Ostatni sprawdzian przed półfinałem LM: Arsenal vs Crystal Palace
23.04.2025, 07:49, Patryk Bielski
244 komentarzy
Po spektakularnych występach przeciwko Realowi Madryt oraz Ipswich Town, Arsenal szykuje się na starcie z Crystal Palace. Środowy mecz na Emirates Stadium to nie tylko okazja do podtrzymania dobrej passy, ale także przygotowanie przed nadchodzącym starciem z Paris Saint-Germain w Lidze Mistrzów.
Orły marzą o Wembley
Crystal Palace, pod wodzą Olivera Glasnera, zajmuje obecnie 12. miejsce w tabeli Premier League. Ich sezon może nabrać blasku, jeśli uda im się pokonać Aston Villę w półfinale Pucharu Anglii. Choć początek sezonu był dla nich trudny, od grudnia forma zespołu znacznie się poprawiła. Mimo ostatnich porażek z Manchesterem City i Newcastle United, Orły wciąż mają szansę na historyczny sukces.
Co mówią trenerzy?
- Oliver Glasner wykonał niesamowitą pracę - chwali rywala Mikel Arteta. - Jego zespół ma wyraźną tożsamość i jest bardzo dobrze prowadzony. To nie przypadek, że są tam, gdzie są.
- Oczekuję, że obie drużyny wyjdą na boisko po zwycięstwo - mówi Glasner. - Arsenal będzie chciał utrzymać rytm przed Ligą Mistrzów, a my zagramy naszą najlepszą dostępną jedenastką.
Wieści z szatni
Riccardo Calafiori wraca do zdrowia po kontuzji kolana, ale jego występ jest mało prawdopodobny. Bukayo Saka powinien być gotowy do gry po urazie odniesionym w meczu z Ipswich. Jorginho pozostaje poza grą z powodu kontuzji klatki piersiowej, a Kai Havertz, Gabriel Jesus, Takehiro Tomiyasu i Gabriel są nadal wykluczeni na dłużej.
Crystal Palace będzie musiało radzić sobie bez Chrisa Richardsa, który pauzuje za czerwoną kartkę oraz Cheicka Doucoure i Chadi Dnanou z powodu kontuzji kolan.
Taktyczne spojrzenie
Adrian Clarke zauważa, że Glasner ustawił swój zespół w formacji 3-4-2-1, która świetnie pasuje do jego zawodników. Kluczową rolę odgrywają Eberechi Eze i Ismaila Sarr, którzy potrafią błyskawicznie przechodzić do kontrataków. W defensywie Palace stawia na agresję bocznych obrońców, Daniela Munoz i Tyricka Mitchella.
Mimo że Orły są mocne w środku pola, ich słabością mogą być pojedynki powietrzne. Arsenal może to wykorzystać, posyłając piłki w pole karne.
Statystyki i ciekawostki
Arsenal wygrał pięć ostatnich spotkań ligowych z Crystal Palace, strzelając pięć goli w dwóch ostatnich meczach. Kanonierzy przegrali tylko jedno z ostatnich 16 derbów Londynu w Premier League. Gabriel Martinelli ma na koncie więcej goli przeciwko Crystal Palace niż przeciwko jakiejkolwiek innej drużynie. Z kolei Jean-Philippe Mateta błyszczy w derbach Londynu, zdobywając bramki przeciwko Tottenhamowi, Chelsea i West Hamowi w tym sezonie.
Czy Arsenal podtrzyma swoją zwycięską passę? A może to Crystal Palace sprawi niespodziankę przed swoim wielkim dniem na Wembley? Wszystko rozstrzygnie się już wkrótce na Emirates Stadium!
Rozgrywki: Premier League
Miejsce: Emirates Stadium, Londyn
Data: Środa, 23 kwietnia, godzina 21:00 czasu polskiego
Sędzia:Salisbury M.
