Oficjalnie: Turner odchodzi do Nottingham Forest
09.08.2023, 12:20, Mateusz Rosłoń 728 komentarzy
Na oficjalnej stronie Arsenalu potwierdzono dziś permanentny transfer Matta Turnera do Nottingham Forest. 29-letni bramkarz dołączył do Arsenalu w czerwcu 2022 roku z amerykańskiego New England Revolution. W trakcie swojego pobytu w klubie siedem razy wystąpił z armatką na piersi, zachowując przy tym cztery czyste konta.
Turner ma na swoim koncie również 32 występy w drużynie narodowej USA, z którą w 2021 roku wygrał CONCACAF Gold Cup, a tego lata triumfował w Lidze Narodów CONCACAF. Podczas obu tych rozgrywek zdobył nagrodę dla najlepszego bramkarza turnieju. W barwach Arsenalu również udało mu się zdobyć trofeum - znalazł się w drużynie, która w ostatnią sobotę wygrała Tarczę Wspólnoty.
Dyrektor sportowy Arsenalu, Edu Gaspar, powiedział:
- W imieniu wszystkich w klubie chcielibyśmy podziękować Mattowi za jego wkład w Arsenal i życzyć jemu i jego rodzinie wszystkiego najlepszego w nowym rozdziale. Matt jest bramkarzem reprezentacji USA i na tym etapie swojej kariery potrzebuje regularnej gry. Odchodzi, aby dołączyć do Nottingham Forest, a my życzymy mu wszystkiego najlepszego.
Kwota transferu Turnera wyniesie prawdopodobnie około 7 mln funtów. W ostatnich tygodniach Fabrizio Romano podawał informację, że do Arsenalu ma dołączyć David Raya z Brentfordu - odejście Amerykanina zdaje się to potwierdzać.
źrodło: Arsenal.com, Talksport.comDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 16 | 12 | 3 | 1 | 39 |
2. Chelsea | 17 | 10 | 5 | 2 | 35 |
3. Arsenal | 17 | 9 | 6 | 2 | 33 |
4. Nottingham Forest | 17 | 9 | 4 | 4 | 31 |
5. Bournemouth | 17 | 8 | 4 | 5 | 28 |
6. Aston Villa | 17 | 8 | 4 | 5 | 28 |
7. Manchester City | 17 | 8 | 3 | 6 | 27 |
8. Newcastle | 17 | 7 | 5 | 5 | 26 |
9. Fulham | 17 | 6 | 7 | 4 | 25 |
10. Brighton | 17 | 6 | 7 | 4 | 25 |
11. Tottenham | 17 | 7 | 2 | 8 | 23 |
12. Brentford | 17 | 7 | 2 | 8 | 23 |
13. Manchester United | 17 | 6 | 4 | 7 | 22 |
14. West Ham | 17 | 5 | 5 | 7 | 20 |
15. Everton | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Crystal Palace | 17 | 3 | 7 | 7 | 16 |
17. Leicester | 17 | 3 | 5 | 9 | 14 |
18. Wolves | 17 | 3 | 3 | 11 | 12 |
19. Ipswich | 17 | 2 | 6 | 9 | 12 |
20. Southampton | 17 | 1 | 3 | 13 | 6 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Zespol tottenhamu nazwiskami i sila wyglada teraz troche jak my gdy odszedl od nas RvP po 11/12 (one man team)
@Choina napisał: "A na bramkę kogo bierzecie? Podobno Pickford z Turnerem ładnie się wymieniają"
No ja mam właśnie tą parę. Chociaz trzeba będzie jeszcze obserwować ruchy Forrest bo pisało się że mimo wszystko będą chcieli jeszcze uderzuć po Hendersona więc Turner byłby jedynką na kilka kolejek tylko
@kwiatinho:
Skopiowało się tylko część
Na zdjęciu był jeszcze Harry Kane z wieloma pucharami za mistrzostwo i puchar Anglii oraz Tarczą
.... żartowałem. Był tylko Kane :D
† Tottenham 2023 RIP [*]
@notopyk napisał: "ciekawe właśnie co z tym Kane, nigdy go nie miałem, teraz go mam z Haalandem i Watkinsem, chyba jednak znajdą się fundusze bo trzeba będzie go pogonić :D"
Ja mam atak Watkins, Haaland i Joao Pedro i hajs większy wydany na pomocników i Trenta w obronie chociaż jeszcze tu się waham czy go zostawić bo jednak cena 8.0 gigantyczna
A na bramkę kogo bierzecie? Podobno Pickford z Turnerem ładnie się wymieniają, ale jakoś średnio mi się widzi obserwować Everton albo Forest :D
Kane się nieźle obłowi trzy puchary w jednym roku już na niego czekają :))))
@Mastec30: nigdzie nie wspominałem, że jest obligatoryjna
BOOOOOM!!!
