papcio i Emery i ile zajęło posprzątanie tego :) zobacz też na link niżej który wkleiłem i postęp AFC pod wodzą Artety. Trofea będą już w tym sezonie, a bzdurzenie o tym że już dawno powinny wpadać, to jak dla mnie gadka kogoś, kto mało interesuje się drużyną ;) i tak, trzeba dać jeszcze więcej kasy Artecie , żeby cały czas wzmacniał skład, tak działa piłka , życ można przeszłością , tylko to była też całkiem inna piłka i czasy. Niekoniecznie Papcio, Ferguson w obecnej by sobie poradzili ;) chyba dostrzegasz to jak zmieniła się piłka? No i jeśli zwolnić to kto powinien zastąpić Artete, obstawiam że jakieś wielkie, doświadczone nazwisko , więc?

sidtsw komentarzy: 341513.09.2024, 07:28

poswiecilismy mu tyle czasu, niech dociagnie projekt do konca i wtedy zobaczymy, ale napewno zrobil z nas znowu Arsenal jaki pokochalismy....dwa lata temu na totkach gral cedric i holding...a w niedziele....??

Marcos71 (zawieszony) komentarzy: 11013.09.2024, 07:20

Zwalnianie Artety to kompletnie idiotyczny pomysł, bo to na prawdę dobry trener i zwyczajnie nie ma dostępnych na rynku lepszych. Nie mniej jednak jest trenerem gorszym niż Klopp i Guardiola przez co nie udało się wygrać ani LM, ani PL przez 5 lat i o ile ten pierwszy już się wypalił to drugi wciąż ma głód wygrywania + dostał Gundogana, mało tego przyszła młoda krew do Liverpoolu, a oni wciąż mają mistrzowski skład i obawiam się że owa dwójka będzie znowu poza zasięgiem. Arteta miał w ubiegłym sezonie, ale dał ciała i paradoksalnie teraz będzie trudniej o sukces niż wcześniej, bo w ubiegłym sezonie to City było po prostu słabsze od lat, a Liverpool jaki był jaki widział. W pełni zgadzam się z przedmówcami.

jin komentarzy: 41113.09.2024, 07:01

@kaman17: zgadza się, tylko Wenger swoją statystykę popsuł w ostatnich latach a czas, w którym notował dobre wyniki przekuwał na trofea. Nie jestem zwolennikiem zwalniania Artety, jednak moim zdaniem przegapił świetną okazję na zdobycie majstra. Może jej już tak łatwo nie dostać w kolejnych latach.

kamo99111 komentarzy: 748713.09.2024, 06:36

@losnumeros napisał: "Zanim Garfield i inne osoby zaczną się z tego śmiać, to spójrzcie na całokształt. Mikel dostał największe poparcie i nadal nic nie znaczymy. Klopp, Wenger, Ferguson, Guardiola robili porządki i też mieli ciężkich rywali, ale potrafili osiągnąć sukces. Niektórzy nadal piszą że Mikel ma czas żeby pokazać swoje umiejętności. Poważnie?"

Mhmm... zwalniamy Artete i co dalej? Popadamy w karuzele trenererska jak Chelsea albo Muły? Przykłady Kuraków, Mułów i Chelsea pokazują, że znaleźć odpowiedniego nowego szkoleniowca to nie taka prosta sprawa. A zmieniać trenera co rok to też nie jest dobrze. Poza tym spójrz na to też od innej strony. Zobacz z jakiego szamba Artetw musiał wyciągać klub. Jak tu przychodził to wszystko było w rozsypce. Dlatego pierwsze lata zeszły mu na doprowadzenie klubu do "stanu używalności". A zauważ też, że na początku nie dostawał transferów takich jak dziś. Wszystkie transfery dalej starano się robić za grosze. Dopiero okienko w którym przyszedł Partey to się odmieniło. Dlatego ja uważam, że wywalanie Artety w tym momencie to czysta głupota. Tym bardziej, że wielu zawodników jak Rice czy Calafiori chcieli do Arsenalu że względu na osobę trenera. Nie wiadomo czy potencjalny nastepca Hispzana byłby takim magnesem dla zawodników. Kto wie, może gdyby nie Arteta to Rice grałby dzisiaj z Rodrim i de Bruyne? Także to nie jest takie zero-jedynkowe jak piszesz.

losnumeros komentarzy: 1395012.09.2024, 23:29

Wtrące swoje 3 grosze i mam gdzieś opinie innych osób. Niedawno tutaj była dyskusja po słowach piłkarzy że mają za dużo meczy . Jak pisałem o tym i powoływałem się na książkę Fergusona, to byłem wyśmiewany. Jednak większość osób przyznała, że piłkarze dramatyzuja.