Transmisja: CANAL+ Sport (Pol) , Viaplay

21 godzin temu 9 komentarzy

22 godziny temu 7 komentarzy

22 godziny temu 4 komentarzy

22 godziny temu 244 komentarzy

22.04.2025, 12:40 9 komentarzy

22.04.2025, 12:37 6 komentarzy

22.04.2025, 12:34 4 komentarzy

22.04.2025, 09:39 9 komentarzy

21.04.2025, 09:55 4 komentarzy

21.04.2025, 09:52 4 komentarzy




Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 33 | 24 | 7 | 2 | 79 |
2. Arsenal | 33 | 18 | 12 | 3 | 66 |
3. Manchester City | 34 | 18 | 7 | 9 | 61 |
4. Nottingham Forest | 33 | 18 | 6 | 9 | 60 |
5. Newcastle | 33 | 18 | 5 | 10 | 59 |
6. Chelsea | 33 | 16 | 9 | 8 | 57 |
7. Aston Villa | 34 | 16 | 9 | 9 | 57 |
8. Bournemouth | 33 | 13 | 10 | 10 | 49 |
9. Fulham | 33 | 13 | 9 | 11 | 48 |
10. Brighton | 33 | 12 | 12 | 9 | 48 |
11. Brentford | 33 | 13 | 7 | 13 | 46 |
12. Crystal Palace | 33 | 11 | 11 | 11 | 44 |
13. Everton | 33 | 8 | 14 | 11 | 38 |
14. Manchester United | 33 | 10 | 8 | 15 | 38 |
15. Wolves | 33 | 11 | 5 | 17 | 38 |
16. Tottenham | 33 | 11 | 4 | 18 | 37 |
17. West Ham | 33 | 9 | 9 | 15 | 36 |
18. Ipswich | 33 | 4 | 9 | 20 | 21 |
19. Leicester | 33 | 4 | 6 | 23 | 18 |
20. Southampton | 33 | 2 | 5 | 26 | 11 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 27 | 18 |
A. Isak | 21 | 6 |
E. Haaland | 21 | 3 |
B. Mbeumo | 18 | 6 |
C. Wood | 18 | 3 |
Y. Wissa | 16 | 3 |
O. Watkins | 15 | 7 |
C. Palmer | 14 | 8 |
Matheus Cunha | 14 | 4 |
J. Mateta | 13 | 2 |
-
A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
-
Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
-
Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
O kurde, w bramce Parmy gra czarny japończyk xD
A niby tacy rasiści
Co z Merino? Jakaś kontuzja?
O nawet Edek dzisiaj gra na ataku
Okej, Nwaneri od Ode lepszy nie jest, ale zamiast Sterlinga mógłby dzisiaj zagrać...
Sterling w pierwszym składzie. Arteta chyba jakiś zakład przegrał. Nie widze innego powodu żeby go wystawiać. Formy zero i wiadomo że nie ma żadnej przyszłości w tym klubie. Za 5 tygodni przestaje być naszym piłkarzem
Arsenal prowadzi z Parteyem rozmowy w sprawie nowego kontraktu- Ornstein.
W pierwszym meczu bez Tomka, więc logicznie, że Leo na 9, ale ...
@darek250s napisał: "Jak dobrze pójdzie to na PSG jeszcze jakiś kluczowy zawodnik wypadnie."
Zawsze można zawodników zamknąć w domu i niech nie wychodzą ;)
@Elastico07 napisał: "Merino nawet na ławce? Pewnie kontuzja"
Było chyba info że odpoczynek
Jak dobrze pójdzie to na PSG jeszcze jakiś kluczowy zawodnik wypadnie.
White w tym sezonie za duzo chyba przebywa z Calafiorim..Czesciej niedostepny niz dostepny do grania
Merino nawet na ławce? Pewnie kontuzja
@artur759 napisał: "Jednak dalej uważam, że po napastniku i DM, ważniejszym wzmocnieniem byłby dla nas kreatywny pomocnik niż lewy skrzydłowy. Jestem jednak trochę nieobiektywny, bo Gabi to jeden z moich ulubieńców."
Też jestem tego zdania, że ważniejszy jest ktoś kreatywny ala Simons niż typowy skrzydłowy jak Williams. Arteta chce mieć 4 skrzydłowych, więc wtedy Nwanerii już na pełny etat stałby się PS.
Co do Rice na 6 to oczywiście może tam zagrać, tylko kiedy on, Zubi, MLS będą naszymi pierwszymi wyborami, to jest o wiele większe prawdopodobieństwo kontuzji naszych 6ek, a także trudniej będzie rotować składem.