DAVID ORNSTEIN INFORMUJE, ŻE BAYERN I SPURS DOGADALI SIĘ W SPRAWIE TRANSFERU TEGO OTO PANA.
CZYSTO HIPOTETYCZNIE - DOBRY RUCH DLA KLUBÓW I ANGLIKA?
Wg gazety Marca Eden Hazard ogłosi zakończenie kariery.
@Traitor napisał: "30yo has been leaning towards staying but must now make a decision"
Czyli Kane i tak się skłaniał żeby zostać. Lol. Ten to jest jednak synonim wierności. No ale niech idzie do tego Bayernu i coś ma z kariery. Tylko pewnie znająć życie wylosujemy Bayern w LM i nadal nas będzie Harry prześladował
@notopyk: Ja mam Gabriela. Za 0,5 to w pomocy sobie życie ułoże :D
@Mastec30: w sumie tak, on robił przecież karne, dobrze, że mi przypomniałeś ;) dzieki
ciekawe właśnie co z tym Kane, nigdy go nie miałem, teraz go mam z Haalandem i Watkinsem, chyba jednak znajdą się fundusze bo trzeba będzie go pogonić :D
@new_star napisał: "ornstein też pisał o klauzuli"
klauzuli wykupu. Buy option nie obligation. Chyba że potem sie wypowiadał i dodał że jest coś takiego to nie wiem.
Czyli dobrze pisałem że Kane na walizkach i dlatego nie było go na pucharze Gampera.
ciekawe kogo spursy kupia za taka kase i czy da taka sama jakosc jak Kane od razu
stracic najlepszego zawodnika dzien przed rozpoczęciem sezonu? brzmi jak plan xd moglby odejsc, bo przynajmniej nie bedzie nam walil z karnego w derbach xd
@notopyk napisał: "Mac Allistera chociaż on już w Brighton fajne liczby robił"
Pamiętaj ze on miał karne w Brighton a w Liverpoolu karne będzie miał nadal Salah. Patrzątc też na to że w Live nie ma obecnie żadnego def pom to Mac może zacząć sezon grając głębiej i bedzie teoretycznie trudniej o g/a
EXCLUSIVE: Bayern Munich have reached an agreement with Tottenham to sign Harry Kane, sources in Germany indicate. #FCBayern proposal worth above €100m accepted by #THFC. 30yo has been leaning towards staying but must now make a decision
@TheAthleticFC
No to Totki bez Kane, ogolnie strata dla ligi bo wybitny pilkarz
@Mastec30: ornstein też pisał o klauzuli
@Mastec30: no właśnie też mi się wydaje, że White pewniejszy ale zaś te 0.5mln mógłbym dać w kogoś z Almiron/Mitoma sprzedając Mac Allistera chociaż on już w Brighton fajne liczby robił więc w lfc pewnie jeszcze je poprawi.. po raz 1 chyba mam problem ze zrobieniem składu :D a gram już chyba 6 sezon z rzędu. Jedynie z czego jestem zadowolony to chyba atak xD
@notopyk napisał: "Panowie, pytanie o #FPL. Timber a może White? Mam luźne 0.5mln i mogę dać na droższego Białasa który zrobił kilka asyst sezon temu albo zostawić Timbera który ostatnio bardzo dobrze się spisywał i przeznaczyć te 0.5mln na kogoś do pomocy. Co myślicie?"