Graliście kiedyś na sztucznej murawie? Ja tak, to jest zbyt duże obciążenie dla mięśni. W poprzednim sezonie było widać że zawodnicy mają problemy z zdrowiem i o tym mówili. Sztuczna murawa to najgorsze podłoże do trenowania, a właśnie tak obydwal się okres przygotowawczy Arsenalu i innych drużyn w USA ( kasa i promocja jest lepsza, niż zdrowie zawodników).

Odnośnie co do Mikela, szanuje go za to co zrobił. Jednak niektórzy patrzą zupełnie inaczej. Mikel wydał tyle kasy, że już dawno powinniśmy wygrać ligę lub LM/LE. Nadal ma czas? Czas na wydanie kolejnych milionów. Gość wydał podobna kasę jak Guardiola a mniej niż Klopp i nie wygraliśmy żadnego poważnego trofeum. Mikel nie rozwinął żadnego juniora i tego nie zrobi. Gdzie jest Patino? Zajebisty talent i słuch o nim zaginął.

Zanim Garfield i inne osoby zaczną się z tego śmiać, to spójrzcie na całokształt. Mikel dostał największe poparcie i nadal nic nie znaczymy. Klopp, Wenger, Ferguson, Guardiola robili porządki i też mieli ciężkich rywali, ale potrafili osiągnąć sukces. Niektórzy nadal piszą że Mikel ma czas żeby pokazać swoje umiejętności. Poważnie?

kaman17 komentarzy: 506512.09.2024, 22:47

"Mikel Arteta wygrał 139 z 235 spotkań we wszystkich rozgrywkach jako trener Arsenalu. Daje to 59% zwycięstw, co jest najwyższym wynikiem w historii klubu. Hiszpan znajduje się przed Arsene Wengerem, który zaliczył 57% wygranych meczów.

Statystyka uwzględnia tylko trenerów, którzy byli szkoleniowcami Kanonierów w minimum 50 spotkaniach.

Źródło: OptaJoe"- AE.
Warto też przypomnieć sobie w jakim bagnie była drużyna kiedy ją obejmował.
A niektórzy ludzie i tak znajdą sobie powód do narzekania.

DyktatorArsene komentarzy: 249112.09.2024, 22:45

Zawsze będę powtarzał , zarząd City to jest zarząd Barcy ktory robił wały z sędziami w lidze hiszpańskiej. Sprawa z Negreira td. Ci sami ludzie robią to samo w City co wtedy tylko, że pod całkowitym immunitetem szejkowych petrodolarów.

Garfield_pl komentarzy: 3302212.09.2024, 22:39

@Furgunn napisał: "Mam, ale ja nie jestem od wybierania następcy Artety ;)"
No to podaj nazwisko i tak nikt z zarządu nie będzie brał naszych opinii pod uwagę, więc bez obaw;) @Furgunn napisał: "Chyba szkoda się aż nadto rozpisywać, skoro nie widzisz odpowiedzi, skupiasz się za bardzo na próbach ośmieszenia, zamiast na samej dyskusji."
Żadne ośmieszanie, tylko napisałeś kompletnie bez sensu i kupy się to nie trzymało, gdy w jednym zdaniu zaprzeczasz sobie od razu :)

DyktatorArsene komentarzy: 249112.09.2024, 22:31

Nie zamieniłbym go na nikogo innego pomimo że czasami nie rotuje tyle ile byśmy chcieli. Coraz bardziej wyrównany skład się zrobił to będzie coraz więcej ustawien

DyktatorArsene komentarzy: 249112.09.2024, 22:25

Co wy tu gadacie, gdyby nie cheaterskie $hity z sedziami w kieszeniach i 115 zarzutami juz bysmy majstra mieli. W lidze gdzie liczy sie kazdy punkt i nawet bilans bramkowy ruchaja nas zwawo. Mozna mowic, ze przegralismy mistrza bo nie wygralismy z Villa czy kims tam, ale jebnelismy wszystkich z top6 a poza tym i tak nas sedziowie skubali z meczow tak jak ostatnio z Brighton i takich jest kilka co sezon. Jak $hitom decyzje nieprawidlowe sie zdarza to jak juz prowadza 1 albo 2-0 a nie od poczatku meczu widac kto ma przegrac mecz. Arteta to prawidlowy czlowiek na prawidlowym miejscu i tyle.