Za 35 mln funtów jest dostępny Hjulmand. Myślę, że dobrze byłoby go mieć bo to podobny profil zawodnika do Parteya i jest fanem Arsenalu. Można go kupić za zarobiony hajs ze sprzedaży
Kij tam że bez Nwaneriego, kaj jest Merino
Czemu bez Nwaneriego? :(
Arsenal XI vs. Crystal Palace: Raya; Timber, Saliba, Kiwior, Lewis-Skelly; Partey, Rice, Ødegaard; Sterling, Martinelli, Trossard.
Arsenal subs: Neto, Tierney, Zinchenko, Gower, Henry-Francis, Butler-Oyedeji, Kabia, Nwaneri, Saka. ✅
@domino178 napisał: "Ode gania od pk do pk a więc pozycja nr 8 w roli b2b"
Odbijając się od rywali i przegrywając pojedynki.
@arsenallord napisał: "Argument że sobie tam poradzi mnie nie przekonuje"
Mnie natomiast nie przekonuje gra Odegaarda i czekam, kiedy w końcu się obudzi, bo przed nami najważniejsze mecze.
@Damper napisał: "Zobacz sobie heatmapy Odegaarda- to na pewno nie jest pozycja nr 8. Facet większość czasu spędza będąc przyklejonym do Saki po prawej stronie boiska- tym bardziej Saka jest w stanie zrobić to co robi Ode- tyle, że lepiej."
właśnie jest. 10-to był Ozil. Ode gania od pk do pk a więc pozycja nr 8 w roli b2b. Heatmapy jasno to pokazują.
Saka to prawdopodobnie drugi PS na świecie i jaki jest sens dawania go do środka pola? Argument że sobie tam poradzi mnie nie przekonuje
@Damper: nie Nwaneri nie daje więcej niż Ode jest gorszy w pressingu gorszy w obronie gorzej rozgrywa strzelił kilka fajnych bramek i narazie to na tyle . Zgoda Norweg nie zachwyca tak jak to robił ale to jest jego 1 słabszy sezon od kiedy tu gra i aż tak mu umniejszać jest śmieszne .
@Damper napisał: "To zupełnie tak jak Havertz. Tylko Havertza chce się zastępować Gyokeresem"
Akurat ja nie jestem zwolennikiem kupna Gyko, bardziej przemawia do mnie Isak, a jak nie to Sesko
@Damper napisał: "to tak apropos tego, że Saka na 10 to irracjonalny pomysł- przed sezonem nikt nawet nie pomyślał, że Merino może być napastnikiem"
Przecież to jest nieadekwatne porównanie, Merino nie jest ani gwiazdą drużyny, ani nawet nie był zawodnikiem pierwszego składu, Arteta po prostu wykorzystał luke która powstała w skutek kontuzji i tego że Merino był właściwie pierwszym wyborem który mógłby to uciągnąć
Przecież jakby dostępny był Havertz i grał bardzo słabo to Merino by tam nie zagrał
@Damper napisał: "Zobacz sobie heatmapy Odegaarda- to na pewno nie jest pozycja nr 8. Facet większość czasu spędza będąc przyklejonym do Saki po prawej stronie boiska- tym bardziej Saka jest w stanie zrobić to co robi Ode- tyle, że lepiej."
No właśnie patrzę i widzę idealnie z niej 8 grająca w tak dominującej i wysoko grającej drużynie jak Arsenal
Po drugiej stronie jest druga 8 na której najczęściej gra Rice
I jest za nimi Partey, który gra na 6, ale przez wysoka grę naszego zespołu jego heatmapa pewnie wygląda jak w defensywnych zespołach heatmapy 8
Nawet Saliba ma "odważna" heatmape jak na obrońcę
@adek504 napisał: "Ty widzisz suche liczby Ode, ale on daje dużo więcej innych walorów"
To zupełnie tak jak Havertz. Tylko Havertza chce się zastępować Gyokeresem, a niektórzy nawet twierdzą, że Merino na 9 lepszy (to tak apropos tego, że Saka na 10 to irracjonalny pomysł- przed sezonem nikt nawet nie pomyślał, że Merino może być napastnikiem) natomiast Odegaarda na siłę upycha się do składu. Zresztą ja pisałem o takim wariancie jako o opcji taktycznej, w przypadku gdyby Odegaard się nie ogarnął, a niekoniecznie jako o czymś stałym.