Ja mam Timbera bo nie stać mnie już na White ale Ben chyba pewniejszy. W tym sensie że Timber oczywiście zacznie sezon w 1 składzie ale nie wiemy jak to bedzie dalej wyglądać, zwłaszcza jak Zina bedzie juz w top formie. Jednak White ma ugruntowaną pozycję i raczej co by się nie działo to bedzie grał ale obie opcje pod względem możliwego gola/asysty są równie dobre
Panowie, pytanie o #FPL. Timber a może White? Mam luźne 0.5mln i mogę dać na droższego Białasa który zrobił kilka asyst sezon temu albo zostawić Timbera który ostatnio bardzo dobrze się spisywał i przeznaczyć te 0.5mln na kogoś do pomocy. Co myślicie?
@new_star napisał: "A to nie jest tak, że Raya musi być tylko dostępny na określoną liczbę meczów i niekoniecznie w nich zagrać, żeby ta klauzula aktywowała się?"
Nie wiadomo czy w ogóle jest klauzula. Ornstein pisał tylko o wypożyczeniu. To o jakiejś klauzuli wykupu aktywowanej po kilku meczach to już osobne info
@Garfield_pl napisał: "Nie mają pewności,że wykupimy go po sezonie, i że jeśli nie, to zarobią więcej niż 20 baniek, więc jednak to nie taki łatwy do dogadania deal był dla nich , ale no zgodzili się i nam to na rękę."
No zobaczymy już po podpisaniu kontrakty być może więcej informacji wypłynie i będzie to wszystko bardziej klarowne.
A to nie jest tak, że Raya musi być tylko dostępny na określoną liczbę meczów i niekoniecznie w nich zagrać, żeby ta klauzula aktywowała się?
Chciałbym rozpocząć pewną dyskusję, czy według was Ollie Watkins byłby dobrą opcją dla nas?
@Marzag: głupie Meczyki pl się nie znają skoro już nawet program o lidze Arabskiej robią.
To będzie 2 medialna liga świata.
Jestem ciekawy tylko, ile tych spotkań Raya musi rozegrać, aby klauzula wykupu była obowiązkowa, bo jak to liczba bliższa 5 niż kilkunastu, to ten "loan" już aż tak bardzo masterclass nie jest, ale z drugiej strony nadal odracza zakup dopiero po sezonie.
@Rynkos7 napisał: "Ramsdalem też było tak, że negocjowano jego transfer baaardzo długo, więc nie wiadomo naprawdę kiedy Arsenal wkroczył do gry. Mogły pojawić się pierwsze rozmowy równocześnie z tymi z Bayernu i Spurs, a jeżeli Raya miał postawić sprawę jasno, że interesuję go tylko Arsenal to dla Brentford pozostało tylko dogadać strukturę płatności tak aby pasowało to obu stronom. Sam pisałeś, że Spurs oferowali tylko 20mln co było dużo poniżej wyceny Rayi. Ten transfer więc jest na rękę obu stronom."
Nie mają pewności,że wykupimy go po sezonie, i że jeśli nie, to zarobią więcej niż 20 baniek, więc jednak to nie taki łatwy do dogadania deal był dla nich , ale no zgodzili się i nam to na rękę.
@RIVALDO700 napisał: "Liga Arabska kupiona przez Canal Plus.
I co nadal heheszki?
Dla mnie super news."
No będziesz miał co oglądać, licencja pewnie tania była bo Arabowie nie chcą na tym zarabiać a chcą to promować. Pewnie kilka osób z ciekawości jakiś mecz zobaczy ale to tyle.
@RIVALDO700 napisał: "Liga Arabska kupiona przez Canal Plus.
I co nadal heheszki?
Dla mnie super news."
Interesuje mnie i wielu innych , tak samo jak liga belgijska ,która też jest w którejś telewizji. Ale fajnie że się cieszysz, teraz zakładaj fanpage , i bądź tam bogiem dla wyznawców ligi arabskiej xD wiem osobiście jedno, że żadnego meczu nie obejrzę :D
@fabregas1987: ale sie dzieje i to same konkrety
@Rynkos7: jak np taki Enzo zarabia grubo ponad 200 tyś tygodniowo i okaże się ogórkiem, to jaki klub da mu podobne pieniążki żeby zgodził się na odejście?
Chcesz mi powiedzieć, że facet ma zagwarantowane kosmiczne zarobki przez 8 lat nagle odejdzie i będzie zarabiał np. połowę tego, żeby tylko pójść na rękę Chelsea?
Akurat ta zagrywką jest baaaaardzo ryzykowna i my doskonale o tym wiemy kupując Pepe który okazał się ogórkiem.