Furgunn komentarzy: 1060312.09.2024, 22:16

@Garfield_pl napisał: "Bo nie masz żadnego konkretnego następcy;) żeby było jasne, o tym że Arteta zostaje, wiadomo gdzieś od maja, więc sam podpis to formalność była:)"

Mam, ale ja nie jestem od wybierania następcy Artety ;)

@Garfield_pl napisał: "Tak jest co sezon;) w sumie nie odpowiedziałeś na żadne pytanie i nawet wybrnąć się średnio udało Ci z tego;) więc ciekaw jestem jak widziałeś zakończenie tego sezonu gdzie kończy się również kontrakt Artety? Bo szanuje Twoje zdanie, ale chciałbym wiedzieć jakie byś widział rozwiązania:)"

Chyba szkoda się aż nadto rozpisywać, skoro nie widzisz odpowiedzi, skupiasz się za bardzo na próbach ośmieszenia, zamiast na samej dyskusji.

Garfield_pl komentarzy: 3302212.09.2024, 22:06

@Furgunn napisał: "A typowanie managerów "po Artecie" pozostawię Tobie i innym ekspertom tutaj, ja tylko wyrażam swoje zdanie i jeszcze raz podkreślę, że uważam podpisywanie kontraktów z managerami na początku sezonu za błędne, oczywiście jednocześnie zapewniam, że jestem ogromnym fanem tego co robi tu Arteta, ale nie ma tu miejsca na sentyment ;)"
Bo nie masz żadnego konkretnego następcy;) żeby było jasne, o tym że Arteta zostaje, wiadomo gdzieś od maja, więc sam podpis to formalność była:) @Furgunn napisał: "No tak uważam, przy obecnej ekipie w tym sezonie nie wykręcimy w lidze lepszego wyniku niż w poprzednim sezonie. Takie moje zdanie, co nie zmienia faktu, że mistrzostwo jest do zdobycia i nie jest to sfera marzeń, a realny cel."
No to jedno zaprzecza drugiemu xD @Furgunn napisał: "Jednak bardzo wiele, a może nawet więcej od nas samych, zależy co zrobi City, może Live. Ciężko coś przewidzieć na takim etapie, ale swoje prognozy mieć moje."
Tak jest co sezon;) w sumie nie odpowiedziałeś na żadne pytanie i nawet wybrnąć się średnio udało Ci z tego;) więc ciekaw jestem jak widziałeś zakończenie tego sezonu gdzie kończy się również kontrakt Artety? Bo szanuje Twoje zdanie, ale chciałbym wiedzieć jakie byś widział rozwiązania:)

Spejsik komentarzy: 364912.09.2024, 22:01

@Furgunn: Tak, to racja.
Tak jak pisałem, uważam, że jesteśmy top 2 drużyn w Anglii i powinnismy walczyć o mistrza (nie mówię, że go koniecznie zdobyć) oraz wywalczyć jakiś puchar.

Furgunn komentarzy: 1060312.09.2024, 21:56

@Spejsik napisał: "Czyli oczekujesz wyniku ponad stan?"

Oczekuje wyniku takiego na jaki stać ten zespół, niech tylko sędziowie nie przeszkadzają :)

Furgunn komentarzy: 1060312.09.2024, 21:55

@Spejsik napisał: "Chociaż ok, może rzeczywiście masz racje, że powinnismy oczekiwać minimum zdobycia jakiegoś pucharu, bo obecnie jesteśmy drugim najlepszym zespołem w Anglii."

Nasz zespół jest już na takim etapie, że możemy wymagać co sezon jakiegoś pucharu, czy walki o mistrzostwo, każdy inny rezultat na koniec to porażka.

Furgunn komentarzy: 1060312.09.2024, 21:52

@Garfield_pl napisał: "Już osiągnęliśmy sufit? Ty tak serio?"

No tak uważam, przy obecnej ekipie w tym sezonie nie wykręcimy w lidze lepszego wyniku niż w poprzednim sezonie. Takie moje zdanie, co nie zmienia faktu, że mistrzostwo jest do zdobycia i nie jest to sfera marzeń, a realny cel. Jednak bardzo wiele, a może nawet więcej od nas samych, zależy co zrobi City, może Live. Ciężko coś przewidzieć na takim etapie, ale swoje prognozy mieć moje.