@adek504 napisał: "Po pierwsze to Ode nie gra u nas jako 10 tylko gra jako 8"
Zobacz sobie heatmapy Odegaarda- to na pewno nie jest pozycja nr 8. Facet większość czasu spędza będąc przyklejonym do Saki po prawej stronie boiska- tym bardziej Saka jest w stanie zrobić to co robi Ode- tyle, że lepiej.
@Damper napisał: "czy nie jest abstrakcją, że 18 kręci lepsze liczby, od naszej podstawowej 10 i kapitana? W tym pomyśle nie chodzi o to, żeby na siłę robić miejsce młodemu, tylko żeby nie być uzależnionym od kaleczącego Odegaarda"
Po pierwsze to Ode nie gra u nas jako 10 tylko gra jako 8
Po drugie ten sezon jest cięższy praktycznie dla każdego zawodnika, bo przez kontuzje nie mogliśmy złapać rytmu
Po 3 sam Ode miał kontuzje która widać że wpłynęła u niego na resztę sezonu
Ty widzisz suche liczby Ode, ale on daje dużo więcej innych walorów których brakuje jeszcze Nwaneriemu i jeżeli Norweg miałby być odciążony to pewnie za niego miałby wejść Nwaneri, a nie jakiś cudowanie z przesuwaniem Saki
Zacznijmy traktować Sake jak gwiazdę z topu, czy CR7 czy Messi byli rzucani po pozycjach bo ktoś inny miał swoje problemy? No nie, zmiany pozycji były jak już na ich warunkach, a nie na odwrót
18-latek*
@adek504 napisał: "ale pomysł z Saka na pozycji Ode który robi miejsce dla młodego to totalna abstrakcja"
A czy nie jest abstrakcją, że 18 kręci lepsze liczby, od naszej podstawowej 10 i kapitana? W tym pomyśle nie chodzi o to, żeby na siłę robić miejsce młodemu, tylko żeby nie być uzależnionym od kaleczącego Odegaarda.
Z jednej strony marzy nam się przedłużanie kontraktu Saki, a z drugiej czytam że chce się tu rzucać Sake po 10 żeby młody sobie pograł
Póki co to Saka jest największą gwiazdą drużyny i wszystko powinno być podporządkowane temu żeby jak najlepiej wykorzystać jego potencjał, a jak życie pokazało na ten moment ten potencjał jest największy na PS
Co do Nwaneriego to młody ma ogromny talent, ale widać ile mu jeszcze brakuje do regularnej dobrej gry w podstawie w PL
I to raczej on powinien być rzucany po pozycjach żeby złapać jak najwięcej doświadczenia i umiejętności
Także będzie w tym momencie pewnie backupem Saki i w zależności jak Arteta będzie to czuł będzie go pewnie też wystawiał za Ode czy może nawet na 9 albo na LS, ale pomysł z Saka na pozycji Ode który robi miejsce dla młodego to totalna abstrakcja
@Artetaballer napisał: "To wychodzi 201 mln i mamy kompletny skład o ile zatrzymamy Kiwiora oraz Parteya na jeden sezon"
Wtedy obejdzie się bez Parteya. Pamiętaj, że przyjście nowego napstnika, oznacza za pewne, że Havertz będzie częściej grał w pomocy. Po przyjściu Zubiego, pozycję 6 (Zubi/Rice) i 8 (Rice/Merino/Havertz) mamy obsadzoną. Domyślnie pewnie na 6 będzie Zubi, a jak będzie miał kontuzje to na 6 wpadnie Rice, a na 8 Merino/Havertz. A jakby nawet stał się kataklizm, to Merino też powinnien dać radę na 6.
Partey nie byłby pewnie nawet pierwszym rezerwowym na 6, a to gracz z pensją 200k.
Jedynie czego może nam brakować to kogoś kreatywnego, bo na razie to opieramy się w tym względzie jedynie na Ode.
Znaczy też nie ma tragedi, bo Zubi jest raczej "rozgrywającą" 6, więć nawet taki środek pola Rice - Zubi - Havertz/Merino nie byłby aż takim betonem raczej.
Jednak dalej uważam, że po napastniku i DM, ważniejszym wzmocnieniem byłby dla nas kreatywny pomocnik niż lewy skrzydłowy. Jestem jednak trochę nieobiektywny, bo Gabi to jeden z moich ulubieńców.