Liga Arabska kupiona przez Canal Plus.
I co nadal heheszki?
Dla mnie super news.
@coooyg11 napisał: "A do tego co napisałeś, Chelsea daje kontrakty na 8 lat żeby obejść FFP, świetna sprawa, tylko jest mały problem, co jeśli taki Mudryk czy Enzo okażą się floopami, kto ich odkupi jak mają tak długie zobowiązania?"
Mudryk ma 22 lata a Enzo 22 lata. Serio myślisz, że nie znajdzie się nikt kto kupi ich nawet za grosze w takim etapie ich kariery? My za takiego flopa (nie że to moje słowa) daliśmy 75 mln. Jakoś nie widzę aby Chelsea miała problem ze sprzedażą a wręcz przeciwnie.
@Garfield_pl:
Z Ramsdalem też było tak, że negocjowano jego transfer baaardzo długo, więc nie wiadomo naprawdę kiedy Arsenal wkroczył do gry. Mogły pojawić się pierwsze rozmowy równocześnie z tymi z Bayernu i Spurs, a jeżeli Raya miał postawić sprawę jasno, że interesuję go tylko Arsenal to dla Brentford pozostało tylko dogadać strukturę płatności tak aby pasowało to obu stronom. Sam pisałeś, że Spurs oferowali tylko 20mln co było dużo poniżej wyceny Rayi. Ten transfer więc jest na rękę obu stronom.
@nicniewymysle napisał: "a ten Brazylijczyk, co to Edu nad Nim pracował? To już definitywnie zakończony temat?"
Też nie wiadomo czy to miało coś wspólnego z prawdą. Żadne poważne źródła o tym nie wspominały.
@Rynkos7 napisał: "Z tego co czytałem wczoraj to Raya i tak chciał odejść, więc nie mieli możliwości go zatrzymać."
Ale mogli zaczekać na oferty innych klubów, jeszcze 3 tyg okienka, lub wziąć więcej kasy jednorazowo, pod jego koniec. Teraz po tym jak klepniety, to wiesz, że chciał tylko Arsenalu, ale chwilę wcześniej mieli oferty z Bayernu, totków, i o nas jeszcze nikt nie słyszał. No chyba że mieliśmy kontakt dużo wcześniej i zaklepany był, ale nie widziałem żeby był przeciwnym transferowi do kur, to raczej Brendford chciał więcej .
@Rynkos7: wzięcie topowego bramkarza ligi za 3 mln z OPCJĄ wykupu, a nie obowiązkiem jest dla Ciebie normalną transakcją i nie ma się czym zachwycać? XD
Ja Ci tylko przypomnę, że Tottenham bardzo mocno zabiegał na początku sezonu o tego jegomościa i Brentford odrzuciło od nich 30 mln, Bayern też chciał Raye i obszedł się smakiem, a wchodzi Edu cały na biało i bierze gościa za 3 mln i dodatkowo jak okaże się bolkiem to nie musi go wykupić. Masz rację, nie ma się czym zachwycać, zwykła transakcja...
A do tego co napisałeś, Chelsea daje kontrakty na 8 lat żeby obejść FFP, świetna sprawa, tylko jest mały problem, co jeśli taki Mudryk czy Enzo okażą się floopami, kto ich odkupi jak mają tak długie zobowiązania?
Ogólnie masz trochę racji, wypożyczenia z opcją wykupu to nic nadzwyczajnego, nadzwyczajne jest to, że ta opcja udała się EDU akurat przy tym transferze, bo po Raye zabiegały naprawdę duże firmy które wykładały duże pieniądze.
@Garfield_pl napisał: "A no to, że Brendford się na taki deal zgodziło i dzięki temu wciąż mamy pole do popisu na rynku transferowym :)"
Z tego co czytałem wczoraj to Raya i tak chciał odejść, więc nie mieli możliwości go zatrzymać. Przedłużono, więc z nim kontrakt i nawet gdyby Arsenal miał go nie wykupić to zyskują delikatnie na jego wzroście wartości. A, że Raya chciał tylko Arsenal i fakt, że mamy już Sierpień (nie ma czasu za bardzo na długie negocjacje) to czemu mieliby się nie zgodzić? Raya to dobry bramkarz, ale nie ma statusu złotego graala jak np. Rice czyli jedynego w swoim rodzaju na swojej pozycji.
Dobry deal w każdym razie, nie mówię, że nie.
Dla Caicedo zawsze się znajdzie miejsce (;
@Garfield_pl napisał: "Arsenal are seeking to make at least one more significant sale in order to bring in a number six,"
jest Rice i Partey, a my szukamy 6tki?
@Rynkos7 napisał: "ale co w tym takiego niezwykłego, żeby aż tak nad tym się rozpływać?"
A no to, że Brendford się na taki deal zgodziło i dzięki temu wciąż mamy pole do popisu na rynku transferowym :)
Premier League chief Richard Masters says Saudi Pro League is no threat to Premier League. Also:
No current plans to hold matches in USA
Mid season breaks may have to be scrapped beyond forthcoming season
@InoGArtic napisał: "Trochę zmartwiłem się po tym jak zobaczyłem wzrost Rayi, 183cm to bardzo mało jak na bramkarza, nie przemawia za nim statystyka strzałów z dystansu."
Nooo to jest wada niskich bramkarzy - maja mniejsze szanse że strzałami z dystansu. Wystarczy przypomnieć sobie Ospine :-) ale za to mają w pewnych aspektach łatwiej. Na pewno Raya nie raz ratował dupke Brentford i chyba jest jednym z czołowych bramkarzy w naszej lidze. A Ramsdale potrzebuje dużego nacisku bo ma momenty w których traci koncentrację i odwala babole. Teraz będzie czuł oddech na plecach i będzie musiał wspiac się na wyższy lvl.
@Damper napisał: "Skoro to taki standard to dlaczego United nie załatwiło takiego zapisu z Interem w przypadku Onany, albo Chelsea z Sanchezem?"
A czemu mieliby robić tak w przypadku Onany skoro to był ich drugi transfer? xD Chelsea dla przykładu rozciąga kontrakty na 7 lat i to jest też sposób na ominięcie FFP. My dla przykładu próbowaliśmy negocjować raty przy transferze Rice'a. Tutaj jest wypożyczenie z opcją płatności po sezonie, dla Brentford jest to na rękę bo przedłużyli kontrakt z Rayą i zyskują na wzroście jego wartości po sezonie, nawet gdyby Arsenal nie skorzystał z opcji kupna. Wydaję się jakbyś rynek transferowy rozróżniał tylko na transfer-wypożyczenie, a w wielu przypadkach to nic nie znaczy bo czym różni się transfer rozłożony na raty od wypożyczenia z opcją kupna. Zachwycasz się takimi błahostkami, a samo finansowanie transferów czyli pożyczki od innych spółek Stana, raty tych wszystkich płatności itd. to jest dopiero coś interesującego i niezwykłego od strony finansowej.
@lordoftheboard: ale jaki byłby to hit, to głowa mała, przechodzi do rywala zza miedzy i wygrywa od razu największe trofea :D
@Garfield_pl: zdecydowanie wolę kurę od żółwia ninja.
Harry jest profesjonalny w każdym cały, na boisku i poza nim.
Ale to jest nierealne i dobrze o tym wiemy
@Damper napisał: "Jeśli to nie jest świetne posunięcie na rynku to nie wiem co nim jest. Dostajesz świetnego bramkarza na co najmniej sezon, gdzie płacisz z góry tylko 3 bańki, podczas gdy większość klubów, jeśli mówimy o tej klasie zawodniku oczekuje pieniędzy z góry. Nie dość, że rozkładasz potencjalną płatność, to jeszcze dysponujesz opcją kupna, z której nie musisz korzystać. Dla mnie to jest wymarzone rozwiązanie dla Arsenalu- minimalizacja ryzyka, rozłożenie kosztów i elastyczność."
No jest to świetne posunięcie dla nas, ale co w tym takiego niezwykłego, żeby aż tak nad tym się rozpływać? Bo z twojego komentarza wynikało jakbyś pierwszy raz dowiedział się o wypożyczeniach z opcją wykupu a to jest praktycznie chleb powszedni na rynku transferowym.
Ja to bym się pokusił o kupno Toneya. Od września może rozpocząć treningi z drużyną, od stycznia zostanie dopuszczony do gry w lidze. Przed nim 4 miesiące gry, które mogą decydować o losach Mistrzostwa.