A typowanie managerów "po Artecie" pozostawię Tobie i innym ekspertom tutaj, ja tylko wyrażam swoje zdanie i jeszcze raz podkreślę, że uważam podpisywanie kontraktów z managerami na początku sezonu za błędne, oczywiście jednocześnie zapewniam, że jestem ogromnym fanem tego co robi tu Arteta, ale nie ma tu miejsca na sentyment ;)

Theo10 komentarzy: 854912.09.2024, 21:41

@Theo44: Jeśli odejdzie to co go to będzie obchodzić gdzie trafią kolejne tytuły? Gdyby wtedy ManC nic nie wygrał przez kolejnej 5 sezonów, to będzie to tylko świadczyć o wielkości Pepa.

Theo44 komentarzy: 440312.09.2024, 21:28

@Theo10: a czy nie wydaje Ci sie, ze Pep nie bedzie chcial odejsc tak szybko, bo wie ze wtedy kolejne 5 tytulow trafi na Emirates.
Pamietasz jak w tym doc na Amazonie Arteta przed meczem z City mowil, ze w poprzednim meczu City ...przy prowadzeniu 4-0 wpuszcza Sterlinga i Mahreza, zeby nas upokorzyc...Arteta tako powiedzial do kamery. I wtedy przyszlo mi do glowy, ze jezeli istnieje cos czego Pep moze sie obawiac to wlasnie Arteta. On dokladnie wie z kim ma do czynienia.

Theo10 komentarzy: 854912.09.2024, 21:14

@Dzulian: Jak z City odejdzie Łysy to prawdopodobnie i te 89 pkt wystarczy.

Theo44 komentarzy: 440312.09.2024, 21:11

Arteta, jest dla nas zbawieniem.Te Wasze obawy o brak sukcesow sa slabe. Na tym etapie duzo wazniejszym od trofeow jest zadomowienie sie tu gdzie jestesmy w PL i top 4-6 w CL a reszta sama podazy.
Wyciagnelismy praktycznie chlopa z kapelusza, z wizja, kt. mimo tak niewielkiego doswiadczenia potrafi przekonywac b. solidnych zawodnikow do swojego projektu. Jak by tego bylo malo, czlowiek gral w tym klubie, byl kapitanem i zwyczajnie widac, ze razem z Edu tworza pare, kt. poza City kazdy klub w PL zaplacilby fortune bez mgnienia oka.
Mamy doskonale prowadzona polityke transferowa. W koncu zaczelismy sprzedawac niechcianych zawodnikow a nie oddawac kapitanow za darmo badz poldarmo w swojej najwyzszej formie jak bywalo za Wengera.

Garfield_pl komentarzy: 3302212.09.2024, 21:08

Mikel Arteta wygrał 139 z 235 spotkań we wszystkich rozgrywkach jako trener Arsenalu. Daje to 59% zwycięstw, co jest najwyższym wynikiem w historii klubu. Hiszpan znajduje się przed Arsene Wengerem, który zaliczył 57% wygranych meczów.

Statystyka uwzględnia tylko trenerów, którzy byli szkoleniowcami Kanonierów w minimum 50 spotkaniach.

Źródło: OptaJoe

I sknerusy ;)

Garfield_pl komentarzy: 3302212.09.2024, 21:06

https://x.com/afcstuff/status/1834299595238547954?t=dMkKeT6c19hLj37yuRs8Dw&s=19

Dzulian komentarzy: 289312.09.2024, 21:06

Łysy gargulec już zapowiedział że kontraktu z City nie przedłuża.
To kto miałby zdobyć majstra w tej lidze w 2026 i 2027?

Liverpool już bez Salaha i Van Dijka?

No wtedy Arteta ma wjechać, zrobić 93 pkt i zaklepać majstra 5 kolejek przed końcem. Innej opcji nie biorę.

Garfield_pl komentarzy: 3302212.09.2024, 20:49

@ksowa90 napisał: "Ktoś ogarniał czy te mecze ligi mistrzów na Canal Plus wszystkie będą jakby darmowe? Czy trzeba dokupić jakiś pakiet?"
Super Sport chyba się nazywa za 20 zl

ksowa90 komentarzy: 162612.09.2024, 20:49

Ktoś ogarniał czy te mecze ligi mistrzów na Canal Plus wszystkie będą jakby darmowe? Czy trzeba dokupić jakiś pakiet?