@Damper: Saka na 10 ? Większej głupoty nie słyszałem to jest typowy skrzydłowy który lubi zejść do środka ale nigdy z niego 10 nie będzie . Dla Nwaneriego też jest za wcześnie na 1 skład jest za słaby fizycznie większość obrońców go przestawia jak chce i ponosi go fantazja . Rozumiem jest dużym talentem ale ma 18 lat i jego czas przyjdzie narazie rola zmiennika Saki jest dla niego odpowiednia zresztą w ostatnich meczach spuścił z tonu i nic szczególnego nie pokazał ale to normalne jest młody i będzie miał wahania formy .
@Damper napisał: "Nikt nie bierze takiej opcji pod uwagę, ale dla mnie, jeśli Odegaard dalej będzie dawał ciała do wypróbowania jest opcja z Saką na 10 i Nwanerim na RW. Wtedy Odegaard może sobie wchodzić za Nwaneriego i wymienić się pozycją z Saką. Saka jest lepszym kreatorem, lepszym podającym i lepszym strzelcem od Odegaarda, więc nie ma powodu, dla którego miałby sobie nie poradzić na 10 lepiej od Odegaarda. Ktoś powie, że Odegaard reguluje tempo gry, tyle że od regulowania tempa to będzie (jeśli przyjdzie) Zubimendi, a na 10 nie potrzebujemy spowalniania akcji, braku decyzyjności i wiecznych kółeczek, tylko szybkich zagrań i konkretnych efektów."
Aż tak to może nie :D Saka mimo wszystko lubi mieć trochę więcej miejsca, wyjść na wolne pole. Grając jako 10 musiałby nauczyć się szybciej podejmować decyzję i usunęlibyśmy z jego gry najlepszą umiejętność (zmiany tempa biegu podczas dryblingu).
Natomiast masz rację, że poza Ode to Saka jest naszym najlepszym kreatorem. Tylko to nieco inny typ zagrożenia bramki rywala - z bocznych sektorów, a nie tak jak Partey czy Ode (asysty drugiego stopnia, podania prostopadłe do skrzydłowych). Jeszcze jest nadzieja w MLS bo on też ma to coś, ale to zagrożenie z drugiej strony
@pawel94 napisał: "Dobra wiadomość. Wtorkowy mecz z PSG na antenie tvp:
https://sport.tvp.pl/86319846/liga-mistrzow-jakub-kiwior-powalczy-o-wielki-final-mecz-arsenal-psg-na-antenach-telewizji-polskiej"
Kibice barcy są wściekli xD
Mikel Merino was not spotted with the Arsenal squad pre-Crystal Palace today. Likely a rest for him ahead of PSG.
Dobra wiadomość. Wtorkowy mecz z PSG na antenie tvp:
https://sport.tvp.pl/86319846/liga-mistrzow-jakub-kiwior-powalczy-o-wielki-final-mecz-arsenal-psg-na-antenach-telewizji-polskiej
@Artetaballer napisał: "Aktualnie poza Ode nie mamy dobrego rozgrywającego w środku pola. Jordzi czy nawet w przyszłym sezonie Zubi (o ile przyjdzie) nie rozwiążą tego problemu."
Nikt nie bierze takiej opcji pod uwagę, ale dla mnie, jeśli Odegaard dalej będzie dawał ciała do wypróbowania jest opcja z Saką na 10 i Nwanerim na RW. Wtedy Odegaard może sobie wchodzić za Nwaneriego i wymienić się pozycją z Saką. Saka jest lepszym kreatorem, lepszym podającym i lepszym strzelcem od Odegaarda, więc nie ma powodu, dla którego miałby sobie nie poradzić na 10 lepiej od Odegaarda. Ktoś powie, że Odegaard reguluje tempo gry, tyle że od regulowania tempa to będzie (jeśli przyjdzie) Zubimendi, a na 10 nie potrzebujemy spowalniania akcji, braku decyzyjności i wiecznych kółeczek, tylko szybkich zagrań i konkretnych efektów.
@Barney napisał: "Napastnik 60 mega zyczeniowo , trzeba gyokeresa brac inpodobno kolo 75"
Pisałem w funtach, a Ty w euro
@Artetaballer:
Napastnik 60 mega zyczeniowo , trzeba gyokeresa brac inpodobno kolo 75
@Theo10 napisał: "Xavi Simons to świetna opcja, ale nie jako zmiennik. On będzie kosztował kupę kasy i na pewno będzie oczekiwał miejsca w wyjściowej 11 i wysokiego kontraktu. Biorąc pod uwagę zakup topowego środkowego pomocnika i topowego napastnika w to okienko, to niezbyt widzę ten transfer."
W wielu meczach mógłby grać w pierwszym składzie kosztem Gabiego czy Odegaarda. Jak dla mnie to jest równie ważny transfer jak napastnika, DMa... Aktualnie poza Ode nie mamy dobrego rozgrywającego w środku pola. Jordzi czy nawet w przyszłym sezonie Zubi (o ile przyjdzie) nie rozwiążą tego problemu.
Mówi się o wydaniu 200 mln, rekordowym przychodzie z Ligi Mistrzów... dokładając do tego transfery out nawet za 30-40 mln myślę, że będzie nas stać na 4-5 klasowych zawodników:
Napastnik ~ 60 mln f
Zubi ~50 mln f
Garcia ~25 mln f
Simons ~ 66 mln f (ma klauzulę)
To wychodzi 201 mln i mamy kompletny skład o ile zatrzymamy Kiwiora oraz Parteya na jeden sezon
@Dzulian napisał: "Arteta przy kontuzji Odegaarda nie wystawiał młodego na 10. Więc raczej go nie widzi w środku pola.
Ethan to bardziej finisher niż reżyser. Jest eksplozywny, często szuka strzału z lewej nogi albo dośrodkowania.
Nie widzę go w kole środkowym. Który wymienia piłki "Ty do mnie ja do Ciebie" a później szuka które skrzydło uruchomić i gdzie przerzucić ciężar.
Piłkarz bardziej do kończenia akcji niż ich kreowania."
Masz racje, natomiast oglądałem go w młodzieżówkach i jest w nim sporo kreatywności - ma dużo cech wspólnych z Wilsherem. Podobnie jak on potrafi zagrać kombinacyjnie, jest silny na nogach i wie jak zdobywać przestrzeń balansem ciała, niekonwencjonalnym dryblingiem. Z negatywnych rzeczy też tak jak Jack często podejmuje niepotrzebne ryzyko.
Na razie Nwanerii oswaja się z szybkością gry na najwyższym poziomie, ale docelowo nie można wykluczać go w środku. Choć tak jak i Ty aktualnie bardziej go widzę w ofensywnej roli gdzie będzie mógł wykorzystać swój talent do dryblingu i wykończenia akcji.
Trochę szkoda Martinelliego, bo widać, że marnuje się chłopak w drużynie ataku pozycyjnego.
Eze podbijam, najlepszy pomysł na skrzydło/pomocnik.
Gyokeres, Eze, Andrey Santos i jest bomba.
GK: Raya/???
Obrona: Timber, White, Saliba, Kiwior, Gabriel, Calafiori, MLS
Pomoc: Eze, Ode, Zubi, Rice, Merino
Napad: Gyokers/Sesko, Havertz
Skrzydła: Saka Nwanieri Gabi, Trossard
Biorąc pod uwagę uniwersalność większości obrońców, Rice, Merino i Havertza to raczej na każdą kontuzje byłaby solidna odpowiedź i ogromna konkurencja na każdej pozycji.
Ogólnie chyba jestem za tym, żeby lewego skrzydła nie ruszać. Martinelli może w ataku pozycyjnym jest mało przydatny, ale ma swoje inne zalety: haruje w defensywie i jest naszą najgroźniejszą bronią na kontry. Tak naprawdę w meczach, gdy nie mamy dużej dominacji, czyli z reguły w meczach z trudniejszymi przeciwnikami, Brazylijczyk jest nawet groźniejszy. W meczach z słabszymi, dobrze działająca pomoc, Saka i nowy napastnik powinni zapewnić wystarczającą siłę ognia.
Bardzo podobała mi się gra Nico Williamsa na euro, ale stat teraz nie ma wybitnych, a kontrakt chce podobno gwiazdorski. Nw czy ta zmiana to byłby gamechanger, pewnie wzmocnienie, ale raczej też nie przeskok klasy.
Ważniejsza jest raczej stabilizacja sytuacji w pomocy, bo gdy Ode jest kontuzjowany lub bez formy to nie mamy praktycznie nikogo mogącego dać nam potrzebną kreatywność.
Co do pieniędzy to podobno ma być to jedno z najgrubszych okienek, a już pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie wydawać 200+
Na pensjach raczej mocno zaoszczędzimy, bo odejscie Ziny, Jorgngo, Parteya i Sterlinga to będzie pewnie ok 600k zwolnionej pensji.
W transfer Isaka nie wierzę, ale klauzule Gyokeresa i Zubiego to chyba 63 i 51 mln funtow.
Myślę, że jest szansa na jeszcze jeden gruby transfer, tym bardziej, że podobno obserwujemy Nico Williamsa i Gordona i uważam, że to powinien być kreatywny pomocnik. Dla mnie chyba najoptymalniejszym wyborem byłby Eze.
Kiedy jest Ci źle, masz trudny moment w pracy, spójrz na ten bilans:
Real Madryt vs Arsenal
0-1-4,
a od razu kącik ust ułoży się do uśmiechu.
Z Ode to jest tak, że nie zdziwię się kompletnie jeśli w czerwcu usłyszymy o jego operacji. Nie wierzę, że jego dyspozycja z tego sezonu to tylko kwestia innych obowiązków i naszej ewolucji w stronę większej kontroli i pragmatyzmu. Gość dwa lata temu strzelał z różnych pozycji, był bardziej mobilny i podejmował szybsze i lepsze decyzje, emanował pewnością siebie. Może to trochę wygodne, ale ja spodziewam się, że chłop może grać regularnie na blokadach, mam wrażenie, że on nawet biega inaczej niż jeszcze rok czy dwa lata temu. Jeśli się mylę to może trzeba będzie myśleć o życiu bez Ode, ale mam nadzieję, że problem leży w zdrowiu.
Lipsk świeżo co wykupił Simonsa za równe 50 mln euro. Więc to byłby horrendalnie drogi transfer rzędu 70-85 mln
@Artetaballer: Xavi Simons to świetna opcja, ale nie jako zmiennik. On będzie kosztował kupę kasy i na pewno będzie oczekiwał miejsca w wyjściowej 11 i wysokiego kontraktu. Biorąc pod uwagę zakup topowego środkowego pomocnika i topowego napastnika w to okienko, to niezbyt widzę ten transfer.
Ja bym celował w jakiś talent na LS za umiarkowane pieniądze, którego na tym etapie kariery będzie zadowalała pozycja zmiennika w Arsenalu. Kogo to nie mam pojęcia.
@Artetaballer:
Arteta przy kontuzji Odegaarda nie wystawiał młodego na 10. Więc raczej go nie widzi w środku pola.
Ethan to bardziej finisher niż reżyser. Jest eksplozywny, często szuka strzału z lewej nogi albo dośrodkowania.
Nie widzę go w kole środkowym. Który wymienia piłki "Ty do mnie ja do Ciebie" a później szuka które skrzydło uruchomić i gdzie przerzucić ciężar.
Piłkarz bardziej do kończenia akcji niż ich kreowania.
@mel75 napisał: "Ostatnio gdzies czytałem wywiad z Ethanem w którym mówił ,że we wszystkich grupach wiekowych grał na 10tce i to jest jego naturalna pozycja."
On byłby bardzo dobrą 10tką w czasach Wengera. Ma świetny strzał, jest przebojowy... Natomiast Arteta na pozycji Ode oczekuje więcej odpowiedzialności za piłkę. Jak na razie Nwanerii tego nie ma, więc jest testowany na skrzydle i Arteta mówi w wywiadach międzysłowami o pozycji 9.
Zobaczymy co z niego będzie, talent ma olbrzymi
Martin Ødegaard: "Last week at the Bernabeu was very special. We had the feeling after the first leg that we could go to Spain and win there as well, and that was basically the thought we had in our heads when we left the dressing room ahead of the game last week. We were so up for it and we felt completely ready to beat them again."
"But if you go away to Real Madrid and want to win there, then you have to be properly on it. It’s a stadium that’s special in terms of history and they’ve had a lot of crazy games and results there – especially in the Champions League. So it was about staying focused, doing our own thing and making sure we win the game again."
"I was so pleased that we had the courage to play our own game in the Bernabeu. A lot of teams go there and end up not doing anything, but in the second half especially we used the ball more and you could see the space open up." [@Arsenal]