Mastec30 komentarzy: 748212.09.2024, 20:32

Myślę że ten związek Artety z Arsenalem będzie trwać jeszcze trochę nawet ponad 2027. Oczywiście o ile wyniki nagle się drastycznie nie pogorszą (chociaż pewnie i wtedy dostanie jakiś czas na wyjście z kryzysu). I nawet brak wielkich trofeów tutaj nie przeszkodzi (chociaż ja jestem pewien że coś wielkiego wygra). Bo jedna kwestia to by było ewentualne zastępstwo Artety. Na prawdę nie ma nikogo na rynku który coś by nam zagwarantował więcej. A druga kwestia to gdzie niby miałby Arteta kontynuować swoją karierę po odejściu z Arsenalu? Na ten moment ciężko o jakiś bardziej interesujący i rozwojowy kierunek dla niego. Real go nie weźmie bo oni raczej celują albo w uznanych szkoleniowców albo w swoich trenerów typu Raul albo przede wszystkim Xabi Alonso. Barca byłaby sentymentalnym powrotem ale tam dopóki się finanse nie poprawią to raczej nie ma mowy o realizowaniu jakiegoś projektu a Arteta jest właśnie tego typu trenerem. Nie wiem czy chciałby się bawić w lepienie z tego co ma. City może by go chciało wziąć ale mam nadzieję, że sam Mikel że względu na Arsenal odmówiłby. Także dla samego Artety kontynuowanie w Arsenalu może być po prostu wygodne

Garfield_pl komentarzy: 3302212.09.2024, 20:17

@Furgunn napisał: "No tego o czym wspomniałem. To i tak krótkie przedłużenie, 2 lata z okładem.

Z całej sympatii do Artety, która pojawiła się z czasem jego pobytu u nas jako manager, jeśli w tym sezonie znowu nic nie wygramy to nie chciałbym, aby dostał nową umowę dopóki czegoś nie wygra. Ten 2027 to powinien być maks jeśli chodzi o brak mistrzostwa i nie ma się co czarować i wymawiać, że skończy punkt za City czy przegramy różnicą bramek. I tak już w tym momencie zapewne bijemy głową o sufit jeśli chodzi o nasze możliwości w lidze, a każdy kolejny sezon za Hiszpana bez mistrzostwa będzie coraz trudniejszy."

Już osiągnęliśmy sufit? Ty tak serio? Drużyna z roku na rok się rozwija, wzmacnia, a nadal przecież nie mamy jeszcze napastnika haha a Ty gadasz że to sufit? Serio uważasz że lepiej z Artystą być już nie może? To z ciekawości,kogo byś teraz ściągnął za niego w tym 2025 i jak zatrzymał np Odegaarda, Sake gdy Arteta wylądowałby np. w Barcelonie ( w sumie tam sami by się zatrzymali bo hajsu nie mają) albo w City czy PSG? Nieprzedłużenie tego kontraktu w tym momencie zawaliło by cały obecnie budowany plan i projekt. I serio nawet jeśli nie wygramy żadnego trofeum w tym sezonie, to nadal będę uważał, że jak zdobędziemy pierwsze, to będzie to wstęp do serii zdobywanych trofeów dla klubu , właśnie z Artetą u steru.

MarkOvermars komentarzy: 941412.09.2024, 20:06

@Dominik11: sposób w jaki się z nim pożegnano raczej nie należał do tych z serii dano mu odejść samemu. Średnio miał wybór

Następny mecz
Ostatni mecz
Crystal Palace - Arsenal 21.12.2024 - godzina 18:30
? : ?
Arsenal - Everton 14.12.2024 - godzina 16:00
0 : 0
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool15113136
2. Chelsea16104234
3. Arsenal1686230
4. Nottingham Forest1684428
5. Manchester City1683527
6. Bournemouth1674525
7. Aston Villa1674525
8. Fulham1666424
9. Brighton1666424
10. Tottenham1672723
11. Brentford1672723
12. Newcastle1665523
13. Manchester United1664622
14. West Ham1654719
15. Crystal Palace1637616
16. Everton1536615
17. Leicester1635814
18. Ipswich1626812
19. Wolves1623119
20. Southampton1612135
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah139
E. Haaland131
C. Palmer116
B. Mbeumo102
C. Wood100
N. Jackson93
Y. Wissa91
Matheus Cunha83
J. Maddison74
A. Isak74
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady